quote:
dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:12:
[...]
In je post hierboven had je het er nog over dat je via Tor met de trackers verbond en de peers gewoon rechtstreeks met je verbonden. Nu werkt het niet via proxy?
Zou je wat duidelijker kunnen zijn over exact wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen?
Wat snap je niet dan? Wanneer ik verbind met een tracker via een proxy is dit nog steeds te onderscheppen (tenzij het een SSL proxy is of iets dergelijks, maar dat had ik anders wel vermeld). Alleen ipv dat ik nu de packets naar de tracker verstuur, verstuur ik ze nu naar de proxy. Maakt geen verschil uit voor UPC, het lijkt allebei alsof ik met een tracker verbind. Tor werkt met encrypted nodes, dus alles verlaat mijn computer zonder dat UPC dit kan lezen, maar komt aan bij de tracker. uTorrent verteld deze tracker mijn thuis IP zodat de peers weten met wie te verbinden. uTorrent encrypt deze communicatie zodat ook dat zonder weten van UPC gebeurd.
Dus, om het makkelijk op te schrijven.
Thuis -> Tracker = Timeout
Thuis -> Proxy -> Tracker = Timeout
Thuis -> Tor -> Tracker = Success
En het maakt echt geen verschil welke tracker, of ik nou een tracker gebruik van harry op de hoek die zijn katten foto's wilt delen of een tracker van Gentoo of iets dergelijks. Met een directe verbinding kan ik gewoon niet connecten met een tracker.
Ik ben zelf niet super technisch maar mijn conclusie is dat mijn verbindingen naar trackers, dus echt via de torrent programma's zelf, en ik neem aan dat bt een soort handshake heeft om de peers te verkrijgen, dat deze gewoon door UPC eruit gefilterd worden en nooit bij de trackers aan komen. Of er moet iets mis zijn in die centrale ofzo.