Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Loonens schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:54:
Ik heb vanmiddag een 7000 series F-HD Philips tv gezien met Ambilight en moet zeggen dat ik niet onder de indruk was van het beeld in een verlichte kamer. Zwart werd erg grijzig en tijdens de hockey finale van de dames zag ik het balletje erg schaduwen tijdens snelle slagen.

Het is dan wel F-HD maar ik zag er gewoon niks van terug. Het is dan wel normale analoge tv op een digitale hd ontvanger maar dan nog.....waarom koop je dan een F-HD tv? Ambilight zag er best leuk uit, maar ik vind het veel te druk en ik wil rustig van een film genieten.

Dit bevestigd voor mij de goede keuze om voor plasma te gaan, er zullen vast hele goede LCD's zijn en de nieuwe series en hele dure series zullen vast een prachtig beeld geven, maar het matte paneel en de kunstmatige kleuren verneuken het voor mij echt. Ook bij BluRay etc....
Uhh, je koopt een F-HD omdat je er HD-content op wilt afspelen? Zo'n TV testen op een brak analoog signaal raakt uiteraard kant nog wal. En Philips is inderdaad ook niet bepaald de top in de LCD markt (voor minder geld dan die Ambilight, kun je zelfs veel betere LCD's krijgen), dus omdat nou weer als vergelijkingspunt voor jouw plasma te gebruiken... hetzelfde geldt voor die onechte kleuren; dat zijn gewoon puur de fabrieksinstellingen van die LCD, die bedoeld zijn om in de winkel een nog feller en kleurrijker beeld te tonen dan de concurrenten. En waarom verneukt een mat paneel voor jou het? :p

Je beredenering komt zo toch wel een beetje in de buurt van ik heb/wil een plasma en probeer mezelf er op zoveel mogelijk manieren van te overtuigen dat dat de juiste keuze is :p

Als het zo overkomt, dat is niet mijn bedoeling. Op een of andere manier vind ik het paneel bij plasma's een stuk natuurlijker ogen dan het paneel van een LCD. Dat is voor mij ook een reden geweest om te zorgen dat ik weinig direct zonlicht op mijn tv krijg en toch voor een plasma te gaan.

Het is inderdaad niet echt goed te vergelijken, maar de opstelling was voor normaal tv kijken hetzelfde als op mijn eigen tv. Een samsung H360R (HD ontvanger) en daarop de tv aangesloten. Ik kijk op deze manier misschien wel 5uur tv per dag ofzo, dus daarom vind ik het wel belangrijk en hecht ik hier wel waarde aan. Je kan niet elk moment van de dag HD-gamen en BluRays bekijken, dus daarom vind ik het wel een goede vergelijking.

De instellingen hebben ze mee gerommeld en voor hun eigen gevoel zo goed mogelijk afgesteld, mijn plasma is ook op mijn eigen ogen ingesteld dus vandaar dat ik ook vind dat je dat wel kan vergelijken. OF 2 gekalibreerde tv's of 2 niet-gekalibreerde tv's. Dan heb je een redelijke vergelijking vind ik.

Ik heb me niet zo in LCD's verdiept, maar ik dacht dat Philips redelijk goede tv's maakten i.c.m. ambilight. Mijn plasma is ook niet top-of-the-bill en nog een stuk goedkoper ook dan die philips, dus ook in dat segment is het redelijk te vergelijken. Die tv zit zelfs een segment hoger waarschijnlijk omdat hij F-HD is. Ik meen dat het deze tv is, de Philips 42pfl7403. De prijs lag rond de 1300 euro en van de 42PX80 ligt hij rond de 800 euro. Een prijsverschil van 500 euro die ik nog geen seconde heb gezien. Ambilight dan waarschijnlijk, verder kan ik weinig beters ontdekken.

Reg. datum: 11 oktober 2007

Je betaalt voor Ambilight inderdaad belachelijk veel, verder zijn die LCD's weinig bijzonder. En er is een enorm verschil tussen een gekalibreerde TV in de huiskamer of in een winkel ;) In een winkel worden TV's vaak bijzonder fel en kleurrijk ingesteld, wat blijkbaar aantrekkelijk is voor het merendeel van de klanten; met een natuurlijk beeld heeft het echter weinig te maken.

Als je je plasma beter met een LCD wilt vergelijken raad ik je aan om dat met een Samsung of Sony te doen, en de instellingen zélf naar eigen wens veranderen; nooit met de ingestelde instellingen vergelijken, ook al zijn die door de fabrikant zelf zo ingesteld. :)

quote:
Ngamer schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:06:
Je betaalt voor Ambilight inderdaad belachelijk veel, verder zijn die LCD's weinig bijzonder.
Hier ben ik het volledig mee eens, 200 of 300 euro meerprijs voor iets wat je waarschijnlijk toch af zet na een week.

Het beeld van 'n plasma komt nog steeds het meest in de buurt van 'n CRT en daarom oogt het gewoon veel natuurlijker. LCD is veel feller en komt meestal scherper over, wat heel mooi is voor statische beelden, maar bij mij eerder storend is bij films, sport, etc...

k Ben er zelf nog niet uit en twijfel of dat er ooit van zal komen :).

quote:
Largamelion schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:27:
[...]
Hier ben ik het volledig mee eens, 200 of 300 euro meerprijs voor iets wat je waarschijnlijk toch af zet na een week.

Het beeld van 'n plasma komt nog steeds het meest in de buurt van 'n CRT en daarom oogt het gewoon veel natuurlijker. LCD is veel feller en komt meestal scherper over, wat heel mooi is voor statische beelden, maar bij mij eerder storend is bij films, sport, etc...

k Ben er zelf nog niet uit en twijfel of dat er ooit van zal komen :).
Als ik lees hoe de jij de verschillen beleeft, ben je er volgens mij al helemaal uit ;)

Ik zie trouwens vaker heel platte hdtv's die nog uit moeten komen waarbij de tuner en aansluitingen in een apart te plaatsen kastje zitten, zoals bij een 50 inch Pioneer die dat al heeft.
Ik vind dat toch wel erg mooi hoor. Wat vinden jullie?

Ferry34 wijzigde dit bericht 26-08-2008 16:27 (15%)

quote:
Ferry34 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

Als ik lees hoe de jij de verschillen beleeft, ben je er volgens mij al helemaal uit ;)

Ik zie trouwens vaker heel platte hdtv's die nog uit moeten komen waarbij de tuner en aansluitingen in een apart te plaatsen kastje zitten, zoals bij een 50 inch Pioneer die dat al heeft.
Ik ben er zelf geen voorstander van. Komt er nog een kastje bij de installatie te staan. Ik zou het wel de Pioneer PDA-V100HD aanschaffen als ik aansluitingen te kort zou komen, maar das gelukkig nog niet het geval.

http://www.gamespelen.nl voor je de leukste online spelletjes

Ik ben er wel voorstander van, lijkt me makkelijker voor kabels te switchen en kan je lekker wegsteken indien gewenst. De tv 's kunnen hierdoor ook meestal een pak platter gemaakt worden wat weer goed is voor het design. Bij OLED zal het niet anders zijn :).

Over aanbiedingen gesproken....wat een koopje zeg!

Alleen vanavond tussen 1900 en 2000 (dus zaterdag 30 aug 2008) bij de Mediamarkt in Zwolle

een 42 inch hdready plasma van LG, de 42PG100 voor ¤599

107 cm
1024x720
15000:1 contrast
1 hdmi
1component
1vga

Reg. datum: 25 augustus 2006

quote:
Ferry34 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

De 50 inch schermen van pioneer hebben gewoon de aansluitingen in het scherm zitten. Dus ik begrijp niet waar jij vandaan haalt dat deze bij de Pioneers de aansluitingen in een apart kastje zitten.

Reg. datum: 09 januari 2004

Voorheen was dat zo. Geloof bij de 6e generatie.

100% No Soul Guaranteed

Staffordshire Bullterrier

Ik had een heel tijdje een test dvd al niet meer gebruikt voor mijn plasma. Dat is zo'n dvd die volledige witte/groene/blauwe beelden laat zien om alles te 'cleanen' zeg maar. Om alle 'retention' weg te halen.
Nu heb ik een tijdje GTA IV gespeeld en verdomme....ik blijf die cirkel van de radar zien als het scherm volledig wit is, bij groen is het niet heel erg zichtbaar en blauw ook niet erg maar bij fel wit zie ik het gelijk. Word ie echter een beetje donkerwit dan zie ik het gelijk niet meer....het is echt bij het fel witte dat die radar zichtbaar is en ook dingen van de map uit GTA IV (pauzescherm) terwijl ik daar helemaal niet heel vaak in zit, niet superlang in elk geval.

Zou toch geen inbranding kunnen zijn he? Mij werd door experts verteld dat dit tegenwoordig nog amper voorkomt....of je moet echt uren een plaatje stil hebben staan op het scherm.

Of zal ik de plasma op een timer van 2 uur zetten me die dvd aan?

Welk type plasma heb je eigenlijk en uit welk jaar?

Zo lang plasma een halfwaardetijd heeft, zul je volgens mij een risico houden van inbranden. Het wordt alleen, net als bij CRT, steeds moeilijker.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 01-09-2008 07:19 (108%)

Wat houdt dat in Oscar, een halfwaardetijd? Ik ken dat niet.

Weet niet of het een officiële term is bij plasma´s. Maar de levensduur van een plasma wordt bepaaldt door de tijd te nemen die het kost voordal een plasmacel nog de helft van de lichtopbrengst heeft als dat ie aan het begin had.

Dus anders gezegd. Zo lang plasma een slijteffect van de pixels heeft, kan het inbranden. Aangezien slijten steeds langzamer gaat, wordt het steeds moeiljker, maar wegkrijgen doe je volgens mij toch niet.

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:17:

Zo lang plasma een halfwaardetijd heeft, zul je volgens mij een risico houden van inbranden. Het wordt alleen, net als bij CRT, steeds moeilijker.
Volgens mij heeft hij een Samsung uit 2007 en had ie al eerder last van inbranden of retentie maar dan bij Needforspeed o.i.d..

Wat hij nu omschrijft is volgens mij inderdaad inbranden en geen rententie. Retentie is net te zien aan het 'nalichten' bij zwart beeld. Als je bij fel wit licht een donkerder patroon ziet is het volgens mij wel 'inbranden'. Hoe lang speel jij eigenlijk games achter elkaar? Ik heb er met mijn Panasonic PZ85 nooit last van gehad (spel GTAIV). Hou er wel rekening mee dat de radar vrijwel altijd in beeld is dus je moet er toch mee uitkijken.

Volgens mij kan je het beste de tv een nacht aan laten staan, maar gewoon op een zender zonder balken (BBC ofzo).

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:17:

Samsung PS50C91, uit 2007 (denk ik) het is de enige op kieskeurig. Ik heb de handleiding even niet bij de hand. Ik heb een speciale test dvd gebrand, die ik hier kon downloaden en volgens mij is dat het allerbeste, nog beter dan een zender aanzetten. Deze-->

http://www.avsforum.com/a...8677&page=1&pp=50

En dit is mijn plasma

http://www.kieskeurig.nl/...B837FC12572AB002BD0FA.htm

Het was gisteren al superlaat dus ik ben gaan slapen, nu net terug uit mijn werk en ik zal de dvd weer aanzetten. En ik zal invervolg anders misschien die radar in GTA IV uitzetten...hoewel dat zeer onhandig spelen is..maar tis wel een game die je voordat je het weet al gauw wat uurtjes speelt achter elkaar.

De laatste tijd speel ik wat meer games...maar heel veel achter elkaar niet, want als ik bijv GTA IV een uurtje of 2 a 3 gespeeld heb , heb ik qua gaming het wel even gehad weer. Wat ik echter wel regelmatig heb gedaan de afgelopen tijd was dat tijdens het spelen van GTA IV, ik ook op de laptop een beetje bezig was (MSN, internet etc...) en toch wel vaak drukte ik dan GTA IV op pauze...geen ramp zou je zeggen, echter is het pauze scherm de hele wereldmap van die game, en ik zie de map in de inbranding of retentie terug. Ik ben in elk geval blij dat ik er niks van zie als het scherm blauw, grijs, lichtelijk wit is....bij fel wit zie ik het alleen.

Maar ik denk dat ik geluk heb, want ik check het nu net...en al is de radar nog duidelijk en zie ik ook dingen van de map van de game nog..(kleine vormpjes...het is zeker wel minder hevig dan gisteren. Als dit helemaal wegtrekt heb ik er in elk geval van geleerd nooit meer pauze schermen aan te laten staan...en verdomme, ik heb een hele lange tijd na aankoop mezelf eraan gehouden, was er heel streng op...al ging ik even wat te snacken halen beneden...ik zette de tv gelijk op een zender en geen stilstaand pauze scherm...en toch de laatste tijd is dat wat afgezwakt bij mij....moet echt niet.

devilsnight wijzigde dit bericht 01-09-2008 18:14 (37%)

Zoals al vaker gezegt in vele testen is het inbranden wel minder maar nooit helemaal weg te werken al willen fabrikanten je vaak anders laten geloven.
Je zou je hooguit kunnen afvragen of de spelfabrikanten hier geen rekening mee zouden moeten houden, er wordt immers steeds vaker op lcd en plasma gegamed

snameroc

Klopt,maar ja...zo'n radar moet eigenlijk de hele tijd zichtbaar zijn, het zou lastig zijn in een GTA zonder een radar denk ik. Ik heb nou de hele avond totaal niet gegamed, ik heb gewoon die test dvd laten draaien en ook een tijdje BBC aangezet. En al is het duidelijk minder zichtbaar(gisteren was het vrij hevig) het blijft zichtbaar. Misschien duurt het nu gewoon krankzinnig lang om te verdwijnen.

Ik testte net even de demo van Soul Calibur IV..en bij een wit scherm zag ik gewoon die GTA IV radar...:(. Ik ga in elk geval vanaf nu NOG beter uitkijken ermee. Ik zet vannacht gewoon de tv aan, en ik doe de test dvd aan....want BBC aanzetten vind ik geen fijn idee...er zou maar ineens een stilstaandplaatje opkomen..dan verziek ik het helemaal. Nee hoor...test dvd, brightness heel laag zodat ik geen last ervan heb en dan maffen.

Hier heb ik ook advies gevraagd...

http://www.avforums.com/f...&posted=1#post7646112

En iemand heeft het over Dead Rising daar, en hoe het woordje 'killed' wel drie maanden heeft blijven staan in de hoek van het scherm.....dus dat doet me opzich wel goed om dat te horen...vooral omdat het daarna dus gewoon weg was.

En die tweede reactie ook...ik had natuurlijk allang zelf moeten kijken bij de screen burn protection options van de samsung....maar ja...ik ging teveel van die test dvd uit. Ik heb nu een fel wit scherm van samsung zelf erop en het lijkt verdomd goed te helpen al..het trekt steeds meer weg.

Hoe zit het met pixels...zijn die te fixen of is dit gewoon pech hebben?

devilsnight wijzigde dit bericht 02-09-2008 01:22 (49%)

waardoor verschilt t ook per merk? Ik hoor t vaker van Samsungs en dat is toch raar.

Ik heb de laatste 4 weken bijna niets anders gespeeld dan gta4 en ik zie niks van image retention.

Hopelijk trekt t snel weg bij je.

quote:
Ferry34 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:16:
waardoor verschilt t ook per merk? Ik hoor t vaker van Samsungs en dat is toch raar.

Ik heb de laatste 4 weken bijna niets anders gespeeld dan gta4 en ik zie niks van image retention.

Hopelijk trekt t snel weg bij je.
Maar hoe oud is je plasma? Want zoals iemand op die AVforums zegt, hoe ouder je plasma is, hoe beter ie met retention omgaat. Het trekt zeer langzamerhand weg...ik blijf in het witte scherm de radar nog zien,maar het is geen volledige cirkel meer te noemen...ik zie één helft ervan en heel lichtelijk zie ik nog dingetjes van de ingame map..maar das amper. Maar ik ben wel van plan vanavond te gaan gamen , en niet de hele tijd dat witte scherm erop te hebben. Zin in GTA IV heb ik toch niet...ga ik wel een andere game doen. En dit zal vanzelf wel helemaal wegtrekken. Of gewoon elke dag even een tijdje die test dvd of white screen draaien.

Trouwens....sinds mijn aankoop van de plasma (december 2007) heb ik het scherm alleen maar lichtjes schoongemaakt met een brillendoekje....nooit met bepaald schoonmaak spul. Maar volgens mij is dat nou toch wel een keer nodig , toch? Wat voor spul is hier goed voor te gebruiken?

Mn tv is nu een jaar oud, maar ook in t begin had ik er niet zoveel last van als jij beschrijft.

Voor t schoonmaken heb ik speciaal spul voor lcd- en plasmaschermen gekocht, wat vloeibaar is en zit in een flesje met verstuiver. Ik zal thuis kijken hoe t heet, t kostte n tientje.
Er mogen geen chemische bijtende bestanddelen in zitten vanwege de coating op t scherm.

Ik heb hem zelf ook

quote:
devilsnight schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:33:
[...]
Trouwens....sinds mijn aankoop van de plasma (december 2007) heb ik het scherm alleen maar lichtjes schoongemaakt met een brillendoekje....nooit met bepaald schoonmaak spul. Maar volgens mij is dat nou toch wel een keer nodig , toch?
Waarom is het nodig denk je? Als het vies is, moet je het schoonmaken. Niet omdat het 'een jaar geleden is' ofzo.

Toch? :P

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Zien jullie die IR ook vanop normale kijkafstand? of enkel wanneer je met je neus op het scherm zit?

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Largamelion schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:56:
Zien jullie die IR ook vanop normale kijkafstand? of enkel wanneer je met je neus op het scherm zit?
Ik heb op mijn PZ85 een keer IR gezien, maar moest daarvoor echt op 10 cm afstand gaan kijken.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

jericho

ik maak mijn scherm altijd schoon met ncr screen-cleaner , werkt goed aan laat geen strepen of vlekken achter :)

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws