Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ruffneck82 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:37:
Kan iemand zijn ervaring met de 32W4000 posten?
+ goed beeld over analoge kabel
+ DVD's upgescaled naar 1080i zien er fantastisch uit (veel detail, prachtige kleuren, donker zwart en veel detail in de grijswaarden)
+ handig menu systeem
+ voetbal kijken gaat comfortabel (geen last van artifacts en beeld is vloeiend)
+ kwalitatieve afwerking

+- design ziet er zeker niet slecht uit maar er zijn mooiere LCD's te koop.

- echte minpunten heb ik nog niet gevonden (ben dan ook maar een amateur :-)

Heb een idee voor een icon

Het valt mij op dat er nogal hoog wordt opgegeven over de 100Hz technologie, speciaal voor films...

Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
Ik accepteer een weergave met de tekortkomingen van het specifieke apparaat. (Nadeel is wel dat je dure spullen gaat kopen om zo min mogelijk tekortkomingen te hebben). Ik wil dat er weergegeven wordt wat de producent van de content bedoeld heeft, zonder oprekkingen in kleurgebieden etc. Beeldverbeteraars noem ik dan ook "beeldverklooiers".

Nu naar de 100Hz, en de daarmee geïnterpoleerde frames.
Wanneer je in de bioscoop naar een film kijkt zie je 24 unieke beeldjes per seconde. Gevolg hiervan is dat snellere pans en tekstrollen schokkerig door het beeld bewegen (24 schokjes per seconde >:) ). Dit hoort bij de charme en ervaring van een bioscoop.
Thuis heb ik een grote TV staan om die bioscoopervaring te benaderen. Dan ga ik toch niet mijn TV de tussenliggende beeldjes laten verzinnen, om mijn bioscoopfilm er uit te laten zien als een handycam videoopname? Die schokjes horen er gewoon in, en dragen bij aan het bioscoopgevoel!

Voor mij is 100 Hz dus een volslagen nutteloze techniek, en ben ik ERG tevreden met mijn 40V3000 :P

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
BlackiE1982 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:48:
[...]

Idd, heb ik mazzel. Dat is wel aso :|
Net ff kort gebeld met db-electronics.nl: de voorraad van gisteren was al weer op. Nieuwe voorraad wordt binnen 10 dagen verwacht.

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
koboy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:38:
Wanneer je in de bioscoop naar een film kijkt zie je 24 unieke beeldjes per seconde. Gevolg hiervan is dat snellere pans en tekstrollen schokkerig door het beeld bewegen (24 schokjes per seconde >:) ). Dit hoort bij de charme en ervaring van een bioscoop.
Thuis heb ik een grote TV staan om die bioscoopervaring te benaderen. Dan ga ik toch niet mijn TV de tussenliggende beeldjes laten verzinnen, om mijn bioscoopfilm er uit te laten zien als een handycam videoopname? Die schokjes horen er gewoon in, en dragen bij aan het bioscoopgevoel!

Voor mij is 100 Hz dus een volslagen nutteloze techniek, en ben ik ERG tevreden met mijn 40V3000 :P
Is dat serieus wat die 100Hz techniek inhoudt? Damn, dan hoef ik het ook niet op me tv te hebben hoor. Eigenlijk bij deze gewoon een eis dat het er niet op zit.

quote:
tiguan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Is dat serieus wat die 100Hz techniek inhoudt? Damn, dan hoef ik het ook niet op me tv te hebben hoor. Eigenlijk bij deze gewoon een eis dat het er niet op zit.
Dit is inderdaad waar het op neer komt. Bij CRT ging het ook nog om de refresh rate die werd verhoogd zodat het "flikkeren" van het beeld verminderd werd maar bij LCD gaat het puur om het interpoleren/bedenken van tussenliggende frames.

http://www.esoteric-warriors.com

Zit ook een beetje te kijken naar de 46W4000, maar vanmiddag kreeg ik bij de winkel Expert te horen dat CaiWay niet zo lekker werkte met de digitale zenders (met de ingebouwde tuner).

Heeft iemand hier ervaring mee (met CaiWay)?

http://www.gamespelen.nl voor je de leukste online spelletjes

quote:
GameSpel schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:
Zit ook een beetje te kijken naar de 46W4000, maar vanmiddag kreeg ik bij de winkel Expert te horen dat CaiWay niet zo lekker werkte met de digitale zenders (met de ingebouwde tuner).

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien wij ook Caiway hebben. Iemand info?

De 46w4000 - zijn er kwalitatieve verschillen tussen een Europees en Nederlands model?

Ik twijfel tussen kopen via Mediamarkt of webwinkel gezien het verschil van 900 euro! Leuk hoor een 20 inch erbij, maar voor die 900 verschil koop ik er wel iets groters bij dan een 20 inch! Welk risico loop je nou?

Onderstaande mail kreeg ik van pick2pay.nl:

Goedemorgen,

De Sony KDL46W400 is een toestel zoals deze aan iedere winkel in Nederland geleverd wordt. Dergelijke verhalen worden alleen verteld om de internethandel in een kwaad daglicht te stellen. Het product welke door ons aangeboden wordt, komt uit precies hetzelfde magazijn van Sony als die van de handelaar die deze **verhalen verkondigd. Mijn inziens zegt dat genoeg over deze handelaar.

Wat garantie betreft: Sony brengt hiervoor gedurende het eerste jaar een huisbezoek voor, het tweede jaar garantie wordt door Pick2pay gegeven. In het tweede jaar zal de tv bij ons moeten worden ingeleverd, zorgen wij voor een kosteloos herstel.

Een nieuw uitlevering van Sony staat ingepland voor aanvang juli op zijn vroegst.

Weet iemand of bij de prijs van 'koopjeskampioen.nl' de 200 euro retour (van Sony) er al van af is?

Hoe zit het nou precies met de kleur rand van de W4000 serie? Op de ene site staat hij afgebeeld met een donkerblauw ''sterren'' gedoe, op de andere site lijkt hij meer zwart dan donkerblauw...

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
Het valt mij op dat er nogal hoog wordt opgegeven over de 100Hz technologie, speciaal voor films...

Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
Ik accepteer een weergave met de tekortkomingen van het specifieke apparaat. (Nadeel is wel dat je dure spullen gaat kopen om zo min mogelijk tekortkomingen te hebben). Ik wil dat er weergegeven wordt wat de producent van de content bedoeld heeft, zonder oprekkingen in kleurgebieden etc. Beeldverbeteraars noem ik dan ook "beeldverklooiers".

100 Hz motionflow is bedoeld voor een vloeiender beeld bij snelle bewegingen, denk aan voetbalwedstrijden of autoraces. Het is niet bedoeld voor het bekijken van film. Daarom kunnen de motionflow en andere beeldverbeteraars eenvoudig worden uitgezet met behulp van de Theatre Mode knop. Zie http://www.sony.nl/view/S...ystems&site=odw_nl_NL
Iets vergelijkbaars gebeurt als je Picture Mode instelt op "Cinema" voor de geselecteerde AV ingang.

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
Jorn1986 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:16:
Hoe zit het nou precies met de kleur rand van de W4000 serie? Op de ene site staat hij afgebeeld met een donkerblauw ''sterren'' gedoe, op de andere site lijkt hij meer zwart dan donkerblauw...
Het is op het oog zwart als je van enige afstand kijkt. Als je er echt heel dichtbij staat (zeg 20 cm en als je naar een kant kijkt waar het licht op valt), zie je er glimmende donkerblauwe glitters in. Als het licht er niet op valt, zie je ze niet echt. Ik vind dat ze zich de moeite hadden moeten besparen, maar storend is het niet. Het is misleidend dat Sony het een blauw frame noemt, dat is het niet.

AMD2k+ | Asus A7V8X (LAN/Audio) | 2x256DDR333 (Samsung) | MSI GF4Ti4200-8x (128) | WD80GB-8MB+WD120GB-8MB | LG48xCDRW | LiteOn16xDVD

Ik zit net op de website van Sony te kijken op zoek naar een 37 inch, maar klopt het dat Sony geen Full HD 37 inch LCD schermen in het assortiment heeft? :?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

quote:
Facundo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien wij ook Caiway hebben. Iemand info?
Facundo, ik heb iets kunnen vinden in een ander topic:
[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Wat mij nu het meest afschrikt is eigenlijk de update mogelijkheid, of eigenlijk de niet update mogelijkheid.

http://www.gamespelen.nl voor je de leukste online spelletjes

JayGTeam (213177)

quote:
Facundo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:04:
Weet iemand of bij de prijs van 'koopjeskampioen.nl' de 200 euro retour (van Sony) er al van af is?
Die korting kun je krijgen door een formulier in te vullen en naar sony te verzenden. De 1350 is dus exclusief korting. 1188 wordt uiteindelijk de totale prijs inclusief verzend en verwijderingskosten. Denk er wel aan dat je dus eerst 1388 moet betalen en dat je na enkele weken pas die 200 terug krijgt.

Iemand trouwens al zijn tv via koopjeskampioen binnen? Zat er zo'n 200 euro retour formulier bij?
Volgens mij doet Koopjeskampioen helemaal niet mee met die actie?
quote:
.........Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
........
LOL!!

Ik heb overigens nog nooit het verschil kunnen zien tssn niet of wel 100Hz LCD (behalve dan op een Panasonic in de demo modus, wat zwaar gemanilupeerd is).

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Ruud2001 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:30:
Ik zit net op de website van Sony te kijken op zoek naar een 37 inch, maar klopt het dat Sony geen Full HD 37 inch LCD schermen in het assortiment heeft? :?
Klopt.

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

Reg. datum: 25 augustus 2006

Ook op TrustedReviews een review van de 40w4000. Hun conclusie:
In fact, this TV isn't just good, it's shockingly good.

Volledige review:

http://www.trustedreviews...00-Full-HD-40in-LCD-TV/p1

Het ziet er meer en meer naar uit dat dit m'n nieuwe TV zal worden. :)

Reg. datum: 23 januari 2002

In de praktijk zal de W4000 zowel in 40 inch als ook in 46 inch nog even mondjesmaat leverbaar zijn, bij de meeste online winkels ben ik bang het EK in breedbeeld te gaan missen als ik bestel. Mocht iemand weten waar de 46 inch snel te verkrijgen is let me know, ook in Duitsland lijkt het er nog niet op dat er veel aanbod is.

Heb een idee voor een icon

quote:
G038 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:21:
[...]

100 Hz motionflow is bedoeld voor een vloeiender beeld bij snelle bewegingen, denk aan voetbalwedstrijden of autoraces. Het is niet bedoeld voor het bekijken van film. Daarom kunnen de motionflow en andere beeldverbeteraars eenvoudig worden uitgezet met behulp van de Theatre Mode knop. Zie http://www.sony.nl/view/S...ystems&site=odw_nl_NL
Iets vergelijkbaars gebeurt als je Picture Mode instelt op "Cinema" voor de geselecteerde AV ingang.
Dit ben ik ook volledig met je eens. Mijn reactie was dan ook uitgelokt door de zoveelste persoon die er een probleem van maakte dat de W4000 geen 100Hz heeft, terwijl er voornamelijk films op zouden worden gekeken.

Overigens gaat voetbal en F1 zeer acceptabel met digitenne en de ingebouwde DVB-T tuner, zeker als je de prijs meerekent. Uiteraard is DVB-C mooier, maar Casema rekent minimaal 150 euro aansluitkosten (nog geen kabel naar binnen in huis), en zo veel TV kijk ik nou ook weer niet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Kan iemand zijn ervaring svp delen mbt onderstaande vraag?
quote:
zwaan14 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:52:
De 46w4000 - zijn er kwalitatieve verschillen tussen een Europees en Nederlands model?

Ik twijfel tussen kopen via Mediamarkt of webwinkel gezien het verschil van 900 euro! Leuk hoor een 20 inch erbij, maar voor die 900 verschil koop ik er wel iets groters bij dan een 20 inch! Welk risico loop je nou?

Onderstaande mail kreeg ik van pick2pay.nl:

Goedemorgen,

De Sony KDL46W400 is een toestel zoals deze aan iedere winkel in Nederland geleverd wordt. Dergelijke verhalen worden alleen verteld om de internethandel in een kwaad daglicht te stellen. Het product welke door ons aangeboden wordt, komt uit precies hetzelfde magazijn van Sony als die van de handelaar die deze **verhalen verkondigd. Mijn inziens zegt dat genoeg over deze handelaar.

Wat garantie betreft: Sony brengt hiervoor gedurende het eerste jaar een huisbezoek voor, het tweede jaar garantie wordt door Pick2pay gegeven. In het tweede jaar zal de tv bij ons moeten worden ingeleverd, zorgen wij voor een kosteloos herstel.

Een nieuw uitlevering van Sony staat ingepland voor aanvang juli op zijn vroegst.

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
zwaan14 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:21:
Kan iemand zijn ervaring svp delen mbt onderstaande vraag?
[...]
Ik heb zelf geen specifieke ervaring met de MM versus die webshop, maar 900 Euro is wel erg veel. De 'zekerheid' van een fysieke winkel is maar heel betrekkelijk - ze doen vaak genoeg ook moeilijk, verwijzen je door naar de fabrikant, etc. Zeker bij de grotere aankopen die je toch niet zelf kunt/wilt/mag vervoeren, ben je bij een fysieke winkel ook gebonden aan e.o.a. vorm van bezorging en terugsturen. Als ze wat extra geld willen hebben in ruil voor de dienst van het bekijken van het apparaat voor de aankoop, is dat wel te begrijpen, maar de prijsverschillen die je meestal ziet zijn daar niet mee te rechtvaardigen. Ik heb De 40W4000 ook bij de MM gezien, maar voor die prijs zal ik het niet daar kopen.

AMD2k+ | Asus A7V8X (LAN/Audio) | 2x256DDR333 (Samsung) | MSI GF4Ti4200-8x (128) | WD80GB-8MB+WD120GB-8MB | LG48xCDRW | LiteOn16xDVD

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
GameSpel schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:

Klopt ;)
Ik heb de voorloper (40W3000) en kijk ook via CaiWay (Schiedam).

Ik kan voor zover ik weet alle kanalen digitaal ontvangen. Sommige kanalen blijven zwart, maar daar heb geen abbo voor. Behalve voor enkele HD kanalen ;)
Tijdens de testperiode heb ik die ook goed kunnen ontvangen, dus ik zie geen problemen. :)

Echt een verschil in kwaliteit dan de analoge kanalen. Switch (per ongeluk) je terug, dan denk je echt dat het beeld slechter is geworden.

Dus het werkt in voordeel van de klant :)
Zo heb ik dus beeld bij enkele HD kanalen (zonder geluid) ook zonder abbo. Bij Film1HD heb ik zelfs geluid _/-\o_

let the past be the past.

Donde estan los conejos?

quote:
Ublis schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:59:
[...]

Ik heb zelf geen specifieke ervaring met de MM versus die webshop, maar 900 Euro is wel erg veel. De 'zekerheid' van een fysieke winkel is maar heel betrekkelijk - ze doen vaak genoeg ook moeilijk, verwijzen je door naar de fabrikant, etc. Zeker bij de grotere aankopen die je toch niet zelf kunt/wilt/mag vervoeren, ben je bij een fysieke winkel ook gebonden aan e.o.a. vorm van bezorging en terugsturen. Als ze wat extra geld willen hebben in ruil voor de dienst van het bekijken van het apparaat voor de aankoop, is dat wel te begrijpen, maar de prijsverschillen die je meestal ziet zijn daar niet mee te rechtvaardigen. Ik heb De 40W4000 ook bij de MM gezien, maar voor die prijs zal ik het niet daar kopen.
Knoop doorgehakt en de 52W4000 besteld bij Scheer en Foppen voor 2400, dus dat vind ik nog meevallen qua prijs ivm webshops. De winkels die hem nu voor rond de 2000 hebben, daar heb ik geen warm gevoel bij. De eerste webshops die ik erg betrouwbaar over vind komen beginnen al richting 2300 euro te gaan, dus dan ben ik nu gelijk of goedkoper af. Nu nog kiezen tussen 200 euro korting, of de gratis 20" tv. Helaas is de levertijd erg lang :( Hij belde met Sony en die zei dat het wel een paar weken kon duren.

Blindfold wijzigde dit bericht 23-05-2008 12:45 (14%)

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Wow, mooie review van trustedreviews. Die andere van hdtv.co.uk vond ik ietswat minder professioneel overkomen, waar deze in mijn ogen meer pro overkomt. Twee extreem goeie revieuws.. Erg jammer van het design wat me niet echt aan staat, maar ik denk dat ik toch voor deze TV ga. 20 kilo is trouwens ook niet veel :P

Edit: En de prijs ook niet... best vreemd, als je bedenkt dat de nieuwste Philisp 2300,- kost waar je veel minder (behalve ambilight) voor terugkrijgt...

Zou de 46W4000 evengoed als de 40W4000 zijn?

Sluuut wijzigde dit bericht 23-05-2008 12:58 (23%)

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws