[UPC] Onderzoek naar blokkade van P2P verkeer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Squee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:35:
[...]

Kan je misschien iets gedetailleerdere info posten in welke range hij het niet deed en in welke wel:
[UPC] Onderzoek naar blokkade van P2P verkeer
Mijn vorige IP heb ik al gepost maar hier nog een keer 80.56.xx.xx in Rotterdam dus.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fareway
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01-2024

Fareway

Uber 'n stuff

Ik heb ook last van dit probleem (sta al op de lijst) heeft iemand enig idee of dit tijdelijk is?

Als het permanent is zal ik op zoek moeten naar een nieuwe ISP >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• 62.195.179.x
• Almere
• Chello Extreme
• Geen problemen whatsoever (wel last van knijpacties uiteraard)
http://www.google.nl/?info_hash=bla geeft direct een 404 foutmelding

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:22
Squee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:14:
Door je MAC adres te veranderen van het apparaat wat direct achter je UPC modem hangt en dit registreerd op http://prov.upc.nl/ kan je forceren om een nieuw IP adres toegewezen te krijgen.
Het registreren van je nieuwe netwerkkaart hoeft sinds enige tijd (volgens mij alweer bijna een jaar) niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
- 77.250.48.x
- 5554 Valkenswaard
- Chello Extreme
- Geen enkel probleem (alleen heel soms heb ik het idee dat er wat geknepen wordt maar niet heel erg)
- http://www.google.nl/?info_hash=bla geeft binnen een seconde een 404 foutmelding van google zelf

@sylvesterrr: Nee je hoeft je dan inderdaad niet opnieuw te registreren op prov.upc.nl, even de stekker van de modem eruit nadat je het mac hebt veranderd is voldoende.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 04-01-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

torrent verkeer via TOR? dat zal niet erg snel gaan.
Tor is ook niet echt bedoeld om p2p verkeer te routen.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

mind_ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:25:
torrent verkeer via TOR? dat zal niet erg snel gaan.
Tor is ook niet echt bedoeld om p2p verkeer te routen.
Tor wordt hier alleen gebruikt voor communicatie tussen de tracker en jezelf, niet meer de peers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:43
sylvesterrr schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:36:
Het registreren van je nieuwe netwerkkaart hoeft sinds enige tijd (volgens mij alweer bijna een jaar) niet meer. :)
Ok daar was ik me niet van bewust, ik heb namelijk zelf nog van sinds de A2000 tijd het zelfde MAC adres :)
Ik pas het even aan, aangezien ik nu ook even de lijst update.

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02-2024
ip;77.248.121.xxx
postc; 5502xx in Veldhoven
abonn;chello light
p2p; -uTorrent 1.6 = geen problemen
-Yabnews/newsleecher = geen probleem
+ Google foutmelding

Succes ermee!

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
hubo2000 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:00:
ip;77.248.xx
postc; 5502xx in Veldhoven
abonn;chello light
p2p; -uTorrent 1.6 = geen problemen
-Yabnews/newsleecher = geen probleem
+ Google foutmelding

Succes ermee!
Zou je alsjeblieft je /24 subnet kunnen posten, dus de eerste drie getallen, en niet alleen de eerste twee? (zie openingspost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Hersteld bij deze.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

213.93.171.X
2651 Berken & Rodenrijs
Power
Beide links kan ik zonder problemen openen. (Uiteraard geeft google een 404 omdat de pagina niet bestaat)

P2P wordt 100% zeker afgeknepen.
Usenet werkt goed (hitnews, SSL verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Anoniem: 168548 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:24:
213.93.171.X
2651 Berken & Rodenrijs
Power
Beide links kan ik zonder problemen openen. (Uiteraard geeft google een 404 omdat de pagina niet bestaat)

P2P wordt 100% zeker afgeknepen.
Usenet werkt goed (hitnews, SSL verbinding)
SSL wordt voorlopig niet geknepen. Werkt Usenet zonder SSL wel probleemloos?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Squee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:02:
[...]

En hoe staat het met torrent of emule verkeer? Waarschijnlijk heb je alleen last van het (extreem) knijpen van nieuwsverbindingen in de piek uren als ik dit zo hoor... SSL zou je misschien kunnen proberen.

En als je wil, laat ook even weten wat er gebeurd als je http://www.google.nl/?info_hash=bla probeert te openen. Krijg je een timeout, of een Google 404?
Emule en Torrent gebruik ik niet dus testen kan ik je helaas niet mee helpen. SSL is helaas nog niet ondersteund door Eweka, maar ik denk dat dat wel kan helpen.
De info_hash link:
IE: Google foutmelding
FF: Timeout

Zal de link even bewaren tot tijdens de piekuren, want nu doet Eweka het ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ReCreator op 05-01-2008 02:07 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97653

24.132.166.17
Postcode 2983

Hier werkt zowel USENET niet alswel Limewire.
Via het tor netwerk geen problemen.

Als dit zo blijft stap ik over, ik was enig sinds tevreden met UPC tot dit.
Heb hier voor al tijden lang last gehaalt dat de beloofde snelheid niet werd gehaalt ik heb xtreme, maar kwam niet boven 400 KB Download uit.
En heb dr al dik 2 weken last van.

UPDATE:
Ander ip maakt het verschil...
Afbeeldingslocatie: http://www.v3gaming.nl/jeroen/grafkankerhoerenupc.png
Alles werkt nu vlekkeloos

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 97653 op 05-01-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb jaren Chello Classic gehad, ik ben ± 1,5 jaar geleden overgestapt naar ADSL, juist vanwege dit probleem.
nieuws: Klachten over snelheidvermindering p2p-verkeer Chello

Ik merkte dat tijdens vakantieperiodes ik een hele hoge downloadsnelheid haal en buiten vakantieperiodes ± 50-100 kb/s.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25

pistole

Frutter

ip: 24.132.112.x /24
8242 Lelystad
Extreme

No problems whatsoever. In piekuren soms trager maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Vaak trek ik 20Mbps nntp verkeer.

UPC: d:)b (imho)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Hier ook gewoon p2p nooit geblokeerd geweest en zal ook nooit gebeuren ook, wel zullen ze knijpen (snelheid verminderen) voorang geven op http/mail/ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tot je zelf geblokkeerd wordt. :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

MensionXL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:41:
[...]

Tot je zelf geblokkeerd wordt. :')
Eens. Maar volgens mij herhaalt de geschiedenis zich ofzo, want een jaar ofzo geleden was hier ook al sprake van (overigens ook nooit last van gehad).

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Snelheid is afhankelijk van je omgeving.
Als je de enige in de buurt bent met kabelinternet, zal je er niet veel van merken.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
GoT schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:20:
Snelheid is afhankelijk van je omgeving.
Als je de enige in de buurt bent met kabelinternet, zal je er niet veel van merken.
Laat ik even vooropstellen dat het 'probleem' wat hier aangekaart wordt mbt P2P verbindingen geen traagheid is, maar blokkade van communicatie met bijv torrent trackers, 24 uur per dag. Of dit afhankelijk is van de omgeving is de vraag, of dat het afhankelijk is van het subnet... ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen patroon kan opmaken uit de data die ik tot nu toe verzameld heb. Maar als het zo is dat mensen die hun IP in een andere range weten te krijgen door hun MAC adres aan te passen, dat die dan ineens geen last meer van de blokkade hebben, dan ondersteund dat toch wel het idee dat het wel per subnet geblokkeerd wordt, en niet locatie/wijk/verdeelkast afhankelijk is.

Misschien moet ik de tekst in de openingspost nog wat duidelijker proberen te maken... Ik zal in ieder geval zo de lijst weer even updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Squee op 05-01-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

24.132.120
7101

Niks geblokt.

Ik wil even een andere theorie opwerpen:
Ik denk niet dat het een bewuste blok is maar een configuratie fout. Waarom denk ik dit:
Zo rond de tijd dat de TS zegt dat de problemen zijn begonnen, zijn er ook andere poortproblemen opgetreden. Ik heb UPC daarvan op de hoogte gebracht. Wat wil het geval:
Mensen in mijn squad/clan kregen LAG/Connection-interrupts terwijl ze probeerden te spelen op onze COD4 gameserver: 194.88.2.88:28960
Ook kreeg men disconnects op de Teamspeak server die daar ook op draait: 194.88.2.88:8767
Ik heb het probleem ge-inventariseerd, het was landelijk (gamers vanuit het hele land met UPC, andere providers NIET) en lag niet aan het netwerk waarop onze server wordt gehost.

UPC heeft gereplyed op mijn mail en naar 2nd line doorgestuurd. Sinds een week is het probleem veel minder maar nog wel aanwezig. Ik denk dat ze ergens een rotte router of verrotte config draaien.

Kan het helemaal mis hebben, maar is wel érg toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
KillerAce_NL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:02:
Ik wil even een andere theorie opwerpen:
Ik denk niet dat het een bewuste blok is maar een configuratie fout.
Dan wil ik graag een tegenargument nog even onderstrepen; waarom is het dan zo dat HTTP requests naar welke host dan ook met "?info_hash=" querystrings gedropped worden door het netwerk, wanneer ze verstuurd worden vanaf hosts die deze problemen ondervinden? ... dat lijkt me wel een heel erg sterke 'configuratiefout'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb vandaag het voorbeeld van Dennisz gevolgd en een nieuwe netwerkkaart in mijn PC gezet en ja hoor bingo! utorrent, Bitcommet, Emule, Usenet maken weer keurig verbinding ( zelfs nu om een uur of 2 op de zaterdagmiddag ! ).
Mijn nieuwe, werkende IP adres is 80.56.146.xx . Mijn oude niet werkende was 80.56.142.xx.
( Postcode 8054 rotterdam ). En nu maar hopen dat ik hiermee het einde van mijn UPC contract kan halen, want het blijft natuurlijk een onbeschofte manier van handelen en een, in mijn geval onhandige oplossing ( kan met nieuwe adres bv niet meer inbellen op de computer van de zaak omdat daar toegang op ip niveau wordt gegeven. Werk voor de systeembeheerder de komende week, maar die is wel wat gewend met mijn UPC aansluiting en regelmatig wisselende IP adressen ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

77.249.204 ede, werkt zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
80.57.125.XX

amsterdam werkt niet. al sinds voor kerst.
UPC 3mbit.naam abbo weet ik niet.

zojuist tor geinstalleerd en dat werkt wel. alleen best traag.

Vraagje: kan je met Tor ook makkelijker downloaden via rapidshare omdat je dan van ip kan veranderen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
Zit je met je PC rechtstreeks op de UPC lijn of zit er een router tussen? Het klinkt als het eerste. Met een beetje netwerk kaart kan je softwarematig het MAC adres veranderen (waardoor je vast een ander IP al krijgt), en veel routers lukt je dat ook. Is wat sneller dan netwerkkaart eruit en erin stoppen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74990

ip: 80.56.41.x
Lokatie: 6811 Arnhem
Abbo: Power
Sinds: half december

P2P en Usenet lijkt alleen 's nachts te werken

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 74990 op 05-01-2008 18:54 . Reden: p2p doet het niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Het zal UPC weer niet zijn he >.<

ipadres: 213.93.122.17 <-- oud ip. (niet meer in gebruik)
postcode: 3205

Nieuwsgroepen enzo niks werkte meer ik ben nu echt heel pissig op UPC aangezien ik allemaal servers draaiende heb en nu moet ik iedereen die er gebruik van maakte uitleggen dat ik nieuw ip heb >.<

(Ik draai cod2 servers :P)
En zoals gewoonlijk houden de meeste gamers niet van DDNS namen dus voegen ze gewoon ip toe he -,-"

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Jeffroiscool schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:03:
Het zal UPC weer niet zijn he >.<

ipadres: 213.93.122.17 <-- oud ip. (niet meer in gebruik)
postcode: 3205

Nieuwsgroepen enzo niks werkte meer ik ben nu echt heel pissig op UPC aangezien ik allemaal servers draaiende heb en nu moet ik iedereen die er gebruik van maakte uitleggen dat ik nieuw ip heb >.<

(Ik draai cod2 servers :P)
En zoals gewoonlijk houden de meeste gamers niet van DDNS namen dus voegen ze gewoon ip toe he -,-"
offtopic:
registreer dan gewoon een domeintje ofzo, kost geen drol |:(

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
subnet: 77.251.206
PC 7201
Abonnemt Classic
emule, azureus, uTorrent werken niet, limewire weer wel.
Begin december is het begonnen, half december even weer wel eind december t/m nu niets meer.

[ Voor 30% gewijzigd door MarkB op 05-01-2008 20:26 ]

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
Klopt Paella, geen router maar directe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 28-04 18:17
MarkB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:15:
subnet: 77.251.206
PC 7201
Abonnemt Classic
emule, azureus, uTorrent werken niet, limewire weer wel.
Begin december is het begonnen, half december even weer wel eind december t/m nu niets meer.
Helpt het als je in E Mule protocol verduistering (protocol obfuscation) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
77.249.61.x
3132 vlaardingen
Classic
Geen opvallende problemen het laatste jaar (ik gebruik p2p-diensten en hitnews)

Is trouwens het modem al uitgesloten?
Volgens mij zijn er verschillende modems in omloop. Het kan natuurlijk zijn dat 1 bepaald type problemen heeft en de rest niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Als je router hebt met mac adres ondersteuning , maak gewoon een mac adrss refresh je ip ;) probleem opgelost.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Ohja ik heb extreme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Misschien dat andere redenen oorzaak zijn dat in regio's geen verkeer word doorgegeven, zoals voorbereiding naar upgrade Docsis 3.0 en of verbetering van het digtale/HD pakket van UPC.

Gebruik zelf uTorrent en alles komt met de gewoonlijke snelheden binnen. Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

http://www.chelloo.com/

Er staat genoeg omtrend je probleem. En het knijp verhaal is al langer bekend aangezien ze gewoonweg nog lang niet up to date zijn met hun hardware in het land om alle diensten van een behoorlijke bandbreedte te voorzien, internet/telefonie/digitaal/on demand. Verder komt daarbij dat ze met de voorbereiding zijn gestart van Docsis 3.0 Verder weet ik dat destijds, nu alweer zo een 2 jaar geleden UPC het grote deel van NOC personeel van de hand heeft gedaan waardoor er heel veel netwerk kennis verloren is gegaan en dat breekt ze nu nog steeds op.

UPC gebruik ik nu al sinds 6 jaar, more or less en het blijft een obstakel voor ze om gewoon een netwerk goed te runnen. Onlangs was weer mijn digitale tuner gereset en kon ik weer de helpdesk bellen + dat de decoders nog steeds niet naar behoren functioneren. Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)

Persoonlijk zal ik blij zijn als glasvezel in Amsterdam en randgemeente's eenmaal in bedrijf is, dan stap ik direct over en mag UPC het uitzoeken, want door de jaren heen heeft UPC nog nooit een vlekkeloos jaar kunnen presteren zonder problemen, maar je mag ze wel dik betalen. En als ADSL geen optie is, aangezien veel mensen van de wijkstations verwijderd zitten dan ben je aangewezen op ze. Dus je problemen kun je beter denk ik in kaart zetten op de Chelloo site, word je meer wijzer van dan hier denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 28-04 18:17
Anoniem: 50893 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:53:
Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)
Amerikanen snappen hier geen bal van weet ik van twee Amerikanen. Zij redeneren dat het belachelijk is dat je moet betalen om een dienst of een product gefixed te krijgen die zou moeten werken. Het gaat stuk buiten jou om en waarom zou je daarvoor moeten betalen?

Dat klinkt meer als ons bin zuunig management. :Y) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

Er staat genoeg omtrend je probleem. En het knijp verhaal is al langer bekend aangezien ze gewoonweg nog lang niet up to date zijn met hun hardware in het land om alle diensten van een behoorlijke bandbreedte te voorzien, internet/telefonie/digitaal/on demand. Verder komt daarbij dat ze met de voorbereiding zijn gestart van Docsis 3.0 Verder weet ik dat destijds, nu alweer zo een 2 jaar geleden UPC het grote deel van NOC personeel van de hand heeft gedaan waardoor er heel veel netwerk kennis verloren is gegaan en dat breekt ze nu nog steeds op.
Heb je de openinspost wel helemaal gelezen? Ik ben wel degelijk bekend met chelloo.com, en heb ook een gedeelte van mijn informatie daar vergaard. Ik had alleen niet echt de indruk dat het topic wat er daar over liep ergens heen ging, en had ook eigenlijk geen zin om daar lid te worden. Hier speelden ook al meerdere topics erover (en is in het algemeen het niveau wat hoger) en daarom had ik meer behoefte om het op GoT te organiseren.
Wat ik ook maar niet erg genoeg kan benadrukken is dat het hier niet over het standaard knijpverhaal gaat wat al een jaar of langer aan de gang is. Het gaat hier om het moedwillig blokkeren van communicatie met P2P services, met als beste voorbeeld dus Bittorent trackers waarvan ook een duidelijk idee is hoe dit geblokkeerd wordt.
Wat ik hier mee wil bereiken; goeie vraag, ik zat ziek thuis en had niets beters te doen :*) Nee ff serieus, ik hoopte dat als we duidelijk konden aantonen dat er een patroon in de blokkade zat dat bepaalde netwerken gewooon 'afgesloten' waren door UPC dat we met dat bewijs sterk in de schoenen zouden staan om eens een keer goed verhaal te gaan halen bij UPC. Dat het dan niet afgedaan kan worden als 'een storing', want daar geloof ik werkelijk helemaal niets van. Ik vind dat we dit soort vorm van internetcensuur niet zomaar over ons heen mogen laten komen en zomaar moeten accepteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Quacka schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:23:
Is trouwens het modem al uitgesloten?
Volgens mij zijn er verschillende modems in omloop. Het kan natuurlijk zijn dat 1 bepaald type problemen heeft en de rest niet.
Misschien dat andere redenen oorzaak zijn dat in regio's geen verkeer word doorgegeven, zoals voorbereiding naar upgrade Docsis 3.0 en of verbetering van het digtale/HD pakket van UPC.
De invloed van verschillende modems en regio's lijken mij in principe uitgesloten, omdat mensen die hun MAC veranderen en dan een ander IP in een andere range weten te krijgen vaak wel weer gewoon volledige verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79329

werkt het ook als je eerst dan direct met de UPC modem verbind, via andere netwerkkaart verbinding maakt. Hopen dat je IP wijzigd, en dan weer terug naar de router opstelling??

Heeft iemand een how-to hoe je de MAC moet wijzigen van je netwerkkaart? Of moet het wisselen van netwerkkaart al voldoende zijn. Zo heeft mijn moederbord 2 Eternet aansluitingen, 1 van nvidia dacht ik en die andere van realtek. Zou het wisselen tussen die voldoende zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:11

Gebruik zelf uTorrent en alles komt met de gewoonlijke snelheden binnen. Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

Overduidelijk dat je het verhaal en de voorgaande topics niet gelezen hebt.
UPC gebruik ik nu al sinds 6 jaar, more or less en het blijft een obstakel voor ze om gewoon een netwerk goed te runnen. Onlangs was weer mijn digitale tuner gereset en kon ik weer de helpdesk bellen + dat de decoders nog steeds niet naar behoren functioneren. Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)
Denk jij nou echt dat een ISP WILT dat je belt? Callcentres worden doorgaans per call betaalt (meestal liggen deze bedragen tussen de 6 en de 15 euro per call). Overigens kost een gemiddelde support agent (zelfs bij een goedkoop callcentre) een veelvoud van de 10 cent per minuut wat een belletje naar een helpdesk kost. De reden dat veel bedrijven ervoor kiezen om hen helpdesk 10 cent per minuut te laten kosten is om zogenaamde "prank callers" tegen te gaan en ook om de drempel voor klanten iets hoger te leggen, anders belt men voor elk "simpel" probleempje meteen op ipv zelf een oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:11
Ik heb btw het MAC adres van mijn PC gecloned ipv het MAC adres van mijn router te gebruiken en ik heb nu een IP adres in een range welke wel werkt : 77.249.14.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96160

IP-Range: 24.132.134.x
Postcode: 7141VL
P2P werkt: nee. Wel via tor.

Sinds: half december.
Abbonement: Classic

Modem: Thomson

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 06-01-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
neem aan dat je maar 1 van de 2 netwerkpoorten in gebruik hebt. Volgens mij is het dan niet veel meer dan de netwerkaansluiting die je nu gebruikt 'disabelen' , stekkertje in de poort die je nu niet gebruikt en poort ' enabelen' , even de upc modem een minuutje uit en als alles naar wens is gegegaan heb je een ander IP nummer.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja klopt zo zit het inderdaad. oke ga ik doen, ben beniewd. je hoort als ik het geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
EricJH schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:46:
[...]
Helpt het als je in E Mule protocol verduistering (protocol obfuscation) gebruikt?
Nee helpt niet. Het vreemde is dat ik gisternacht wel via azureus heb kunnen downloaden. 20 kB/s dat wel maar goed het is beter dan niets.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Subnet: 77.248.70.x
Abo: Power? (8mbit / 1,5mbit)
Modem: Iets met "Arris" op de zijkant
Postcode: 9205
P2P: Alles werkt, nooit problemen.
Usenet: Met Eweka nooit problemen. Eén keer niet de maximale snelheid gehaald (500 kb/sec i.p.v. 750 kb/sec) maar dat kan net zo goed bij Eweka gelegen hebben.
URLs: Elke URL is te openen, geen problemen met info_hash e.d.

Kortom hier geen problemen :)

Trouwens, erg goed initiatief dit! Ik hoop dat er een goed overzicht komt en vooral dat er een oplossing komt voor de getroffenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 06-01-2008 19:33 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
wolkje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:33:
Subnet: 77.248.70.x
Abo: Power? (8mbit / 1,5mbit)
Modem: Iets met "Arris" op de zijkant
Postcode: 9205
P2P: Alles werkt, nooit problemen.
Usenet: Met Eweka nooit problemen. Eén keer niet de maximale snelheid gehaald (500 kb/sec i.p.v. 750 kb/sec) maar dat kan net zo goed bij Eweka gelegen hebben.
URLs: Elke URL is te openen, geen problemen met info_hash e.d.

Kortom hier geen problemen :)

Trouwens, erg goed initiatief dit! Ik hoop dat er een goed overzicht komt en vooral dat er een oplossing komt voor de getroffenen.
Je hebt of power dat is dan 6/1,5 of je hebt classic dat is 8/1. De door jou genoemde combinatie (8/1,5) kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ik222 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:35:
Je hebt of power dat is dan 6/1,5 of je hebt classic dat is 8/1. De door jou genoemde combinatie (8/1,5) kan niet.
Ik twijfelde al over de naamgeving ja. :) Vandaar dat ik de snelheden er bij had gezet.

In elk geval; ik betaal voor Power, ik haal echter zelf zo'n 7-8 mbit/1,5 mbit (uitgaande van 8 mbit = 800 kb/sec). Vrijwel altijd trek ik alles van Eweka met 770 kb/sec naar binnen namelijk.

Ik heb verder dan ook nooit klachten over Chello, nooit gehad ook. Het is altijd al sneller geweest dan het hoorde te zijn, mij hoor je er niet over. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arievr.

Geweldig!! Heb even de PC van me vriendin rechtstreeks aan de UPC modem gehangen. Deze pc heeft dus andere MAC. En had direct ander IP adres. Ben van 77.249.93.xx naar 77.249.90.xx gegaan.

Vervolgens router er weer tussen, opnieuw MAC gecloned, deze nam dus gelijk MAC van andere PC aan. Toen andere PC erbij aan, en alles klaar!!!

Usenet doet het weer. Poort 119 doet het weer. Thanks man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FYI:

MAC adres veranderen is echt eenvoudig, zou heb ik het gedaan met me UPC modem en heb weer tot alles toegang:

Arievr.

Geweldig!! Heb even de PC van me vriendin rechtstreeks aan de UPC modem gehangen. Deze pc heeft dus andere MAC. En had direct ander IP adres. Ben van 77.249.93.xx naar 77.249.90.xx gegaan.

Vervolgens router er weer tussen, opnieuw MAC gecloned, deze nam dus gelijk MAC van andere PC aan. Toen andere PC erbij aan, en alles klaar!!!

Usenet doet het weer. Poort 119 doet het weer. Thanks man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievr
Cyclon3,

Dat is mooi. Zie overigens dat jij van 77.249.93.xx naar 77.249.90.xx gegaan bent, ik van 80.56.142.xx naar 80.56.146.xx. Volgens mij zijn dat IP's in dezelfde range wat dus het verhaal op een storing in een aantal IP ranges erg ongeloofwaardig maakt en het vermoeden van kwade opzet aan UPC kant alleen maar groter.
Ik hoop dat ik binnen 2 weken mijn ADSL aansluiting heb zodat ik van het hele UPC gezeik af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou best eens kunnen arie, ik check even of ik nu continu kan connecten. Maar het ziet er nu heel goed uit. Zondag avond was ik nooit in staat usenet te gebruiken. Pas midden in de nacht ofzo. Nu werkt alles prima. En paar uur terug op mijn oude ip kon ik niet connecten met usenet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
En toen waren de topics ineens gemerged en was mijn mooie startpost weg... :?

Nou bedankt voor alle moeite :/

*edit*: Goed hij staat nu ergens halverwege...

[ Voor 17% gewijzigd door Squee op 07-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:50

appelsientje

Het beste onder de zon

Squee schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:55:

Ja ik moest ook ff zoeken,
zal thuis ff kijken wat voor een ip range ik heb (heb namelijk hetzelfde probleem)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Squee schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:55:

Vraag dan anders aan de topicstarter van het originele topic of hij jouw info in zijn topicstart kan vrotten. Dan heb je het wel gelijk op een overzichtelijke plek :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
wolkje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Ik twijfelde al over de naamgeving ja. :) Vandaar dat ik de snelheden er bij had gezet.

In elk geval; ik betaal voor Power, ik haal echter zelf zo'n 7-8 mbit/1,5 mbit (uitgaande van 8 mbit = 800 kb/sec). Vrijwel altijd trek ik alles van Eweka met 770 kb/sec naar binnen namelijk.

Ik heb verder dan ook nooit klachten over Chello, nooit gehad ook. Het is altijd al sneller geweest dan het hoorde te zijn, mij hoor je er niet over. :)
6 * 1024 = 6144 Kb/sec. 6144/8 = 768 KB/sec Je hebt dus power en haalt precies de maximale snelheid van dat abbo (6 Mbit) maar niet meer. Vond het ook al vreemd dat je 7-8 Mbit haalde. UPC die je meer geeft dan waar je voor betaald gaat ook niet samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
dion_b schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:25:
Vraag dan anders aan de topicstarter van het originele topic of hij jouw info in zijn topicstart kan vrotten. Dan heb je het wel gelijk op een overzichtelijke plek :)
Tsja ik begrijp eerlijkgezegd niet waarom deze twee gemerged zijn, beter was die oude gewoon op slot gegaan omdat er nu een schoon en degelijk nieuw topic was, en nu is het gewoon een zooitje. Ik baal dr een beetje van, na alle moeite die ik er in heb gestoken. Sowieso kan ik nu ook moeilijk die lijst in het begin nog bijhouden aangezien het nu niet meer mijn topic is... pff lamaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ik222 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:44:
6 * 1024 = 6144 Kb/sec. 6144/8 = 768 KB/sec Je hebt dus power en haalt precies de maximale snelheid van dat abbo (6 Mbit) maar niet meer. Vond het ook al vreemd dat je 7-8 Mbit haalde. UPC die je meer geeft dan waar je voor betaald gaat ook niet samen :P
Ah dat is waar. Ik haal dan inderdaad het theoretisch maximum van 6 mbit. :) Zelf reken ik altijd met een factor 10 omdat het meestal zoveel lager uitvalt. Maar nu je het zo zegt, klopt helemaal. Niets speciaals.

Heb net nog even mijn snelheden getest tijdens de 'piek' uren, ook dan is alles okay. Het lijkt het dus op dat mijn verbinding tot nu toe schoon is van enige vorm van beperking. Maar ik ga het, en dit topic, zeker in de gaten houden.

offtopic:
Overigens heb ik vroeger wel een tijd gehad dat ik daadwerkelijk meer kreeg dan ik betaalde, qua snelheid ;) Zelfs als ik uitga van een factor 8.
En is UPC op mijn vorige woonadres (ouders) ook nog eens 5 maanden te laat begonnen met factureren, alleen dat moet je niet doorvertellen B) Een slechte administratie pakt niet per definitie verkeerd uit.

edit:
Nu meng ik me niet graag in dit soort discussies (buiten LA om), maar ik vind dat Squee wel een punt heeft en snap de ergernis. Ik begrijp ook niet waarom de topics op déze manier (of überhaupt waarom) gemerged zijn. Uiteindelijk is het nu Squee zijn topic niet meer, zo simpel is dat.

Squee, misschien dat je het op kunt nemen met de betreffende mod? Al staat er nergens wíe de merge uitgevoerd heeft... En anders maak je een LA topic aan, want dit is niet echt netjes zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 07-01-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
wolkje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:01:
edit:
Nu meng ik me niet graag in dit soort discussies (buiten LA om), maar ik vind dat Squee wel een punt heeft en snap de ergernis. Ik begrijp ook niet waarom de topics op déze manier (of überhaupt waarom) gemerged zijn. Uiteindelijk is het nu Squee zijn topic niet meer, zo simpel is dat.

Squee, misschien dat je het op kunt nemen met de betreffende mod? Al staat er nergens wíe de merge uitgevoerd heeft... En anders maak je een LA topic aan, want dit is niet echt netjes zo.
Ik zal Xandrios eens toevoegen op ICQ en vragen wat er nou aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 20:00
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.