[UPC] Onderzoek naar blokkade van P2P verkeer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Topicstarter
Vanaf gisteren heb ik problemen met het downloaden van torrents ( doen helemaal niets ) . Ik snap er niks meer van, het zijn legale torrents voordat iemand begint te zeuren :)

Ik heb geen NAT en dus direct een WAN ip op de netwerkkaart. Heeft altijd gewerkt en heb de volgende dingen geprobeerd.

- Poort check op verschillende poorten, allemaal Ok
- Geen firewall aan of antivirus rotzooi
- 3 Verschillende Torrent clients
- Verschillende trackers en bestanden
- Encryptie aan en uit op torrents

Verder geen problemen met overige applicaties, alles draait goed. laatste updates etc..

Wat zou het verder nog kunnen zijn ?

Het is trouwens Chello via het ADSL netwerk dus zover ik weet het netwerk van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-04 20:06
Problemen? Wat voor problemen? Werkt totaal niet? Gaat traag? Mag wel wat duidelijker zijn :)

UPC is trouwens altijd wel goed geweest in het cappe van P2P verkeer.. grr

[ Voor 78% gewijzigd door KennieNL op 08-12-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze werken totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Welke melding dan? Je kunt ze wel inladen, maar ze starten niet? Kom op, gewoon alle info geven die jij op je scherm krijgt. "Doet het niet" is een beetje mager.

[ Voor 30% gewijzigd door Murcielago op 08-12-2007 21:00 . Reden: overbodige quote ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Computer al uit- en aangezet? Idem voor het modem?

(overigens... beetje overbodig omte quoten, als je het bericht boven je zit te quoten, kennienl en marcielago... maar dat terzijde :)).

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mag een slotje op, probleem inmiddels opgelost. moest even mijn IP vernieuwen... wel vreedm aangezien ik dus gewoon alles verder kon doen behalve torrents downloaden.. mischien stiekum IP ban van UPC. gelukkig heb ik meerdere IP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh "ban" van UPC :? Het is geen webforum ofzo 8)7

Als je het echt veel te bont maakt kun je afgesloten worden, zoals bij iedere provider, maar dan zou je ook niet hier online kunnen komen om torrentproblemen te melden en had je een brief van hun abuseafdeling op je deurmat liggen. Bovendien had je van tevoren een waarschuwing van ze gekregen. Maar goed, als je met legale torrents bezig bent is dat sowieso niet aan de orde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245499

Ik heb sinds gisteren (maandag) precies hetzelfde probleem met Chello.

Ik kan met geen mogelijkheid met een tracker verbinden. Maakt niet uit welke tracker,
elke verbinding wordt verbroken met een timeout of met "No connection could be made because the target machine actively refused it." of met "connection closed by peer".

Uiteraard dacht ik meteen aan een router probleem, maar na het spelen met wat ports en settings kwam ik geen steek verder. Ik heb toen mijn modem direct aangesloten op mijn PC zodat ik zonder tussenkomst van een router direct op het internet zat. Nog steeds werkte geen enkele torrent en blijf dezelfde meldingen houden. Fijn, moet het programma zijn dacht ik. Wat verschillende uTorrent versies geprobeerd en toen wat andere clients. Maar nog steeds werkt het voor geen meter.

Zoals de topic starter al zei, opmerkelijk is dat mijn internet voor de rest perfect werkt. MSN, WWW, FTP, IRC. alles werkt vlekkeloos maar het connecten met trackers gaat gewoon niet meer. Alsof chello die connecties blokkeert.

Ik heb geen idee hoe ik dit verder op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist met wat proxies gespeeld. Kom ik ook niks mee verder,
enige leven wat ik eruit kreeg was met de Gentoo torrent waar ik met een proxy wel de peers
kreeg maar geen leven qua downloaden. Eigenlijk ook wel logisch. Mocht Chello mijn torrent
communicatie blokkeren dan kan ik ook geen torrent verkeer naar proxies sturen mits dit
volledig geencrypt is.

Blah.

Eigenlijk wel grappig om te vermelden is het feit dat ik nog een oude torrent in uTorrent
heb staan die ik aan het downloaden was. Deze krijg nog wel wat peers binnen via DHT. 8)7

Zat te denken om Chello hierover te bellen, maar die gaan mij natuurlijk meteen als een
halve gare behandelen en mijn computer laten restarten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
Wat ook nog kan is dat (een deel) van de UPC ip-space op een ip-ban lijst staat .. De meeste clients filteren tegenwoordig bekende riaa/brein/etc ip's. (vergezocht.. i know ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40

Wish

ingwell

Ik denk dat jij niet de enige bent: klik

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay!, ik ben eindelijk verder.

Ik heb Tor (torproject.org) even geinstalleerd en proxy ingesteld in uTorrent,
mijn Chello IP ingesteld in "Report IP/Hostname to Tracker" en Encryption aangezet.

En wat zie ik, torrents downloaden als een trein. Tracker word netjes geupdate via Tor en de peers connecten prima met mij.

Word ik nou gek of blokt UPC/Chello nou torrent verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de peers wel netjes met jou connecten lijkt me niet bepaald dat UPC je torrent verkeer blokkeert. Ik denk dat wat denan zegt hier misschien waarschijnlijker is: de tracker weigert jouw IP. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het bij mrnopants wel ging werken na een IP renew.

Ik zou dus eens contact op proberen te nemen met de tracker om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:35:
Als de peers wel netjes met jou connecten lijkt me niet bepaald dat UPC je torrent verkeer blokkeert. Ik denk dat wat denan zegt hier misschien waarschijnlijker is: de tracker weigert jouw IP. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het bij mrnopants wel ging werken na een IP renew.

Ik zou dus eens contact op proberen te nemen met de tracker om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.
Dag dion_d,

bedankt voor je reactie. Helaas kan ik dat geval uitsluiten. Zoals ik in een eerdere post had geschreven heb ik meerdere trackers geprobeerd. Zowel legale als "illegale", zowel publieke trackers als privé trackers.

Ook communicatie met proxies, die dus mijn torrent verkeer doorstuurt via een ander ip werkt dus ook niet. De communicatie, oftewel de torrent communicatie word tussen mij en proxy geblokkeerd. Terwijl bijvoorbeeld het browsen over HTTP wel gewoon werkt en prima mijn echte ip verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb exact hetzelfde probleem, zowel met publieke torrents en private torrents. Ook met legale torrents.
Erg irritant dat ik niet meer met trackers kan verbinden.

Ook met nieuwsgroepen haalt UPC sinds kort dit soort grappen uit : overdag kan ik niet connecten met de "bekendere" payservers, echter kan ik na 12en wel verbinden met dezelfde payservers. Voorheen werd er alleen maar aan traffic shaping gedaan, nu lijkt het erop dat ze gewoon alles wat veel dataverkeer veroorzaakt blokkeren tijdens piek uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 245499 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:17:
[...]

Dag dion_d,

bedankt voor je reactie. Helaas kan ik dat geval uitsluiten. Zoals ik in een eerdere post had geschreven heb ik meerdere trackers geprobeerd. Zowel legale als "illegale", zowel publieke trackers als privé trackers.

Ook communicatie met proxies, die dus mijn torrent verkeer doorstuurt via een ander ip werkt dus ook niet. De communicatie, oftewel de torrent communicatie word tussen mij en proxy geblokkeerd. Terwijl bijvoorbeeld het browsen over HTTP wel gewoon werkt en prima mijn echte ip verbergt.
In je post hierboven had je het er nog over dat je via Tor met de trackers verbond en de peers gewoon rechtstreeks met je verbonden. Nu werkt het niet via proxy?

Zou je wat duidelijker kunnen zijn over exact wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:12:
[...]

In je post hierboven had je het er nog over dat je via Tor met de trackers verbond en de peers gewoon rechtstreeks met je verbonden. Nu werkt het niet via proxy?

Zou je wat duidelijker kunnen zijn over exact wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen?
Wat snap je niet dan? Wanneer ik verbind met een tracker via een proxy is dit nog steeds te onderscheppen (tenzij het een SSL proxy is of iets dergelijks, maar dat had ik anders wel vermeld). Alleen ipv dat ik nu de packets naar de tracker verstuur, verstuur ik ze nu naar de proxy. Maakt geen verschil uit voor UPC, het lijkt allebei alsof ik met een tracker verbind. Tor werkt met encrypted nodes, dus alles verlaat mijn computer zonder dat UPC dit kan lezen, maar komt aan bij de tracker. uTorrent verteld deze tracker mijn thuis IP zodat de peers weten met wie te verbinden. uTorrent encrypt deze communicatie zodat ook dat zonder weten van UPC gebeurd.

Dus, om het makkelijk op te schrijven.

Thuis -> Tracker = Timeout
Thuis -> Proxy -> Tracker = Timeout
Thuis -> Tor -> Tracker = Success

En het maakt echt geen verschil welke tracker, of ik nou een tracker gebruik van harry op de hoek die zijn katten foto's wilt delen of een tracker van Gentoo of iets dergelijks. Met een directe verbinding kan ik gewoon niet connecten met een tracker.

Ik ben zelf niet super technisch maar mijn conclusie is dat mijn verbindingen naar trackers, dus echt via de torrent programma's zelf, en ik neem aan dat bt een soort handshake heeft om de peers te verkrijgen, dat deze gewoon door UPC eruit gefilterd worden en nooit bij de trackers aan komen. Of er moet iets mis zijn in die centrale ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Bovenstaande is dus exact hetzelfde als wat ik ervaar met torrents. Met Tor (bedankt voor de link th3dge) kan ik gelukkig wel met trackers verbinden, zonder tor lukt het gewoon niet.

UPC is de boel ipv afknijpen aan het blokkeren tijdens piekuren.
Zelfs met nieuwsgroepen heb ik hier last van : ik kan bijv telnetten naar een nieuwsserver, maar inloggen gaat niet (meerdere payservers geprobeerd).
Als ik verbind met een payserver waar ik normaal niet mee kan connecten via SSL, dan werkt het ineens wel.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kwalijke zaak als dat inderdaad het geval is. Ik zou dan per direct overstappen op een echte ISP, zoals XS4ALL..

Anoniem: 179986

CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:24:
Kwalijke zaak als dat inderdaad het geval is. Ik zou dan per direct overstappen op een echte ISP, zoals XS4ALL..
grappenmaker

Anoniem: 110734

Ik heb ook problemen met utorrent en andere torrent programmas..
ik krijg maar geen verbinding geen seeds en peers.. ik heb ook upc |:(

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:38
Het is enigszins off-topic, maar ik heb *uitstekende* ervaringen met het torrentverkeer via XS4All :P Just so you know ;)

Anoniem: 245499 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:03:
Okay!, ik ben eindelijk verder.

Ik heb Tor (torproject.org) even geinstalleerd en proxy ingesteld in uTorrent,
mijn Chello IP ingesteld in "Report IP/Hostname to Tracker" en Encryption aangezet.

En wat zie ik, torrents downloaden als een trein. Tracker word netjes geupdate via Tor en de peers connecten prima met mij.

Word ik nou gek of blokt UPC/Chello nou torrent verkeer?
Hey,

Waar kan ik proxy instellen in utorrent
want ik snap niet hoe die tor programma werkt

Anoniem: 110734 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:00:
[...]

Hey,

Waar kan ik proxy instellen in utorrent
want ik snap niet hoe die tor programma werkt
Voor diegene die om de blokkade / het probleem :? heen willen:
  1. Installeer Tor.
  2. Ga naar uTorrent -> Preferences -> Connection, kies Socks4 bij Proxy Server en vul in: 127.0.0.1 met port 9050. Let erop dat Use proxy for peer-to-peer connections uit staat!
  3. Ga naar uTorrent -> BitTorrent en vul je internet IP in bij IP/Hostname to report to tracker.
  4. Op hetzelfde scherm zet Outgoing Encryption op Enabled.
Let wel op dat er nu een andere IP zichtbaar is voor de trackers waarmee je verbind. Dus private trackers die letten op je IP kan je beter niet gebruiken omdat je hoogst waarschijnlijk dan gebanned wordt.

Succes.

Zsub schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:45:
[...]

Het is enigszins off-topic, maar ik heb *uitstekende* ervaringen met het torrentverkeer via XS4All :P Just so you know ;)
Tot begin van deze week had ik ook uitstekende ervaringen met UPC. Eigenlijk nooit te klagen gehad.

Anoniem: 245499 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:29:
[...]

1. Installeer Tor.
  2. Ga naar uTorrent -> Preferences -> Connection, kies Socks4 bij Proxy Server en vul in: 127.0.0.1 met port 9050. Let erop dat Use proxy for peer-to-peer connections uit staat!
  3. Ga naar uTorrent -> BitTorrent en vul je internet IP in bij IP/Hostname to report to tracker.
Let wel op dat er nu een andere IP zichtbaar is voor de trackers waarmee je verbind. Dus private trackers die letten op je IP kan je beter niet gebruiken omdat je hoogst waarschijnlijk dan gebanned wordt.

Succes.
Ja bedankt!
nu krijg ik wel verbinding met torrent sites met die programma tor en instellingen zoals je hebt genoemt. maar wat ik niet snap is waarom ik nu opeens niet normaal gewoon verbinding krijg op utorrent of een andere torrent programma. dus het heeft wel met upc te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Anoniem: 110734 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:13:
[...]

Ja bedankt!
nu krijg ik wel verbinding met torrent sites met die programma tor en instellingen zoals je hebt genoemt. maar wat ik niet snap is waarom ik nu opeens niet normaal gewoon verbinding krijg op utorrent of een andere torrent programma. dus het heeft wel met upc te maken?
Ja, UPC is de boosdoener in dit geval. Dat ze aan traffic shaping doen vind ik 1 ding, maar gewoon p2p en nieuwsservers blokkeren is natuurlijk schandalig : ik bepaal zelf wat ik doe met mijn verbinding (tot op zekere hoogte uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246030

Hallo,
Sinds afgelopen Maandag 17 december heb ik hetzelfde probleem !
Ook ik kan plotseling niet meer downloaden met het proggie Utorrent.
Ook andere download proggies werken niet.
Daarvoor nooit problemen gehad met het downloaden met Utorrent.
Ik had niets veranderd aan mijn pc.
Mijn IPadres was opeens veranderd in 77.250.....
Ook ik ben een Chello gebruiker.

Groetjes Lara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik jou was dan zou ik eerst eens kijken of je niet in blocklists staat, aangezien je daar altijd kans op hebt met dynamische IP adressen die in het verleden misbruikt zijn. Dus bijvoorbeeld op http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi je volledige IP adres invullen en dan kijken wat het resultaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net de test gedaan.
Dit zegt hij :
IP Address 77.250.119.136 was not found in the CBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan weet ik het ook niet. upc beweerd in ieder geval van niets te weten
UPC blokkeert voor zover ik weet niet bewust p2p/nieuwsgroep verkeer.
aldus een of andere medewerker op het chelloo forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:50:
dan weet ik het ook niet. upc beweerd in ieder geval van niets te weten

[...]

aldus een of andere medewerker op het chelloo forum
Een een of andere medewerker die zegt dat die "voor zover dat die weet" UPC niet aan het blokken is, vind ik niet echt een betrouwbaar antwoord. Klinkt als een standaard helpdesk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat Chello zegt van niks te weten.
Heb afgelopen week al tientallen keren naar de helpdesk gebeld.
Maar zo vreemd dat dit probleem alleen bij Chello voorkomt en nog vreemder dat zij zeggen van niets weten!
Een kennis van mij heeft Chello extreem en heeft hetzelfde probleem sinds vorige week zondag.
Hoe vreemd allemaal.

Hoe kan ik dit oplossen?
Of moet ik er maar mee leren leven dat ik voortaan niets meer kan downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 246030 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:03:
Hallo,
Sinds afgelopen Maandag 17 december heb ik hetzelfde probleem !
Ook ik kan plotseling niet meer downloaden met het proggie Utorrent.
Ook andere download proggies werken niet.
Daarvoor nooit problemen gehad met het downloaden met Utorrent.
Ik had niets veranderd aan mijn pc.
Mijn IPadres was opeens veranderd in 77.250.....
Ook ik ben een Chello gebruiker.

Groetjes Lara
77.*.*.* Pff.... Ken nog wel iemand met zo'n ip, die komt in Emule bij heel wat minder mensen in de bronnenlijst te staan sinds ie in dat IP-bereik zit. En ja, ip-filer van ezeltje is gechecked.
Komt omdat het ip met 77 begint van wat ik heb begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-12-2007 15:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246030 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:10:
Ik weet dat Chello zegt van niks te weten.
Heb afgelopen week al tientallen keren naar de helpdesk gebeld.
Maar zo vreemd dat dit probleem alleen bij Chello voorkomt en nog vreemder dat zij zeggen van niets weten!
Een kennis van mij heeft Chello extreem en heeft hetzelfde probleem sinds vorige week zondag.
Hoe vreemd allemaal.

Hoe kan ik dit oplossen?
Of moet ik er maar mee leren leven dat ik voortaan niets meer kan downloaden ?
Als het alleen om Torrents gaat kan je mijn oplossing eerder in dit topic proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

ter info: heb ook chello, maar geen probleem met bitcomet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan kloppen.
Niet iedere Chello gebruiker heeft dit probleem.
Ik voorheen ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
ik zit in de 77.249.17.x range. Ik zit al enkele maanden in deze ip range. Voorheen geen problemen, tot vorige week ofzo (althans, toen merkte ik het weer. Aangezien de meeste US series al enkele weken season break hebben had ik het niet meteen door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bartgrefte schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:14:
[...]

77.*.*.* Pff.... Ken nog wel iemand met zo'n ip, die komt in Emule bij heel wat minder mensen in de bronnenlijst te staan sinds ie in dat IP-bereik zit. En ja, ip-filer van ezeltje is gechecked.
Komt omdat het ip met 77 begint van wat ik heb begrepen.
77.x.x.x is zo'n 16 miljoen IP adressen, waarvan hoogstwaarschijnlijk maar een fractie bij UPC in NL in gebruik is (zou niet weten hoeveel, maar tot nader orde heeft UPC veel minder klanten dan dat...), en waarvan je je donder op kunt zeggen dat als er iets mis gaat het niet om de hele 77.0.0.0/8 reeks gaat. Wees als je het al over IP-reeksen hebt volledig en geef de hele /24 (Class C voor mensen die CIDR niet kunnen). Dan kom je erachter dat bijvoorbeeld iedereen in 77.249.17.0/24 een probleem heeft, en bijvoorbeeld in de 77.250.12.0/24 range niet.

Misschien ook niet onnuttig om postcode gebied (de cijfertjes dus) en evt router te vermelden (+of het probleem ook zonder router ertussen optreedt)

Om maar eens te beginnen:

24.132.207.x
6542
Geen router (althans, zelfbouwrouter P3-bak waar de rtorrent op draait, dus niets tussen torrentbak en modem)
Geen problemen, althans, zonder encryption is traag, met encryption gaat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 26-12-2007 00:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

En ik heb hier dus nu het zelfde probleem :(

Chello Extreem en kan niet meer connecten naar welke tracker dan ook. Wat is dit voor nepactie van UPC. Geen mailtje niks en nu zomaar ineens torrentverkeer gaan blokken :@

Heb het inmiddels aan de praat met Tor, dat werkt goed. Maar ik ga wel even UPC bellen vandaag of dat dit blijvend is. Zoja zeg ik per direct me abonnement op want ik neem geen 20mbit met 2mbit upload om heel snel me mailtjes te versturen dat begrijpen ze toch zelf ook wel |:(

[ Voor 39% gewijzigd door DenniZ op 28-12-2007 09:14 ]

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2021
En hier nog een ! Geen Trackers, geen UseNet en nauwelijks Emuleverbinding. Helpdesk gebeld en volgens de dienstdoende NoNo een bekend probleem waar aan gewerkt wordt. Zo'n UPC reactie doet het ergste vrezen!
Ben het geheel met Denniz eens, ik betaal geen 4 tientjes per maand op met een dergelijke actie genaaid te worden. Wordt weer eens de hoogste tijd dat UPC (terecht) voor lul gezet wordt in de diverse consumentenprogramma's en consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Gebruik het al hier in de thread genoemde torproject.org om je torrents weer full speed te laten werken. Voor nieuwsgroepen zal je over moeten stappen naar Hitnews daar kan je via SSL connecten en dat werkt nog wel gewoon fullspeed. Voor emule weet ik helaas geen oplossing.

Het is inderdaad echt een belachelijke actie van UPC om nu ineens met piekuren (16:00 tot 23:00) te gaan werken. Het is een verandering van de aangeboden dienst dus je kan kosteloos overstappen naar een andere provider.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30136

Chello user en exact hetzelfde probleem, sinds maandag doet om t even op welk tijdstip geen enkel torrent het meer, en volgens de helldesk lag het probleem niet bij hun...

Misschien eens tijd dat mensen eens als groep een zaak tegen UPC aanspannen, hier krijg je overduidelijk niet waar men voor betaald en dat is nog altijd in strijd met het consumentenrecht...

K ga eerst die Tor eens uitproberen.

edit: enna die Tor werkt t ineens....
Heeft dit trouwens alleen gevolgen voor utorrent of alle online applicaties?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30136 op 29-12-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30136 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:24:
Chello user en exact hetzelfde probleem, sinds maandag doet om t even op welk tijdstip geen enkel torrent het meer, en volgens de helldesk lag het probleem niet bij hun...

Misschien eens tijd dat mensen eens als groep een zaak tegen UPC aanspannen, hier krijg je overduidelijk niet waar men voor betaald en dat is nog altijd in strijd met het consumentenrecht...

K ga eerst die Tor eens uitproberen.

edit: enna die Tor werkt t ineens....
Heeft dit trouwens alleen gevolgen voor utorrent of alle online applicaties?
Tor is gewoon een algemene proxy. Je kan in principe gewoon elk programma met ondersteuning voor socks instellen om Tor te gebruiken. Als je alleen uTorrent ingesteld hebt dan zal alleen uTorrent via Tor gaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbosveld
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 15:02
Zou iedereen hier problemen van moeten ondervinden? Ik kan namelijk niet zeggen dat ik snelheidsproblemen in uTorrent ondervind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m
  • Laatst online: 14:09

p0m

Voor de mensen die willen weten wat UPC precies blokkeerd bij torrents, het lijkt erop dat ze in je http requests rondsnuffelen.
In het geval van torrent trackers is het wel erg simpel gefilterd bij UPC, elke http request met "?info_hash=" of "&info_hash=" in de url wordt gewoon geblokkeerd, tenzij je in de afgelopen minuut die host al eens eerder gezocht hebt. www.google.nl?info_hash=bla bezoeken met je browser valt daar dus ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30136

p0m schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:10:
Voor de mensen die willen weten wat UPC precies blokkeerd bij torrents, het lijkt erop dat ze in je http requests rondsnuffelen.
In het geval van torrent trackers is het wel erg simpel gefilterd bij UPC, elke http request met "?info_hash=" of "&info_hash=" in de url wordt gewoon geblokkeerd, tenzij je in de afgelopen minuut die host al eens eerder gezocht hebt. www.google.nl?info_hash=bla bezoeken met je browser valt daar dus ook onder.
Ergens ronduit belachelijk natuurlijk, dan neem je een 20mbit lijn bij die eikels af, maar downloaden zit er niet meer in, en nog glashard ontkennen ook die lamballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

p0m schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:10:
Bedankt voor die informatie. Ik was eerlijk gezegd te lui om dat uit te vogelen O-).

Het lijkt er dus op dat ze gewoon op een simpele manier de torrents eruit filteren door http
requests te droppen bij hun routers en nooit antwoord terug geven waardoor je browser of
in dit geval de torrent client een time-out geeft.

In de lange tijd dat ik op het internet zit heb ik nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt. Dit is
of een probleem van hun kant, wat mij zeer waarschijnlijk lijkt. Of een soort test waar een klein groepje mensen onder valt. In ieder geval onacceptabel. Ik heb er niet zoveel verstand van maar kunnen we niet een bond aanspreken om UPC op de vingers te laten tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m

p0m

Anoniem: 245499 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Bedankt voor die informatie. Ik was eerlijk gezegd te lui om dat uit te vogelen O-).

Het lijkt er dus op dat ze gewoon op een simpele manier de torrents eruit filteren door http
requests te droppen bij hun routers en nooit antwoord terug geven waardoor je browser of
in dit geval de torrent client een time-out geeft.

In de lange tijd dat ik op het internet zit heb ik nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt. Dit is
of een probleem van hun kant, wat mij zeer waarschijnlijk lijkt. Of een soort test waar een klein groepje mensen onder valt. In ieder geval onacceptabel. Ik heb er niet zoveel verstand van maar kunnen we niet een bond aanspreken om UPC op de vingers te laten tikken?
Het is inderdaad de grens tussen QoS (quality of service) en DoS (denial of service) welke UPC hier lijkt te overschrijden.

Waarschijnlijk heeft UPC veel p2p/usenet gebruikers op het kiddywheels IP block gezet (77.xxx) welke zwaar gefilterd wordt. Newsgroup access wordt bijvoorbeeld ook geblokkeerd voor middernacht zoals Killah_Priest al opmerkte.

Mijn grootste bezwaar is dat ze hier geen notificatie van sturen, waarschijnlijk hoopt UPC dat klanten niet merken dat ze blokkeerd worden. Ook is het ophalen van je dataverkeer statestieken verdwenen zover ik kan zien, dus je kan ook je eigen gebruik niet meer meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als nou eens iedereen die hier last van heeft post exact waar ze zitten (/24 IP reeks en postcode) kunnen we ipv loos te speculeren ook duidelijk toegespitst gaan kijken hoe/wat/waar - wie weet is dit niet een opzettelijke samenzwering om P2P verkeer tegen te houden maar gewoon een foutje ergens. Door alleen elkaar na te praten en geen harde info te posten los je niets op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

dion_b schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:28:
Als nou eens iedereen die hier last van heeft post exact waar ze zitten (/24 IP reeks en postcode) kunnen we ipv loos te speculeren ook duidelijk toegespitst gaan kijken hoe/wat/waar - wie weet is dit niet een opzettelijke samenzwering om P2P verkeer tegen te houden maar gewoon een foutje ergens. Door alleen elkaar na te praten en geen harde info te posten los je niets op.
Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenniZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:04:
[...]

Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...
het grootste schandaal in de geschiedenis van internettend nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 13:57
Ik ben al jaren geleden overgestapt van UPC naar een andere provider.
Modbreak:rant removed, dat mag wel wat minder

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 30-12-2007 12:19 ]

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Niet te blokkeren, te shapen. Dat is behoorlijk iets anders. Iirc staat de exacte text van wat ze doen op www.chelloo.com

Dit riekt gewoon naar een storing cq iets dat verkeerd ingesteld staat bij bepaalde IP reeksen of in bepaalde gebieden, anders zouden alle UPC gebruikers in gelijke mate er last van hebben.

- iedereen blijft elkaar napraten bij een probleem dat *niet* alle UPC gebruikers treft, waardoor niemand erachter komt hoe de vork hier precies in de steel zit, en niemand iets oplost
- we doen alsof we Tweakers zijn en posten op een niveau dat Tweakers betaamt, dus met minimaal exacte specs (IP-reeks, postcodecijfers en exacte symptomen)

Het is makkelijk en goedkoop om stemmingmakende troep te posten, jezelf onderdeel maken van een oplossing vergt iets meer inzet, maar dan heb je ook wat...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Right, laat ik ook es een bijdrage doen:

Chello Power(6/1.5)
Postcode 1326
Linksys WRT54GL(DD-WRT firmware)
Utorrent 1.7.5 + port forwarded in de router
Geen proxy gedoe, wel encryption aan.
WAN IP zit ergens in: 24.132.191.0/24

Plaatje van mn µTorrent client.
Screenie zojuist gemaakt omstreeks 05:43(don't ask).
Ieder blokje van de speedgraph stelt een uur voor, je kijkt dus tegen de afgelopen 10 uur aan, met een resolutie van 5 minuten.

Ik ondervind naar mijn weten geen problemen, ik zal overdag ens een Naruto torrent ofzo draaien om de speed te checken.
Als je een error krijgt "no connection could be made because the machine..." etc. dan wordt JOUW ip adres dus geblokt. Op de tracker dus.

Of UPC moet de pakketjes onderscheppen en doen jouw laten verbinden met een heel systeem(een bak machine van UPC zelf?) dan de tracker maare, denk niet dat dat het geval is, dan wel mogelijk is.
Wie zegt dat trackers niet werken met banlists?

Misschien moet er ook worden aangegeven bij welke trackers het probleem zit?
Ikzelf gebruik verscheidene trackers voor verschillende soorten media en ondervind nergens problemen mee.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:11:
[...]

Niet te blokkeren, te shapen. Dat is behoorlijk iets anders. Iirc staat de exacte text van wat ze doen op www.chelloo.com

Dit riekt gewoon naar een storing cq iets dat verkeerd ingesteld staat bij bepaalde IP reeksen of in bepaalde gebieden, anders zouden alle UPC gebruikers in gelijke mate er last van hebben.

- iedereen blijft elkaar napraten bij een probleem dat *niet* alle UPC gebruikers treft, waardoor niemand erachter komt hoe de vork hier precies in de steel zit, en niemand iets oplost
- we doen alsof we Tweakers zijn en posten op een niveau dat Tweakers betaamt, dus met minimaal exacte specs (IP-reeks, postcodecijfers en exacte symptomen)

Het is makkelijk en goedkoop om stemmingmakende troep te posten, jezelf onderdeel maken van een oplossing vergt iets meer inzet, maar dan heb je ook wat...
ze geven wel toe dat ze het blokkeren, iemand heeft namelijk een mail terug gekregen van upc.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij onze systemen gecontroleerd. Hieruit blijkt dat wij dit probleem in onderzoek hebben. Door het toepassen van het prioriteren van het netwerk verkeer proberen wij te voorkomen dat normaal internet verkeer te veel hinder ondervindt in de piekuren. Deze piekuren liggen tussen de 16:00 en 23:00 uur. Dit mag echter niet tot gevolg hebben dat het overige verkeer lam wordt gelegd. Deze gevolgen worden nu onderzocht en wij proberen tot een goed werkende oplossing te komen. Een eventuele verlaging van de snelheden tijdens de piekuren is acceptabel maar een volledig uitval hiervan mag echter niet voorkomen. Dit is helaas echter wel het geval. Onze excuses hiervoor.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
ik ben ook screwed, nooit problemen gehad met torrents en nu ineens snelheid 0 tot max. 30. Gemiddeld 10KB/s.

En het ligt niet aan de torrent. Vriend van me die met een andere tracker werkt stond vandaag ook raar te kijken. Sinds vandaag dus ook klote voor postcode 707X XX.

Ik ga nog even 16 uur wachten totdat ik mijn gigabyte binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 179986 schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:57:
[...]

ze geven wel toe dat ze het blokkeren, iemand heeft namelijk een mail terug gekregen van upc.

[...]

:O
Ja, en tenzij ik heel scheef lees staat daar toch echt:
Een eventuele verlaging van de snelheden tijdens de piekuren is acceptabel maar een volledig uitval hiervan mag echter niet voorkomen.
Dus ook volgens UPC gaat het hier om een storing. Dat ze er vooralsnog weinig aan doen is jammer, maar geef ze eens ongelijk, de enige mensen die hier daadwerkelijk informatie posten zijn de mensen bij wie niets mis is 8)7

Tenzij UPC een glazen bol heeft (zo ja: ik wil er een, zou een stuk schelen bij het modereren in sommige topics in Harde Waren :+ ) kunnen ze hier geen ene steek mee...
Rambo schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:08:
ik ben ook screwed, nooit problemen gehad met torrents en nu ineens snelheid 0 tot max. 30. Gemiddeld 10KB/s.

En het ligt niet aan de torrent. Vriend van me die met een andere tracker werkt stond vandaag ook raar te kijken. Sinds vandaag dus ook klote voor postcode 707X XX.

Ik ga nog even 16 uur wachten totdat ik mijn gigabyte binnen heb.
1) dit is een ander probleem (vertraging)
2) UPC zegt (zoals hierboven geciteerd) dit te doen, niets nieuws dus
3) hoe weet je dat het aan UPC ligt dat het opeens trager gaat?
4) ook jij post geen IP info en onvolledige postcodeinfo :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

dion_b schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:42:
[...]

Ja, en tenzij ik heel scheef lees staat daar toch echt:

[...]

Dus ook volgens UPC gaat het hier om een storing. Dat ze er vooralsnog weinig aan doen is jammer, maar geef ze eens ongelijk, de enige mensen die hier daadwerkelijk informatie posten zijn de mensen bij wie niets mis is 8)7

Tenzij UPC een glazen bol heeft (zo ja: ik wil er een, zou een stuk schelen bij het modereren in sommige topics in Harde Waren :+ ) kunnen ze hier geen ene steek mee...

[...]

1) dit is een ander probleem (vertraging)
2) UPC zegt (zoals hierboven geciteerd) dit te doen, niets nieuws dus
3) hoe weet je dat het aan UPC ligt dat het opeens trager gaat?
4) ook jij post geen IP info en onvolledige postcodeinfo :/
Jij had mod op fok moeten worden van het Politieke zeikcafe.

Thomson modem
Rotterdam 3042xx
ip 80.56.xx.xx
Extreem Abbo

Voorheen nooit problemen nu opeens geen enkele connectie naar welke tracker dan ook meer mogelijk. Ja hoor dat ligt echt aan die trackers 8)7
NG's (Eweka) gaan ook niet meer, dus ik dl nu via Hitnews via SSL. Dan gaat het ook direct weer fullspeed. Lijkt me dus wel duidelijk waar het aan ligt he, daar hoef je geen hooggeleerde voor te zijn en daar heb je ook mijn ip niet voor nodig.

UPC levert niet waar ik voor betaal maar blokkeert (m.i. opzettelijk) het grote download verkeer. Dit is gewoon een schandalige actie. Ik neem geen Extreem abbo om heel snel me mailtjes te versturen, ik wil doen waar zij reclame voor maken "een dvd heb je in 35 minuten binnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:14

GekkeR

key = key

Voor mensen die er net zoals mij pas achter komen na het bestellen , je kan upc opzeggen binnen 1 week.

Was meer dan een jaar geleden overigens.
Toen was er nog sprake van een tijdelijke situatie, waar upc wat aan ging doen door meer bandbreedte te kopen.

Nogal duidelijk dat dat dus helemaal niet het geval is , en upc gewoon niet genoeg bandbreedte wil inkopen om geld te besparen.
Extreme lijkt lekker snel te zijn , maar je hebt er niks aan.

Ben blij dat ik TweakDSL heb :p

[ Voor 24% gewijzigd door GekkeR op 31-12-2007 13:27 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Men heeft inderdaad gewoon niet genoeg bandbreedte en wil dat op deze manier oplossen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DenniZ schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:25:
[...]

Jij had mod op fok moeten worden van het Politieke zeikcafe.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik ueberhaupt niet mod op Fok! zou moeten worden (zoek - als Fok! search tenminste werkt - eens op m'n nick in Klaagbaak :+ )

Maar verder: is lezen wat in een mail staat en gewoon inhoudelijk posten nou echt zo raar?
Thomson modem
Rotterdam 3042xx
ip 80.56.xx.xx
Extreem Abbo
Mooi, maar je geeft nog niet welke IP range je zit (/24 betekent dat je de eerste drie cijfers moet geven). Enige wat dit zegt is dat de "Het ligt aan de 77-IP"-napraters duidelijk ongelijk hebben.
Voorheen nooit problemen nu opeens geen enkele connectie naar welke tracker dan ook meer mogelijk. Ja hoor dat ligt echt aan die trackers 8)7
NG's (Eweka) gaan ook niet meer, dus ik dl nu via Hitnews via SSL. Dan gaat het ook direct weer fullspeed. Lijkt me dus wel duidelijk waar het aan ligt he, daar hoef je geen hooggeleerde voor te zijn en daar heb je ook mijn ip niet voor nodig.

UPC levert niet waar ik voor betaal maar blokkeert (m.i. opzettelijk) het grote download verkeer. Dit is gewoon een schandalige actie. Ik neem geen Extreem abbo om heel snel me mailtjes te versturen, ik wil doen waar zij reclame voor maken "een dvd heb je in 35 minuten binnen".
Geen enkele connectie is gewoon fout, UPC raakt alle klanten kwijt als dit opzettelijk gebeurt. Ofwel is UPC suicidaal (want de duurste abo's zijn ook de meest winstgevende), danwel is dit gewoon een storing die ze vooralsnog niet bij machte zijn om op te lossen.

En ik kan me levendig inleven in de gedachte dat dat komt doordat niemand met dit probleem daadwerkelijk informatie levert - tenzij iedereen die hier blaat opeens tegenover de helpdesk wel zinnig bezig gaat. Alleen gok ik zo dat dat een beetje optimistisch gedacht is :z

Maar goed, als je eens meldt in welke IP-reeks je zit (dus eerste drie getallen) kun jij de omslag inleiden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247049

Ik heb het zelfde probleem geen verbinding met peer to peer emule en torrent UPC
weet van het probleem maar weet niet waar de fout zit ,sinds 18.12.07 gaven ze mij een ander IP adres en toen was het over er zit bij mij ook 77 in IP adres, en mijn post code is 2982 heb al een keer of 6 gebeld antwoord was ,zijn er mee bezig weten niet waar de fout zit,kan ook mijn contract met upc niet tussen tijds opzeggen want ik kan wel normaal downloaden,dus geen gegronde reden.
Mvrg Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:44
Tuurlijk kun je dat wel. Zij komen toch het contract niet na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Dat kan echt wel hoor, ze voeren piekuren in namelijk (16:00 - 23:00) en daar was geen sprake van toen ik mijn abbo afsloot. Er werd en wordt geadverteerd met ongelimiteerd internetten en supersnel downloaden. Nou dit is wel degelijk een beperking van mijn internet gedurende 7 uur van de dag. Wel degelijk een verandering aan het product/dienst dus kan je kosteloos overstappen.

IP:
80.56.224.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Nou, ga je gang dan. Voor UPC tien anderen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
77.x.x.x
x.77.x.x
x.x.77.x
x.x.x.77

177.x.x.x
x.177.x.x
x.x.177.x
x.x.x.177

Met andere woorden: dit zegt niets... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Laatst online: 16-01 13:43
Abbo: Chello Classic
Postcode: 1071 (Amsterdam)
IP range: 62.163.4.X

* Kan niet meer connecten naar Bittorrent trackers, zowel legale als minder legale
* Kan niet meer connecten naar Emule servers
* Kad lijkt nog wel te werken...

:(

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

paella schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:52:
Nou, ga je gang dan. Voor UPC tien anderen.
Noem eens een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 17:46
ook hier vrijwel geen torrent verbindingen meer... (5-10kb/s)

abo: Extreme
pc: 5654 (Eindhoven)
ip: 77.251.xx.xxx

waardeloos... ik ben blij dat ik over 3 maanden ga verhuizen en een ander abo kan nemen. (Tilburg is buiten verzorgingsgebied)

[ Voor 8% gewijzigd door amoen op 01-01-2008 21:46 ]

heeeeee ..... hoe is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 13:02
Allereerst... bedankt voor de oplossing met TOR.. alles werkt weer. Ik begreep er al helemaal niks van... :)

abo: Chello classic:
pc: 3051 (rotterdam)
ip: 77.249.xx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Is er iemand hier met Tor het al gelukt om ook daadwerkelijk connectable te zijn met torrents? Het download lukt wel, maar ik wil ook graag connectable zijn op private trackers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenniZ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:25:
Is er iemand hier met Tor het al gelukt om ook daadwerkelijk connectable te zijn met torrents? Het download lukt wel, maar ik wil ook graag connectable zijn op private trackers natuurlijk.
Naar mijn ervaring ben je wel connectable via Tor, alleen de tracker zal jou als
not connectable aangeven. Dit omdat de clients wel met jou kunnen verbinden
maar de tracker het IP van Tor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Is het misschien een idee om een vers centraal discussie topic op te zetten over dit blokkeer gedrag van UPC nu we hier wel zeker van zijn? Want nu loopt het een beetje verspreid over verschillende "mijn internet/torrents/emule doet het niet goed" topics... waarbij blijkt dat het allemaal op het zelfde verhaal neerkomt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m

p0m

dion_b schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:11:
[...]

Het is inderdaad niet duidelijk of het een storing is of niet. Het probleem lijkt wel indirect met traffic shaping te maken te hebben.

Abbonnement: internet Easy
Modem: Arris
Postcode: 2011
IP range: 77.251.xxx.xxx
Problemen:
  • HTTP requests met "?info_hash=" in querystring geven een timeout, maakt niet uit welke hostname. (bittorrent trackers)
  • Newsgroup access naar TweakNews niet mogelijk voor 12:00 middernacht (niet getest wanneer het begint), geeft ook timeouts.
Oplossing: Nieuw IP adres verkregen. heb nu 62.163.xxx.xxx, alle problemen weg.
Speculaties: Van 'doh' naar 'evil' ;)
  1. UPC shaped z'n traffic, wat mag (en ik geen probleem mee heb). Één van de shaping routers/gateways heeft een storing, waardoor alles wat potentieel geknepen kan worden in plaats daarvan gedropped wordt. De IP range die bij die gateway/router hoort heeft daar last van. (klopt met wat op www.chelloo.com staat)
  2. UPC shaped z'n traffic, maar niet op al zijn gebruikers. Degene die het wel hebben, hebben het ongeluk dat het shapen niet altijd correct verloopt. Klanten komen random wel of niet in aanmerking voor shaping. Minder eerlijk omdat er, los van storingen, een verschil is in QoS.
  3. UPC heeft een shaper specifiek voor sommige gebruikers, en plaats klanten daar bewust in. Maar het shapen belast de routers teveel, waardoor het geshapede traffic aan timeouts ten onder gaat.
  4. UPC heeft een router welke newsgroup access en p2p blokkeerd voor gebruikers. UPC hoopt dat de klant hierdoor het dataverkeer gebruik mindert, een andere ISP kiest, of een duurder abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
p0m schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:48:
[...]
• HTTP requests met "?info_hash=" in querystring geven een timeout, maakt niet uit welke hostname. (bittorrent trackers)
Dus ook http://tweakers.net/?info_hash= ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Laat ik maar weer posten :
IP Range 77.249.17.x
Postcode 1072
Abbo : geen idee, hoe het abbo heet maar het is 6mbit down, 1,5mbit up

Nog steeds geen verbinding met nieuwsgroepen en Torrents (behalve dan via SSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151735

ik heb ook upc ik kan wel gewoon downloaden en uploaden ik heb zelf chello extreme ik werk zelf met utorrent 1.7 versie ik snap hier niks van dat mensen niet via p2p kan downloaden michien is het wel dat ze de lage abonement blokeren en niet die hoge mij ip begind met 213.46.117xxx
rotterdam

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 151735 op 02-01-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m

p0m

Ik heb nu een ander IP, en kan het nu niet meer zelf reproduceren, maar ik heb het toendertijd getest met http://www.google.nl?info_hash=bla, en dat leverde timeouts op. (Killah_Priest zou echter nog een timeout moeten krijgen bij beide urls, misschien moet er nog een waarde achter de = staan bij jouw url)

Het viel enigzins te omzeilen door kort voor de request www.google.nl zelf aan te roepen zonder de querystring, maar de hostname moest exact overeen komen. Het kan zijn dat firefox dan net iets andere HTTP requests stuurt, of dat de shaper zelf probeert false positives te vermijden.

Exact dezelfde url een paar seconden later of eerder aanroepen via een VPN (dus totaal encryped) gaf geen timeouts.

[ Voor 8% gewijzigd door p0m op 03-01-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 13:02
Hmmmm met die TOR proxy had ik toch geen succes :( Mijn ip etc had ik al gepost..

Weten jullie hoe ik een nieuw ip verkrijg? De gasten bij UPC zeggen 24h modem uitlaten (wat ik ook al wist...) maar 24 h......is .....zoooo lang...
Kunnen zij het niet resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 10-04 22:20
Mastadont schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:34:
Hmmmm met die TOR proxy had ik toch geen succes :( Mijn ip etc had ik al gepost..

Weten jullie hoe ik een nieuw ip verkrijg? De gasten bij UPC zeggen 24h modem uitlaten (wat ik ook al wist...) maar 24 h......is .....zoooo lang...
Kunnen zij het niet resetten?
ff gauw rondzoeken? en anders bel je ze toch. als ze het kunnen moet je ze toch bellen. Is ook een stuk sneller dan hier te wachten op een reply he ;)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sluit een andere apparaat of NIC aan op de modem, dan krijg je (wegens ander MAC-adres) ook een ander IP :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Aangezien ik de hele dag ziek thuis zit de afgelopen dagen en ik het toch een erg frustrerend probleem vind ben ik eens door de topics hier en op chelloo.com gaan spitten om te zien of er een patroon op te maken valt waar/hoe UPC het p2p verkeer blokkeert. Ik ben hierdoor tot de volgende lijst van subnets gekomen door de posts van mensen, postcodes, abbo's en of P2P wel of niet werkt. (torrent, danwel emule). Er lijkt vooralsnog nog niet al te veel over te zeggen... behalve dat je waarschijnlijk in de 24.132.x.x range goed zit...

** edit **
Het lijstje wordt nu bijgehouden in het nieuwe topic:

[ Voor 72% gewijzigd door Squee op 05-01-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Dacht ff dat ik gek werd, tot ik dit topic zag :)

Heb ook al een tijdje problemen, maar dacht dat het kwam vanwege de wat vagere torrents die ik wilde downloaden.

Postcode: 3355
IP: 77.248

Even kijken of Tor werkt.

Edit: Tor werkt idd, thanks Th3dge!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 03-01-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2021
Squee, nog een voor je lijstje :

IP 80.56.142.xx

PC 3054 ( Rotterdam )

Power abbo

Sinds 21 december zo goed als geen verbinding met trackers, Emule en UseNet

De 80.56 range lijkt dus een probleem range

Heb 27-12 gebeld met UPC en 28-12 gemaild met klacht. Geen enkel effect of oplossing.
Ik heb het nu wel gehad met UPC en stap over op ADSL. Logisch nadenkend zullen de problemen alleen maar toenemen met het aggressief aantekken van nieuwe klanten en het aanbieden van steeds meer diensten over dezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Squee schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:48:
Is het misschien een idee om een vers centraal discussie topic op te zetten over dit blokkeer gedrag van UPC nu we hier wel zeker van zijn? Want nu loopt het een beetje verspreid over verschillende "mijn internet/torrents/emule doet het niet goed" topics... waarbij blijkt dat het allemaal op het zelfde verhaal neerkomt uiteindelijk.
Ik ga toch maar een uitgebreid nieuw topic hier voor opzetten om de gaan onderzoeken hoe het nou precies zit met het blokkeer gedrag van UPC, en hopelijk zijn er hier veel mensen die hun steentje dan bij willen dragen. Binnenkort hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee

Inhoudsopgave:
Wat is er aan de hand?
Waar is dit topic voor?
Waar is dit topic niet voor?
Hoe kan ik helpen? (ook voor mensen zonder P2P problemen!)
Enkele Oplossingen
Met dank aan...
Huidige lijst van gerapporteerde netblocks

Wat is er aan de hand?
Sinds medio December 2007, varieerend tussen 13 en 22 December of soms nog eerder, beginnen klanten met een UPC internetverbinding op te merken dat zij geen P2P software meer kunnen gebruiken. Torrents krijgen continue timeouts bij het verbinden met trackers, bij legale dan wel minder legale, en Emule clients kunnen ook niet meer met servers verbinden. Dezelfde groep gebruikers lijkt ook problemen met Usenet/nieuwsgroep verbindingen te ondervinden, maar het is niet geheel duidelijk of dit niet een losstaand probleem is aangezien ook al her en der opgemerkt is dat nieuwsgroep verkeer hard geknepen wordt door UPC in de piek uren.
Hoe UPC het verkeer exact blokkeert is niet bekend, maar er is wel opgemerkt dat HTTP requests met "?info_hash=" of "&info_hash" in de querystring altijd een timeout geven, behalve als daarvoor een 'normale' request naar die host gegaan is. Dit soort requests worden gestuurd naar bittorent trackers, maar worden ongeacht wat voor host gedropped. Zo ook bijvoorbeeld http://www.google.nl/?info_hash=bla of http://www.tweakers.net/?info_hash=bla als je onder de blokkade valt.
De reactie van UPC in het algemeen op dit alles hangt af van hoe ver men in de helpdesk door weet te dringen. Het lijkt te varieeren van "het werkt toch gewoon?" omdat je wel gewoon kan browsen/mailen, tot "Deze storing is bij ons bekend we zijn er naar aan het kijken" wat we al minstens twee weken horen. UPC geeft overigens wel toe Nieuwsgroep en P2P verkeer af te knijpen in de piek uren, maar van een gehele blokkade zou geen sprake zijn.

Twee opmerkelijke passages uit de algemene voorwaarden:
25.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de Breedbanddienst of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.
25.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de Breedbanddienst binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt terzake geen aansprakelijkheid.
Waar is dit topic voor?
In dit topic wil ik proberen in kaart te brengen op welke (sub)netwerken UPC het P2P verkeer blokkeert, om te zien of hier een bepaald patroon in zit en om te laten zien dat het niet zomaar een 'storing' is zoals UPC ons wil doen geloven. Als we op deze manier kunnen aantonen dat er echt op bepaalde subnetten geblokkeerd wordt, heeft dat in ieder geval nieuwswaarde, maar lijkt het me ook dat we een sterk punt tegen UPC kunnen maken.

Waar is dit topic niet voor?
• Onnodige flames tegen UPC, of suggesties om over te schakelen naar provider X
• Vragen over de oplossingen hieronder beschreven
• Discussies of P2P wel of niet geblokkeerd zou moeten/mogen worden door UPC in verband met de 'legaliteit' van merendeel van het verkeer

Hoe kan ik helpen?
Aangezien ik een lijst probeer te bouwen van alle werkende en niet werkende subnetten van UPC, wil ik graag alle UPC gebruikers hier oproepen de volgende informatie te posten:
• /24 Subnet waarin je je bevindt, dus de eerste drie getallen van je IP adres (bijv 62.163.4.x), aangeraden wordt om het vierde getal weg te laten. Posts met /16 subnets (twee getallen) hebben we niets aan, aangezien het in de subnetten daaronder zelfs kan verschillen!
• Postcode / Woonplaats, ook al lijkt het vooralsnog niet locatie gebonden te zijn
• Abonnement, ook al lijkt dit ook geen invloed te hebben
• Welke P2P protocollen werken er wel/niet
• Sinds wanneer doen de problemen zich voor, of op welk tijdstip werkte alles prima
• Het resultaat van het proberen te openen van de URL: http://www.google.nl/?info_hash=bla , geeft deze een timeout of een Google 404 foutmelding?

Mocht je niet weten wat je IP adres is: http://www.whatismyip.org

Verder mochten er nog meer oplossingen/workarounds bedacht worden of andere toevoegingen/verbeteringen/bijdragen voor in de startpost, dan hoor ik daar natuurlijk ook graag over.

Enkele Oplossingen
Her en der zijn er enkele oplossingen gekomen om de blokkades te omzeilen. Hier een overzicht van de mogelijkheden:
uTorrent via Tor
Veranderen MAC adres
Nieuwsgroupen via SSL

uTorrent via Tor
Anoniem: 245499 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:29:
  1. Installeer Tor.

Succes.

Veranderen MAC adres
Door je MAC adres te veranderen van het apparaat wat direct achter je UPC modem hangt en je modem te herstarten kan je forceren om een nieuw IP adres toegewezen te krijgen. Dit werkt in feite als soort van loterij, er is een kans dat je nieuwe IP in een range zit die niet geblokkeerd is, en dit heeft al voor een aantal mensen gewerkt.
! Let wel op dat het not-done is om zomaar een willekeurig MAC adres in te stellen, aangezien dit in principe een wereldwijd uniek adres is! Het beste is om het MAC adres te verwisselen van bijv je Router en je PC, of van een oude PC/netwerkkaart die je misschien nog ergens hebt liggen. Of indien je direct een PC aan je modem hebt hangen, om dan een andere netwerkkaart te proberen.

Nieuwgroepen via SSL
Enkele mensen hebben de connectie en snelheidsproblemen met Nieuwsgroepen weten te omzeilen door gebruik te maken van SSL encryptie. Niet alle Nieuwsgroepen ondersteunen dit, en soms moet er extra worden betaald voor SSL toegang.

Met dank aan...
Het is onmogelijk om iedereen die (in)direct bijgedragen heeft aan het topic hier te bedanken omdat ik tientallen pagina's hierover heb doorgeploegd op GoT en het chelloo forum om deze informatie bij elkaar te schrapen. Toch wilde ik nog even wat mensen noemen en wat links geven naar relevante topics.
• th3dge - Voor de Tor/uTorrent oplossing
• p0m - Voor het constateren van de "?info_hash=" filtering
• Vlarp - Veel zinnige posts op chelloo.com o.a. over MAC adres aanpassen om ander IP te krijgen
• Defspace - Suggestie over tekst uit de algemene voorwaarden
• Iedereen die op GoT of chelloo.com zijn Subnet/problemen/etc informatie heeft gepost die ik heb gebruikt om de eerste lijst samen te stellen

GoT:
Torrent probleem UPC
Geen P2P client doet het nog *
p2p programma's maken geen verbinding meer

chelloo.com:
Verbindingsproblemen usenet en P2P programma's
Huidige lijst van gerapporteerde netblocks
Deze lijst is samengesteld uit de gegevens die door mensen hier op GoT en op chelloo.com zijn gepost. Er wordt naar gestreefd om deze lijst up-to-date te houden.

SubnetPostcodeWerkt P2P?opAbonnement
24.132.77.x2983ja05 jan
24.132.112.x8242 (lely)ja05 janExtreme
24.132.120.x7101ja05 jan
24.132.166.x2983nee05 jan
24.132.191.x1326ja30 dec
24.132.207.x6542ja25 dec
62.108.5.x3311 (dort)nee28 dec
62.163.?.x2011ja2 jan
62.163.4.x1071 (adam)nee30 decClassic
62.163.84.x3281ja22 decExtreme
62.195.19.x3261nee27 decLight
62.195.179.x(almere)ja04 janExtreme
77.248.?.x3355nee03 jan
77.248.79.x1025 (adam)nee13 dec
77.248.80.x1034ja30 decExtreme
77.248.121.x5502 (veldhvn)ja04 janLight
77.249.?.x3051 (rdam)nee2 janClassic
77.249.17.x1072 (adam)nee25 decPower
77.249.61.x3132 (vlrdng)ja06 janClassic
77.249.172.x6641 (beungn)nee?04 janPower
77.249.204.xedeja05 jan
77.249.230.x?nee22 dec
77.249.233.x?nee24 dec
77.250.48.x5554 (vwaard)ja04 janExtreme
77.250.116.x3257ja23 dec
77.250.119.x?nee17 dec
77.250.174.x3362nee22 dec
77.251.?.x5654 (ehv)ja1 janExtreme
77.251.?.x2011nee2 janEasy
77.251.132.x?nee20 decClassic
77.251.177.x8072ja30 decExtreme
77.251.206.x7201nee05 janClassic
80.56.41.x6811 (ahem)nee15 dec
80.56.142.x3054 (rdam)nee21 dec
80.56.146.x3054 (rdam)ja05 jan
80.56.154.x8072nee16 dec?Extreme
80.56.188.x3281nee20 decExtreme
80.56.224.x3042 (rdam)nee31 decExtreme
80.57.125.xadamnee24 dec?
213.46.117.x? (rdam)ja2 janExtreme
213.93.?.x3192nee23 dec
213.93.9.x(almere)ja03 jan
213.93.171.x2651 (brk&rdr)ja04 janPower
213.93.208.x?nee28 dec
213.93.208.x6716 (ede)nee?
213.93.225.x3206ja23 decExtreme

[ Voor 16% gewijzigd door Squee op 06-01-2008 11:16 . Reden: Update v1.05 - Netlist update 06/01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Goed, het kostte even wat werk maar ik hoop dat we hier nu een goeie constructieve discussie kunnen hebben over dit onderwerp, waarbij we ook hard bewijsmateriaal verzamelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:56
Op het gevaar af off topic te gaan. Kan protocolverduistering (protocol obfuscation) van E mule dit probleem omzeilen? Ben geen UPC gebruiker maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

arievr schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:54:
Squee, nog een voor je lijstje :

IP 80.56.142.xx

PC 3054 ( Rotterdam )

Power abbo

Sinds 21 december zo goed als geen verbinding met trackers, Emule en UseNet

De 80.56 range lijkt dus een probleem range

Heb 27-12 gebeld met UPC en 28-12 gemaild met klacht. Geen enkel effect of oplossing.
Ik heb het nu wel gehad met UPC en stap over op ADSL. Logisch nadenkend zullen de problemen alleen maar toenemen met het aggressief aantekken van nieuwe klanten en het aanbieden van steeds meer diensten over dezelfde kabel.
Ik heb gisteren mijn inet op een andere netwerkkaart aangesloten, modem even uitgezet, weer opgestart et voila een ander IP nu in de 77.xx.xx.xx reeks en mijn problemen zijn verdwenen. Ik kan weer overal naar connecten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
DenniZ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:14:
[...]

Ik heb gisteren mijn inet op een andere netwerkkaart aangesloten, modem even uitgezet, weer opgestart et voila een ander IP nu in de 77.xx.xx.xx reeks en mijn problemen zijn verdwenen. Ik kan weer overal naar connecten :*)
Kan je misschien iets gedetailleerdere info posten in welke range hij het niet deed en in welke wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even mijn nuttige toevoeging: ik doe ook al een maandje Bittorrent met een UPC-abonnement in Gelderland, en nog neverz nooit problemen gehad. Ik weet niet precies in welke provincie TS zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02

Defspace

Administrator

Het enige wat je nog toe zou kunnen voegen is een verwijzing naar de algemene voorwaarden die iedereen die bij UPC zit getekend heeft. UPC heeft zich daarin namelijk _belachelijk_ goed ingedekt.
25.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik
kan worden gemaakt van de Breedbanddienst of dat de Klant altijd gebruik kan
maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.
25.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant
door middel van de Breedbanddienst binnen redelijke termijn, op juiste wijze
en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt terzake geen
aansprakelijkheid.
Ik gebruik geen bittorrent meer dus ik heb van bovenstaande geen last maar ik heb wel last van geknepen newsverkeer tijdens piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Defspace schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:09:
Ik gebruik geen bittorrent meer dus ik heb van bovenstaande geen last maar ik heb wel last van geknepen newsverkeer tijdens piekuren.
Als ik het goed begrepen heb zou je dan misschien wel baat hebben bij de SSL oplossing, of heb je al geprobeerd?

Verder dekken ze zich inderdaad eigenlijk belachelijk goed in, zeker als ik ze zo lees dan vraag ik me af of ik dat kan interpreteren dat ze je helemaal geen enkele connectiviteit beloven ook al betaal je daar X aantal euro's per maand voor.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
EricJH schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:47:
Op het gevaar af off topic te gaan. Kan protocolverduistering (protocol obfuscation) van E mule dit probleem omzeilen? Ben geen UPC gebruiker maar vroeg het me af.
Misschien kan iemand dat eens proberen die in het geblokkeerde gebied zit. Ik ben zelf Linux gebruiker en mijn vaste client aMule ondersteund het helaas nog steeds niet, of ik moet een half nog niet werkende versie uit hun CVS gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Heb de p2p problemen ook idd ervaren. Gezien het voordurende gezeik bij UPC, heb ik na de recente prijsverhogingen van upc besloten van mijn opzegrecht gebruik te maken en mijn internet en telefonie abbo bij ze te beëindigen. Ga nu ws Tweakdsl nemen die niets blokkeert en redelijk goede newsserver ter beschikking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb sinds ongeveer midden December (20e) ook problemen met het verbinden naar nieuwsservers. Meestal lukt het tussen ongeveer 18:00 (eerder probeer ik niet) en 23:00 met geen mogelijkheid verbinding met nieuwsgroepen (Eweka) te maken.
Na 23:00 lukt het wel en is de snelheid ook goed.
IP: 77.249.172.x
Abo: Power
PC: 6641 Beuningen (gld)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
ReCreator schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:51:
Ik heb sinds ongeveer midden December (20e) ook problemen met het verbinden naar nieuwsservers. Meestal lukt het tussen ongeveer 18:00 (eerder probeer ik niet) en 23:00 met geen mogelijkheid verbinding met nieuwsgroepen (Eweka) te maken.
Na 23:00 lukt het wel en is de snelheid ook goed.
IP: 77.249.172.x
Abo: Power
PC: 6641 Beuningen (gld)
En hoe staat het met torrent of emule verkeer? Waarschijnlijk heb je alleen last van het (extreem) knijpen van nieuwsverbindingen in de piek uren als ik dit zo hoor... SSL zou je misschien kunnen proberen.

En als je wil, laat ook even weten wat er gebeurd als je http://www.google.nl/?info_hash=bla probeert te openen. Krijg je een timeout, of een Google 404?

[ Voor 10% gewijzigd door Squee op 04-01-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Ghost60 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:35:
Heb de p2p problemen ook idd ervaren. Gezien het voordurende gezeik bij UPC, heb ik na de recente prijsverhogingen van upc besloten van mijn opzegrecht gebruik te maken en mijn internet en telefonie abbo bij ze te beëindigen. Ga nu ws Tweakdsl nemen die niets blokkeert en redelijk goede newsserver ter beschikking heeft.
Vanuitgaande dat ze niet zo snel zijn zit je nu waarschijnlijk nog steeds met die UPC verbinding? In dat geval, post even je info zoals hierboven beschreven :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.