Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
Furi0uz schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:27:
Heren van het goede leven,

De situatie nu:

Ik zit op zolder, er is een kabel getrokken van mn modem( woonkamer ) naar mn PC( Zolder), nu wil ik mijn PS3 aansluiten op het netwerk maar om dan een nieuwe kabel te trekken lijkt me niet een strak plan, kan ik nu een switch kopen en die op zolder plaatsen waarmee ik mijn PC en PS3 aansluit. Nu is mijn vraag : gaat dit werken?
gaat werken toevallig ook hier gedaan. Neem een simpele 10-20 euro switch en je zit gebakken.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Reg. datum: 31 januari 2008

Mooi, fijn om te horen! bedankt Frank!

EDIT: ben inmiddels naar de mediamarkt geweest en een sitecom switch gekocht.
De installatie ging vlekkeloos alleen wilt mijn twonky media mijn mp3-tjes niet pakken. Mijn films spelen wel gewoon goed af.

EDIT2: oke mijn films spelen niet goed af :p het 1ste VOB bestandje speelt gewoon af MET geluid, maar het 2e bestandje speelt zonder geluid, hmmmm.

EDIT3: Muziek werkt inmiddels.

Furi0uz wijzigde dit bericht 24-03-2008 14:51 (88%)

Reg. datum: 15 februari 2000

Je zou nog kunnen overwegen een Gigabit switch te nemen. De PS3 ondersteunt dat, als ik de kleur van het indicatorlampje op m'n switch mag geloven.

edit: te laat alweer.. :)

Atomsk wijzigde dit bericht 24-03-2008 14:24 (8%)

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Reg. datum: 31 januari 2008

quote:
Mark v. V schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:21:
. Nu moeten de VOB files een voor een worden geopen.. dus als je midden in de film zit moet je switchen. Is hier een oplossing voor oid?
Iemand ? :D

Ik hoorde dat er deze week wéér een update uitkomt van de firmware?! Er zou iets van Blu-ray 2.0 aan toegevoegd worden. We kunnen dan extra materiaal dat niet op de cd staat via internet downloaden of zoiets. Ik weet nog niet zo goed wat ik me voor moet stellen maaja.

Eigenlijk wacht ik vol smacht op playtv ... dat zou het mediacenter voor mij pas echt compleet maken!

http://www.whoehoe.nl | whoehoe | verdien geld online

Reg. datum: 11 juli 2005

Als je een blue-ray schijfje in je ps3 doet, zie je kort daarnba een soort van vreemde kleur storing op je scherm. Net alsof hij omschakeld of iets dergelijks ? Of is dan m'n tv ?
Weergave gaat daarna wel gewoon goed, maar ik vroeg het me gewoon af.

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Kan je ze niet joinen met VirtualDubMod oid?

PSN ID: DCFreak

update 2.2 is nu te downloaden:
wmvhd met wma10 audio dienen nogsteeds omgezet te worden naar wma9 audio. Zie mijn POST eerder in dit topic. Alleen het splitten hoeft dus niet meer :)

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Reg. datum: 25 mei 2004

quote:
Frank J. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:
wmvhd met wma10 audio dienen nogsteeds omgezet te worden naar wma9 audio. Zie mijn POST eerder in dit topic. Alleen het splitten hoeft dus niet meer :)
Heeft de ps3 nu ook betere divx ondersteuning met de nieuwe update?

Reg. datum: 11 juli 2007

40 vs. 60 GB versie?

Ik ben van plan om een PS3 als media center te gaan aanschaffen.

Ik zie in de TS van het algemene PS3 topic dat er een paar verschillen zijn: geen SACD, geen flash kaart lezer etc.

Als het prijsverschil redelijk is dan zou ik geneigd zijn om voor de 60GB versie te gaan. Maar kieskeurig.nl heeft helemaal geen prijzen van dat model. Kennelijk zijn ze niet of nog niet leverbaar?

Is de 40GB ook een beetje okee als media center? En krijgt deze versie ook alle nieuwe firmware updates (bijvoorbeeld browser updates waarmee meer internet-radio stations gaan werken)?

PSN ID: AidenVennis

quote:
t_captain schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:40:
40 vs. 60 GB versie?

Ik zie in de TS van het algemene PS3 topic dat er een paar verschillen zijn: geen SACD, geen flash kaart lezer etc.

Als het prijsverschil redelijk is dan zou ik geneigd zijn om voor de 60GB versie te gaan. Maar kieskeurig.nl heeft helemaal geen prijzen van dat model. Kennelijk zijn ze niet of nog niet leverbaar?

Is de 40GB ook een beetje okee als media center? En krijgt deze versie ook alle nieuwe firmware updates (bijvoorbeeld browser updates waarmee meer internet-radio stations gaan werken)?
60 GB is niet meer leverbaar sinds vorig jaar september ofzo...

Canon EOS 400D | 18-55mm EF-s USM | Sigma 70-300mm f/4,0-5,6

quote:
Soepstengel schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:52:
[...]

60 GB is niet meer leverbaar sinds vorig jaar september ofzo...
Dus die is door de 80GB opgevolgd?

Reg. datum: 25 mei 2004

quote:
t_captain schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Dus die is door de 80GB opgevolgd?
Ik snap echtniet waarom mensen nog zoeken naar de 60gb versie, voor de backwards compatibility zou ik het echtniet doen omdat de ps3 niet zoveel ps2 games ondersteund.

Als je het voor de hd grootte doet, kan je net zo goed een 40gb versie kopen en er een grotere hd indoen.

Dan blijft de extra usb poorten en de cardreader over, ik bedoel, gooi je foto's gewoon op een flashdisk of hd en schuif hem in de ps3, voila.

Supra Addict

quote:
t_captain schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:40:
40 vs. 60 GB versie?

40Gb versie = 60Gb versie - PS2 compatibility - 20Gb opslagruimte - 2 USB ingangen - cardreader.
Voor de rest identiek. (Zoals ook staat in het normale ps3 ervaringen topic, ik heb geen idee waar je vandaan hebt gehaald dat een andere versie sommige codecs niet afspeelt). Het speelt hetzelfde af, heeft dezelfde firmware upgrades, kan dezelfde peripherals aan, etc etc etc.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
scorpie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:07:
[...]

40Gb versie = 60Gb versie - PS2 compatibility - 20Gb opslagruimte - 2 USB ingangen - cardreader.
Voor de rest identiek. (Zoals ook staat in het normale ps3 ervaringen topic, ik heb geen idee waar je vandaan hebt gehaald dat een andere versie sommige codecs niet afspeelt). Het speelt hetzelfde af, heeft dezelfde firmware upgrades, kan dezelfde peripherals aan, etc etc etc.
Okee, goed nieuws dus:) Want ik zie eigenlijk overal de 40GB versie leverbaar en de 60 en 80 nergens.

Als alle versies dezelfde FW updates krijgen dan zal er in codecs ook geen verschil zitten. Het ging me dus om die updates maar dat is kennelijk geen probleem.

Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
Frank J. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:
Kan de de tut ook ergens anders downloaden, ik krijg steeds een error op filehost

FATAL ERROR: Connection to database server failed.
MYSQL Error:Can't connect to MySQL server on '67.159.26.160' (4)

Edit: Laat maar, hij staat ook in de binaries, dezelfde pdf

ole_ole wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:20 (5%)

E6850 - Asus P5k - Corsair Twin6400 CL4 2GB - 8800 GTX 768 OC

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
scorpie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:07:
[...]

SACD zit echt niet op de 40GB versie.

Supra Addict

Ok, I stand corrected. De 40Gb kan dus niet overweg met SACD. http://www.ps3sacd.com/ daar staat nog meer nieuws. Raar maar waar, nouja nog een reden erbij om trots op m'n 60Gb unit te zijn ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Reg. datum: 11 januari 2001

De 40GB schijnt ook een stukje zuiniger met energie te zijn dan zijn voorganger :)
quote:
Mark v. V schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:21:
Na wat gebruik gemaakt te hebben van google ben ik er achter gekomen dat ik bij VLC Open File moet gebruiken en dan de hele pad plus filename moet invoeren. Oke.. het werkt maar het is echter erg omslachtig zelfs als VLC niet je IFO files kan openen. Nu moeten de VOB files een voor een worden geopen.. dus als je midden in de film zit moet je switchen. Is hier een oplossing voor oid?

Tevens wil ik nogmaals vragen of iemand mij kan verder helpen met de ps3-video-mode. Ik heb nu mode 133 1080p full screen. Alleen nu valt een stuk van mijn beeld buiten het scherm, ook erg lastig tijdens het film kijken :p. Heeft iemand of had iemand het zelfde probleem? Alvast bedankt!

ps. kan iemand zijn gehele /etc/kboot.conf even hier quoten.. het ziet er naar uit dat ik deze niet meer heb of iets dergelijks :/.
of iemand me hiermee verder kan helpen, bedankt!

BF2142 op een 37" Whoohoo

Ik heb mijn PS3 op mijn LG LCD aangesloten met een HDMI kabel, en met een optische kabel op mijn HT, ook een LG.

Ik kan eigenlijk alles er mee wat ik wil, streamen via winamp remote gaat ook prima.

Alleen heb ik 1 vaag iets, en dat is wanneer ik een DTS cd in mijn PS3 doe ik geruis krijg, en
wanneer ik de DTS cd in mijn HT set druk wel geluid hoor.

Iemand suggesties ?

Backstage wijzigde dit bericht 25-03-2008 15:01 (3%)

HP DV9055EA Laptop * C2D T5500 * 7600Go 256Mb 450/380@571/460 * 2Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA (HDMI --> LG 37"LC25R) *2x80Gb 7200RPM * XPMC ~Dual Boot~ Vista Ultimate * 500Gb Ext HD * Panasonic HDC-SD5EG-K Full HD Cam !!

Reg. datum: 01 maart 2004

Is het mogelijk om de Western Digital MyBook World Edition aan de PS3 te koppelen en dan films te kijken?

E6850 - Asus P5k - Corsair Twin6400 CL4 2GB - 8800 GTX 768 OC

Supra Addict

Uuuh waarom zou het niet kunnen?

@Backstage: Dat kan te maken hebben met het feit dat er over optical cables geen hoger signaal gestuurd kan worden dan 6.1 Dolby Digital EX dacht ik. Ik ken al die standaarden niet uit m'n hoofd, maar volgens mij wordt DTS dan weer gedownscaled naar Dolby Digital EX. Ik heb zelf namelijk ook m'n ps3 optisch aangesloten op de receiver, en die krijgt maar heel soms bij een enkele DTS film ook echt DTS door. (Of dit ligt weer aan het heel anders natuurlijk..)

MacBook Pro!

BF2142 op een 37" Whoohoo

Ok, daar zit wat in maar,..

Ik heb een DTS en DD5.1 demo DVD via een nieuwsgroep gedownload.
En wanneer ik een DTS filmpje van bv Gladiator (openings gevecht) afspeel met me PS3
dan hoor ik de pijlen van voor naar achter vliegen..

Waarom hoor ik dan wel DTS ?

THX gaat ook prima btw !

Ik vind het wel allemaal omslachtig hoor, dvd met DTS kijken via me HT, blu-ray kijken via mijn
PS3, DTS cd luisteren me HT...
Dan zou ik dus een reciever moeten hebben met HDMI in ?

EDIT*

Wat ik me ook nog bedacht, heb hier op GOT nog ff de search gebruikt, ik van wat
ik er op uit kan maken is dat zwarte balken met een blu-ray disc vrijwel normaal is ?
omdat de meeste films worden geschoten met 2.35:1 formaat.
En films die worden geschoten in 1.85:1 formaat heb je dat weer mider bij..
Leuk zit je dan met je hele set-up naar een blu-ray film te met zwarte balken, voelt zo 90's aan.....

Backstage wijzigde dit bericht 25-03-2008 16:26 (30%)

HP DV9055EA Laptop * C2D T5500 * 7600Go 256Mb 450/380@571/460 * 2Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA (HDMI --> LG 37"LC25R) *2x80Gb 7200RPM * XPMC ~Dual Boot~ Vista Ultimate * 500Gb Ext HD * Panasonic HDC-SD5EG-K Full HD Cam !!

quote:
Backstage schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:15:
Ok, daar zit wat in maar,..

Ik heb een DTS en DD5.1 demo DVD via een nieuwsgroep gedownload.
En wanneer ik een DTS filmpje van bv Gladiator (openings gevecht) afspeel met me PS3
dan hoor ik de pijlen van voor naar achter vliegen..

Waarom hoor ik dan wel DTS ?
DTS CD en DTS DVD is iets "totaal" anders afgezien van de compressie. De PS3 ondersteund geen DTS CD's.
quote:
THX gaat ook prima btw !
THX is een certificatie en geen bestandsformaat/compressie
quote:
Ik vind het wel allemaal omslachtig hoor, dvd met DTS kijken via me HT, blu-ray kijken via mijn
PS3, DTS cd luisteren me HT...
Dan zou ik dus een reciever moeten hebben met HDMI in ?
DTS dvd kan dus wel via de PS3.
quote:
EDIT*

Wat ik me ook nog bedacht, heb hier op GOT nog ff de search gebruikt, ik van wat
ik er op uit kan maken is dat zwarte balken met een blu-ray disc vrijwel normaal is ?
omdat de meeste films worden geschoten met 2.35:1 formaat.
En films die worden geschoten in 1.85:1 formaat heb je dat weer mider bij..
Leuk zit je dan met je hele set-up naar een blu-ray film te met zwarte balken, voelt zo 90's aan.....
even verder zoeken dan je neus lang is
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6
http://www.dvd.nl/flash/beeldformaten.html

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: