Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ArChie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:28:
[...]

Digitale TV kanalen kunnen door het kabelbedrijf van encryptie worden voorzien om te voorkomen dat iedereen met een analoog TV abonnement ook digitale TV kanalen zou kunnen bekijken zonder daar een apart abonnment voor af te sluiten. In de Mediabox van UPC zit een decryptie module die samen met de smartcard er voor zorgt dat jij alleen die kanalen kan bekijken waarvoor je een abonnment hebt afgesloten.

Je TV heeft standaard niet zo'n decryptie module waarin de smartcard van UPC gaat, dus kan alleen de digitale TV kanalen weergeven die niet voorzien zijn van encryptie. De digitale kanalen met encryptie worden meestal wel gevonden, maar leveren door het ontbreken van de decryptie module een zwart beeld op wat je zelf ook al had ontdekt. Normaal zou je in het Common Interface slot van de TV een decryptie module kunnen plaatsen voor het Conditional Access Systeem van het kabelbedrijf ware het niet dat de Nederlandse kabelbedrijven moeilijk doen en het gebruik van Conditional Access Modules (de decryptie module) willen tegen werken. Helaas geldt dat UPC een dusdanig systeem heeft gekozen zodat er geen Conditional Access Module is waarin de smartcard van UPC zijn werk wil doen. Je zal dus voor de digitale kanalen met encryptie die Mediabox moeten gebruiken. Waarom sommige kanalen niet van encryptie zijn voorzien bij UPC weet niemand en UPC doet daar ook geen uitspraken over.
Hartelijk Dank voor deze uitleg.
Voorlopig heb ik vanavond weer genoten van het scherm.

;-))

Enig idee waarom de W4000 goedkoper is dan de W3000? (bron: kieskeurig) Ik wil een van deze toestellen kopen en twijfel welke het gaat worden. Een nieuw toestel zou toch duurder moeten zijn of is de W3000 beter?

Thanks

Hawk

Fueled by Slingshot
Reg. datum: 08 augustus 2001

De prijzen van nieuwe televisies zijn aangepast op de huidige marktprijs. De nieuwprijs van nieuwe TVs zakt ook. Ik heb ooit een nieuwe 19" LCD gekocht voor 900¤ maar ik verwacht toch niet dat een nieuwe LCD nog boven dat prijspijl op de markt wordt gezet. De technologie wordt goedkoper en de gemiddelde prijs daalt. Dus ook de nieuwprijs, om het zo even te noemen, past zich daar op aan. Winkels houden voor de oude TVs vaak langer de oude prijs aan.

Roet wijzigde dit bericht 11-05-2008 19:21 (4%)

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Reg. datum: 15 maart 2008

Volgens mij wordt de W3000 ook niet meer geproduceerd als de W4000 uitkomt? Zoiets hoorde ik.

Bounty gadget freak

quote:
DB19 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:04:
Volgens mij wordt de W3000 ook niet meer geproduceerd als de W4000 uitkomt? Zoiets hoorde ik.
Dat klopt. Ze wachten tot de laatste voorraden er door heen zijn.

1 plus 1 is 3 toch? || My games collection | Xbox Live | PSN: Ves

quote:
maxap schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:32:
Hey, weet iemand wat de 40X3500 en 46X3500 bij de Media Markt kosten?!?! :X
met onderhandelen kun je de 46x3500 voor iets minder dan 2700 euro krijgen bij de MM. Heb t zelf geprobeerd maar heb m toch ergens anders (voor t zelfde geld) gekocht. Voor die prijs doe je ook nog mee aan de actie!

Reg. datum: 08 oktober 2004

quote:
TomWinkelmolen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:05:
[...]

met onderhandelen kun je de 46x3500 voor iets minder dan 2700 euro krijgen bij de MM. Heb t zelf geprobeerd maar heb m toch ergens anders (voor t zelfde geld) gekocht. Voor die prijs doe je ook nog mee aan de actie!
thx... ik vind het beleid van de MM dat je alles binnen 14 dagen mag terugbrengen mits je ontevreden bent, en je geld terugkrijgen... (of een nieuw product idd)...

De 46w4000 lijkt me ook geweldig (zeker na het lezen van berichten over tearing, smearing en ghosting op de x3500 op verschillende fora), maar aangezien deze geen 100hz motion flow heeft, lijkt het me niet de beste tv om in combinatie met de ps3 te gebruiken...

is het trouwens echt zo belangrijk dat 100hz motion flow? of zien de spellen en de HD content dan toch vet uit? hmmm

maxap wijzigde dit bericht 12-05-2008 12:02 (6%)

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

ik zou niet weten of die 100hz zo veel uit maakt. Ik heb de tv gewoon gekocht omdat het de top-of-the-line bravia is en nogal sony fan ben. Heb het toestel overigens nog niet binnen :( Als ik niet tevreden ben met de kwaliteit ga ik er gewoon weer mee terug! Als ik mn tv binnen heb zal ik eens een blue ray afspelen, wat ps3-en en de pc eens aansluiten via hdmi en wat gamen. Mijn ervaringen zal ik wel posten.

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:00:
[...]
(zeker na het lezen van berichten over tearing, smearing en ghosting op de x3500 op verschillende fora)
Je vergeet nog de clouding en fogging...

Als je sommige fora moet geloven is de x3500 zo'n beetje de slechtste TV ooit gemaakt. Zo'n beetje alles wat op -ing eindigt en negatief is heeft de x3500 wel. Het punt is, elke andere TV heeft een nog veel grotere lijst met issues.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

quote:
flowerp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Je vergeet nog de clouding en fogging...

Als je sommige fora moet geloven is de x3500 zo'n beetje de slechtste TV ooit gemaakt. Zo'n beetje alles wat op -ing eindigt en negatief is heeft de x3500 wel. Het punt is, elke andere TV heeft een nog veel grotere lijst met issues.
Heb zelf ook de x3500 ik heb alleen last van clouding als het contrast erg hoog staat en als de energiebesparing laag staat. Zet je het contrast laag, en je energiebesparing hoog is je clouding weg, en kun je de kleuren weer compenseren door live colour creation weer hoog te zetten.

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl.

Is het al bekend wanneer modellen zoals de 40XBR5/4 en de 40W4100 op de Nederlandse markt zullen verschijnen?

tommy6 wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:13 (4%)

Dat zijn voor zover ik weet Amerikaanse modellen, die zullen je hier dus niet zo snel aantreffen :9

Hmm... dan is de meest logische keuze op dit moment de nieuwe ..W4000-serie. Men beweert op de avforums.com dat deze een betere contrast/betere kleren heeft (waarom moet ik ze niet geloven, als het om de nieuwe Bravia 2 Engine gaat die inderdaad betere specs heeft?!) en dat er vrijwel geen van die enge op -ing eindigende dingen (tearing, ghosting, clouding... ) aanwezig is.

Zoals het naar uitziet, moeten we genoegen nemen met de nieuwste ..W4000-versie van de tv's (die ook nog eens slechts de eerste revisie is met mogelijke kinderziektes) of wachten totdat ze de ..Z4100-serie launchen (of natuurlijk de ..X4500 die weer ongetwijfeld peperduur zal zijn)

Moeilijk, moeilijk... heeft iemand de Sony launch data van lcd tv's die voor Europa gelden, gezien? Ik kon alleen maar de Amerikanse versie vinden, hoewel ik volgens mij ook een Europese ergens had zien staan.

Ik denk dat ik maar met mijn 32 inch Samsung die slechts HD Ready is, moet leven en na de zomer zien we het wel :)

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:52:
Hmm... dan is de meest logische keuze op dit moment de nieuwe ..W4000-serie. Men beweert op de avforums.com dat deze een betere contrast/betere kleren heeft (waarom moet ik ze niet geloven, als het om de nieuwe Bravia 2 Engine gaat die inderdaad betere specs heeft?!) en dat er vrijwel geen van die enge op -ing eindigende dingen (tearing, ghosting, clouding... ) aanwezig is.
Ik zou het niet afwachten. Van ELK scherm, maar dan ook echt ELK scherm, hoe duur en hoe goede reviews deze ook heeft gehad komen naar verloop van tijd berichten op fora dat er -ing dingen zijn. Ik heb jaren lang bijvoorbeeld de Dell 240Xwfp reeks gevolgd. Dit zou het beste 24" scherm zijn, maar telkens waren er weer issues op de fora. Het volgende model zat er dan bijna aan te komen, en zijn alles oplossen. Natuurlijk had het volgende model ook weer issues, en moest je weer op revisies wachten die wel perfect zouden zijn. Zat je een paar revisies verder dan zat er alweer een nieuw model aan te komen die ook weer alles zou oplossen. Je raad het al, op het moment dat dat nieuwe model uit kwam waren er ook weer issues.

Op een gegeven moment heb ik op mijn werk gewoon de huidige 24" laten bestellen en het beeld is gewoon goed. Issues zijn er -altijd-. Leer er gewoon mee leven dat we in een tijd leven waarin TV schermen nog niet perfect zijn. Misschien dat dit over een jaar of 50 anders is...

