Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 februari 2005

Weet iemand of er een script is waarmee je automatisch ondertitels voor de films op je HDD kunt downloaden? Heb al zo'n 140 films op de xbox staan, en handmatig is het zo irritant om te doen... best apart dat deze functionaliteit er niet standaard in zit, zou echt top zijn!

Wii code: 1183-0152-3434-6775 |

Arwen / Kayne

En hoe moet het script weten welke release jij hebt? Unrated, Director's Cut, PAL/NTSC, ... noem maar op. Er zijn vaak zoveel verschillende versies van een film dat de subs nooit synchroon zouden lopen...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

Heb alles eraf gegooid en alles er opnieuw gezet en nu werkt het weer perfect :*)

Black Holes & Revelations

14.562s E6400

* OcGuru wordt gek 8)7

Ik draai sindskort XBMC en alles werkt perfect. Alleen XOT-UZG zorgt voor problemen. Als ik probeer een aflevering te streamen van van bv rtl4,5,7,8 etc loopt die soms gewoon vast bij "Bestand openen" ( een zwarte achtergrond met een popup ) Alleen een reset helpt dan nog.

Hij doet het overig random, dus niet altijd :/

Ik heb laatst met logboek op aan gezet en hier staat de log : klik

Gebruik trouwens de nieuwste versie van XBMC T3CH en de nieuwste XOT-UZG. Herinstalleren heeft geen nut :X

C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB

Reg. datum: 11 augustus 2005

Mijn Xbox werkt nu stabiel (had wat tijd enzo) en ben erachter dat je evoxdash.xbe niet met een Xbox 1.6 versie bovenin de x2config moet hebben.

Nu echter wil ik saves terugzetten en volgens mij staan deze in de mappen Udata en Tdata. Deze heb ik terugezet en in het spel meld wel dat deze een savegame vind maar beschadigd.

Is dit te verhelpen?

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Dat beschadigd probleem had ik toen ik eerst speelde met een originele Ninja Gaiden, en later deze exacte CD via DVD2Xbox naar de HDD zette om niet aldoor de cd te hoeven pakken. Hierdoor kon ik mijn save niet meer openen :'(.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Ik speel alles via de hdd van de xbox..

Hmm hij pakt een aantal saves wel.

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Reg. datum: 02 november 2003

Ik heb wat vreemds. Sinds gister de XBOX aangesloten via component en met instellingen op 720P gekregen. Nu heb 2 problemen. In de 720P zie ik kleine blur rondom de letters en een aantal letters en de newsbalk onderin zijn niet meer zichtbaar. Wanneer ik gekgenoeg de instellingen op 4:3 zet is alles weer leesbaar. Heeft iemand een oplossing? In breedbeeld zijn mijn letters dus niet zichtbaar!

Reg. datum: 21 juni 2002

Ik krijg in de Aeon skin geen instellingen meer te zien als ik dvds speel. Onder video en audio is het scherm helemaal leeg. ik heb al heel xbmc verwijderd en terug gezet (op de xmls in userdata dan na).. heeft iemand een idee waar dit aan ligt.

quote:
markweb4871 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:18:
Ik heb wat vreemds. Sinds gister de XBOX aangesloten via component en met instellingen op 720P gekregen. Nu heb 2 problemen. In de 720P zie ik kleine blur rondom de letters en een aantal letters en de newsbalk onderin zijn niet meer zichtbaar. Wanneer ik gekgenoeg de instellingen op 4:3 zet is alles weer leesbaar. Heeft iemand een oplossing? In breedbeeld zijn mijn letters dus niet zichtbaar!
Wel je tv opnieuw laten "calibreren" (of hoe dat maar heet)?

En @ hierboven: Misschien ook juist die xml's even vervangen? (daar zou opzich een fout in kunnen staan die dit veroorzaakt)

warcow wijzigde dit bericht 25-05-2008 00:56 (10%)

Forumzwerver

Wat ik trouwens wazig vind: Xbmc is de enige applicatie ooit op mijn tv op welke console dan ook, die standaard niet goed stond qua beeldinstelling (heb gewoon een 'tube' 4:3). Niet dat het uit maakt maar hoezo doet hij dat fout? Hij stond te groot ingesteld waardoor de knoppen links helemaal tegen de rand aan zitten.

Reg. datum: 23 maart 2007

Voor alle Vinci skin liefhebbers.

5 apr 2008 (fanart support, coverflow, small changes)

http://users.edpnet.be/desertstorm/

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Overscan is heel normaal. Van dvdspelers en dergelijke zie je vaak niet eens dat er overscan is, en dat er dus een stuk wegvalt links en rechts, simpelweg omdat je die niet kan tweaken zoals je bij xbmc dat kan. Veel encodeprogramma's houden zelfs al rekening met die overscan, je kan er voor kiezen om dat randje dat net buiten beeld valt bij 4:3 schermen er gewoon af te knippen, zodat je meer bits in het resterende beeld kan stoppen en dus betere kwaliteit hebt. Ik denk dus dat het aan je tv ligt.
Reg. datum: 02 november 2003

Wanneer ik via XBMC een film bekijk op 720P (upscaled xvid) dan zie ik overal een blur en blokjes terwijl ik dat voorheen via de scartaansluiting vrijwel niet had. Het XBMC menu ziet er wel super scherp uit. Heeft dit met mijn instellingen van de XBOX te maken of heeft deze gewoon weg niet genoeg power in huis om goed te kunnen upscalen naar 720P.

Hmm op de een of andere mannier doet mijn XBMC de USERDATA map beschadigen. Zodra ik herstart blijft deze soms hangen. Doe ik de USERDATA map eropnieuw opzetten dan is alles weer goed.

quote:
markweb4871 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:01:
Wanneer ik via XBMC een film bekijk op 720P (upscaled xvid) dan zie ik overal een blur en blokjes terwijl ik dat voorheen via de scartaansluiting vrijwel niet had. Het XBMC menu ziet er wel super scherp uit. Heeft dit met mijn instellingen van de XBOX te maken of heeft deze gewoon weg niet genoeg power in huis om goed te kunnen upscalen naar 720P.
Waarschijnlijk is de bron de oorzaak, de videofile zelf. Aangezien je nu op een hogere resolutie afspeelt zul je de imperfecties van slecht gecode avi's en mpg's goed zien. Ik neem aan dat je je films download of zelf encodeert. Bij het downloaden moet je rekening gaan houden met releasegroups. Niet alle groups hebben dezelfde kwaliteit. Als je een keer een goeie rip ziet, onthou de ripgroup. Zie je een slechte, ook onthouden, en niet meer downen. Zelf coderen kan ook natuurlijk, autogordianknot kan je erg goeie resultaten mee halen. Voor films langer dan 90 minuten altijd 2 cd's kiezen als output.

Heb je al wel bij videoinstellingen gekozen voor 720p, High Quality Pixelshader V2 en verzachten en ruisfilter helemaal uitzetten? Je kan kijken met de Y button op de joystick tijdens het kijken van de film of de film is geupscaled. De resolutie moet dan rond de 1280x720 zijn.
Reg. datum: 24 mei 2000

Heb hier dat m'n hdd opspint als ik een dvd afspeel en de pauze of fast forward/rewind toets selecteer.
Irritant want het geeft een lag van een paar seconden en onnodig omdat ik stream via m'n netwerk.
Wellicht een onzinnige cache functie?

Dat is al vrij lang zo maar met oude builds >jaar had ik daar geen last van.

Iemand die weet welke setting ik aan moet passen?

mietde wijzigde dit bericht 25-05-2008 23:22 (26%)

Reg. datum: 25 april 2006

mwa kan je geloof ik niet veranderen, je hdd is nodig om de images van t volumebalkje etc op te roepen ._.

wat ik doe is m'n hdd gewoon niet te downspinnen, m'n xbox fan maakt toch meer herrie, en m'n geluid staat toch wel harder ^^

live like you mean it

quote:
OcGuru schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:05:
* OcGuru wordt gek 8)7

Ik draai sindskort XBMC en alles werkt perfect. Alleen XOT-UZG zorgt voor problemen. Als ik probeer een aflevering te streamen van van bv rtl4,5,7,8 etc loopt die soms gewoon vast bij "Bestand openen" ( een zwarte achtergrond met een popup ) Alleen een reset helpt dan nog.

Hij doet het overig random, dus niet altijd :/

Ik heb laatst met logboek op aan gezet en hier staat de log : klik

Gebruik trouwens de nieuwste versie van XBMC T3CH en de nieuwste XOT-UZG. Herinstalleren heeft geen nut :X
Vastlopers bij het streamen worden meestal veroorzaakt door XBMC zelf en niet XOT. Maar als je mij een uzg.log file kan sturen zal ik er (zodra ik weer internet heb) naar kijken.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

quote:
bird42 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:49:

Ik dacht laat ik hem eens proberen, want het is een hele mooie skin met hoge patsfactor. Maar hij slaat keihard vast zodra ik op movies klik. (waarom heet dit niet gewoon films, mantis is toch ook ne 'ollandais). Ik moet dan opstaan en naar de xbox lopen... Anyway, als ik dan weer PMIII instel dan is die geswitched naar de bibliotheekmodus, terwijl die daar niet op stond... Naja, dan de aeon dur maar weer bij zetten.
Forumzwerver

quote:
bird42 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:49:

Ooit nog een 4:3 tube editie in de planning? Ik vind hem zo mooi, maar helaas alleen voor nieuwe schermen :P.

quote:
Mar2zz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:11:
[...]
Ik dacht laat ik hem eens proberen, want het is een hele mooie skin met hoge patsfactor. Maar hij slaat keihard vast zodra ik op movies klik. (waarom heet dit niet gewoon films, mantis is toch ook ne 'ollandais). Ik moet dan opstaan en naar de xbox lopen... Anyway, als ik dan weer PMIII instel dan is die geswitched naar de bibliotheekmodus, terwijl die daar niet op stond... Naja, dan de aeon dur maar weer bij zetten.
Vanaf de volgende update (ergens deze week). Is 'movies' en 'tv shows' niet meer hardcoded en staat er mooi 'films' en 'tv series' :)
Gebruik je de bibliotheek functie van xbmc niet voor je series/films? Er zit bij de skin nog een tweede home.xml die de twee links gewoon vervangt door 'videos' en niet automatisch linkt naar de library.
quote:
MsG schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:58:
[...]
Ooit nog een 4:3 tube editie in de planning? Ik vind hem zo mooi, maar helaas alleen voor nieuwe schermen :P.
Ik vrees ervoor. Het is bijna een volledig nieuwe skin maken.

Reg. datum: 25 mei 2006

Hellow,

Hiero een erg grote fan van XOT en Dumpert...
Helaas werkt bij mij en mijn broertje het Dumpertchannel niet meer...
Meerdere mensen last van?

He Mantis, mooie pics ook in homescherm, heb je die zelf geshopped? grote klasse. Hoe en waar is die home.xml? ik gebruik inderdaad niet de bibliotheekmodus, aangezien ik onder films een aantal subcategorien (cabaret, stand up, peuterfilms, en selfmade homevideo) heb die ik niet in de bibliotheek wil hebben, omdat de scraper daar niets voor kan vinden. voor Quick acces daartoe dus de gewone filmmodus.

Ow ja nog een vraag. De default font van PMIII is op mijn tv (66 cm lcd) het duidelijkst. Hier kan ik niet voor kiezen bij jouw skin, en dat andere lettertype dat niet default is voor Vinci werkt niet als ik die selecteer. Hier ook een oplossing voor? De letters zijn wat dun/klein en dat is turen geblazen vanaf de bank die het verst staat van de tv.

Pagina: 1 2 3 4 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: