Gathering of Tweakers

Quicksearch
Zojuist ook de KDL 40W4000 besteld in combinatie met een DAV Z260B

De Dav set komt woensdag binnen , dus die alvast installeren en dan maar wachten op de W4000
Verwacht wordt half mei , maar goed mailtje naar sony gestuurd en die konden nog niets zeggen.

Maar via Verkoper nagevraagd bij de verkoop afdeling van sony en die verwachten hem dus half mei uit te leveren.

Het aftellen is begonnen

:*) :*)

Heeft de 32W4000 de zelfde specs als de 40W4000?

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
toiletopener schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:25:
Heeft de 32W4000 de zelfde specs als de 40W4000?
Nee, om te beginnen is het beeld formaat verschillend. Voor de overige verschillen: Zie de website van Sony Nederland waar je beide modellen kan vergelijken.

quote:
Gamerking schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:10:
[...]

100Hz motion-flow is een must voor al het niet Bluray materiaal. Het beeld wordt vloeiender en details blijven behouden bij snelle beelden. De zet van sony om in de nieuwe 4000 serie (nog) geen 100Hz motion-flow model aan te bieden is enerzijds onlogisch (ook met het ook de op concurrenten die het wel toepassen, alleen wel weer in de topmodellen zoals bij Sony de X3000/X3500 waarvan er alleen geen model kleiner dan 40" bestaat itt de concurrenten) en anderzijds is 100Hz motion-flow onnodig bij het gebruik van Bluray, aangezien dat in 24p/24Hz wordt weergegeven.

100Hz motion-flow is dus strikt een techniek voor al het niet HD materiaal. HDTV wordt overigens niet in 24p/24Hz uitgezonden, waardoor 100Hz motion-flow daar dus ook een waardevolle toevoeging is.

Daarmee zijn de 32D3000 en de X3500 modellen dus de beste keus op dit moment.
De X3500 gaat even boven mijn budget voor wat ik over heb voor een tv op de slaapkamer. Is de 32D3000 een betere keus dan de 32W4000 ook al is de laatst genoemde een full hd scherm? Het scheelt wel 200 euro en ik vind het zeer belangrijk om niet blue ray beelden normaal te kunnen bekijken.

Weet iemand wat de beste calibratie DVD/bluray is op dit moment?

quote:
toiletopener schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:49:
Monster ISF: 29,99 of via de bekende andere wegen te verkrijgen. Ik heb hem gekocht en vind de dvd erg goed. Heb mijn x3500 er perfect mee weten af te stellen.

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl.

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
cjdijk schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:26:
[...]

In de Consumentengids van November 2007 staat een uitgebreid artikel. Daarin staat dat de ideale kijkafstand 6 keer de hoogte van je beeld is.

In het geval van mijn huidige breedbeeld CRT van 28 inch ofwel 66cm diagonaal, is de hoogte 32cm, en is de ideale kijkafstand dus 192cm. In jouw geval is die 32 inch een prima keuze.

[...]
Let wel, deze (oude) berekening is wel gebaseerd op de aanname dat je alleen PAL/SD kijkt.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Ha heren, vraagje. Ik heb dus ook sinds kort een 40V3000 met AlphaCrypt kaartje op Multikabel. Werkte allemaal meteen vrij snel wat top is echter heb ik geen beeld bij RTL4. Die blijft op zwart zonder melding. Zoiezo de zenders die ik niet mag bekijken (Film1 of wat dan ook) blijven op zwart ipv een gepaste melding geven.

Hoe kan ik dit finetunen dat ik het alsnog kan zien (RTL4)? Foutmelding boeit me niet zo, eerder een klein puntje voor de digit tuner.

PSN ID: MiC-NL // GameBlogje // Currently Playing: CoD4, Uncharted, Guitar Hero 3

zoentje?
Reg. datum: 09 januari 2003

na uitvoerig zoeken naar tests en het lezen van onder andere dit topic, ben ik eruit! Ik ga voor de KDL-32D3000! :)
Ik zit op 2 meter afstand dus de 32 inch moet voldoende zijn... en die 100 Hz technologie vind ik toch erg interessant :)

Gelukkig een mooie aanbieding gevonden bij RAF in Utrecht voor 799,- ! =>
http://www.raf.nl/webshop...339&products_id=10388

Vanmiddag ophalen :9~
Kan die oude Sony Trinitron CRT bak eindelijk de deur uit (wel een pracht tv, heeft altijd gewerkt)

Vraag: ik zit bij Casema en heb (nog) geen abbo voor digitale televisie. Klopt het dat ik dan wel Ned1-3 al kan ontvangen in digitaal ontvangst? En gaat dat via de coax kabel? (KDL-32D3000 heeft ingebouwde digitale decoder)

Edit: Mmmh, inmiddels zelf al het antwoord gevonden in de topic start... volgende keer beter opletten! 8)7
Maar ik moet zeggen, hij ziet er strak uit!

segil wijzigde dit bericht 06-05-2008 08:41 (9%)

quote:
toiletopener schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:49:
Goh zoiets ken ik helemaal niet... is dat een DVD die je TV herkent en de perfecte instellingen voor je TV aangeeft? Zou wel ideaal zijn!

Heb sinds zaterdag de 40D3500 staan en staat echt subliem! Zie klein snapshotje :)

http://img149.imageshack.us/img149/7885/img5456kleinam6.jpg

Beeld via UPC Digitaal is nog niet erg goed... maar komt waarschijnlijk door slechte coax... althans dat hoop ik dan maar... In de beschrijving van het UPC pakket stond zelfs 'fout' bij de soort plastic bescherming die ik heb van de coax kabel... vandaag nog maar eventjes langs de Mediamarkt voor eentje met gouden/goede connectoren :)

Playstation 3 + GT5 ook al eventjes gespeeld en dat beeld is echt subliem via HDMI! :9~ Heerlijk racen is dat!

Moet nog wel veel instellen denk ik aan de TV om een goed beeld te hebben... benieuwd naar wat die DVD precies kan doen... of staan er ergens settings online die het 'mooiste/beste' de kleuren van de D3500 weergeven?

Zo'n calibratie dvd zal natuurlijk niet jouw scherm kunnen herkennen, dat zou beetje bizar zijn. :P
Wat er gebeurd is denk ik : je stopt de dvd erin, en door middel van menu's/wizard's kan je je tv perfect instellen.

Even snel gezocht naar een linkje : http://www.highfidelitydi...duct.php?productid=100005
Ahha kijk aan! Opzich wel prijzig voor een DVD die je 1 keer gebruikt... maar zo kun je wel de ultieme instellingen krijgen en maximaal plezier hebben! Waarschijnlijk ook gewoon bij de Mediamarkt te koop? Neem ik die gelijk mee als ik nieuwe coax ga kopen :)

quote:
Dr. Quipers schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:57:
Ahha kijk aan! Opzich wel prijzig voor een DVD die je 1 keer gebruikt... maar zo kun je wel de ultieme instellingen krijgen en maximaal plezier hebben! Waarschijnlijk ook gewoon bij de Mediamarkt te koop? Neem ik die gelijk mee als ik nieuwe coax ga kopen :)
Ze zeggen wel overal dat je er de ideale instellingen mee kan doen enkel voor dvd weergave, niet voor analoge of digitale televisie.

Sony KDL40W3000, Sony STR-DG910, Sony playstation 3, Sony SDM-HX73S, Sony Dsc-P200, Dsc-F717.

Reg. datum: 10 september 2007

Ik heb een probleempje met mijn 40d3000 en mijn PS3. Donkere gebieden in games zijn vaak zo donker dat er echt niets meer te zien is. Schaduwen en dergelijke worden mij dus wat te donker. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door te spelen met brightness, maar dat helpt niet echt.

Bijvoorbeeld in de GT5p openings film zie je in het begin nauwelijks details omdat donkere stukken echt te donker zijn, terwijl als de auto's de zon in rijden ik perfect beeld heb.

Heeft iemand dergelijke "problemen" gehad? Ook zijn eventuele instellingen ook welkom :)

PSN ID: Cidolfas

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Dr. Quipers schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:18:
[...]
Beeld via UPC Digitaal is nog niet erg goed... maar komt waarschijnlijk door slechte coax... althans dat hoop ik dan maar... In de beschrijving van het UPC pakket stond zelfs 'fout' bij de soort plastic bescherming die ik heb van de coax kabel... vandaag nog maar eventjes langs de Mediamarkt voor eentje met gouden/goede connectoren :)
Ga alsjeblieft NIET naar de mediamarkt voor goede coax-spulletjes (hint, dat hebben ze meestal niet). Zoek de dichtsbijzinde elektroniocazaak en koop echt goed Hirschmann spul.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Mijn poes popelt.

quote:
psy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Ga alsjeblieft NIET naar de mediamarkt voor goede coax-spulletjes (hint, dat hebben ze meestal niet). Zoek de dichtsbijzinde elektroniocazaak en koop echt goed Hirschmann spul.
Precies:

Mediamarkt etc - FOUT
Gamma/Praxis etc - FOUT
hirschmann dealer - GOED
webshop met hirschmann - GOED

meestal is het niet zo zwart/wit op deze wereld, maar met coax materiaal weldegelijk :P

De Monster ISF calibratie DVD is een verkapte reclamefilm voor de vriendin van de baas van Monster, aangevuld met de filmpjes die je ook aantreft in Windows Media Center. Dat hier (grof) geld voor gevraagd durft te worden vind ik dan ook bijna schandalig.

Als er mensen zijn die dit een prima DVD vinden, ook goed. Er zijn echter betere (Avia, DVE) te koop. Die helaas wel wat "lastiger" zijn. Dit zijn dan in ieder geval tenminste geen tenenkrommende reclameboodschappen.

Nickname does not reflect reality

quote:
Brad Pitt schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:35:
De Monster ISF calibratie DVD is een verkapte reclamefilm voor de vriendin van de baas van Monster, aangevuld met de filmpjes die je ook aantreft in Windows Media Center. Dat hier (grof) geld voor gevraagd durft te worden vind ik dan ook bijna schandalig.

Als er mensen zijn die dit een prima DVD vinden, ook goed. Er zijn echter betere (Avia, DVE) te koop. Die helaas wel wat "lastiger" zijn. Dit zijn dan in ieder geval tenminste geen tenenkrommende reclameboodschappen.
ja, dat is wel zo :P. Het was wel 1 grote reclameboodschap, helemaal mee eens. Gestoord mens elke keer :P. En ja, alle filmpjes komen bijna allemaal uit Windows media center.

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl.

IK zie van Hirschmann alleen maar coax per meter enz. Verkopen ze geen kant en klare coax kabel met eindaansluiting van ongeveer 10 meter? (geen idee hoe dit heet, maar voor tv antenne).

En is hirschmann beter dan bijvoorbeeld de dure Monster?

sonybravia wijzigde dit bericht 05-05-2008 17:35 (13%)

Bestaat er geen calibratie disc die automatish is als je snapt wat ik bedoel?
Gewoon je stopr de disc in je ps3 en hopla de disc zoekt de beste instellingen voor je TV
of ben ik wat euphorish

quote:
Pixal schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:28:
[...]

Precies:

Mediamarkt etc - FOUT
Gamma/Praxis etc - FOUT
hirschmann dealer - GOED
webshop met hirschmann - GOED

meestal is het niet zo zwart/wit op deze wereld, maar met coax materiaal weldegelijk :P
Ik heb bij de MediaMarkt ook Hirschmann zien hangen , maar daar mag je
het volgens jou dan niet kopen?

Heb kant en klare kabels van Goldkabel, van contactdoos naar TV klik de kabels van contactdoos naar centrale punt zijn wel Hirschmann.

Verschil op LCD (heb nog analoog) 26P3000 is zeker merkbaar, toen ik nog een KTV en no-name coax (denk Gamma ofzo) had tussen contactdoos en KTV was het soms huilen met de pet op :P
quote:
spasieba51 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:30:
[...]

Ik heb bij de MediaMarkt ook Hirschmann zien hangen , maar daar mag je
het volgens jou dan niet kopen?
Ze verkopen ook standaard no-name coax (same als Gamma en al dat bouwmarkt spul) net als MM ook HDMI kabels verkoopt voor maar ¤30 en ook Monster van ¤XXX,-

CycloneX wijzigde dit bericht 05-05-2008 19:37 (11%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws