Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
armeen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:22:
De tv is een Philips CRT hd scherm (philips 32pw9551). 720P moet hij aan kunnen. Dvd's zijn gekochte dvd's, orginele dus. PS3 is met HDMI verbonden met de tv.
Als ik de dvd's in mijn normale speler doe is het beeld prima.
Heb uiteindelijk 4 dvd's geprobeerd.

oke nu komt deel 2 van de vragen
heb je al een ander tv geprobeert :?
ik denk niet dat dit een oplossing is omdat blue ray en spellen het wel goed doen
en heb je de dvds al in een ander dvd speler of een andere playstation geprobeert :?
en welke firmware heb je draaien op je playstation :?
Andere PS3 heb ik niet, maar zoals ik al in mijn vorige bericht schreef heb ik ze afgespeeld op een andere speler waar het goed gaat. Die andere speler is een Pioneer 585A.
De firmware versie die ik op dit moment nog heb is 2.20, maar ik begreep dat 2.30 vandaag is uitgekomen. Misschien lost dat nog wat op.

[url]www.cbforum.nl[url]

Gaat deze iBOOD werken op de PS3? Logitech MX5000 Intelligent Wireless Multimedia Keyboard??

Reg. datum: 04 januari 2002

Gisteren even gecontrolleerd of de 2.30 firmware ook het videostreaming gedeelte heeft aangepakt.De HD streaming werkte niet echt meer jofel en het doorspoelen van SD video's was problematisch (Doortikken na 30X snelheid lukte 5 van de 10 keer niet en 120X lukte bijna helemaal nooit).

De HD streaming (via wifi) werkt bij mij nu wel beter, maar alleen getest met een 20 minuten film van 500MB), het versneld afspelen gaat nu weer uitstekend, heel af en toe pikt hij de 120X snelheid niet.

PSN ID: Oxgene

quote:
StaarTT schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:28:
Gaat deze iBOOD werken op de PS3? Logitech MX5000 Intelligent Wireless Multimedia Keyboard??
Ja, maar voor een paar euro extra heb je een officieel toetsenbord voor de PS3.

BladePHQ wijzigde dit bericht 16-04-2008 10:33 (62%)

PSN : Warhawk, UT3

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
StaarTT schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:28:
Zo te lezen wel.. http://forum.blu-ray.com/...p?p=86595&postcount=6

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
sopsop schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:58:
Gisteren even gecontrolleerd of de 2.30 firmware ook het videostreaming gedeelte heeft aangepakt.De HD streaming werkte niet echt meer jofel en het doorspoelen van SD video's was problematisch (Doortikken na 30X snelheid lukte 5 van de 10 keer niet en 120X lukte bijna helemaal nooit).

De HD streaming (via wifi) werkt bij mij nu wel beter, maar alleen getest met een 20 minuten film van 500MB), het versneld afspelen gaat nu weer uitstekend, heel af en toe pikt hij de 120X snelheid niet.
Ik had ook problemen met streamen sinds update 2.20 (via nero mediahome). HD films werden niet vloeiend meer afgespeeld. Nu met 2.30 lijkt dit weer opgelost inderdaad :)

quote:
BladePHQ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:33:
[...]

Ja, maar voor een paar euro extra heb je een officieel toetsenbord voor de PS3.
Nou ik heb mooi deze besteld, want bij die andere die jij bedoeld zit geen losse muis bij als ik me niet vergis.. en dit is echt een koopje..! eindelijk geen draden meer door mn kamer...:)

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

Ha beste tweakers, ben nieuw hier (althans posten), en allereerst effe zeggen dat ik altijd veel hulp vindt op tweakers, en alle knappe koppen bedankt!
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
Ik heb vorige topic en dit topic zo goed mogelijk doorgelezen, en ik begrijp dat er vorig jaar nog geen mogelijkheid was om je PS3 toegang te geven tot een systeemschijf in je PC, via netwerk en client account in XP, a la XBMC.
De oude X-box met SVGA beamer is wat ik nu gebruik voor films en tv, alle (niet HD) formaten geplaatst op een van de systeemschijven van mijn PC.

Ik wil perse NIET dat mijn PC veel processortijd kwijt is aan het aanleveren van de data, zodat je gewoon kan gamen tijdens het kijken van een film in de woonkamer. Dat is nu (met XBMC) wel het geval, en dat werkt als een tierelier!

Is dat met PS3 ondertussen al mogelijk, met alle firmware upgrades etc die er ondertussen zijn geweest? Of moet dat ding dat eerst gekraakt worden enzo? Misschien stond het al ergens, maar dan heb ik het gemist.
Zo nee, dan ga ik denk ik toch maar voor de multimediaPC met HD beamer.

Alvast bedankt voor een reactie,
Lance

Ok, duuhhh met de smilies enzo...sorry

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
sir Lance schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:16:
en ik begrijp dat er vorig jaar nog geen mogelijkheid was om je PS3 toegang te geven tot een systeemschijf in je PC, via netwerk en client account in XP, a la XBMC.

Ik wil perse NIET dat mijn PC veel processortijd kwijt is aan het aanleveren van de data, zodat je gewoon kan gamen tijdens het kijken van een film in de woonkamer. Dat is nu (met XBMC) wel het geval, en dat werkt als een tierelier!

Is dat met PS3 ondertussen al mogelijk, met alle firmware upgrades etc die er ondertussen zijn...
Nee, de PS3 ondersteund alleen DLNA en kan geen netwerk share benaderen rechtstreeks. Dus alleen streaming met behulp van TVersity of iets dergelijks; en als je de codecs gebruikt die de PS3 standaard ondersteund dan kost dat bijna geen CPU omdat er dus geen processing nodig is vanaf je server.

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

Top S1W!!
Bedankt! Ik ga dat TVersity dan maar eens proberen bij mijn broer.
Groet,
Lance

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
sir Lance schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:41:
Top S1W!!
Bedankt! Ik ga dat TVersity dan maar eens proberen bij mijn broer.
Groet,
Lance
Probeer Twonky eens. Bevalt mij een stuk beter dan TVersity, zelfs als de transcoding in TVersity uit staat. 't is alleen niet gratis, maar je kunt 'm 30 dagen proberen.

Na veel klooien ben ik tot de conclusie dan streamen voor mij niet echt ideaal is. Voor MP3's en images werkt het aardig maar films :( het probleem zit voor mij voornamelijk in DVD's met ondertitels.
Ik zoek nu eigenlijk een NAS welke ook een USB aansluiting bevat en door de PS3 benaderd kan worden. Dus de NAS aansluiten op mn PS3 middels USB, en middels het netwerk te benaderen is voor o.a. updates.
Iemand ideeen ? De NAS's welke ik vind bevatten soms wel USB maar dit is dan als drive extensie. Anders toch wachten tot Sony iets gaan uitbrengen waarbij ik de PS3 direct kan benaderen...

HoefMeistert wijzigde dit bericht 17-04-2008 08:29 (3%)

PSN ID: HoefMeistert PS3-TAGS

Hopelijk is dit het goede topic.

Ik wil de PS3 eigenlijk gaan gebruiken als HTPC. Dus YDL erop zetten en dan VLC gebruiken om HD films te streamen vanaf mijn PC.

Is het moeilijk om VLC op YDL te installen?
Biedt VLC wel de mogelijkheid om bv MKVs af te spelen?

Deze vragen zijn waarschijnlijk al vaker gesteld. Ik heb geprobeert het eea uit te zoeken maar ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer...sorry >.< Ik moet maar gewoon aan de slag gaan. Maar zou toch willen weten wat mijn kans van slagen is.

Thnx in advance

ondertitel duh

quote:
Chiem71 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:05:
Hopelijk is dit het goede topic.

Ik wil de PS3 eigenlijk gaan gebruiken als HTPC. Dus YDL erop zetten en dan VLC gebruiken om HD films te streamen vanaf mijn PC.

Is het moeilijk om VLC op YDL te installen?
Biedt VLC wel de mogelijkheid om bv MKVs af te spelen?

Deze vragen zijn waarschijnlijk al vaker gesteld. Ik heb geprobeert het eea uit te zoeken maar ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer...sorry >.< Ik moet maar gewoon aan de slag gaan. Maar zou toch willen weten wat mijn kans van slagen is.

Thnx in advance
Hier een prachtige tutorial hoe je VLC kan installeren op YLD.

http://www.ps3-hacks.com/forums/about1446.html

Tevens staan er nog heleboel andere mooie tut's voor bijvoorbeeld usb schijf, YLD en meer.

Mocht je bepaalde tutorials in het nederlands willen zien, dan raadt ik je het tutorial gedeelte op xgn.nl aan (forum).

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

quote:
HoefMeistert schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:29:
Na veel klooien ben ik tot de conclusie dan streamen voor mij niet echt ideaal is. Voor MP3's en images werkt het aardig maar films :( het probleem zit voor mij voornamelijk in DVD's met ondertitels.
Ik zoek nu eigenlijk een NAS welke ook een USB aansluiting bevat en door de PS3 benaderd kan worden. Dus de NAS aansluiten op mn PS3 middels USB, en middels het netwerk te benaderen is voor o.a. updates.
Iemand ideeen ? De NAS's welke ik vind bevatten soms wel USB maar dit is dan als drive extensie. Anders toch wachten tot Sony iets gaan uitbrengen waarbij ik de PS3 direct kan benaderen...
Bekijk de Qnap TS-109 pro eens. Functioneert ook als mediaserver en daar gebruik ik hem zelf dan ook voornamelijk voor.

A-nice..is very nice!!
Reg. datum: 02 juni 2003

Na een paar dagen lopen klooien denk ik zal hier eens een balletje opgooien.

De ps3 vindt geen mediaserver. Verschillende programmas geprobeerd oa tversity, media player 11 en ps3portal.

Ps3 laten zoeken, kan niks vinden. Ps2 is wel nat type 2.

Als ik met tversity naar view ga kan ik wel de onderste 2 opties proberen en die doen hetwel. Dus volgens mij is het dan kwa routing bereikbaar. Echter ps3portal geeft aan bij de zelf test dat de poort niet bereikbaar is omdat ik achter een router zit. Graag aanpassen.

Heb zo'n zyxcel van telfort en heb daar bij NAT -> portforwarding die poort geforward naar me pc en ps3. Niks dus.

Ligt het nu aan me pc of moet ik het meer zoeken in de routing/forwarding?
Kan de ps3 wel pingen. Internet op de ps3 etc werkt ook goed.

AMD X2 4200@2,7 |Asus A8N-SLI Premium|Twinmos 2GB|8800 GT|

Ik ben sinds 'n paar dagen bezig om te streamen van PC naar PS3 en heb 'n .m2ts bestand gedownload en heb de volgende programma's :
WM11, Nero Home, Winamp, PowerDVD 8, TVersity en TwonkyMedia geprobeerd.

Twonkymedia is de enige die .m2ts afspeeld (volgens mij)

maar ik wil ook met Subs kunnen kijken en zoek nu iets om .m2ts en .srt samen te voegen

met TSMuxer zag ik dat er al subs in dat .m2ts bestand zitten, maar die krijg ik niet te zien

op de PS3 ???

Ook met mkv2vob en GOTsent zitten proberen maar geen resultaat.

Kan je überhaupt wel 1080 streamen (of 720) naar de PS3 met subs ?

Of kan ik beter andere types HD downen ?

En met welk programma kan je eventueel .m2ts en .srt samensmelten ?

Lees de algemene voorwaarden enzo nog eens door. Spam is niet de bedoeling.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 19-04-2008 06:15 (136%)

quote:
Da.Rock schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:33:
[...]

Bekijk de Qnap TS-109 pro eens. Functioneert ook als mediaserver en daar gebruik ik hem zelf dan ook voornamelijk voor.
Dit is een MediaServer ideaal voor Music & Images. imo niet voor DVD's. Echter las ik laatst ook ergens dat de PS3 geen VOB's kan afspelen ivm illegale zaken. Ik zal dit eens testen.

PSN ID: HoefMeistert PS3-TAGS

quote:
BlackPredator72 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:10:
Ik ben sinds 'n paar dagen bezig om te streamen van PC naar PS3 en heb 'n .m2ts bestand gedownload en heb de volgende programma's :
WM11, Nero Home, Winamp, PowerDVD 8, TVersity en TwonkyMedia geprobeerd.

Twonkymedia is de enige die .m2ts afspeeld (volgens mij)
Als je de extensie renamed naar .m2t kun je sowieso ook met TVersity streamen. Ik weet niet of het dan ook werkt met de andere programma's aangezien ik die niet gebruik.
quote:
maar ik wil ook met Subs kunnen kijken en zoek nu iets om .m2ts en .srt samen te voegen

met TSMuxer zag ik dat er al subs in dat .m2ts bestand zitten, maar die krijg ik niet te zien

op de PS3 ???

Ook met mkv2vob en GOTsent zitten proberen maar geen resultaat.

Kan je überhaupt wel 1080 streamen (of 720) naar de PS3 met subs ?

Of kan ik beter andere types HD downen ?

En met welk programma kan je eventueel samensmelten ?
Ik begreep van andere websites dat het inderdaad nog niet mogelijk is subs, die in .m2ts bestanden zitten, te zien op je PS3 als je ze streamt (of direct van een HD leest).

ondertitel duh

Ik zit hier met een vervelend probleem. Althans, als het om hd films gaat. Divx, xvid, mpg stream ik allemaal perfect. Maar wanneer het aankomt op een .mp4 bestand van 3.90gb in 720p gaat het als de neten stotteren.

Aan m'n verbinding kan het niet liggen. Heb hier 20mbits. Overigens gebruik Nero Media Home om de files te streamen.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Laatste firmware ook geinstalleerd.

Edit; ik krijg af en toe een connection error DLNA nog wat. Kan dit liggen aan het feit dat ik een hele map share? Er staan ongeveer 6 hd films op van elk 4gb en verder nog divx, mpg in totaal 30gb.

PcManiaxx wijzigde dit bericht 18-04-2008 21:01 (19%)

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Reg. datum: 20 maart 2004

quote:
ljt schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:31:
Na een paar dagen lopen klooien denk ik zal hier eens een balletje opgooien.

De ps3 vindt geen mediaserver. Verschillende programmas geprobeerd oa tversity, media player 11 en ps3portal.
Niet toevallig je windows firewall die nog aan staat?
Ik had toevallig laatst even van een verse XP installatie voorzien en daarna werkte TVersity niet meer, dus ik zat al in mijn router instelling te zoeken toen ik erachter kwam dan windows firewall nog standaard aanstond, beetje dom en suf, maar het overkomt de besten ;)

- PSN ID: Rivioz --- PC/DC/NGC/PS2/GBA/DS/PSP/Wii/PS3

De windows firewall mag gewoon aan blijven staan, zolang je de exception maar toevoegt dat TVersity wel overal doorheen mag :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
PcManiaxx schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:59:
Ik zit hier met een vervelend probleem. Althans, als het om hd films gaat. Divx, xvid, mpg stream ik allemaal perfect. Maar wanneer het aankomt op een .mp4 bestand van 3.90gb in 720p gaat het als de neten stotteren.

Aan m'n verbinding kan het niet liggen. Heb hier 20mbits. Overigens gebruik Nero Media Home om de files te streamen.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Laatste firmware ook geinstalleerd.

Edit; ik krijg af en toe een connection error DLNA nog wat. Kan dit liggen aan het feit dat ik een hele map share? Er staan ongeveer 6 hd films op van elk 4gb en verder nog divx, mpg in totaal 30gb.
20Mbit? je bedoel dat dat je internet download snelheid is denk ik. Je prive netwerk is iets anders ga je wireless of wired? Ik heb hier problemen met HD films die boven de 50Mbit komen wired. Van de week een Gbit switch besteld hopen dat dit het oplost.

Tevens moeten alle benodigde poorten in je router openstaan en je firewall op de pc moet het ook allemaal toelaten. Check http://portforward.com/routers.htm voor meer info over poorten open zetten.

Ik heb zelf problemen met Tversity onder XP64bit. Netwerk snelheid komt bij alle content niet boven de 0,7% uit. Er schijnen meer mensen met problemen te zijn onder XP64bit maar vooralsnog geen oplossing gevonden. WMP11 gaat streamen perfect, helemaal na firmware 2.3.

Iemand die een goed alternatief kent voor Tversity waar ook getranscode kan worden?

Frank J. wijzigde dit bericht 19-04-2008 10:54 (11%)

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws