Reg. datum: 20 maart 2005
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 74 75 76 77 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 20 maart 2005
Reg. datum: 08 november 2003
1) Kan geen https pagina's meer openen, gelukkig is er hiet een fix voor te vidnen. Verder op het hele internet niet.
2) mijn snelheid is van ~11.5Mb naar 8.000Mb. Gecapped dus, maar wel voor dezelfde prijsquote:Ogami Itto schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:10:
[...]
De link in kwestie is http://ftp.telfort.nl/firewallfix.exe
Kennen mer mensen dit?
3) Ik heb een tiscali IP adres, 195-240-xxx-xxx.ip.tiscali.nl
4) Geen nieuwsgroepen meer
Dat wordt dus uitkijken naar een snellere en goedkopre ISP. Wordt lastig met die monopolie van KPN.
Heb jaren met veel plezier (ook in de knip) SL gehad. Ondanks het commentaar op de helpdesk heeft het bij mij altijd prima gewerkt. Ook tijdens de KPN storingen
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Reg. datum: 14 februari 2006
Zoals je zelf als zegt. Het ene loopt via BBnet (SL) en de ander via KPN (Telfort).quote:Jumper111 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:18:
Ik ben gisteren overgegaan van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (KPN Netwerk). Na alle problemen die iedereen heeft gehad omdat ze een CD meesturen die niet correct isblijft er nog 1 voor mij groot probleem over. Op het BBNed netwerk kreeg ik altijd een verbinding van 20MB
en dat haalde ik ook. Nu op het KPN Netwerk kom ik niet hoger dan 8MB.
Als ik bij BBNed (Alice) kijk op de postcode check dan gaf de site aan dat ik idd tussen de 16 en 20MB kreeg. Op de Telfort site zie ik dat ik, coform hun postcode check, maximaal 8MB kan halen en daar staat mijn modem dan ook in 1 keer op ingesteld. Weet iermand of er idd verschil zit in de netwerken? en de snelheid daarvan?
KPN wil niet in alle wijkcentrales ADSL2+ ondersteunen en BBnet wel.
Ik zit ook te kijken om over te stappen op alice. Tussen 16-20Mb voor hetzelfe geld als bij Telfort oo 8Mb.
Ik moet wel eerst dit forum nog even oorlezen Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Nico Klus wijzigde dit bericht 15-07-2008 09:32 (4%)
Alice is ook niet alles als je het forum doorleest.... toch heb ik bij Speedlinq met mijn BBNed verbinding eigenlijk nooit veel problemen gehad. Telefonie was/is een ander verhaal... maar volgens mij is dat meer een Speedlinq dienst dan een BBned dienst... Ik kijk er erg serieus naar om over te stappen.quote:Nico Klus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:26:
[...]
Zoals je zelf als zegt. Het ene loopt via BBnet (SL) en de ander via KPN (Telfort).
KPN wil niet in alle wijkcentrales ADSL2+ ondersteunen en BBnet wel.
Ik zit ook te kijken om over te stappen op alice. Tussen 16-20Mb voor hetzelfe geld als bij Telfort oo 8Mb.
Ik moet wel eerst dit forum nog even oorlezen Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
De mededeling van Nico Klus dat er geen Usenet meer is schiet mij hevig in het verkeerde keelgat, ik maar daar nogal gebruik van (Linux groepen), dat is dus niet geweldig.
Ik ga dus ook maar vast eens rondkijken naar een alternatief.
Net als Jumper111 met de BBNed verbinding ook nooit echt problemen gehad (tja, telefonie... dat wel).
Telfort kan het zo te zien ook al niet leuker maken. Maar ook niet makkelijker??
oeps verkeerd forum.
timbry wijzigde dit bericht 15-07-2008 12:47 (9%)
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Reg. datum: 30 november 2007
Het is gewoon heel simpel, het blijft een administratieve rompslomp. Helaas gaat mijn BBNed verbinding d'r ook uit.quote:Paul_K schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:11:
Hmm. Over een weekje zou ik ook over moeten gaan. De CD die aangekondigd was per mail is nog nooit aangekomen, en de hulpelozen-desk is met meer dan 25 minuten geen optie. Laten terugbellen op een vast nummer is ook handig, ik weet namelijk niet wanneer ik waar bereikbaar ben, want ik ben een van die lastige mensen met een baan.
De mededeling van Nico Klus dat er geen Usenet meer is schiet mij hevig in het verkeerde keelgat, ik maar daar nogal gebruik van (Linux groepen), dat is dus niet geweldig.
Ik ga dus ook maar vast eens rondkijken naar een alternatief.
Net als Jumper111 met de BBNed verbinding ook nooit echt problemen gehad (tja, telefonie... dat wel).
Telfort kan het zo te zien ook al niet leuker maken. Maar ook niet makkelijker??
SL heb ik slechts alleen voor het internet gebruikt, VOIP ging via Xs4all, mail idem en usenet via Eweka.
Als telfort hier de boel verstierd dan kunnen ze ook een opzegging verwachten, alleen kost je dat veel meer tijd dan een omschakeling, als deze goed verloopt.
Eigenlijk vind ik het wel aantrekkelijk om het internet nu onder telfort te krijgen, ik pas zodra de verbinding loopt het abonnement aan zodat ik meer snelheid krijg.
Jumper111 wijzigde dit bericht 15-07-2008 14:38 (13%)
Die bestonden toch al niet meer................quote:
Met andere woorden werkte perfect met speedlinq.
Nu sta ik op de SORBS lijst waar ik dus met geen mogelijkheid mijn IP vanaf kan halen.
Met andere woorden flinke stap achteruit, me verbinding is ook opeens 14 Mbit bij dat bagger KPN in plaats van de 17 Mbit die ik bij BBNED haalde.
BEDANKT TELFORT!
Inty wijzigde dit bericht 15-07-2008 16:29 (3%)
Reg. datum: 22 juli 2005
Daarom maar eigen hardware aangesloten (linksys/Sipura) en sinds 2 maanden geen problemen meer en hun in mei een fax gestuurd dat zij nu eens de problemen met de hardware oplossen. Daar kreeg ik een bevestiging van dat ze de klacht in behandeling zouden nemen.
Begin juli gaan de grappenmakers bedragen dubbel incasseren (volgens Helpdesk zou dit aan de migratie naar telfort liggen). Men kon in ieder geval niets meer vinden inzake de afhandeling van
de klacht en inzake het geïncasseerde bdrag moest ik schriftelijk een klacht indienen, ja daag, ik laat het fijn terugboekenj. Eenzijdig voorwaarden wijzigen doen ze maar bij anderen!. Ik heb meteen mijn abo opgezegd (dat dus wel nu schriftelijk aangetekend dan maar) en ga dan maar op de verbinding van mijn buurman internetten, die heeft nooit problemen met zijn weliswaar duurdere 4 m/b KPN verbinding. Ik heb geen vertrouwen erin dat ik nu kan migreren, want voordat ze die puinhoop hersteld hebben!
Ik heb mijn Linksys WRT op de zolder geplaatst met een buiten-antenne en al een link kunnen maken naar de router van de buurman en mijn Sipura modem werkt hier ook op dus het telefoneren werkt ook. Mijn andere buurman heeft ook al interesse, dus toedeloe internetproviders, wij zijn jullie gesar en gedraai ten koste van de consument zat, wij gaan samenwerken!
Dutchsat wijzigde dit bericht 15-07-2008 16:13 (15%)
Reg. datum: 29 oktober 2000
Bij mij werkte te Telfort CD dus niet blijkt achteraf. Ik moest de Speedlinq CD er weer in doen en het All-in abbo kiezen. Das dus BabyXL terwijl ik bbned heb/had. Nja..ik dacht het zal wel..probeer het gewoon. En ja hoor.. werkenquote:Vyst schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.
7 juli / 8 juli overzetting, nu is het 14 juli en nog steeds geen verbinding. Diverse malen gebeld naar de helpdesk die zeggen dat ze nog steeds aan het overzetten zijn terwijl iedereen om mij heen verbinding heeft. Hoe lang het nog duurt, ja meneer weten we niet. Ook al heb ik geen verbinding ik ben deze maand al 20 euro kwijt aan telefoontjes naar de helpdesk. Werkelijk schandalig!
Ook leuk; bel je die helpdesk met je mobiel..want ja, waar moet je anders mee bellen? "De wachttijd is meer dan 15 minuren, spreek uw naam en nr in en u wordt terug gebeld........niet voor mobiele nummers" KLIK! tuut tuuut tuut... Nja dan wordt ik dus echt pissed he...waar moet ik anders mee bellen?!??! Mijn dode internetlijn? En waarom kan ik niet gewoon wachten dan? Slecht voor de helpdesk stats?
XS4All daarentegen; geef uw telefoonnummer op, bij voorkeur een mobiel nummer
Maar goed, na al dat gezeik ga ik weer lekker terug naar xs4all. Alleen maar goede ervaringen mee.
Fewture wijzigde dit bericht 15-07-2008 21:43 (24%)
Ook niet (meer) hoor.....quote:Fewture schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:38:
[...]
blablabla.........
XS4All daarentegen; geef uw telefoonnummer op, bij voorkeur een mobiel nummerGeen grapje!
![]()
Maar goed, na al dat gezeik ga ik weer lekker terug naar xs4all. Alleen maar goede ervaringen mee.
Mijn vragen:
De reactie van Telfortquote:Ik ben net over van Speedlinq naar telfort. Ik heb 3 vragen:
1) Ik kan nu geen https pagina's mee openen (dus geen webmail enzo meer
of internet bankieren). Hoe kan dat
2) Mijn snelheid is van 12Mb naar 8Mb gegaan, ik heb een 20Mb abonnement
3) Ik heb een Tiscali IP adres (195-240-oops-oops.ip.tiscali.nl)
[quote]quote:1. De CD-rom welke u geleverd heeft bevatte helaas een enkele fouten
waardoor het niet mogelijk was om bepaalde website te bekijken. Wij
raden u aan om op de volgende pagina te kijken voor een oplossing.
http://klantenservice.int.../manual.aspx?nodeid=11650
2. het blijkt dat u op dit moment een 8mb profiel krijgt toegewezen. Wij
zullen er zo spoedig mogelijk voor zorgen dat u een hogere snelheid
krijgt dan 8mb.
3. Het klopt dat u een Tiscali IP-adres heeft aangezien u op het Tiscali
netwerk (BBXL) zit aangesloten.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Ik zit nu dus op BabyXL netwerk en niet op KPN zoals is eerder dacht. Hoop dat er dan toch meer dan 8Mb beschikbaar komt. Wacht dan toch maar even af met overstappen.
Alice is ook niet allis
Die problemen van de install CD hadden ze wel vet op hun homepage mogen zetten.
Reg. datum: 13 februari 2003
Tuurlijk en straks gaan ruzieen met je buurman omdat ie films aan het downloaden is als jij wilt bellen maar dat werkt niet omdat hij de lijn dichttrekt..quote:Dutchsat schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:09:
bla bla
Ik heb mijn Linksys WRT op de zolder geplaatst met een buiten-antenne en al een link kunnen maken naar de router van de buurman en mijn Sipura modem werkt hier ook op dus het telefoneren werkt ook. Mijn andere buurman heeft ook al interesse, dus toedeloe internetproviders, wij zijn jullie gesar en gedraai ten koste van de consument zat, wij gaan samenwerken!
En hoe ga je opzeggen bij je buurman als de buurvrouw per ongeluk de trekker van het modem eruit trekt bij het stofzuigen..
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Reg. datum: 09 maart 2004
7 juli overgezet naar telfort.. en sinds vanmiddag weer verbinding op die lijn
Telfort
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Ja, wat wil je nou horen hier?quote:Mujo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:57:
Merkte dat ik vandaag geen internet meer had. Cd-rom met modemwijzigingen (SpeedTouch) gedraaid en werkte weer, alleen 1Mbit upstream en 7,999Mbit downstream.... ik betaal(de) toch altijd voor 20Mbit? Wat is dit voor onzin?
Ik zou ten eerste willen zeggen: lees even een paar posts in dit topic, voor de volgende keer wellicht handig om dat eerst te doen.............
(op dezelfde pagina als deze post wordt je al in de goede richting geduwd)
Niet specifiek iets, alleen m'n frustratie uiten over hetgeen gebeurt.quote:kaajee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:12:
[...]
Ja, wat wil je nou horen hier?
Ik zou ten eerste willen zeggen: lees even een paar posts in dit topic, voor de volgende keer wellicht handig om dat eerst te doen.............
(op dezelfde pagina als deze post wordt je al in de goede richting geduwd)
Die eerdere posts in dit topic had ik al gelezen hoor, maar jij bent natuurlijk vrij om
'goede' adviezen te geven... (Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 @ 23:16)
Op deze pagina zie ik overigens niet direct een oplossing, slechts soortgelijke meldingen.
Mail naar Telfort is al weg, ik wacht braaf op respons, anders toedeledokie Telfort.
Mujo wijzigde dit bericht 17-07-2008 00:12 (10%)
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Reg. datum: 09 maart 2004
hehequote:Mujo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:07:
[...]
Niet specifiek iets, alleen m'n frustratie uiten over hetgeen gebeurt.
Die eerdere posts in dit topic had ik al gelezen hoor, maar jij bent natuurlijk vrij om
'goede' adviezen te geven... (Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 @ 23:16)
Op deze pagina zie ik overigens niet direct een oplossing, slechts soortgelijke meldingen.
Mail naar Telfort is al weg, ik wacht braaf op respons, anders toedeledokie Telfort.
ben ook beniewd als ze de volgende periode netjes 19,95 gaan incasseren ipv 24,95! zo als ze deze maand gedaan hebben..
en anders idd :W telfort
dan wel weer een takke eind zonder internet
Reg. datum: 04 april 2006
Heb jij een CD gedraaid? Ik hoor namelijk verhalen van mensen die een BBned verbinding hadden en nu Telfort draaien die een CD hebben gedraaid. Ik heb een nieuw modem van Telfort gekregen maar heb geen CD oid ontvangen. Zou ik deze wel nodig hebben?quote:SMSfreakie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:15:
Speedlinq wasnooit storing uitval niks..
7 juli overgezet naar telfort.. en sinds vanmiddag weer verbinding op die lijn
Telfort
Zit hier nog steeds zonder internet, sinds de 7e.
Reg. datum: 30 november 2007
Daarna de activeringspagina doorgelopen en modem even uitgezet en weer aan, tadaa weer internet.
Nu alleen de lijn in de gaten houden, hoe die zich houdt.
Het is nu een tiscali ip adres inderdaad maar deze staat niet op spamhouse lijsten oid.
LCD_viewer wijzigde dit bericht 17-07-2008 15:12 (12%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 74 75 76 77 last