Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2007

Het lijkt wel alsof de snelheid hier steeds verder wordt teruggeschroefd! Ik ben in de afgelopen twee maanden van 16.200kbps naar inmiddels 10.800kbps gezet (KPN Comfort) SNR en attenuation blijven echter exact hetzelfde! :D

su

Zowaar voor de migratie de CD binnengekregen. Heb de 'Telfort.ini' eens gediff'd met wat mijn modem's config nu is. Het aantal verschillen valt nogal mee. Ik zal eens overgaan, de 23e, en zien wat er gebeurt.

Toch zit ik er al serieus over te denken om over te stappen naar iets anders...

Reg. datum: 30 november 2007

quote:
Paul_K schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:29:
Zowaar voor de migratie de CD binnengekregen. Heb de 'Telfort.ini' eens gediff'd met wat mijn modem's config nu is. Het aantal verschillen valt nogal mee. Ik zal eens overgaan, de 23e, en zien wat er gebeurt.

Toch zit ik er al serieus over te denken om over te stappen naar iets anders...
Dan kun je het ongeveer in de middag van de 22-ste al verwachten.

Ik heb een tooltje ff ingezet om de lijn te monitoren maar blijft nog steeds prima lopen. :)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?

Sinds ik de telefonie van Speedlinq naar Telfort over heb gezet, kan ik niet meer zien wie mij belt. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen wijzigen.

Even een vraag, ik heb nu een speedtouch modem, WL780 perfect ding maar nu kan ik het abonnement wijzigen en wordt er een ander modem aangeraden.
Werkt dat alleen maar met zyxel modems of ook met de huidige speedtouch wat een ADSL2+ modem is. Of wordt de zyxel aangeraden omdat deze beter presteert op de ADSL2+ lijn ?

Woeps: "Telfort faq":
quote:
Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.
FF wakker blijven. :X

Ik schakel het wel om als ik een weekje weg ga ofzo, bespaar ik toch weer 10 euro en krijg een snellere lijn. :)

LCD_viewer wijzigde dit bericht 18-07-2008 10:52 (43%)

su

quote:
pven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:44:
Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?
Ik ben nog niet over, dus kan ik geen gefundeerd antwoord geven. Ik weet echter dat er 2 signalen zijn om nummerherkenning te gebruiken. Misschien heeft Telfort 'het andere' signaal in gebruik. Dat zou je dan kunnen checken door dat op je telefoon eens aan te passen.

Zie ook hier eens: http://telfort.gebruikers...um_id=31&thread_id=30

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
LCD_viewer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:58:
...
Het is nu een tiscali ip adres inderdaad maar deze staat niet op spamhouse lijsten oid. :)
Kijk maar eens op de database check van http://www.sorbs.net daar staat je IP wel tussen hoor en alleen je ISP kan je daarvan af halen, denk niet dat telfort dat effe voor je doet. En aangezien Sorbs één van de grotere blacklists is zal je mail afkomstig van je eigen mailserver door veel servers gebounced worden.

Inty wijzigde dit bericht 18-07-2008 11:46 (3%)

quote:
Inty schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Kijk maar eens op de database check van http://www.sorbs.net daar staat je IP wel tussen hoor en alleen je ISP kan je daarvan af halen, denk niet dat telfort dat effe voor je doet. En aangezien Sorbs één van de grotere blacklists is zal je mail afkomstig van je eigen mailserver door veel servers gebounced worden.
Bedankt voor de link, even gekeken maar ook hier geen hit op een van de spamlijsten. :)

Reg. datum: 12 januari 2002

Misschien een handige tip:

Ben zelf nogal aan het rotzooien geweest met alle tips die in dit forum staan om het bellen weer werkend te krijgen na het overgaan op Telfort.

Om de nieuwe internetinstellingen te krijgen heb ik de telfort.ini geladen vanaf de CD die ik per post kreeg en daarna naar http://www.telfort.nl gegaan. Daar klik je op ok en je hebt internet. Handig als je een Mac hebt waar het draaien van een exe niet echt gaat.

De telefoniesettings waren daarna leeg. Na werkelijk waar alles geprobeerd te hebben bleek dat Telfort het wachtwoord van het bellen account gereset heeft. Door naar www.telfort.nl te gaan en daar het wachtwoord voor vast bellen opnieuw in te stellen werkte alles weer! Overigens heb ik wel de registrar van sip.telefoniedienst.nl naar tel.telefoniedienst.nl gezet, maar weet niet of dat ook onderdeel is van de oplossing.

su

quote:
Beslist een handige tip. (exe's zijn ook niet zomaar Linux-compatible)
_/-\o_

Reg. datum: 18 november 2006

Ik was op vakantie maar wel overgestapt.

Installatie disc werkte prima. Echter geen MSN of AIM beschikbaar, zou aan de router instellingen van het modem moeten liggen volgens de MSN help.
Voor de zekerheid Beter Bellen opnieuw geinstalleerd en toen lag alles eruit: logisch, dat zijn speedlinq's internet instellingen die erbij gezet worden.
Telfort's disc weer erin gegooid en verbinding was terug en naar Tweakers voor een oplossing voor MSN. Blijkt dat ik die zelf al gepost heb. Programmaatje geinstalleerd en het werkt weer. Pluim voor telfort moet ik zeggen.

Ik zit erover te denken om over te stappen naar 20 mbit. Volgens de postcode check op telfort's site is dit het maximum mogelijk op mijn adres. De prijs van mijn internet abonnement blijft gelijk maar VOIP is 5 euro duurder. Zoveel snelheid heb ik eigenlijk niet nodig dus om 5 euro meer te betalen is eigenlijk onzin.

Ook gekeken naar Alice internet maar aangezien Telfort werkt voel ik daar weinig voor. De enige reden is eigenlijk opzeggen wanneer ik wil en het feit dat Alice (nog) geen eigendom van KPN is.

Acties: [view][quote]

Door: pven
Moderator TCM
sponsort

Ik ontdek net dat ik niet naar buiten kan bellen. Als ik naar mezelf bel dan hoor ik 'Uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals.'.

Iemand enig idee of ik ergens ben vergeten om iets te configureren of is dit weer een storing? (Voor zover ik weet, heb ik alles gedaan om Speedlinq-bellen over te zetten naar Telfort-bellen.)
Telfort heeft zoals elk weekend, weer een storing met de telefoniedienst....zie Telfort topic! 8) _/-\o_

|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|

Acties: [view][quote]

Door: pven
Moderator TCM
sponsort

Ahja, dat topic kan ik ook volgen. Dank! :)
Reg. datum: 05 oktober 2005

telfort ligt er hier (waalwijk) ook uit :( weet iemand wanneer het weer gaat werken of reset iemand van telfort de server als ie maandag morgen binnenkomt

poppensnor

The Ultimate Answer: 42
Reg. datum: 05 maart 2005

mm fijn. Vandaag ook over van Speedlinq naar Telfort. Erg handig dat de cd'tjes die ze sturen alleen maar windows-tools bevatten als je alleen nog maar linux draait. Onder wine het tooltje wel aan werk gekregen en laten installeren. Maar dus idd geen verbinding meer met https en dergelijke.

Daarna die firewallfix gedownload maar die extract eerst een berg bestanden en crasht daarna. Erg fijn.
Dus de helldesk gebelt. Krijg een of andere mokkel aan de lijn. Na wat heen en weer gepraat krijg ik de mededeling dat ze nog een cd moeten sturen met daarop een firmware bestand met de extensie tpl. Gevraagd of ik het kon downloaden op de site. Nee dat is te moeilijk.

Dus dan maar het cd'tje af wachten en ondertussen geen instant messaging en alles. Tenzij iemand voor mij zo'n bestandje al heeft?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

DivDaXV rijder
Reg. datum: 03 oktober 2002

Gister nieuwe Zyxel modem er tussen gegooit :)

Alleen ff lastig met de telefonie gebeuren dat er geen 31 meer voor staat ipv. bij Speedlinq met me Speedtouch.
su

quote:
Speeder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:02:
Erg handig dat de cd'tjes die ze sturen alleen maar windows-tools bevatten als je alleen nog maar linux draait.
Je hebt geen idee hoe blij je me maakt... 8)7
Ik ben bang dat mijn pinguin op zoek gaat naar met salmonella geïnfecteerde vis... :(

Voor wat betreft instant messaging: je kunt je mogelijk tijdelijk redden met www.meebo.com.
Sterkte.

Paul_K wijzigde dit bericht 21-07-2008 12:13 (12%)

quote:
Paul_K schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:12:
[...]

Je hebt geen idee hoe blij je me maakt... 8)7
Ik ben bang dat mijn pinguin op zoek gaat naar met salmonella geïnfecteerde vis... :(

Voor wat betreft instant messaging: je kunt je mogelijk tijdelijk redden met www.meebo.com.
Sterkte.
Dank je voor de tip :) iig online aanwezig nu.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik heb al een paar dagen dat ik maar 1/2e van mijn downloadsnelheid haal. Ik dacht eerst dat het aan Sabnzbd lag, maar het blijkt dat ik het overall heb. Verschillende speedtesten en het downloaden van een 100mb bestand gaat allemaal met 3000 terwijl ik normaal 6000 had. Modem geeft ook gewoon 6000 aan, maar noppes. Ik zit in regio Groningen over een kpn lijn met een comfort abbo. Meer mensen last van?

Die DMT tool verandert ook niets aan de snelheid, maar die geeft wel gewoon 6144 weer als downstream. snap er niets van.

Heb speedlinq maar ff gebeld, maar die zeggen dat alles ok staat, zoals die dmt tool ook aangeeft. wat zou het dan kunnen zijn? heb al andere netwerkkaart geprobeerd, 1 pc aan modem, firewall en virusscanner uit. Ik wordt gek, dan te bedenken dat ik vroeger begon met een 20Kb lijn en daar gewoon films mee binnenhaalde, nu 240Kb en ik wordt gewoon verdrietig van dat slome gedoe

Mar2zz wijzigde dit bericht 21-07-2008 20:31 (39%)

quote:
Vyst schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Heb jij een CD gedraaid? Ik hoor namelijk verhalen van mensen die een BBned verbinding hadden en nu Telfort draaien die een CD hebben gedraaid. Ik heb een nieuw modem van Telfort gekregen maar heb geen CD oid ontvangen. Zou ik deze wel nodig hebben?
Zit hier nog steeds zonder internet, sinds de 7e.
Trek anders even van de site van de maker van je modem een instellingen-verandertooltje, of doe het even handmatig. Je moet namelijk je instellingen veranderen van je modem wil je van BBned naar kpn/tiscali/telfort overstappen...

/EDIT
Gaap ik reageer op een oud bericht... nevermind.

bas r wijzigde dit bericht 21-07-2008 20:13 (4%)

Help me Mr. B. Help me!!
Reg. datum: 30 december 2000

quote:
Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:00:
Ik heb al een paar dagen dat ik maar 1/2e van mijn downloadsnelheid haal. Ik dacht eerst dat het aan Sabnzbd lag, maar het blijkt dat ik het overall heb. Verschillende speedtesten en het downloaden van een 100mb bestand gaat allemaal met 3000 terwijl ik normaal 6000 had. Modem geeft ook gewoon 6000 aan, maar noppes. Ik zit in regio Groningen over een kpn lijn met een comfort abbo. Meer mensen last van?

Die DMT tool verandert ook niets aan de snelheid, maar die geeft wel gewoon 6144 weer als downstream. snap er niets van.

Heb speedlinq maar ff gebeld, maar die zeggen dat alles ok staat, zoals die dmt tool ook aangeeft. wat zou het dan kunnen zijn? heb al andere netwerkkaart geprobeerd, 1 pc aan modem, firewall en virusscanner uit. Ik wordt gek, dan te bedenken dat ik vroeger begon met een 20Kb lijn en daar gewoon films mee binnenhaalde, nu 240Kb en ik wordt gewoon verdrietig van dat slome gedoe
Ik heb wel es waar Telfort maar ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Postcode 9005. Het domme is dat het alleen overdag is want 's nachts heb ik de volle snelheid weer. Tis sinds zondag aan de gang....

Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL

Reg. datum: 08 november 2003

quote:
Speeder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:02:
[..]
Na wat heen en weer gepraat krijg ik de mededeling dat ze nog een cd moeten sturen met daarop een firmware bestand met de extensie tpl. Gevraagd of ik het kon downloaden op de site. Nee dat is te moeilijk.

Dus dan maar het cd'tje af wachten en ondertussen geen instant messaging en alles. Tenzij iemand voor mij zo'n bestandje al heeft?
Kies maar uit, dit zijn de enige tpl's die ik zo zag:
07-04-2008  14:52             5.829 61_585_telfort.tpl
04-06-2008  09:42             5.270 61_5x6_telfort.tpl
07-04-2008  14:47            17.620 61_7xx_telfort_novoice.tpl
07-04-2008  16:26            20.728 61_7xx_telfort_voice.tpl

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

quote:
Nico Klus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Kies maar uit, dit zijn de enige tpl's die ik zo zag:
07-04-2008  14:52             5.829 61_585_telfort.tpl
04-06-2008  09:42             5.270 61_5x6_telfort.tpl
07-04-2008  14:47            17.620 61_7xx_telfort_novoice.tpl
07-04-2008  16:26            20.728 61_7xx_telfort_voice.tpl
Kee, denk dat het de onderste word :)

Reg. datum: 08 november 2003

quote:
Speeder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:27:
[...]

Kee, denk dat het de onderste word :)
Wat doe ik moeilijk :z , heb ze in de volgende rar gegooid:
www@drent@eu/Telfot_fw_fix_tpl.rar
Waarbij de @ vervangen moet worden door . natuurlijk.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: