Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 februari 2007

bij mij resized die automatisch hier op de site

Maar het is inderdaad dat je denkt wow, veel slang weinig pc.
Het was in het begin ook de bedoeling dat het reservoir bovening ergens zou komen, dit kon later weer niet door dat ik een stukje slang verknipt had en dus eigenlijk te kort kwam, door improviseren is dit opgelost en is nog makkelijk ook vind ik dan.

achja met een window ervoor ziet het er volgens mij nog wel aardig uit.

www.highflow.nl

SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Wat een grafbak zeg :x.

Maarja, je mag idd wel even resizen. Voor de rest wel leuke setup maar 't kan netter !

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

TOET'NKEAL ONIE DA!
Reg. datum: 23 januari 2005

OI,
Ik ben me ook aan het verdiepen in de waterkoeling scene :P
Nu had ik even een vraagje:

Ik bezit een Coolermaster Stacker STC-01 en die heeft zon mooie opening onderin de kast.
Veel mensen plaatsen hier ook een 240 of 360 rad.

Wat is nu het beste om de fans te laten doen: De koele lucht van onderen halen en de warme de kast in blazen ...
Of de lucht uit de kast zuigen door de rad zodat de warme lucht onderuit de kast ontsnapt.

Kan de warme lucht dan wel goed weg onder de kast? Hij staat dan wel op wieltjes maar toch twijfel ik een beetje .

E6600 @ 3.6Ghz ~ DFI Lanparty LT X38-T2R ~ ATi 3870 512 MB ~ 4096 RAM Corsair 800Mhz ~ Scythe Ninja ~ CM Stacker ~

SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Aanzuigen, aangezien warme lucht opstijgt.

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dus de warme lucht onderuit de kast blazen?

EDIT:

Maakt het dan nog veel uit waar je de fans plaatst? Tussen de bodem van de kast en de rad of op de rad?

dreameater wijzigde dit bericht 12-02-2008 20:03 (56%)

E6600 @ 3.6Ghz ~ DFI Lanparty LT X38-T2R ~ ATi 3870 512 MB ~ 4096 RAM Corsair 800Mhz ~ Scythe Ninja ~ CM Stacker ~

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
dreameater schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:01:
Dus de warme lucht onderuit de kast blazen?

EDIT:

Maakt het dan nog veel uit waar je de fans plaatst? Tussen de bodem van de kast en de rad of op de rad?
Hij bedoelt de fans boven de rad doen en laten zuigen door de rad heen. Er gaat dan koele lucht door de rad heen die de fan er door heen zuigt. Je krijg dan alleen alle warme lucht in je PC kast. Je kan de fans er ook op de zelfde plek op doen maar dan idd laten blazen door de rad heen de kast uit.

Op zich is zuigen beter dan blazen maar ik zou al die warme lucht niet in mijn PC kast willen krijgen dus ik zou voor blazen gaan.

Het beste lijkt mij beide even proberen. Je hoeft dan alleen de fans om te draaien. Dan gewoon ff een tijdje mee draaien om te zien wat het beste is.

Als je de fans laat zuigen moeten ze op de rad en niet er onder.

PilatuS wijzigde dit bericht 12-02-2008 20:07 (12%)

TOET'NKEAL ONIE DA!

Owjah en ik zie hier heel vaak de term ""fill port '' langskomen, nu snap ik wel dat dit een stukje gereedschap is waarmee je handig je WC setup kan bijvullen .. maar hoe werkt dit principe eigenlijk?

Moet je iets indrukken ofzo waardoor je er onder hoge druk iets vloeistof bij in kunt ''spuiten''?

i has a computer
Reg. datum: 19 augustus 2006

een fill port is niets meer dan een fitting met een dopje erop waar je dan een trechter in kan doen en je water bijvullen.

zo omzeil je de meestal moeilijk/onmogelijk te bereiken resevoirs.

edit: kheb nog even een plaatje opgezocht voor je http://www.dangerden.com/...=244&cat=6&page=1

Flythe wijzigde dit bericht 12-02-2008 22:46 (24%)

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

je kan het ook T-line noemen T stukje met een stuk slang eraan om bij te vullen. Ik heb hier ook setup staan met T-line en gewoon zelf gemaakte dop simpel en goedkoop, ook goedkoper dan fillport. Filport is in principe een mooie oplossing als dop voor een t-line.

Zenix wijzigde dit bericht 13-02-2008 00:16 (14%)

Reg. datum: 02 juli 2007

quote:
PilatuS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:05:
[...]

Hij bedoelt de fans boven de rad doen en laten zuigen door de rad heen. Er gaat dan koele lucht door de rad heen die de fan er door heen zuigt. Je krijg dan alleen alle warme lucht in je PC kast. Je kan de fans er ook op de zelfde plek op doen maar dan idd laten blazen door de rad heen de kast uit.

Op zich is zuigen beter dan blazen maar ik zou al die warme lucht niet in mijn PC kast willen krijgen dus ik zou voor blazen gaan.

Het beste lijkt mij beide even proberen. Je hoeft dan alleen de fans om te draaien. Dan gewoon ff een tijdje mee draaien om te zien wat het beste is.

Als je de fans laat zuigen moeten ze op de rad en niet er onder.
Warme lucht in je kast is minder wenselijk, maar ik denk dat lucht naar beneden je kast uitblazen ook geen goed idee is. Aangezien warme lucht altijd wil stijgen zul gewoon met de "flow" moeten meegaan. Als je je videokaart en cpu waterkoelt dan heeft alleen je mobo hier last van, in dat geval is de ramp te overzien.

Zelf heb ik hier een 2x120mm rad zitten die bij de intake van mijn kast zit en mijn mobo wordt helemaal niet warm (<40 graden load, maar dan wel met een kilo koper erop).

TOET'NKEAL ONIE DA!

Bedankt voor de reacties,

Ik ga in eerste instantie alleen mijn CPU = E6600 @ 3.4 en mijn 3870 waterkoelen...
Wel koop ik de wat ''betere'' onderdelen zodat ik ook nog eens een Nb block kan toevoegen als dat nodig mocht zijn voor hogere clocks.

Ik heb een stacker dus kan er ook voor kiezen om de radiator voorin verticaal te plaatsen, alleen dan zul je ook nog steeds ''verwarmde'' lucht je kast in blazen..

Opzich zijn bovenin of achterin de kast dus wel de meest ideale oplossingen, maar ik heb niet zon zin om grote gaten in mijn kast te dremelen :+

quote:
dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:39:

Ik ga in eerste instantie alleen mijn CPU = E6600 @ 3.4 en mijn 3870 waterkoelen...
Wel koop ik de wat ''betere'' onderdelen zodat ik ook nog eens een Nb block kan toevoegen als dat nodig mocht zijn voor hogere clocks.

Ik heb een stacker dus kan er ook voor kiezen om de radiator voorin verticaal te plaatsen, alleen dan zul je ook nog steeds ''verwarmde'' lucht je kast in blazen..

Opzich zijn bovenin of achterin de kast dus wel de meest ideale oplossingen, maar ik heb niet zon zin om grote gaten in mijn kast te dremelen :+
Ga jij voor 1 of voor 2 loops?

quote:
YPSUN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:53:
[...]

Ga jij voor 1 of voor 2 loops?
Waarom zou je voor 2 loops gaan met maar 2 onderdelen gekoeld ? Zelfs als ie het hele moederbord er bij pakt is 1 loop nog prima.
nuttig.

quote:
dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:39:

Ik heb mijn rad gewoon onderin in mijn stacker dat kan ook nog. Moet je gat alleen iets groter maken in de bodem werkt perfect. En bij mij werkte de beste fans opsteling de fans onder het rad laten zuigen en dus blazen naar de grond.

Zenix wijzigde dit bericht 13-02-2008 12:51 (6%)

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
BTS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:07:
Bedoel je het snoerwerk of de slangen, want de slangen kan niet meer, zit vast, en de rest heb net ff snel gedaan dus ben nog niet helemaal klaar.

En het reservoir zit op een strategische plek, nou kan ik em makkelijk bijvullen, wat nog nodig is.
Ook zat ik een beetje met slang tekort waardoor ik dus even moest improviseren.
Beide...

Als ik jou was zou ik ff nieuwe slang halen...
Eerst ff je kabels lekker in orde maken en dan de waterkoeling pas installeren ;)
Dan krijg je een mooier geheel :)
Is je waterkoeling namelijk wel waard!
TOET'NKEAL ONIE DA!

quote:
Zenix schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:43:
[...]

Ik heb mijn rad gewoon onderin in mijn stacker dat kan ook nog. Moet je gat alleen iets groter maken in de bodem werkt perfect. En bij mij werkte de beste fans opsteling de fans onder het rad laten zuigen en dus blazen naar de grond.
En die warmte gaat wel gewoon goed weg onder je kast?

quote:
Ramius23 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:36:
[...]

Beide...

Als ik jou was zou ik ff nieuwe slang halen...
Eerst ff je kabels lekker in orde maken en dan de waterkoeling pas installeren ;)
Dan krijg je een mooier geheel :)
Is je waterkoeling namelijk wel waard!
Het kan wel wachten, heb net mijn mobo rma gedaan :'( hij ging plots alleen nog maar herstarten en kwam niet eens in de buurt van de bios.
Maar je hebt gelijk, misschien na de vakantie.
Maar het is wel zo dat de kast eigenlijk best klein is voor 2 rads en redelijk reservoir, heb flink moeten snijden, om ook maar enigzins het een beetje passen te maken (onder andere hele mobotray omgedraaid, en voeding onderop gedaan. :*)

www.highflow.nl

Wat mot je?!?

quote:
BTS schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Het kan wel wachten, heb net mijn mobo rma gedaan :'( hij ging plots alleen nog maar herstarten en kwam niet eens in de buurt van de bios.
Maar je hebt gelijk, misschien na de vakantie.
Maar het is wel zo dat de kast eigenlijk best klein is voor 2 rads en redelijk reservoir, heb flink moeten snijden, om ook maar enigzins het een beetje passen te maken (onder andere hele mobotray omgedraaid, en voeding onderop gedaan. :*)
Idd, scheelt je res kun je best goed weg proppen ;)
Pomp is vaak het meest lastige...

Naja als mobo weg is dan zou ik het helemaal doen!
Je moet dan toch alles opnieuw aansluiten en alles.
Slang is nou ook weer niet zo fucking duur...
Lijkt mij iig wel de moeite waard!

Ik had juist dat ik bijvoorbeeld in een gevalletje als dit mijn hele WK loop eruit kan halen zonder ook maar iets van slang los te koppelen, dit heb ik dus ook gedaan. maar ik haal het waarschijnlijk wel uit elkaar vanwege nieuw slang maar dat komt na de vakantie.

www.highflow.nl

Wat mot je?!?

Of je neemt weer luchtkoeling zoals ik ;) LOL :P
nuttig.

quote:
dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:15:
[...]

En die warmte gaat wel gewoon goed weg onder je kast?
Jazeker, ik heb ook de wieltjes eronder gezet zodat die ook iets hoger ligt
Reg. datum: 13 juni 2006

[advertisement]Iemand interesse in some high quality hose?[/advertisement] :P

Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro

offtopic:
Het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor de dingen die je wilt verkopen. Alleen in V&A zetten is voldoende.
Dat van warme lucht in de kast heb ik ook last van :(

Ik heb 2 thermochill 120.3 die behoorlijk wat warmte afgeeft.
Die warme lucht wordt nu over mijn moederbord getrokken, waardoor mijn mobo een hogere temp heeft als normaal (40 graden).

Het geeft geen problemen, maar had de warme lucht toch liever uit mijn kast gehouden :)

quote:
YPSUN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:20:
Dat van warme lucht in de kast heb ik ook last van :(

Ik heb 2 thermochill 120.3 die behoorlijk wat warmte afgeeft.
Die warme lucht wordt nu over mijn moederbord getrokken, waardoor mijn mobo een hogere temp heeft als normaal (40 graden).

Het geeft geen problemen, maar had de warme lucht toch liever uit mijn kast gehouden :)
Dat is de reden dat mijn rad boven in de kast zit. De warme lucht gaat direct naar buiten en het werkt zowel met blazen als zuigen. Enige nadeel daar aan is dat de lucht die door de rad gaat uit de kast komt en dus al een beetje warm is. Maar de lucht in mijn kast is bijna niet warm omdat het meeste watergekoeld is.

De pomp moet alleen wel wat harder werken om het water boven in de big-tower te krijgen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: