Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 september 2005

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Het mooie van open source is dat je alles mag aanpassen en opnieuw verspreiden... zolang je de naam van de maker er maar bij vermeld is er niets aan de hand. :)
Tnx wist het niet zeker meer...

Reg. datum: 11 maart 2008

Mooi werk waar is de vernieuwde buienrader script te verkrijgen ? (wil je niet opjagen) :)

Reg. datum: 10 september 2005

quote:
Poeier schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:12:
Mooi werk waar is de vernieuwde buienrader script te verkrijgen ? (wil je niet opjagen) :)
Hier

DevaZ wijzigde dit bericht 29-07-2008 22:19 (28%)

Reg. datum: 21 maart 2006

quote:
Poeier schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Zelfgemaakte netwerkkabel heb je opgelet met de RJ-45 connector of deze bedoeld waren voor harde of zachte kern ?
Heb gister nog even een aantal dingen getest. Streamen vanaf een laptop op dezelfde router gaat prima in xbmc. Daaruit kan ik concluderen dat het niet aan de router of de netwerkkabel naar de xbox ligt. Vervolgens heb ik deze laptop aangesloten op de netwerkkabel waar normaal de pc aan hangt, dan is er ook geen probleem.De netwerkkabel van de pc naar de router lijkt dus ook ok te zijn.

Het probleem ligt dus ergens op de pc. De netwerkkaart staat ingesteld op 100mb full duplex. Als ik iets upload naar de xbox ligt de snelheid rond 100/200 mb/s echter als ik iets upload van de xbox naar de pc dan ligt de snelheid rond de 4 mbit. Kan dit misschien aan mijn hardeschijf of netwerkkaart in de pc liggen?

Als ik vervolgens mij pc weer aansluit op de netwerk kabel, dan is de snelheid superlaag.

Reg. datum: 20 april 2002

Reeds enige tijd gegoogled naar dit probleem, maar helaas zonder succes.

Net de nieuwste xbmc op m'n xbox gezet (XBMCworld 30-06-2008).
Nu gebruik ik regelmatig de http web interface om m'n xbox te besturen via de standaard web interface. Ik kom zonder problemen in de interface, maar wanneer ik een filmpje wil opstarten loopt ie continu vast en moet ik de box opnieuw opstarten.

Meerdere bekent met dit probleem en nog beter: iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

quote:
mwoe schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:10:
Reeds enige tijd gegoogled naar dit probleem, maar helaas zonder succes.

Net de nieuwste xbmc op m'n xbox gezet (XBMCworld 30-06-2008).
Nu gebruik ik regelmatig de http web interface om m'n xbox te besturen via de standaard web interface. Ik kom zonder problemen in de interface, maar wanneer ik een filmpje wil opstarten loopt ie continu vast en moet ik de box opnieuw opstarten.

Meerdere bekent met dit probleem en nog beter: iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.
Volgens mij zit er een (bekende) bug in XBMC die er voor zorgt dat er problemen zijn met het afspelen van files als de HTTP interface enabled is. Heb er zelf ook last van, bij mij staat de HTTP interface dus al een tijdje uit.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Superoffie schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Het probleem ligt dus ergens op de pc. De netwerkkaart staat ingesteld op 100mb full duplex. Als ik iets upload naar de xbox ligt de snelheid rond 100/200 mb/s echter als ik iets upload van de xbox naar de pc dan ligt de snelheid rond de 4 mbit. Kan dit misschien aan mijn hardeschijf of netwerkkaart in de pc liggen?

Als ik vervolgens mij pc weer aansluit op de netwerk kabel, dan is de snelheid superlaag.
Lijkt inderdaad aan pc te liggen kan je hier niet mee helpen " off topic "

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
DevaZ schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:28:
Het buienradar script werkt weer. Heb wel ff het 1 en ander aangepast en daar door weet ik niet of het nog verspreiden mag worden. Heb netjes de bron van het script vermeld.

Iemand een idee ?

Download

[afbeelding]
Thx 4 the fix! Buienradar-script veel gebruikt als aanvulling op teletext 702 t/m 705. Kan het nu weer gebruiken. Super.
Reg. datum: 12 juli 2008

Een conclusie mag zijn dat de xbox een dvd kan upscalen tot 720p . Scaled een PS3 beter als de xbox? Ze kunnen allebei 720p en de ps3 zelfs 1080p. Maar als je net zoals ik een HDready tv hebt, dan mag dat toch geen verschil uit maken? Of wel? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Laten upscalen naar 1080p op een hdreadytv is pixeloverkill. Je voert meer pixels aan de tv dan de tv kan weergeven dus gaat ie downscalen, zodat je weer op hdready zit. Een fullHD apparaat komt dus alleen voluit tot zijn recht op een fullhd-tv. Goed scalen is een 2e natuurlijk. er worden pixels bijverzonnen (zo dicht mogelijk zitten qua kleur bij alle buurpixels).

Dat gebeurt softwarematig en is dus afhankelijk van de kwaliteit van die software. Het verschil is waarschijnlijk niet echt waarneembaar want het zal mekaar niet echt ontlopen, het verschil sd-hd ready is groter dan hdready-fullhd. maar er zijn mensen die verschil zien tussen verschillende kabels enzo, maar zo kritisch kijk ik niet. Als het maar niet flets/blokkerig/vaag wordt vind ik het prima.
Reg. datum: 12 juli 2008

Tja daar heb je een punt. Ik heb onlangs een upscale gezien van de ps3 van een normale dvd. Het beeld was echt prachtig. (720p). Wellicht door de hdmi kabel.

of een goed getunede tv, of een betere tv, of een goeie dvd (dvd9 vs dvd5 ofzo). Eigenlijk kan je het pas goed zien als je beide tv's naast elkaar zet en precies dezelfde dvd afspeelt. Maar hdmi kan inderdaad (veel) schelen tov een cheapass componentkabel.
Reg. datum: 21 maart 2006

quote:
Poeier schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:55:
[...]

Lijkt inderdaad aan pc te liggen kan je hier niet mee helpen " off topic "
Mischien een beetje off topic ;) Maar het lag dus aan mijn netwerkkaart in de pc. Vandaag netwerkkaart vervangen voor een nieuwe, en nu gaat het als een tierelier :)

Zow, gisteren de Konig component kabel gekocht. Alleen heb ik nog wel veel last van ghosting, maar ik las verder in dit topic dat dat aan de tv kabel kan liggen, dus ik ga dat vanavond even uitproberen.
Verder valt het me op dat Aeon als die op 1080i staat niet helemaal lekker lijkt te werken, het past dan ook niet allemaal op me scherm. Maar als ik hem dan op 720p zet heb ik weer teveel last van het ghosten dat de letters dan bijna onleesbaar worden :/

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

Als 1080i niet helemaal op je scherm past moet je de skin even opnieuw calibreren via instellingen > uiterlijk > ... 1080i maakt xbmc op de xbox in ieder geval iets langzamer, je kan ook voor skin 720p kiezen en voor video 1080i.

Een mooie skin met duidelijke lettertype is xTV, deze heeft ongeveer 20 skinthemes die je kan downloaden vanuit xTV zelf.
Hoezo dan?
Reg. datum: 11 november 2000

Wie o wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Gebruik al jaren mijn xbox met XBMC naar volle tevredenheid maar sinds de laatste verhuizing kan ik niet meer starten in mediacenter. Het lampje knippert eerst groen en wordt daarna oranje. De TV krijgt dan ook geen signaal en de cd-lade gaat niet open. Het vreemde is, als ik de xbox in de 'normale' modus opstart doet ie het dat wel (maar dus geen XMBC) :-S

Ik heb me echt al wezenloos gezocht maar kan niks hierover vinden! Heb 'm al opengemaakt en alle kabels aangeduwd maar mocht niet baten.. iemand een gouden tip?

Niet te geloven maar na een maandenlange zoektocht heb ik het gevonden: dipswitches stonden niet goed. Opstarten lukte wel met OFF ON OFF OFF OFF :-D :*)

bramzel wijzigde dit bericht 29-07-2008 13:18 (11%)
Reden: verhelderend inzicht

Dan moet ik daar nog maar even mee spelen ja. Maar eerst maar eens kijken of ik het ghosten weg krijg, dat is nu eerst even een prioriteit :)

Reg. datum: 10 juni 2002

Werkt XBMC trouwens onder Ubuntu op een PS3? Een vriend van mij heeft een PS3 staan met Ubuntu erop namelijk. XBMC is toch ook gemaakt voor Ubunte. Zo raar dat ik hier niks over lees hiero.

Tierelier

Onder ubuntu moet je een repository toevoegen en dan kan je xbmc gewoon met synaptics binnenhalen. Maar of het ook op een playstation 3 werkt? ik ben benieuwd!
quote:
jorisdekloris schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:07:
Werkt XBMC trouwens onder Ubuntu op een PS3? Een vriend van mij heeft een PS3 staan met Ubuntu erop namelijk. XBMC is toch ook gemaakt voor Ubunte. Zo raar dat ik hier niks over lees hiero.
neen xbmc werkt (nog) neit op de ps3, namelijk door de eisen die XBMC heeft om te draaien (voornamelijk grafische chipset)..

hierdoor kun je XBMC niet draaien op de PS3.
Ook is de ps3 Powerpc achtig..
en de xbmc die momenteel uit is is... X86

door gewoon te hercompileren gaat niet werken, er zitten veel ASM codes in van x86, en het feit van Big endian & small endian uiteraard...

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 29-07-2008 18:04 (11%)

Reg. datum: 10 juni 2002

Oo Ok :) Ik dacht dat CBMX altijd draaide onder Ubuntu. Wat je zegt, Icekiller2k6, heb ik echt geen kaas van gegeten 8)

Tierelier

quote:
jorisdekloris schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:50:
Oo Ok :) Ik dacht dat CBMX altijd draaide onder Ubuntu. Wat je zegt, Icekiller2k6, heb ik echt geen kaas van gegeten 8)
draait ook onder ubuntu :) maar dan x86 32bit.. zelfs 64bit wordt niet echt ondersteund...

Hmm, xTv is idd heel erg strak en snel. :)

Reg. datum: 11 februari 2002

Zijn er al mensen die een HTPC opgezet hebben met alleen XBMC voor linux erop? Zo ja, wat zijn je specs? Is de XBOX al te vervangen door een linux PC (spelletjes speel ik toch niet op de XBOX)? En wat is het prijskaartje ervan (is het mogelijk om zoiets voor een paar honderd euro samen te stellen?)

Voordeel is natuurlijk dat je HD content kan afspelen... dit is voor mij dan wel een vereiste (dus de specs moeten ook voldoende zijn om dit aan te kunnen)...

quote:
ahendriks schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:35:
Zijn er al mensen die een HTPC opgezet hebben met alleen XBMC voor linux erop? Zo ja, wat zijn je specs? Is de XBOX al te vervangen door een linux PC (spelletjes speel ik toch niet op de XBOX)? En wat is het prijskaartje ervan (is het mogelijk om zoiets voor een paar honderd euro samen te stellen?)

Voordeel is natuurlijk dat je HD content kan afspelen... dit is voor mij dan wel een vereiste (dus de specs moeten ook voldoende zijn om dit aan te kunnen)...
E8200
4gb ram
asus P5N-EM HDMI
8gb usb stick (voor linux + xbmc)
Fusion V2 430 EC
500watt silent (ocz ofzo)

werkt goed.., hoewel waarschijnlijk 2gb genoeg zou zijn.

Prijs hiervan verschilt een beetje.. aangezien ik vb cpu 2dehands heb gekocht kan ik niet een realistische prijs zeggen.
dvd lezer gebruik ik niet dus ook niet ingestoken (enkel voor installatie)

snelheid is goed, en kan 1080p aan,
onboard is een 7100 gpu als ik me niet vergis, maar is een PCIE slot als je zou willen uitbreiden.

Ook kun je een uitbreidingskaartje komen (gewoon inpluggen op moederbord) voor SPDIF

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: