wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Het is het beste te vergelijken met YouTube. Dan download je ook een beetje de film, maar na het kijken is die meteen weer weg. Dat is streamen, je downloadt steeds maar een klein beetje, dus het kost je heel weinig dataruimte. Je hoeft op je PC niets aan te hebben staan, behalve het streamprogramma en de PC zelf natuurlijk. Bedienen gaat volledig vanaf je PS3.quote:tim1981 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:26:
Ik lees hier veel over het 'streamen' van de pc naar de ps3. Misschien dat het hier al is vermeld, maar ik kom er niet echt uit.
Staat dit 'streamen' voor het afspelen van bijv. een film en die je dan tegelijktijdig 'moet' kijken via de ps3? Dus film afspelen op pc en kijken via de ps3?
Of wordt er bedoelt, het 'kopieren' van bijv. een film naar de hardeschijf van de ps3, zodat je op een later tijdstip de film kan bekijken?
Dit onderste zou ik graag willen, mocht er met streamen dit bedoelt worden dan ga ik met de startpost aan de slag. Zo niet, weet iemand daar een handleiding voor?
[url=http://specs.tweak.to/13146][b]Specs[/b][/url]
- Wat bedoelen jullie met het splitten van bestanden? Kun je niet gewoon de bestanden via FTD binnentrekken en opslaan op een externe harde schijf en deze koppelen aan de PS3, selecteren en afspelen?
- kan een PS3 ook een audiosignaal afgeven dat door een wat oudere DA convertor als stereo wordt afgespeeld?
.-= Antec P182 :: Thermaltake Toughpower 750wt CM :: Gigabyte P35-DS3R :: Intel Core2 Duo E6750 :: XFX 8800 GTS/580 xXx :: 3 x Hitachi Deskstar T7K500GB (raid0) :: 2GB OCZ2T8002GK XTC Titanium :: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro :: Samsung SyncMaster 226BW =-
omdat de ps3 bestanden groter dan 4 gb niet/nite helemaal leest. ja dit kan wel gewoon met je tulpstekkertjes die je bij je ps3 krijgt kan je je ps3 aansluiten op een willekeurige versterker.quote:tanassi schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:37:
Ook ik denk er over om de PS3 als HD mediaplayer te gebruiken. Een aantal vragen:
- Wat bedoelen jullie met het splitten van bestanden? Kun je niet gewoon de bestanden via FTD binnentrekken en opslaan op een externe harde schijf en deze koppelen aan de PS3, selecteren en afspelen?
- kan een PS3 ook een audiosignaal afgeven dat door een wat oudere DA convertor als stereo wordt afgespeeld?
My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.
Reg. datum: 21 december 2007
Dat kan wel degelijk nut hebben. Ik heb onlangs een 720p film gekeken via een wireless verbinding en had spijt dat ik de film niet gekopieerd had naar de PS3. De normale scenes gaven geen probleem, maar de actie scenes haperde zo erg dat het niet om aan te zien was.quote:scorpie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:08:
Daarnaast kun je ook nog de film idd kopieren naar je PS3, maar dat heeft eigenlijk totaal geen nut
En 1080p films zijn via een wireless verbinding al helemaal niet streaming te bekijken zonder haperingen.
En films op de harde schijf kan je stoppen en later weer verder gaan waar je gebleven was. Ik weet niet of dat met streaming ook mogelijk is. En voor- en achteruit spoelen met een snelheid van 120x.
Streaming doe ik alleen met lo-res (dvd-kwaliteit) films en series.
Reg. datum: 21 december 2007
Tenzij je het bestand streamt of kopiëerd naar de harde schijf van de PS3 (bijv via TVersity).quote:vidifotografie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:45:
[...]
omdat de ps3 bestanden groter dan 4 gb niet/nite helemaal leest.
Dan kan je zelfs 20GB bestanden (hoge kwaliteit 1080p films) afspelen zonder splitsen.
- ik trek ftd leeg op alle op de PS3 afspeelbare hd films
- sla dit op een 1TB externe usb 2.0 harde schijf
- sluit deze aan op de USB poort van de PS3
- kopieer wat ik wil via Tversity naar de hdd van de PS3
- selecteer met de PS3 de container of het bestand
- en speel het af (hdmi naar TV, optische link naar decoder voor geluid)
Is het echt zo simpel?
tanassi wijzigde dit bericht 01-04-2008 09:41 (9%)
.-= Antec P182 :: Thermaltake Toughpower 750wt CM :: Gigabyte P35-DS3R :: Intel Core2 Duo E6750 :: XFX 8800 GTS/580 xXx :: 3 x Hitachi Deskstar T7K500GB (raid0) :: 2GB OCZ2T8002GK XTC Titanium :: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro :: Samsung SyncMaster 226BW =-
Reg. datum: 03 januari 2008
als je ext hdd door de ps3 gezien wordt: ja, het is echt zo simpel. Mijn ext hdd is fat32, ntfs pakt de PS3 niet. Je kan je ext hdd ook formatteren met MacDrive, al schijnt dit niet bij iedereen te werken. MacDrive zorgt ervoor dat bestanden groter dan 4 gig ook op de schijf kunnen komen. Ik splits nu gewoon elke keer een film als die te groot is.quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:40:
Dus als ik het goed begrijp:
Is het echt zo simpel?
mjah ik ging er voor het gemak even vanuit dat de verbinding gewoon goed was en dat er daarom voor het streamen op zich geen nut aan zit om de film te kopieren. Maar je hebt wel gelijk, bij een wireless verbinding kan het nuttig zijn om films te kopieren ja, aangezien 100mbit bedraad het wel redt.quote:Frans60 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:10:
[...]
Dat kan wel degelijk nut hebben. Ik heb onlangs een 720p film gekeken via een wireless verbinding en had spijt dat ik de film niet gekopieerd had naar de PS3. De normale scenes gaven geen probleem, maar de actie scenes haperde zo erg dat het niet om aan te zien was.
En 1080p films zijn via een wireless verbinding al helemaal niet streaming te bekijken zonder haperingen.
En films op de harde schijf kan je stoppen en later weer verder gaan waar je gebleven was. Ik weet niet of dat met streaming ook mogelijk is. En voor- en achteruit spoelen met een snelheid van 120x.
Streaming doe ik alleen met lo-res (dvd-kwaliteit) films en series.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Het enige wat een externe hdd niet kan is gebruikt worden voor savegames of OS's. Oftewel, als je films wilt kijken vanaf je externe hdd, da hoef je ze nieteens naar js interne ps3 hdd te kopieren.quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:40:
Dus als ik het goed begrijp:
Is het echt zo simpel?
MacBook Pro!
Ik maak gebruik van TVersity en heb daar in een folder een aantal hd films staan. Ik heb de instellingen gebruikt die in de OP staan maar het blijft schokken. Ik maak gebruik van een 100Mbit bedraad netwerk. Voor de test heb ik even de film gekopieerd naar een usb drive en die direct aan de ps3 gehangen. Daar zag hij helemaal geenn films in staan. Wat doe ik fout? MP3's streamen gaat zonder problemen.
Of is mijn pc te zwak voor dit? Athlon 3000+ x64 1GB ram Radeon 9600XT
[url]www.cbforum.nl[url]
- Dus dan hoef ik ook bestanden niet te splitsen?quote:scorpie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:06:
[...]
Het enige wat een externe hdd niet kan is gebruikt worden voor savegames of OS's. Oftewel, als je films wilt kijken vanaf je externe hdd, da hoef je ze nieteens naar js interne ps3 hdd te kopieren.
- Is de doorvoersnelheid van USB 2.0 wel hoog genoeg om 1080p films te bekijken?
Als het echt zo eenvoudig is, waarom kopen mensen dan nog een Popcorn Hour?
wat voor soort film was het... en heb je hem wel in de /video/xxx volgorde staan??Anders kan je ook nog met het driehoekje alles weergeven aanklikken en dan door je mappen browsen.quote:hullepim schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:15:
Ik krijg het niet voor elkaar om hd content zonder schokken te streamen naar mijn ps3.
Ik maak gebruik van TVersity en heb daar in een folder een aantal hd films staan. Ik heb de instellingen gebruikt die in de OP staan maar het blijft schokken. Ik maak gebruik van een 100Mbit bedraad netwerk. Voor de test heb ik even de film gekopieerd naar een usb drive en die direct aan de ps3 gehangen. Daar zag hij helemaal geenn films in staan. Wat doe ik fout? MP3's streamen gaat zonder problemen.
Of is mijn pc te zwak voor dit? Athlon 3000+ x64 1GB ram Radeon 9600XT
My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.
[url]www.cbforum.nl[url]
Reg. datum: 04 januari 2002
Je externe schijf moet FAT32 zijn, en heeft derhalve een maximale bestandsgrootte van 4GB. Je eerdere opsomming klopt dan ook niet. Een 20GB bestand kun je NIET van je externe HDD afspelen. Je kunt hem wel via TVersity streamend kopieren naar je PS3 HDD, maar vanaf je PC.quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:32:
[...]
- Dus dan hoef ik ook bestanden niet te splitsen?
Denken jullie dat een PS3 ooit (op korte termijn) om kan gaan met grotere externe HDD's?
Iets dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:10:
En is dat een ingrijpende wijziging? Of een kwestie van een kleine firmware upgrade?
Je kunt een grotere HD (binnenkort zelfs eentje van 500GB) in je PS3 zetten. Via streamen of een netwerktransfer kun je dan wel de grotere bestanden op de HD krijgen, omdat de PS3 intern een ander filesysteem gebruikt. Wat win je er mee? MKV's moet je hoe dan ook omzetten. Het is een kleine moeite om deze direct te splitten in het proces, als je niet zou willen streamen. Wil je hier helemaal geen problemen mee, zul je inderdaad de popcornhour beter kunnen aanschaffen. Deze is qua streaming- en afspeelopties completer dan de PS3. De PS3 zet hier weer andere voordelen tegenover: blu-ray, games, dvd's afspelen.
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
Eventueel heb je ook nog het alternatief een externe DLNA compatible netwerk disk te gebruiken, zodat je via het netwerk van die schijf kan streamen. (en wel direct via USB op de PC kan gebruiken)quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:10:
En is dat een ingrijpende wijziging? Of een kwestie van een kleine firmware upgrade?
In dat geval kunnen divx/mpeg2/m2ts bestanden > 4 GB zonder problemen gestreamed worden. (mits de bandbreedte issues van FW 2.20 opgelost zijn).
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Reg. datum: 01 augustus 2002
Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie
Reg. datum: 04 januari 2002
Ik heb genoeg avi-xvids en die doen het sinds v2.20 allemaal. Hoe speel je ze af? Vanaf de PS3 HDD, vanaf een externe HDD of via direct media streaming (bijvoorbeeld Twonky) of media streaming met transcoding (bijvoorbeeld TVersity).quote:ari3 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:17:
Alle wat Xvid die ik probeer af te spelen op v2.20 doet het gewoon niet. De bestanden hebben de extensie .avi en als ik ze hernoem naar .mpg dan doen ze het wel. Hoe komt dit?
F$%k it, ik neem gewoon alletweequote:Shiver23 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
[...]
Iets dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.
Je kunt een grotere HD (binnenkort zelfs eentje van 500GB) in je PS3 zetten. Via streamen of een netwerktransfer kun je dan wel de grotere bestanden op de HD krijgen, omdat de PS3 intern een ander filesysteem gebruikt. Wat win je er mee? MKV's moet je hoe dan ook omzetten. Het is een kleine moeite om deze direct te splitten in het proces, als je niet zou willen streamen. Wil je hier helemaal geen problemen mee, zul je inderdaad de popcornhour beter kunnen aanschaffen. Deze is qua streaming- en afspeelopties completer dan de PS3. De PS3 zet hier weer andere voordelen tegenover: blu-ray, games, dvd's afspelen.
quote:tanassi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:53:
[...]
F$%k it, ik neem gewoon alletweeGeef ik onze kwakkelende economie weer een boost!
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
Dit topic is gesloten. ![]()