Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
BlackPredator72 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:10:
Ik ben sinds 'n paar dagen bezig om te streamen van PC naar PS3 en heb 'n .m2ts bestand gedownload en heb de volgende programma's :
WM11, Nero Home, Winamp, PowerDVD 8, TVersity en TwonkyMedia geprobeerd.

Twonkymedia is de enige die .m2ts afspeeld (volgens mij)

maar ik wil ook met Subs kunnen kijken en zoek nu iets om .m2ts en .srt samen te voegen

met TSMuxer zag ik dat er al subs in dat .m2ts bestand zitten, maar die krijg ik niet te zien

op de PS3 ???

Ook met mkv2vob en GOTsent zitten proberen maar geen resultaat.

Kan je überhaupt wel 1080 streamen (of 720) naar de PS3 met subs ?

Of kan ik beter andere types HD downen ?

En met welk programma kan je eventueel .m2ts en .srt samensmelten ?
Ik ben zelf ook aan het pogen om 1080p content te streamen met subs, en dan het liefst in een hoge kwaliteit. Tot nu toe ben ik tot de volgende conclusie gekomen (corrigeer mij maar waar ik fout zit).

Er zijn drie manieren om subs op de ps3 te krijgen:

1) hardcoded

voordeel: werkt altijd
nadeel: kost veel tijd ivm re-encoden van de videostream

2) in blu-ray structuur

voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten en geen re-encoden nodig als de video al af te spelen was op de ps3 (H.264 of MPEG2)
nadeel: werkt alleen vanaf optische media, dus je bent gebonden aan de limiet van een DL-DVD (tenzij je een blu-ray brander hebt).

3) gebruik van divx container

voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten en geen re-encoden nodig als de video al encoded was met divx of xvid, tevens is dit te streamen.
nadeel: divx container is gebaseerd op AVI1.0 container, dus heeft een limiet van 4GB. Tevens heeft de ps3 een bug (of feature :? ) dat na de 2GB limiet de audio van dolby 5.1 naar 2.0 gaat (AC3 stream).

Mijn conclusie:

Alleen optie 1 is in praktijk enigzins toepasbaar met 1080p content, maar vanwege de tijd die het kost om te encoden, heb ik het hele gebruik van subtitles in de ijskast gezet.

EDIT:
Er is nog een vierde manier:

4) transcoding

voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten naar keuze, remuxen of re-encoden niet nodig.
nadeel: werkt alleen icm streamen, krachtige pc nodig, de kwaliteit is minder goed.

DCFreak wijzigde dit bericht 19-04-2008 12:53 (5%)

PSN ID: DCFreak

A-nice..is very nice!!
Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
nioz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:27:
[...]

Niet toevallig je windows firewall die nog aan staat?
Ik had toevallig laatst even van een verse XP installatie voorzien en daarna werkte TVersity niet meer, dus ik zat al in mijn router instelling te zoeken toen ik erachter kwam dan windows firewall nog standaard aanstond, beetje dom en suf, maar het overkomt de besten ;)
FIrewall mocht hij inderdaad doorheen. Maar heb het probleem inmiddels opgelost.

Heb in me router alle firewall rules en port forwards weer weggehaald. Alle media server programmas eraf gegooid. De enigste die ik nog niet geprobeerd had was Twonky media server. Geinstalleerd, media geshared en wat denk je.......me ps3 zag hem gelijk. :D Heb niet eens iets hoeven instellen van forwading etc.

Echt goed programma, ben nu druk aan het kijken welke bestanden ik wel en niet kan bekijken/luisteren.

Wat betrefd Twonky, werkt echt lekker. Interface is gewoon html en die werkt soepeler als die java interface van tversity.

Kleine update na tijdje werken met twonky. Kan alles afspelen wat de ps3 ondersteund echter mp3 wil hij niet afspelen. Als ik naar de map ga op de ps3 waar wat mp3's staan zegt hij * geen bestanden gevonden* terwijl er toch echt wat instaan. Dacht eerst dat het kwam omdat het er heel veel waren maar zelfs met 3 mp3's zegt ie dat.

Heb het probleem met mp3 ook opgelost. Je kan aangeven bij de eigenschappen van de dir die je deelt welke bestanden erin zitten. Als je die op music-only zet ziet hij ze wel en kan ik ze ook afspelen 8)

ljt wijzigde dit bericht 21-04-2008 08:36 (20%)

AMD X2 4200@2,7 |Asus A8N-SLI Premium|Twinmos 2GB|8800 GT|

Reg. datum: 20 februari 2005

Bedankt voor de tip heb Twonky ook geprobeerd en werkt super zelfs met .m2ts files.
Hij ziet zelfs de bestanden die op mijn externe hd staan. :) ook de bestanden op mijn netwerk schijf :*)

den777 wijzigde dit bericht 19-04-2008 15:54 (13%)

Reg. datum: 21 april 2008

hoi,

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en ik vraag me nu iets af: Is het nu wel mogelijk of niet mogelijk, om een bijvoorbeeld gedownloade DVD of BR-Disc te streamen via je PS3 met daarbij 5.1, dts of true HD dts HD???

alvast bedankt,

(ps: ben echt een noob in dit gebied...)

ondertitel duh
Reg. datum: 06 september 2003

Sjonge jonge, even de topicstart lezen is ook een heel karwei :P

Nee, dit is niet mogelijk.

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Reg. datum: 21 april 2008

hmmzzzz.... leest de PS3 dan gebranden BR-disc's (als je bijvoorbeeld een film vanaf de pc kopieert op BR)

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
BeevR82 schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:39:
hmmzzzz.... leest de PS3 dan gebranden BR-disc's (als je bijvoorbeeld een film vanaf de pc kopieert op BR)
Heb jij een BR brander dan? Ook zijn BR discs nog een beetje duur; maar ik denk dat de PS3 best wel gekopieerde BR discjes lust.

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

Reg. datum: 14 april 2007

Ik had dit al geplaatst bij het ps3 deel 27 topic, maar ik denk dat dit de betere plek is:

Kan iemand vertellen of deze draadloze nas, goed te gebruiken is icm mn ps3?
Dus gewoon films en muziek streamen naar mn ps 3 bedoel ik?

http://www.conceptronic.n..._ID=2043&Prod=CH3WNAS

Reg. datum: 26 juli 2007

quote:
Marc187 schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:53:
Ik had dit al geplaatst bij het ps3 deel 27 topic, maar ik denk dat dit de betere plek is:

Kan iemand vertellen of deze draadloze nas, goed te gebruiken is icm mn ps3?
Dus gewoon films en muziek streamen naar mn ps 3 bedoel ik?

http://www.conceptronic.n..._ID=2043&Prod=CH3WNAS
Als je wil gaan streamen dan zul je waarschijnlijk ook HD materiaal willen gaan streamen. HD materiaal zal in de nabije toekomst tot 36 Mbit per seconde gaan snoepen en theoretisch gezien moet een draadloos netwerk van 54 Mbit dat aankunnen. Ik raad het je alleen ten zeerste af en gewoon een snoertje er tussen te plaatsen en dit dus via de router te laten lopen. Een scheet tussen de draadloze lijn en het schokfestijn gaat beginnen.

ondertitel duh

Komt me bekend voor dat schokfestijn. Dus als ik de kabel tussen mijn router en pc "afsluit", dus gewoon ontkoppel moet ik geen last hebben van schokken bij het streamen van hd-materiaal?

PcManiaxx wijzigde dit bericht 22-04-2008 10:48 (10%)

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Ook ik heb dit al geplaatst bij ps3 deel 27 topic, maar ik denk dat dit de betere plek is:
quote:
shaghrack schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:27:
Ongetwijfeld is dit al ergens op dit forum behandeld, maar krijg deze post tot nu toe nog niet boven water...

Is het op welke wijze dan ook mogelijk op de PS3 zelf een playlist aan te maken van de door Tversity gestreamde data...voornamelijk geinteresseerd in audio playlists.... ik snap dat je een m3u of pls file kan aanmaken en deze als shared file op kan nemen in tversity maar dan moet je dit dus allemaal vooraf definieren in je tversity setup

Graag zou ik ook @random een lijst van audionummers willen kunnen aanmaken... helaas werkt de create playlist functie van de PS3 alleen voor lokaal opgeslagen audiofiles (dus niet de gestreamde files)

Alvast hartelijk dank

Reg. datum: 26 juli 2007

quote:
PcManiaxx schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:48:
Komt me bekend voor dat schokfestijn. Dus als ik de kabel tussen mijn router en pc "afsluit", dus gewoon ontkoppel moet ik geen last hebben van schokken bij het streamen van hd-materiaal?
Je moet juist via kabel gaan werken en niet draadloos.

quote:
shaghrack schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:00:
Ook ik heb dit al geplaatst bij ps3 deel 27 topic, maar ik denk dat dit de betere plek is:

[...]
Kan je dan niet gewoon naar de tversity folder met alle muziek bestanden gaan, play drukken, en shuffle aanzetten ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:09:
[...]

Kan je dan niet gewoon naar de tversity folder met alle muziek bestanden gaan, play drukken, en shuffle aanzetten ?
Tuurlijk kan dat, maar dan komt je hele collectie voorbij... het is natuulijk leuker als je een playlist kan gebruiken afhankelijk van de mensen die aanwezig zijn (de een houd nou eenmaal meer van rock, de andere van pop, etc)

quote:
Ik ben zelf ook aan het pogen om 1080p content te streamen met subs, en dan het liefst in een hoge kwaliteit. Tot nu toe ben ik tot de volgende conclusie gekomen (corrigeer mij maar waar ik fout zit).

Er zijn drie manieren om subs op de ps3 te krijgen:

1) hardcoded

voordeel: werkt altijd
nadeel: kost veel tijd ivm re-encoden van de videostream
Ondertussen ook YDL 6 op m'n PS3 gezet om te kijken of ik daar iets verder mee kwam,
maar ik denk dat ik dan toch maar voor het hardcoderen ga.
Alleen met welk programma kan ik .M2TS bestanden re-encoden (naar .M2TS + subtitles) ?
Toch zelf maar ff proberen hoe lang dat dan duurt....

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
shaghrack schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:41:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar dan komt je hele collectie voorbij... het is natuulijk leuker als je een playlist kan gebruiken afhankelijk van de mensen die aanwezig zijn (de een houd nou eenmaal meer van rock, de andere van pop, etc)
Voor streamen van mp3 gebruik Windows Media omdat je daar mee ook genre's e.d. kunt afspelen. Moet je wel je ID3-tags goed hebben staan.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
BlackPredator72 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:45:
[...]

Ondertussen ook YDL 6 op m'n PS3 gezet om te kijken of ik daar iets verder mee kwam,
maar ik denk dat ik dan toch maar voor het hardcoderen ga.
Alleen met welk programma kan ik .M2TS bestanden re-encoden (naar .M2TS + subtitles) ?
Toch zelf maar ff proberen hoe lang dat dan duurt....
Ik zou zeggen, demuxen met tsMuxerGUI, remuxen naar mkv met mkvMergeGUI en dan re-encoden met subs met GOTsent of mkv2vob. Misschien kan het makkelijker, maar dit zou wel moeten werken denk ik.

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 31 december 2003

Dat laatste doe ik dus ook, M2TS downloaden en subds downloaden maar als ik MKV2VOB instel dat hij de nederlandse subs in moet bakken doet ie het niet (had verdomme 3 films gecued en daarna de bron weggetieft zonder te checken) welke instellingen moet ik gebruiken voor de subs in MKV2VOB?

Reg. datum: 21 december 2007

quote:
kbloem schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:55:
HD materiaal zal in de nabije toekomst tot 36 Mbit per seconde gaan snoepen en theoretisch gezien moet een draadloos netwerk van 54 Mbit dat aankunnen.
In de praktijk komen draadloze netwerken niet verder dan 24 Mbit. Voor een uitleg zie: Wireless Networking Speed: Ideals and Experiences

tsja... das jou mening....

Ik heb de logitech mx5000 binnen van logitech! erg mooi toetsenbord muis combinatie-tje.. werkt perfect met de pc, pairen met de ps3 duurde even maar werkt ook vlekkeloos, alleen krijg ik met geen mogelijkheid het setje aan het werk in ydl6.0, zijn er mensen die eenzelfde of soort gelijk bluetooth tb/muis combinatie wel aan het werk hebben gekregen in ydl?

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

I have no idea...
Reg. datum: 12 oktober 2002

Wat zijn nou de beste instellingen voor TVersity?

De ene keer leest ik dit, dan weer dat. Wel codecs gebruiken die bij het progje zitten, een ander zegt weer van niet....

Ik weet het niet.

Ook ik krijg geen ondertiteling bij mijn films. Hoe kan ik trouwens al die overbodige folders weglaten? Ik heb zelf 4 mappen, te weten: Films, Foto's, Internet Radio en Muziek. Hoe laat ik alleen deze mappen zien op de PS3 icm TVersity?

Ik mis Wizd trouwens nu al die ik gebruikte voor mijn Netgear EVA700. Vond ik toch een stuk beter werken dan TVersity, maar blijkbaar is er geen beter progje voor de PS3 dan TVersity? Twonky is niet gratis, dus hier begin ik niet aan.

MelvinB wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:27 (3%)

ondertitel duh

Kan iemand mij eens uitleggen hoe je alle .vob bestanden kunt mergen? Ik heb hier Walk the Line op dvd die uit verschillende .vob bestanden bestaat. Alle ondertitelingen zijn instelbaar, dit kan ik alleen niet terugvinden in de opties. Hij zegt dat de ondertiteling niet beschikbaar is.

Is er een leuk progje waarbij ik alle .vob bestanden kan mergen inclusief ondertitels?

I have no idea...
Reg. datum: 12 oktober 2002

Nu heb ik via Winamp Remote eindelijk ondertitelingen werkend gekregen. Nadeel is echter weer dat WR meer last heeft van haperingen dan TVersity.... :/

SRT-files kunnen wel door de PS3 direct worden weergeven terwijl de film speelt, zonder hardcoding. Blijkbaar hangt het ook van het te gebruiken programma af.

De subitile-instellingen van ffdshow werken wel voor WR, maar niet voor TVersity om 1 of andere reden.

The Real One
Reg. datum: 22 december 2001

Ik heb nog geen PS3 en ben benieuwd of iemand al de Linux port van XBMC op de PS3 heeft geprobeerd? Zo ja, is het benaderen van bestanden op je server dan ook mogelijk en het on-the-fly uitpakken van RAR bestanden?

Dus http://xbmc.org/wiki/?title=Linux_port_project i.c.m. https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3

Gaitman wijzigde dit bericht 01-05-2008 11:59 (20%)

Supra Addict

Zo, eindelijk nieuws van TVersity.

Over +/- 2 weken komt de langverwachte 1.0 versie uit, ze hebben er nu onder anderen ook Blackberry support ingebouwd. Om het verhaaltje verder te lezen en voor een Blackberry video'tje, zie http://tversity.blogspot.com/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: