Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 juli 2008

Hmm dat zou zomaar kunnen, maar dan zou Free Willy.avi wel moeten werken?

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
ratqz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:20:
Bedankt voor jullie hulp!
Echter is het me nog niet gelukt. Fanart werkt idd niet voor films! Wel voor tv shows.
Ik moet dus een andere oplossing vinden. Ik vond dit:

[afbeelding]

Ik vind dat er leuk uitzien. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?
Ben niet bekend met deze skin maar dit is volgens mij gewoon een layout in bibliotheek modus.

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

ratqz: Als je inhoud toewijst aan de map met films, dan kies je imdb, maar dan is er ook nog een knop instellingen. Die moet je even klikken, en dan verander je akas.imdb.com in www.imdb.com. Daar kan je ook de grootte van de binnen te halen thumbs instellen enzo. Daarna zou ie het gewoon moeten doen, sinds de t3ch-builds april heb ik in ieder geval geen last meer met het scrapen van films via imdb.

Dat plaatje american gangster is een bepaalde view van een of andere skin. Dat is geen fanart, maar gewoon de thumb van de film met de tekst er mooi naast.
quote:
ratqz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Dit is wat ik heb gedaan:

Een txt bestand gemaakt. Deze naar The lion King 1994.avi genaamd.
Ik heb even de skin Vinci gebruikt, omdat ik daarvan zeker weet dat Fanart werkt.

Ik heb de film handmatig aan de bibliotheek toegevoegd. Als ik de bibliotheek ben zie ik ook The Lion King (1994) staan. Ik heb de map van Lijst naar Fanart gezet.

Vervolgens heb ik op Zoek film informatie gedrukt. Nu gebeurt er niets meer. 8)7
Ik heb Fanart eigenlijk nooit getest buiten de tv series view. :) Toen ik die view er in stak, was het nog niet mogelijk om handmatig fanart afbeeldingen te plaatsen.

Reg. datum: 10 september 2005

Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script, loop echter tegen een probleempje aan.
Ik download de radar animatie in een gif bestand, van oorsprong is dit ook een gif bestand echter wil XBMC het plaatje niet weer geven.
Ook met een ander gif plaatje werkt het niet.

Hier mijn code

self.plaatje = xbmcgui.ControlImage(200,200,200,200, imageDir + "animated.gif")
self.addControl(self.plaatje)

Als ik het gif plaatje wijzig in een jpg dan werkt alles goed.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Reg. datum: 11 maart 2008

Zojuist even vision2 bekeken was namelijk benieuwd. Ziet er goed uit moet ik zeggen die bib modus.
Zelf gebruik ik toch steeds weer PM3, leuk dat er een nieuwe aankomt!

Reg. datum: 27 mei 2006

quote:
DevaZ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script,
Ik weet niet of het mogelijk is, maar zouden de wind en temperatuur kaarten ook weergegeven kunnen worden in een script. ik zou het namelijk wel een mooie toevoeging vinden.

Reg. datum: 19 juli 2008

Ik gebruik de apple versie van XBMC, oftewel OSXBMC. Ik heb alleen een probleem met mijn ondertiteling. In sommige mkv bestanen (1080p films) zitten er meerdere ondertitels, bijv. engels, frans en duits maar vaak geen nederlands. Hiervoor gebruik ik dan een externe ondertitel (srt), XBMC herkent deze dan alleen niet en blijft de engelse ondertiteling weergeven. Kan je dit ergens wijzigen of op een toets drukken waardoor je van ondertitel kan wijzigen?

Als je tijdens het film spelen in het on screen display audio menu gaat dan kun je de ondertiteling wijzigen en eventueel zoeken naar die .srt.
Reg. datum: 20 juli 2008

Ik heb een probleempje: ik heb een exterene USB HDD geshared op mijn pc.
Nu wil ik in XBMC die share openen. Hij ziet de share wel als ik browse, maar hij ziet niet de inhoud en hij zegt ook couldn't connect to resource.

Iemand een idee?

Een gewone share op pc werkt wel!

Pieter1984 wijzigde dit bericht 20-07-2008 09:39 (7%)

Zijn er al mensen die xbmc gebruiken in windows? Binnenkort ga ik de boel hier een beetje omgooien en wil dan ook een mediacenter in m'n slaapkamer hebben. Denk eraan om gewoon xbmc te gaan gebruiken omdat het voor zover ik weet de enige is die rars gewoon "on the fly" tijdens het afspelen uit kan pakken.
Het is er tegenwoordig gewoon voor windows (zie http://www.google.com/url...g2=ZJs-wIYyo60bLkpr_mwjGQ ) en als ik het installeer lijkt het redelijk te werken. (hoewel ik nog uit moet vinden wat alle knoppen zijn)

Wat ik me ook nog afvraag.. loopt de development gelijk in alle versies van xbmc? Of is dat afgesplitst?

Maverick wijzigde dit bericht 20-07-2008 11:01 (7%)

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

quote:
Maverick schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:58:
Zijn er al mensen die xbmc gebruiken in windows? Binnenkort ga ik de boel hier een beetje omgooien en wil dan ook een mediacenter in m'n slaapkamer hebben. Denk eraan om gewoon xbmc te gaan gebruiken omdat het voor zover ik weet de enige is die rars gewoon "on the fly" tijdens het afspelen uit kan pakken.
Het is er tegenwoordig gewoon voor windows (zie http://www.google.com/url...g2=ZJs-wIYyo60bLkpr_mwjGQ ) en als ik het installeer lijkt het redelijk te werken. (hoewel ik nog uit moet vinden wat alle knoppen zijn)

Wat ik me ook nog afvraag.. loopt de development gelijk in alle versies van xbmc? Of is dat afgesplitst?
ik vind persoonlijk dat de linux versie veel beter werkt.. dan de windows versie..
xbmc for xbox is een 2a4 weken afgesplitst van de linux (en dus windows) versie.

de linux versie gaat 'altijd' (gebruik het zeer ruim) voor lopen op de windows versie.. omdat er meer programmeurs eraan werken.

de windows versie is feitelijk de skinning enige maar dan wat zitten uitbreiden en gecompileerd met opensdl ipv directx

Arwen / Kayne

Ik heb het sinds gisteren-avond ook geinstalleerd, en heb net in het Ubuntu-topic gepost dat ze me daar niet direct meer gaan terugzien :P
Ik heb Ubuntu een aantal maand geleden geinstalleerd om XBMC te gebruiken, maar het heeft sinds dan nog maar enkele keren goed gewerkt...
Nu heb ik gisteren een nieuwe laptop van op het werk met HDMI erop.
Gewoon HDMI-kabel inpluggen, laptop schakelt van scherm naar mijn plasma en ik kan kijken.
En het geluid gaat zelfs automatisch over de HDMI, in Ubuntu bleef het gewoon via de laptop gaan...
Perfect! 8)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 26 juli 2006

quote:
DevaZ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script, loop echter tegen een probleempje aan.
Ik download de radar animatie in een gif bestand, van oorsprong is dit ook een gif bestand echter wil XBMC het plaatje niet weer geven.
Ook met een ander gif plaatje werkt het niet.

Hier mijn code

self.plaatje = xbmcgui.ControlImage(200,200,200,200, imageDir + "animated.gif")
self.addControl(self.plaatje)

Als ik het gif plaatje wijzig in een jpg dan werkt alles goed.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?
Misschien is het een idee om het Buienradar Python script te gebrruiken
http://home.planet.nl/~jon70928/
Alleen werkt het niet helemaal 100%
Ben zelf ook al aan het puzzelen, waarschijnlijk is de link op buienradar gewijzigd.

quote:
Mar2zz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:56:
ratqz: Als je inhoud toewijst aan de map met films, dan kies je imdb, maar dan is er ook nog een knop instellingen. Die moet je even klikken, en dan verander je akas.imdb.com in www.imdb.com. Daar kan je ook de grootte van de binnen te halen thumbs instellen enzo. Daarna zou ie het gewoon moeten doen, sinds de t3ch-builds april heb ik in ieder geval geen last meer met het scrapen van films via imdb.

Dat plaatje american gangster is een bepaalde view van een of andere skin. Dat is geen fanart, maar gewoon de thumb van de film met de tekst er mooi naast.
Ik ga het proberen!

Is een vliegtuig...
Reg. datum: 24 januari 2002

Heeft XBMC eigenlijk de mogelijkheid om muziek te verwijderen vanaf de source?
Ik gebruik XBMC regelmatig in party mode om muziek te luisteren maar zo af en toe zit er een nummer tussen die ik eigenlijk wil verwijderen. Ik heb aardig wat gezocht in XBMC zelf en google, maar ik heb nog geen feature als 'delete from source' gevonden.

Is dit wel mogelijk?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Dat kan met de witte knop als je op het te verwijderen nummer staat. in de lijst staat dan ook verwijderen. Als het gaat om een windows-share moet je wel expliciet schrijfrechten toekennen aan die gesharede map (aanvinken bij delen en beveiliging (gebruikers mogen mijn bestanden aanpassen). Dan verwijder je hem dus fysiek van de schijf en weg is weg (geen prullebak dus). (ik bedenk me dat dit niet perse werkt in feestmodus of afspeellijstweergave, ik weet niet of daar dezelfde context beschikbaar is onder de witte knop)

Een mooiere oplossing is niet de feestmodus, maar smartplaylists. Daar is een scriptje voor (smartplaylist editor ofzo), maar die kan je bijvoorbeeld ook op de pc maken en dan opslaan als m3u in je share. Gebruik je wat syntaxes die die lilleke nummers uitzondert zodat die niet in de playlist komen. Ik gebruik dat ook, omdat ik anders in feestmodus steeds met muziek van mijn vrouw wordt geconfronteerd, of omdat er metal na new age ofzo komt, en dat soort dingen vind ik niet echt feestelijk.

@remia: ga je nu ook al pythongoeroe worden? (gezien je wijsheid betreffende de MyBook).

Voor als iemand er ooit nog wat aan heeft:
Ik heb mijn probleem met storend geluid bij afspelen muziek via bestandsbeheer ook opgelost. die bestanden had ik nog niet met ReplayGain behandeld. Als ik ze toevoeg aan mijn gewone muziekmap dan replaygain ik ze altijd, en worden ze niet meer overstuurd/gaan ze minder hard...).

Mar2zz wijzigde dit bericht 21-07-2008 12:59 (65%)

i am i
Reg. datum: 21 januari 2001

Hoe zit t nou met shoutcast radio?
Als ik in 'muziek' een locatie wil toevoegen en ik kies voor shoutcast, dan krijg ik een alfabetische lijst met mappen, zoals 70's, 80's, 90's etc., maar in welke map ik ook kijk, daaronder is het leeg.
Iemand een idee wat hier misgaat? Een maand of wat geleden werkte het nog prima....
Youtube werkt bijv. wel, dus je zou denken dat internet toegang het probleem niet is.

What do you mean: I don't pay my bills!? Why do you think i'm broke, huh!?

Kijk eens of je dit hebt in je sources.xml (met kladblok openen op de pc). Ik weet niet of url's zijn veranderd de laatste tijd, ik shoutcast niet meer sinds ik last.fm gebruik (TIP!).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<source>
  <name>SHOUTcast - Directory</name>
  <path>shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml</path>
  <!-- direct links to genres and searches are allowed                  -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Funk           -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Top500         -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?search=[stationname] -->
</source>

quote:
Icekiller2k6 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:35:
[...]ik vind persoonlijk dat de linux versie veel beter werkt.. dan de windows versie..
xbmc for xbox is een 2a4 weken afgesplitst van de linux (en dus windows) versie.

de linux versie gaat 'altijd' (gebruik het zeer ruim) voor lopen op de windows versie.. omdat er meer programmeurs eraan werken.

de windows versie is feitelijk de skinning enige maar dan wat zitten uitbreiden en gecompileerd met opensdl ipv directx
Niet helemaal mee eens. De windows versie is de linux versie (zelfde SVN Branche). Er werken dus even veel mensen aan. Het klopt wel dat die voornamelijk op linux testen en niet op windows. Maar deze windows versie is wel degelijk meer dan alleen een skinning engine met wat meer dingen.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Niet helemaal mee eens. De windows versie is de linux versie (zelfde SVN Branche). Er werken dus even veel mensen aan. Het klopt wel dat die voornamelijk op linux testen en niet op windows. Maar deze windows versie is wel degelijk meer dan alleen een skinning engine met wat meer dingen.
terminologie hé ;)

er zijn minder personen die vb werken aan SMB werken voor windows versie etc etc dan aan de linux versie...

de hoofdbranche is uiteraard hetzelfde (zoals ik vermeld had in mijn post)

met skinning engine bedoel ik dat ze feitelijk de skinning engine hebben genomen (directx versie) en daar op verder gebouwd hebben (met sdl compileren).

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ik las laatst iets dat iemand zei "maar film fan art werkt bij mij niet" dit impliceert bij mij dat Film Fan art al bestaat, maar ik heb het hier ook niet :), is het er al of zit ik verkeerd?

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

quote:
MsG schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:37:
Ik las laatst iets dat iemand zei "maar film fan art werkt bij mij niet" dit impliceert bij mij dat Film Fan art al bestaat, maar ik heb het hier ook niet :), is het er al of zit ik verkeerd?
Fanart werk niet bij films.. ;)

i am i
Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:30:
Kijk eens of je dit hebt in je sources.xml (met kladblok openen op de pc). Ik weet niet of url's zijn veranderd de laatste tijd, ik shoutcast niet meer sinds ik last.fm gebruik (TIP!).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<source>
</source>

Dat ontbrak dus in mijn sources.

Ik heb jouw code erbij gestopt en nu werkt t weer als vanouds!
Bedankt!

Tacoos wijzigde dit bericht 21-07-2008 19:13 (27%)

What do you mean: I don't pay my bills!? Why do you think i'm broke, huh!?

Ja klopt. je kan die code van mij er zo tussen copy/pasten, dat moet je onder de muzieksectie doen.
zo wordt het dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<sources>
- <programs>
  <default /> 
  </programs>
- <video>
  <default /> 
  </video>
- <music>
  <default /> 
- <source>
  <name>Radiozenders</name> 
  <path>Q:\UserData\Radiozenders\</path> 
  </source>
- <source>
  <name>Music</name> 
  <path>smb://SMBSRVR/media/Music/</path> 
  </source>
<source>
</source>  
</music>
- <pictures>
  <default /> 
  </pictures>
- <files>
  <default /> 
  </files>
  </sources>

waarom heb jij er van die - tekens instaan? Heb je xbox of andere versie xbmc? Ik denk dat er dan ook een streepje voor de code van mij moet.

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: