Waarom zitten we eigenlijk hier in een LCD/plasma aankooptopic met "
wat is die achterhaalde CRT techniek eigenlijk toch enorm ubervet" mensen?
Waarom blijven die mensen eigenlijk niet gewoon heerlijk naar hun bakbeest uit 1985 kijken in plaats van ons uit te proberen te leggen dat die bakbeesten feitelijk beter zijn dan moderne LCD TV's, alle, no less?
Leukste is nog dat ze het zelf nog geloven ook... en ja, als je er absolute
crap instopt dan zal een
goede CRT beter beeld geven ja... hoewel zelfs dat achterhaald is, mijn 'oude' Samsung M61 gaf ook met lage kwaliteit SD uitstekend beeld. M.i. koop je een
HDTV echter niet om er crap in te stoppen. My bad. Nog afgezien van dat je je de waarde van een vergelijking tussen een dure high-end CRT te en een goedkoop low-end of midrange LCD scherm kunt afvragen, zeker als je je slechts gaat lopen blindstaren op enkel de pluspunten van die CRT.
Ik heb het al eerder gezegd maar CRT is
niet mijn referentie. Ik vond CRT beeld in z'n algemeen niet uberfantastisch, en ik vond CRT een aantal drawbacks hebben die mij allesbehalve met heimwee of enige vorm van nostalgie terug doet zien naar de tijd dat we naar een kleine bolle buis zaten te kijken. Mijn scherm hoeft dus niet perse zoveelmogelijk op een CRT te lijken, incl. een aantal bijbehorende drawbacks. Maargoed, zo ieder zijn ding toch?
Cheetah wijzigde dit bericht 25-07-2008 08:50 (45%)
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz