Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
chrisboers schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:31:
Ok, Stap 1 is succesvol verlopen, de .WMA is aangemaakt. Echter, als ik ze wil gaan combinen, krijg ik de mededeling " The requested video codec is not installed on this system".
Het gaat nog steeds over
"Star.Wars.Episode.II.2002.HDTV.VC1.720p.5.1.WMV-BamHD.wmv"
Ik kan hem wel gewoon afspelen dus de codec is volgens mij gewoon aanwezig. Mis ik nog wat?

Verder prima en duidelijke handleiding overigens!
Never mind, WMA 11 opnieuw geinstalleerd, codec pack opnieuw geinstalleerd, en daarna deed ie het. Streaming playback ging trouwens prima.

PS3 games: 16 and counting... PSN: Chrisboers

quote:
Da.Rock schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:52:
De laatste firmwareversie heeft er voor gezorgd dat het streamen van HD content hopeloos is geworden. Het hort en stoot als een gek. Getest op mac en windows machines van draadloos N tot bedraad gigabit ethernet met Twonky, Tversity, WMP11, Eyeconnect en Medialink. Het maakt allemaal niks uit. Content kopieren naar de ps3 is de enige manier om het vloeiend te kunnen bekijken.

Het probleem schijnt met de volgende firmwareversie verholpen te worden. Nou maar hopen dat deze snel komt.
Je leest daar verschillende berichten over, zelf heb ik met fw2.20 geen probleem om 1080p content te streamen (x264,mpeg2). Een probleem dat ik wel heb sinds 2.20 is dat divx/xvid groter dan 2GB niet meer af te spelen zijn (terwijl die limiet juist opgeheven zou zijn), voorheen speelde dat wel af (zowel streaming als van PS3 HDD), alhoewel het het afbrak als de 2GB datalimiet was bereikt (logisch).

Ik begin er wel een beetje moe van te worden :(

EDIT: Na enig onderzoek blijkt dat mkv2vob een bug heeft in het creeren van de AVI container waarin de XviD&AC3 streams zitten. Als ik de container opnieuw laat opbouwen door VirtualDubMod (direct stream copy) dan kan ik de 1080p content wel streamen :)

Nu is er alleen een nieuwe bug boven water gekomen in de firmware van de PS3; als de 2GB grens bereikt is, dan wordt de AC3 (DD5.1) audio als 2 kanaals afgespeeld (waarschijnlijk een overblijfsel van de oude 2GB limiet).

DCFreak wijzigde dit bericht 05-04-2008 03:08 (18%)

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 27 januari 2000

Ik heb inmiddels tversity opgegeven voor hd video. Mijn nieuwe streven is om in elk geval mijn mp3 collectie af te kunnen spelen op de ps3. Daarvoor nu WMP 11 in gebruik, zodat ik zonder extra software vooruit kan. Helaas geeft de PS3 een DLNA 4405 error, waarschijnlijk doordat er teveel files op de pc staan, het te lang duurt en er een timeout plaatsvind (via google weten te achterhalen). Heeft iemand dit goed aan de praat met een grote collectie mp3's? Maakt het uit hoe je die in mappen ordent voor de 4405 error? Heeft andere software (nero, twonky) geen last van die 4405 errors?

alles werkt nu op een subset van mijn mp3's, maar ik wil uiteraard op de ps3 gewoon alles kunnen spelen.

Antec SX635B-II | Athlon XP2500+ (512/333) | Asus A7N8X Deluxe Rev2 1.008 | 2x512MB Dane pc3200@2700 | 2x Hitachi 7K250 80GB 8MB SATA RAID-0 | ASUS 1608P3S DVD+RW 1.24 | Gainward NV 7600 GT AGP 256MB | Win XP Pro

Gebruik tot volle tevredenheid TVersity (ondanks geen subs mogelijkheid...) ben nu 2 andere mogelijkheden tegen gekomen tw:

PS3Portal

en

HFS-HTTP File Server

iemand ervaring met 1 van deze?

PS Portal lijkt me wel gebruiksvriendelijk en is snel volgens de berichten

2X2L calling CQ

Als ik dat zo zie is het meer een progressive streamer dan een echte stream server. Het enige wat ik hieraan zie is dat je met een webinterface je eigen computer kan benaderen waarna je de files kopieert naar je ps3 en daarna (vanaf de ps3 dus) afspeelt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Zo ik heb eindelijk een nieuwe pc: E8400 met 4 GB geheugen onder win xp64. Nu tversity geinstalleerd en dikke problemen met het streamen van content. Netwerk (100Mbit) wordt maar voor 0,7% gebruikt. Schijnt te liggen aan de 2.2 update van de PS3 aangezien mijn netwerk verder wel 100% van pc naar pc gebruikt kan worden.

:( Gelukkig komt er deze of volgende week een nieuwe firmware update voor de PSstore, hopen dat dit gefixed wordt!

[edit]hmm wmp11 komt 25-50% maar streamed HD content niet goed.

Frank J. wijzigde dit bericht 08-04-2008 10:10 (7%)

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Dat gedoe met WMV's met WMA10 omzet naar WMV met WMA9 is wel lastig zeg, gelukkig heb ik die pdf van de startpost erbij.

Hopelijk gaat die ps3 snel wat meer audio en video soorten ondersteunen anders word ik gek. 8)7

Op dit moment gebruik ik een XBOX360 om HD-content te bekijken. Zit er de laatste tijd over na te denken om over te stappen naar een PS3: Blu-Ray en minder lawaai dan een XBOX360.

Ik zit nog met de volgende vragen:

Wat zijn de beperkingen bij het afspelen van HD films van rond 8 - 10 GB. In andere forums kwam ik de melding tegen dat het geluid dan alleen stereo ipv DTS of Dolby Digital.

Wat zijn de ervaringen met de huidige PS3-40GB in vergelijking met de 60-GB. Naast de Backwards Compatibility met PS2-spellen zou deze hardwarematig beter zijn en de Blu-Ray weergave is beter.

simpele vraga, ik zit met een mkv collectie van zo'n 500gb op een vista pc. daarnaast een nas met twonky en een flinky partij dvd iso's. als ik een ps3 koop op welke manier kan ik dat dan afspelen?

1. mkv met tversity, iso via twonky en nog de divx gewoon?
2. mkv via tversity, vob via dlna {twonky} en divx vanaf nas
3. mkv omzetten (avhcd) en vobs en divx via nas?

ps: gta4 en burnout paradise zullen mij toch doen overhalen naar een ps3 (en een popcorn is een goedkoop flutapparaat, heb die geprobeerd maar ben bij de tvix 6500 uitgekomen wil alleen iets wat er gewoon beter uitziet en meer kan).

Digital Media Junkie

ondertitel duh

Ik heb een vraag betreft een externe usb schijf die ik wil gebruik als opslag voor HD-films.

Het gaat om een externe usb schijf 160gb (Lacie). Nu weet ik na veel vooronderzoek te hebben gedaan dat je je schijf alleen fat32 kan formatteren, anders wordt dit niet herkend door de PS3.

Been there done that. Probleem alleen is dat wanneer de format afgerond is hij het volgende zegt; fat32 wordt niet ondersteund bij schijven groter dan 150gb? Iets in de trant daarvan werd er gezegd.
Dit weet ik even niet meer uit m'n hoofd.

Moet ik nu 2 aparte partities aanmaken wil ik gebruik maken van fat32? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Ik las namelijk ook iets over het omzetten naar bijv EXT2/3 dmv Partition Magic en dat je later dan alsnog naar FAT32 kan converteren.

Sorry als het lijkt dat ik te weinig moeite heb gedaan, maar zo gek veel kan ik er niet over vinden.

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

goeie dag,

Ik had een vraagje zou ik veoh kunnen streamen met mijn ps3

zoja wat heb ik dan nodig.

want ik heb het al geprobeerd alleen het wil niet echt lukket :(

bedankt voor de hulp

wat is veoh?

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

quote:
Sillent schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:58:
goeie dag,

Ik had een vraagje zou ik veoh kunnen streamen met mijn ps3

zoja wat heb ik dan nodig.

want ik heb het al geprobeerd alleen het wil niet echt lukket :(

bedankt voor de hulp
Als ze een te nieuwe flash versie gebruiken niet, youtube werkt wel bijvoorbeeld :)
quote:
veoh is een ander soort versie van youtube. alleen kunnen daar grotere bestanden op gedumpt worden dus bijv 24 min / durende aflevering ipv 10 of 18 of w.e

naja hun gebruiken flash player 9 en ik heb 7 in mijn ps3 |:(

iemand een manier om dit optelossen

Voor de HD audio liefhebbers: in de nieuwe firmware update komt support voor DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio : http://blog.us.playstatio...ls-and-store-walkthrough/

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

ondertitel duh

Niemand kan mijn vraag even beantwoorden?

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
PcManiaxx schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:05:
Naast Google is ook Wikipedia je vriend:
Wikipedia: Comparison of file systems
8TB dus. Probeer hem eens in Linux te formatteren.

PSN: zAo82

quote:
PcManiaxx schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:05:
Is het wel handig om een filesysteem te gebruiken met een limiet van 4GB voor de opslag van HD films? Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het handiger is om gewoon NTFS te gebruiken, de drives aan de pc te hangen en alles te streamen.

Je kan de bestanden natuurlijk splitten, maar dan krijg je tijdens het film kijken ongewenste onderbrekingen ;(

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:29:
Voor de HD audio liefhebbers: in de nieuwe firmware update komt support voor DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio : http://blog.us.playstatio...ls-and-store-walkthrough/
Da's goed nieuws! Ik vraag me af of ze dan ook DTS-HD als bitstream via HDMI gaan doen want dat is wat nu echt mist.

Ik heb een blu-ray (League of Extraordinary Gentleman) met DTS-HD Master Audio. Als ik die track speel met firmware 2.20 en druk op info zegt de PS3 dat de stream DTS 5.1 48kHz is. Begrijp ik nu dat de 2.20 firmware DTS-HD naar DTS converteert?

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

vreemd, krijg opnieuw tversity al sinds enkele dagen niet meer aan de praat.
zou dit te maken hebben met de firmware update naar 2.20 ?

uninstall & reinstall van tversity en ffdshow_rev1928_20080410_xxl haalde niets uit.
firewall staat uit. tversity & uPnP staan in de exceptionslist en de service start onder m'n opgegeven account & password.

Zojuist heb ik een Playstation3 aangeschaft. Alleen heb ik een probleem met het aansluiten van de Playstation op mijn receiver (Onkyo TX-SR 605). Ik gebruik hiervoor de HDMI aansluiting van PS3 -> Receiver (In) en dan via HDMI (Out) naar mijn televisie. Echter krijg ik geen beeld te zien en het geluid (bij het aanzetten van de playstation 3) hoor ik ook niet. Ben door alle instellingen geweest van de receiver maar kon dit niet aan de praat krijgen. Als ik de PS3 direct aansluit op de TV dan krijg ik wel beeld en geluid.

Dacht eerst dat het de kabel was. Heb daarom een DVD-speler met HDMI aangesloten op de receiver ipv de PS3. Deze had wel direct beeld en audio.

Wat kan hier aan de hand zijn?

opgelost na aan format en door deze pagina te openen : http://localhost:41952/medialib/browse

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
ari3 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:03:
[...]
Da's goed nieuws! Ik vraag me af of ze dan ook DTS-HD als bitstream via HDMI gaan doen want dat is wat nu echt mist.

Ik heb een blu-ray (League of Extraordinary Gentleman) met DTS-HD Master Audio. Als ik die track speel met firmware 2.20 en druk op info zegt de PS3 dat de stream DTS 5.1 48kHz is. Begrijp ik nu dat de 2.20 firmware DTS-HD naar DTS converteert?
Als ik me het goed herinner is DTS-HD backwards compatible met gewoon DTS. De "kern" is DTS full rate audio (1,5Mbit).

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Wat sta je nou te kijken!

Slichtly off-topic. Wil ik zojuist mijn Blu-ray van Tiesto - Elements of Life afspelen, krijg ik SD-beeld. PS3 aangesloten via component. Wat zullen we nu beleven? ICT aangezet? Wat een teleurstelling, daar koop ik toch geen Blu-ray voor. :'(
Wel leuk dat de DTS-MA gedownscaled wordt naar DTS. Klinkt ook meer dan prima.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws