Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Is het niet gewoon handiger om het programma "Super" te gebruiken? Ik draai dit al een tijdje (ook voor mijn touch) en heb er eigenlijk nooit issues mee.

Hoef je ook niet van dit soort noodstappen te nemen.

Nog even een linkje opgevist: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Het is een onogenlijke site, en je klikt je een lamme arm, maar het programmaatje is het zeker waard. Klooide eerst ook een beetje aan, maar met dit programma is het allemaal vrij eenvoudig en simpel (MKV weet ik niet zeker, maar gezien dat ding tot nu toe alles vreet, lijkt het mij dat dit ook wel werkt).

Reg. datum: 26 juli 2007

quote:
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:20:
Nog even een linkje opgevist: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Het is een onogenlijke site, en je klikt je een lamme arm, maar het programmaatje is het zeker waard. Klooide eerst ook een beetje aan, maar met dit programma is het allemaal vrij eenvoudig en simpel (MKV weet ik niet zeker, maar gezien dat ding tot nu toe alles vreet, lijkt het mij dat dit ook wel werkt).
Ik zal het thuis eens gaan testen. Thanks d:)b

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
sopsop schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:30:
[...]

Op zich ben ik het met je eens, maar het codec verhaal klopt niet helemaal. Ik merk dat eigenlijk alleen een oude divx codec niet werkt (versie 3.nogwat geloof ik) en de beruchte wm10 pro audiocodec. Verder is het met name de container ondersteuning, da's een kwestie van matroska (mkv) implementeren. De meeste codecs die in die mkv-hd-films gebruikt worden, worden gewoon ondersteunt door de PS3. Licentie technisch moet dat wel haalbaar zijn aangezien Matroska een GNU L-GPL licentie model heeft.
Er zitten toch wel wat vreemde beperkingen op de ps3 waarbij je denkt; dit hebben ze expres gedaan.
Ik noem een paar voorbeelden:

1. ac3 werkt in een divx(avi1.0) container, maar na 2GB is de decoding ineens in stereo ipv 5.1
2. ps3 kan overweg met de wmv(asf) container, maar kan dan ineens niet meer de ac3 decoderen
3. soft subs werken streamable alleen met divx en heeft daardoor een file limiet van 4GB
4. soft subs werken ineens wel weer op grotere bestanden als ze van optische media worden gelezen

Ik mijn ogen hinkt Sony op twee benen; aan de ene kant willen ze geen hardware platform bieden waar makkelijk illegale hd content op afgespeeld kan worden en aan de andere kant presenteren ze de ps3 dolgraag als media player. Tja.. ik zou zeggen maak een keuze!

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 23 april 2005

Wel grappig dat de PS3 *.FLV bestanden (youtube) kan afspelen, aleen het beeld is fucked up en het geluid is redelijk en hij ziet hem als mpeg2 :P
Ik hoop dat sony in de toekomst meer codecs en bestandstypen toelaat op de PS3, dan is het een echte mediacenter! Zijn er al plannen hiervoor?

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
kbloem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Ik zal het thuis eens gaan testen. Thanks d:)b
Ik ken SUPER en heb de laatste versie al getest. Ik ben er niet veel mee opgeschoten. Want zodra je output kiest wat voldoet voor de PS3, dan wordt de audio van 5.1 omgezet naar Stereo. Ik heb een leuke tv/audio set staan en ik begin er dus niet aan om een HD film dan te gaan kijken in stereo geluid. Hoewel mijn av-receiver dit stereo geluid nog best goed kan omzetten naar surround, blijft echt surround natuurlijk altijd het beste. En dan nog eens het wachten totdat alles omgezet is pfff.

Nog 1 tooltje ga ik proberen xvid4psp, voorgestel door HaseMike. Maar begin langzamerhand "tooltjes-moe" te worden ;-)

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
DCFreak schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Er zitten toch wel wat vreemde beperkingen op de ps3 waarbij je denkt; dit hebben ze expres gedaan.
Ik noem een paar voorbeelden:

1. ac3 werkt in een divx(avi1.0) container, maar na 2GB is de decoding ineens in stereo ipv 5.1
2. ps3 kan overweg met de wmv(asf) container, maar kan dan ineens niet meer de ac3 decoderen
3. soft subs werken streamable alleen met divx en heeft daardoor een file limiet van 4GB
4. soft subs werken ineens wel weer op grotere bestanden als ze van optische media worden gelezen

Ik mijn ogen hinkt Sony op twee benen; aan de ene kant willen ze geen hardware platform bieden waar makkelijk illegale hd content op afgespeeld kan worden en aan de andere kant presenteren ze de ps3 dolgraag als media player. Tja.. ik zou zeggen maak een keuze!
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dat er inderdaad zoiets speelt.

Reg. datum: 21 december 2007

quote:
DCFreak schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Nog een beperking:
H.264 is alleen af te spelen wanneer dit gecodeerd is op level 4.1 en niet op 5.1
De meeste (alle?) 1080p H.264 films kunnen daardoor niet afgespeeld worden op de PS3.
Of hebben ze dat aangepast met de laatste firmware upgrade?

Reg. datum: 11 oktober 2007

Is het ook mogelijk om een DVD via de PC te streamen naar de PS3 met behoud van de menu opties. Ik kan hem nu via Tversity wel streamen, maar dan kan ik dus alleen de vob bestanden afspelen en niks aanpassen. Nu zit ik dus een amerikaanse film in het duits te kijken zonder ondertitels :P.(blijkbaar is de eerste audio stream duits).

Het moet toch mogelijk zijn om de DVD op mijn PC te zetten, te mounten en dan volledig te streamen naar mijn PS3. Dan kan ik nl mijn collectie op mn PC zetten en hoef ik niet meer te wisselen van DVD (ik weet het....ik ben lui)!

I have no idea...
Reg. datum: 12 oktober 2002

quote:
Maarten74 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:31:
[...]

Ik ken SUPER en heb de laatste versie al getest. Ik ben er niet veel mee opgeschoten. Want zodra je output kiest wat voldoet voor de PS3, dan wordt de audio van 5.1 omgezet naar Stereo. Ik heb een leuke tv/audio set staan en ik begin er dus niet aan om een HD film dan te gaan kijken in stereo geluid. Hoewel mijn av-receiver dit stereo geluid nog best goed kan omzetten naar surround, blijft echt surround natuurlijk altijd het beste. En dan nog eens het wachten totdat alles omgezet is pfff.

Nog 1 tooltje ga ik proberen xvid4psp, voorgestel door HaseMike. Maar begin langzamerhand "tooltjes-moe" te worden ;-)
Mjah ik ook.

Ik wil gewoon subs (srt) kunnen streamen met mijn films zoals mijn Netgear EVA700 dat ook kon. Ik wil niet eerst alles moeten gaan omzetten. Het moet gewoon on-the-fly kunnen en blijkbaar vertikt Sony dit te activeren in hun firmware-updates zeg maar. In dat opzicht mis ik mijn EVA700. :/

Reg. datum: 02 augustus 2003

Als je een bepaalde workflow aanhoudt voor je ps3 dan is het een prima mediacenter. Xvid en divx worden al afgespeelt en als je ondertitels erbij wilt gebruik je sub2divx om de srt files op te nemen in de avi.

dvd's = niet al te moeilijk doen : of branden op een rw-tje voor menu's en ondertitels of de vob neerzetten maar dan geen ondertitels. Voordeel van op schijf is dat ook de video options op je ps3 beschikbaar zijn voor ruis/blok/mosquito reduction.

mkv's = omzetten met mkv2vob, of indien transcoderen nodig is met xvid4psp (wat sneller)

wmv + wma pro = Audio omzetten met windows media encoder en stream editor, is maar paar minuten werk, voor stereo. Of de audio converteren naar ac3 en de video stream naar x264, dat is wel veel werk.

Wmv kan je makkelijk omzeilen door die niet te downloaden, want er is in 99% van de gevallen ook een mkv versie te vinden met ac3.

Zelf maken mij ondertitels niet veel uit dus staan op de server de dvd's + naar mpg omgezette mkv's.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:18:
Als je een bepaalde workflow aanhoudt voor je ps3 dan is het een prima mediacenter. Xvid en divx worden al afgespeelt en als je ondertitels erbij wilt gebruik je sub2divx om de srt files op te nemen in de avi.

mkv's = omzetten met mkv2vob, of indien transcoderen nodig is met xvid4psp (wat sneller)
MKV's met [PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter natuurlijk!

Ik heb overigens nog steeds last van haperende streams van HD-content. Ik zet het nu iedere keer op een USB-stickje en dat gaat dan prima. Maar vervelend is het wel. Hoop echt dat dit bij de volgende firmware weer op het oude niveau zit.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

quote:
Voor zover ik weet maak GOTsent van mkv's met ac3 geluid stereo, dat is niet wat je wilt. mkv2vob heeft hier geen problemen mee en geeft netjes 5.1 geluid.

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:18:
dvd's = niet al te moeilijk doen : of branden op een rw-tje voor menu's en ondertitels of de vob neerzetten maar dan geen ondertitels. Voordeel van op schijf is dat ook de video options op je ps3 beschikbaar zijn voor ruis/blok/mosquito reduction.
Het enige probleem is als de eerste audio stream niet de engelse is, ik heb een dvd waar de eerste stream de duitse is terwijl het dus wel een engelse (amerikaanse) film is.
Ik hoop eigenlijk dat er nog een keer een programma komt waarbij je de hele dvd kunt streamen incl menu opties, maar dan tot zo lang idd maar branden

quote:
Coolsnarf schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:32:
Het enige probleem is als de eerste audio stream niet de engelse is,
Dat kan je oplossen met dvdshrink, hier kan je met de re-author functie alle ongewenste geluidsporen weghalen zodat alleen de engelse overblijft. Die maakt ook direct een 1 file vob van je dvd.

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:34:
[...]
Voor zover ik weet maak GOTsent van mkv's met ac3 geluid stereo, dat is niet wat je wilt. mkv2vob heeft hier geen problemen mee en geeft netjes 5.1 geluid.
GOTsent muxed gewoon de ac3 mee en/of zet DTS om naar AC3, geen probleem daar. De rest van je workflow is in mijn ogen het accepteren van het mindere.

1. xvid/divx onbruikbaar voor full hd in enige kwaliteit door maximale file size van 4 GB
2. dvd's zijn sowieso SD en dus iets van de vorige eeuw
3. mkv, of beter h264 moet in veel gevallen re-encoden en is tijdrovend
4. asf (wmv+wma) is alleen bruikbaar met stereo geluid :X

Stereo geluid op het moment dat er een DD bron beschikbaar is en de hardware om het af te spelen is tegen al mijn principes, en zal hier nooit en te nimmer plaatsvinden.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik geen enkel probleem heb met het kopen van films op blu-ray, maar dan moeten ze wel verkrijgbaar zijn (the matrix trilogy anyone?)

quote:
DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:23:
[...]

GOTsent muxed gewoon de ac3 mee en/of zet DTS om naar AC3, geen probleem daar. De rest van je workflow is in mijn ogen het accepteren van het mindere.

1. xvid/divx onbruikbaar voor full hd in enige kwaliteit door maximale file size van 4 GB
2. dvd's zijn sowieso SD en dus iets van de vorige eeuw
3. mkv, of beter h264 moet in veel gevallen re-encoden en is tijdrovend
4. asf (wmv+wma) is alleen bruikbaar met stereo geluid :X

Stereo geluid op het moment dat er een DD bron beschikbaar is en de hardware om het af te spelen is tegen al mijn principes, en zal hier nooit en te nimmer plaatsvinden.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik geen enkel probleem heb met het kopen van films op blu-ray, maar dan moeten ze wel verkrijgbaar zijn (the matrix trilogy anyone?)
Accepteren van het mindere ? wat een vreemde conclusie trekt je daar.

1) Xvid-divx worden voor hd nauwelijks gebruikt, en als je dat toch wilt doen staan ze, bij mij tenminste, op een server en is er dus geen 4gb limiet.

2) natuurlijk zijn dvd sd kwaliteit, en wat dan nog ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geen dvd's in huis hebt ? En je kijkt zeker ook geen standaard tv want iedereen zend al hd uit nietwaar ?

3) MKV moet in de meeste gevallen niet worden getranscodeerd, indien wel dan is een q6600 daar in no time mee klaar terwijl je toch zit te internetten.

4) WMV met wma pro is om te zetten in h264 + ac3 als je perse wilt, echter waarom wmv downloaden als er een mkv beschikbaar is, wat bijna altijd zo is.

Kortom je ziet beperkingen die er niet zijn, als je alles direct wilt afspelen zet je een media pctje neer, maar ja dan heb je weer software onderhoud en gedoe met drivers, codecs, updates enz. Om maar te zwijgen van de mindere beeldkwaliteit vooral bij dvd.

Kortom bij een ps3 heb je gedoe voor je de film kan zien maar zodra hij in het juiste formaat staat werkt alles 100% en met huiskamervriendelijk interface. Bij een media pc heb je continue gedoe behalve van te voren ;)

HaseMike wijzigde dit bericht 10-05-2008 18:53 (5%)

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Accepteren van het mindere ? wat een vreemde conclusie trekt je daar.
Ik zal proberen het minder vreemd te maken :)
quote:
1) Xvid-divx worden voor hd nauwelijks gebruikt, en als je dat toch wilt doen staan ze, bij mij tenminste, op een server en is er dus geen 4gb limiet.
De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is. Wil je dus soft subs icm divx/xvid, moet je van die container gebruik maken en die container kan niet groter zijn dan 4GB.
quote:
2) natuurlijk zijn dvd sd kwaliteit, en wat dan nog ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geen dvd's in huis hebt ? En je kijkt zeker ook geen standaard tv want iedereen zend al hd uit nietwaar ?
Ik heb niet veel dvd's en die ik wel bezit heb ik inmiddels of in blu-ray, of gedownload in 1080p. Het gevolg is nu dat ik dvd's als een soort blur ervaar. Ik moet wel toegeven dat dit icm een full-hd beamer is. Hogere kwaliteit went snel, maar teruggaan is net een koude douche (alhoewel dat nu wel lekker is :9 )
quote:
3) MKV moet in de meeste gevallen niet worden getranscodeerd, indien wel dan is een q6600 daar in no time mee klaar terwijl je toch zit te internetten.
Mijn ervaring is dat het in ongeveer 50% van de gevallen nodig is om de h264 te re-encoden, mijn pc doet daar de hele nacht over en ik vraag mijzelf af of ik een quad core pc moet gaan kopen omdat de ps3 halfbakken ondersteuning heeft voor h264. Overigens, wat is in no-time? (toch nieuwsgierig)
quote:
4) WMV met wma pro is om te zetten in h264 + ac3 als je perse wilt, echter waarom wmv downloaden als er een mkv beschikbaar is, wat bijna altijd zo is.
Je hebt gelijk dat het om te zetten is, helaas kost het wat tijd. Wil ik ondertiteling, moet ik de .srt downloaden en dan maar hopen dat hij goed in sync is met de 1080p release. Op een langzamere pc is het lastig om de .srt zelf correct te syncen met 1080p content. Ik zou dus graag wmv kunnen afspelen (met 5.1 surround aub) omdat in dat formaat er veel titels met hardcoded subs zijn.
quote:
Kortom je ziet beperkingen die er niet zijn, als je alles direct wilt afspelen zet je een media pctje neer, maar ja dan heb je weer software onderhoud en gedoe met drivers, codecs, updates enz. Om maar te zwijgen van de mindere beeldkwaliteit vooral bij dvd.

Kortom bij een ps3 heb je gedoe voor je de film kan zien maar zodra hij in het juiste formaat staat werkt alles 100% en met huiskamervriendelijk interface. Bij een media pc heb je continue gedoe behalve van te voren ;)
Voor mij zijn bepaalde beperkingen wel degelijk relevant, ik kan mij voorstellen dat dit ook voor anderen geldt. Over die media pc ben ik met je eens, daarom wil ik zo graag dat de ps3 aan mijn wensen voldoet :)

Supra Addict

Zijn er trouwens nog verzoeknummers voor het 3e deel? Dingen die nog in de TS mogen komen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
scorpie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:17:
Zijn er trouwens nog verzoeknummers voor het 3e deel? Dingen die nog in de TS mogen komen?
Misschien is het leuk om aan te geven dat je ook de PSP als afstandsbediening kan gebruiken als je via de PS3 muziek wil streamen? Ook het aan/uit zetten van de PS3 met de PSP is bijzonder handig, en natuurlijk dat je foto's en films naar de PSP kan streamen via de PS3 :)

Supra Addict

Ow, dat is idd wel een goed idee aangezien er nu eigenlijk niks van PSP in de TS staat. Noted.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:14:De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is.
Aha dat wist ik niet, nog nooit tegenaan gelopen.
quote:
Ik heb niet veel dvd's en die ik wel bezit heb ik inmiddels of in blu-ray, of gedownload in 1080p. Het gevolg is nu dat ik dvd's als een soort blur ervaar. Ik moet wel toegeven dat dit icm een full-hd beamer is.
Ben ik met je eens, ik heb een 720p beamer en daar kijk ik nauwelijks meer dvd's op, maar de full-hd tv wordt nog regelmatig gebruikt met een dvd'tje. De ps3 scaled als de beste.
quote:
Mijn ervaring is dat het in ongeveer 50% van de gevallen nodig is om de h264 te re-encoden, mijn pc doet daar de hele nacht over en ik vraag mijzelf af of ik een quad core pc moet gaan kopen omdat de ps3 halfbakken ondersteuning heeft voor h264. Overigens, wat is in no-time? (toch nieuwsgierig)
Waarschijnlijk download jij hoofdzakelijk 1080p, terwijl ik meestal de 720p neem omdat mijn beamer toch "maar" 720p is. 720p high profile L5.1 laat zich omzetten naar ps3 formaat door simpelweg de highprofile L5.1 naar L4.1 te veranderen. Lukt helaas niet bij 1080p om 1 of andere duistere reden. Met een q6600 moet je denken aan een 2 uur film in zo 1,5 uur. Met een quad core op 3ghz kom je aan 2x realtime.
quote:
Je hebt gelijk dat het om te zetten is, helaas kost het wat tijd. Wil ik ondertiteling, moet ik de .srt downloaden en dan maar hopen dat hij goed in sync is met de 1080p release.
Inderdaad met ondertitels wordt alles redelijk complex en lastig, ik draai bijna alle hd zonder ondertitels, ook al op de media pc.
quote:
dat de ps3 aan mijn wensen voldoet :)
Eigenlijk zijn we het volledig eens, het blijkt dat je zelf tegen meer problemen aanloopt vanwege ondertitels en meer 1080p materiaal dan ik hier heb. Hopelijk wordt de ps3 nog meer mediamachine dan hij nu al is en kunnen we zonder transcoding in een volgende firmware.

quote:
DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:14:
[...]

De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is. Wil je dus soft subs icm divx/xvid, moet je van die container gebruik maken en die container kan niet groter zijn dan 4GB.

HaseMike schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:26:
[...]
Aha dat wist ik niet, nog nooit tegenaan gelopen.
Ik heb dit nog eens nagekeken en het blijkt dat mijn conclusie iets te haastig getrokken was. De AVI-1.0 container heeft wel een beperking van 4GB, maar de PS3 schijnt toch AVI-2.0 icm xvid/divx aan te kunnen, dus de limiet geldt niet. De verwarring kwam door het feit dat de sub-muxer (AVIAddXSubs) alleen met AVI-1.0 overweg kan/kon en daardoor die limiet in praktijk aanwezig was.

Die beperking zou opgeheven zijn sinds versie 7.1 maar de developer heeft geen PS3 om het te testen. Dat zal ik dan wel even doen :)

EDIT:
Ik bedenk mij opeens dat het probleem van de ac3 decoding (na 2GB stereo ipv 5.1) nog steeds bestaat, dus nog steeds geen perfecte oplossing :'(

EDIT2:
AC3 decoding probleem ook opgelost, blijkt een bug te zijn in mkv2vob (of de tool waar die gebruik van maakt) bij het creëren van de AVI container. Na het muxen van de subs met AVIAddXSubs (v7.1) is deze bug weg en werkt het allemaal prima :)

DCFreak wijzigde dit bericht 13-05-2008 16:21 (15%)

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Dat kan je oplossen met dvdshrink, hier kan je met de re-author functie alle ongewenste geluidsporen weghalen zodat alleen de engelse overblijft. Die maakt ook direct een 1 file vob van je dvd.
kijk, dat is nog eens nuttige info. Thnx ik heb dvdshrink op mn pc staan, maar eigenlijk er nog niet bij nagedacht dat het daar idd mee opgelost kan worden 8)7

om een dubbelpost te voorkomen....

ik heb nu de audio stream via dvdshrink geregeld, maar is er ook nog een mogelijkheid om de subtitles weer te geven?

Coolsnarf wijzigde dit bericht 11-05-2008 14:14 (14%)

Reg. datum: 26 juni 2007

Probleem met streamen

Ik heb mijn Playstation 3 via WiFi geconnect met internet, nat type 2. Nu heb ik op mijn Vista laptop allerlij muziek, video en foto's staan. Ik heb deze in mediaplayer geladen, en de playstation, net als de xbox e.d geaccepteerd om media te delen. nu doet het het op de 360 wel al eeuwig goed, maar op de playstation heeft hij het nog geen moment gedaan. krijg steeds melding dat er geen muziek,foto en video gevonden wordt op de mediaserver. pc van mij vader met XP vind PS3 wel gewoon muziek e.d op. Wat doe ik in godsnaam verkeerd? iemand tips?

alvast bedankt

-----------------------------------

excuses voor de vroege post, het probleem is opgelost mbv TVersity, geen idee waarom hij het met media player niet deed maar ik kan m'n ding gaan doen.

Ted8718 wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:10 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: