Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 april 2008

Nickelodeon/Comedy Central, Eurosport, TMF, MTV en Animal Planet staan in de kanalenlijst en hebben prima ontvangst. Op Sport 1 heb ik geen abonnement lopen.
quote:
ArChie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:59:
[...]

Eigenlijk hoort bij netwerk ID 1111 volgens mij als netwerk frequentie 356 MHz i.p.v. 420 MHz. Dat zou ook in je startpakket moeten staan dat je destijds bij de Samsung HD ontvanger hebt aangeschaft. Maar goed, als hij alles ook via die 420 MHz van Transport Stream 1 heeft gevonden dan zou ik er niet meer aan rommelen.

Volgt nu een belangrijke vraag: Voor netwerk ID 1111 dat gebruikt moet worden in Brabant-Limburg wordt Transport Stream 6 op de 396 MHz doorgegeven. Bij de 3000 series worden kanalen op die frequentie niet gevonden. Wil jij voor mij controleren of je de volgende kanalen hebt in de kanalenlijst en of je die ook weer kan geven mits ze tot je abonnement behoren tenminste:

Nickelodeon/Comedy Central
Eurosport
Animal Planet
MTV
TMF
Sport1

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
goodLUCk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:08:
Eurosport, TMF, MTV en Animal Planet staan in de kanalenlijst en hebben prima ontvangst. Op Sport 1 heb ik geen abonnement lopen.
Bedankt voor het antwoord. Dit wil dus zeggen dat Sony het 396 MHz scan probleem in de 4000 serie heeft opgelost. De hamvraag is nu of daarvoor een hardware wijziging in de DVB-C tuner module nodig was t.o.v. de 3000 serie of dat het alleen een firmware wijziging betreft. Als het alleen maar een firmware update voor de TV was dan zou Sony dus ook zo'n firmware update uit kunnen brengen voor de 3000 serie. De vraag is of Sony dat dan uberhaupt zou willen toelichten en eventueel zo'n firmware update zou willen uitbrengen.

Heeft er nog iemand zin om daarover in discussie te gaan met Sony die een TV uit de 3000 serie heeft?

Reg. datum: 25 augustus 2006

De volledige review van de W4000 staat online op HDTVTest. De W4000komt er goed uit d:)b
Hieronder staat de conclusie:

Conclusion
In addition to the inherited virtues of excellent blacks, accurate primary colours, exquisite fine detail portrayal and solid connectivity, the Sony KDL40W4000 does show some areas of improvement over the outgoing W3000 series: calibrated black level is slightly deeper; standard-def scaling is better; and there's no longer any black/ near-black auto-dimming.

Unfortunately (perhaps as an inevitable consequence of cost-cutting) there are a couple of components which got worse: white balance (and gamma) controls are no longer available in the user menu therefore impeding D65 greyscale calibration; and SD film mode deinterlacing is non-existent.

Regardless of these flaws, at this time of writing the Sony KDL40W4000 remains the best LCD HDTV – in terms of both picture and sound quality – we've reviewed in 2008. We haven't seen the latest Samsung 5 and 6 series nor Toshiba's ZF range of LCD TVs, but equalling (let alone surpassing) the stellar performance delivered by the Sony KDL40W4000 will be no easy feat.

Voor de volledige review
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000

Reg. datum: 04 september 2002

beste forummers de

volledige review van de 40W4000 is er eindelijk. _/-\o_

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/

Mocht je nog twijfels over iets hebben, lees hem en pak je portomonnee maar vast :D

Conclusie tot nu toe de beste LCD van het jaar ;)

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
ArChie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Dit wil dus zeggen dat Sony het 396 MHz scan probleem in de 4000 serie heeft opgelost. De hamvraag is nu of daarvoor een hardware wijziging in de DVB-C tuner module nodig was t.o.v. de 3000 serie of dat het alleen een firmware wijziging betreft. Als het alleen maar een firmware update voor de TV was dan zou Sony dus ook zo'n firmware update uit kunnen brengen voor de 3000 serie. De vraag is of Sony dat dan uberhaupt zou willen toelichten en eventueel zo'n firmware update zou willen uitbrengen.

Heeft er nog iemand zin om daarover in discussie te gaan met Sony die een TV uit de 3000 serie heeft?
Ik denk dat Sony nu al helemaal geen oplossing gaat aanbieden. _ERG_ jammer aangezien ik mede door de DVB-C voor de W3000 ben gegaan. Ik ben altijd bereid om mee te werken, ik heb vorige keer ook al mijn gegevens doorgespeeld en mijn bevindingen kenbaar gemaakt.

http://www.esoteric-warriors.com

Reg. datum: 13 oktober 2004

Hoi allen, Ik ben helemaal niet thuis in de dure tuner termen dus had aan jullie de vraag of jullie het makkelijker voor mijn kunnen maken.

Ik ga een Sony Bravia 32T3000 kopen. Hier zit een zogehete "DVB-C tuner" in.
Is het nou wel of niet mogelijk om digitale tv (casema/ziggo) te krijgen via zon "alphacrypt" .

Want ik hoor hele verschillende verhalen.

Graag hulp.!

Bedankt Alvast!

Reg. datum: 25 april 2008

Goede Morgen,

Heeft er al iemand de perfecte instellingen voor de KDL 40W4000

Zie dat hij ook god uit de bus komt, kan ook niet anders :) :)

Tot nu toe alles nog perfect werkt super ook brava synch met de dav 260 werkt super

Hoor het graag als iemand de instellingen hier wil posten

Reg. datum: 04 april 2001

Weer een heel aantal positieve punten over de W4000
  • Werkende DVB-C decoder
  • Goede review.
Komende vrijdag ga ik zelf nog eens vergelijken en de knoop doorhakken. Ik wil kijken wat het verschil is tussen de: W4000 en de Sharp LC-42XL2E.

Ik wil vooral letten of die 100hz nu wat uitmaakt of niet voor wat ik ga kijken. Ook omdat ze in de review van HDTV schreven:
quote:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology
Denken jullie dat voor het kijken van film en verder vooral normaal tv (niet veel sport) de 100hz wat uitmaakt of niet?

Heeft verder iemand nog tips waar op te letten?

quote:
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Is het nou wel of niet mogelijk om digitale tv (casema/ziggo) te krijgen via zon "alphacrypt" .
Op de 32T3000 is het 396 MHz probleem van toepassing en aangezien je in Casema gebied zit krijg je daar dus ook mee te maken aangezien Casema de 396 MHz frequentie in gebruik heeft. Als je budget het toelaat kan je misschien beter kiezen voor de 32W4000 aangezien dat 396 MHz probleem opgelost lijkt te zijn in de 4000 serie. De verwachting is zeer laag dat Sony ooit nog met een firmware fix komt voor de 3000 series als dat 396 MHz probleem tenminste met een firmware update voor de TV op te lossen is aangezien Sony in feite geen enkele support levert op de DVB-C functionaliteit van hun TV ook al zijn de bekende problemen het gevolg van fouten in de TV.

Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Hoi allen, Ik ben helemaal niet thuis in de dure tuner termen dus had aan jullie de vraag of jullie het makkelijker voor mijn kunnen maken.

Want ik hoor hele verschillende verhalen.

Graag hulp.!

Bedankt Alvast!
Kijk even hier: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Je hebt dan waarschijnlijk het 396 mhz probleem. Zenders op die frequentie kun je mogelijk niet ontvangen. Die kun je hier vinden: http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Het gaat om de zenders onder transportstream 9: voornamelijk Turkse TV en radio. Als de zenderindeling verandert, dan kan het zijn dat je andere zenders mist. Voor de rest hoef je in principe geen problemen te verwachten. Op dit moment kan je trouwens InfoTV en het zenderoverzicht waarschijnlijk al digitaal bekijken, want deze zenders zijn ongecodeerd.

