Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:43:
Hoi,

Maak al enige tijd gebruik van XBMC maar de laatste tijd werkt het niet meer echt geweldig.. Ik heb nu de versie van Xbox Media Center world van 08-05-08 erop staan. Heb al een wat oudere versie geprobeerd maar helaas..

Heb bij het afspelen van muziek continue vast lopers. Ook heb ik het idee dat het instellen van subtitels niet (goed) meer werkt. Bij sommige dvd's word elke keer als je de ondertitel instelt weer vanaf het begin van het hoofdstuk afgespeeld. En dan heb je nog geen ondertitels omdat hij de instellingen niet opslaat.

Ik heb alles uit de map geknipt en verwijderd en daarna overschreven met de nieuwere versie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Met dezelfde XBMC versie heb ik nog geen enkele vastloper gehad tijdens muziek afspelen maar mogelijk is er wel een issue actief bij de ontwikkelaars.
Dat probleem met die dvd heb ik nog niet getest. Wellicht binnenkort een keer proberen, will keep you updated on that!

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Vergeet niet om bij grote updates (dus van hele oude naar recente XBMC) ff de volgende mappen leeg te gooien:
Uit de startpost
quote:
Mijn instellingen kloppen niet meer!
Verwijder eens de mappen E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 en start je XBOX opnieuw op. Grote kans dat de oude/verkeerde instellingen in de cache zijn blijven staan.
Reg. datum: 01 april 2008

hey,
Op het internet zijn vele webcams te vinden met live beelden,fotos/sec van over heel de wereld.......zou het niet leuk zijn moesten we die in een scriptje met een mooi overzichtje kunnen krijgen zodat we als we eens willen zien wat er aan de andere kant van onze aardbol gebeurd dit kunnen doen via xbmc?
zou super vet zijn op tv....
of bestaat zoiets al en vind ik het gewoon niet.......

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ik herinner me wel zoiets te hebben gezien in mn Xbox. Weet zo alleen ff niet waar :S :)

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Volgens mij heet dat googlepack tv ofzo. ik zal thuis eens kijken, ik heb een map met enorm veel van die zenders. ow wacht, volgens mij staat die op de xbmcwiki bij het hoofdstuk over .strm bestanden, en dan onderaan de pagina. kan nu niet kijken wegens werkproxy. Maar daar zitten cams in van voetbalstadions enzo en plekken over de hele wereld.

ahha kheb deze gevonden http://www.xbmc-tv.com/ What is currently inside the snapshot pack? Around 300 broadband TV channels and around 200 webcams from all over the world, both tested and verified to be working perfectly with XBMC

ik ga het meteen eens testen want de laatste build is van 11 april 2007 dus maybe werkt het niet meer...

Sommige webcams/zenders staan niet de hele dag of elke dag aan. Het zijn gewoon links in .strm bestanden. Mochten sommige niet werken dan kan je kijken of die link in dat bestand (openen met kladblok) nog wel bestaat op internet. Het meeste is bloedstollend saai.

oei ik dacht ik smijt dit mapje ff snel in xbmc scripts maar zo werkt het dus niet.....
just throw it all in a "tv" folder on your xbox and add the appropriate bookmark under "video" in xboxmediacenter.xml. you're set.
kan iemand me vertellen wat ze juist bedoelen ?

edit: okay opgelost ;-)
juist ff de grote markt in brussel bekeken hehe saai maar wel is leuk

thanks

efm wijzigde dit bericht 19-05-2008 13:21 (16%)

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Mar2zz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:35:
Ik denk dat je maar op 1 manier een multi-movie-dvd kunt toevoegen. Dat is met behulp van .nfo files.
Open notepad of kladblok op je pc en gooi daar de imdb-url in van je film en sla op als filmnaam.nfo en gooi die bij je dvdmap in.
Werkt goed, overruled de scraper. Maar ook hier moet je per nfo file een video file hebben.
Kan alleen maar met (video_ts.ifo) file de dvd afspelen.
Ben hier al een tijdje mee bezig alles geprobeerd snelkoppeling op computer.ziet ie niet, was ook een oplossing geweest of een video file waar een snelkoppeling ingeplaatst kan worden.
Mischien is het wel mogelijk om xbmc aan te passen zodat hij met een stream file info kan ophalen ? Kun je namelijk je streams ook vanuit je bibliotheek afspelen.

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
Cave_Boy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:53:
[...]

Waar staat die Evox.ini? Die kan ik nergens vinden.
Caveboy :

ik heb hetzelfde wel eens gehad en het op de volgende manier opgelost :

1. Verwijder via FTP de huidige XBMC map (meestal E:\Apps\XMBC, bewaar wel eerst de Userdata map waar je instellingen in staan even op de pc zodat je die later kunt terugzetten

2. Maak de mappen UDATA en TDATA leeg op E:\

3. Kopieer nieuwe versie van XBMC in een ANDERE directory, bijvoorbeeld E:\XMBC (dus niet in Apps)

4. Maak met Shortcut-maker 2.0 een nieuwe shortcut aan en plaats die op root van C:

5. Wijzig de evox.ini (staat meestal in root van C:) de regel waar XBMC wordt opgestart in de nieuwe locatie.

Dit zou moeten werken, tenminste zo was het voor mij.

Reg. datum: 11 augustus 2005

Whooohaaaa heb het werkend :9

Wat heb ik gedaan? Betere vraag is wat niet.... Waarom het nu inene wel werkt? Geen flauw idee.

Stap 1.
Ik heb alles eraf verwijderd wat ik verwijderen kon (van de C en E).

Stap 2.
Ik heb het orginele besturingsysteem weer teruggezet op C en hierna getest of deze het deed.

Stap 3.
Heb XBMC in E:\Apps\XBMC gezet en een snelkoppeling gemaakt. Hierna deed ik testen

Heb wel nog een tweetal dingen:

1. Als ik de Xbox aanzet dan duurt het best lang voordat deze is opgestart. Is daar versnelling voor?

2. Als ik de softreset doe dan krijg ik normaal het XMBC opstartlogo te zien en is deze opgestart. Nu moet ik een tijde wachten en zit ik inene in XBMC. Het scherm blijft dus een tijdje zwart.

Is dit omdat het een versie 1.6 Xbox is?

Ik ben blij dat ik het nu eindelijk werkend heb.

Heb trouwens de mappen Udata en Tdata gewoon verwijderd. (Had wel backup hoor maar ik kwam er al snel achter dat als ik die niet telkens deed verwijderen ik met oude instellingen zat).

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Reg. datum: 05 mei 2008

Ik heb ook een vraag ik wil graag een back up maken van mijn hdd schijf die in mijn xbox zit als ik hem op mijn pc aansluit kom ik er echter niet op hoe kan ik nu een back-up maken van mijn schijf zodat ik die op een grotere schijf kan zetten

Reg. datum: 24 januari 2008

Hele tijd geleden heb ik eens getracht mijn XBMC te updaten, maar schijnbaar is destijds iets mis gegaan.

De Xbox blijft nu hangen bij het Splash Logo (de oranje X) en daardoor wordt de Xbox niet meer herkend door mijn FTP programma. Hij start dus niet ver genoeg op. Tamelijk lastig probleem, want nu kan ik dus niet meer in het systeem komen.

Is hier een oplossing voor?

edit: wat ik toen geprobeerd heb is om met Slayers Auto Evox installer de boel weer opnieuw te installeren, maar die pogingen faalden.

iloveyou wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:52 (15%)

Voor zowel chimera2 als iloveyou is xboxhdm een oplossing. Een kleine linuxdistro die fatx-schijven kan lezen en bewerken enzo. Gaat dus wel via de pc, via een IDE aansluiting.

18-5 is er overigens een nieuwe xbmc gereleased en T3CH roept op om te stemmen op xmbc:
quote:
It's that time again. Time for what? Glad you asked!
Time to tell all your friends and colleagues to NOMINATE XBMC for Sourceforge Community Awards 2008. Yes, it takes a Sourceforge Account, but is Team XBMC not worth the time it takes for you and friends to do this?
And remember, nomination is just the first part! LATER you will need to tell the same friends and colleagues to VOTE for XBMC in the categories you selected. I suggest these two categories:

* Best Multimedia
* Project Most Likely to Change The World

(You can nominate a project for more than 1 category) Now, Spread The Word! (PS - Don't see the badges above ? Then Click here to NOMINATE XBMC in SF CCA '08 (PS2 - Yes, Weather works now again)
Reg. datum: 22 februari 2003

Ik ben vorige week overgestapt naar de Aeon skin. Hij ziet er erg strak uit, maar ik me vooral aan erger is dat je niet pagina-gewijs door je films heen kan scrollen. Ik heb een stuk of 600 films op mijn computer staan, dus het duurt echt gigantisch lang voor ik een film heb gevonden die onderaan de lijst staat. Weet iemand of je hier iets aan kan doen?

Reg. datum: 24 januari 2008

quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:
Voor zowel chimera2 als iloveyou is xboxhdm een oplossing. Een kleine linuxdistro die fatx-schijven kan lezen en bewerken enzo. Gaat dus wel via de pc, via een IDE aansluiting.

18-5 is er overigens een nieuwe xbmc gereleased en T3CH roept op om te stemmen op xmbc:

[...]
Bedankt voor je snelle reactie en ik zal er eens mee aan de gang gaan. Bevindingen post ik hier uiteraard weer.

oke dank je dus kan gewoon een copie maken en die op een grotere schijf zetten ?

quote:
chimera2 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:49:
oke dank je dus kan gewoon een copie maken en die op een grotere schijf zetten ?
Standaard is de XBOX HDD gelocked of je moet die lock ervan af hebben gehaald. Zit de lock er nog op dan kun je de HDD wel aansluiten op je pc maar dan zul je met een programma eerst de lock ervan af moeten halen anders kun je er zo goed als niks mee.

Een kopie zo naar een andere schijf... Weet niet of dat zo kan met een softmod. Kan elk geval niet met een hardmod omdat je dan met de HDD lock zit die moet eraf gehaald worden dan en er weer opgezet worden.

Cave_Boy wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:09 (19%)

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

quote:
Cave_Boy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:08:
[...]

Standaard is de XBOX HDD gelocked of je moet die lock ervan af hebben gehaald. Zit de lock er nog op dan kun je de HDD wel aansluiten op je pc maar dan zul je met een programma eerst de lock ervan af moeten halen anders kun je er zo goed als niks mee.

Een kopie zo naar een andere schijf... Weet niet of dat zo kan met een softmod. Kan elk geval niet met een hardmod omdat je dan met de HDD lock zit die moet eraf gehaald worden dan en er weer opgezet worden.
en hoe kan ik die lock eraf halen ? en mijn xbox is gesofdmod maar ik wil er gewoon een grotere harde schijf in zetten en dna xbmc derop zetten

quote:
chimera2 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:12:
[...]

en hoe kan ik die lock eraf halen ? en mijn xbox is gesofdmod maar ik wil er gewoon een grotere harde schijf in zetten en dna xbmc derop zetten
De uitleg hoe je die lock eraf kan halen mogen we hier niet geven (is een beveiliging omzeilen namelijk). Zoek op Google. Het is prima te vinden.

Ikzelf heb een hardmod gedaan zodat ik altijd FTP mogelijkheid had.

oke is goed maar als ik die lock eraf heb gehaald kan ik dus gewoon een back up maken en bewaren ( je weet maar nooit ) maar kan ik die back up dan ook op een andere grotere schijf zetten ?

Volgens mij zijn al die (Soft)Modding en Unlocking posts een beetje off-topic maar vooral niet toegestaan hier?

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:52 (9%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Forumzwerver

quote:
Dit topic heeft niets met softmods of ombouwen van je XBox te maken; laat berichten die niets met XBMC te maken hebben dus achterwege
offtopic:
Chimera2, doe eens wat moeite om te zoeken zeg, zijn allemaal googlevragen.

Is er ook een mogelijkheid de FTP module in Xbmc te updaten? Die van avalaunch is veel sneller. Is dit op een of andere manier mogelijk?

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Cave_Boy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:17:
[...]

Ikzelf heb een hardmod gedaan zodat ik altijd FTP mogelijkheid had.
Heb twijfels daarover. Heb ook een hardmod en heb een keer de fout gemaakt door de verkeerde xbmc te verwijderen. Resultaat geen ftp verbinding meer te verkrijgen.(snelkoppeling verwees naar verwijderde xbmc)
Naar mijn weten heeft elk dash z'n eigen ftp server.Kan hij de dash niet goed laden zal hij dus ook geen ftp verbinding meer kunnen maken.(ben geen expert hierin klopt dit niet laat het even weten)
XBMC uses FileZilla FTP server
Evox en avalaunch weet ik niet, maar wel weet ik dat ze sneller zijn met ftp, xbmc daar in tegen kort de eventuele te lange document namen in.(zeer handig). Jammer dat xbmc zo traag is en zelf de snelheid afneemt tot aan vastlopen met het ftp van vele bestanden.Is al gezegt op forum (Dit moet toch beter kunnen).

Forumzwerver

quote:
Poeier schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:07:
[...]

Heb twijfels daarover. Heb ook een hardmod en heb een keer de fout gemaakt door de verkeerde xbmc te verwijderen. Resultaat geen ftp verbinding meer te verkrijgen.(snelkoppeling verwees naar verwijderde xbmc)
Naar mijn weten heeft elk dash z'n eigen ftp server.Kan hij de dash niet goed laden zal hij dus ook geen ftp verbinding meer kunnen maken.(ben geen expert hierin klopt dit niet laat het even weten)
XBMC uses FileZilla FTP server
Evox en avalaunch weet ik niet, maar wel weet ik dat ze sneller zijn met ftp, xbmc daar in tegen kort de eventuele te lange document namen in.(zeer handig). Jammer dat xbmc zo traag is en zelf de snelheid afneemt tot aan vastlopen met het ftp van vele bestanden.Is al gezegt op forum (Dit moet toch beter kunnen).
Hij bedoelt uiteraard dat hoe erg je hem verkloot je er altijd een cd'tje in kan doen met een ftp server en weer kan connecten. probeer maar eens een softmod te verneuken en dan er een niet gesignede cd in te doen. Gaat je niet lukken ;-). Dus als je voor dezelfde prijs hardmod kan krijgen, altijd doen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: