Het valt mij op dat er nogal hoog wordt opgegeven over de 100Hz technologie, speciaal voor films...
Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
Ik accepteer een weergave met de tekortkomingen van het specifieke apparaat. (Nadeel is wel dat je dure spullen gaat kopen om zo min mogelijk tekortkomingen te hebben). Ik wil dat er weergegeven wordt wat de producent van de content bedoeld heeft, zonder oprekkingen in kleurgebieden etc. Beeldverbeteraars noem ik dan ook "beeldverklooiers".
Nu naar de 100Hz, en de daarmee geïnterpoleerde frames.
Wanneer je in de bioscoop naar een film kijkt zie je 24 unieke beeldjes per seconde. Gevolg hiervan is dat snellere pans en tekstrollen schokkerig door het beeld bewegen (24 schokjes per seconde

). Dit hoort bij de charme en ervaring van een bioscoop.
Thuis heb ik een grote TV staan om die bioscoopervaring te benaderen. Dan ga ik toch niet mijn TV de tussenliggende beeldjes laten verzinnen, om mijn bioscoopfilm er uit te laten zien als een handycam videoopname? Die schokjes horen er gewoon in, en dragen bij aan het bioscoopgevoel!
Voor mij is 100 Hz dus een volslagen nutteloze techniek, en ben ik ERG tevreden met mijn 40V3000