are we there yet?
Reg. datum: 25 januari 2002

De kogel is door de kerk. Na bijna een jaar wachten, uitstellen, twijfelen, en informatie tot me nemen, heb ik zojuist de KDL-40W4000 besteld bij Komplett. Kan niet wachten tot ie binnen is. Doordat de oude CRT kapot was gegaan, kijken mijn vriendin en ik al ruim 6 maanden naar een 30 cm CRT tv'tje. :| Dit zal een aangename verandering zijn. 8)

Reg. datum: 25 juli 2005

Ik heb -na de teleurstelling van de Philips 6782- ook gisteren de KDL-40W4000 besteld. Bij Redcoon, daar staat hij nog steeds voor 1166 euro aangeboden. Omdat ik persoonlijk geen behoefte heb aan een 20" extra scherm, vond ik dit toch de beste keuze gezien de scherpe prijs. Redcoon lijkt een prima shop wat service betreft, ook volgens de reviews.

Heerlijk om vandaag al die positieve berichten te lezen (review, alphacrypt bevindingen)!!!

quelake wijzigde dit bericht 21-05-2008 11:01 (12%)
Reden: even een extra teken van blijdschap opgenomen

Reg. datum: 01 juni 2003

Kan iemand mij vertellen waarom de nieuwe W4000 serie goedkoper is dan de serie die hij opvolgt, de W3000. De 46W4000 (¤ 1600,-) is momenteel 400 euro goedkoper dan zijn voorganger, de 46W3000 (2000,-).

Ben zelf naar een 46" aan het kijken, waarmee ik voornamenlijk SD via XBMC op mn XBOX ga kijken.

Reg. datum: 12 maart 2008

Ik lees dat je een lcd tv altijd rechtop moet vervoeren.

Zou de doos van de 40W4000 in een Seat Leon passen ?

Iemand ervaring ? Anders laat ik hem wel bezorgen. Wel balen dat er op dit moment nergens voorraad is. IK MOET DEZE TV HEBBEN !!! (en ik heb weinig geduld.....)

Reg. datum: 27 maart 2003

Ik geloof dat dat alleen bij plasma tv's moet, weet het echter niet zeker. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze alle tv's rechtop vervoeren over het hele distributie-traject, dus zo een groot probleem zou het niet moeten zijn ;)

are we there yet?
Reg. datum: 25 januari 2002

geldt inderdaad alleen voor plasma's. Ik ga mijn w4000 ook zelf ophalen, en ik probeer hem gewoon op zijn rug in de auto te leggen (met de bank plat uiteraard). :-)

Reg. datum: 23 januari 2002

Ik heb eigenlijk geen idee of de KDL46W4000 een beetje te vervoeren is in een middenklasser maar eerst maar eens zien dat ie ergens op voorraad is :) Tips welkom.

Reg. datum: 05 mei 2008

Beste mensen ik heb nu al 2 maanden me sony bravia 40d3500

en sinds 2 dagen heb ik last dat er zomaar uit het niets paar witte pixels naast elkaar komen te staan tv aan en uit gezet en het was weg. daarna heb ik het nog een keer gehad toen me digitale kastje uitgezet en aan was het ook weg.

ik vind dit wel raar

wat zou het kunnen zijn? ligt het aan me digitale kast of aan me tv

Grtz Marcel

Reg. datum: 19 september 2006

Ik heb mijn 40D3500 gewoon in een (nieuw model) Corsa met de achterbank naar beneden geklapt kunnen vervoeren. Paste precies! Neem aan dat de doos van de 40W4000 niet veel groter zal zijn. Moet geen probleem zijn dus :)

quote:
buddow schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Kijk even hier: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Je hebt dan waarschijnlijk het 396 mhz probleem. Zenders op die frequentie kun je mogelijk niet ontvangen. Die kun je hier vinden: http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Het gaat om de zenders onder transportstream 9: voornamelijk Turkse TV en radio. Als de zenderindeling verandert, dan kan het zijn dat je andere zenders mist. Voor de rest hoef je in principe geen problemen te verwachten. Op dit moment kan je trouwens InfoTV en het zenderoverzicht waarschijnlijk al digitaal bekijken, want deze zenders zijn ongecodeerd.
Gaat het echt alleen om die zenders. Die maken mij echt niet uit.. Ben toch alleen maar gewent aan hoofdzenders.

De rest is wel allemaal te ontvangen?

quote:
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:51:
Gaat het echt alleen om die zenders. Die maken mij echt niet uit.. Ben toch alleen maar gewent aan hoofdzenders.
Je hebt ook begrepen dat Casema bijvoorbeeld morgen de kanalen indeling over de Transport Streams zodanig zou kunnen veranderen dat een deel van de hoofdzenders op de 396 MHz terecht komt waardoor je die niet meer kan ontvangen met je Sony TV? Zoja, dan zijn de risico's je bekend.

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
jbcyber schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:38:
Weer een heel aantal positieve punten over de W4000
  • Werkende DVB-C decoder
  • Goede review.
Komende vrijdag ga ik zelf nog eens vergelijken en de knoop doorhakken. Ik wil kijken wat het verschil is tussen de: W4000 en de Sharp LC-42XL2E.

Ik wil vooral letten of die 100hz nu wat uitmaakt of niet voor wat ik ga kijken. Ook omdat ze in de review van HDTV schreven:

[...]

Denken jullie dat voor het kijken van film en verder vooral normaal tv (niet veel sport) de 100hz wat uitmaakt of niet?

Heeft verder iemand nog tips waar op te letten?
Ik heb op mijn 32W4000 geen last van motion problemen bij het bekijken van voetbalwedstrijden en DVD's. Voetbal ziet er op een CRT net iets vlotter uit maar het stoort mij in elk geval niet.

quote:
ArChie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Je hebt ook begrepen dat Casema bijvoorbeeld morgen de kanalen indeling over de Transport Streams zodanig zou kunnen veranderen dat een deel van de hoofdzenders op de 396 MHz terecht komt waardoor je die niet meer kan ontvangen met je Sony TV? Zoja, dan zijn de risico's je bekend.
Goed punt... Doen ze dit vaker dan? Zou ik dan beter naar kpn digitenne kunnen kijken of is dat erg slechte beeld kwaliteit? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:52:
[...]
Goed punt... Doen ze dit vaker dan? Zou ik dan beter naar kpn digitenne kunnen kijken of is dat erg slechte beeld kwaliteit? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Volgens mij gebeurd dit inderdaad wel eens. KNP digitenne kan ik je niet aanraden. Dat heb ik 2 jaar geleden in Amsterdam geprobeerd en dat is -echt- heel slecht. De bandbreedte is zo laag dat de mpeg artifacts echt duidelijk zichtbaar zijn, met name rond logo's en bij snelle bewegingen is dit duidelijk te zien. Misschien dat het ondertussen of in andere regio's beter is, maar toen was het echt om te huilen. Zelfs om een kleine CRT zag ik de artifacts al. Bij UPC zijn de artifacts op een kleine CRT gewoon niet zichtbaar. Pas op een grote LCD zie je ze ook bij UPC. Digitenne op een grote LCD moet een ramp zijn.

Nu ben ik geen fan van de bedrijfsvoering van de diverse kabel bedrijven, maar ze hebben op dit moment simpelweg wel de beste kwaliteit. Satelliet zou theoretisch beter moeten kunnen, maar in ieder geval voor de Nederlandse zenders is ook dat niet het geval op dit moment.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

XB360: OctagonQontrol
Reg. datum: 21 mei 2003

Heb de afgelopen dagen veel gelezen en rondgebeld en dergelijke maar ik vermoed dat de W4000 toch niet "de klapper" gaat worden die we verwacht hadden. Hopelijk dat de nieuwe X-serie in oktober wel wat toevoegt qua kwaliteit en ervaring maar voor ruim 1000 Euro meer, vind ik dat toch te gortig worden. Sony is verschoven van de eerste naar de derde plek op mijn boodschappenlijstje dus voorlopig ben ik te vinden in [LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: