Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI
Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 103 104 105 106 last
Nieuw TopicReg. datum: 11 maart 2004
Interessante set-up. Ga binnenkort verhuizen, en wil ook zoiets realiseren met een oude pc (of een zuinige nieuwe). Wat vragen:quote:AnneTweaks schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:59:
[...]
Het is even wat werk, maar ik gebruik nu al een aantal jaar mythTV en xbmc samen en dat bevalt erg goed.
Ik heb beneden een server staan waarop KnoppMyth's variant van mythTV geinstalleerd is.
Daarbij zit er zo'n 2T aan hd's in (met ook alle media files er op) en 2 PVR 350's.
De server zelf is 'maar' een PII/500 met 512Mb, maar dat is geen probleem voor het file-serven. Het encoding werk wordt nl door de PVR's gedaan en de decoding door de XBox.
Onder XBMC gebruik ik de xbmc myhttv python scripts om de opnames af te spelen. Het programeren van opnames doe ik meestal via de ingebouwde website van mythTV.
Een alternatief op de Xbox is om xebian te installeren en daar de frontend van mythTV op te installeren. Dat werkt kwa bediening beter, maar duurt vrij lang om te starten.
De xbmc mythtv scripts kun je gewoon als favourite toevoegen, maar ik heb in de Mayhemm skin het menu iets aangepast om het script te starten.
Anne.
http://mysettopbox.tv/knoppmyth.html
http://sourceforge.net/pr...shots.php?group_id=128346
-Live tv kijken: schaalt de xbox de tv-feed die hij krijgt toegezonden vanuit de Myth backend zonder problemen op naar HD (720 bijv.)?. En welke feed gebruik je: is hij analoog of heb je digitale tv? Ik ga het namelijk zelf waarschijnlijk gebruiken icm met analoog tv signaal (wel goed signaal overigens), maar moet nog even kijken of het opschalen van een sd signaal naar hd een mooi effect geeft.
-Hoe bedien je de frontend via xbmc? Via de xbox afstandsbediening? En hoe goed werkt dit (zappen bijv.)?
Reg. datum: 01 april 2008
als ik op een album met de witte knop laat zoeken naar albuminformatie zegt xbmc elke keer opnieuw no artist found...... bij men films daarentegen lukt dit wel perfect en krijg ik ook mooie dvdcovers.
idtags zijn goed ingevult als ik bij file info ga zien op winamp..... toen ik nog alles deed met ccxqui had ik hier geen probleem mee en kreeg ik wel mooie albumcovers en info....
weet iemand hoe dit zou komen ?
edit: ook al eens de nieuwe t3ch versie geinstaleerd en de oude +de versie van xbmcworld allemaal hetzelfde probleem...films wel,muziek niet
efm wijzigde dit bericht 26-04-2008 17:13 (13%)
code:
1
2
3
4
| <source>
<name>Last.FM</name>
<path>lastfm://</path>
</source> |
Reg. datum: 11 maart 2008
Kan ten eerste hem niet downloaden via script T3CH 1.5.1.
En nu ik hem handmatig heb geinstalleerd alles ok behalve krijg last.fm niet aan de praat. Alles geprobeerd maar krijg de melding geen verbinding met netwerkserver.
Oudere build ook geprobeerd en daar geen problemen met last.fm.
quote:When the T3ch Upgrader try to download it try with the file XBMC-SVN_2008-04-20_rev12746-T3CH-REPACK.rar ...but thats to long for the xbox so...can you shorten it? find it way easyer to use the upgrader then doin it manualy
quote:Firstly - the Last.FM problem was at their end, not in XBMC. They had problems at their datacentre over the weekend and large lumps of site functionality were broken or working at reduced capacity. It's (mostly) back to normal now, and scrobbling updates from XBMC are working fine.
Alles is al available in SVN, dus als je kan compilen... Anders moet je wachten op de volgende T3CH-release, dan is bovenstaande allemaal opgelost.quote:Album info (and artist info - you couldn't refresh on first lookup, only on subsequent lookups) refreshing is now fixed as well, in revision 12770.
Mar2zz wijzigde dit bericht 27-04-2008 12:35 (9%)
Reg. datum: 15 november 2006
Dat is ook de manier die ik hanteer. Het update script heeft dus weinig toegevoegde waarde...quote:Fire69 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:07:
Het werkt op zich goed, maar ik vind de manier van aanpassen van de boot wat raar.
Ik gebruik het dus enkel om de nieuwe versie op de xbox te krijgen en te unrarren.
Daarna start ik Avalaunch en via de file manager verwijder ik de oude build en rename de folder van de nieuwe build naar XBMC.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Wat vinden jullie van een naamswijziging Muziek > Audio?
Ik veronderstel dat Last.FM er ook niet inzit?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Je moet de map met radiostations plaatsen in je XBMC playlist/music map. Dan zie je ze terug in je library onder, jawel, playlists.quote:MsG schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:16:
Ik heb ook radiostations bij muziek, echter als ik bibliotheek wil updaten e.d. vind ik de radiostations niet in bibliotheekmodus. Iemand een idee hoe ik deze ook in bibliotheek krijg?
Wat vinden jullie van een naamswijziging Muziek > Audio?
(kan de exacte locatie niet achterhalen aangezien ik geen xdoos op het werk heb
Gisteren de XBMCWorld1 release op een xbox van een vriend van me gezet. Een hele mooie release, heren! Die ga ik in het vervolg ook gebruiken
Surineeslander wijzigde dit bericht 28-04-2008 11:01 (20%)
thx iig
Klopt inderdaad... scannen is niet nodig.quote:MsG schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:17:
yay het werkt. Ze stonden buiten die map, heb ze nu veprlaatst, maar volgens mij was het al werkende want ik zag het al in de library zonder de verplaatsing te scannen.
thx iig
Reg. datum: 01 april 2008
idd een mooie release van xbmcworld !!!quote:Surineeslander schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:56:
Gisteren de XBMCWorld1 release op een xbox van een vriend van me gezet. Een hele mooie release, heren! Die ga ik in het vervolg ook gebruiken
Nu staat overal dat ik de inhoud van de map e:\\apps\XBMC kan deleten en dan de nieuwe mappen van de release erin?!
Maar ik zie in e:\\apps\XBMC op m'n box ook mappen als "weather , python, thumbs "etc .
1 . Kan het geen kwaad deze te deleten of werkt er dan iets anders niet meer?
2 . Kan ik niet beter zoals ik elders her en der in het forum lees "gewoon "de nieuwe de oudere files laten overwrite 'n ?
Ik heb voor de zekerheid maar wel een backup gemaakt
Reg. datum: 08 april 2008
Iemand enig idee hoe dit komt?
Reg. datum: 11 maart 2008
2 foutjes.
Navi-x script wil niet laden (andere builds wel)
Instellingen fan speed kan niet min % fan speed instellen bij een vaste temp. instelling.
Reg. datum: 09 januari 2000
Ik denk dat de map thumbs toch echt onder je user-data map zit. Voor de zekerheid, een backup kan nooit kwaad natuurlijk maar als het goed is zou alleen je user-data map voldoende moeten zijn. De rest mag weg.quote:scorpio schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:17:
Ik heb zojuist ook de nieuwste release binnengehaald.
Nu staat overal dat ik de inhoud van de map e:\\apps\XBMC kan deleten en dan de nieuwe mappen van de release erin?!
Maar ik zie in e:\\apps\XBMC op m'n box ook mappen als "weather , python, thumbs "etc .
1 . Kan het geen kwaad deze te deleten of werkt er dan iets anders niet meer?
2 . Kan ik niet beter zoals ik elders her en der in het forum lees "gewoon "de nieuwe de oudere files laten overwrite 'n ?
Ik heb voor de zekerheid maar wel een backup gemaakteen fout is gauw gemaakt
- Backup je gehele e\apps\XBMC naar e\apps\XBMCbackup
- ftp de nieuwe release naar e\apps\XBMC
- Copieer je backup user-data over de nieuwe user-data en kijk of het werkt/of je wat mist.
Misschien zit er toch een of andere lock op net zoals dat op de c schijf ook kan. Ik heb het nog nooit eerder gehoord bij de e schrijf maar wat je zou kunnen proberen is om avalaunch,evo-x of de recovery cd van Schweino te starten en te kijken of je dan wel kunt uploaden naar e.quote:lexz1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:51:
Ik wou graag een nieuwe versie van XBMC op mn xbox zetten. Maar als ik de xbox via mijn ftp programma benader is de e schijf niet bereikbaar (zie hem wel, maar dubbel klikken kom ik niet verder mee zeg maar). Terwijl op de e wel gewoon /apps staat enzo.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Aanpassing in languages, scripts en plugins is wel het belangrijkste (samen met radioplaylists). Maar als je die weglaat heb je naar mijn idee ook alleen maar de kale svn versie van XBMC. Of die nu van T3CH (heeft geen 27-03 build) of waar dan ook van is maakt niet uit. Gewoon een binary XBMC code.quote:Poeier schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:25:
Heb zojuist xbmc world build geinstalleerd en ziet er goed uit, maar mag ik vragen wat de verschillen zijn met de T3CH build (languages, scripts en plugins nagelaten)?
2 foutjes.
Navi-x script wil niet laden (andere builds wel)
Instellingen fan speed kan niet min % fan speed instellen bij een vaste temp. instelling.
![]()
![]()
voor de jongens van xbmc world
Voor wat betreft Navi-X, ik zal er eens naar kijken maar het script is gewoon de laatste versie van 08-02-2008. edit; Helemaal gelijk, er is een nieuwe site met een update voor Navi-X. De release is aangepast maar om nu de hele release opnieuw te downloaden. Dan kun je beter even navi-x updaten naar 1.9.1 ipv 1.9 (nieuwe website navi-x google-code page navi-x). 2e edit; ook deze versie werkt niet..... morgen even zoeken waar het aan ligt...3e edit(zo blijven we bezig...); nu werkt het wel, enkele libs ontbraken..
Die fan speed zal ik straks een bekijken maar lijkt me een XBMC svn release issue. edit; Het klopt dat bij auto temp instelling de fan net 1 standje lager gaat dan op vaste fanspeed. Of dit bewust is weet ik niet, maar dat is in eerdere svn releases ook zo. Je zou er een issue voor aan kunnen maken bij xmbc. Link report issue/bug
Wellicht dat het beter is om een xbmcworld release niet hier te bespreken maar het forum van de site zelf. Ik denk namelijk niet dat het de bedoeling is dat we dat hier doen.
berties wijzigde dit bericht 29-04-2008 08:45 (26%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 103 104 105 106 last
Dit topic is gesloten.