Gathering of Tweakers

Quicksearch
Same here.
- Component-kabel (enkel component, dus kan ik geen s-video aansluiten, zou ik trouwens nooit doen, gruwelijke kwaliteit :P )
- Laatste XBMC
- Settings/Appearance/Screen staat op 720p (geeft de tv ook aan als XBMC gewoon draait, geen video speelt)
- Settings/Videos/Player staat op Best Available (tv schakelt naar 1080i als ik een video start)

Wat zou ik dan nog extra moeten aanpassen, volgens mij zijn dat de correcte settings?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik heb drie plaatsen in xbmc gevonden waar ik 720p heb staan. bij videosettings, skinsettings en bij systeem video. die staan bij mij allemaal op 720p en 720p 16x9 bij video. ik weet niet wat er dan mist. hoe ziet jullie videocodec info balk eruit dan?
In de Linux-build vind ik maar 2 plaatsen waar je het kan aanpassen, bij skinsettings en bij videosettings.
Wat bedoel jij met systeem video?
Ik zal vanavond eens kijken op de xbox...
Die video infobalk ziet er bij mij helemaal anders uit trouwens (nogmaals, dit is de linux-port, ik probeer vanavond een xbox-screenshot te maken)
http://i38.tinypic.com/6q8zft.png

Fire69 wijzigde dit bericht 14-07-2008 09:28 (15%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

quote:
Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:27:
In de Linux-build vind ik maar 2 plaatsen waar je het kan aanpassen, bij skinsettings en bij videosettings.
Wat bedoel jij met systeem video?
Ik zal vanavond eens kijken op de xbox...
Die video infobalk ziet er bij mij helemaal anders uit trouwens (nogmaals, dit is de linux-port, ik probeer vanavond een xbox-screenshot te maken)
[afbeelding]
De infobalk is skin gerelateerd :) volgens mij is het de Xtv skin

Okeee... we gaan er nog uit geraken zo.
Getest met de xtv-skin => zelfde info
Toen ben ik alle toetsen maar eens afgegaan, en heb ik Mar2zz info-balkje gevonden.
Maar da's dus niet de video-codec info, dat is de viewmode :)
Als ik een divx bekijk van 624x352 en de viewmode staat op Normal komt er (624x352) -> (1280x723) te staan :)
Ik kan ook Original kiezen, dan staat er gewoon 624x352 en heb ik een kleine video in een groot venster.

Punt is dat de tv (als ik met de xbox test dan) nog steeds 1080i geeft, dus volgens mij wordt er dan effectief wel geupscaled...

Lol, is dat ut? ik heb viewmode altijd op 16x9 staan, behalve als het een weird cropped avi is waarbij je die rare stretched people krijgt, dan kies ik zoom... Maar waarom zet je hem op normal? dan is ie nooit beeldvullend, tenzij je tv hem verder upscaled. De resolutie die de xbox op normal aan de tv voert is niet hd, maar de resolutie van het bronbestand, en die is stukken minder dan die van een hdtv.

edit:
waar ik normal zeg bedoel ik original...

Mar2zz wijzigde dit bericht 14-07-2008 10:58 (7%)

Huh? Begrijp er niks van :P
Als hij op normal (NIET original!) staat, is het beeld gewoon beeldvullend tot aan de zijkanten, tenzij het 4:3 is, dan is het beeldvullend tot aan boven en onderkant
XBMC stretched/upscaled gewoon tot hij aan zijkant of boven/onderkant komt, afhankelijk van wat eerst komt, denk ik.
Ik heb liever wat balkjes dan uitgerokken hoofden :)

TV doet niet aan upscalen, aangezien hij '1080i INPUT' aangeeft.

Je snapt het wel hoor. ik heb liever wel de tv helemaal vol, tenzij de uitgerokken hoofden te ver uitgerokken zijn.. mijn tv zegt ook gewoon 720p input ongeacht de setting van xbmc.
dus... dan upscaled hij het toch? als je tv 720p binnenkrijgt?

volgens mij zijn we naast elkaar aan't praten of zo :P

ratqz, hoe zit het bij jou juist?

Ik bedoel eigenlijk, hd ready is een tvresolutie van 1366x768. 720p is een resolutie van 1280x720. Een willekeurige avi heeft bijvoorbeeld een resolutie van 652x398 ofzo. Dat is gewoon geen HD. Als je hem op original zet, dan stuurt de xbox wel een hdsignaal van 1280x720, maar de getoonde avi is dan nog steeds 652x398. De xbox zal dan wel zwarte achtergrond sturen van 1280-652 en 720-398 om het signaal 720p te houden.
quote:
Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:32:
dus... dan upscaled hij het toch? als je tv 720p binnenkrijgt?

volgens mij zijn we naast elkaar aan't praten of zo :P

ratqz, hoe zit het bij jou juist?
Hmm, lastig dit.
Ik heb echt op alle plaatsen 720p 16:9 ingevoerd. Ik krijg in mijn infobalk echt de bronwaarde te zien. Ik heb de xbox met de component aangesloten op mijn hd ready tv. Als ik xmbc draai, herkent mijn tv ook de 720p / 1080i (720p loopt lekkerder).

Echter merk ik weinig van het voordeel upscalen. De zwarte balken kan je overigens verwijderen.
-- Tijdens het kijken van de film, kan je in de opties : zwarte balken verwijderen, aanvinken. Werkt ideaal!

Maar goed. Ik heb nog niet echt het gewenste resultaat met upscalen. Ik heb aardig wat topics afgelezen. Ik begreep dat de xbox verekt goed upscaled. Echter ervaar ik dat niet.

Wellicht een nieuw topic?
Ik denk dat er namelijk wel meer xbmc'ers niet alles van xbmc upscaling benutten.

Bedankt voor de reacties uiteraard!

Tja, hangt er vanaf wat je goed upscalen noemt natuurlijk.
Als ik bovengenoegde xvid (624x352) bekijk, blijven de blokken in grote vlakken nog altijd blokken natuurlijk. XBMC kan ook niet toveren namelijk. :P
Als je een dvd bekijkt, waar door de veel hogere bitrate geen blokken zichtbaar zijn, is het beeld wel super.
Dus misschien verwacht je er gewoon wat teveel van?

Vergeet niet dan bij een slechte bron de onzuiverheden beter worden weergegeven en dat daardoor het beeld slechter kan lijken. M.a.w. je ziet de imperfecties scherper. Ga maar eens een avi met ingebakken subs bekijken op hd. Die subs worden dan enorm kartelig en overdreven groot, terwijl ze op normale resolutie mooie zachte letters zijn.

fire=sneller

Mar2zz wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:45 (3%)

Ja dat zou ook kunnen natuurlijk!
Ach, ik ben hoe dan ook een zeer tevreden xbmc gebruiker!
Ik verbaasde me alleen dat ik niets terug kon lezen over de huidige resolutie. Althans mbt upscalen.

Bedankt!

ratqz wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:52 (5%)

Zou toch onder de Y toets op je controller moeten zitten tijdens het kijken van de film. Speel ook ff met die viewmodes om te kijken of de resolutie dan verandert. Daar kom je door dat in te stellen tijdens een het spelen van een film in videomenu te gaan, staat vlak onder die zwarte balken afknippen.
Ik zal het eens proberen! Thanks..

Ik ga binnenkort is een xbox game proberen. Deze lagen al een tijdje in de kelder. Is even kijken of daar de kwaliteit misschien wat mooier is geworden.

Iemand ervaring daarmee?

Een ieder bedankt (zeker Fire69 en Mar2zz) voor de beantwoorden van de vraag!

Ik was ook superbenieuwd toen ik mijn component-kabel aangesloten had, hoe het nu met de games zou zijn. Onmiddelijk Burnout Revenge gestart! :)
Maar tot mijn grote teleurstelling doet deze gewoon 480p :/
Dus het is wel progressief nu, maar de resolutie is van PAL (720x576) naar 'NTSC' (720x480) gegaan.
Maw, ik merk geen verschil...

Team XBMC heeft nog een mailtje gestuurd waarin ze oproepen om te stemmen dus doe ik het hier ook nog een keer:

Stem op XBMC in 7 categorieën!
Heb je nog geen Sourceforge account? Registreer je dan even!

Waarom zou je stemmen?

Als XBMC wint zorgt dat voor ontzettend veel publiciteit (onder andere op de frontpage van Tweakers.net) wat weer ten goede komt aan de community.

quote:
Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:21:
Ik was ook superbenieuwd toen ik mijn component-kabel aangesloten had, hoe het nu met de games zou zijn. Onmiddelijk Burnout Revenge gestart! :)
Maar tot mijn grote teleurstelling doet deze gewoon 480p :/
Dus het is wel progressief nu, maar de resolutie is van PAL (720x576) naar 'NTSC' (720x480) gegaan.
Maw, ik merk geen verschil...
Hmm oke dan.. nou ik ga het vanavond eens proberen.
Dus het is wel zo dat PAL games in principe mooier zijn dan NTSC?

PAL heeft een iets hogere resolutie en een groter kleurbereik dan NTSC.
Maar 480p is dan weer progressief, wat een stabieler beeld zou moeten geven. Hoe het met het kleurbereik zit van 480p weet ik niet.
Ideaal zou zijn dat de game in 720p draaide. :)
Ik ga eens opzoeken of er games zijn die dat ondersteunen.
[/off-topic]

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:32:
Team XBMC heeft nog een mailtje gestuurd waarin ze oproepen om te stemmen dus doe ik het hier ook nog een keer:

Stem op XBMC in 7 categorieën!
Heb je nog geen Sourceforge account? Registreer je dan even!

Waarom zou je stemmen?

Als XBMC wint zorgt dat voor ontzettend veel publiciteit (onder andere op de frontpage van Tweakers.net) wat weer ten goede komt aan de community.
Helaas doet de registratie van Sourceforge het momenteel niet. Ik zal het morgen nog eens proberen.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

quote:
Nitai schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Helaas doet de registratie van Sourceforge het momenteel niet. Ik zal het morgen nog eens proberen.
quote Fire 69:
zie ook http://www.hdtvarcade.com...com=custom&page=xboxa

Best handig voor je zoekactie!

Ik las op het xbmc forum dat je voor een optimaal beeld de beeldcalibratie van xbmc met een liniaal moet uitvoeren om dat vierkant echt vierkant te krijgen. Ik heb dus een liniaal gepakt, want ik deed het altijd op het oog, en ik zat er 6 clicks naast! en dat is best een eind. Dat vierkant bepaalt de pixel, dus als je die niet echt vierkant is dan stretch je de pixels en das nie mooi...
quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:08:
Ik las op het xbmc forum dat je voor een optimaal beeld de beeldcalibratie van xbmc met een liniaal moet uitvoeren om dat vierkant echt vierkant te krijgen. Ik heb dus een liniaal gepakt, want ik deed het altijd op het oog, en ik zat er 6 clicks naast! en dat is best een eind. Dat vierkant bepaalt de pixel, dus als je die niet echt vierkant is dan stretch je de pixels en das nie mooi...
Goeie tip, ga ik ook doen. :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws