Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:04:
[...]

Duurde dat backuppen terug naar PC bij jou ook 50 eeuwen en 3 maand?
In mijn geval heb ik alleen spellen op F en deze zijn met qwix te backuppen 11Mb/s.
Avi gaan bij mij met evox ook met 11Mb/s by the way.

Acties: [view]

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

Modbreak:
Ik heb weer een sloot berichten verwijderd die meer met XBox gerelateerde zaken te maken hadden dan met XBMC, we blijven niet bezig hier. Lees de topic waarschuwing nog eens goed door. Volgende keer gaan er gewoon berichten 'verdwijnen' zonder verdere waarschuwing. :/

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

Na XBMCworld 04-06-2008 geïnstalleerd te hebben boot XBMC niet meer. Tevens niet meer te benaderen via FTP. Suggesties?
Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

XBMCworld heeft volgens mij ook een forum. Wellicht kan je je vraag daar stellen? De policy hier staat eigenlijk niet toe dat we daarop mogen antwoorden, aangezien dat nogal xboxspecifiek is. xbmc heeft zelf ook een forum, daar kan je die vraag ook stellen/zoeken. Dat is wel in engels.

Hier zoeken helpt ook trouwens:
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Mar2zz wijzigde dit bericht 09-07-2008 19:31 (21%)

quote:
goednieuws schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:19:
Na XBMCworld 04-06-2008 geïnstalleerd te hebben boot XBMC niet meer. Tevens niet meer te benaderen via FTP. Suggesties?
Jup, ik heb suggesties.
Maar mag er hier niets over zeggen, behalve dan wel dat het niet aan de XBMCworld versie ligt want die is uitgebreid getest door meerdere personen. ;) Ga even naar het forum van XBMCworld... daar kunnen we je verder helpen.

god's right foot

quote:
Nee, niet gesproken. We werken namelijk allebei steeds in verschillende diensten :| (als ik avond heb heeft hij dag dienst enz)

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:30:
[...]

Nee, niet gesproken. We werken namelijk allebei steeds in verschillende diensten :| (als ik avond heb heeft hij dag dienst enz)
Ik zelf heb een mac mini 1.83 aangesloten via DVI naar HDMI op een panasonic 42TH80E en draai hier xbmc op
Ik heb inmiddels wat films op 720p gedraaid en dat gaat prima.Mac mini blijft netjes draaien zonder dat de fan gaat horen.
Opstarttijd xbmc is inderdaad ongeveer 2 seconden.Ik ben nog wel aan het rommelen met de instellingen om de zwarte balken onder en boven weg te krijgen.
Dit had ik niet toen ik de mini via een VGA kabel op mijn plasma had aangesloten.

god's right foot

Nand
Zwarte balken zul je blijven houden of je moet je beeld vergroten (maar dat wil je niet omdat je dan een deel van je film weghaalt)

Ik weet dat je op mn Xbox je het formaat tijdens het kijken kan veranderen maar dan ga je gewoon zoomen.
Meeste films hebben namelijk een ander verhouding dan je beeld (correct me if i'm wrong ;) )

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
RolfLobker schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:18:
@Hierboven (Fire69 en Mar2zz)
[...]
Bovendien kan je configmagic niet starten zonder omgebouwde xbox...
[...]
Ja, want XBMC draai je wel op een ongemodde xbox. 8)7

Plus dat --JvL-- vroeg om de regiocode te wijzigen, niet om hem regiovrij te maken. ;)

Maar je het wel gelijk dat XBMC het op zichzelf ook wel al doet.

Ik zie trouwens niet in waarom je van ConfigMagic zou moeten afblijven (als je weet wat je doet, maar dat zei ik hierboven ook al...)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Acties: [view]

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

Modbreak:
Ik heb nog een keer ff opgeruimd, maar als ik hier nog 1x de bezem doorheen moet halen dan gaat dit topic onherroepelijk dicht. Het wordt sowieso eens tijd voor een nieuw deel.

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Ja, want XBMC draai je wel op een ongemodde xbox. 8)7

Plus dat --JvL-- vroeg om de regiocode te wijzigen, niet om hem regiovrij te maken. ;)

Maar je het wel gelijk dat XBMC het op zichzelf ook wel al doet.

Ik zie trouwens niet in waarom je van ConfigMagic zou moeten afblijven (als je weet wat je doet, maar dat zei ik hierboven ook al...)
Wat je bedoeld met het draaien van XBMC op een ongemodde xbox weet ik niet, volgens mij weet je zelf namelijk ook wel dat dat niet gaat lukken.

Regiocode wijzigen kan je in XBMC zelf doen.
Volgens mij heeft het weinig nut maar zou het van pas kunnen komen bij films die van regio wisselen. Dat is een foefje wat in sommige dvd's zit, als je dvdspeler eerst regio 1 is en daarna regio 2 dan is dat een indicatie dat je een regiovrije dvdspeler hebt. Met de optie een regio te forceren vermijd je die herkenning.

(oh, en van Configmagic wil je wel afblijven aangezien 99,9% van de mensen daar niets te zoeken heeft en het volgens mij wel als feit gezien kan worden dat mensen klik- en probeergraag zijn ;))

manamana

quote:
RolfLobker schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:50:
[...]

Wat je bedoeld met het draaien van XBMC op een ongemodde xbox weet ik niet, volgens mij weet je zelf namelijk ook wel dat dat niet gaat lukken.
[..]
Je mist de betekenis van de 8)7 -smiley denk ik :P
Jij zegt dat je ConfigMagic alleen kan draaien op een omgebouwde xbox.
Volgens mij geldt dat voor XBMC ook ;)

Maar je hebt gelijk, gebruik gewoon XBMC en je bent klaar. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

snelst haas op deze aardekloot

weet niet of ik mag vragen hier, maar gaat toch xmbc in andere doos.

Is Mac mini een waardige opvolger van xbox?
Ik heb ergens gelezen dat ze moeite heeft met draaien van mkv op 720 (i dacht ik) ze draait op duo core?
Zou je graag pic van dat zwarte balkjes willen posten.

quote:
Mar2zz schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:40:
[...]

Waarschijnlijk is de bron de oorzaak, de videofile zelf. Aangezien je nu op een hogere resolutie afspeelt zul je de imperfecties van slecht gecode avi's en mpg's goed zien. Ik neem aan dat je je films download of zelf encodeert. Bij het downloaden moet je rekening gaan houden met releasegroups. Niet alle groups hebben dezelfde kwaliteit. Als je een keer een goeie rip ziet, onthou de ripgroup. Zie je een slechte, ook onthouden, en niet meer downen. Zelf coderen kan ook natuurlijk, autogordianknot kan je erg goeie resultaten mee halen. Voor films langer dan 90 minuten altijd 2 cd's kiezen als output.

Heb je al wel bij videoinstellingen gekozen voor 720p, High Quality Pixelshader V2 en verzachten en ruisfilter helemaal uitzetten? Je kan kijken met de Y button op de joystick tijdens het kijken van de film of de film is geupscaled. De resolutie moet dan rond de 1280x720 zijn.
Ik heb dus een soortgelijk probleem. Als ik een normale orginele dvd afspeel in xbmc upscaled hij naar mijn mening niet. In de eigenschappen van xbmc ingesteld op 720 en de HiQuaPix V2, Verzachten en de ruisfilter heb ik uitgezet. Als ik op de Y button druk komt de resolutie niet in de buurt van de 1280*720. Het is iets van 720*576 en vaak xxx * 480. Ik heb een hd ready tv en een hd cable pack op de xbox. Iemand een soort gelijk probleem? Of weet iemand de oorzaak?

XBMC staat op 720p. Dat ziet er inderdaad super strak uit! Mijn tv herkent het ook als 720p.
Ik wacht graag een reactie af.

ratqz wijzigde dit bericht 12-07-2008 01:25 (7%)

Er zijn 2 plekken waar je 720p in moet stellen. bij skininstellingen kun je dat doen, maar ook bij videoinstellingen. misschien heb je die laatste nog niet goed ingesteld.

offtopic:
Mijns inziens mag de topicwaarschuwing ook wel wat uitgebreid worden. Pasta haalt ook berichten weg die niet over modden gaan. wat daar dan de reden van is?
Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ja inderdaad ik snap nu ook niet meer wat wel en niet mag. Hoop niet dat dit topic gesloten wordt namelijk

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

quote:
Zandhaas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:45:
weet niet of ik mag vragen hier, maar gaat toch xmbc in andere doos.

Is Mac mini een waardige opvolger van xbox?
Ik heb ergens gelezen dat ze moeite heeft met draaien van mkv op 720 (i dacht ik) ze draait op duo core?
Zou je graag pic van dat zwarte balkjes willen posten.
De mac mini 1.83 draait prima 720p moet zo werken maar zal wel even een paar foto's posten.

quote:
Mar2zz schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:43:
Er zijn 2 plekken waar je 720p in moet stellen. bij skininstellingen kun je dat doen, maar ook bij videoinstellingen. misschien heb je die laatste nog niet goed ingesteld.

offtopic:
Mijns inziens mag de topicwaarschuwing ook wel wat uitgebreid worden. Pasta haalt ook berichten weg die niet over modden gaan. wat daar dan de reden van is?
Bedankt voor je reactie,
Echter heb ik bij video instellingen 720p 16:9 ingesteld.
Geen resultaat :(

Heb je dat hier aangepast, resolution op 720 staan?
http://xbmc.org/wiki/images/thumb/7/7b/Settings.videos.player.jpg/360px-Settings.videos.player.jpg

En heb je use External DVDplayer uitstaan?
quote:
ratqz schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:13:
[...]

Ik heb dus een soortgelijk probleem. Als ik een normale orginele dvd afspeel in xbmc upscaled hij naar mijn mening niet. In de eigenschappen van xbmc ingesteld op 720 en de HiQuaPix V2, Verzachten en de ruisfilter heb ik uitgezet. Als ik op de Y button druk komt de resolutie niet in de buurt van de 1280*720. Het is iets van 720*576 en vaak xxx * 480. Ik heb een hd ready tv en een hd cable pack op de xbox. Iemand een soort gelijk probleem? Of weet iemand de oorzaak?

XBMC staat op 720p. Dat ziet er inderdaad super strak uit! Mijn tv herkent het ook als 720p.
Ik wacht graag een reactie af.
Wat er bij de info staat als je op de Y-knop druk, is enkel de resolutie van het bron-materiaal.
Bij mij staat XBMC als GUI ingesteld op 720p.
Bij Video staat de resolutie ingesteld op 'Best Available' (1080i dus, aangezien de xbox niet hoger kan)
Als ik een DVD afspeel, schakelt mijn tv van resolutie, er komt dan 1080i op de OSD van de tv.
Als ik echter de info opvraag (info met AB, Y op jouw controller), dan geeft hij gewoon 720x576 aan, PAL-resolutie dus, wat de DVD gewoon is.

Dus XBMC doet het gewoon goed hoor :)

Dat klopt niet fire. er staat dan bijvoorbeeld, bij avi ofzo: 624×352 > 1260 x 708 ofzo, dus die upscale info moet er wel bijstaan. Bij mij is dat ook. zal morgen anders wel ff screen posten.
Tja, als ik een dvd afspeel, schakelt mijn tv echt wel over naar 1080i, lijkt me toch wel dat de dvd geupscaled wordt dan. :)

[edit]
Net even getest met een xvid, info geeft 604x360 (of zoiets), tv geeft 1080i.

Fire69 wijzigde dit bericht 12-07-2008 23:17 (26%)

hmm..ik heb wel de resolutie inderdaad op 720 16:9 staan. En external dvd-speler staat uit.
Bedankt voor jullie reacties, echter scaled mijn xbmc niet op. Want het verschil met een normale dvd speler is echt nihil. Er staat geen upscale info naast de bron helaas.

:(

Fire:
"Bij mij staat XBMC als GUI ingesteld op 720p"
Dat is toch wat op de screen als resolutie staat? Ik kan namelijk nerges de GUI zelf vinden. Graphical User interface?

Kijk bovenin, dat moet er staan bij sizing als je goed upscaled:
http://img514.imageshack.us/img514/663/screenshot005mm0.jpg

Als je dat niet hebt, dan heb je 1 instelling vergeten bij videoaspecten (skin of videosettings) of je hebt de componentkabel niet aangesloten, maar de gewone svideo, kan niet anders...
quote:
Mar2zz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:18:
Kijk bovenin, dat moet er staan bij sizing als je goed upscaled:
[afbeelding]

Als je dat niet hebt, dan heb je 1 instelling vergeten bij videoaspecten (skin of videosettings) of je hebt de componentkabel niet aangesloten, maar de gewone svideo, kan niet anders...
Toch heb ik echt deze instellingen goed ingesteld. Tevens heb ik de laatste XBMC. Ook is mijn xbox via de konig component aangesloten op mijn lcd tv. Heel jammer. Want ik zou graag gebruik willen maken van de upscale.

Wat jij hebt staan in je screenshot, heb ik dus niet. Wat kan ik doen ?
Bedankt voor je reactie.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws