Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 november 2006

Ik vroeg me af of er medetweakers zijn die gebruik maken van het T3CH update script... werkt dat een beetje goed of kan ik toch beter handmatig blijven updaten?
Arwen / Kayne

Het werkt op zich goed, maar ik vind de manier van aanpassen van de boot wat raar.
Ik gebruik het dus enkel om de nieuwe versie op de xbox te krijgen en te unrarren.
Daarna start ik Avalaunch en via de file manager verwijder ik de oude build en rename de folder van de nieuwe build naar XBMC. :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 01 april 2008

hey, ik gebruik het programma ccxqui om men bestanden van pc af te spelen op men xbox maar dit werkt eigenlijk niet zo goed (problemen met shares die verdwijnen en films die dubbel in de bibliotheek komen te staan....weet niet zeker of de dubbele files door ccxqui komt..)
maar nu wil ik dit programma dus weglaten en het doen via smb maar ik zou helemaal niet weten hoe ik hier aan moet beginnen...men xbox is verbonden met een linksys wag200 en de rss feed en internetstuff werkt goed.
In de begin post en tutorials die ik heb opgezocht staat dat ik gewoon een map op pc moet delen en dan de sources.xml moet aanpassen....maar hier komt dus men probleem ik zou niet weten wat allemaal in te vullen en welke ip's waar moeten komen...(ip van router of ip van pc...) wat ik moet veranderen en invullen bij xbmc netwerk.
weten jullie een goede nederlandse of gemakkelijk engelse tutorial of kan iemand me verder helpen via msn ? dat laaste zou super zijn !!!
alvast bedankt

Arwen / Kayne

Da's toch allemaal zo moeilijk niet!?
Op je pc kies je een map. Rechtsklik erop, kies Delen. In het menutje kies je een naam voor de map. Voila, die is gedeeld.
Op de xbox ga je naar Videos, duw op de witte knop of Info van de afstandsbediening, kies Add Source (Bron toevoegen in NL of zo?), als bron typ je smb://<naam van je computer>/<naam zoals je de map gedeeld hebt>
That's it.... :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

ziet er idd easy uit maar toch wilt hij het niet doen... aleee.
ik heb dit gedaan-->op men pc een map gedeeld en een sharenaam gegeven (movies) er komt dan een handje onder de map....dan ben ik naar xbmc gegaan->videos->locatie toevoegen->bladeren->netwerklocatie toevoegen->protocol op smb->servernaam heb ik dus smb://<efmmedion>/<movies> --> ok. dan krijg ik hier een melding invalid computer name.... en op rechtermuisknop deze computer staat als computernaam wel efmmedion.
waarschijnlijk doe ik iets heel stom gewoon waardoor het me niet lukt.....maar ik geef nog niet op :-)

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Als je windows opstart moet je dan een username opgeven en een wachtwoord? Zit je xbox in dezelfde werkgroep als je pc? beide nog ff ingeven als je ja antwoord op die vragen. kan onder netwerkinstellingen op xbox.

ik moet me niet aanmelden op windows als ik deze opstart en de werkgroep op pc is WERKGROEP en op men xbox staat dit bij instellingen->netwerk->smb client ook op WERKGROEP. bij netwerk staat het op dhcp automatisch.

Arwen / Kayne

Dat je je niet moet aanmelden wil op zich niets zeggen. Je wordt gewoon automatisch in Windows ingelogged met een username (waar geen paswoord op staat).
Die username ga je nodig hebben in xbmc. heb je XP, kijk dan onder "c:\documents and settings" welke username daar staat. Heb je vista, dan moet je onder "c:\users" kijken.

Die "invalid computername" kan vanalles zijn... firewall en zo. Om dns-problemen uit te sluiten kan je ipv de computernaam ook het ip-adres gebruiken.

Het handigste is dus dat je bij je source in xbmc het volgende gebruikt: smb://WERKGROEP;<username in Windows>@<ip van pc>/<naam van share>

Als dat niet werkt, zit je probleem nog wat dieper: P

Reg. datum: 29 januari 2008

quote:
efm schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:03:
...
smb://<efmmedion>/<movies>
...
Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.

eddjuh wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:02 (12%)

Arwen / Kayne

quote:
eddjuh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
[...]

Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.
Dat zou wel ongelooflijk grappig zijn!! :D

Nofi efm! :*

Reg. datum: 25 april 2008

efm, wat gebeurt er als je je firewall uitzet?

firewall en antivirus eens uitgezet maar krijg nog steeds de foutmelding van invalid computer name.
haakjes heb ik niet gebruikt....
ik ga het maar gewoon terug via ccxqui doen best...krijg het niet aan de praat.
ik moet dit smb://efmmedion/movies toch bij servernaam zetten he want ik zie hier ook nog een optie gedeelde map en poort staat grijs op 0

Doe nog eens dit: toevoegen->bladeren->netwerklocatie toevoegen-> en klik daarna op bladeren, dan zie je je werkgroep, daarop klikken, dan moet je je pc zien en de gedeelde map. Die selecteren en dan op ok. Netwerklocatie toevoegen als locatie en klaar. (dus dan hoef je verder niets zelf te typen). Als je hieronder niets ziet staan dan is je pc niet goed geconfigureerd voor het sharen van bestanden.

yes Mar2zz zo lukte het met de firewall uit ik zag men gedeelde mappen op de xbox yeeaaahh.
nu is het dus men sygate personal firewall pro die wat moeilijk doet...

edit bingo ik moest nog een advanced rule maken op de firewall..
nice nice nu ben ik vertrokken :)

allemaal bedankt om me te helpen !!!
forum rockt !!!

efm wijzigde dit bericht 25-04-2008 20:09 (84%)

Arwen / Kayne

Nu ben ik wel benieuwd hoe je source eruit had moeten zien eigenlijk. :)
Kan je dat hier even posten?

Die source is vast hetzelfde als jij zei Fire, de netwerklocatie als locatie toevoegen was denk ik nog niet gebeurt.

idd dezelfde source als Fire zei......ik denk dat het gewoon kwam omdat ik de firewall op allow all had gezet,toen ik deze helemaal afzette lukte het wel.......thanks

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ik heb bij sommige films dat als ik doorspoel hij even poft in de speaker en bij sommige niet. Jullie ook?

Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
MsG schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:27:
Ik heb bij sommige films dat als ik doorspoel hij even poft in de speaker en bij sommige niet. Jullie ook?

Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.
Kort antwoord, nee nog nooit eerder gehad.

Forumzwerver

Ik lees het hier nergens maar wel op XBMC forums en ik heb het zelf ook:

Mijn Last.FM koppeling (lastfm://) werkt niet meer sinds de nieuwe build. Een rechtstreekse link naar Artiesten als Enya :P werkt wel. Hebben jullie dit probleem ook? Last.FM was juist zo tof.

De tijd van je xbox en je last.FM profile moeten gelijk staan anders werkt het niet. Als dit al gelijk staat is het misschien een bug. heb je er niet toevallig last van sinds de zomertijd is ingegaan maar valt het nu pas op?
Forumzwerver

De tijd staat gelijk. Het is ook gewoon meteen iets als "netwerkkoppeling niet gevonden" oid.

De rest doet het gewoon, die muziek wordt gewoon gelogd op mn Last.FM en hating en loving werkt gewoon, alleen de lastfm:// koppeling werkt steevast niet. Bij jullie allemaal wel? :'(

MsG wijzigde dit bericht 26-04-2008 13:21 (50%)

quote:
berties schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:59:
[...]

Kort antwoord, nee nog nooit eerder gehad.
pof in de speaker heb ik heel af en toe ;) geen geaarde stopcontacten hier :'(

Forumzwerver

Ik ook niet, maar het is meer een hoge skri, omdat hij ff door moet spoelen. Ik gok op een zwaarder formaat ofzo, nou ja verder werkt het prima.

Behalve dus last.fm :'(.

http://img247.imageshack.us/img247/817/klotefn5.png

Reg. datum: 25 juli 2003

Hoi,

Heeft iemand nog een aanrader voor een slimline draadloos usb toetsenboard met geintergeerde muispad of muisbal?

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: