Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:20:
[...]

sorry to burst your bubble.. Cédric en araldor zijn bezig met xbmc te porten naar PPC... en ps3= ppc..

er zijn mensen bezig met een software driver pipe voor de ps3... (aka opengl stuff)

nog steeds onwaarschijnlijk...?

[...]
Mijn ongelijk is bewezen... :X

ppc.....hmmm Debian kom er maar in zou ik zeggen :)
quote:
Asus P5N-EM HDMI , moederbordje koste iets van 50euro, onboard HDMI, geforce 7300 dacht ik.
PCI slot kaartje voor SPDIF (is feitelijk onboard)

't is inderdaad ubuntu 8.04
http://hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf korte handleiding die ik gemaakt heb
Ben Belg... Dus echt veel 1080p & 720p materiaal heb ik niet...
Dat mobo heeft een Nvidia 7100, bijna gelijk aan die van Mantis, alleen op deze zit HDMI.

Die handleiding is zeker de moeite lijkt me, als mijn Ubuntu mediacenter klaar is ga ik daar zeker naar kijken.

quote:
berties schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:04:

Dat mobo heeft een Nvidia 7100, bijna gelijk aan die van Mantis, alleen op deze zit HDMI.

Die handleiding is zeker de moeite lijkt me, als mijn Ubuntu mediacenter klaar is ga ik daar zeker naar kijken.
Asus P5N-EM HDMI
Grafik: 256MB nVidia® GeForce 7300 shared
7300...

kweet niet welke site fout is..

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 03-07-2008 12:06 (4%)

quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Asus P5N-EM HDMI
Grafik: 256MB nVidia® GeForce 7300 shared
7300...

kweet niet welke site fout is..
Volgens mij is de GeForce 7300 een "normale" GPU en geen "on-mobo" GPU, dat is de 7050, 7100 en 7150. Op jouw mobo zit volgens de asus site een 7100 GeForce.

Ik heb een externe harde schijf (FAT32) van 250GB ingeplugd via de usb convertor in mijn X-Box.
Nu krijg ik de melding "kan geheugen module niet kopellen" ook met mijn mp3-speler van 1GB krijg ik dezelfde melding. Ik heb op deze pagina gekeken maar kom er niet aan uit. Iemand ervaring hiermee ?

quote:
sheppie23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Ik heb een externe harde schijf (FAT32) van 250GB ingeplugd via de usb convertor in mijn X-Box.
Nu krijg ik de melding "kan geheugen module niet kopellen" ook met mijn mp3-speler van 1GB krijg ik dezelfde melding. Ik heb op deze pagina gekeken maar kom er niet aan uit. Iemand ervaring hiermee ?
Probeer ze te formatteren onder het FAT formaat...
Zijn wel tooltjes voor te vinden. :)

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Probeer ze te formatteren onder het FAT formaat...
Zijn wel tooltjes voor te vinden. :)
Maar het is toch al FAT ?

quote:
berties schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:58:
[...]
Dat mobo heeft een Nvidia 7150 GPU, momenteel de snelste Nvidia onboard GPU voor intel. Voor AMD is er een opvolger, de 8100/8200/8300 serie. Mogelijk dat dit nog beter is maar dat is de vraag. Misschien wordt daar juist weer het eea niet goed ondersteund waardoor alles weer net niet vloeiend loopt.

Naar dat keyboard ben ik ook heel benieuwd. Voor zover ik kan vinden is dat een Logitech Vantage cordless, die gemaakt zou zijn voor de PS3. Werkt dit op de pc en waar heb je deze gekocht, hij is namelijk moeilijk verkrijgbaar voor zover ik kan zien.
Is idd het PS3 toetsenbord. Heb ik gekocht via m'n werk maar heb em ook al in de Photohall zien liggen (Belgie). Een bluetooth sticky moet je dan wel nog apart aanschaffen.
Oja, het mobo dat ik gebruik, beschikt ook over HDMI en stuurt 1080p naar m'n TV. Ik denk dat een nVidia oplossing op dit moment beter is dan AMD aangezien meer devs nVidia hebben. Je leest ook vaker over problemen met AMD/ATi kaarten. Onderandere groen beeld bij videoweergave. Komt de nieuwe igp van nVidia niet uit voor intel cpu mobo's?

quote:
Je zegt zelf dat ze FAT32 is? :?

Fire69 wijzigde dit bericht 03-07-2008 15:13 (70%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 19 november 2003

Geinig zeg, ik wist niet eens dat je XBMC ook kon gebruiken op een linux-doos..
Als die een beetje power heeft dan kun je dus wel full-HD content bekijken..

Nice...

quote:
Mantis schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:07:
[...]

Is idd het PS3 toetsenbord. Heb ik gekocht via m'n werk maar heb em ook al in de Photohall zien liggen (Belgie). Een bluetooth sticky moet je dan wel nog apart aanschaffen.
Oja, het mobo dat ik gebruik, beschikt ook over HDMI en stuurt 1080p naar m'n TV. Ik denk dat een nVidia oplossing op dit moment beter is dan AMD aangezien meer devs nVidia hebben. Je leest ook vaker over problemen met AMD/ATi kaarten. Onderandere groen beeld bij videoweergave. Komt de nieuwe igp van nVidia niet uit voor intel cpu mobo's?
Mag ik vragen wat je voor dat toetsenbord betaald hebt?

nVidia lijkt mij ook de beste optie op dit moment, en op het forum van XBMC wordt daar ook het meeste aan gerefereerd. Het is alleen jammer dat de nieuwste mobo gpu, de 8200, er alleen voor ATI is, en ik kan ook niets vinden over toekomstplannen voor de Intel serie.....

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
sheppie23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Ehm......over de "Maximum 4GB in 'device'/'drive' size (ie. the size of the whole flash-storage or harddrive)* " in het lijstje limitations heen gelezen? Dus je 250GB HDD gaat sowieso niet werken.

Daarnaast moet moet je device volgens mij ook voldoen aan de "USB mass storage device class". Dit kun je herkennen aan het feit dat je geen drivers onder windows nodig hebt.

DeOS wijzigde dit bericht 03-07-2008 15:33 (13%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

To be is to do...do bi dobido
Reg. datum: 11 februari 2000

Nou ben ik er niet zoveel mee bezig . niet te vergelijken met you lot, maar ik vind die vision 2 wel heeeel mooi :9~

Dus neergehaald en op de XB gezet en mooi te zien doch ......al mijn instellingen weer weg en geen dvd.s ..geen thumbnails bij m'n mp3 mappen.
Moet ik telkens de userdata map er weer opnieuw opzetten na backup???
K zie ook niet in een submenu de mogelijkheid om iconen weer te geven etc?

Sorry for me beeing noob here :o
quote:
DeOS schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ehm......over de "Maximum 4GB in 'device'/'drive' size (ie. the size of the whole flash-storage or harddrive)* " in het lijstje limitations heen gelezen? Dus je 250GB HDD gaat sowieso niet werken.

Daarnaast moet moet je device volgens mij ook voldoen aan de "USB mass storage device class". Dit kun je herkennen aan het feit dat je geen drivers onder windows nodig hebt.
Ow das kut dan het laatste is trouwens wel het geval.
Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om het van FAT32 naar FAT te formateren ?

quote:
scorpio schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:34:
Nou ben ik er niet zoveel mee bezig . niet te vergelijken met you lot, maar ik vind die vision 2 wel heeeel mooi :9~

Dus neergehaald en op de XB gezet en mooi te zien doch ......al mijn instellingen weer weg en geen dvd.s ..geen thumbnails bij m'n mp3 mappen.
Moet ik telkens de userdata map er weer opnieuw opzetten na backup???
K zie ook niet in een submenu de mogelijkheid om iconen weer te geven etc?

Sorry for me beeing noob here :o
Vision2 is prachtig, he?!

Sorry, ik volg je niet helemaal. Heb je ook XBMC geupdate? In je usermap vind je een map thumbs. Hierin worden alle thumbnails opgeslagen. Deze kan je bij het updaten gewoon in tact laten.

Het submenu wat je zoekt zit verborgen. Druk maar eens naar links op je ab of controller. Het submenu zal dan verschijnen. Om het menu te laten verdwijnen druk je naar recht. (Waarschijnlijk heb je Vision 1 nooit gebruikt. Zat dit namelijk ook in ;) )
To be is to do...do bi dobido
Reg. datum: 11 februari 2000

Dank je !. verborgen ..gelukkig, ben dus niet echt leip 8)
Nu red ik me ermee want zoals gezegd , mooi om te hebben ;)
Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik vind die nieuwe skins allemaal zulke onduidelijke lettertypes hebben. Vision 2 ook al. Zou toch mooi zijn dat er een optie in xbmc kwam om fontsize aan te passen. In pmIII is de default font helemaal prima. t lijkt wel of die nieuwe skins allemaal zijn gecode voor 1 meter plasma's ofzo...
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
sheppie23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:43:
[...]

