Ik ben zelf ook aan het pogen om 1080p content te streamen met subs, en dan het liefst in een hoge kwaliteit. Tot nu toe ben ik tot de volgende conclusie gekomen (corrigeer mij maar waar ik fout zit).quote:BlackPredator72 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:10:
Ik ben sinds 'n paar dagen bezig om te streamen van PC naar PS3 en heb 'n .m2ts bestand gedownload en heb de volgende programma's :
WM11, Nero Home, Winamp, PowerDVD 8, TVersity en TwonkyMedia geprobeerd.
Twonkymedia is de enige die .m2ts afspeeld (volgens mij)
maar ik wil ook met Subs kunnen kijken en zoek nu iets om .m2ts en .srt samen te voegen
met TSMuxer zag ik dat er al subs in dat .m2ts bestand zitten, maar die krijg ik niet te zien
op de PS3 ???
Ook met mkv2vob en GOTsent zitten proberen maar geen resultaat.
Kan je überhaupt wel 1080 streamen (of 720) naar de PS3 met subs ?
Of kan ik beter andere types HD downen ?
En met welk programma kan je eventueel .m2ts en .srt samensmelten ?
Er zijn drie manieren om subs op de ps3 te krijgen:
1) hardcoded
voordeel: werkt altijd
nadeel: kost veel tijd ivm re-encoden van de videostream
2) in blu-ray structuur
voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten en geen re-encoden nodig als de video al af te spelen was op de ps3 (H.264 of MPEG2)
nadeel: werkt alleen vanaf optische media, dus je bent gebonden aan de limiet van een DL-DVD (tenzij je een blu-ray brander hebt).
3) gebruik van divx container
voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten en geen re-encoden nodig als de video al encoded was met divx of xvid, tevens is dit te streamen.
nadeel: divx container is gebaseerd op AVI1.0 container, dus heeft een limiet van 4GB. Tevens heeft de ps3 een bug (of feature
Mijn conclusie:
Alleen optie 1 is in praktijk enigzins toepasbaar met 1080p content, maar vanwege de tijd die het kost om te encoden, heb ik het hele gebruik van subtitles in de ijskast gezet.
EDIT:
Er is nog een vierde manier:
4) transcoding
voordeel: soft subs, dus aan en uit te zetten naar keuze, remuxen of re-encoden niet nodig.
nadeel: werkt alleen icm streamen, krachtige pc nodig, de kwaliteit is minder goed.
DCFreak wijzigde dit bericht 19-04-2008 12:53 (5%)
PSN ID: DCFreak