Toon posts:

Geen P2P client doet het nog *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een paar dagen kan ik met geen enkele client meer contact leggen met het Internet. Zowel met Emule, Utorrent en DC++ kan ik geen verbinding meer leggen. En dat terwijl het maanden daarvoor prima draaide!

Even een korte uitleg van mijn configuratie:
Ik draai Windows Vista Home Premium met de laatste updates.
Ik heb Windows Firewall aanstaan.
Ik heb een Lynksys Router, waar ik port forwarding naar mijn computer aan heb staan, met per applicatie de juiste ports geforward.

Ik had het vermoeden dat de laatste security update van Windows Vista er iets mee te maken had, omdat de problemen ontstonden rond dezelfde tijd dat ik de Vista updates installeerde. Maar na een Vista-image teruggezet te hebben was het probleem nog niet opgelost.

Ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaringen.

Echnie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Zet je firewall dan eens uit :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Staat je IP adres nog steeds vast en niet dynamisch? Schakel anders eens Windows Firewall tijdelijk uit om te zien of die een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, excuus, had mijn eerste bericht iets uitgebreider moeten maken.

Ik heb inderdaad de Windows Firewall en die in mijn router gebakken firewall allebei uitgezet, echter geen resultaat.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:07:
Staat je IP adres nog steeds vast en niet dynamisch? Schakel anders eens Windows Firewall tijdelijk uit om te zien of die een rol speelt.
Mijn computer krijgt een vast IP adres, en die klopt met het IP adres waar ik de poorten naar verwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb je gescand of er geen beesten op je systeem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vannacht eens een volledig scan van mijn computer doen. De laatste dateert alweer van 3 december zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je ISP er wat mee van doen hebben? <-- heb je ook last van P2P verkeer op andere poorten en heb je last van 'gewoon' HTTP verkeer via de P2P poorten?

Als je scant op malware, doe het dan met een fatsoenlijke scanner. Liefst een die niet al is geinstalleerd. <-- en doe wat handwerk, zie dan ook Beveiliging & Virussen.

offtopic:
Kleine titelwijziging, was 'P2P clients doen het allemaal niet meer'

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2007 22:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

p2p programma's maken geen verbinding meer
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de ISP aan het blokkeren is. Bel / mail / oid. ze eens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Stel de p2p programma's eens op andere poorten. Kies een willekeurige poort boven 50000 en kijk eens wat er gebeurt. Bij welke provide zit je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:00:
p2p programma's maken geen verbinding meer
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de ISP aan het blokkeren is. Bel / mail / oid. ze eens.
Ik heb gisteren al gebeld met UPC, mijn provider. De medewerker die ik aan de lijn kreeg heeft even navraag gedaan en bevestigde dat UPC geen servers/poorten/etc. blokkeert wat aanleiding zou kunnen geven voor dit probleem. Ging ik eigenlijk ook vanuit, want dan hadden ze het wel aangekondigd toch? Of hadden we veel meer meldingen op GOT gezien...

Vannacht ook een scan gedaan van mijn computer met de laatste versie van Windows Defender en McAffee Virusscan. Geen enkele melding van malware of een virus...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

OK. Dan komen we dus terug bij de poorten proberen. En pro forma eens kijken wat er gebeurt als je een andere PC als client gebruikt, of makkelijker: een laptop. Denk dan natuurlijk wel aan de juiste portmappings in de router.

Of eenvoudiger: helpt het om de PC te zetten in wat nogal eens foutief de DMZ wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet laten om eens te proberen wat er gebeurt als ik mijn router er tussen uit haal. Rara... niets! Nog steeds geen verbinding, ook niet na wat gewisseld te hebben tussen de "standaard" poortnummers en willekeurige poortnummers (boven of onder de 5000).

Helaas heb ik niet de beschikking over een andere computer om te proberen of het daar wel op werkt.

J_F_K: wat bedoel je met het in DMZ zetten van de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Nog eens rondgesnuffeld op de support forums van Emule. Daar kwam ik een optie in de Security-instellingen tegen: "Enable Protocol Obfuscation". Die optie heb ik aangezet, en voila, ik kan weer verbinding leggen met een E-donkey server. Die optie schijnt het protocol van Emule te verhullen zodat je blokkades van je ISP kunt omzeilen. Zou UPC dan een protocol-gebaseerde blokkade hebben opgeworpen tegen P2P-clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar aan de andere kant: 80% van het internetverkeer is P2P, en UPC heeft jummie pijpen liggen.

Ik zal er wel overheen lezen: had je nu DHCP, of een fixed IP intern, en heb je die poorten geforward?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de DHCP-server optie van mijn router. Intern gebruik ik een fixed IP-nummer, en dat nummer gebruik ik ook in de port-forwarding optie van mijn router...

Trouwens, de in Emule ingebakken poort-test geeft ook nu nog aan dat Emule de verbinding met de opgegeven poort weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:10:
J_F_K: wat bedoel je met het in DMZ zetten van de computer?
quote: willekeurige hit
Finally, Linksys supports a feature called De-Militarized Zone or DMZ. DMZ allows exactly one local computer to be designated with unlimited (non-firewalled) Net access (but all other computers to be firewalled as normal).
Oftewel: alles dat niet expliciet naar een andere PC gaat of expliciet wordt geblokkeerd, wordt naar het desbetreffende IP-adres gestuurd. Dat is natuurlijk geen echte DMZ, maar is wel handig voor troubleshooting. Maar goed; als direct verbinden niets veranderd ligt het of aan de PC (dus probeer eens een andere) of het netwerk (de ISP of iets anders tussen jou en alle andere P2P-gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 30-09 17:53
Op zich goed, maar let verdomde goed op. Ik heb dit wel eens gedaan, terwijl ik een ongepatchde MSDE had voor testdoeleinden. Moest je raden wat er toen gebeurde ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Geloof mij maar dat het aan UPC ligt.

Zodra je je IP adres vernieuwd (ipconfig /renew blabla) zul je merken dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Obi,

Het zou heel mooi zijn als het vernieuwen van het IP adres de oplossing zou zijn. Kan je me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb in de router configuratie opties wel een DHCP Renew optie gevonden, maar als ik die toepas dan heb ik nog steeds hetzelfde IP nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:12:
Obi,

Het zou heel mooi zijn als het vernieuwen van het IP adres de oplossing zou zijn. Kan je me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb in de router configuratie opties wel een DHCP Renew optie gevonden, maar als ik die toepas dan heb ik nog steeds hetzelfde IP nummer.
Ga naar start -> Uitvoeren of Run -> type: "cmd" (zonder quotes!) -> type: "ipconfig /release" -> type: "ipconfig /renew" thats it.

Maar hangt er bij jou geen router tussen die een ip gehad heeft? Anders heb je je LAN (interne) IP vernieuwd, wat weinig uithaalt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ipconfig /all doe zie ik de het ip nummer van mijn router er inderdaad niet bij staat. Daarom heb ik ook "DHCP Renew" in het statusscherm van mijn router gebruikt om een nieuw IP te proberen te krijgen. Maar dat werkt niet (ipnummer blijft steeds hetzelfde). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unclez
  • Laatst online: 18-12-2017

Unclez

Ik zit hier met precies hetzelfde probleem.

Soulseek doet het dan nog wel, maar verschillende bittorrent clients geprobeerd en die connecten niet meer met trackers.

Een renew van mijn IP lease levert voor mij in ieder geval niets op, want ik krijg uiteraard doodleuk hetzelfde IP terug. Heb alles aan firewalling uit gehad, maar ook dat biedt geen soelaas.

Ook een UPC abbo trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja zeg, da's me ook wat. Naar aanleiding van deze post heb ik het MAC adres van m'n PC naar m'n router gekloond. Na de kabel-modem, de router en de PC gereset te hebben, heb ik van UPC een nieuw IP nummer gekregen en nu doet alles het weer. 8)7

Nuttige post trouwens, ga 'm in de gaten houden. Volgens één van de posters daar is UPC op de hoogte van het probleem en komen ze op in dat topic terug met eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk MOET je, als je wilt dat de p2p-programma's het weer doen, een nieuw IP aanvragen bij UPC?

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

In het geval van torrent trackers is het wel erg simpel gefilterd bij UPC, elke url met "?info_hash=" erin wordt gewoon geblokkeerd, tenzij je in de afgelopen minuut die host al eens eerder gezocht hebt. www.google.nl?info_hash=bla bezoeken met je browser valt daar dus ook onder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Op OSX mac ook van deze problemen. Het gaat echter zo traag als bagger, maar downloaden doet hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
In het Internetproviders en Hosting forum heb ik net een nieuw topic gestart om dit tot de bodem uit te zoeken, alle hulp en informatie is welkom:

[UPC] Onderzoek naar blokkade van P2P verkeer

Please do not contact me telepathically.

Pagina: 1