Gathering of Tweakers

Quicksearch
Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Mar2zz schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:38:
Tja waarom ik de library niet gebruik... Ben gewend aan file en mijn liefje ook... Bovendien heb ik wat subcategorieen buiten de library om, zoals kinderfilms, internet tv en cabaret. Daarvoor zou ik dan de bieb uit moeten zetten om er dan pas heen te gaan.

Hier 2x wide icons voorbeelden, kijk maar die zonder serienaam maken het minder duidelijk, deze view kan ook niet in bieb toch? vind het wel mooi en overzichtelijk.
Ben as I speak xbmc naar laatste versie aan het updaten, ben benieuwd of mijn problemen dan de wereld uit zijn...

[afbeelding]

[afbeelding]

Omg... ik volg 21 series... ik zie nu pas hoeveel...

EDIT:
Ik heb nu de laatste build (T3CH 2008-04-20) erop en TVDB.com scraper slaat vast bij het scannen... Meer mensen problemen mee?
Ik heb het zo:
http://img169.imageshack.us/img169/1268/screenshot0001je0.png

Dat is in bibliotheekmodus, staat keurig de naam bij hoor :).

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

quote:
snaaps schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 02:15:
weet niet of meer mensen er last van hebben maar dumpert.nl in UZG opent geen movies meer.
Probleem hier op 2 xboxen..
Als je een issue aanmaakt op de googlecode pagina en daarbij een uzg.log file attached, dan zal ik er naar kijken.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.1.0. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R10008.

quote:
snaaps schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 02:15:
weet niet of meer mensen er last van hebben maar dumpert.nl in UZG opent geen movies meer.
Probleem hier op 2 xboxen..
Heb je de nieuwste versie van Xot-UZG in gebruik?

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
MsG schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 03:27:
[...]
Ik heb het zo:
[afbeelding]

Dat is in bibliotheekmodus, staat keurig de naam bij hoor :).
Hoe ziet het op disk eruit als ik vragen mag? Ik wordt helemaal gek van die scanner in XBMC.

Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat maar 1 op de 30 albums een thumbnail heeft in XBMC? Ik heb in alle files een embedded thumb (en dus geen folder.jpg).

PSN: zAo82

Forumzwerver

Hoe bedoel je op de disk?

Structuur is dit:

F:\Video\Films\Sjonnie en Anita\Sjonnie en Anita.avi
F:\Video\TV-series\Sjonnie en Anita\Season 1\Sjonnie en Anita - 101 - bla.avi

en mn advancedsettings is:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
<regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>

Hoe doen jullie dat met Films met meerdere delen? Soms heet een deel die eerder is alfabetisch later, waardoor hij ook later verschijnt in de volgorde.

MsG wijzigde dit bericht 22-04-2008 11:43 (19%)

Reg. datum: 01 april 2008

vraagje om media af te spelen op de xbox gebruiken jullie allemaal ccxgui of doen jullie dit anders ?
Het is maar omdat ccxgui men shares niet kan onthouden...elke keer moet ik terug bepaalde mappen er terug inslepen en het programma restarte....
thanks

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
zAo schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:59:
[...]
Hoe ziet het op disk eruit als ik vragen mag? Ik wordt helemaal gek van die scanner in XBMC.
Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat maar 1 op de 30 albums een thumbnail heeft in XBMC? Ik heb in alle files een embedded thumb (en dus geen folder.jpg).
Bedoel je muziek? als je problemen hebt met thumbs dan kan je je map thumbs/music (in xbmc/userdata) weggooien. Als je dan opnieuw naar muziek gaat probeert ie opnieuw alle thumbs te halen. Als ie dan nog niet alle folders een thumb geeft dan moet je ff de tags checken. (hij geeft alleen de map waar muziekfiles instaan dan een thumb, dus als je dan artist/album/files hebt dan krijg je op die artistmap geen thumb.

Voor media-shares gebruik ik samba of windows smb (zo heet het in xbmc anyway). werkt prima. Als ie het bij jou niet onthoudt dan kan je in je sources.xml dat hardcoden. Wellicht heeft je share een dynamisch ipadres waardoor het misgaat?

Mar2zz wijzigde dit bericht 22-04-2008 11:56 (13%)

quote:
MsG schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:37:
Hoe bedoel je op de disk?

Structuur is dit:

F:\Video\Films\Sjonnie en Anita\Sjonnie en Anita.avi
F:\Video\TV-series\Sjonnie en Anita\Season 1\Sjonnie en Anita - 101 - bla.avi

en mn advancedsettings is:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
<regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>

Hoe doen jullie dat met Films met meerdere delen? Soms heet een deel die eerder is alfabetisch later, waardoor hij ook later verschijnt in de volgorde.
Gebruikt iedereen hier avi's bij de tv-series? Ik gebruik dus die dvd-iso waarbij dan 3 afleveringen of zo per dvd zitten. Hij ziet dat hooguit als 1 aflevering... Ben daar nog steeds niet uit...

quote:
Westmania schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:55:
[...]

Gebruikt iedereen hier avi's bij de tv-series? Ik gebruik dus die dvd-iso waarbij dan 3 afleveringen of zo per dvd zitten. Hij ziet dat hooguit als 1 aflevering... Ben daar nog steeds niet uit...
Nee, dan maak je het jezelf wel lastig ja ;)
En op al die afleveringen nu te converteren naar avi...

Mwoh ja dat gaat vrij vlot als je wat meer cores hebt... Autogordianknot! Beautifull proggie daarvoor...

Heb je al geprobeerd met tvdb.com Use DVDorder aangevinkt je dvd's te scannen? daar staat in de scraper iets over meerdere afleveringen per file... Wellicht werkt dat.
Forumzwerver

quote:
Westmania schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:55:
[...]

Tja echte DVD's koop ik, wil ik de film gratis dan download ik wel een AVI. Waarom 4GB verspillen aan iets wat ook maar 900MB kan kosten, vind ik zonde van mn ruimte. Je hebt enkel een hoofdmenu'tje nou jippie :), áls ik al een DVD iso heb zou ik hem ook echt branden zodat je gewoon een DVD hebt.

snelst haas op deze aardekloot

Mijn structuur:
anime
/F/MediaCenter/Animeez/animeFILM/
/F/MediaCenter/Animeez/animeTeVe/Great Teacher Onizuka/Great Teacher Onizuka - 30.avi

Films
/F/MediaCenter/Mooveez/Horton Hears a Who!/Horton Hears a Who!.avi

TV's
/F/MediaCenter/Teeveez/Band Of Brothers/Band Of Brothers - 01 - Currahee.avi

En ik gebruik geen bieb modus, want die sorteert alle series in 1 vakje (anime en TV samen), moet ik niet hebben.

Ik heb inderdaad teveel subnamen dat komt omdat ik xbmc als server draai bij LANparties. Leechmogelijkheden.

Ik weet dat, dat je subnamen (season 1, 2, 3) moet geven onder map serienaam, geeft hij mooie 'sample-pic' mee onder avi's, correct me if i'm wrong.

Ja ik heb al mijn series onder avi staan. DVDmenu hoef ik niet omdat xmbc HET DVDmenu van Mediacenter is :D en Orginele DVD's heb ik op de plankje staan. dus waarom zou ik het shrinken naar xbmc.

quote:
berties schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:
[...]

Heb je de nieuwste versie van Xot-UZG in gebruik?
Ik krijg de melding: Too many consecutive failed items nadat ik ik geprobeerd xbmc op te starten bij het booten.
dit is op de hardmod gelukt, op de softmod had ik alleen het bestand avadash.xbe hernoemd maar hierna weer terug gezet.

meer is er niet veranderd.

Waarom hernoemen? dat is niet nodig. Vervangen is wel nodig door een nieuw gemaakte shortcut met daarin een link naar de default.xbe van xbmc. Dit kan je maken met de XBE shortcutmaker v1.0 (zie website bigfoot onder tools geloof ik, en in de tools map bij elke T3CH-release. Weet je zeker dat de avadash.xbe de bootende dash is op die xbox?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

quote:
snaaps schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:20:
[...]

Ik krijg de melding: Too many consecutive failed items nadat ik ik geprobeerd xbmc op te starten bij het booten.
dit is op de hardmod gelukt, op de softmod had ik alleen het bestand avadash.xbe hernoemd maar hierna weer terug gezet.

meer is er niet veranderd.
Hoe dit nu een antwoord is om mijn vraag is voor mij een beetje onduidelijk. Je zegt problemen te hebben met het Uitzendinggemist script van GBW. Daarbij is het wel belangrijk dat je de laatste versie (3.0.1) geinstalleerd hebt met daarbij de laatste updates (net5 rtl veronica). Het bovenstaande antwoord kan ik niet helemaal rijmen daarmee....

quote:
T-8one schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:22:
Ik snap Last.fm niet helemaal.
Ik heb een profiel aangemaakt, en de tags toegevoegd in XBMC. Als ik last.fm open krijg ik een lijstje te zien met o.a. buren van t-8one, populairste nummers van t-8one etc.etc.
Echter als ik die aanklik gebeurt er niets.
Ik kan ook niets vinden om te zoeken, zoals in de client voor de pc kan.
Heb je op de website van last.FM al wel buren? die krijg je pas na het luisteren van tig aantal nummers of zoveel uur luisteren ofzo. Pas als je die hebt dan wordt dat gevuld. Voor populairste nummers moet je ook een week wachten, dan pas wordt die lijst gegenereerd. (dus in het kort, wat je op je eigen profile page op internet kunt zien/beluisteren, kun je ook met xbmc luisteren. )
quote:
berties schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:41:
[...]

Hoe dit nu een antwoord is om mijn vraag is voor mij een beetje onduidelijk. Je zegt problemen te hebben met het Uitzendinggemist script van GBW. Daarbij is het wel belangrijk dat je de laatste versie (3.0.1) geinstalleerd hebt met daarbij de laatste updates (net5 rtl veronica). Het bovenstaande antwoord kan ik niet helemaal rijmen daarmee....
Hoi, ja sorry dat in antwoorden op jou bericht, had dit ff op mijn eigenbericht moeten doen.
In ieder geval denkt bas een oplossing te hebben gevonden voor het probleem, hij zal hier vanavond aan gaan werken. (kusjes aan bas..)

Hoe dit probleem heeft kunnen onstaan is erg onduidelijk, Ik ben bezig geweest met kopieren van bestanden van xbox naar xbox en heb zoals al gezegd de boot bestanden aangepast wat overgens gelukt is.
Zou het erg vreemd vinden dat dit de problemen heeft veroorzaakt waar ik nu tegenaan loop.

Laten we hopen das bas met een oplossing komt, anders moet ik de gehele xbox maar opnieuw installeren.

quote:
snaaps schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:10:
[...]

Hoi, ja sorry dat in antwoorden op jou bericht, had dit ff op mijn eigenbericht moeten doen.
In ieder geval denkt bas een oplossing te hebben gevonden voor het probleem, hij zal hier vanavond aan gaan werken. (kusjes aan bas..)

Hoe dit probleem heeft kunnen onstaan is erg onduidelijk, Ik ben bezig geweest met kopieren van bestanden van xbox naar xbox en heb zoals al gezegd de boot bestanden aangepast wat overgens gelukt is.
Zou het erg vreemd vinden dat dit de problemen heeft veroorzaakt waar ik nu tegenaan loop.

Laten we hopen das bas met een oplossing komt, anders moet ik de gehele xbox maar opnieuw installeren.
De regular expression van dumpert.nl werkte niet meer. Die zal ik aanpassen zodat het allemaal weer werkt. Ik zal dan een nieuw kanaal posten op de googlecode pagina van XOT. Wat betreft 123Video.nl, daar zal ik ook ff naar kijken.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.1.0. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R10008.

Oke, ik heb dumpert gefixed. Hier tref je het kanaal aan: http://code.google.com/p/...name=dumpert.20080423.zip

123Video.nl is wat lastiger. Die hebben hun IP adressen + methodiek veranderd. Dus dat gaat nog wel ff duren denk ik.

bedankt bas, het werkt weer!
Wist niet watik zonder dumpert moest doen..

dus het lag toch niet aan eventuele wijzigingen die ik heb aangebacht aan de box.
ik vondt het al zeer vreemd, en kwam dit probleem op geen enkele forum tegen.

Heb sindskort een HDTV van LG. Gelijk een component kabel besteld en na het aansluiten en spelen met de instellingen op 720p gezet (had het idee dat ie veel moeite had met 1080p, dus vandaar). Het beeld is fantastisch, naar mijn idee kan m'n ouwe xbox hierdoor nog jaren mee.

Echter kwam ik iets raars tegen bij het afspelen van films/tv series. Op de meest willekeurige momenten (2 a 3 keer in een film) knippert het beeld op zwart. Het lijkt erop dat hij heen-en-weer schakelt van resolutie.

Nou was de kabel die ik had besteld niet super duur en tevens via een switch geschikt voor de xbox360 als de ps2. Zou het aan de kabel kunnen liggen of hebben jullie andere tips?

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Dit kan komen doordat je film uit bijvoorbeeld meerdere files bestaat, bij het laden van de nieuwe file kan ie even "freezen" of zwart worden. Of je hebt ingesteld dat je harddisk uit moet na een x aantal minuten, en dan duurt het opspinnen even voordat je xbox weer reageert als je een commando geeft aan de xbox (bijvoorbeeld volume aanpast ofzo)
@Mar2zz:
Ja dat dacht ik eerst ook maar hetzelfde doet ie met avi's als DVD's vanuit de dvd-speler. En heb de HDD spindown uitgezet, dus dat kan het ook niet zijn.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Heb je je tv op een vaste verhouding staan of op autobreed ofzo? (bij mijn tv kan ik bij component alleen kiezen uit 4:3 en 16:9 (terwijl die ook autobreed heeft voor normale input). Misschien heeft jouw tv wel die optie en moet je ff wat inputverhoudingen vast zetten ofzo?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws