Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 december 2007

Ik heb ook een tijdje lopen twijfelen , en gekozen voor plasma, ik heb gekozen voor een LG 42PG6000 omdat ik die er ook nog knap uit vind zien als ie uitstaat, alleen nog ff een instelling vinden die ik zelf helemaal lekker vind.

Ik heb hem trouwens besteld bij www.plasma-discounter.nl, zag van de week dat ze hem daar nog wat verder hebben afgeprijsd hebben, kost nu ¤ 737.99.
Wel goede service daar, na het uitpakken zag ik krassen zitten achter de glasplaat, meteen gebeld, kreeg tom coronel aan de lijn, en ik mocht die tv meteen om komen ruilen voor een nieuwe.

Nadat ik opgehangen had keek mijn vrouw me glimlachend aan, trok aan een wit stickertje, en trok de beschermfolie waar de krassen opzaten eraf :X
ik probeer dat een beetje te vergeten, maar helaas, ze herinnert me er regelmatig aan :P

Voor de rest best prettig om naar te kijken, kinderen vinden de playstation toch nog wat cooler dan op mijn vorige 70cm loewe tv.
en het formaat went ook best snel.

quote:
PepH schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:44:
[...]

Qua uiterlijk niet nee. Als je ook wat geeft om zwartwaardes en een lagere retentie zou ik de Panasonic kiezen. Maar goed, zo makkelijk gaat dat niet altijd als de wederhelft meegaat ben ik bang...
voor dat prijsverschil mag het van mij gerust wel wat minder zwart dan panazwart wezen, iedereen doet net alsof je alleen op een panasonic zwart ziet, en op de rest niet, ik heb er eerlijk gezegd geen last van, ik vind lg zwart zwart genoeg, als je ze naast elkaar zet zal het verschil misschien wel opvallend of storend zijn, maar ja, ik heb maar 1 televisie in mijn kamer staan.

En daarbij springen van het design van panasonic bij mij over het algemeen de tranen in mijn broek.

Try to live without PC ;)
Reg. datum: 28 oktober 2000

quote:
robhof schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:30:
offtopic:
Provocerend en niets toevoegend. Hou het inhoudelijk svp; je bent alleen maar aan het zuigen momenteel.
offtopic:
Ik vind het altijd bijzonder vermoeiend wanneer mensen denken hun persoonlijke meningen als keihard voldongen vaststaande feiten te moeten poneren, daar superlatieven als 'iedereen die ik ken', 'iedereen die verstand van zaken heeft', 'alle experts' en andere nonsense aan toevoegende om het kracht te proberen bij te zetten.
En dat is met name storend als al een heel topic voor en nadelen van beide technologieeen besproken worden, waarna enkelen vervolgens de discussie ff denken te kunnen gaan samenvatten met een virtueel 'plasma ruled, LCD zuigt, iedereen die mijn plasma heeft gezien vind dat en dus is iedereen die een scherm groter dan 32" koopt gestoord als ie niet voor plasma gaat, dus dit topic kan nu dicht' statment.

Je kritiek is wellicht terecht, maar tevens aan enkele anderen hier veel beter besteed. Mijn post was slechts in reactie op...

Cheetah wijzigde dit bericht 08-10-2008 19:32 (3%)

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Reg. datum: 13 februari 2006

en ik vind het bijzonder vermoeiend dat zoveel mensen offtopic gaan!

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

quote:
srad750 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:08:
Ik heb ook een tijdje lopen twijfelen , en gekozen voor plasma, ik heb gekozen voor een LG 42PG6000 omdat ik die er ook nog knap uit vind zien als ie uitstaat, alleen nog ff een instelling vinden die ik zelf helemaal lekker vind.

Ik heb hem trouwens besteld bij www.plasma-discounter.nl, zag van de week dat ze hem daar nog wat verder hebben afgeprijsd hebben, kost nu ¤ 737.99.
Wel goede service daar, na het uitpakken zag ik krassen zitten achter de glasplaat, meteen gebeld, kreeg tom coronel aan de lijn, en ik mocht die tv meteen om komen ruilen voor een nieuwe.

Nadat ik opgehangen had keek mijn vrouw me glimlachend aan, trok aan een wit stickertje, en trok de beschermfolie waar de krassen opzaten eraf :X
ik probeer dat een beetje te vergeten, maar helaas, ze herinnert me er regelmatig aan :P

Voor de rest best prettig om naar te kijken, kinderen vinden de playstation toch nog wat cooler dan op mijn vorige 70cm loewe tv.
en het formaat went ook best snel.
heb je geen last van retention of van de ondertitels?

Reg. datum: 29 september 2008

quote:
Cheetah schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:17:
[...]
Je kritiek is wellicht terecht, maar tevens aan enkele anderen hier veel beter besteed. Mijn post was slechts in reactie op...[/ot]
Tuurlijk. Jij doet gelukkig niet minimaal even hard mee aan deze dingen he? En elke post die jij doet is relevant, netjes, niet irritant en/of stekend bedoelt? Pfff, verbeter de wereld, begin bij...

quote:
Batsu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:21:
[...]

heb je geen last van retention of van de ondertitels?
ondertitels gaan goed, retention is me tot nu toe 2 keer opgevallen, en dat was van de week bij een live dvd van een concert van beth Hart, en nadat mijn zoontjes de tv een half uur ofzo op het opstartscherm van een playstation spelletje hadden laten staan.
Het was overigens vrij snel weer weg.

quote:
srad750 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:03:
[...]

ondertitels gaan goed, retention is me tot nu toe 2 keer opgevallen, en dat was van de week bij een live dvd van een concert van beth Hart, en nadat mijn zoontjes de tv een half uur ofzo op het opstartscherm van een playstation spelletje hadden laten staan.
Het was overigens vrij snel weer weg.
Thanks. Belangrijk voor me. specs zijn leuk, beeld zien is leuk, ervaringen van anderen nog beter!

De LG zou ik prefereren boven de panasonic maar de pana is iets beter qua beeld zeggen ze.

In ieder geval bedankt voor je reactier!

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
Batsu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:20:

De LG zou ik prefereren boven de panasonic maar de pana is iets beter qua beeld zeggen ze.
Dan moet je zelf maar eens gaan kijken lijkt me. Als jij de Pana namelijk niet beter vindt, is de keuze erg makkelijk denk ik.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
srad750 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

voor dat prijsverschil mag het van mij gerust wel wat minder zwart dan panazwart wezen, iedereen doet net alsof je alleen op een panasonic zwart ziet, en op de rest niet, ik heb er eerlijk gezegd geen last van, ik vind lg zwart zwart genoeg, als je ze naast elkaar zet zal het verschil misschien wel opvallend of storend zijn, maar ja, ik heb maar 1 televisie in mijn kamer staan.
Precies, ik heb net hetzelfde gevoel. Het lijkt alsof alleen panasonic-zwart goed genoeg is voor een plasma. Maar waarschijnlijk stoor ik mij ook niet aan het LG zwart, (zwart is overigens maar een deel van het volledige plaatje) Zoals je zegt: misschien als je ze naast elkaar zet, maar dan nog...

Alle voordelen van plasma blijven overeind: snel paneel, weinig input lag (minder dan lcd), snelle respons, minder smearing, kijkhoeken, ... Dat vind je niet op een LCD van 770 euro.
Daarbij kan je zoals gezegd veel meer instellen op de LG (dus softwarematig zit het zeker goed), is het 'menu scherm' gemakkelijker en netter geordend, is het scherm vooraal ook véél mooier (één glasplaat voor de volledige voorkant :9~ ), en scoort het goede punten met SD weergave, wat wil je nog meer...

Zoals je zegt: alles is relatief, voor wat de LG maar kost mag het zwart van mij ook best een ietsje minder goed zijn dan de panasonic! (en zoveel kan het nooit verschillen, het zal nog best goed zijn). Net zoals je kan zeggen: voor wat een panasonic kost mag het zwart net een ietsje minder goed zijn dan een pioneer... Een pioneer is bijna 2 keer zo duur als de LG en 1.5 keer zo duur als een panasonic. Terwijl ik niet de indruk heb dat je evenredig meer 'tv for the money' krijgt. Nogmaals, de scalers en deinterlacers en videoprocessing van de LG schijnen, bij welke maatstaf dan ook, gewoon erg goed te zijn. Ze presenteren hun product ook mooi

Het wordt dus kiezen tussen het populairste scherm (dat zich al genoegzaam bewezen heeft) en wat ik het mooiste scherm vind. :S
Als ik de LG koop zal ik steeds spijt hebben wanneer ik hier de panasonic zie vernoemd worden :p Het lijkt gewoon de default keuze te zijn geworden, terecht natuurlijk. Bijna iedereen heeft er ergens wel eentje hangen ;)
quote:
En daarbij springen van het design van panasonic bij mij over het algemeen de tranen in mijn broek.
Idd. Ik heb er minder een probleem mee (een tv is voor mij een zwart vlak met een kader rond, en die zie ik in een verduisterde ruimte meestal toch niet ;) ) maar de LG is zonder twijfel een stuk mooier. :)

Ach ja, het maakt echt niet uit, want met beide tv's koop je een degelijk en goed presterend scherm voor een scherpe prijs. Dus in dit geval gaat "kiezen is verliezen" niet op. ;)

MSc EM
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Loonens schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:05:
Chevy, ik heb de 42PX80 en ik heb een keer een 6-urige sessie gehad van Battlefield BC en na wat imageretention is het nu gewoon weer helemaal weg. Daar staan ook HUD onderdelen constant op dezelfde plaats.

Laat hier je keuze aub niet door beinvloeden, dit is met de huidige pana plasma's geen issue meer.
Ik was vandaag ziek thuis en heb ik naast de nodige kippensoep ook "langdurig" op de X360 op de 42PX80 gespeeld. Na een uurtje Batllefield bad company had ik geen last van IR, 2 uur bij Soul Caliber ook geen IR, MotoGP 07 zal dus ook wel snor zitten.

Nu kijken hoe de 50" markt zich beweegt. Ik neem iig weer een plasma en vergeet dat ik LCD in een moment van zwakte heb overwogen :)

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

quote:
mig29 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Dan moet je zelf maar eens gaan kijken lijkt me. Als jij de Pana namelijk niet beter vindt, is de keuze erg makkelijk denk ik.
ik ga zeker kijken!!

quote:
alvi schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Precies, ik heb net hetzelfde gevoel. Het lijkt alsof alleen panasonic-zwart goed genoeg is voor een plasma. Maar waarschijnlijk stoor ik mij ook niet aan het LG zwart, (zwart is overigens maar een deel van het volledige plaatje) Zoals je zegt: misschien als je ze naast elkaar zet, maar dan nog...

Alle voordelen van plasma blijven overeind: snel paneel, weinig input lag (minder dan lcd), snelle respons, minder smearing, kijkhoeken, ... Dat vind je niet op een LCD van 770 euro.
Daarbij kan je zoals gezegd veel meer instellen op de LG (dus softwarematig zit het zeker goed), is het 'menu scherm' gemakkelijker en netter geordend, is het scherm vooraal ook véél mooier (één glasplaat voor de volledige voorkant :9~ ), en scoort het goede punten met SD weergave, wat wil je nog meer...

Zoals je zegt: alles is relatief, voor wat de LG maar kost mag het zwart van mij ook best een ietsje minder goed zijn dan de panasonic! (en zoveel kan het nooit verschillen, het zal nog best goed zijn). Net zoals je kan zeggen: voor wat een panasonic kost mag het zwart net een ietsje minder goed zijn dan een pioneer... Een pioneer is bijna 2 keer zo duur als de LG en 1.5 keer zo duur als een panasonic. Terwijl ik niet de indruk heb dat je evenredig meer 'tv for the money' krijgt. Nogmaals, de scalers en deinterlacers en videoprocessing van de LG schijnen, bij welke maatstaf dan ook, gewoon erg goed te zijn. Ze presenteren hun product ook mooi

Het wordt dus kiezen tussen het populairste scherm (dat zich al genoegzaam bewezen heeft) en wat ik het mooiste scherm vind. :S
Als ik de LG koop zal ik steeds spijt hebben wanneer ik hier de panasonic zie vernoemd worden :p Het lijkt gewoon de default keuze te zijn geworden, terecht natuurlijk. Bijna iedereen heeft er ergens wel eentje hangen ;)

[...]

Idd. Ik heb er minder een probleem mee (een tv is voor mij een zwart vlak met een kader rond, en die zie ik in een verduisterde ruimte meestal toch niet ;) ) maar de LG is zonder twijfel een stuk mooier. :)

Ach ja, het maakt echt niet uit, want met beide tv's koop je een degelijk en goed presterend scherm voor een scherpe prijs. Dus in dit geval gaat "kiezen is verliezen" niet op. ;)
jij heb exact verteld hoe ik er ook over denk haha.

Ik ga dit weekend shoppen, hopen dat ik ze beide in 1 winkel kan vinden en dan maken we de keuze!

Reg. datum: 28 maart 2004

Net maar eens even wezen kijken bij BCC, Block, It's en Prijsgigant (ofzo) in Megastores Den Haag...bevindingen:

-42inch is echt een bruut formaat voor 2.5 meter van je TV af, niet te groot, toch lekker imposant

-42PZ80 wil ik toch steeds liever hebben, nog steeds geen idee of het het verschil met de PX80 waard is, maar alleen al voor ''peace of mind'' zou ik toch die paar honderd eu extra uitgeven...plus het feit dat ik nog weleens een meter van mn tv wil afliggen, en dan merk je het sowieso wel

-Wel jammer dat je al mooie Samsung 50'' plasma's hebt voor volgens mij zelfs minder geld, maar ik heb er simpelweg de ruimte niet voor

-TV's kijken in normale electronicazuigen zuigt best wel...meer dan de helft heeft SD bronnen aanstaan, sommige zelfs gewoon standaard stilstaande plaatjes, instellinen verschillen duidelijk (de 1 veel donkerder dan de ander, een ander heeft weer veel rodere kleuren dan de ander, ...)...wil eigenlijk nog weleens bij een fatsoenlijke winkel gaan kijken :)

-Ook nog niet echt het verschil tussen LCD en plasma goed kunnen zien...maar goed, de winkelier raadde ook plasma aan voor gamen (de hoofdreden waarom ik een HD TV wil), en dat lees ik ook op de fora en review sites, vooral vanwege input lag en contrast, dus ik denk dat ik toch maar gewoon voor een plasma ga...al blijf ik het kut vinden dat fatsoenlijke LCD's zoveel goedkoper zijn

Hoorde vandaag van een collega dat er nog een verschil in beeld zit tussen LCD en plasma. LCD schijnt pixels een stuk ''directer'' neer te zetten, terwijl plasma smoother is...m.a.w. Plasma past elke pixel aan aan de omringende pixels, waardoor het beeld vloeiender wordt, maar wel minder gedetailleerd...bij een voetbalwedstrijd bijv. zou je bij plasma niet echt losse grassprieten zien, maar meer gewoon een mooi vloeiend groen vlak, terwijl je bij LCD echt duidelijk de losse grassprieten zou zijn, al zijn die dan misschien wel wat gekarteld en iets minder mooi...klopt dit?

http://www.lcd-info.nl/in...w&id=13&Itemid=26

Daar staat onder andere:
Een probleem bij de LCD tv’s is het na-ijlen van het beeld. Bij de eerste generaties LCD tv`s was de reactietijd erg hoog, waardoor het even duurde voordat een pixel van kleur veranderde. Dit resulteerde in een soort van waas achter het voorwerp aan. Tegenwoordig hebben de LCD tv`s een lage reactietijd en wordt het na-ijlen veroorzaakt door de werking van het menselijk oog. Een LCD cherm heeft namelijk een continue werkende achtergrondverlichting. Dit, gepaard met de manier waarop een beeld wordt opgebouwd, zorgt ervoor dat het menselijk oog snelle bewegingen niet als vloeiend en scherp ervaart. Een CRT en een plasma tv kennen dit probleem niet.

--------------------------------------

Het is juist andersom, maar in ieder geval niet door het fenomeen dat jij omschrijft. Dat klinkt als erg brakke processing van een tv.

Cheers! Hij zal wel verkeerd geïnformeerd zijn dan :)

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Nee, pixels worden ook bij plasma apart aangestuurd. Alleen bij CRT heb je bleeding.

Thx!

Wat vinden de mensen hier beter voor gamen, LCD of plasma? Ik hoorde altijd plasma, maar ik zit net te kijken bij hdtvtest.co.uk, daar heb je een leuke HD TV selector tool, en als je daar invult dat gaming ''very important'' is kom je eigenlijk automatisch uit bij LCD tv's...ik vraag me af waarom dat zo is.

Reg. datum: 26 oktober 2005

Als ik die selector draai en 50-52 inch selecteer is 67% van het resultaat een plasma. Nogal nietszeggend dus. Ligt er geheel aan waar je op selecteert. Als je onder de 37 inch kiest zal het resultaat rond de 100% zijn voor LCD, dat klopt.

Nickname does not reflect reality

Nee, ik ging voor 40-42 inch, waar toch wel genoeg goede plasmas in vallen (neem de Panasonic 42PZ80, Highly recommended), en toch alleen maar LCD's...maar goed, blijkbaar heb ik het dan verkeerd geïnterpreteerd...neemt niet weg dat de vraag nog steeds blijft staan :P Wat is beter voor gaming?

Reg. datum: 29 september 2008

quote:
B.A.L. schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:53:
Nee, ik ging voor 40-42 inch, waar toch wel genoeg goede plasmas in vallen (neem de Panasonic 42PZ80, Highly recommended), en toch alleen maar LCD's...maar goed, blijkbaar heb ik het dan verkeerd geïnterpreteerd...neemt niet weg dat de vraag nog steeds blijft staan :P Wat is beter voor gaming?
Als ik 40-42 inch kies zie ik twee LCD's en ook gewoon een plasma er tussen staan.

Heb zelf een Pioneer plasma en vind dat prima gamen, kan je dat van harte aanraden.

taking over the world!

ik kon zo snel ff niet het juiste topic vinden voor deze (waarschijnlijk) simpele vraag, maar is het mogelijk om je lcd tv op je oude receiver (pioneer uit 1979) aan te sluiten middels de ouderwetse tulpkabeltjes (zwart/wit-rood)?

deze dus:
http://www.wilnic.nl/images/10%20meter%20rca%20kabel-120x120.jpg

Ik krijg morgen namelijk m'n eerste lcd tv binnen, maar qua geluidsinstallatie ben ik een beetje blijven hangen in de jaren 80 en ik kon zo 1,2,3 niet vinden of dat tegenwoordig allemaal werkt icm met de digitale meuk

amahusu wijzigde dit bericht 15-10-2008 23:58 (40%)

Always Outnumbered, Never Outgunned // xboxlive: amahusu / gamercard

3 fristie
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
amahusu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:44:
Ik krijg morgen namelijk m'n eerste lcd tv binnen, maar qua geluidsinstallatie ben ik een beetje blijven hangen in de jaren 80 en ik kon zo 1,2,3 niet vinden of dat tegenwoordig allemaal werkt icm met de digitale meuk
Geluid komt over het algemeen ook nog steeds analoog uit die tv's, dus dat is geen probleem ;)
Wellicht heb je nog wel een scartblokje (met in/out schakelaar) nodig, niet alle toestellen hebben aparte RCA (tulp) uitgangen.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Reg. datum: 03 november 2002

Klopt de volgende stelling?

In de prijsklasse tot 850 euro is de ideale 42" LCD of Plasma niet haalbaar.

Alle 42" LCDs hebben in die prijsklasse een zwaar middelmatige beeldkwaliteit, zelfs de nieuwste Philips (die zelfs best of CES 08 won) scoort op dat gebied middelmatig. Al die LGs/Toshiba's/Philips enz presteren niet bijzonder qua beeldkwaliteit.

Alle 42" Plasma in die prjisklasse doen het beter dan de LCDs qua beeldkwaliteit: maar allemaal hebben ze een 1024x768 resolutie, en dat is dus weer kut met gamen en Bluray, simpelweg omdat je de "echte" 720p resolutie niet haalt, je komt gewoon beeldlijnen te kort voor een ware 720p (720p is 1280 x 720 ; LCD's bieden dat zelfs nog iets hoger, plasma komt niet verder dan 1024).

Dit weerhoudt mij er nog steeds van een LCD/Plasma te kopen. Ik wil niet meer dan 800 uitgeven en ik wil minimaal 42". Plasma's hebben in deze prijsklasse mooier beeld dan even dure LCDs, maar zijn niet echt 720p want ze komen beeldlijnen te kort met hun 1024x768 resolutie. LCD's hebben wel de juiste resolutie, maar is de beeldkwaliteit matig. Lees maar na: vrijwel alle LCD's 42" inch in deze prijs klasse doen het kut.

Dus ik wacht nog rustig af totdat plasma's overstappen op hogere resolutiepanels in deze prijsklasse, of LCD's betere beeldkwaliteit gaan leveren.

Holoris wijzigde dit bericht 16-10-2008 18:00 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: