Gathering of Tweakers

Quicksearch
ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
JvS schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:41:
Dat is eigenlijk het enige waar een LCD echt sterker in is op dit gebied: Een compleet zwart scherm is in een erg verlichte kamer beter en er is een hoger contrast als er vol licht op schijnt.
Dit vind ik trouwens een non-argument : Ga je serieus nog plezier aan je TV hebben als die vol in de zon staat ?? Elke TV soort heeft last van de zon en niemand die daar naar wil kijken.

Ik denk dan ook dat zowat alle consumenten daarom de TV altijd ergens in de schaduw plaatsen of in ieder geval zoveel mogelijk :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Nentindo Community

Voor de LCD-ers die blijven roepen dat LCD net zo mooi kan zijn als plasma (danwel beter is): prima, ik heb een hele mooie LCD tv gezien: de 40X3500 van Sony. Echter is deze dusdanig veel duurder dan een 42" Plasma (ik heb zelf de 42PZ85) dat ik geen enkele reden zie voor de LCD te gaan. Ik heb ze niet naast elkaar zien werken helaas (de PZ85 op de 'gok' gekocht omdat geen enkele winkel hier hem had staan) maar motion handling en black levels zijn toch wel de redenen waarom ik voor een plasma heb gekozen.

Trouwens ernstig hoeveel mensen nog denken dat plasma's stroomvreters zijn en tegelijkertijd denken dat LCD's heel zuinig zijn...

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
nero355 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:47:
[Dat is eigenlijk het enige waar een LCD echt sterker in is op dit gebied: Een compleet zwart scherm is in een erg verlichte kamer beter en er is een hoger contrast als er vol licht op schijnt.]

Dit vind ik trouwens een non-argument : Ga je serieus nog plezier aan je TV hebben als die vol in de zon staat ?? Elke TV soort heeft last van de zon en niemand die daar naar wil kijken.

Ik denk dan ook dat zowat alle consumenten daarom de TV altijd ergens in de schaduw plaatsen of in ieder geval zoveel mogelijk :)
Dat dat een onbelangrijk argument zou zijn klopt, want geen enkele TV die vol in de zon staat kan een acceptabel beeld leveren, omdat de felheid van de zon gewoon niet geëvenaard kan worden, laat staan overtroffen (theoretisch gezien zou je dan ook je ogen verkloten door naar zo'n fel beeld te kijken).

Nero355 overdrijft hier echter sterk in mijn mening. Zo gauw er ook maar enig licht in het spel komt (zelfs een kaarsvlammetje, zie Cheetah's eerdere link) wordt het zwart van plasma beduidend minder zwart, waardoor de contrastratio uiteraard ook instort. Naarmate je gewoon in daglicht kijkt of een normaal felle lamp aan hebt staan, gok ik dat LCD een beter beeld oplevert dan plasma, aangezien in die omstandigheden mijn LCD diep zwart toont (relatief gezien uiteraard), terwijl plasma's grijzer zwart zullen tonen. Wellicht vinden de plasma-fanaten het hier allemaal prima om hun hele kamer te verduisteren als ze hun TV aanzetten, maar ik gebruik mijn TV ook redelijk vaak overdag en heb dan absoluut geen zin om mijn kamer te verduisteren. Wat daglicht leeft dan gewoon prettiger en een raampje open is ook niet verkeerd.

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:53:
Voor de LCD-ers die blijven roepen dat LCD net zo mooi kan zijn als plasma (danwel beter is): prima, ik heb een hele mooie LCD tv gezien: de 40X3500 van Sony. Echter is deze dusdanig veel duurder dan een 42" Plasma (ik heb zelf de 42PZ85) dat ik geen enkele reden zie voor de LCD te gaan. Ik heb ze niet naast elkaar zien werken helaas (de PZ85 op de 'gok' gekocht omdat geen enkele winkel hier hem had staan) maar motion handling en black levels zijn toch wel de redenen waarom ik voor een plasma heb gekozen.

Trouwens ernstig hoeveel mensen nog denken dat plasma's stroomvreters zijn en tegelijkertijd denken dat LCD's heel zuinig zijn...
Als je wat meer onderzoek had gedaan had je gevonden dat de nieuwe Sony generatie waaronder de 40W40xx series even goede zwart waarden heeft als de Panasonic 42PZ85. Die tv kost als je een beetje goed zoekt rond de ¤1400 dat is ook ongeveer het bedrag waarvoor je een Panasonic 42PZ85 kunt kopen. Dus je betoog slaat helemaal nergens op... de LCD-ers blijven maar roepen niet waar :')

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

Inclusief gratis brakke motion resolution (wat niet uitmaakt) en brakke deinterlacing (wat vast en zeker ook niet uitmaakt) en wat backlight bleeding (wat na calibratie minder is). En dan is dit nog de best geteste LCD ook, netjes.

Nickname does not reflect reality

Try to live without PC ;)

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:53:
Voor de LCD-ers die blijven roepen dat LCD net zo mooi kan zijn als plasma (danwel beter is): prima, ik heb een hele mooie LCD tv gezien: de 40X3500 van Sony. Echter is deze dusdanig veel duurder dan een 42" Plasma (ik heb zelf de 42PZ85) dat ik geen enkele reden zie voor de LCD te gaan.
Samsung A656 levert overall bijna dezelfde, zo niet gewoon dezelfde performance als de Sony voor veel minder geld. Zelfs minder geld dan de PZ85.
quote:
Samsung 40A656 met led backlighting.
Gekalibreerd verbruik: 99 Watt. Ik moet de eerste plasma dat nog zien doen ;)
quote:
nero355 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:07:
accepteer nou maar dat LCD heel ver weg van perfect is net als plasma en probeer het eens een beetje wat realistischer te zien dan alleen achter LCD aan te lopen ;)
Ik loop helemaal niet alleen achter LCD aan. Ik vind alleen de ongefundeerde en achterhaalde verhalen die hier over LCD langskomen, tezamen met het opgehemel van plasma (met soms gewoonweg incorrecte info zoals plasmapanels die zogenaamd zwart worden wanneer ze aangaan) storend. Zoals aangegeven vind ik de Pana PZ's en de Pioneers ook erg mooi. Alleen heb ik qua prijs/kwaliteit voor een Samsung LCD gekozen.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
quote:
Ngamer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:30:
Nero355 overdrijft hier echter sterk in mijn mening. Zo gauw er ook maar enig licht in het spel komt (zelfs een kaarsvlammetje, zie Cheetah's eerdere link) wordt het zwart van plasma beduidend minder zwart, waardoor de contrastratio uiteraard ook instort.
En toch verwacht ik dat de plasma bij weinig licht betere contrastratios blijft halen.. Die zwartwaardes zeggen verder vrij weing. 't irritante aan de meeste lcd's is gewoon dat je zit dat iets wat zwart moet zijn opeens ook licht geeft.
quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:12:
Inclusief gratis brakke motion resolution (wat niet uitmaakt) en brakke deinterlacing (wat vast en zeker ook niet uitmaakt) en wat backlight bleeding (wat na calibratie minder is). En dan is dit nog de best geteste LCD ook, netjes.
En die deinterlacing heeft een plasma niet?

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:12:
Moeten we op dezelfde kinderachtige toon de negatieve aspecten van de PZ85 gaan belichten? Geen enkel probleem hoor:

Bron: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/Conclusion/
  • [Intelligent Frame Creation] doesn't work as well as we'd like it to
  • No film-mode deinterlacing
  • No white balance control in user menu for greyscale calibration
  • Green primary colour oversaturated and bluish
  • No gamma control in user menu to restore overall gamma near 2.22, causing shadow detail to look a touch too bright
  • Exhibits posterisation particularly with poor source
  • Settings cannot be saved independently per input (although can be saved separately for each picture mode)
  • Multilayered plasma glass causes "ghost image" of specific material (e.g. white text on a black background) to be repeated behind the original image, which is noticeable from certain off-axis angles/ distances
  • Does not accept 1080p video signal over component/ VGA
  • The usual plasma bugbears of glass reflection (though this is attenuated somewhat by the anti-reflection filter), phosphor trail, plasma buzz (that is related to screen brightness) and image retention/ screenburn
Zeer netjes niet waar O-)

Vraag me alleen af wat de relevantie is m.b.t. tot het plasma vs. lcd topic. Kinderachtig negatieve punten opblazen tot onzinnige feiten. Met dat betreft deel ik dezelfde mening als Cheetah:
quote:
Cheetah schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:21:
Ik loop helemaal niet alleen achter LCD aan. Ik vind alleen de ongefundeerde en achterhaalde verhalen die hier over LCD langskomen, tezamen met het opgehemel van plasma (met soms gewoonweg incorrecte info zoals plasmapanels die zogenaamd zwart worden wanneer ze aangaan) storend. Zoals aangegeven vind ik de Pana PZ's en de Pioneers ook erg mooi.
Alleen heb ik voor een Sony gekozen :>

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

quote:
Cheetah schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:21:
Ik loop helemaal niet alleen achter LCD aan. Ik vind alleen de ongefundeerde en achterhaalde verhalen die hier over LCD langskomen, tezamen met het opgehemel van plasma (met soms gewoonweg incorrecte info zoals plasmapanels die zogenaamd zwart worden wanneer ze aangaan) storend. Zoals aangegeven vind ik de Pana PZ's en de Pioneers ook erg mooi. Alleen heb ik qua prijs/kwaliteit voor een Samsung LCD gekozen.
Kom dan es met gefundeerde verhalen waarom het niet waar is dat een van nature grijzig plasmapanel wel zwart beeld kan weergeven als ie aanstaat? Heb je het wel eens gezien? Ik in ieder geval wel, iedere dag... en ik vertel je wat ik zie.

Wat ik ook zie is dat ik nog geen enkel lcdscherm heb gezien wat mij kan overtuigen helaas... (en dat zijn er genoeg, ook de nieuwste generaties) vandaar dat ik niets van jouw overtuiging begrijp, wellicht heb je gewoon een ander soort ogen ofzo

\o/

quote:
oXygeN schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:45:
Kom dan es met gefundeerde verhalen waarom het niet waar is dat een van nature grijzig plasmapanel wel zwart beeld kan weergeven als ie aanstaat? Heb je het wel eens gezien? Ik in ieder geval wel, iedere dag... en ik vertel je wat ik zie.
En daar geloof ik dan weer niks van.. Dat het zwart is in een verdonkerde ruimte: Helemaal mee eens. Dat het zwart lijkt bij normaal kijken omdat de cellen niet oplichten: Ook helemaal mee eens. Maar dat de cellen zwart kleuren op het moment dat de tv aan staat: Dat snap ik niet. De fosfors die erin zitten kunnen voor zover ik weet niet zwart worden, ze kunnen slechts een van de rgb-kleuren oplichten..

quote:
Twynn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:25:
[...]

En toch verwacht ik dat de plasma bij weinig licht betere contrastratios blijft halen.. Die zwartwaardes zeggen verder vrij weing. 't irritante aan de meeste lcd's is gewoon dat je zit dat iets wat zwart moet zijn opeens ook licht geeft.
Klopt, ik had 't dan ook over daglicht (ook op een bewolkte dag) of een redelijk felle lamp. Met zwak licht, bijvoorbeeld sfeerverlichting, zal plasma inderdaad de voorkeur genieten. Ik ervaar LCD-zwart nou ook weer niet als iets dat echt licht geeft, maar het is 's nachts inderdaad jammer dat het verschil tussen de zwarte omlijsting en de zwartwaarde van een LCD duidelijk te zien valt.

En inderdaad is het bullshit dat plasma-panelen donkerder worden als ze aangezet worden. Zwart wordt door ons geregistreerd als plekken die (amper) licht reflecteren. Een plasma kan niet zijn reflectielaag verminderen en dus ook niet zijn zwartwaarden lager maken. Wel lijkt zwart in lichte scenes zwarter, omdat de relatieve lichtsterkte van het zwart is afgenomen. Wellicht zie je dat? Overigens geldt dat net zo goed voor LCD's.

Ha heerlijk zo'n topic, vooral lekker voor de mensen die een plasma of lcd willen kopen.

@oXygeN, jij maakt het nu wel echt bond met je laatste bericht, jammer dat je het zelf ook nog geloofd.

quote:
Happy2000 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:22:
Ha heerlijk zo'n topic, vooral lekker voor de mensen die een plasma of lcd willen kopen.
Als ik de berichten hier lees denk ik het volgende:

Plasma liefhebbers hebben normale sfeerverlichting in huis en LCD aanhangers verlichten hun huis met TL en Halogeen.. :?

Voor mij wordt het toch maar een plasma, heb wel rolgordijntje voor het raam als ik last heb van de zon.

quote:
oXygeN schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:45:
[...]

Wat ik ook zie is dat ik nog geen enkel lcdscherm heb gezien wat mij kan overtuigen helaas... (en dat zijn er genoeg, ook de nieuwste generaties) vandaar dat ik niets van jouw overtuiging begrijp, wellicht heb je gewoon een ander soort ogen ofzo
Fosfor licht op als het getroffen wordt door een electronenbundel, het kan niet "verdonkeren" (tenzij, wellicht, de electronenbundel zo intensief is, dat je de fosforlaag wegbrandt, maar dan heb je niets meer aan je TV).

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

Het gaat erom dat het paneel, als er zon op staat, een beetje grijzig oogt. Maar zogauw je em aanzet verdwijnt dit, niets meer, niets minder, die verhalen dat de contrastratio aan bonken gaat als het licht is slaan echt helemaal nergens op.

+ ik probeer gewoon iedere LCD wanker uit z'n tent te lokken, en dat lukt aardig

oXygeN wijzigde dit bericht 23-07-2008 11:19 (18%)

\o/

quote:
oXygeN schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:17:
Het gaat erom dat het paneel, als er zon op staat, een beetje grijzig oogt. Maar zogauw je em aanzet verdwijnt dit, niets meer, niets minder.

+ ik probeer gewoon iedere LCD wanker uit z'n tent te lokken, en dat lukt aardig
Zulk soort dingen zijn niet zo moeilijk als je onzin loopt te verkopen :) Zoals ik al eerder zei, relatief gezien wordt het zwart zwarter door de veel fellere kleuren, maar in absolute termen kan het zwart met geen mogelijkheid donkerder worden.

quote:
Het gaat erom dat het paneel, als er zon op staat, een beetje grijzig oogt. Maar zogauw je em aanzet verdwijnt dit, niets meer, niets minder, die verhalen dat de contrastratio aan bonken gaat als het licht is slaan echt helemaal nergens op.
Dat is natuurlijk onzin, een LCD-paneel zal in een verlichte ruimte een hogere contrastwaarde en een betere zwartweergave hebben dan een plasma-paneel. Elk plasma-paneel ziet er grijs/grijzig uit zodra er licht op valt, of de tv nu uit of aan staat. De kleuren worden pas "vol" en het zwart pas "zwart" als het licht voldoende wordt gedempt. Is voor mij geen probleem aangezien ik altijd in een verdonkerde situatie tv/film kijk of game, maar mensen die dat doen met de gordijnen/lamellen/whatever open en er valt licht op de tv kunnen veel beter een LCD kopen.

Nickname does not reflect reality

quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:47:
Plasma liefhebbers hebben normale sfeerverlichting in huis en LCD aanhangers verlichten hun huis met TL en Halogeen.. :?
Voor mij wordt het toch maar een plasma, heb wel rolgordijntje voor het raam als ik last heb van de zon.
Dat komt omdat hier de onzin verkocht wordt dat het zichbare grijs van een plasmapanel alleen zichtbaar is als er zon op staat. Het zichtbare grijs van een plasmapanel is namelijk zichtbaar zodra er enig licht in de omgeving is, zelfs al is het relatief weinig (zie ook eerder in het topic genoemde foto van Ferry) en het wordt gewoon steeds duidelijker zichtbaar naarmate er meer licht komt, met een zeer onplezant hoogtepunt bij licht direct op het panel.

Zelfs in absoluut duister zijn de meeste plasmapanels niet volledig zwart, gezien de fosforcellen in ready-state wat licht afgeven, wat een ook 'donkergrijzig' effect geeft. Dat is een van de belangrijkste punten waar Pioneer met de Kuro's erg aan de weg timmert, en Panasonic met hun laatste generatie PZ's ook behoorlijk goed bezig is.

Dit is an sich geen groot probleem gezien het menselijk oog contrast netjes 'bijstelt' en donkergrijs registreert als "zwart" indien er voldoende contrast is met andere kleuren... dat reduceert echter wel meteen dat backlightargument betr. LCD tot vrijwel non-existent, zeker met wat modernere LCD TV's, want dat geldt daarvoor net zo hard.
quote:
Nee oxygen, dat verdwijnt niet, je oog past zich aan. Net zoals het dat doet bij LCD. Alleen zul je het wel zien als je vastbesloten bent het te zien - zoals jij dat blijkbaar bent bij LCD - en zul je het zelfs als je er met je neus opgedrukt wordt niet zien als je al op voorhand in je geest hebt bepaald dat het niet zo is - zoals jij dat blijkbaar hebt met plasma.
Het is altijd interessant wat de menselijke psyche i.c.m. heilig geloof ergens in allemaal niet kan wijzigen aan de objectief waarneembare werkelijkheid, maar dat is een ietwat andere discussie :)
quote:
Vooral omdat je daarbij ook totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van technische kennis van zaken, of enige vorm van objectief kijken, daarnaast zeer gehinderd wordt door een ernstige vorm van koppigheid richting mensen die dat wel hebben en zodoende complete onzin verkoopt ;)

Cheetah wijzigde dit bericht 23-07-2008 11:56 (8%)

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
Full Specz

Nentindo Community

quote:
Miki schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Als je wat meer onderzoek had gedaan had je gevonden dat de nieuwe Sony generatie waaronder de 40W40xx series even goede zwart waarden heeft als de Panasonic 42PZ85. Die tv kost als je een beetje goed zoekt rond de ¤1400 dat is ook ongeveer het bedrag waarvoor je een Panasonic 42PZ85 kunt kopen. Dus je betoog slaat helemaal nergens op... de LCD-ers blijven maar roepen niet waar :')
Die valt af, die heeft slechte motion handling (gewoon geen 100Hz), zelf gezien dus nee, daarmee overtuig je me echt niet. De X3500 is gewoon beter dan de W4000, zo heb ik dat geconcludeert door zelf te kijken en door het lezen van reviews. En de 40W4000 is evenduur als de 42PZ85, dan heb je en een groter scherm, en betere motionhandling (en betere zwartwaarden imo). Waarom dan toch die LCD kiezen? Ik snap het niet :)

edit:

enkele punten waar ik geen waarde aan hecht
  • [Intelligent Frame Creation] doesn't work as well as we'd like it to -> uitzetten kan gewoon
  • Multilayered plasma glass causes "ghost image" of specific material (e.g. white text on a black background) to be repeated behind the original image, which is noticeable from certain off-axis angles/ distances -> klopt, maar dat zie je echt niet als je gewoon een film aant kijken bent
  • Does not accept 1080p video signal over component/ VGA -> Als je graag 1080P wilt dan koop je voor 4 euro wel een DVI of HDMI kabel
  • The usual plasma bugbears of glass reflection (though this is attenuated somewhat by the anti-reflection filter), phosphor trail, plasma buzz (that is related to screen brightness) and image retention/ screenburn -> plasma buzz hoor je niet als je gewoon tv kijkt met normaal of zelfs zacht volume, phosphor trails geen last van)
Hoeveel waarde hecht je er aan? Ik vind de kleuren heel erg natuurlijk dus ga ik geen moeite doen om kleuren aan te passen, wat overigens prima kan in het servicemenu van de PZ85.

Cartman! wijzigde dit bericht 23-07-2008 12:25 (37%)

Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
Cheetah schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Dat komt omdat hier de onzin verkocht wordt dat het zichbare grijs van een plasmapanel alleen zichtbaar is als er zon op staat. Het zichtbare grijs van een plasmapanel is namelijk zichtbaar zodra er enig licht in de omgeving is, zelfs al is het relatief weinig (zie ook eerder in het topic genoemde foto van Ferry) en het wordt gewoon steeds duidelijker zichtbaar naarmate er meer licht komt, met een zeer onplezant hoogtepunt bij licht direct op het panel.
Gebruik je dit nu echt als argument? De zwartweergave van een LCD zou beter zijn bij goed verlichtte omstandigheden? Gezellig, filmkijken bij TL-licht.:) Als je jouw redenering doortrekt is een LCD scherm ook beter dan een echt bioscoopscherm, want die doen het al helemaal niet zo best bij fel omgevingslicht...

't is trouwens nog onzin ook. Er bestaat geen LCD met een contrastweergave die beter is dan die van een goede plasma, dat is een objectief feit. Eventueel gezichtsbedrog onder bepaalde lichtomstandigheden doet daar niets aan af.
quote:
Zelfs in absoluut duister zijn de meeste plasmapanels niet volledig zwart, gezien de fosforcellen in ready-state wat licht afgeven, wat een ook 'donkergrijzig' effect geeft. Dat is een van de belangrijkste punten waar Pioneer met de Kuro's erg aan de weg timmert, en Panasonic met hun laatste generatie PZ's ook behoorlijk goed bezig is.

Dit is an sich geen groot probleem gezien het menselijk oog contrast netjes 'bijstelt' en donkergrijs registreert als "zwart" indien er voldoende contrast is met andere kleuren... dat reduceert echter wel meteen dat backlightargument betr. LCD tot vrijwel non-existent, zeker met wat modernere LCD TV's, want dat geldt daarvoor net zo hard.
Onzin, want je hebt bij een plasma geen last van intensiteitsverschillen, die 'donkergrijzige' cellen waar jij het over hebt zijn, buiten het feit dat ze stukken donkerder zijn dan doorlekkend backlight van een LCD ook nog overal exact net zo "donkergrijs", dit weer in tegenstelling tot een LCD waar het backlight nooit zo egaal kan zijn.
quote:
[...]
Nee oxygen, dat verdwijnt niet, je oog past zich aan. Net zoals het dat doet bij LCD. Alleen zul je het wel zien als je vastbesloten bent het te zien - zoals jij dat blijkbaar bent bij LCD - en zul je het zelfs als je er met je neus opgedrukt wordt niet zien als je al op voorhand in je geest hebt bepaald dat het niet zo is - zoals jij dat blijkbaar hebt met plasma.
Het is altijd interessant wat de menselijke psyche i.c.m. heilig geloof ergens in allemaal niet kan wijzigen aan de objectief waarneembare werkelijkheid, maar dat is een ietwat andere discussie :)

[...]
Vooral omdat je daarbij ook totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van technische kennis van zaken, of enige vorm van objectief kijken, daarnaast zeer gehinderd wordt door een ernstige vorm van koppigheid richting mensen die dat wel hebben en zodoende complete onzin verkoopt ;)
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen.:)

jalumsx wijzigde dit bericht 23-07-2008 14:38 (4%)

Ik heb op dit moment een LCD (samsung m87 serie). Maar ik denk er serieus over om toch een nieuwe te kopen (en dan een plasma). Ik heb hele lichte backlight bleeding (eigenlijk nog nooit een LCD gezien die in een kamer waar alleen de tv aanstaat mooi zwart kan produceren). Kleuren zijn niet je van het, zwart detail is niet super, kijkhoek valt me toch tegen, enzv. Ik dacht dat ik daar wel mee kon leven, maar stiekem eigenlijk toch niet :). Dus ik ga binnenkort een panasonic plasma halen (wel even in de winkel testen natuurlijk)

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:47:
[...]

Ik twijfel ook tussen LCD of Plasma.

Ik heb nu een 2,5 jaar oude Samsung LE31R71, en die gaat tegen de kerst naar de slaapkamer.

Mijn dilemma is dat ik redelijk veel game op mijn tv, en dat ik dat ook graag overdag (weekend of door de week na 16:00) doe met de gordijnen open. En om die reden zou ik voor een LCD kiezen.

Van de andere kant kijk ik ook nog wel af en toe een filmpje, en dan valt op mijn huidige LCD meteen het gebrek aan contrast op bij donkere beelden. Dus dan zou ik weer voor Plasma gaan.

Maar bij een plasma zou ik dus op dit moment pas om 21:00 een beetje redelijk tv kunnen kijken, maar in de winter ben ik dan weer in het voordeel. :+

Ach, ik heb nog een maandje of 4, dus ik blijf vrolijk meelezen.

quote:
Ik ga deze kansloze excersitie waarbij je telkens om de 20-30 posts gedwongen wordt tot exact dezelfde herhaling van zetten maar staken. Geniet maar van jullie geloof :w

Trouwens, als een bioscoopscherm je referentie is dan vraag ik me werkelijk af waar al dat geblaat over gaat. Er is namelijk geen projector die op scherm echt goede zwartwaarden en contrast neerzet. Elk serieus modern plasma of LCD scherm doet dat stukken beter. Toont weer de onzinnigheid van een groot deel van deze discussie aan.

Voor degenen die interesse hebben in LCD schermen die de traditionele LCD nadelen ten opzichte van plasma niet of nauwelijs vertonen verwijs ik door naar de Samsung A656 of Sony X3500... beide wel even kalibreren en backlight naar beneden bijstellen. Tips op www.hdtvtest.co.uk. Daarbij hebben die schermen ook geen last van de objectieve nadelen die vrijwel alle plasmaschermen met zich meebrengen. Voor degenen die objectief benieuwd zijn naar plasma zwartwaarden, contrastwaarden bij normaal licht, en of plasma's nou echt plotseling zwarte beeldpixels genereren zodra je ze aanzet: wandel any winkel binnen waar beide verkocht worden en kijk zelf.
Ik ben de onzin meer dan zat i.i.g. :)

Full Specz

3 fristie

quote:
yzf1kr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:39:
[...]
Maar bij een plasma zou ik dus op dit moment pas om 21:00 een beetje redelijk tv kunnen kijken, maar in de winter ben ik dan weer in het voordeel. :+
Als je van plan bent om 'm recht tegenover een raam te zetten wel ja :+

Het is hier iig geen probleem om de hele dag door de tour te kijken op een plasma met de luxaflex open. Het is gewoon precies dezelfde situatie als met de oude crt, zoals velen malen eerder aangedragen.

Er zijn gewoon zo ontzettend veel afwegingen dat het bijna niet meer leuk is om te kiezen (imo), zoals ook wel blijkt uit de verhitte discussies hier :P

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

quote:
Pendaco schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
Er zijn gewoon zo ontzettend veel afwegingen dat het bijna niet meer leuk is om te kiezen (imo), zoals ook wel blijkt uit de verhitte discussies hier :P
Klopt, het is ook allemaal een beetje geneuzel in de marge...
Er zijn goede plasma's en er zijn goede lcd's.. En welke je ook kiest, je zult het in beide gevallen niet echt fout doen.

Persoonlijk is mijn simpele conclusie:
Voornamelijk lichte ruimte => lcd
Voornamelijk minder verlichte ruimte => plasma.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws