Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 75 76 77 78 last

Nieuw Topic
Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
GodLiker schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:38:
even een vraag, bestaan er plasma schermen die via de pc een resolutie van 1920x1080 kunnen weergeven?
Zo ja, welke?
De Panasonic PZ8xx-serie, via de HDMI-ingang.

(Panasonic is momenteel de enige die full-hd plasma's heeft. Pioneer's nieuwe serie is geloof vanaf 50" full-hd; Maar die is nog niet lekker verkrijgbaar).

Reg. datum: 10 februari 2004

hartelijk dank voor je antwoord, dat komt ook nog eens erg goed uit, aangezien ik van plan ben de Panasonic 42PZ85 te kopen en dan wil gaan gamen via m'n pc op deze tv op een resolutie van 1920x1080. Voornamelijk racegames. Iemand ervaring hiermee?

Nu weg ....

quote:
GodLiker schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:45:
hartelijk dank voor je antwoord, dat komt ook nog eens erg goed uit, aangezien ik van plan ben de Panasonic 42PZ85 te kopen en dan wil gaan gamen via m'n pc op deze tv op een resolutie van 1920x1080. Voornamelijk racegames. Iemand ervaring hiermee?
Zie het pana-topic; Daar zullen meer mensen zijn die jer emeer kunnen helpen denk ik.
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Reg. datum: 26 oktober 2005

quote:
G_M_C schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:26:
Pioneer's nieuwe serie is geloof vanaf 50" full-hd; Maar die is nog niet lekker verkrijgbaar).
En al zou ie zomaar verkrijgbaar zijn: deze tv's ondersteunen géén 1920x1080 via de VGA-aansluiting... Een wel heel erg primitieve limitering vind ik dat.

Nickname does not reflect reality

Reg. datum: 27 maart 2003

quote:
G_M_C schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:26:
Pioneer's nieuwe serie is geloof vanaf 50" full-hd; Maar die is nog niet lekker verkrijgbaar.
Gewoon bij een vision+ dealer halen, ik had hem binnen een week.
quote:
Brad Pitt schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:27:
[...]

En al zou ie zomaar verkrijgbaar zijn: deze tv's ondersteunen géén 1920x1080 via de VGA-aansluiting... Een wel heel erg primitieve limitering vind ik dat.
Waarom VGA als je HDMI kan gebruiken, als je zo'n scherm kan veroorloven moet dat geen probleem zijn.

--= Q6600|4GB Kingston HyperX|Asus Maximus Formula|Evga 8800GTS 512MB|Nec 1760NX =--

quote:
Simonsscj schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:51:
Waarom VGA als je HDMI kan gebruiken, als je zo'n scherm kan veroorloven moet dat geen probleem zijn.
"Dus" het is geen zielige beperking? En zóveel HDMI ingangen heeft de x090 nu ook weer niet als je ook gebruik maakt van wat Scart apparatuur, want ook dat is enorm beperkend geregeld, die shared-inputs... Feit blijft gewoon dat er óók full-hd support had moeten zitten op de VGA-ingang.

Reg. datum: 27 maart 2003

quote:
Brad Pitt schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
[...]

"Dus" het is geen zielige beperking?
Uhm nee, geloof nou niet dat Pioneer een grote doelgroep heeft die de VGA wil gebruiken.
quote:
En zóveel HDMI ingangen heeft de x090 nu ook weer niet als je ook gebruik maakt van wat Scart apparatuur, want ook dat is enorm beperkend geregeld, die shared-inputs... Feit blijft gewoon dat er óók full-hd support had moeten zitten op de VGA-ingang.
In mijn optiek weinig feitelijk daar het scherm veelal in een meer HT dan wel huiskamer setting wordt gebruikt, althans als ik Pioneer zelf mag geloven.
Daarbij met vier inputs is dat redelijk voldoende, console,mediabox,br-speler. Wat zou er nog meer op moeten?

--= Q6600|4GB Kingston HyperX|Asus Maximus Formula|Evga 8800GTS 512MB|Nec 1760NX =--

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Klopt dat het een heel dwarse beperking is. Monitoren uit halverwege jaren 90 konden die resolutie al handelen, dus bizar dat het 10 jaar later niet zit op een TV met die resolutie en een VGA aansluiting.

Maar wat heeft het met plasma of LCD te maken?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:34:
Maar wat heeft het met plasma of LCD te maken?
Godliker stelde een vraag in die richting. Maar goed, het was blijkbaar al weer teveel off-topic. Waarbij deze twee berichten imho nóg zinlozer zijn dan enigszins-relevant gemekker. Dus maar weer terug naar de even zinloze wat-zal-ik-nu-eens-kopen meuk.

Reg. datum: 20 oktober 2004

Ik begrijp ook niet zo waarom een vga zo belangrijk zou moeten zijn. Het is net als scart (nog erger) een ouderwetse (primitieve ;) )aansluiting.
Ik lees veel op internet over mensen die het beeld vinden tegenvallen van hun analoge televisie op hun full hd televisie. Mensen die totaal geen hdcontent hebben, alleen analoog kijken en af en toe een dvdtje kijken, moeten naar mijn idee helemaal geen full hd tv kopen. Ze zijn meegegaan in de hype, zonder te weten wat t is, maar dat is mijn mening.

Anyway: een pc sluit je gewoon aan via dvi-hdmi. Weinig hdmi aansluitingen een probleem? Mn Pana heeft 2 hdmi ingangen en ik kom er nu al 1 tekort (xbox360/ps3/pc) en dus heb ik een hdmi switch met 4 aansluitingen(¤35 met hdcp natuurlijk), dus kom ik tot een totaal van 5 hdmi ingangen)

En niet alleen Pioneer en Panasonic hebben een full hd plasma in hun assoritment, ook Hitachi, LG en Samsung hebben deze. De Pana is zeer populair vanwege de zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Mn buurman heeft zijn full hd Panasonic plasma binnen en ik kwam hem enkele blu-ray films brengen, zodat die meteen kon zien waartoe de tv in staat is en ik was zeer onder de indruk van het beeld...echt heel erg mooi.

Ferry34 wijzigde dit bericht 15-07-2008 08:37 (13%)

Panasonic TH50PV50; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

Nu weg ....

Volgens mij had het iets met "rechten" te maken; De content-providers hebben het moeilijk(er) willen maken om HDTV onbeveiligd te versturen naar de TV's.

In principe is het zo dat HDTV alleen via HDMI/DVI-D verstuurd zou mogen worden, tenminste voorzover het gaat over Home-Theatre apparatuur. Vandaar ...

Althans, dit voorzover ik het me nog goed herinner.

Try to live without PC ;)
Reg. datum: 28 oktober 2000

quote:
Ferry34 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:32:
Ik begrijp ook niet zo waarom een vga zo belangrijk zou moeten zijn. Het is net als scart (nog erger) een ouderwetse (primitieve ;) )aansluiting.
Ik lees veel op internet over mensen die het beeld vinden tegenvallen van hun analoge televisie op hun full hd televisie. Mensen die totaal geen hdcontent hebben, alleen analoog kijken en af en toe een dvdtje kijken, moeten naar mijn idee helemaal geen full hd tv kopen. Ze zijn meegegaan in de hype, zonder te weten wat t is, maar dat is mijn mening.
Ouderwetse primitieve aansluiting? No offence, maar een VGA aansluiting geeft gewoon evengoed beeld als een HDMI aansluiting.
Als het beeld over VGA 'tegenvalt' moet je of je kabel eens nakijken en een behoorlijke kopen, of je invoer/uitvoerapparatuur eens boos gaan aankijken. Dat HDMI beter beeld geeft is gewoon een mythe... een nog veel grotere mythe zelfs dan dat Full HD een enorme stap vooruit zou zijn t.o.v. True HD ready.
quote:
Anyway: een pc sluit je gewoon aan via dvi-hdmi. Weinig hdmi aansluitingen een probleem? Mn Pana heeft 2 hdmi ingangen en ik kom er nu al 1 tekort (xbox360/ps3/pc) en dus heb ik een hdmi switch met 4 aansluitingen(¤35 met hdcp natuurlijk), dus kom ik tot een totaal van 5 hdmi ingangen)
Mijn PC gaat gewoon over VGA naar mijn TV, inmiddels al 2 jaar.
Scheelt weer een switchbox die ook voor kwaliteitsdegradatie zorgt onderweg. Tenzij je HDCP content (lees: originele BluRay of HD-DVD discs) afspeelt over je HTPC is het overbodig om er een HDMI ingang aan te verspillen, zeker als je die tekort komt :)

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

quote:
Cheetah schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:55:
[...]
Ouderwetse primitieve aansluiting? No offence, maar een VGA aansluiting geeft gewoon evengoed beeld als een HDMI aansluiting.
Als het beeld over VGA 'tegenvalt' moet je of je kabel eens nakijken en een behoorlijke kopen, of je invoer/uitvoerapparatuur eens boos gaan aankijken. Dat HDMI beter beeld geeft is gewoon een mythe... een nog veel grotere mythe zelfs dan dat Full HD een enorme stap vooruit zou zijn t.o.v. True HD ready.
[...]
Mijn PC gaat gewoon over VGA naar mijn TV, inmiddels al 2 jaar.
Scheelt weer een switchbox die ook voor kwaliteitsdegradatie zorgt onderweg. Tenzij je HDCP content (lees: originele BluRay of HD-DVD discs) afspeelt over je HTPC is het overbodig om er een HDMI ingang aan te verspillen, zeker als je die tekort komt :)
De vga ingang van mn tv ondersteund vreemd genoeg n resolutie die lager is dan de native resolutie van t scherm, zodoende de hdmi.

Panasonic TH50PV50; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

quote:
Ferry34 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:42:
De vga ingang van mn tv ondersteund vreemd genoeg n resolutie die lager is dan de native resolutie van t scherm, zodoende de hdmi.
Je TV pakt dus geen 1280x720, 1280x768 en/of 1366x768 over VGA?
Vreemd, want de (LCD) panels die ik tot nu toe heb gehad en gezien ondersteunen dat wel. Mijn huidige doet gewoon 1920x1080 (native) over VGA en het beeld is perfect, haarscherp. Gewoon met de afgeschermde VGA kabel die bij mijn 2407WFP monitor zat.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
Full Specz

Reg. datum: 11 oktober 2007

Met een redelijke VGA-kabel valt er inderdaad geen verschil te zien tussen HDMI en VGA, VGA is alles behalve een primitieve aansluiting; het is ook vandaag de dag nog een prima analoge aansluiting voor HD. Filmuitgevers geven natuurlijk de voorkeur aan HDMI vanwege HDCP én met HDMI is er geavanceerde communicatie mogelijk tussen Hi-Fi apparaten, maar qua beeldkwaliteit is er geen zichtbaar verschil. Wel is het natuurlijk altijd fijn bij HDMI dat je weet dat het beeld perfect, zonder storingen is.

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

VGA kan net zo mooi beeld geven als HDMI, maar dan ligt het wel een beetje aan de kwaliteit van de videokaart. Echt nodig is het niet zon aansluiting, handig om te hebben zeer zeker. Sommige fabrikanten hebben er wat moeite mee om een VGA aansluiting bruikbaar te maken (Philips voorheen en Pioneer blijkbaar ook).

Je kan natuurlijk net zo goed hdmi gebruiken. Ik zou het iig niet als een "nou die koop ik dan niet!" reden zien.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

*Forza Doetinchem*

Volgens mij is dr verdomde weinig keuze in 37" plasma's als ik zo het internet afstruin. Ik zoek er een voor mn slaapkamert, en een 37" is echt de perfecte en de maximale grootte voor de kamer.

Iemand toevallig een ervaring met een 37" inch plasma of kan je in deze afmeting toch beter voor een lcd scherm gaan?

Zat hier te kijken oa. http://www.plasma-discoun...-inch---94cm-cat-4275.htm , ziet er opzich toch nog redelijk uit kwa aanbod.

Japser wijzigde dit bericht 16-07-2008 22:22 (19%)

"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***

Reg. datum: 19 januari 2005

Ik zie hier in ieder geval een paar Pana's.

Als eigenaar van een TH-37PV45 kan ik je plasma ook in 37 inch zeker aanraden. De voordelen die in dit topic al uitgebreid naar voren zijn gekomen heb je dan net zo goed natuurlijk. Dat 37 inch plasma's alleen in een hd-ready resolutie te krijgen zijn vind ik geen nadeel, maar dat zou ik gewoon zelf gaan bekijken. In ieder geval kun je er ook prima beeld op krijgen vanaf een eventuele HTPC.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Eizo S2431W + Eizo L550 + Panasonic TH-37PV45

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Japser schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17:
Volgens mij is dr verdomde weinig keuze in 37" plasma's als ik zo het internet afstruin. Ik zoek er een voor mn slaapkamert, en een 37" is echt de perfecte en de maximale grootte voor de kamer.

Iemand toevallig een ervaring met een 37" inch plasma of kan je in deze afmeting toch beter voor een lcd scherm gaan?

Zat hier te kijken oa. http://www.plasma-discoun...-inch---94cm-cat-4275.htm , ziet er opzich toch nog redelijk uit kwa aanbod.
Kan je echt geen paar inch meer vrijmaken? Zo nauw kan het toch niet zijn? 42" is nauwelijks duurder dan 37" (px80 kost 800 euro zeker?) Althans niet significant duurder als je een tv zoekt. 600 of 800 euro maakt voor zo een aankoop dan nog weinig uit, het is alvast dezelfde 'price bracket'.

40-42" is echt ideaal, 37" vind ik persoonlijk wat klein en zonde van het geld, als je ziet wat een 42" nu nog moet kosten. Ik heb 40"ers gezien op kleine studentenkamers en zelfs daar kan het. Ik snap niet goed waarom iedereen zo panisch en moeilijk doet over 'grootte'. There's no such thing als 'te groot'... Toch zeker niet als je ziet waarover het in feite gaat, 5" is 12 centimeter. De breedte van een dvd doosje of zo... Daar kan je toch niet echt problemen over gaan maken?

Ik snap ook niet goed dat bepaalde interieurs bvb 'max een 37" zouden aankunnen'. Vrekkige mensen? Calvinisten? ;)

Concreet: ik heb ps3 gespeeld op een 32/37 en 40" en pas op de 40" had ik het gevoel dat het groot genoeg was en RELAX om naar te kijken. Zeker met meerdere mensen aan hetzelfde scherm of split screen of wat dan ook. Bigger is better.

alvi wijzigde dit bericht 16-07-2008 23:44 (7%)

Reg. datum: 01 oktober 2007

Couldn't agree more! Klein kopen is bijna altijd spijt krijgen 8)

Reg. datum: 13 september 2005

Als hij het heeft over een maximale grootte van 37" dan zou dat wel zo zijn? Anders had hij wel gezegd ik wil maximaal 700 euro uitgeven....
En het gebruik van de tv is zeker belangrijk. Normaal tv kijken behoeft een hele andere televisiemaat dan bijvoorbeeld het (alleen) kijken van een blu-ray,

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
alvi schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Ik snap ook niet goed dat bepaalde interieurs bvb 'max een 37" zouden aankunnen'. Vrekkige mensen? Calvinisten? ;)

Concreet: ik heb ps3 gespeeld op een 32/37 en 40" en pas op de 40" had ik het gevoel dat het groot genoeg was en RELAX om naar te kijken. Zeker met meerdere mensen aan hetzelfde scherm of split screen of wat dan ook. Bigger is better.
Blijft een kwestie van smaak...
Sommige mensen vinden een groot apparaat (als het uit staat) niet mooi in huis.
Sommige mensen worden misselijk bij te groot beeld
Sommige mensen willen ook gewoon het journaal kijken ipv bioscoopervaring om het weer voor morgen te mogen aanschouwen

Je kan heelveel rationele overwegingen gebruiken om voor groter te kiezen; de keuze om voor kleiner te gaan is vaak niet echt onderbouwd en slechts gevoel.
Ik ga van een 70cm CRT naar een 94 lcd; dat is toch al een vergroting van 24 cm...
(kijkafstand ongeveer 3,5 meter)

Seeing is believing, but even a blind man can believe

Le Mans LMP2 winner 2008

En wat in het begin erg groot lijkt, went vanzelf. Ik zit op 3 meter van mijn 107cm plasma, maar na de zomer wordt deze vervangen voor een 127cm plasma. Ik kwam oorspronkelijk van een 82cm CRT en dat was wel heftig zo groot. Voor mijn vriendin een shock. Maar we zijn er nu beiden zo aan gewend dat het voor mij in elk geval alweer iets groter mag!

quote:
Cheetah schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:25:
[...]
Je TV pakt dus geen 1280x720, 1280x768 en/of 1366x768 over VGA?
Vreemd, want de (LCD) panels die ik tot nu toe heb gehad en gezien ondersteunen dat wel. Mijn huidige doet gewoon 1920x1080 (native) over VGA en het beeld is perfect, haarscherp. Gewoon met de afgeschermde VGA kabel die bij mijn 2407WFP monitor zat.
Ik weet nog dat die 1366x768 niet mooi deed, het beeld was niet scherp. Misschien dat de tv een overscan deed, maar dat weet ik niet zeker. Stond ook in de handleiding dat 1366x768 kon resulteren in een niet perfect beeld.
1280x768 deed die wel, maar ik vond t beeld niet geweldig. Ook vga met de xbox360 was niet zo heel mooi, componenten was wel prachtig.

Toen ik mn pc met dvi-hdmi aansloot, was t perfect en heb t zo gelaten. Zodoende.
Zal wel n eigenschap van plasma zijn, helemaal met de afwijkende resoluties.
Dvi-hdmi geeft daarbij wel een perfect beeld weer.

Lcd's hebben dat probleem niet, dat zijn gewoon grote computermonitoren.

quote:
alvi schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:43:
Nee, gewoon mensen die er geen zin in hebben dat hun TV in de woonkamer meteen alle ogen en aandacht naar zich toetrekt, ongeacht of die aan of uit staat... zeker als het een wat goedkoper model is met geen al te denderend design.
Ik heb zelf ook een 46" staan, en mijn geluidssysteem is eveneens daaromheen opgebouwd (I luv my Home Theatre ;))... maar ik kan me ook prima voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op een zeer prominent aanwezig scherm, in de vorm van een reusachtige donkergrijze/zwarte rechthoek. Veel schermen zou ik qua design trouwens ook absoluut niet in mijn woonkamer neerzetten, en zeker niet oversized... ook wat design betreft knipoog ik zelf naar Pioneer en Samsung.
Thuisbioscoop is hoe dan ook niet voor iedereen weggelegd, en naar veler ervaring zullen met name dames tegenstribbelen als daarvoor hun interieur overhoop wordt gegooid ;)

Cheetah wijzigde dit bericht 17-07-2008 11:33 (9%)

Full Specz

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 75 76 77 78 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: