Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI
Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last
Nieuw TopicBerichten: 465
Reg. datum: 16 oktober 2001
Reg. datum: 16 oktober 2001
Hmm, das ook een manier om mijn xbox uit te faseren ja, gewoon normale pc met xbmc erop.
Dan kan ik tenminste ook HD afspelen, dat is namelijk het enige wat ik nu nog mis
Dan kan ik tenminste ook HD afspelen, dat is namelijk het enige wat ik nu nog mis
Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg
Reg. datum: 14 februari 2005
er bestaat een frontend voor XBMC... deze werkt... ook op de linux versie...quote:Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:07:
Ik denk dat een combinatie van mythbuntu en xbmc interessanter is. op een htpc wil je ook gewoon programma's kunnen opnemen en dergelijke, als je tenminste ook in een tv-tuner-kaart investeert. Als je van zo een kaart gebruik wilt maken heb je nog weinig aan xbmc, die kan natuurlijk wel de opnames afspelen, maar opnemen zijn nog geen functies voor. Mythbuntu is een ubuntu-afgeleide, ook gericht op htpc's. Ik ben benieuwd in hoeverre opnamefunctie in xbmc gaat komen te zitten, want dat is een belangrijke functie in mijn ogen wat htpc's betreft.
je kunt dus perfect gewoon de backend van myth gebruiken en XBMC als frontend...
Snap ik, maar het is lekker om via de frontend alles aan te sturen, en niet steeds te hoeven switchen. XBMC op Ubuntu zag er bij de laatste keer dat ik checkte (afgelopen vrijdagavond) nog precies hetzelfde uit als op de xbox. Dus geen EPG (tvgids) ofzo, die de tuners zou kunnen aansturen om programma's op te nemen, ook geen optie om live-tv te kijken via xbmc. Dat is een tekortkoming op htpc-gebied. Dan zijn er vooralsnog betere alternatieven, totdat xbmc ook epg enzo heeft.
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
tvepg zijn ze mee bezig als ik het me nog goed herinner thans dat zei Althekiller toch 
notabene houdt niemand u tegen om het zelf te schrijven...
heb erzelf geen nood aan omdat ik een dreambox heb, en sinds de patch onlangs tuxbox weer werkt..
notabene houdt niemand u tegen om het zelf te schrijven...
heb erzelf geen nood aan omdat ik een dreambox heb, en sinds de patch onlangs tuxbox weer werkt..
Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 30-07-2008 16:20 (25%)
Eind dit jaar wil ik ook een HTPC gaan bouwen voor XBMC. Gezien het aanbod van blueray schijfjes en HD series.
Wat ik wel graag wil weten is: hoe speelt XBMC voor b.v. xp of linux de dvd's en avi's af? Stuurt deze dan een extern programma aan zoals powercinema of winamp, of zit deze software ingebakken zoals Mplayer in de xbox versie?
Verder lees ik dat er nogal wat te doen is omtrend codecs voor de HTPC versie's.. Zal dit in de toekomst ook bij de releases ingebakken worden?
Alvast bedankt!
Wat ik wel graag wil weten is: hoe speelt XBMC voor b.v. xp of linux de dvd's en avi's af? Stuurt deze dan een extern programma aan zoals powercinema of winamp, of zit deze software ingebakken zoals Mplayer in de xbox versie?
Verder lees ik dat er nogal wat te doen is omtrend codecs voor de HTPC versie's.. Zal dit in de toekomst ook bij de releases ingebakken worden?
Alvast bedankt!
Voor zover ik weet maakt XBMC gebruik van de ingebakken mplayer. Wat ook betekent dat niet alles er 100% op draait op het moment. Sommige transport streams hebben bijv. nog geen beeld en sommig vc1 materiaal geeft geen beeld op mijn build. Verder heeft XBMC nog geen mogelijkheid tot het afspelen van hddvd's en bluray werkt heel soms door de m2ts van het schijfje af te spelen maar menu's enz. heb je nog niet. Ook heb ik nog geen launcher aan de praat gekregen die vanuit XBMC Powerdvd zou kunnen aanroepen en weer terugschakelt maar wie weet wat er nog komen gaat.quote:sjer schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:20:
Eind dit jaar wil ik ook een HTPC gaan bouwen voor XBMC. Gezien het aanbod van blueray schijfjes en HD series.
Alvast bedankt!
"Better ask questions before you shoot"
Bedankt voor je snelle reply!
Opzich wel handig dat alles ingebakken zit. Kwestie van installen dus en klaar (net zoals op de XBOX). Daar hoop ik iig op.
Zoals je al zegt: wie weet wat nog komen gaat. De verwachtingen zijn iig hoog :-)
Opzich wel handig dat alles ingebakken zit. Kwestie van installen dus en klaar (net zoals op de XBOX). Daar hoop ik iig op.
Zoals je al zegt: wie weet wat nog komen gaat. De verwachtingen zijn iig hoog :-)
Om een of andere vage reden geeft mijn mediacenter geen ondertitels weer als het gaat om een .idx en .sub bestand gaat. Ook doen ze het niet als ik handmatig de files selecteer.
.srt ondertitels worden wel gewoon afgespeeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
.srt ondertitels worden wel gewoon afgespeeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Reg. datum: 09 februari 2002
Reg. datum: 09 februari 2002
hd-films en bluray kan hij vaak wel afspelen, maar de xbox trekt dat helaas hardwarematig niet.quote:Chocovla schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:29:
[...]
Voor zover ik weet maakt XBMC gebruik van de ingebakken mplayer. Wat ook betekent dat niet alles er 100% op draait op het moment. Sommige transport streams hebben bijv. nog geen beeld en sommig vc1 materiaal geeft geen beeld op mijn build. Verder heeft XBMC nog geen mogelijkheid tot het afspelen van hddvd's en bluray werkt heel soms door de m2ts van het schijfje af te spelen maar menu's enz. heb je nog niet. Ook heb ik nog geen launcher aan de praat gekregen die vanuit XBMC Powerdvd zou kunnen aanroepen en weer terugschakelt maar wie weet wat er nog komen gaat.
Powered by Marantz
Reg. datum: 07 maart 2006
wie wil kan mij helpen met mijn nieuwe XBMC update?
ik heb na wat gevogel en gedoe de nieuwe XBMC er op weten te krijgen, ik draaide een versiew uit 2004 geloof ik ofzo, en dat vonden sommige huidege DVD's niet echt prettig...
alles werkt ''redelijk'', via een omweg kom ik overal bij, ja idd, omweg...
het probleem wat ik heb schetst zich ongeveer als volgt : mijn menu structuur, in muziek, progamma's en film's is verdwenen
dus ik krijg wel netjes het hoofdmenu en daar kan ik dan bv. films aanklikken maar het volgende scherm geeft een hoop doelen weer, behalve hdd, maar ik kan wel via ''my files'' erbij komen en ze alsnog afspelen.
het heeft vast iets te maken met een xml bestandje ergens, mijn xbox wou ook niet fatsoenlijk opstarten tot ik een paar keer de default.xml aangepast had.
toen werkte het wel, ik vermoed dat dit ''menustructuur'' probleempje op een soort gelijke manier opgelost moet worden, ik weet alleen waar en hoe?
verder heb ik ergens gelezen dat de nieuwe XBMC wel degelijk VIDEO_TS mappen kan afspelen, ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen en ik vind het een beetje zonde om iedere x een DVD te moeten branden. ( ik heb ook nog zitten denken aan een network share met deamontools....) maar goed de XBOX moet het eigenlijk gewoon zelf kunnen als ik de releasenotes mag geloven.
alvast bedankt voor de moeite, een XBMC rookie
ik heb na wat gevogel en gedoe de nieuwe XBMC er op weten te krijgen, ik draaide een versiew uit 2004 geloof ik ofzo, en dat vonden sommige huidege DVD's niet echt prettig...
alles werkt ''redelijk'', via een omweg kom ik overal bij, ja idd, omweg...
het probleem wat ik heb schetst zich ongeveer als volgt : mijn menu structuur, in muziek, progamma's en film's is verdwenen
dus ik krijg wel netjes het hoofdmenu en daar kan ik dan bv. films aanklikken maar het volgende scherm geeft een hoop doelen weer, behalve hdd, maar ik kan wel via ''my files'' erbij komen en ze alsnog afspelen.
het heeft vast iets te maken met een xml bestandje ergens, mijn xbox wou ook niet fatsoenlijk opstarten tot ik een paar keer de default.xml aangepast had.
toen werkte het wel, ik vermoed dat dit ''menustructuur'' probleempje op een soort gelijke manier opgelost moet worden, ik weet alleen waar en hoe?
verder heb ik ergens gelezen dat de nieuwe XBMC wel degelijk VIDEO_TS mappen kan afspelen, ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen en ik vind het een beetje zonde om iedere x een DVD te moeten branden. ( ik heb ook nog zitten denken aan een network share met deamontools....) maar goed de XBOX moet het eigenlijk gewoon zelf kunnen als ik de releasenotes mag geloven.
alvast bedankt voor de moeite, een XBMC rookie
Reg. datum: 11 maart 2008
Als je wilt udaten doe dit dan zo; eerst een nieuwe XBMCversie downloaden uitpakken en naar xbox ftp'en doe dit in een nieuwe map, niet de oude versie overschrijven of updaten. Kijk of de nieuwe versie goed werkt en je kunt dan nog de userdata kopieren van je oude versie zou dit in jouw geval niet doen gewoon even alles weer instellen en locaties toevoegen leer je ook nog wat en je zult dan ook alle functies ontdekken of herondekken XBMC kan veel meer dan je denkt !
DVD afspelen geen probleem voor XBMC in de map VIDEO_TS de VIDEO_TS.IFO file selecteren en speelt netjes je dvd af.
DVD afspelen geen probleem voor XBMC in de map VIDEO_TS de VIDEO_TS.IFO file selecteren en speelt netjes je dvd af.
http://xbmc.org/wiki/?title=GSoC_-_Unified_PVR_Frontendquote:Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:12:
Snap ik, maar het is lekker om via de frontend alles aan te sturen, en niet steeds te hoeven switchen. XBMC op Ubuntu zag er bij de laatste keer dat ik checkte (afgelopen vrijdagavond) nog precies hetzelfde uit als op de xbox. Dus geen EPG (tvgids) ofzo, die de tuners zou kunnen aansturen om programma's op te nemen, ook geen optie om live-tv te kijken via xbmc. Dat is een tekortkoming op htpc-gebied. Dan zijn er vooralsnog betere alternatieven, totdat xbmc ook epg enzo heeft.

aub
notabene kan XBMC GEEN bluray of hd schijfjes afspelen, ivm beveiliging, dus als je ze ript op uw hd dan gaat het wel...
Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 03-08-2008 17:27 (5%)
grr, dubbel post... 
Remen wijzigde dit bericht 03-08-2008 18:20 (96%)
bedankt voor de reactie, even verder zoeken dan me neus lang is leverde een leuke how-to op op het XBMC forum...zo moeilijk denken terwijl de oplossing voor het structuur probleempje al die tijd voor me neus lag... zie hier : http://xbmc.org/wiki/?title=Adding_Media_Sourcesquote:Poeier schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:42:
Als je wilt udaten doe dit dan zo; eerst een nieuwe XBMCversie downloaden uitpakken en naar xbox ftp'en doe dit in een nieuwe map, niet de oude versie overschrijven of updaten. Kijk of de nieuwe versie goed werkt en je kunt dan nog de userdata kopieren van je oude versie zou dit in jouw geval niet doen gewoon even alles weer instellen en locaties toevoegen leer je ook nog wat en je zult dan ook alle functies ontdekken of herondekken XBMC kan veel meer dan je denkt !
dus ik heb me structuur weer op orde gelukkig
thnx!
Dat ziet er interessant uit!quote:Icekiller2k6 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:25:
[...]
http://xbmc.org/wiki/?title=GSoC_-_Unified_PVR_Frontend
[afbeelding]
aub
notabene kan XBMC GEEN bluray of hd schijfjes afspelen, ivm beveiliging, dus als je ze ript op uw hd dan gaat het wel...
Tierelier
alles werkt gelukkig weer naar behoren, echter toen ik door de verschillende posts heen scrolde kwam ik een aantal keer 1080i en meer gerelateerde begrippen tegen.
omdat ik een full hd thuis aan de muur heb is dat natuurlijk wel intresant, maar bestaat er ook een tuturial / how-to om het te kunnen bewerkstelligen?
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar verder dan ''omzetten van pal naar ntsc met enigma'' kom ik niet echt, kan iemand mij mischien een stukje op weg helpen?
en heeft iemand nog een tip voor een goede site voor skins voor xbmc? ik las dat die xypher skin erg mooi is, maar die site ligt plat...
thnx in advance
edit : nog een 2e vraag, momenteel start mijn xbox op in de bios van de modchip, ik wil graag dat XBMC opstart by default, welke stappen moet ik ondernemen om dat voor elkaar te krijgen?
in het verleden heeft hij het altijd gedaan, tot dat ik een x dvd-speler issue's had... toen heb ik een aantal dingen aangepast alleen ik weet niet meer wat
ik heb 5 dim-jumpertjes aan de voorkant zitten, maar geen idee of die er nou wel of niet wat mee te maken hebben, ze staan nu allemaal op off.
bvd.
omdat ik een full hd thuis aan de muur heb is dat natuurlijk wel intresant, maar bestaat er ook een tuturial / how-to om het te kunnen bewerkstelligen?
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar verder dan ''omzetten van pal naar ntsc met enigma'' kom ik niet echt, kan iemand mij mischien een stukje op weg helpen?
en heeft iemand nog een tip voor een goede site voor skins voor xbmc? ik las dat die xypher skin erg mooi is, maar die site ligt plat...
thnx in advance
edit : nog een 2e vraag, momenteel start mijn xbox op in de bios van de modchip, ik wil graag dat XBMC opstart by default, welke stappen moet ik ondernemen om dat voor elkaar te krijgen?
in het verleden heeft hij het altijd gedaan, tot dat ik een x dvd-speler issue's had... toen heb ik een aantal dingen aangepast alleen ik weet niet meer wat
ik heb 5 dim-jumpertjes aan de voorkant zitten, maar geen idee of die er nou wel of niet wat mee te maken hebben, ze staan nu allemaal op off.
bvd.
Remen wijzigde dit bericht 04-08-2008 15:50 (28%)
Reg. datum: 10 juli 2006
Reg. datum: 10 juli 2006
Om XBMC als je standaard dashboard in te stellen, zonder je huidige dash te wissen, moet je even de tutorial op XBMC world doorlopen, werkte hier perfect.quote:Remen schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:33:
Edit: Let wel op dat je de locatie van de snelkoppeling niet rechtstreeks vanuit je FTP programma kopieert (backslash vs slash) Vind je XBOX niet zo leuk
Offtopic: Maar dit had je vast zelf ook wel kunnen vinden
Thyss wijzigde dit bericht 04-08-2008 19:00 (16%)
Reg. datum: 19 november 2006
Reg. datum: 19 november 2006
Maak veel gebruik van LastFM en wil deze nu ook automatisch op laten starten ipv Radio Venus. Weet iemand hoe ik dat kan doen en liefst incl. tags?
thnx, ik had die optie inderdaad voorbij zien komen maar omdat ik dat met m'n oude XBMC zonder zulk soort stappen ongedaan heb kunnen maken vroeg ik me af of er mischien nog een andere manier was.quote:Thyss schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:54:
[...]
Om XBMC als je standaard dashboard in te stellen, zonder je huidige dash te wissen, moet je even de tutorial op XBMC world doorlopen, werkte hier perfect.
maar goed, ik zal dit eens even proberen
ok screwed
...na het aanpassen van *.xbe volgens de boven genoemde tuturial heb ik het nu volgens mij goed verprutst.
mijn xbox blijft nu hangen op het laad scherm, van het xbox logo, het mod chip logo verschijnt en vervolgens doet ie helemaal niets meer
scherm freeze
normaal opstarten gaat niet want dan zegt ie dat mijn xbox service nodig heeft.
al mijn jumpers staan off.
ik kan de xbox op geen enkele manier bereiken via het netwerk en ik heb geen back-up / restore cd
plz help!!!
mijn xbox blijft nu hangen op het laad scherm, van het xbox logo, het mod chip logo verschijnt en vervolgens doet ie helemaal niets meer
normaal opstarten gaat niet want dan zegt ie dat mijn xbox service nodig heeft.
al mijn jumpers staan off.
ik kan de xbox op geen enkele manier bereiken via het netwerk en ik heb geen back-up / restore cd
plz help!!!
Rustig maar alles is weer goed te krijgen , met een slayerdisk kun je weer ftp verbinding krijgen.
Wel even branden op een dvd-r of cd-rw.
Advies zoek in dit topic, meeste vragen zijn al bespoken.
edit dit staat bijv in de introductie
Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
Het is aan te raden om een bootdisc te hebben voor het geval dat er iets mis gaat
SHORTCUT by TEAM XBMC ( 2 bestanden )
• Om te beginnen moet je eerst bepalen welke dashboard er word opgestart (b.v. evoxdash.xbe op C:)
• Deze dashboard hernoem je naar een alternatieve opstart dashboard (zie tabel).
• Controleer of XBMC in de Apps directory staat (E:\Apps\XBMC en dus niet E:\Apps\XBMC\XBMC).
• Hernoem de 2 bestanden uit de _tools directory naar de oude dashboard (b.v. evoxdash.xbe & evoxdash.cfg)
• Controleer of de path naar XBMC default.xbe in de .cfg bestand staat (b.v. E:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Upload de 2 shortcut bestanden ( .cfg & .xbe ) naar de C: root
• Reboot de xboxE:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Reboot de xbox
edit dit staat bijv in de introductie
Het is aan te raden om een bootdisc te hebben voor het geval dat er iets mis gaat
SHORTCUT by TEAM XBMC ( 2 bestanden )
• Om te beginnen moet je eerst bepalen welke dashboard er word opgestart (b.v. evoxdash.xbe op C:)
• Deze dashboard hernoem je naar een alternatieve opstart dashboard (zie tabel).
• Controleer of XBMC in de Apps directory staat (E:\Apps\XBMC en dus niet E:\Apps\XBMC\XBMC).
• Hernoem de 2 bestanden uit de _tools directory naar de oude dashboard (b.v. evoxdash.xbe & evoxdash.cfg)
• Controleer of de path naar XBMC default.xbe in de .cfg bestand staat (b.v. E:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Reboot de xboxE:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Reboot de xbox
Poeier wijzigde dit bericht 05-08-2008 19:06 (70%)
XBMC Skin Managerquote:Remen schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:33:
thnx in advance
bedankt, ik zal eens even kijkenquote:Poeier schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:07:
Rustig maar alles is weer goed te krijgen , met een slayerdisk kun je weer ftp verbinding krijgen.
Never mind..
St@m wijzigde dit bericht 05-08-2008 08:29 (98%)
Silver Surfer...
Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last
Dit topic is gesloten.