Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vanaf gisteren heb ik problemen met het downloaden van torrents ( doen helemaal niets ) . Ik snap er niks meer van, het zijn legale torrents voordat iemand begint te zeuren :)

Ik heb geen NAT en dus direct een WAN ip op de netwerkkaart. Heeft altijd gewerkt en heb de volgende dingen geprobeerd.

- Poort check op verschillende poorten, allemaal Ok
- Geen firewall aan of antivirus rotzooi
- 3 Verschillende Torrent clients
- Verschillende trackers en bestanden
- Encryptie aan en uit op torrents

Verder geen problemen met overige applicaties, alles draait goed. laatste updates etc..

Wat zou het verder nog kunnen zijn ?

Het is trouwens Chello via het ADSL netwerk dus zover ik weet het netwerk van BBned.

Problemen? Wat voor problemen? Werkt totaal niet? Gaat traag? Mag wel wat duidelijker zijn :)

UPC is trouwens altijd wel goed geweest in het cappe van P2P verkeer.. grr

KennieNL wijzigde dit bericht 08-12-2007 23:42 (78%)

Ze werken totaal niet :)

Welke melding dan? Je kunt ze wel inladen, maar ze starten niet? Kom op, gewoon alle info geven die jij op je scherm krijgt. "Doet het niet" is een beetje mager.

Murcielago wijzigde dit bericht 08-12-2007 21:00 (30%)
Reden: overbodige quote

me systeem en natuurlijk whatpulse

Computer al uit- en aangezet? Idem voor het modem?

(overigens... beetje overbodig omte quoten, als je het bericht boven je zit te quoten, kennienl en marcielago... maar dat terzijde :)).

No production networks were harmed during this posting

mag een slotje op, probleem inmiddels opgelost. moest even mijn IP vernieuwen... wel vreedm aangezien ik dus gewoon alles verder kon doen behalve torrents downloaden.. mischien stiekum IP ban van UPC. gelukkig heb ik meerdere IP's.

Acties: [view]

Door: dion_b Moderator PMG/VB/OH
Eh "ban" van UPC :? Het is geen webforum ofzo 8)7

Als je het echt veel te bont maakt kun je afgesloten worden, zoals bij iedere provider, maar dan zou je ook niet hier online kunnen komen om torrentproblemen te melden en had je een brief van hun abuseafdeling op je deurmat liggen. Bovendien had je van tevoren een waarschuwing van ze gekregen. Maar goed, als je met legale torrents bezig bent is dat sowieso niet aan de orde.

Ben net Amsterdammer geworden...

Dit is geen ondertitel.
Reg. datum: 19 december 2007

Ik heb sinds gisteren (maandag) precies hetzelfde probleem met Chello.

Ik kan met geen mogelijkheid met een tracker verbinden. Maakt niet uit welke tracker,
elke verbinding wordt verbroken met een timeout of met "No connection could be made because the target machine actively refused it." of met "connection closed by peer".

Uiteraard dacht ik meteen aan een router probleem, maar na het spelen met wat ports en settings kwam ik geen steek verder. Ik heb toen mijn modem direct aangesloten op mijn PC zodat ik zonder tussenkomst van een router direct op het internet zat. Nog steeds werkte geen enkele torrent en blijf dezelfde meldingen houden. Fijn, moet het programma zijn dacht ik. Wat verschillende uTorrent versies geprobeerd en toen wat andere clients. Maar nog steeds werkt het voor geen meter.

Zoals de topic starter al zei, opmerkelijk is dat mijn internet voor de rest perfect werkt. MSN, WWW, FTP, IRC. alles werkt vlekkeloos maar het connecten met trackers gaat gewoon niet meer. Alsof chello die connecties blokkeert.

Ik heb geen idee hoe ik dit verder op moet lossen.

Canon EOS 30D met de benodigde ongein.

Dit is geen ondertitel.

Zojuist met wat proxies gespeeld. Kom ik ook niks mee verder,
enige leven wat ik eruit kreeg was met de Gentoo torrent waar ik met een proxy wel de peers
kreeg maar geen leven qua downloaden. Eigenlijk ook wel logisch. Mocht Chello mijn torrent
communicatie blokkeren dan kan ik ook geen torrent verkeer naar proxies sturen mits dit
volledig geencrypt is.

Blah.

Eigenlijk wel grappig om te vermelden is het feit dat ik nog een oude torrent in uTorrent
heb staan die ik aan het downloaden was. Deze krijg nog wel wat peers binnen via DHT. 8)7

Zat te denken om Chello hierover te bellen, maar die gaan mij natuurlijk meteen als een
halve gare behandelen en mijn computer laten restarten. :O

Reg. datum: 17 september 2003

Wat ook nog kan is dat (een deel) van de UPC ip-space op een ip-ban lijst staat .. De meeste clients filteren tegenwoordig bekende riaa/brein/etc ip's. (vergezocht.. i know ;))
wasdanmaarwel

Ik denk dat jij niet de enige bent: klik

Dit is geen ondertitel.

Okay!, ik ben eindelijk verder.

Ik heb Tor (torproject.org) even geinstalleerd en proxy ingesteld in uTorrent,
mijn Chello IP ingesteld in "Report IP/Hostname to Tracker" en Encryption aangezet.

En wat zie ik, torrents downloaden als een trein. Tracker word netjes geupdate via Tor en de peers connecten prima met mij.

Word ik nou gek of blokt UPC/Chello nou torrent verkeer?

Als de peers wel netjes met jou connecten lijkt me niet bepaald dat UPC je torrent verkeer blokkeert. Ik denk dat wat denan zegt hier misschien waarschijnlijker is: de tracker weigert jouw IP. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het bij mrnopants wel ging werken na een IP renew.

Ik zou dus eens contact op proberen te nemen met de tracker om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.

Dit is geen ondertitel.

quote:
dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:35:
Als de peers wel netjes met jou connecten lijkt me niet bepaald dat UPC je torrent verkeer blokkeert. Ik denk dat wat denan zegt hier misschien waarschijnlijker is: de tracker weigert jouw IP. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het bij mrnopants wel ging werken na een IP renew.

Ik zou dus eens contact op proberen te nemen met de tracker om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.
Dag dion_d,

bedankt voor je reactie. Helaas kan ik dat geval uitsluiten. Zoals ik in een eerdere post had geschreven heb ik meerdere trackers geprobeerd. Zowel legale als "illegale", zowel publieke trackers als privé trackers.

Ook communicatie met proxies, die dus mijn torrent verkeer doorstuurt via een ander ip werkt dus ook niet. De communicatie, oftewel de torrent communicatie word tussen mij en proxy geblokkeerd. Terwijl bijvoorbeeld het browsen over HTTP wel gewoon werkt en prima mijn echte ip verbergt.

Ik heb exact hetzelfde probleem, zowel met publieke torrents en private torrents. Ook met legale torrents.
Erg irritant dat ik niet meer met trackers kan verbinden.

Ook met nieuwsgroepen haalt UPC sinds kort dit soort grappen uit : overdag kan ik niet connecten met de "bekendere" payservers, echter kan ik na 12en wel verbinden met dezelfde payservers. Voorheen werd er alleen maar aan traffic shaping gedaan, nu lijkt het erop dat ze gewoon alles wat veel dataverkeer veroorzaakt blokkeren tijdens piek uren.

quote:
th3dge schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:17:
[...]

Dag dion_d,

bedankt voor je reactie. Helaas kan ik dat geval uitsluiten. Zoals ik in een eerdere post had geschreven heb ik meerdere trackers geprobeerd. Zowel legale als "illegale", zowel publieke trackers als privé trackers.

Ook communicatie met proxies, die dus mijn torrent verkeer doorstuurt via een ander ip werkt dus ook niet. De communicatie, oftewel de torrent communicatie word tussen mij en proxy geblokkeerd. Terwijl bijvoorbeeld het browsen over HTTP wel gewoon werkt en prima mijn echte ip verbergt.
In je post hierboven had je het er nog over dat je via Tor met de trackers verbond en de peers gewoon rechtstreeks met je verbonden. Nu werkt het niet via proxy?

Zou je wat duidelijker kunnen zijn over exact wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen?

Dit is geen ondertitel.

quote:
dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:12:
[...]

In je post hierboven had je het er nog over dat je via Tor met de trackers verbond en de peers gewoon rechtstreeks met je verbonden. Nu werkt het niet via proxy?

Zou je wat duidelijker kunnen zijn over exact wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen?
Wat snap je niet dan? Wanneer ik verbind met een tracker via een proxy is dit nog steeds te onderscheppen (tenzij het een SSL proxy is of iets dergelijks, maar dat had ik anders wel vermeld). Alleen ipv dat ik nu de packets naar de tracker verstuur, verstuur ik ze nu naar de proxy. Maakt geen verschil uit voor UPC, het lijkt allebei alsof ik met een tracker verbind. Tor werkt met encrypted nodes, dus alles verlaat mijn computer zonder dat UPC dit kan lezen, maar komt aan bij de tracker. uTorrent verteld deze tracker mijn thuis IP zodat de peers weten met wie te verbinden. uTorrent encrypt deze communicatie zodat ook dat zonder weten van UPC gebeurd.

Dus, om het makkelijk op te schrijven.

Thuis -> Tracker = Timeout
Thuis -> Proxy -> Tracker = Timeout
Thuis -> Tor -> Tracker = Success

En het maakt echt geen verschil welke tracker, of ik nou een tracker gebruik van harry op de hoek die zijn katten foto's wilt delen of een tracker van Gentoo of iets dergelijks. Met een directe verbinding kan ik gewoon niet connecten met een tracker.

Ik ben zelf niet super technisch maar mijn conclusie is dat mijn verbindingen naar trackers, dus echt via de torrent programma's zelf, en ik neem aan dat bt een soort handshake heeft om de peers te verkrijgen, dat deze gewoon door UPC eruit gefilterd worden en nooit bij de trackers aan komen. Of er moet iets mis zijn in die centrale ofzo.

Bovenstaande is dus exact hetzelfde als wat ik ervaar met torrents. Met Tor (bedankt voor de link th3dge) kan ik gelukkig wel met trackers verbinden, zonder tor lukt het gewoon niet.

UPC is de boel ipv afknijpen aan het blokkeren tijdens piekuren.
Zelfs met nieuwsgroepen heb ik hier last van : ik kan bijv telnetten naar een nieuwsserver, maar inloggen gaat niet (meerdere payservers geprobeerd).
Als ik verbind met een payserver waar ik normaal niet mee kan connecten via SSL, dan werkt het ineens wel.

sinds 2001

Kwalijke zaak als dat inderdaad het geval is. Ik zou dan per direct overstappen op een echte ISP, zoals XS4ALL..

Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje

blijft baggeren

quote:
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:24:
Kwalijke zaak als dat inderdaad het geval is. Ik zou dan per direct overstappen op een echte ISP, zoals XS4ALL..
grappenmaker

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 05 april 2004

Ik heb ook problemen met utorrent en andere torrent programmas..
ik krijg maar geen verbinding geen seeds en peers.. ik heb ook upc |:(

quote:
Het is enigszins off-topic, maar ik heb *uitstekende* ervaringen met het torrentverkeer via XS4All :P Just so you know ;)
Reg. datum: 05 april 2004

quote:
th3dge schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:03:
Okay!, ik ben eindelijk verder.

Ik heb Tor (torproject.org) even geinstalleerd en proxy ingesteld in uTorrent,
mijn Chello IP ingesteld in "Report IP/Hostname to Tracker" en Encryption aangezet.

En wat zie ik, torrents downloaden als een trein. Tracker word netjes geupdate via Tor en de peers connecten prima met mij.

Word ik nou gek of blokt UPC/Chello nou torrent verkeer?
Hey,

Waar kan ik proxy instellen in utorrent
want ik snap niet hoe die tor programma werkt

Dit is geen ondertitel.

quote:
Kill schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:00:
[...]

Hey,

Waar kan ik proxy instellen in utorrent
want ik snap niet hoe die tor programma werkt
Voor diegene die om de blokkade / het probleem :? heen willen:
  1. Installeer Tor.
  2. Ga naar uTorrent -> Preferences -> Connection, kies Socks4 bij Proxy Server en vul in: 127.0.0.1 met port 9050. Let erop dat Use proxy for peer-to-peer connections uit staat!
  3. Ga naar uTorrent -> BitTorrent en vul je internet IP in bij IP/Hostname to report to tracker.
  4. Op hetzelfde scherm zet Outgoing Encryption op Enabled.
Let wel op dat er nu een andere IP zichtbaar is voor de trackers waarmee je verbind. Dus private trackers die letten op je IP kan je beter niet gebruiken omdat je hoogst waarschijnlijk dan gebanned wordt.

Succes.

Dit is geen ondertitel.

quote:
Zsub schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:45:
[...]

Het is enigszins off-topic, maar ik heb *uitstekende* ervaringen met het torrentverkeer via XS4All :P Just so you know ;)
Tot begin van deze week had ik ook uitstekende ervaringen met UPC. Eigenlijk nooit te klagen gehad.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws