Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Nieuw Topic
Try to live without PC ;)

quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:44:
Nogmaals, stop de Samsung 5-reeks gelijk te stellen met de Panasonic PZ-reeks.
Als je absoluut moet vergelijken, moet je de 6-reeks van Samsung nemen (en dan spreken we plots over andere prijzen).
Dat gelijkstellen heb ik niet gedaan, dat heeft o.m. Cnet reviews gedaan, en volgens mij wordt dat ook gedaan in diverse andere reviews. De 5 serie is qua specs trouwens ook 1-op-1 vergelijkbaar met de PZ80.
quote:
Hou bij dit alles ook rekening (aangezien jij blijkbaar graag procentjes vergelijkt) met het aanzienlijke meerverbruik van Samsung toestellen t.o.v. Panasonic (tot 60% meer).
Gezien ik 600 Euro uitspaar op aanschaf wil ik best 30 Euro per jaar extra aan stroom betalen :)
quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:47:
Nou heb je me me laten verslikken in mijn glaasje wijn....
De reden dat de ruisonderdrukking zogenaamd beter is op de Samsung komt omdat het detail van de Samsung veel slechter is en dus een waziger beeld geeft.
Bron? Eerder genoemde reviews zeggen heel wat anders namelijk.
Maar ik sta altijd open voor wat professionele onderbouwing van je argument, zodat we er zeker van zijn dat we het over feiten hebben en niet over ongefundeerde vooroordelen. Bring on the reviews :)
quote:
BTW: op een goed scherm heb je trouwens geen ruisonderdrukking nodig.
:D
Nou, dan verklaar je bij deze alle plasma's tot slechte schermen, inclusief alle pioneers. Ze hebben namelijk allemaal ruisonderdrukking, en de meeste pioneers ruizen wel degelijk, en niet zo'n klein beetje. Op <1,5m vind ik het zelfs storend.

Cheetah wijzigde dit bericht 20-10-2008 18:58 (36%)

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

quote:
Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:50:
[quote]PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:44:

[...]
Dat gelijkstellen heb ik niet gedaan, dat heeft o.m. Cnet reviews gedaan, en volgens mij wordt dat ook gedaan in diverse andere reviews. De 5 serie is qua specs trouwens ook 1-op-1 vergelijkbaar met de PZ80.
En altijd kom je op de proppen met datzelfde cnet review.
Het raakt afgezaagd...
Heb je echt niets anders?

You fool of a Took!
Reg. datum: 11 maart 2001

Even een kleine vraag die jullie ongetwijfeld kunnen beantwoorden!

Ik ben op zoek naar een LCD TV voor mijn studentenkamer. De kijkafstand bedraagt ongeveer 2 meter tot max 3 meter (als ik hem omdraai en uit bed kijk). Een 32 inch lijkt mij in dit geval ruim voldoende (en ook nog groot zat voor toekomstige woonruimte.

Nu heb ik een budget van tussen de 500 en 600 euro en dat moet neem ik aan wel lukken.

Wensen:

- HD
- minimaal 2 x scart
- minimaal 2 x HDMI
- Beetje snel zappen
- Liefst met DVB

Strak uiterlijk.

Iemand tips waar ik absoluut naar moet kijken?

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

quote:
Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:50:
[...]

Bron? Eerder genoemde reviews zeggen heel wat anders namelijk.
Maar ik sta altijd open voor wat professionele onderbouwing van je argument, zodat we er zeker van zijn dat we het over feiten hebben en niet over ongefundeerde vooroordelen. Bring on the reviews :)
That Video & HD TV magazine zegt o.a.:
"Picture not very bright!"
"HD Doesn't look especialy sharp!"
"Very average sonics!"
"Motion handling issues!"
"Occasional low traces of that old plasma bubear fizzing dot noise!"

En HDTVorg: "A decent all round budget performer which not surprisingly is off the pace of the best." (let op het woordje "budget").

PinkPanther1970 wijzigde dit bericht 20-10-2008 19:05 (10%)

En dan mag je ook eens gaan kijken op http://www.hdtvtest.co.uk/
Deze site wordt beschouwd als dé referentie voor reviews en wat zij te zeggen hebben over de Panasonic-modellen die volgens jou inferieur zijn aan de Samsungs.

quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:55:
Het raakt afgezaagd...
Ja hoor, eerder vandaag ook al, maar speciaal voor jou in de herhaling:
Cnet, UltimateAV Mag, HomeTheatreMag en de gebruikers

Maaruh, ik kom tenminste op de proppen met bronnen voor wat ik beweer, nog afgezien van dat ik het panel hier zelf heb staan.
Waar zijn jouw bronnen? Want die bewering van je over matige scherpte t.o.v. pioneer wordt fel tegengesproken door de 3 bovengenoemde professionele reviews, en de gebruikers, mezelf incluis.
quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:01:
That Video & HD TV magazine zegt o.a.:
"Picture not very bright!"
"HD Doesn't look especialy sharp!"
"Very average sonics!"
"Motion handling issues!"
"Occasional low traces of that old plasma bubear fizzing dot noise!"

En HDTVorg: "A decent all round budget performer which not surprisingly is off the pace of the best." (let op het woordje "budget").
Link a.j.b, zodat we het voor onszelf kunnen lezen... het hele artikel wel te verstaan in plaats van de out-of-context stukjes die je nu even goed uitkomen? :)
En tuurlijk is het budget. Het kost 1/3 van die Pioneer. Dat het budget priced is wil niet zeggen dat het budget performt. Volgens de reviews waarnaar ik hierboven link (en naar mijn eigen ervaring) doet het dat namelijk helemaal niet :)

Cheetah wijzigde dit bericht 20-10-2008 19:19 (30%)

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:55:
Het raakt afgezaagd...
http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html

Maar hier wordt de 650 vergeleken met de PZ85. Volgens Cheetah is de 5 serie vergelijkbaar met de 6 serie. Wat ik begrijp is dat de 7 serie vergelijkbaar is met de 6 serie en de 7 serie is volgens trustedreviews een stuk beter dan de zeer teleurstellende 5 serie. Cnet is echter weer een andere mening toegedaan. Het wordt dus eens tijd dat ook HDTVtest de 6 en-of 7 serie test.

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Maar hier wordt de 650 vergeleken met de PZ85. Volgens Cheetah is de 5 serie vergelijkbaar met de 6 serie.
En dat is inderdaad een juistere vergelijking.
Wat Cheetah zegt, klopt niet. De 5-serie is niet vergelijkbaar met de 6-serie.
quote:
For Panasonic it’s two steps down from the top of the lineup while for Samsung, it’s only one. The Samsung PN50A650 ($2300) is typically around $100 to $200 more than the Panasonic TH-50PZ85 ($2100).

quote:
Och, je wil gebruikerservaringen?
Hier zijn er 104 bladzijden vol (ietsje meer dan de fanboys die op amazon posten en waar de posts worden gefilterd want het is en blijft een site die de dingen verkoopt): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1011420

quote:
PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:11:
En dat is inderdaad een juistere vergelijking.
Wat Cheetah zegt, klopt niet. De 5-serie is niet vergelijkbaar met de 6-serie.
Nee, inderdaad niet joh, precies net zoals de PZ80 totaal niet vergelijkbaar is met de PZ85 toch?
Ze verschillen maar liefst 100hz, een anti-glare screen een HDMI poort en wat andere kleine details van elkaar :)

Cnet PN50A650 review:
quote:
We expected the Samsung PN50A650 to perform very much like the excellent PN50A550 we reviewed earlier, and that's pretty much what happened. The 650 delivered acceptable black levels, although they were not on a par with the best plasmas from Panasonic and Pioneer. Color accuracy was its major strength. We were also guardedly impressed by the 650's improved anti-glare screen.
:)
Maar als je helemaal safe wil zitten is de PS50A656 ook nog een roteind goedkoper dan de 50PZ85 hoor.
quote:
Ik vroeg om reviews die je beweringen onderbouwen, niet om een vage verwijzing naar een thread op een ander forum.
quote:
Hier zijn er 104 bladzijden vol (ietsje meer dan de fanboys die op amazon posten en waar de posts worden gefilterd want het is en blijft een site die de dingen verkoopt): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1011420
Oh, ok, so lets get this straight:
1. Cnet en de andere reviewsites die de Samsung plasma's een goede beoordeling geven zijn omgekocht door Samsung (dat beweerde je eerder in de thread al)
2. Degenen die op Amazon.com positieve reviews posten over het scherm, vaak na zelf goed vergeleken te hebben wat uit veel van die reviews wel blijkt, zijn fanboys (ondanks diversen gericht vermelden dat het hun eerste Samsung plasma, of zelfs hun eerste Samsung is). Kortom: we hebben daar dus 57 reviews, waarvan 55 fanboys, en van de 2 die de TV een slechte beoordeling geven heeft eentje hem nog niet (slechte beoordeling van de vervoerder niet de TV) en klaagt de ander over PIP en 't feit dat de A550 duurder is dan de A450 (de A550 zelf vind ie 4 sterren). Maar dat brengt ons meteen op het derde punt natuurlijk:
3. Amazon verwijderd volgens jou de negatieve gebruikerservaringen bij de TV's, anders had die A550 er immers nooit zo positief uit kunnen komen nietwaar. Moet je me toch echt een keer uitleggen hoe dit en dit toch ooit heeft kunnen gebeuren.

En die beschuldigingen allemaal zonder een milligram onderbouwing van wat dan ook, zodat jij 'ongestoord' je ongefundeerde vooroordelen over de Samsung A-series plasma TV's kunt blijven spuien? :)
Goed. Weet je wat ik vermoedelijk ga doen? Niet meer met jou in discussie gaan :)

Cheetah wijzigde dit bericht 20-10-2008 21:41 (7%)

Full Specz

Audi-Addict

Lekker sfeertje hier, waarom kunnen jullie gewoon dit onderwerp is niet laten rusten? :)

Als men een plasma wil kopen prima, als men een pana wil en daar meer voor wil betalen..prima..

1150 euro blijft ihmo veel "bang" voor the buck voor een 50" plasma. Vroeger betaalde je hier een gigantisch bedrag voor, en nu heb je voor iets meer als 1000 euro een gigantisch scherm in huis.

De "videofielen" en de mensen die hoge eisen aan hun beeld/tv stellen pakken toch lekker een duurder scherm? Ik ga er in iedere geval geen 50 --> 42 maat voor inleveren, of veel meer bij betalen.

Ik en vele andere zijn al tevreden met een oude tv en gaan al vooruit op een nieuwe plasma.. waarom moeten ze dan meteen top of the line hebben?

ik denk dat dit topic binnenkort op slot gaat als jullie zoveel zand naar elkaar gooien.. laat iedereen nou zijn of haar mening hebben en laat dat gewoon lekker rusten als je er niet mee eens bent?

Het lijkt de onderbouw wel hiero, waarom moet er altijd iemand gelijk krijgen? Als je er niet eens bent.. boeiend, lekker laten gaan, kost je alleen maar overbodige energie..

Just my 2 cents..

Workaholic wijzigde dit bericht 20-10-2008 21:08 (8%)

http://www.dutch-esports.nl | Gaming Community |

Reg. datum: 28 maart 2004

Het lijkt de onderbouw wel hiero, waarom moet er altijd iemand gelijk krijgen? Als je er niet eens bent.. boeiend, lekker laten gaan, kost je alleen maar overbodige energie..
========================================

Tsja, dat brengt me altijd weer terug bij die legendarische XKCD strip

http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

(off-topic: klopt het dat firefox de avatars op GoT niet laat zien? IE en Chrome geven ze wel goed weer)

Mac Powered
Reg. datum: 01 februari 2000

Ik moet jullie heel eerlijk vertellen dat ik toch een beetje in aw toekijk hoe jullie elkaar proberen te overtuigen van jullie gelijk. En dat terwijl het met TV's zo simpel is: ga naar een goede winkel en kijk met je eigen ogen wat, binnen jouw budget, je bevalt. Je kunt er lang en breed over lullen maar dat verandert niks aan hoe je een beeld ervaart.

Ik overweeg serieus dit topic dicht te gooien omdat het onderhand totaal niet meer gezellig is en alles alleen maar wordt herhaald :/

When in doubt, C4 :P

Mac Powered
Reg. datum: 01 februari 2000

Wel, ik doe 'm ook dicht; we zitten al bijna aan de 2K posts. Ik vind het prima als er een nieuw topic wordt geopend, zolang die er nog niet is kunnen de gemoederen enigszins bedaren.

Denk bij een vervolg wel om een goede topicstart.

When in doubt, C4 :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: