"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 75 76 77 78 last
Nieuw TopicDie mensen zullen altijd wel voor de Kuro gaan.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Behalve als ze niet bereid zijn om zoveel geld er tegenaan te gooien natuurlijk.quote:JvS schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:33:
Het is eerder dat de videofielen eerder voor plasma kiezen denk ik. De mensen die globaal ook de CRT projector nemen in plaats van een LCD model. Die hun kamer verduisteren en enorm veel belang hechten aan zwartgradaties en duurdere kabels gebruiken.
Die mensen zullen altijd wel voor de Kuro gaan.
Trouwens, lees ik "projector" en "enorm veel belang hechten aan zwartgradaties" in opeenvolgende volgorde? Mensen die werkelijk zo enorm veel belang hechten aan zwartgradaties dat ze perse een kuro moeten hebben staan kiezen per definitie niet voor een projector als ze enige sense willen maken
De echte "zwartkijkers" moeten wel kromme tenen krijgen in de bioscoop trouwens...
Cheetah wijzigde dit bericht 12-08-2008 10:57 (8%)
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz
Reg. datum: 04 december 2007
Correct. De bios probeer ik dan ook al jaren te vermijden als het even kan. Beeld is ruk (vaal en onscherp), geluid is thuis beter en kan wat te drinken halen wanneer ik wil. Alleen als er wat vrienden heen gaan en vragen of ik mee wil laat ik me soms overhalen, zoals pas met Batman. En ook die had k achteraf liever thuis gezien.quote:Cheetah schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:54:
[...]
De echte "zwartkijkers" moeten wel kromme tenen krijgen in de bioscoop trouwens...
Een projector vind ik ook niet alles nee. Je moet het wel HEEL erg verduisteren (NOG erger dan met een plasma
Nickname does not reflect reality
Even op de man: Je bent wel tamelijk zwartwit in je reacties en enige nuance is bij jou ver te zoeken he? Je lijkt wel express zo tenenkrommend mogelijk te willen reageren om reacties uit te lokken.quote:Cheetah schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:54:
[...]
Behalve als ze niet bereid zijn om zoveel geld er tegenaan te gooien natuurlijk.
Trouwens, lees ik "projector" en "enorm veel belang hechten aan zwartgradaties" in opeenvolgende volgorde? Mensen die werkelijk zo enorm veel belang hechten aan zwartgradaties dat ze perse een kuro moeten hebben staan kiezen per definitie niet voor een projector als ze enige sense willen maken
Groot beeld geeft ook een heftig resultaat. Ik zou een LCD projector prima willen combineren met een Plasma TV. Bij TV heb je namelijk de keus tussen verschillende modellen en als je echt erg groot beeld wilt, dan is het beste wat je kan krijgen een CRT projector. Die inderdaad minder mooi beeld geeft dan een 'actieve' TV (die ook weer beter beeld geeft dan de beste bioscoop, strikt genomen). Dat wil niet zeggen dat je niet naar groot beeld wilt kijken.
Maar wat doe ik... Volgens mij hap ik op je troll.
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Mjah ligt eraan. Een bioscoopscherm straalt zelf geen licht uit wat in mijn ogen minder 'storend' is dan de backlight van een lcd in een donkere omgeving.quote:Cheetah schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:54:
[...]
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
Reg. datum: 25 augustus 2006
Dankje. Ik was aan het denken of ik het wel voldoende beschreef.quote:mig29 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:09:
[...]
Goede argumentatie. Met name het deel dat volgt op "ten eerste"
Reg. datum: 11 oktober 2007
En toch ziet het zwart van mijn Sammy LCD er zwarter uit dan het zwart in de bios. Wat veroorzaakt die magere zwartwaarden van projectors eigenlijk?quote:Pendaco schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:54:
[...]
Mjah ligt eraan. Een bioscoopscherm straalt zelf geen licht uit wat in mijn ogen minder 'storend' is dan de backlight van een lcd in een donkere omgeving.
Overigens vandaag weer eens bij een vriend op een CRT (dit had waarschijnlijk dus ook voor een plasma gegolden) gekeken in daglicht (geen direct zonlicht, gewoon een bewolkte dag); die reflecties maken donkere stukken werkelijk onkijkbaar; dat effect was groter dan ik had dacht.
Ngamer wijzigde dit bericht 12-08-2008 19:02 (24%)
Reg. datum: 28 oktober 2000
Een lamp kan moeilijk zwart projecteren... 'zwart' is dus gewoon de kleur van hetgeen waar je op projecteert. In de bios is dat een mooi groot wit scherm... dus zwart is eigenlijk witquote:Ngamer schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:25:
[...]
En toch ziet het zwart van mijn Sammy LCD er zwarter uit dan het zwart in de bios. Wat veroorzaakt die magere zwartwaarden van projectors eigenlijk?
Reg. datum: 11 oktober 2007
Ja, dat kan ik zelf ook wel beredeneren; maar in theorie zouden er op de zwarte plekken geen licht op het scherm moeten komen (er verstrooid uiteraard altijd wel wat, maar dat terzijde), waardoor het witte scherm daar gewoon zwart zou moeten zijn (mits verduisterd uiteraard). Waardoor is het echter zo grijzig?quote:Xtuv schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:35:
[...]
Een lamp kan moeilijk zwart projecteren... 'zwart' is dus gewoon de kleur van hetgeen waar je op projecteert. In de bios is dat een mooi groot wit scherm... dus zwart is eigenlijk witAl ervaar je dat natuurlijk niet zo gezien de verduistering, het resultaat is mooi grijs ja... Ik erger mij er ook aan in de bioscoop tijdens donkere scene's (Maargoed.. dat doe ik eigenlijk ook thuis op mijn Panasonic 37PV7 plasma als ik met het licht uit kijk...)
Die laatste heeft wel n leuke sfeer en de grootte van t scherm geeft n geweldig effect, maar die pauze komt zelden op t goede moment.
Bovendien zie je regelmatig vuil op t doek zitten en is de beeldkwaliteit gewoon minder.
Ik zag laatst n aankondiging van n digitale versie van een film in de bios. Wat is dat dan?
Geen filmrol waarschijnlijk, maar wat betekent dat voor de beeldkwaliteit?
Panasonic TH50PV50; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G
Volgens mij moet je eens naar een echte bioscoop gaanquote:Ferry34 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:42:
Ik zag laatst n aankondiging van n digitale versie van een film in de bios. Wat is dat dan?
Geen filmrol waarschijnlijk, maar wat betekent dat voor de beeldkwaliteit?
* Maciek is een Metropolis zaal 8 fan (750 mensen oid. max. + Digitaal beeld)
Think different.
Reg. datum: 05 juni 2008
[/quote]
Volgens mij vergelijkt hij een bioscoopscherm met een plasma en niet met een lcd scherm.
Dat ligt denk ik helemaal aan de kwaliteit van de gebruikte film. Als op de film het zwart echt zwart waarbij er absoluut geen licht doorgelaten wordt, dan zal het op het scherm ook niet oplichten. Maar bij dergelijke lichtbronnen die achter zo'n projector zitten is het best lastig om alles tegen te houden.quote:Grimjaw schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:03:
Mjah ligt eraan. Een bioscoopscherm straalt zelf geen licht uit wat in mijn ogen minder 'storend' is dan de backlight van een lcd in een donkere omgeving.
Volgens mij vergelijkt hij een bioscoopscherm met een plasma en niet met een lcd scherm.
Even op de man: er valt weinig te nuanceren aan mijn post waar je op reageert. Wat er staat is gewoon de naakte waarheid, en vermoedelijk besef je dat ook anders hoef je niet zo geirriteerd te reagerenquote:JvS schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:47:
Even op de man: Je bent wel tamelijk zwartwit in je reacties en enige nuance is bij jou ver te zoeken he? Je lijkt wel express zo tenenkrommend mogelijk te willen reageren om reacties uit te lokken.
Ik had het niet over groot beeld, maar over het feit dat projectie met grote afstand de meest brakke zwartwaarden en contrast weergeeft van alle gangbare technieken om een film weer te geven.quote:Groot beeld geeft ook een heftig resultaat. Ik zou een LCD projector prima willen combineren met een Plasma TV. Bij TV heb je namelijk de keus tussen verschillende modellen en als je echt erg groot beeld wilt, dan is het beste wat je kan krijgen een CRT projector. Die inderdaad minder mooi beeld geeft dan een 'actieve' TV (die ook weer beter beeld geeft dan de beste bioscoop, strikt genomen). Dat wil niet zeggen dat je niet naar groot beeld wilt kijken.
Zelfs een beetje budget LCD scherm doet veel beter zwart en contrast dan het gros van de high-end projectors.
Het is dus nogal vreemd om de mond vol te hebben over het zogenaamd enorm gigantisch reusachtig grote belang van zwartwaarden en contrast voor een filmervaring, dermate belangrijk dat een videofiel wel een Kuro moet hebben staan, en dan vervolgens een zin verder over projectie te beginnen te praten
Brad Pitt is tenminste consequent
Nogal vreemd, want de backlight van een LCD in een donkere omgeving geeft bij vol zwart beeld gewoon een donkergrijzig effect voor het menselijk oog (bij contrast neemt het oog het gewoon waar als zwart). Het is niet dat je ziet 'hey daar is licht'. Een projector zit eerder aan middengrijs, en zal zwart niet eens echt kunnen benaderen. Dit effect wordt nog 'verergerd' doordat het over grotere vlakken gaat en dus opvallender is.quote:Pendaco schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:54:
Probleem is dat er altijd licht doorgelaten wordt. Dat is de hele techniek achter projectie: er zit een enorm lichtkanon achter het beeld, die een constante hoeveelheid licht afgeeft. Ook op 'zwarte' stukken komt er dus altijd licht doorheen, plus het scherm zelf is wit en reflectief. Verder is inherent aan de techniek dat de ruimte nooit volledig donker kan zijn, vanwege het 'lichtkanon' in de projector zelf. Zwart is dus nooit zwart, of zelfs maar in de buurt van zwart, bij projectie.quote:Twynn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:12:
Dat ligt denk ik helemaal aan de kwaliteit van de gebruikte film. Als op de film het zwart echt zwart waarbij er absoluut geen licht doorgelaten wordt, dan zal het op het scherm ook niet oplichten. Maar bij dergelijke lichtbronnen die achter zo'n projector zitten is het best lastig om alles tegen te houden.
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
Full Specz
Reg. datum: 30 januari 2007
Kom nou, is het nou zo moeilijk voor te stellen dat je voor zowel een normale TV als een beamer wilt hebben? Dat een beamer (die je nu eenmaal moet hebben als je 2-3m breed wilt kijken) nu eenmaal nadelen heeft, betekent niet dat je voor een normale TV niet alsnog de beste kwaliteit moet nastreven.quote:Cheetah schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:41:
Het is dus nogal vreemd om de mond vol te hebben over het zogenaamd enorm gigantisch reusachtig grote belang van zwartwaarden en contrast voor een filmervaring, dermate belangrijk dat een videofiel wel een Kuro moet hebben staan, en dan vervolgens een zin verder over projectie te beginnen te praten
Of vindt je dat mensen die een fiets hebben ook maar elke auto moeten nemen "want je hebt toch ook een fiets, waarom ga je dan bij een auto moeilijk lopen doen over de wegligging, rijcomfort en trekkracht"
Maar ik geloof dat jij dat heel erg gek vindt.. Naja, dat moet je dan zelf maar weten.
Nee hoor, totaal niet, ik heb zelf zowel een normale TV als een beamer.quote:JvS schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:33:
Kom nou, is het nou zo moeilijk voor te stellen dat je voor zowel een normale TV als een beamer wilt hebben?
Mijn punt is dus: als je van een film kunt genieten met de brakke zwartwaarden en het slechte contrast van projectie, dan toont dat aan dat een Kuro van 4000 Euro - met geweldige zwartwaarden en contrast - blijkbaar niet noodzakelijk is voor een goede filmervaring.quote:Dat een beamer (die je nu eenmaal moet hebben als je 2-3m breed wilt kijken) nu eenmaal nadelen heeft, betekent niet dat je voor een normale TV niet alsnog de beste kwaliteit moet nastreven.
Vindt je jezelf dermate zwartwaarden- en contrastpurist dat je perse een high-end Kuro moet hebben om lekker film te kunnen kijken, dan vind ik het ronduit onbegrijpelijk hoe je projectie kunt aanzien
Wat dat met auto's en fietsen te maken heeft is me een raadsel
Full Specz
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360
Hij zal wel 1080p digitaal remasteren naar 720p dan, doet mijne ook.quote:racer13 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:48:
even een klein offtopic vraagje , mijn tv is hd-ready , nou heb ik een media center via hdmi aangesloten, maar mijn tv kiest als standaard resolutie 1900x1080 , ik dacht altijd dat niet kon bij een hd ready tv? beeld is prima overgins
De max. resolutie is 1366*768 wat nog steeds hoger is dan 720p en daarom ziet 1080p geremastered tot 1366*768 er iets beter uit dan 720p.
Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 75 76 77 78 last
Dit topic is gesloten.