Ow das kut dan het laatste is trouwens wel het geval.
Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om het van FAT32 naar FAT te formateren ?
FAT is geen formaat FAT12/FAT16/FAT32/FATX wel. Aangezien de 4GB limit het probleem is heeft het inderdaad geen zien om hem te formateren in een ander FAT formaat dan de huidige FAT32.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:15:
Ik vind die nieuwe skins allemaal zulke onduidelijke lettertypes hebben. Vision 2 ook al. Zou toch mooi zijn dat er een optie in xbmc kwam om fontsize aan te passen. In pmIII is de default font helemaal prima. t lijkt wel of die nieuwe skins allemaal zijn gecode voor 1 meter plasma's ofzo...
Volgens mij is dat ook zo ;)
Gisteren mijn component-kabel aangesloten, en op 720p gezet (1080i is idd wel nogal traag...)
Man, da's wel mooi zeg! :9~

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:15:
Alweer deel ik je mening. Met onze 4:3 tubes zijn de coole skins amper te doen. Ik kan geen ruk lezen van de letters enzo :). Maar PMIII is zo cliché en ook niet echt hip. Doch xTV is ook wel leuk en werkt wél.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Heeft iemand al ervaring met Xbmc op de mac mini?

@Fire69

Bedankt voor je info! Ben momenteel XBMC voor windows aan het checken. Toch denk ik dat Linux een beter alternatief is. Alhoewel ze aardig aan de weg timmeren met de Windows versie, petje af.
Het ontbreekt me momenteel echter aan de tijd, ben ook m'n huis aan het verbouwen ;)

Zodra ik thuis genoeg ben op Linux ga ik er echt mee aan de slag.
Mooi HT PC-tje in elkaar zetten, heb ik wel zin in.

Het systeem wat ik ga bouwen moet zeker 2-3 jaar mee gaan.
De Solid State Disks beginnen nu ook betaalbaar te worden, mooi spul voor een HTPC.

quote:
sjobbels schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:11:
Heeft iemand al ervaring met Xbmc op de mac mini?
yip werkt goed.
quote:
SubSense schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:52:
@Fire69

Bedankt voor je info! Ben momenteel XBMC voor windows aan het checken. Toch denk ik dat Linux een beter alternatief is. Alhoewel ze aardig aan de weg timmeren met de Windows versie, petje af.
Het ontbreekt me momenteel echter aan de tijd, ben ook m'n huis aan het verbouwen ;)

Zodra ik thuis genoeg ben op Linux ga ik er echt mee aan de slag.
Mooi HT PC-tje in elkaar zetten, heb ik wel zin in.

Het systeem wat ik ga bouwen moet zeker 2-3 jaar mee gaan.
De Solid State Disks beginnen nu ook betaalbaar te worden, mooi spul voor een HTPC.
er zijn klant en klare handleiding, tevens een 'usb' versie die je gewoon 'maakt' op een windows toestel. insteekt bij de pc.. en 'boot from usb'.. voila ;)
is ook cheaper als SSD

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 04-07-2008 03:23 (70%)

quote:
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 03:21:
[...]

yip werkt goed.

[...]

er zijn klant en klare handleiding, tevens een 'usb' versie die je gewoon 'maakt' op een windows toestel. insteekt bij de pc.. en 'boot from usb'.. voila ;)
is ook cheaper als SSD
Die XBMC Live zou ik ook eens willen testen, maar heb ik dus nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg hem niet op mijn usb-stick.
Zal eens checken of er ondertussen misschien al een nieuwere versie is :)

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:05:
[...]

Die XBMC Live zou ik ook eens willen testen, maar heb ik dus nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg hem niet op mijn usb-stick.
Zal eens checken of er ondertussen misschien al een nieuwere versie is :)
Ja, versie 2 :) staat nu op de stick ga hem straks even test :P

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Als ik een svcd heb in bin en cue formaat dan doet de audio het nooit, beeld wel. ik moet dan met vcdgear de mpeg extracten en dan doet ie het wel. is dat normaal voor xbmc?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws