Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:27:
@pieter1984:
ik wil wel ff voor je zoeken maar wat meer info zou goed zijn. welk besturingsysteem heeft je pc os? is dat xp? heb je een firewall of een windowsfirewall? log je in met wachtwoord op windows? hoeveel tekens is de share?

btw:
heeft iemand hier al een alpha test status?
http://lifehacker.com/396...wer-look-and-social-flair
yip ben een van de testers van boxee ^^

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Laat eens wat screenies zien, ik ben benieuwd. Neem aan dat Boxee gewoon onder xbmc mag vallen toch? is toch xbmc met gemodde skins en features?
quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:49:
Laat eens wat screenies zien, ik ben benieuwd. Neem aan dat Boxee gewoon onder xbmc mag vallen toch? is toch xbmc met gemodde skins en features?
Boxee is een mediacenter wat uit XBMC voortkomt, maar het staat er verder los van.
XBMC is open source, Boxee niet.

Als we dit topic open willen houden mogen we het dus niet over Boxee hebben. :(

cRo - ascii/ansi/music/demo
Reg. datum: 01 februari 2001

Mooi hoor, die nieuwe Aeon, maar lastig leesbaar weer allemaal.
Er zijn zoiezo niet veel skins die echt goed leesbaar zijn op een breedbeeld beeldbuis zonder HD en ook nog eens mooi zijn.
Erg jammer.

Greyscale Ansi/Block Ascii/Ansi Artist van Chemical-Reaction (cRo). Groot voorstander van de terugkeer der oldskool BBS.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Klopt. Hier hetzelfde probleem helaas. maar ja om nou speciaal te investeren met je skin in beeldbuisconservatievelingen snap ik ook wel dat men dat niet doet :).

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Boxee ontwikkelt ook mee voor XBMC-build. Die RTPM (of zoiets)-stream beveiliging is mede dankzij team boxee opgeleverd. Goeie zaak dus. Zal wel gedeelde SVN ofzo zijn.

Ik zag ook iets over een xbmc+fitted ubuntu linux die past op een 1Gb USBstick en die werkt voor pc's die daarvan af kunnen booten. boot binnen 20 seconden ofzo. Iemand dat al getest?
NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:19:
Boxee ontwikkelt ook mee voor XBMC-build. Die RTPM (of zoiets)-stream beveiliging is mede dankzij team boxee opgeleverd. Goeie zaak dus. Zal wel gedeelde SVN ofzo zijn.

Ik zag ook iets over een xbmc+fitted ubuntu linux die past op een 1Gb USBstick en die werkt voor pc's die daarvan af kunnen booten. boot binnen 20 seconden ofzo. Iemand dat al getest?
Intressant, dat ga ik eens proberen! Info en how-to vind je hier: http://lifehacker.com/395...a-center-from-a-usb-drive

Dat is zeker interesting... Op een removable harddisk kan je bij iedereen met een pc aan de tv ff je mediacenter + videofiles bekijken. erg lekker. het kan zelfs op een ipod blijkbaar (die als removable drive gebruiken...)
quote:
What you'll need

* 1 GB or larger USB drive—You'll perform a full re-format of this drive, so back up anything you can't lose. Larger drives, like an iPod or external hard drive, will give you more space to store your goods, but LiveXBMC can also save to any USB drive while it's running
Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:19:

Ja ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet op mijn pc met een oude Matrox videokaart, niet op mijn laptop met een ATI videokaart en niet op het werk met een onboard intel videokaart. Het blijkt dat eigenlijk ook alleen redelijk recente Nvidia kaarten ondersteund worden. Maar binnenkort komt er een versie 3 (als we de maken moeten geloven) en die heeft mogelijk een bredere ondersteuning. Ik heb in ieder geval wel ondervonden dat het een goed kaal-gestripte linux versie is want het opstarten gaat inderdaad bijzonder snel, perfect systeem dus!

cRo - ascii/ansi/music/demo
Reg. datum: 01 februari 2001

quote:
MsG schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:33:
Klopt. Hier hetzelfde probleem helaas. maar ja om nou speciaal te investeren met je skin in beeldbuisconservatievelingen snap ik ook wel dat men dat niet doet :).
Achja, conservatievelingen... arme sloebers is misschien een beter benaming. ;)

Greyscale Ansi/Block Ascii/Ansi Artist van Chemical-Reaction (cRo). Groot voorstander van de terugkeer der oldskool BBS.

Voor diegene die het al gemerkt hadden: RTL deed het niet meer goed in XOT. Ik heb het net gefixed en het bijgewerkte kanaal kan via de Auto Updater worden binnengehaald.

Dan nog een update met betrekking tot de nieuwe player van de NOS (pilot.omroepplayer.nl): ik heb ze inmiddels al 2x gemaild. Na de eerste keer 3 weken gewacht en geen reactie. Dus nogmaals gemaild. Hierop kreeg ik een reactie met excuses en de melding dat mijn mailtje was doorgestuurd naar het technisch team. Nu, 2 weken verder, nog steeds geen reactie. :'(

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Arwen / Kayne

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:03:
Dat is zeker interesting... Op een removable harddisk kan je bij iedereen met een pc aan de tv ff je mediacenter + videofiles bekijken. erg lekker. het kan zelfs op een ipod blijkbaar (die als removable drive gebruiken...)

[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 20 juli 2008

Super bizar, heb mn router gereset, en alles werkt! Kan mn files op mn usb disk zien!

Thx voor de moeite!

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)
ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.
Arwen / Kayne

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:
[...]

ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.
Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)
de reden waarom het 'enkel' met nvidia werkt is omdat alle andere drivers eruit gehaald zijn. Het is mogelijk de intel drivers te enable, lees het xbmc forum is tegoei..

Ati is gewoon niet goed ondersteunt door XBMC ansich (kijk maar naar de devers hun opinie.. ze raden allemaal nvidia en bieden ati as if aan).

Ati zal ook wel werken maar allemaal wat minder makkelijk... (denk dat geen enkele dever een ati kaart heeft en dat ook een van de redenen is)

Arwen / Kayne

Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:43:
Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?
In het speciale Aeon deel van de instellingen. Dit zijn de skin-specifieke instellingen, daar kun je de link invoeren. Sterker nog, waar het ergens in de xml verwerkt zit heb ik niet kunnen vinden....

Arwen / Kayne

Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)

Fire69 wijzigde dit bericht 24-07-2008 00:34 (32%)

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:35:
Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)
Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*

in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)

@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash

Reg. datum: 20 juli 2008

Ik heb het script geinstalleerd om tv gids te raadplegen.

Is dit script er ook maar dan voor de belgische zenders?
Zelfde met radiozenders, kun je op belgische posten streamen?

Arwen / Kayne

quote:
berties schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:10:
[...]

Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*

in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)
Waarom? Grep for Windows :P

Zal het eens bekijken vanavond, bedankt :)
quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 03:01:
@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash
Ik zou het eens testen, maar heb nu een laptop met nvidia erin, dus is het sowieso geen probleem meer :)
Nu alleen nog eens een stick groter dan 128MB aanschaffen :+

Fire69 wijzigde dit bericht 24-07-2008 20:29 (31%)

Mr. Saxon
Reg. datum: 29 november 2000

Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?

Arwen / Kayne

T3CH weet ik niet, maar in Windows kan ik ook nog enkel iso's starten, VIDEO_TS doet hij niks mee.

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: