Gathering of Tweakers

Quicksearch
Doosafmetingen staan vermeld op de site van Sony!!!

:: BlackiE :: Mijn systeem :: PS Gamer ID: BlackiE_Nl

quote:
MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:20:
Heb de afgelopen dagen veel gelezen en rondgebeld en dergelijke maar ik vermoed dat de W4000 toch niet "de klapper" gaat worden die we verwacht hadden. Hopelijk dat de nieuwe X-serie in oktober wel wat toevoegt qua kwaliteit en ervaring maar voor ruim 1000 Euro meer, vind ik dat toch te gortig worden. Sony is verschoven van de eerste naar de derde plek op mijn boodschappenlijstje dus voorlopig ben ik te vinden in [LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie
Das toch gek dat HDTVtest het de beste tv van 2008 tot nu toe noemt....

Maar ach, ieder zijn bescheiden mening.

quote:
MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:20:
Heb de afgelopen dagen veel gelezen en rondgebeld en dergelijke maar ik vermoed dat de W4000 toch niet "de klapper" gaat worden die we verwacht hadden. Hopelijk dat de nieuwe X-serie in oktober wel wat toevoegt qua kwaliteit en ervaring maar voor ruim 1000 Euro meer, vind ik dat toch te gortig worden. Sony is verschoven van de eerste naar de derde plek op mijn boodschappenlijstje dus voorlopig ben ik te vinden in [LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie
Waar baseer je je op MAX3400? Je bericht staat wel haaks op de reviews + reacties in dit forum...? Other than that, veel plezier op het Toshiba forum ;)

quelake wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:53 (3%)

Komplett.nl geeft nu aan: 12 stuks verwacht op 21 mei ! Das vandaag als ik het goed zie. Heb meteen besteld (40w4000). Ben benieuwd.

XB360: OctagonQontrol

quote:
quelake schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Waar baseer je je op MAX3400? Je bericht staat wel haaks op de reviews + reacties in dit forum...?
Simpel, voorlopig gedeeltelijk uit de review van HDTVTest:
quote:
# No white balance control in user menu for greyscale calibration
# Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology
# Fails to apply 3:2/ 2:2 pulldown to 480i/ 576i film-based content even with [Film Mode] set to "Auto"
Sorry, maar als je een TV aanschaft die overweg moet kunnen met 1080P-materiaal van verschillende sources verwacht ik eigenlijk een mogelijkheid om wit aan te kunnen passen. Ook de 100Hz vind ik op verschillende forums terug als zijnde een aanwinst op LCD-gebied waardoor snellere beelden veel mooier/smooth worden weergegeven. En niet in de laatste plaats: als bepaalde pulldown-opties niet goed gaan, heb ik niet heel veel vertrouwen in het haperen van andere pulldown-verhoudingen bij bepaalde scenes.

En zoals ik zei heb ik van de week even wat rondgebeld en gelezen en verschillende telefonische interviews met TV-verkopers bevestigen mijn vermoeden dat de Toshi iets beter is. Zelfs een Sony-dealer (ik zal geen namen noemen) zei zelf ook liever te wachten op 100Hz-mogelijkheden van de X-serie vanwege de problemen die ze hebben ondervonden met het weergeven van gewone DVD's in de winkel op een 46W4000 waarbij de DVD-speler (Denon) voor upscaling zorgde.

Tja, en persoonlijk heb ik het geld er wel voor over (zeg, die 100 Euro extra) voor een TV die komt met zeer uitgebalanceerd geluid van Onkyo aan boord en een design waar verschillende andere fabrikanten, inclusief Sony, nog een puntje aan kunnen zuigen. En gedeeltelijk de garantie-afhandeling is in het voordeel van Toshi; op het moment dat geconstateerd wordt dat een TV "defect" is, wordt er gezorgd voor een vervangend/tijdelijk produkt of je krijgt gewoon een geteste & gloednieuwe geleverd; deze coulance is mij bij Sony niet bekend.
Vandaag, middag, de 46W4000 besteld....
Uurtje later een belletje, of ze morgen kunnen leveren, dus wordt morgenmiddag geleverd!!

NICE _/-\o_ ben benieuwd

BlackiE1982 wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:24 (23%)

Woei, waar heb je hem besteld :9? Ik hou de webwinkels ook in de gaten, maar vooralsnog lijkt hij nergens beschikbaar helaas.

Reg. datum: 15 maart 2008

Ik zit er aan te denken om de 40W400 bij Redcoon te kopen, aangezien de tv daar het goedkoopste is. Iemand ervaring met deze internetwinkel?

Goedendag allen :)

Ik val maar met de deur in huis: IK WIL EEN NIEUWE TV :P

Wat ik ermee doe:

- Erg veel films bekijken, voornamelijk op DVD maar de overstap op HD zal snel komen.
- Ik kijk GEEN tv, dus dat interesseert me ook niet
- Ik gebruik GEEN geluid van de tv, ik sluit m'n spelers aan op een versterker. Dus geluid maakt niet uit.
- Ik game redelijk wat. Heb hier een X360 staan en waarschijnlijk komt er een PS3 bij voor onder andere blu-ray.

Beeldkwaliteit is voor mij alles, en dan met name voor het bekijken van films. Ik heb hier nu een Sony CRT 100hz staan van 72cm. Heeft jaren zijn werk gedaan en ben nog steeds tevreden over de kwaliteit van het beeld, maar de overstap naar een HD-tv is onvermijdelijk voor een groot filmliefhebber als ik. De grote van het scherm ... mtja... minimaal 101 cm, en een maximaal van 120 denk ik. Alles daartussen is prima, maar ik neem ook al genoegen met 101 cm.

Nu zit ik te twijfelen tussen verschillende toestellen. Zojuist zijn de nieuwe toestellen van Samsung en Sony op de markt verschenen, en dat zijn ook de modellen waar ik naar kijken. Mijn budget zit op een maximaal van 1500,- euro maar ik mik toch meer op 1200,-.

Ik wil sowieso een Full-HD (duh...) en ook graag 24p, want ik hoor en lees overal dat ik dat MOET hebben. Zelf geen ervaringen ermee, maar genoeg bronnen wijzen erop dat het voor de PS3 en het kijken van films met 24 frames p/s een must is.

Ik twijfel zelf nog over 100hz. Tuurlijk heb ik het liever wel dan niet, maar heeft het echt toegevoegde waarde?? Zo heb ik recensies gelezen over de nieuwe Sony KDL40W4000 waarin hetvolgende staat:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology . Ik neem aan dat hierdoor een grotere kans is op ghosting? En dat wil ik dus koste wat het kost voorkomen.

Een anders toestel waar ik naar kijk is de Samsung LE40A656. Deze heeft dus wel 100hz techniek, en is daarnaast ook Full HD/24p.

Als laatste note wil ik wel even toevoegen dat ik redelijk fan ben van Sony, en dat ik eigenlijk altijd wel Sony-toestellen gehad hebt en daar ook altijd zeer tevreden mee was.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:
Uurtje later een belletje, of ze morgen kunnen leveren, dus wordt morgenmiddag geleverd!!

NICE _/-\o_ ben benieuwd
Waar?

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Toen je dit bericht aanmaakte stond er de volgende waarschuwing:
quote:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"

quote:
ArChie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:44:
[...]

Toen je dit bericht aanmaakte stond er de volgende waarschuwing:

[...]
zeik niet,.. ik vraag ook niet aan jullie om de beslissing te nemen voor me. Ik vraag alleen om een toelichting voor zaken als ghosting, 100hz en 24p voordat ik ZELF een keuze maak.

"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)

www.db-electronics.nl krijgt morgenochtend een aantal tv's (bij mij ging het om de 46W4000, misschien andere ook) geleverd door een sony vrachtwagen, waar een aantal nog niet gereserveerd waren.

Verder kan ik ook vertellen dat Plasmavisie.nl eind volgende week verwacht voor het eerst de 46W4000 te krijgen.
Veel succes mensen...
quote:
Demolition-Man schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
[...]

zeik niet,.. ik vraag ook niet aan jullie om de beslissing te nemen voor me. Ik vraag alleen om een toelichting voor zaken als ghosting, 100hz en 24p voordat ik ZELF een keuze maak.
24p: nodig voor blu-ray
100hz: niet merkbaar, vind ik
ghosting: bestaat tegenwoordig niet meer
klaar...

BlackiE1982 wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:49 (38%)

XB360: OctagonQontrol

quote:
[...]

Nou ja, zeik niet... Denk dat een dergelijke waarschuwing er niet voor niets staat, maar ja. Gezien je beknopte samenvatting van wat je wel wil in een TV, kan de W4000 best een goede optie voor je zijn, zeker als je kijkt naar je budget. Ikzelf heb eerder deze middag anders besloten maar ik zou zeggen lees wat reviews op sites en wacht even tot meerdere mensen hier hun TV (en dus review) binnen hebben?
quote:
BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
24p: nodig voor blu-ray
100hz: niet merkbaar, vind ik
ghosting: bestaat tegenwoordig niet meer
klaar...
24P is niet alleen voorbehouden aan Blu-Ray en dus voor meer sources nodig!
100Hz wel degelijk merkbaar vooral bij signalen anders dan 720P en 1080P
Ghosting bestaat wel degelijk maar ook daarvoor zijn sommigen niet vatbaar

*edit*
Over 100Hz is net een stukje verschenen op pagina 2 op de Frontpage bij de review van reviews: Platte televisies roundup - Samsung 40A656

MAX3400 wijzigde dit bericht 21-05-2008 17:15 (32%)

quote:
DB19 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:24:
Bij Koopjeskampioen kost de 40W4000 1450 euro, dat is best netjes.
1350 inmiddels! + 30 eu verzendkosten. Heb je voor 1380 je tv binnen en na een tijdje ook je 20 inch of 200 eu retour. Prima deal zeg ik!

Edit: ook 8 eu verwijderingsbijdrage zie ik. 1387 kom je dan precies op uit. Uiteraard nog prima te doen!

Facundo wijzigde dit bericht 21-05-2008 17:37 (14%)

quote:
Facundo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:36:
[...]

1350 inmiddels! + 30 eu verzendkosten. Heb je voor 1380 je tv binnen en na een tijdje ook je 20 inch of 200 eu retour. Prima deal zeg ik!

Edit: ook 8 eu verwijderingsbijdrage zie ik. 1387 kom je dan precies op uit. Uiteraard nog prima te doen!
Kom je uiteindelijk op 1408 euro, als je kiest voor de 20" lcd dacht ik,

Sony KDL40W3000, Sony STR-DG910, Sony playstation 3, Sony SDM-HX73S, Sony Dsc-P200, Dsc-F717.

quote:
be004837 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:14:
[...]

Kom je uiteindelijk op 1408 euro, als je kiest voor de 20" lcd dacht ik,
Ja, dat is doordat je Sony machtigt om 20 eu (ofzo) af te laten schrijven om de tv op te sturen toch?

quote:
BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
www.db-electronics.nl krijgt morgenochtend een aantal tv's (bij mij ging het om de 46W4000, misschien andere ook) geleverd door een sony vrachtwagen, waar een aantal nog niet gereserveerd waren.
Bedankt voor de informatie.

quote:
BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:

NICE _/-\o_ ben benieuwd
Nu is de prijs voor de 46W4000 bij db-electronics.nl 200 euro hoger dan gisteravond.

quote:
[...]

Op mijn 32W4000 heb ik geen last van ghosting of andere motion problemen bij het kijken naar voetbal of DVD's. Die 24p lijkt me ook geen groot probleem aangezien waarschijnlijk de enige 24p content die ik ga kijken van blu-ray op 1080p gaat komen.

quote:
Dulse schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:35:
[...]
Nu is de prijs voor de 46W4000 bij db-electronics.nl 200 euro hoger dan gisteravond.
Idd, heb ik mazzel. Dat is wel aso :|

Reg. datum: 02 augustus 2007

quote:
Horemheb schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:39:
[...]

Ik heb op mijn 32W4000 geen last van motion problemen bij het bekijken van voetbalwedstrijden en DVD's. Voetbal ziet er op een CRT net iets vlotter uit maar het stoort mij in elk geval niet.
Op een 100 Hz ziet voetbal er net zo vlot uit als op een CRT, Ik heb een 40D3000 met 100 Hz

Reg. datum: 15 maart 2008

Goedemorgen heer/mevrouw XXX,

Wij kunnen op dit moment helaas geen exacte levertijd doorgeven.
Dit omdat het toestel erg populair is.

Met vriendelijke groeten,

Harrie Benjamins
Koopjeskampioen.nl

:-(

are we there yet?

Als ik het mailtje van komplett goed heb begrepen, is mijn 40W4000 nu onderweg naar het afhaalpunt in Delft. Dat zou wel heel snel zijn, want ik heb hem gisteren pas besteld.

Kan iemand zijn ervaring met de 32W4000 posten?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws