Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Facundo schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:35:
Wat gebruik jij dan voor het ontvangen van die CaiWay stream, de alphacrypt of heb je gewoon het decoder kastje laten staan?
Bij Caiway is er sprake van een groot aantal kanalen dat zonder encryptie digitaal wordt doorgegeven. Voor die kanalen heb je geen smartcard nodig bij Caiway en dus ook geen AlphaCrypt Classic CAM. Met een Sony TV kan je die in principe bekijken mits het model beschikt over een DVB-C tuner en Caiway geen digitale kanalen uitzendt via de 396 MHz frequentie. Caiway is wat dat betreft dus een positieve uitzondering in Nederland onder de kabelbedrijven aangezien de meeste grote kabelbedrijven nagenoeg niets doorgeven zonder encryptie toe te passen.

Je kan dus eerst zo'n TV aanschaffen zonder AlphaCrypt Classic CAM en zonder smartcard en eens kijken hoe de ontvangst van digitale TV je bevalt. Wil je dan ook nog extra kanalen waar je wel voor moet betalen bij Caiway dan kan je altijd alsnog besluiten om een AlphaCrypt Classic CAM en een smartcard aan te schaffen al zul je je dan eerst nog wat moeten verdiepen in de risico's en problemen van het CAM gebruik.

Reg. datum: 11 april 2008

quote:
ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:52:
[...]

Bij Caiway is er sprake van een groot aantal kanalen dat zonder encryptie digitaal wordt doorgegeven. Voor die kanalen heb je geen smartcard nodig bij Caiway en dus ook geen AlphaCrypt Classic CAM. Met een Sony TV kan je die in principe bekijken mits het model beschikt over een DVB-C tuner en Caiway geen digitale kanalen uitzendt via de 396 MHz frequentie. Caiway is wat dat betreft dus een positieve uitzondering in Nederland onder de kabelbedrijven aangezien de meeste grote kabelbedrijven nagenoeg niets doorgeven zonder encryptie toe te passen.

Je kan dus eerst zo'n TV aanschaffen zonder AlphaCrypt Classic CAM en zonder smartcard en eens kijken hoe de ontvangst van digitale TV je bevalt. Wil je dan ook nog extra kanalen waar je wel voor moet betalen bij Caiway dan kan je altijd alsnog besluiten om een AlphaCrypt Classic CAM en een smartcard aan te schaffen al zul je je dan eerst nog wat moeten verdiepen in de risico's en problemen van het CAM gebruik.
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan! :D

Reg. datum: 02 april 2008

Is de samsung le40A656 beter dan de 40W4000?
De prijs van de samsung is ietsje lager maar dat is niet belangrijk ook beschikt de samsung over 100hz en 4ms response en 50000 contrast ratio

Reg. datum: 18 november 2006

quote:
toiletopener schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:25:
Is de samsung le40A656 beter dan de 40W4000?
De prijs van de samsung is ietsje lager maar dat is niet belangrijk ook beschikt de samsung over 100hz en 4ms response en 50000 contrast ratio
Ik zit een beetje met hetzelfde!!!!!!!!!!!!

Ik kan geen keuze maken tussen de

a) Sony KDL-40W4000

b) Sony KDL-40V4000

c) Samsung LE40F86BD

Iemand nog wat aan te raden :(

Mensen,
die een AlphaCrypt Classic CAM gaan kopen.... WACHTEN!!!

Kom net van BCC om zo'n kaart te kopen en daar werd mij verteld dat Ziggo (Casema,
@home en Multikabel) in september de AlphaCrypt Classic CAM op zwart gaat :(
Om toch gebruik kunnen te maken, moet je een nieuwere CAM kopen.
Dat is lekker voor degene die al zo'n kaart heeft gekocht...
Vanwege het makkelijk gratis kijken van extra kanalen 8)

Misschien dat jullie het kunnen bevestigen...

:: BlackiE :: Mijn systeem :: PS Gamer ID: BlackiE_Nl

Life is all about priorities

quote:
denizg schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:01:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde!!!!!!!!!!!!

Ik kan geen keuze maken tussen de

a) Sony KDL-40W4000

b) Sony KDL-40V4000

c) Samsung LE40F86BD

Iemand nog wat aan te raden :(
Lees de reviews op hdtvtest.co.uk. Dan kom je toch al snel tot de W4000

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
BlackiE1982 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:09:
Mensen,
die een AlphaCrypt Classic CAM gaan kopen.... WACHTEN!!!

Kom net van BCC om zo'n kaart te kopen en daar werd mij verteld dat Ziggo (Casema,
@home en Multikabel) in september de AlphaCrypt Classic CAM op zwart gaat :(
Om toch gebruik kunnen te maken, moet je een nieuwere CAM kopen.
Dat is lekker voor degene die al zo'n kaart heeft gekocht...

Misschien dat jullie het kunnen bevestigen...
Dit is een gerucht (zoals we er al meer gehoord hebben). Zie AlphaCrypt binnenkort op zwart?
quote:
Vanwege het makkelijk gratis kijken van extra kanalen 8)
Dat makkelijk kijken ben ik met je eens (één afstandsbediening), dat gratis kijken van extra kanalen slaat nergens op. Ook met de Alphacrypt kaart heb je gewoon een smartcard en indien gewenst abonnementen voor extra pakketten nodig. Vandaar dat het eventueel tegenwerken van de Alphacrypt kaart mij niet zo verstandig lijkt, ze zouden hiermee hun eigen klanten wegpesten...

G038 wijzigde dit bericht 24-05-2008 13:00 (28%)

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
G038 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:54:
[...]

Dit is een gerucht (zoals we er al meer gehoord hebben). Zie AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Ben ik nu de enige die hier een taak voor de overheid ziet weggelegd?

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
flowerp schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:56:
Ben ik nu de enige die hier een taak voor de overheid ziet weggelegd?
Tja, de OPTA heeft het te druk met op KPN letten, de kabelaars mogen hun gang gaan...

Reg. datum: 01 maart 2004

Ik heb net de 40W4000 besteld bij Koopjeskampioen, staat daar op de site voor 1349. Ik dus bellen om te bestellen blabla zegt de man bent u op de hoogte van de Sony actie? Ik zo ja daar weet ik van, ik dacht dus dat ie ging zeggen van daar doen wij niet aan mee, dat had ik namelijk verwacht gezien de de prijs van 1349 euro. Blijkt dat zij gewoon wél meedoen aan de actie, dus netto heb ik die tv voor 1149 :X . Voor die prijs kon ik hem natuurlijk niet laten staan :+ .

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 12 oktober 2007

Zei hij ook wanneer hij leverbaar is?

Mondjesmaat leverbaar, maar hij krijgt elke week wel wat binnen. Maar hij zou er alles aan doen om voor het EK uit te leveren. Ik heb niet echt veel haast eerlijk gezegd, maar het zou mooi zijn als ie vóór 9 juni hier staat.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 15 maart 2008

Heb m gisteren ook besteld bij Koopjeskampioen, hopelijk krijg ik snel duidelijkheid wanneer ik de tv binnen krijg.

Hou ons op de hoogte wat betreft Koopjeskampioen, ik zal ook posten wanneer ik bericht heb ontvangen :) .

Reg. datum: 11 mei 2008

Vandaag mn W4000 geïnstalleerd samen met Alphacrypt. Software versie 3.15.
Alles werkt perfect, mede dankzij eerdere tips van Archie _/-\o_ .
Alle kanalen komen door, dus ook HD.

Ik zit in het Ziggo/@home gebied in Groningen.

Als straks de kanalen op zwart gaan omdat de Alphacrypt niet meer ondersteunt wordt :( stuur ik zeker een berichtje naar de OPTA (hoewel dat toch wel niets zal helpen).

Anyway: ik ga tv kijken :)

quote:
taq schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:12:
Alle kanalen komen door, dus ook HD.
Jammer dat de introductie van Eurosport HD voorlopig wordt uitgesteld omdat de Samsung DCB-H360R er niet mee overweg kan, anders had je nog een HDTV kanaal gehad voor je nieuwe TV.

Reg. datum: 16 augustus 2004

Zijn er dan zo veel die voor de 200 euro korting gaan? Die 20" lcd tv krijg je toch makkelijk verkocht voor minstens 270, heb je direkt 50 euro winst. Spijtig dat Sony die acties nooit in Belgie doet. Kheb wel 3 jaar extra garantie "gekregen" bij mijn W3000, had liever zo'n lcd erbij gekregen. Bij deze, als iemand liever meer dan 200 euro korting wil op z'n lcd....

Sony KDL40W3000, Sony STR-DG910, Sony playstation 3, Sony SDM-HX73S, Sony Dsc-P200, Dsc-F717.

be004837, voor 300 euro bestel ik voor jou de tv ipv 200 euro. ;-)

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Wat gebruik jij dan voor het ontvangen van die CaiWay stream, de alphacrypt of heb je gewoon het decoder kastje laten staan?
Ik heb een decoder kastje gekocht als het fout mocht gaan. Deze zit echter nog in zijn doos :)
Je kunt de standaard kanalen kijken (basispakket) zonder de alphacrypt.
Wil je echter de extra pakketten, dan moet je wel de alphacrypt aansluiten en daar je kaart indoen (zoals ik nu heb).
Ik kan daarmee ook de kanalen zoals Humor TV en 13th Street bekijken.
quote:
Dat makkelijk kijken ben ik met je eens (één afstandsbediening), dat gratis kijken van extra kanalen slaat nergens op. Ook met de Alphacrypt kaart heb je gewoon een smartcard en indien gewenst abonnementen voor extra pakketten nodig. Vandaar dat het eventueel tegenwerken van de Alphacrypt kaart mij niet zo verstandig lijkt, ze zouden hiermee hun eigen klanten wegpesten...
Deels mee eens. Echter met mijn TV ontvang ik ook (bijna) alle HD kanalen. Ik heb daar geen abbo voor en zou die dus niet mogen zien. Als jij klanten hebt die wel HD kanalen ontvangt, maar daar niet voor betaald, verlies je geld. Dit wil de kabelaar dus voorkomen. :>

Neemt niet weg dat ik (wil ik er toch naar kijken) toch de abbo voor die zenders moet activeren. Het geluid is namelijk wél gecodeerd. :/
Met die apparaten moet je dus goed opletten of je het gecodeerd uitzendt en vereist meer testwerk voor de kabelaar dan nu het geval is. Met die kastjes zouden ze het toch niet kunnen ontvangen en letten ze er waarschijnlijk minder op.

Maar ik ben ermee eens dat dat niet moet uitmaken om de hele 'alphacrypt' buiten te sluiten (als dat al kan).

let the past be the past.

quote:
DB19 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:34:
be004837, voor 300 euro bestel ik voor jou de tv ipv 200 euro. ;-)
Hangt af van waar je woont, in het hoge Noorden van Nederland kom ik hem niet halen ;-)

Sony KDL40W3000, Sony STR-DG910, Sony playstation 3, Sony SDM-HX73S, Sony Dsc-P200, Dsc-F717.

Reg. datum: 11 mei 2008

Jammer dat de introductie van Eurosport HD voorlopig wordt uitgesteld omdat de Samsung DCB-H360R er niet mee overweg kan, anders had je nog een HDTV kanaal gehad voor je nieuwe TV.

@Archie
Hoe weet je dat het wordt uitgesteld. Ik las gisteren nog dit persbericht waarin het juist wordt aangekondigd. Heb me net verheugd op tennis en de tour in HD :9

quote:
SPee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:35:
Deels mee eens. Echter met mijn TV ontvang ik ook (bijna) alle HD kanalen. Ik heb daar geen abbo voor en zou die dus niet mogen zien. Als jij klanten hebt die wel HD kanalen ontvangt, maar daar niet voor betaald, verlies je geld. Dit wil de kabelaar dus voorkomen. :>

Neemt niet weg dat ik (wil ik er toch naar kijken) toch de abbo voor die zenders moet activeren. Het geluid is namelijk wél gecodeerd. :/
Met die apparaten moet je dus goed opletten of je het gecodeerd uitzendt en vereist meer testwerk voor de kabelaar dan nu het geval is. Met die kastjes zouden ze het toch niet kunnen ontvangen en letten ze er waarschijnlijk minder op.
Het komt er gewoon op neer dat Caiway kennelijk hier en daar een steekje laat vallen. Dat is echter hun probleem want het hoort bij hun werkzaamheden om te controleren of het signaal op de juiste manier hun headend verlaat. Nog meer dan andere Irdeto kabelbedrijven zou Caiway zich er van bewust moeten zijn dat hun klanten alternatieve DVB-C apparatuur gebruiken omdat de drempel voor dat gebruik veel lager ligt. Immers het basispakket is ongecodeerd, dus daar is geen AlphaCrypt voor nodig. Voor veel klanten is het uitgebreide basispakket van Caiway meer dan voldoende waardoor de keuze veel sneller zal vallen op een TV met geïntegreerde DVB-C ontvanger vanwege de gebruiksvriendelijkheid.

Breda @ be004837.

quote:
taq schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:47:
Hoe weet je dat het wordt uitgesteld. Ik las gisteren nog dit persbericht waarin het juist wordt aangekondigd. Heb me net verheugd op tennis en de tour in HD :9
Werd vandaag gemeld door Anoniem via het Ziggo gebruikers forum. Helaas houdt Ziggo geen rekening met het groeiende aantal TV bezitters met ingebouwde DVB-C tuner die ook HDTV signalen direct weer kunnen geven.

quote:
Bestel hem dan maar al, jij blij, ik blij :-)

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: