Reg. datum: 15 november 2006
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI
Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 103 104 105 106 last
Nieuw TopicReg. datum: 15 november 2006
Ik gebruik het dus enkel om de nieuwe versie op de xbox te krijgen en te unrarren.
Daarna start ik Avalaunch en via de file manager verwijder ik de oude build en rename de folder van de nieuwe build naar XBMC.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Reg. datum: 01 april 2008
maar nu wil ik dit programma dus weglaten en het doen via smb maar ik zou helemaal niet weten hoe ik hier aan moet beginnen...men xbox is verbonden met een linksys wag200 en de rss feed en internetstuff werkt goed.
In de begin post en tutorials die ik heb opgezocht staat dat ik gewoon een map op pc moet delen en dan de sources.xml moet aanpassen....maar hier komt dus men probleem ik zou niet weten wat allemaal in te vullen en welke ip's waar moeten komen...(ip van router of ip van pc...) wat ik moet veranderen en invullen bij xbmc netwerk.
weten jullie een goede nederlandse of gemakkelijk engelse tutorial of kan iemand me verder helpen via msn ? dat laaste zou super zijn !!!
alvast bedankt
Op je pc kies je een map. Rechtsklik erop, kies Delen. In het menutje kies je een naam voor de map. Voila, die is gedeeld.
Op de xbox ga je naar Videos, duw op de witte knop of Info van de afstandsbediening, kies Add Source (Bron toevoegen in NL of zo?), als bron typ je smb://<naam van je computer>/<naam zoals je de map gedeeld hebt>
That's it....
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
ik heb dit gedaan-->op men pc een map gedeeld en een sharenaam gegeven (movies) er komt dan een handje onder de map....dan ben ik naar xbmc gegaan->videos->locatie toevoegen->bladeren->netwerklocatie toevoegen->protocol op smb->servernaam heb ik dus smb://<efmmedion>/<movies> --> ok. dan krijg ik hier een melding invalid computer name.... en op rechtermuisknop deze computer staat als computernaam wel efmmedion.
waarschijnlijk doe ik iets heel stom gewoon waardoor het me niet lukt.....maar ik geef nog niet op :-)
Last.FM | God's Audioplayer & Mediacenter
Die username ga je nodig hebben in xbmc. heb je XP, kijk dan onder "c:\documents and settings" welke username daar staat. Heb je vista, dan moet je onder "c:\users" kijken.
Die "invalid computername" kan vanalles zijn... firewall en zo. Om dns-problemen uit te sluiten kan je ipv de computernaam ook het ip-adres gebruiken.
Het handigste is dus dat je bij je source in xbmc het volgende gebruikt: smb://WERKGROEP;<username in Windows>@<ip van pc>/<naam van share>
Als dat niet werkt, zit je probleem nog wat dieper: P
Reg. datum: 29 januari 2008
Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.quote:
eddjuh wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:02 (12%)
Dat zou wel ongelooflijk grappig zijn!!quote:eddjuh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
[...]
Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.
Nofi efm!
haakjes heb ik niet gebruikt....
ik ga het maar gewoon terug via ccxqui doen best...krijg het niet aan de praat.
ik moet dit smb://efmmedion/movies toch bij servernaam zetten he want ik zie hier ook nog een optie gedeelde map en poort staat grijs op 0
nu is het dus men sygate personal firewall pro die wat moeilijk doet...
edit bingo ik moest nog een advanced rule maken op de firewall..
nice nice nu ben ik vertrokken
allemaal bedankt om me te helpen !!!
forum rockt !!!
efm wijzigde dit bericht 25-04-2008 20:09 (84%)
Kan je dat hier even posten?
Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.
Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!
Reg. datum: 09 januari 2000
Kort antwoord, nee nog nooit eerder gehad.quote:MsG schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:27:
Ik heb bij sommige films dat als ik doorspoel hij even poft in de speaker en bij sommige niet. Jullie ook?
Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.
Mijn Last.FM koppeling (lastfm://) werkt niet meer sinds de nieuwe build. Een rechtstreekse link naar Artiesten als Enya
De rest doet het gewoon, die muziek wordt gewoon gelogd op mn Last.FM en hating en loving werkt gewoon, alleen de lastfm:// koppeling werkt steevast niet. Bij jullie allemaal wel?
MsG wijzigde dit bericht 26-04-2008 13:21 (50%)
Reg. datum: 19 november 2004
pof in de speaker heb ik heel af en toequote:
Behalve dus last.fm

Reg. datum: 25 juli 2003
Heeft iemand nog een aanrader voor een slimline draadloos usb toetsenboard met geintergeerde muispad of muisbal?
Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 103 104 105 106 last
Dit topic is gesloten.