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:36:
[...]

Heb zelf ook de x3500 ik heb alleen last van clouding als het contrast erg hoog staat en als de energiebesparing laag staat. Zet je het contrast laag, en je energiebesparing hoog is je clouding weg, en kun je de kleuren weer compenseren door live colour creation weer hoog te zetten.
Haha.... lekker zeg... Je koopt een gloednieuwe Sony (!) Bravia LCD Tv met al die hype rondom superhoge contrastwaarden en daar kan je uiteindelijk niet eens van genieten, omdat je opeens last van "clouding" krijgt die je alleen weg kunt krijgen door het contrast laag te zetten. Dan moet Sony maar niet 2.200:1 als de contrastwaarde hebben, maar 800:1 of wat je daar hebt staan, om de tv zo goed mogelijk zonder alle issues te laten functioneren... 8)7

flowerp, ik volg nog steeds discussies over de 2408-serie van Dell... Het schijnt dat er een nieuwe revisie eind mei geleverd zal worden... Maar goed... we zien het wel :)

Ik vind de X3500 (en X3000) serie trouwens er heel vet uitzien en ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de trotse eigenaren van deze prachttv... Hoe zien de PS3 games op deze serie? Kunnen jullie lekker gamen? Hoe zit het met ghosting, smearing etc.? Het zou tof zijn als iemand wat pics/youtube video's van de ps3 spellen op de X3500 kon posten... _/-\o_

quote:
EmRuTToY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:36:
Dat zijn voor zover ik weet Amerikaanse modellen, die zullen je hier dus niet zo snel aantreffen :9
Okee, dus het enige 100Hz model van Sony in NL is de X3500. Hoe verhoudt de Bravia 2 Engine zich t.o.v. de Bravia Pro Engine. Zit er namelijk aan te denken om een 40X3500 te gaan kopen. Is dit een goed moment om deze tv aan te schaffen in de product life cycle? Zal de volgende generatie ook 120Hz panels hebben, zoals de modellen in de US?

tommy6 wijzigde dit bericht 12-05-2008 16:49 (7%)

quote:
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:45:
[...]

Haha.... lekker zeg... Je koopt een gloednieuwe Sony (!) Bravia LCD Tv met al die hype rondom superhoge contrastwaarden en daar kan je uiteindelijk niet eens van genieten, omdat je opeens last van "clouding" krijgt die je alleen weg kunt krijgen door het contrast laag te zetten. Dan moet Sony maar niet 2.200:1 als de contrastwaarde hebben, maar 800:1 of wat je daar hebt staan, om de tv zo goed mogelijk zonder alle issues te laten functioneren... 8)7

Ik vind de X3500 (en X3000) serie trouwens er heel vet uitzien en ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de trotse eigenaren van deze prachttv... Hoe zien de PS3 games op deze serie? Kunnen jullie lekker gamen? Hoe zit het met ghosting, smearing etc.? Het zou tof zijn als iemand wat pics/youtube video's van de ps3 spellen op de X3500 kon posten... _/-\o_
Ooit een samsung naast een sony gezien :P. Dan zou je de samsung het liefste in de prulenbak gooien :P. Samsung heeft altijd al het 'hoogste' contrast gehad met de minste 'natuurlijke' kleuren. Een eigenschap van sony is is dat ze zwart perfect weergeven, vergelijk dat maar eens met andere merken.

De X3500 is gewoon een vet toestel. Gaming ziet er bij mij perfect uit, het is alleen even een dagje klieren met de instellingen. Ik heb hem nu zo staan dat alles zonder trilling/ghosting/smearing, etc word weergegeven. Overigens als je het contrast volluit zet zien de kleuren er afschuwelijk uit. :P. Maar dat geld bijna voor elk toestel.

mrc16 wijzigde dit bericht 12-05-2008 16:52 (6%)

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Ooit een samsung naast een sony gezien :P. Dan zou je de samsung het liefste in de prulenbak gooien :P. Samsung heeft altijd al het 'hoogste' contrast gehad met de minste 'natuurlijke' kleuren. Een eigenschap van sony is is dat ze zwart perfect weergeven, vergelijk dat maar eens met andere merken.

De X3500 is gewoon een vet toestel. Gaming ziet er bij mij perfect uit, het is alleen even een dagje klieren met de instellingen. Ik heb hem nu zo staan dat alles zonder trilling/ghosting/smearing, etc word weergegeven. Overigens als je het contrast volluit zet zien de kleuren er afschuwelijk uit. :P.
:*) oh... eerlijk gezegd heb ik nog nooit ps3 spellen op de X3500 gezien. Maar ik geloof je wel...
Als je in staat bent wat pics te posten, dan check ik ze heel graag ;)

quote:
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Zal de volgende generatie ook 120Hz panels hebben, zoals de modellen in de US?
Dat is al zo vaak behandeld in dit topic. 120Hz geld alleen voor NTSC modellen. 100Hz voor pal modellen. Zie het in de nieuwe modellen misschien als 'MotionFlow2' of iets dergelijks.
quote:
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Hoe verhoudt de Bravia 2 Engine zich t.o.v. de Bravia Pro Engine
Een leuk vergelijkings schema:

http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/3.jpg

Sorry voor de grote foto!
EX word ook wel 2 genoemd. Bravia Engine 2 doet zijn werk minder met HD signalen.

Sony: BRAVIA ENGINE PRO gaat een stap verder dan de BRAVIA ENGINE EX door gebruik van de verbeterde Digital Reality Creation-technologie. Hierdoor krijgt uw High Definition-signaal een nog grotere resolutie en superieure beeldweergave.

De BRAVIA ENGINE EX is een verbeterde versie van de inmiddels beroemde intelligente beeldtechnologie BRAVIA ENGINE. BRAVIA ENGINE EX beschikt over veel van de functies van BRAVIA ENGINE maar dan op een hoger niveau. Vier geavanceerde technologieën (Composite Component-technologie, Image Format-technologie, Videostuurprogramma voor flat-panel en Digital Reality Creation) worden gecombineerd voor een uitstekende beeldweergave met een nog grotere dichtheid en diepte.

mrc16 wijzigde dit bericht 12-05-2008 17:04 (68%)

quote:
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:52:
[...]

:*) oh... eerlijk gezegd heb ik nog nooit ps3 spellen op de X3500 gezien. Maar ik geloof je wel...
Als je in staat bent wat pics te posten, dan check ik ze heel graag ;)
Zal het vanavond even proberen voor je. Maar in de winkel checken is natuurlijk het mooiste. In Utrecht bij MM draait een demo met Gran Turismo :9~ .

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:54:
[...]

Zal het vanavond even proberen voor je. Maar in de winkel checken is natuurlijk het mooiste. In Utrecht bij MM draait een demo met Gran Turismo :9~ .
geweldig... als je het even kunt doen, dan zou het echt super zijn...

op dit moment zit ik in het buitenland en begin me al een beetje te oriënteren... :) kan dus niet zomaar naar de MM gaan en even de prijzen/tv's checken... Maar over een maand kom ik weer terug (wanneer ik mijn studie hier afgerond zal hebben) en dan denk ik dat ik de beruchte 46X3500 zal kopen (als deze tenminste echt zo tof is) 8)

alvast bedankt voor de moeite... ;)

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Dat is al zo vaak behandeld in dit topic. 120Hz geld alleen voor NTSC modellen. 100Hz voor pal modellen. Zie het in de nieuwe modellen misschien als 'MotionFlow2' of iets dergelijks.
Okee, bedankt. Was ik nog niet tegen gekomen, maar dat verhelderd de zaak. Dan wordt de keuze voor de 40X3500 weer een stukje makkelijker. Het is dus niet te verwachten dat de nieuwe generatie X modellen een must have zullen hebben om op te wachten?

Ook thanx voor het Bravia Engine schema!

tommy6 wijzigde dit bericht 12-05-2008 17:03 (3%)

quote:
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:02:
[...]

Okee, bedankt. Was ik nog niet tegen gekomen, maar dat verhelderd de zaak. Dan wordt de keuze voor de 40X3500 weer een stukje makkelijker. Het is dus niet te verwachten dat de nieuwe generatie X modellen een must have zullen hebben om op te wachten?
Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD, 10bit, Bravia Engine Pro en 100Hz? :P :D.

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD en 100Hz? :P :D.
Ben ik met je eens. Full HD en 100Hz is inderdaad meer dan voldoende, maar zag een paar pagina's terug in dit topic dat de huidige X generatie in Augustus al ten einde zou komen. November is dan idd niet de moeite waard om te wachten. Bedankt.

quote:
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD en 100Hz? :P :D.
:) inderdaad... Hoewel de nieuwe Bravia Engine 2, 3d interface, meer contrast, Ethernetpoort ook heel aantrekkelijk zijn (aanwezig op de ..z4100-serie en waarschijnlijk ook op de ..x4500) ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws