Gathering of Tweakers

Quicksearch
god's right foot

quote:
supersatan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:10:
[...]

Inderdaad tijdens het afspelen in het controlmenu.
En als ik het daar instel dan blijft dit zo voor alles of moet dat elke keer gedaan worden?
Wat de TV betreft, heb hem sinds gister aan de muur hangen :*) , en moet dus nog wel de juiste instelling vinden.
Misschien dat het na dit gedaan te hebben het goed komt

seninha wijzigde dit bericht 09-01-2008 17:25 (24%)

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:24:
[...]

En als ik het daar instel dan blijft dit zo voor alles of moet dat elke keer gedaan worden?
Wat de TV betreft, heb hem sinds gister aan de muur hangen :*) , en moet dus nog wel de juiste instelling vinden.
Misschien dat het na dit gedaan te hebben het goed komt
OFF TOPIC: TV instellen op de stand CINEMA en contrast en helderheid op de helft.

god's right foot

Dat is al geregeld ;) . Moet alleen nog meer verdiepen in de rest van de instellingen plus kabels.
ON TOPIC:

Wanneer kunnen we een nieuwe versie XBMC van jou verwachten Bigfoot87 :)

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

@grotebozewolf
Ik heb een site gevonden waar je met een simpel rss feedje huidige tv-gids vanaf kan trekken.
Is het mogelijk dat jij hiervoor een programma maakt?
De site: http://gids.optv.nu/

quote:
Brantje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:42:
@grotebozewolf
Ik heb een site gevonden waar je met een simpel rss feedje huidige tv-gids vanaf kan trekken.
Is het mogelijk dat jij hiervoor een programma maakt?
De site: http://gids.optv.nu/
Om heel eerlijk te zijn heb ik het op dit moment al druk genoeg met XOT, World of Warcraft en, misschien nog wel het belangrijkste, met mijn gezin. Ik zou voorstellen dat iemand anders hier eens naar zou kunnen kijken. Maar wat veel beter zou zijn is, als iemand gewoon het MyTV script zou fixen zodat het weer met tvgids.nl zou werken.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.1.0. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R10008.

Ik heb gisteren een Konig digitale kabel ontvangen. In het MS dashboard dat ik dolby digital heb maar ik in XBMC krijg ik heb niet van analoog af. Hij heeft als enige mogelijk om analoog te kiezen. De rest is zwart. Wie kan mij helpen?

Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop

quote:
kaiiestan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:02:
Ik heb gisteren een Konig digitale kabel ontvangen. In het MS dashboard dat ik dolby digital heb maar ik in XBMC krijg ik heb niet van analoog af. Hij heeft als enige mogelijk om analoog te kiezen. De rest is zwart. Wie kan mij helpen?
Ik moet zeggen dat ik de tekst drie keer moet lezen voordat ik begrijp wat je nu eigenlijk schrijft.. 8)7
Maar ik neem aan dat je ook de digitale uitgang (optisch) gebruikt naar je versterker toe en niet de analoge (rood en zwart)?
Probeer anders eens de <audiooutput> aanpassen in de guisettings.xml onder de UserData directory van xbmc.

quote:
berties schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de tekst drie keer moet lezen voordat ik begrijp wat je nu eigenlijk schrijft.. 8)7
Maar ik neem aan dat je ook de digitale uitgang (optisch) gebruikt naar je versterker toe en niet de analoge (rood en zwart)?
Probeer anders eens de <audiooutput> aanpassen in de guisettings.xml onder de UserData directory van xbmc.
Je hebt het helemala goed begrepen _/-\o_ maar ik denk dat ik al weet wat het probleem is.
Mijn LCD TV heeft geen component aansluiting dus voor de video gebruik ik nog de tulp stekker. Maar voor het geluid wilde ik dus deze kabel gebruiken maar is las net ergens dat deze combinatie niet kon. Dus maar weer opzoek naar een andere kabel.
Mijn LCD tv heeft wel een VGA aansluiting en een scart RGB. Hoe kan ik het geheel dan het beste aansluiten?

Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop

quote:
kaiiestan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Je hebt het helemala goed begrepen _/-\o_ maar ik denk dat ik al weet wat het probleem is.
Mijn LCD TV heeft geen component aansluiting dus voor de video gebruik ik nog de tulp stekker. Maar voor het geluid wilde ik dus deze kabel gebruiken maar is las net ergens dat deze combinatie niet kon. Dus maar weer opzoek naar een andere kabel.
Mijn LCD tv heeft wel een VGA aansluiting en een scart RGB. Hoe kan ik het geheel dan het beste aansluiten?
Maar nu heb je het weer over het beeld... |:( Daarvoor kun je dan denk ik het beste je RGB scart gebruiken, maar dan heb je wel een andere kabel nodig.
De instelling waar je het in eerder post over had, dolby digital / analoog gaat over geluid en dat heeft niet direct met die kabel te maken. Als er op die component kabel digital en dus optisch out zit, moet je dit op de digital in van je receiver/versterker aansluiten. Gebruik je de "standaard" kabel; daarvoor geldt het zelfde. Heeft je receiver/versterker zo'n aansluiting niet; dus alleen tulp, dan zul je audio op analoog moeten zetten, en dan wordt het dus geen AC3 en geen Dolby Digital.

quote:
berties schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Heeft je receiver/versterker zo'n aansluiting niet; dus alleen tulp, dan zul je audio op analoog moeten zetten, en dan wordt het dus geen AC3 en geen Dolby Digital.
Nu ben jij weer onduidelijk. Wat is 'tulp'?

Bijvoorbeeld: al heeft je versterker/decoder alleen maar coaxiale digitale SPDIF aansluitingen (wat ook een 'tulp' kan zijn, oftewel een 'cinch' aansluiting), kan je met een omzetter van TOSLINK (glas) naar cinch (koper) evengoed digitaal geluid je versterker inkrijgen vanuit de Xbox.

The Zep Man wijzigde dit bericht 09-01-2008 21:50 (5%)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Heb weer een nieuwe versie op mn website gezet. (Adres mag ik niet noemen, maar denk vooral niet te moeilijk, dan komt het goed ;)) Helaas geen toevoegingen van nieuwe items, maar alle skins en scripts zijn helemaal up-to-date. :)

Bravia Commercial o//

Ok, ook ik wil aan de XBMC op mijn mooie zwarte (stofhappende) kast.

Ik heb me ingelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het d.m.v. een softmod wil gaan doen (safegame-hack op splinter cell). Op deze manier wil ik FTPtoegang verkrijgen en dan XBMC er op spetteren.

Is dit een goede manier(aanraders/tips?)? zie ik hier iets over het hoofd?

Dan wat anders: om die safegame op mijn xbox te zetten heb ik eerst een memorycard nodig, die ook compatible is met de computer. Ik kan een action replay kopen, maar ik denk dat dit zonde is, aangezien ik het toch maar 1 keer gebruik. Ik heb toen een hoop gelezen over zelf solderen: een oude controller of verlengkabel vast te maken aan een usbstekkertje. Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk..

de xbox heeft 4 gaatjes, dit zijn verbouwde USBslots. Hier kan ik via een kabeltje een USBstick aanhangen (die uiteraard wel goed geflashed is) en gebruiken als memorycard, of doe ik nou wat fout?

Weet iemand een simpel (goedkoop?) adresje voor zo'n kabeltje of misschien zelfs een gebakken kabeltje van Xbox-male -> USB-female (A-type)?
offtopic:
mocht ik de regels overtreden door te beginnen over softmodden, sorry! Dan zal ik braaf mijn mond op slot houden hierover :9
quote:
The Zep Man schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:48:
[...]
Nu ben jij weer onduidelijk. Wat is 'tulp'?

Bijvoorbeeld: al heeft je versterker/decoder alleen maar coaxiale digitale SPDIF aansluitingen (wat ook een 'tulp' kan zijn, oftewel een 'cinch' aansluiting), kan je met een omzetter van TOSLINK (glas) naar cinch (koper) evengoed digitaal geluid je versterker inkrijgen vanuit de Xbox.
Helemaal gelijk, tulp analoog bedoel ik.
Blijft het natuurlijk zo dat als er geen digital in op je versterker zit, wat ik zei, je alleen maar analoog uit kunt sturen naar je versterker (hmmm klinkt ook wel heel logisch) en dat gaat via de analoge rode en zwarte cinch of tulp.

god's right foot

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:52:
Heb weer een nieuwe versie op mn website gezet. (Adres mag ik niet noemen, maar denk vooral niet te moeilijk, dan komt het goed ;)) Helaas geen toevoegingen van nieuwe items, maar alle skins en scripts zijn helemaal up-to-date. :)
Zie alleen de versie van 09-12 staan :? :? of is dit gewoon een oude versie met nieuwe skins/scripts.??

seninha wijzigde dit bericht 09-01-2008 22:10 (7%)

quote:
seninha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Zie alleen de versie van 09-12 staan :? :? of is dit gewoon een oude versie met nieuwe skins/scripts.??
Even je browser cache leegmaken denk ik ;)

a.k.a Nilz

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:53:
@ Renio:
Je plasmascherm heeft waarschijnlijk een resolutie van 1024x768. Hierop kan je wel een hd-resolutie aansluiten (check het voor de zekerheid ff op internet), maar je tv zal dat een beetje downscalen. Aangezien deze resolutie hoger is dan die van bijvoorbeeld een dvd zelf ga je er dus wel wat op vooruit qua resolutie.
is 1024x768 niet een beetje raa (4:3 ipv 16:9)?

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

quote:
Prulleman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:25:
[...]

Bij die TV's zijn de pixels geloof ik niet vierkant, beetje raar idd

god's right foot

quote:
supersatan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Zorg ervoor dat de XBOX je naar 720P upscaled, en niet naar 1080i. Wel heel belangerijk is dat je zeker weet dat DEINTELACE op AUTO staat, anders krijg je inderdaad geen strak beeld bij DVd's maar dat is logisch. Bij mij stond hij standaard namelijk op OFF.

Bij mij resulteert dit in een veel strakker beeld dan gewoon PAL. Dienterlacen en Upscalen doet de XBOX namelijk heel erg goed. Wel Hoge Pixel Shader V2 gebruiken!

Ook flikker filters en SOFTEN e.d. allemaal uitzetten. Dat heb je niet nodig op een goede TV die via component is aangesloten.
OK, heb nu een film aan via de Xbox en ben nu in het menu ingedoken op zoek naar DEINTERLACE.
Nu zie ik bij Video instellingen staan:

Non-interleaved=staat uit (moet deze ook aan???)
Verzachten=Aan
Interlaced handeling=Geen .
Neem aan dat ik deze laatste op Automatisch selecteren moet zetten???

quote:
seninha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:19:
[...]

OK, heb nu een film aan via de Xbox en ben nu in het menu ingedoken op zoek naar DEINTERLACE.
Nu zie ik bij Video instellingen staan:

Non-interleaved=staat uit (moet deze ook aan???)
Verzachten=Aan
Interlaced handeling=Geen .
Neem aan dat ik deze laatste op Automatisch selecteren moet zetten???
Non-interleaved moet uit
Verzachten moet uit
Flikker filter: uit
Interleaced Handling: Auto
Video output: 720P
en Hoge Pixel Shader V2 selecteren

Dan staat alles perfect ingesteld voor DVD's ge-upscaled kijken op HD TV's.

Misschien een idee om dit op te nemen in de openings post?

supersatan wijzigde dit bericht 10-01-2008 11:53 (12%)

dubbel

supersatan wijzigde dit bericht 10-01-2008 11:40 (93%)

Wat doet dat non-interleaved nu eigenlijk precies. Ik zie namelijk ook niet echt een verschil als ik het aan of uit zet.

Dat heeft volgens mij met de audio te maken. Bij een avi bvb. kan je kiezen of het geluid er interleaved 'tussengevlochten' word, of apart in een track zit. (AVI 1 of AVI 2)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

a.k.a Nilz

quote:
nou nog steeds bugs in deze new and improved forum software??

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
Prulleman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:25:
[...]

Ja gek he, toch is het de resolutie van zeer veel plasma's. Ze zullen wel pixels stretchen ofzo...

Ik word hier niet veel wijzer van, wat moet er nou met non-interleaved gebeuren?
Wikipedia: Audio Video Interleave (=AVI)

Mar2zz wijzigde dit bericht 10-01-2008 12:57 (25%)

Ik heb gisteren een aantal XBMC's geprobeerd, zowel de laatste T3CH als de laatste Bigfoot maar de box blijft superinstabiel op uitzendinggemist/XOTuzg .. heel veel dingen in bv rtl4 ofzo
of andere zaken lopen muurvast als je afspelen selecteerd.

ik heb component kabel aangesloten kan het zijn dat het aan instellingen ligt want kan me niet voorstellen dat het bij iedereen zo hard en vaak vastloopt.

ter info: als ik xbmc vervang delete ik de HELE dir en copyeer ik alles er nieuw in en gooi ik alle tdata udata 008-dirs leeg en start met een poweroff-poweron .

zowel op een chipped (evoX) als een softmod box heb ik deze problemen en ik had die eigenlijk nooit voordat ik naar component ging ...

Met die DVD heb ik videomode naar NTSC gezet en heb 1080 en 720 al afwisselend aangevinkt gehad, en paar andere optiecombinaties geprobeerd, maar het afspelen van filmpjes blijft op allerlei codec foutmeldingen (soms) maar meestal hangen op een moment dat je beeld zou moeten krijgen.

Iemand een idee ?? Ik zou het ZO graag stabiel krijgen want het is verder een heerlijk systeem !!!!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws