Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Wat is xbmc toch mooi he... Af en toe ben ik er een beetje verliefd op. Is dat raar?

quote:
Surineeslander schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:10:
Wilde hier net een linkje gaan plakken, staat ie er al :) (wat een snelheid, Mar2zz!)

Behalve dat GBW een hoop werk moet gaan verzetten, heeft dit aan de kant van XBMC nog gevolgen?
Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:08:
[...]

Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?
Ikzelf zit eigenlijk nooit op de Dumpert stream, dus dat durf ik niet te bevestigen. Zou wel heel mooi zijn btw.
quote:
Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:08:
[...]Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?
Voor zover als ik gisteravond (het was weer eens laat) hebben kunnen achterhalen gaat het wel lastig worden!

Voor de duidelijkheid: FLV is niet perse Flash! FLV files kunnen via Flash gestreamed worden. Dan opent het Flash object op de pagina gewoon de FLV via een HTTP request. In het geval van de nieuwe player van Uitzendinggemist wordt geen HTTP request gedaan, maar een RTMP request (Real Time Messaging Protocol, Wikipedia: Real Time Messaging Protocol). (Niet te verwarren met het RTSP protocol)

Dit is een nieuw protocol die niet alleen video kan streamen maar nog veel meer, zoals bijvoorbeeld copyright gegevens of andere data (www.hetgesprek.nl gebruikt dit ook om bijvoorbeeld de tekst data op te halen). Het RTMP wordt echter niet ondersteund vanuit XBMC. Zelfde probleem heeft bijvoorbeeld de player van de officiele southpark pagina.

Kortom: als er geen andere manier is om de media te streamen dan het RTMP protocol, dan gaat het, zoals het er nu uit ziet, ophouden voor XBMC en www.uitzendinggemist.nl. Maar wees niet gevreesd. Ik ga er nog uitgebreid naar kijken en zal er ook eens een mailtje aan wagen naar de NOS zelf.

EDIT: Suggesties voor oplossingen zijn altijd welkom.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:
[...]

Voor zover als ik gisteravond (het was weer eens laat) hebben kunnen achterhalen gaat het wel lastig worden!

Voor de duidelijkheid: FLV is niet perse Flash! FLV files kunnen via Flash gestreamed worden. Dan opent het Flash object op de pagina gewoon de FLV via een HTTP request. In het geval van de nieuwe player van Uitzendinggemist wordt geen HTTP request gedaan, maar een RTMP request (Real Time Messaging Protocol, Wikipedia: Real Time Messaging Protocol). (Niet te verwarren met het RTSP protocol)

Dit is een nieuw protocol die niet alleen video kan streamen maar nog veel meer, zoals bijvoorbeeld copyright gegevens of andere data (www.hetgesprek.nl gebruikt dit ook om bijvoorbeeld de tekst data op te halen). Het RTMP wordt echter niet ondersteund vanuit XBMC. Zelfde probleem heeft bijvoorbeeld de player van de officiele southpark pagina.

Kortom: als er geen andere manier is om de media te streamen dan het RTMP protocol, dan gaat het, zoals het er nu uit ziet, ophouden voor XBMC en www.uitzendinggemist.nl. Maar wees niet gevreesd. Ik ga er nog uitgebreid naar kijken en zal er ook eens een mailtje aan wagen naar de NOS zelf.

Er is iemand die een southpark-plugin gemaakt heeft... misschien dat je er samen met hem uit kan komen?

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Er is iemand die een southpark-plugin gemaakt heeft... misschien dat je er samen met hem uit kan komen?
Die plugin haalt de afleveringen niet van de officiële site maar van Allsp.com en Stansdad.com.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
DeOS schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Die plugin haalt de afleveringen niet van de officiële site maar van Allsp.com en Stansdad.com.
Ai... dat wist ik niet. :(

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Eh, die streamt ze van megavideo en da's dus niet de officiele southpark site.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
scorpion303 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:26:
[...]

Dank.. met films kan ik nu aardig uit de voeten met mijn afstandsbediening, maar volgens mij werken die pijltjes niet tijdens het afspelen van muziek. Ik zal dit vanavond even gaan testen..
Ik heb 't getest en weet nu ook weer precies wat de reden was dat ik mijn probleem hier postte. Er is volgens mij geen mogelijkheid om tijdens een muzieksetje (een mp3 van bijvoorbeeld 2 uur of langer) snel naar naar een bepaald stukje halverwege te scrollen via de afstandsbediening. Met een controller werkt dit prima met de thumbstick. Weet iemand een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Je kan wel 32x doorspoelen, maar dit kost nog steeds een minuut of 4.

Op de wiki kan ik er niet veel over vinden, wel dat het Analog in de naam heeft. Dat gaat met toetsen niet lukken, behalve als die pressuregevoelig zijn. Daarom denk ik dat je die functie niet kan clonen.
Maar you can give it a try...

Zo heet het:
AnalogFastForward Variable speed fast forward for analog keys (stick or triggers)
AnalogRewind Variable speed rewind for analog keys (stick or triggers)
AnalogSeekForward Variable speed seeking for analog keys (stick or triggers)
AnalogSeekBack Variable speed seeking for analog keys (stick or triggers)

Hier meer: http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Universal_Remotes

Misschien zoiets in de keymap?
<remote>
<zero>analogseekback</zero>
<one>analogseekforward</one>
</remote>

Maar ik weet niet of die gelijk naar einde of begin springt omdat je input digitaal is...

Mar2zz wijzigde dit bericht 20-06-2008 12:31 (13%)

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Het lijkt me sowieso niet kunnen aangezien de controller een continu-e datastroom heeft. Terwijl (lijkt mij hoor) de afstandsbediening beperkt wordt tot de communicatiesnelheid van infrarood. Snelraten kan weer wél met de afstandsbediening, maar de pijltjes voor de controller zijn standaard voor wisselen van de visualizers (alsof iemand daar naar gaat zitten staren :P).

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Zijn hier ook mensen in bezit van een gemodde Nintendo DS? Ik wil weten hoe dit programmaatje draait voor xbmc-besturing. Is het vergelijkbaar met PSP-besturing?

Dillama v0.1 (DS XBMC Remote)

Mag er denk ik niet naar linken aangezien de site die ik vond nogal bedenkelijk materiaal bevat...

Mar2zz wijzigde dit bericht 21-06-2008 12:48 (32%)

Acties: [view]

Door: pasta
Moderator BV/CSA
Theezak er maar in
Reg. datum: 15 september 2002

Modbreak:
En weer terug open. Ik heb net zojuist een hele sloot berichten verwijderd die niets met XBMC te maken hebben, dus let op de topicwaarschuwing die hier onderaan de pagina (/bovenaan in het reply venster) staat. :/

pasta wijzigde dit bericht 23-06-2008 11:50 (79%)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

Arwen / Kayne

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat jij hier wel blij gaat mee zijn dan:
quote:
2008-06-22 13674 added: rtmp support (untested by me). thanks to vulkanr / team boxee
:P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

quote:
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat jij hier wel blij gaat mee zijn dan:

[...]

:P
Klopt, maar het is alleen nog maar in de Linux Branche van XBMC. Zodra het daar werkt, zal het gemerged worden naar de XBox branche. Dat zou een heleboel problemen oplossen. De nieuwe www.uitzendinggemist.nl zal dan makkelijker worden en de officiele Southpark site zou dan ook als XOT Channel beschikbaar komen.

We zullen dus ff moeten afwachten.

EDIT: hier kun je de boel een beetje volgen. Ik heb er al op aangedrongen dat het ook in de Xbox build moet komen, maar ik wil ze niet teveel pushen. Geduld is een schone zaak (ookal heb ik het zelf niet).

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 23-06-2008 13:07 (20%)

Arwen / Kayne

quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:05:
[...]

EDIT: hier kun je de boel een beetje volgen. Ik heb er al op aangedrongen dat het ook in de Xbox build moet komen, maar ik wil ze niet teveel pushen. Geduld is een schone zaak (ookal heb ik het zelf niet).
Ik begrijp waarom je niet te hard meer wil pushen.
Spiff doet zijn ondertitel weer eens eer aan :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Reg. datum: 21 juni 2002

Weet iemand hoe ik een sleeptimer in XMBC kan gebruiken? ik val regelmatig in slaap tijdens het tv kijken in bed en de tv kan dan wel automatisch uit.. maar de xbox blijft dan draaien.

Arwen / Kayne

Naar het Shutdown-menu gaan, op het Shutdown-icoontje gaan staan en daar pijltje omhoog/omlaag duwen. ;)

quote:
m3gA schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:26:
Weet iemand hoe ik een sleeptimer in XMBC kan gebruiken? ik val regelmatig in slaap tijdens het tv kijken in bed en de tv kan dan wel automatisch uit.. maar de xbox blijft dan draaien.
-Vraag is al beantwoord door Fire69- ;)

@ RTMP support: Dat is heel goed nieuws! :D

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 23-06-2008 13:44 (25%)

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:43:
Naar het Shutdown-menu gaan, op het Shutdown-icoontje gaan staan en daar pijltje omhoog/omlaag duwen. ;)
dankje :)

Er zit nog zo een soort sleepfunctie in xbmc. Xbox uitschakelen als ie xx minuten niet gebruikt wordt. Dat betekent dan wel dat als je muziek draait en herhalen aan hebt staan dat ie dan gewoon door blijft gaan, maar als bijvoorbeeld de film die je kijkt afgelopen is, dan gaat ie daarna na 30 minuten automatisch uit. Staat volgens mij bij systeeminstellingen en is eigenlijk bedoeld voor energiebesparing.
met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

vraagje: weet iemand of het mogelijk is om toetsen van een USB keyboard of evt. de xbox remote toe te wijzen aan het starten van scripts. Lijkt me wel mooi om met 1 toets direct de lyrics op te roepen.

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Met een logitech harmony kan je volgens mij macro's aanmaken. De lyrics in PM3 zitten default in sneltoets onder Rechterpookje klikken, 1 naar rechts, A. Dit zou je moeten kunnen mappen in de harmony als chainevent ofzo en dan start je dus lyrics met 1 druk op de knop. Of het ook in de keymap zit weet ik niet. Toetsenbord heb ik nog nooit aangesloten, zou niet weten hoe dat werkt..

Wellicht is het ook codable in de skin, in de Vinci skin zitten de shortcut voor lyrics bijvoorbeeld in het OSD menu. Hele handige plek! Misschien kan ie ook onder een toets gehangen worden als dat bepaald wordt door de skinmaker (bijvoorbeeld dat shift+L lyrics wordt ofzo... ) Misschien weet Mantis dat wel.
Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Poeier schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:04:
Harmony 525 istellen als extender remote for xbox.

Ga naar apparaten / apparaat toevoegen.
Apparaat-game console met dvd / fabrkant- microsoft / model-media center extender xbox
(volgende)
(volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat (volgende)
(volgende)
(gereed)
Je bent nu terug bij apparaten selecteer nu instellingen van de toegevoegde game console met dvd.
Dit apparaat instellen op basis van een soortgelijk apparaat. (volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat. (volgende)
Druk op. Bekijk andere soortgelijke apparaten. En selecteer
Microsoft Media Center Extender for XBOX. (volgende)
(gereed)

Nu is het nog een kwestie om nog een paar knoppen in te stellen en display inleren.
En eventueel de keymap.xml

Waarom zo; op een of andere manier kiest hij anders voor de wireless of de pc versie ?????
Extra functies ten opzichte van normale remote:

Power off
Reboot XBMC
Scripts
Mijn Programmas
Mijn Video
Mijn Muziek
Mijn afbeeldingen
Media center - terug naar beginscherm
Screenshot
Instellingen/symbolen met #
Shift met *
Weer met Exit

Wil je deze fucties kijk dan hier voor de uitgebeide instellingen van je harmony.
Als je de stappen maakt zoals ik daar heb beschreven komt het helemaal goed.

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
cramwinckel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:18:
vraagje: weet iemand of het mogelijk is om toetsen van een USB keyboard of evt. de xbox remote toe te wijzen aan het starten van scripts. Lijkt me wel mooi om met 1 toets direct de lyrics op te roepen.
Voeg deze aan je keymap toe ( global) en vul bij xxx de button,knop in.
(let op je kunt dubbele functies krijgen als de button al in gebruik is in je keymap)

<xxx>XBMC.ActivateWindow(Scripts)<xxx>

Pagina: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: