Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 mei 2008

Ik heb mijn oog laten vallen op de kdl-46x3500. Hij is erg prijzig (rond de 3000 euro), maar webwinkels hebben em voor rond de 2700 euro te koop staan. Door de actie van MediaMarkt a.s. maandag en dinsdag is het misschien toch wel een optie om hem in een 'normale' winkel te kopen. Mijn vraag is, weet iemand toevallig een prijs van dit toestel bij MM. Ik weet alleen dat MM Arena hem heeft voor 3195 euro.

Alvast bedankt.

JayGTeam (213177)
Reg. datum: 07 februari 2001

Aangezien er duidelijk tot 20% staat zal het wel weer een lokkertje zijn. Webwinkels blijven goedkoper, alhoewel je bij MM natuurlijk wel gratis kunt laten bezorgen volgens mij of meteen meenemen natuurlijk :)

Bij de MM in Den Haag kost de 40v3000 morgen 999 euro min 200 sony korting of met de gratis 51 cm LCD KDL20B4030

Reg. datum: 15 december 2001

quote:
Zanderover schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Zou je dit wellicht even kunnen toelichten? Ximinez ook s.v.p.

Ik denk dat er meer mensen met mij zitten te twijfelen tussen deze twee :)
Ik heb nog steeds een buis TV en een Silicon Graphics CRT op mijn PC omdat ik een LCD om een veelvoud aan redenen nog steeds niet goed vind. Wat ik niet goed vind is bijvoorbeeld het beperkte kleurenspectrum en het overstralen van heldere vlakken. Ik vind het veelal erg synthetisch en onnatuurlijk. Kortom ik ben niet gauw tevreden en daarom ben ik eens gaan kijken bij de media show van RAF. Bij veel modellen was al duidelijk te zien dat men contrast en scherpte behoorlijk opgeregeld had, bij navraag bij een aantal verkopers bleek dat ook het geval. Bij een aantal merken werd ik er gewoon misselijk van. Ik ben zelf amateur fotograaf en dan vallen bepaalde zaken gewoon direct op omdat je er anders naar kijkt. Digitale compressie artifacten zijn ook overduidelijk zichtbaar dat ik terug verlang naar het analoge tijdperk. Maar goed om op je vraag terug te komen.

Ik had vooraf geen bepaalde merk voorkeur en ik heb alle modellen wel 3 maal bekeken. Van sommige merken was men genegen de instellingen wat naar mijn smaak aan te passen. Er was echter 1 model wat er wat mij betreft uit sprong door een wat meer ingetogen en natuurlijiker kleuren reproductie, dat is de 40W4000. Wat blijkt deze W4000 heeft een WCG-CCFL en dat was dus te merken. Echter vertelde de meneer van Sony dat de 32W4000 een 8 bits paneel heeft en geen WCG-CCFL. Alleen de 40" of groter heeft een 10 bits paneel met WCG-CCFL, het is maar dat je het weet!.

Kortom de 40W4000 had in mijn ogen de beste kleurenreproductie. Ik heb nog lang naar de X3500 staan kijken maar deze vond ik absoluut niet beter, zeker niets wat het prijsverschil rechtvaardigd. De meneer van Sony moest zelfs bekennen dat de Bravia 2 engine zonder 100Hz zelfs beter presteert dan de Bravia Pro engine met 100Hz. Ik was het daar volledig mee eens. Dus dit is in het kort mijn motivatie voor de 40W4000.

Reg. datum: 15 december 2001

quote:
Zanderover schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Zou je dit wellicht even kunnen toelichten? Ximinez ook s.v.p.

Ik denk dat er meer mensen met mij zitten te twijfelen tussen deze twee :)
Ik heb nog steeds een buis TV en een Silicon Graphics CRT op mijn PC omdat ik een LCD om een veelvoud aan redenen nog steeds niet goed vind. Wat ik niet goed vind is bijvoorbeeld het beperkte kleurenspectrum en het overstralen van heldere vlakken. Ik vind het veelal erg synthetisch en onnatuurlijk. Kortom ik ben niet gauw tevreden en daarom ben ik eens gaan kijken bij de media show van RAF. Bij veel modellen was al duidelijk te zien dat men contrast en scherpte behoorlijk opgeregeld had, bij navraag bij een aantal verkopers bleek dat ook het geval. Bij een aantal merken werd ik er gewoon misselijk van. Ik ben zelf amateur fotograaf en dan vallen bepaalde zaken gewoon direct op omdat je er anders naar kijkt. Digitale compressie artifacten zijn ook overduidelijk zichtbaar dat ik terug verlang naar het analoge tijdperk. Maar goed om op je vraag terug te komen.

Ik had vooraf geen bepaalde merk voorkeur en ik heb alle modellen wel 3 maal bekeken. Van sommige merken was men genegen de instellingen wat naar mijn smaak aan te passen. Er was echter 1 model wat er wat mij betreft uit sprong door een wat meer ingetogen en natuurlijiker kleuren reproductie, dat is de 40W4000. Wat blijkt deze W4000 heeft een WCG-CCFL en dat was dus te merken. Echter vertelde de meneer van Sony dat de 32W4000 een 8 bits paneel heeft en geen WCG-CCFL. Alleen de 40" of groter heeft een 10 bits paneel met WCG-CCFL, het is maar dat je het weet!.

Kortom de 40W4000 heeft in mijn ogen de beste kleurenreproductie. Ik heb nog lang naar de X3500 staan kijken maar deze vind ik absoluut niet beter, zeker niets wat het prijsverschil rechtvaardigd. De meneer van Sony moest zelfs bekennen dat de Bravia 2 engine zonder 100Hz zelfs beter presteert dan de Bravia Pro engine met 100Hz. Ik was het daar volledig mee eens. Dus dit is in het kort mijn motivatie voor de 40W4000.

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Na 1 keer snappen we het ook wel hoor ;)

Ik zat nog wat te twijfellen tussen de 40W4000 en de 46D3500 maar ga nu toch voor de 40W4000 ondanks dat hij 16CM kleiner is. Jammer dat de 46W4000 nog zo lang wachten is. Missccien later maar een upgrade doen :)

some people just dont make sence - and you are one of them

Reg. datum: 22 november 2000

quote:
matt123 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:45:
Bij de MM in Den Haag kost de 40v3000 morgen 999 euro min 200 sony korting of met de gratis 51 cm LCD KDL20B4030
Is er ma/di ook nog nog een actie voor de W4000 bij MM Den Haag? Ik heb de W4000 daar ook zien staan maar de normale prijs is toch iets te hoog (1800,-)

Reg. datum: 01 september 2007

quote:
Sluuut schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Hmm, die hebben hem vaak wel op voorraad he? Ik kan alleen nergens vinden dat ze 20% korting geven, de site is ook plat, lekker handig...

Volgens mij was hij 1799,- daar, dan zou het met 20% korting en cashback actie op zo'n 1250 uitkomen, zeker dat ik hem dan daar haal :)
Net even gebeld met MM Arena en de 40W4000 is daar 1709 euro, dus niet eens 10% korting :'( (en niet eens op voorraad). Met de Sony actie maakt het 1509,- euro. Wel is de 40D3500 vrij ok qua prijs 1061 euro, die voorheen bij MM Arena 1146euro kostte. Laatstgenoemde is vrij scherp qua prijs voor een niet web-winkel.

Die 20% zal wel voor de minst aantrekkelijke modellen gelden.....

Banner van de actie voor Heerlen en Maastricht:

http://adtech.panthercustomer.com/images/44/Ad1795116St1Sz316Sq1620461V0Id5.jpg

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Reg. datum: 31 december 2006

quote:
lbolweg schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:02:
Ik heb mijn oog laten vallen op de kdl-46x3500. Hij is erg prijzig (rond de 3000 euro), maar webwinkels hebben em voor rond de 2700 euro te koop staan. Door de actie van MediaMarkt a.s. maandag en dinsdag is het misschien toch wel een optie om hem in een 'normale' winkel te kopen. Mijn vraag is, weet iemand toevallig een prijs van dit toestel bij MM. Ik weet alleen dat MM Arena hem heeft voor 3195 euro.

Alvast bedankt.
Heb m ook in bestelling. Bij de MM zou ik m voor 2800 euro kunnen krijgen, maar heb m ergens anders voro dezelfde prijs in bestelling staan.

Ohwja...daar komt nog 8 euro verwijderingsbijdrage bij ;)

Reg. datum: 21 april 2004

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe tv, mijn eerste LCD :)

Ik ga voor een 40" maar twijfel nog tussen 2 types Sony Bravia:

de Sony Bravia KDL-40W4000

of

de Sony Bravia KDL-40X3500

Er is toch een serieus prijsverschil tussen deze twee modellen, en ik vraag me af of de beeldkwaliteit
van de X3500 zoveel beter is? Scheelt die 100Hz echt zo veel (bij sport en zo) of is dat minimaal?

Intel DX48BT2 - 4 GB DDR3 - ATI 4870 - WD Velociraptor 300 GB - 2x Samsung Spinpoint F1 1TB - Creative Xfi Gamer - Coolrmaster M850 Watt - Vista 32bit

Een vraagje, mijn ouders kochten vorig jaar een 32" LCD van Sharp Aquos, toen 1299 euro. Helaas toen niet goed op het dagelijks gebruik van deze TV door mijn ouders gelet, want die gebruiken daadwerkelijk de speakers van de TV voor het geluid, en dat is in die Sharp tranentrekkend slecht. Ik heb zelf een Plasma met metalen behuizing voor de luidsprekers en dat klinkt bijzonder goed, dus het kan wél!

Nu willen ze sowieso eigenlijk een wat groter scherm. Nu krijgen de Sony's goede recensies maar nergens wordt aandacht besteed aan de geluidskwaliteit. Ze twijfelen nog tussen de 40V3000 of de duurdere 40X3500, vooral vanwege het design en de iets betere beeldkwaliteit. Maar hoe zijn jullie ervaringen met het geluid van deze TV's in de praktijk? Om mijn ouders nu te laten investeren in een (voor hun ingewikkelde) Dolby Digital-set voor het journaal, Eurovisie songfestival en wat sport is m.i. wat overdreven denk ik.

Ben benieuwd :)

www.digitalracing.nl

Ik heb de 40X3500 en vind het geluid erg goed, niet blikkerig en kan behoorlijk hard voordat het vervormd. Hier een stukje over het geluid:

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/Audio.php

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 27 maart 2003

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:45:Maar hoe zijn jullie ervaringen met het geluid van deze TV's in de praktijk?
'It's hard to imagine any respectable sound emanating from the silver bar housing the speakers at the bottom of the LCD TV, but the Sony KDL40W4000's on-board audio took us by surprise. Although still no match for external home theatre systems, the Sony KDL40W4000 delivered a remarkable acoustic performance in terms of resolution, stereo separation, soundstage and dynamic range, making it the best HDTV (sound-wise) we've heard in 2008.'

Niet mijn eigen ervaring, maar van hdtvtest.co.uk.

Hoewel het de 40W4000 is, heb je er misschien wat aan. Zeker het vergelijken waard :)

EmRuTToY wijzigde dit bericht 26-05-2008 13:57 (4%)

Reg. datum: 03 oktober 2003

De Sony KDL-40W4000 is nu met de ¤ 200 korting actie best gunstig geprijsd.
De pech is alleen dat de leverbaarheid erg slecht is, dat is op zich best vreemd omdat de actie nog 4 weken loopt.
De vraag is dus maar of je op tijd aan een dergelijke actie kunt mee doen.
Beetje slechte inschatting van Sony???? :?

Volgens de actievoorwaarden is de actie alleen geldig op een aantal modellen (dat is duidelijk) maar geldt deze bovendien alleen bij "Officiele Bravia Online Partners".
Welke dat dan wel zijn is mij geheel niet duidelijk.

Zijn webshops als Redcoon, Funprice, Komplett, Coolsound e..d. nu wel of geen "officiele partners"?
Ik kan toch moeilijk ieder webshop gaan emailen/bellen om te vragen of dat zo is.
Niet zo praktisch.

Lees de draad voordat je blaat!

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

@Hierboven, er staat hier ergens in het topic een lijstje van partners, maar bel ze wel na voor de zekerheid. Ik neem aan dat je de zoekfunctie wel kan vinden?

some people just dont make sence - and you are one of them

;[
Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:45:
Maar hoe zijn jullie ervaringen met het geluid van deze TV's in de praktijk?
Heb hier een 40D3500 en de geluidskwaliteit is prima. Heb altijd al goede ervaring gehad met Sony tv's, en deze lcd is niet anders.
Heb mijn tv wel aangesloten op een versterker en geluid gaat dan ook meestal over de speakers. Maar als ik even snel tv kijk vind ik het geluid prima. (ben zelf beat-makert, dus ik weet wat goed geluid is (8> )
Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
Sluuut schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:23:
@Hierboven, er staat hier ergens in het topic een lijstje van partners, maar bel ze wel na voor de zekerheid. Ik neem aan dat je de zoekfunctie wel kan vinden?
Dat lijstje heb ik wel gevonden maar ik mag aannemen dat dit lijstje niet volledig is.
Ik zou nog wel meer "partners" van Sony op dit lijstje verwachten anders is het wel een erg magere actie.

Lijstje van 16 mei van BlackiE1982

De leverbaarheid is al niet zo goed, en meer leveranciers, vooral webshops, die aan de EK actie meedoen zijn dus wel welkom.

Lees de draad voordat je blaat!

quote:
HoppyF schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:25:
[...]

Dat lijstje heb ik wel gevonden maar ik mag aannemen dat dit lijstje niet volledig is.
Ik zou nog wel meer "partners" van Sony op dit lijstje verwachten anders is het wel een erg magere actie.

Lijstje van 16 mei van BlackiE1982

De leverbaarheid is al niet zo goed, en meer leveranciers, vooral webshops, die aan de EK actie meedoen zijn dus wel welkom.
Het lijstje is een verzameling van wat hier is achter gekomen, dus als je een webwinkel weet, geeft het door.
Het gaat voornamelijk om de webwinkels die meedoen. Deze zijn zeldzaam en altijd duurder als degene die niet mee doen.

:: BlackiE :: Mijn systeem :: PS Gamer ID: BlackiE_Nl

Acties: [view]

Door: Spice
Pricewatch Admin
wat was mijn ondertitel??
Reg. datum: 10 augustus 2000

plasmavisie doet NIET mee

L.s,

Alle prijzen zijn strikt netto en uitgesloten van akties

Plasmavisie

Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt

Reg. datum: 07 juli 2000

Is de 40W4000 al ergens in een winkel in Eindhoven te bewonderen? Het lijkt de enige LCD te kunnen zijn die me van plasma af kan houden. ;)

Reg. datum: 29 juli 2004

Ben net bij MM Hengelo geweest en daar was de 40W4000 ¤ 1799. De actie prijs was op dit moment ¤ 1599 (11%)....moet er voor morgenavond 22 uur beslist zijn...en deze wordt zeker, gegarandeerd voor het EK geleverd....zegt de verkoper (?)

Die blauwe spikkels in de omkasting is wel apart....

doet redcoon ook mee aan de ek actie?

boeskool wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:02 (6%)
Reden: aanvulling

quote:
TomWinkelmolen schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Heb m ook in bestelling. Bij de MM zou ik m voor 2800 euro kunnen krijgen, maar heb m ergens anders voro dezelfde prijs in bestelling staan.

Ohwja...daar komt nog 8 euro verwijderingsbijdrage bij ;)
Maar gaat daar nog de korting vanaf die MediaMarkt vandaag en morgen geeft (tot 20 %)?

Reg. datum: 01 juli 2001

quote:
boeskool schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:55:
Ben net bij MM Hengelo geweest en daar was de 40W4000 ¤ 1799. De actie prijs was op dit moment ¤ 1599 (11%)....moet er voor morgenavond 22 uur beslist zijn...en deze wordt zeker, gegarandeerd voor het EK geleverd....zegt de verkoper (?)

Die blauwe spikkels in de omkasting is wel apart....

doet redcoon ook mee aan de ek actie?
Nee helaas, redcoon doet er niet aan mee. Heb net een reactie van ze binnen

F1Time C2G2

The Laughing Man
Reg. datum: 02 maart 2006

Ik nu net mijn w4000 voor een paar dagen.
En wow wat ben ik tevreden!
Wat een mooie kleuren, en zwart is goed zwart!!

Ik heb die van mij trouwens gewoon bij de scheer en foppen vandaan.
Voor de fijne prijs van 1470, inclusief een hdmi kabel.
200 euro eraf van de Sony actie. Maakt 1270 euries!

Voordat geld kon ik hem niet laten staan!

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: