Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wat een prutsers daar bij SpeedLinq / Telfort!!!

Situatie:
Twee oude mensen (in de 80) die een ADSL verbinding hebben bij SpeedLinq met een SpeedTouch 570 Wireless.

Volgens een brief zou vandaag de internetverbinding overgezet worden, en er zou een CD worden gestuurd. Deze CD is dus niet geschikt voor de SpeedToch 570!!!

Nu zie ik net een mailtje van Telfort dat ze overgezet zijn, met een instructie voor het vervangen van de modem met een nieuwe uit het toegestuurde modem pakket.

1. Er is nooit een modem pakket ontvangen.
2. Er is nooit eerder over een modem pakket gesproken door Telfort
3. Hoe kun je deze mail nu lezen als je internet het niet meer doen.

Heb inmiddels Telfort via de website maar een mailtje gestuurd, maar het zal er wel op neerkomen dat er dus voor veel geld heen en weer gebeld mag worden, waarna er een modem à 70 euro besteld mag worden.

Daarnaast mag er ook een monteur langs gaan, of ik moet zelf lang gaan maar ik woon ook niet echt in de buurt wat dus naast veel tijd ook de nodige vervoerskosten met zich mee brengt.

Speedlinq/Telfort bedankt maar weer voor dit geloot!
Reg. datum: 05 november 2002

Ten eerste kan ik me niet herinneren dat Speedlinq ooit een Speedtouch 570 geleverd heeft. Dus de garantie de ze geven dat je je modem niet hoeft te vervangen gaat in dit geval niet helemaal op omdat het modem (ST570) indertijd niet door Speedlinq geleverd is.

Ten tweede zou ik ze aanraden om meteen 'over te stappen' op het (20mbit) Telfort abo zelf. Hierbij kun je een nieuw modem kosteloos ontvangen (bruikleen). Dan kun je wellicht de ST570 als access point only inrichten zodat je nog steeds draadloos internetten kunnen. Als een draadje geen bezwaar is kun je beter alleen het std. Telfort/Zyxel basis modem gebruiken......

quote:
kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:07:
Ten eerste kan ik me niet herinneren dat Speedlinq ooit een Speedtouch 570 geleverd heeft. Dus de garantie de ze geven dat je je modem niet hoeft te vervangen gaat in dit geval niet helemaal op omdat het modem (ST570) indertijd niet door Speedlinq geleverd is.

Ten tweede zou ik ze aanraden om meteen 'over te stappen' op het (20mbit) Telfort abo zelf. Hierbij kun je een nieuw modem kosteloos ontvangen (bruikleen). Dan kun je wellicht de ST570 als access point only inrichten zodat je nog steeds draadloos internetten kunnen. Als een draadje geen bezwaar is kun je beter alleen het std. Telfort/Zyxel basis modem gebruiken......
Toch raar dat deze modem ooit wel door SpeedLinq uitgeleverd is als Draadloos ADSL modem bij het abonnement. Daarnaast vind ik het raar dat Telfort tegenstrijdige berichten rond stuurt, en iets over een CD en iets over een modem pakket.

Hopelijk heb ik vanavond tijd om Telfort te bellen om een oplossing te verzinnen daar ik niet gemakkelijk langs kan bij de mensen waar deze modem staat. En zelf zijn ze te oud om er iets van de begrijpen.

quote:
Robinski schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Toch raar dat deze modem ooit wel door SpeedLinq uitgeleverd is als Draadloos ADSL modem bij het abonnement. Daarnaast vind ik het raar dat Telfort tegenstrijdige berichten rond stuurt, en iets over een CD en iets over een modem pakket.

Hopelijk heb ik vanavond tijd om Telfort te bellen om een oplossing te verzinnen daar ik niet gemakkelijk langs kan bij de mensen waar deze modem staat. En zelf zijn ze te oud om er iets van de begrijpen.
Tja zoals ik al zei, ik kan het me niet herinneren van die 570, maar goed ook daar is een configuratie wizard voor te halen bij Speedtouch. Alleen is de vraag hoe je die config wizard daar krijgt.........

Is een cd branden en opsturen geen optie? Dan zouden ze zelf alleen de wizard moeten draaien, kan jij ze daar doorheen loodsen.......
quote:
Install Wizard voor SpeedTouch 570/545 R4 i.c.m. SpeedTouch 110/120 adapters
Download Wireless Install Wizard R1.1 voor Windows 98/Me/2000/XP (14.2 MB)
Deze wizard installeert en configureert een volledig SpeedTouch draadloos (WiFi) ADSL systeem, bestaande uit SpeedTouch 570, 570i, 545 of 545i R4 (modellen met productnrs die beginnen met "DSL") in combinatie met één of meerdere SpeedTouch 110 of 120 adapters.
Wat doet de wizard ?
1. installatie van SpeedTouch 110/120 en aansluitend configuratie van SpeedTouch 570/545 R4
2. installatie van iedere extra SpeedTouch 110/120 voor verbinding met SpeedTouch 570/545 R4
(er is keuze uit configuraties voor KPN, BBned, Tiscali/BaByXL en Versatel)

Config wizard SpeedTouch 570/545 i.c.m. non-SpeedTouch draadloze adapters
Download Configuratie Wizard voor firmware R4.2 voor Windows (500 KB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 570, 570i, 545 of 545i R4 voor vele Nederlandse netwerk configuraties.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
(bron)

Vandaag een CDtje binnen en een schrijven dat ipv een harde datum mijn overzetting ROND die datum zal plaats vinden.
Klinkt een beetje apart met de verhalen van sommigen hier achterin het hoofd maar goed, ik houd lijn gewoon in de gaten.

quote:
kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:52:
Wellicht staat ie nu in firmware upgrade modus en wellicht moet je dat even doen/proberen om hem vervolgens weer te kunnen benaderen......

Die super harde reset die jij doet (reset knop indrukken, dan pas power erop) zorgt er voor dat de ST in een upgrade modus komt. Als je nu via Speedtouch.nl even de laatste firmware download en er op zet zou ie weer te benaderen moeten zijn.

En wat je ook nog kunt proberen is de stroom middels het stekkertje er even af te halen. Typisch, maar heb ik ook eens gehad; knopje aan/uit hielp geen sikkepit, toen een keer de stekker eruit en toen deed ie et opeens weer wel......
Als ik de firmware download en opstart terwijl mijn modem in superhard reset staat vind ie hem nog steeds niet... Ik snap er echt niets van :(

Blijf van de firmware dowload af van speedtouch.nl.
Dit is niet de goede versie voor Telfort/Speedlinq.
Ga gewoon naar de site van Telfort/Speedlinq en download daar de firmware en het werkt gewoon(C versie) en niet de laatste (6.2).
Gewoon op een usb opslaan en starten met de oude instellingen voor een Bridge.

Ik heb nu internet+telefonie. Ik wil telefonie opzeggen. Maar op mijn telfort kan ik het abonnement niet wijzigen en via 0900-9596 kan ik geen optie vinden om op te zeggen. De helpdesk (die me verder hiermee niet wilde helpen) vertelde me om te kiezen voor optie 4; maar dat is mobiele telefonie. Hoe kan ik in hemelsnaam telefonie opzeggen?

quote:
impatïent schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:07:
Blijf van de firmware dowload af van speedtouch.nl.
Dit is niet de goede versie voor Telfort/Speedlinq.
Ga gewoon naar de site van Telfort/Speedlinq en download daar de firmware en het werkt gewoon(C versie) en niet de laatste (6.2).
Gewoon op een usb opslaan en starten met de oude instellingen voor een Bridge.
Dat is dus het grappige, als ik die firmware wil installeren wil ie nog steeds mijn modem zoeken om daarop de nieuwe firmware te installeren. Zover komt mijn modem dus niet... hij wordt niet gevonden door de setup, hoe ik hem ook aansluit: met UTP of USB in beide gevallen vindt de setup het modem niet.. Het lijkt wel alsof hij niet ver genoeg initialiseert.

mattvanwyk wijzigde dit bericht 10-07-2008 19:46 (6%)

quote:
mattvanwyk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Als ik de firmware download en opstart terwijl mijn modem in superhard reset staat vind ie hem nog steeds niet... Ik snap er echt niets van :(
De pc moet rechtstreeks aangesloten zijn op de speedtouch. Met een switch ertussen kon ik de firmware niet updaten. Nadat ik de pc rechtstreeks had aangesloten op de speedtouch werkte de update tool wel ineens

Netwerkkosten heb ik bij Telfort niet gefactureerd gekregen, waarschijnlijk omdat ik een KPN Belbudget abonnement heb (handig, zo'n reserve telefoonlijn voor als je VOIP problemen hebt).
Ik kreeg vandaag de volgende email:
quote:
BELANGRIJKE AANVULLING op ontvangen cd-rom
Als u na de installatie van de cd-rom geen e-mail meer binnen kunt halen, niet meer bij beveiligde websites (https://) kunt of niet meer kunt ftp-en, dan kunt u de modeminstellingen zelf corrigeren, door via deze link de instellingen te overschrijven.
Als u het bestand ziet, kiest u voor ‘uitvoeren’ om de instellingen in het modem te wijzigen. Mocht u beveiligingswaarschuwingen krijgen, dient u te kiezen voor ‘ toestaan’.

Indien u gebruik maakt van een draadloos modem, dient u het modem eerst bedraad aan te sluiten aan uw computer met de bijgeleverde kabel. Uw modem hoeft niet verbonden te zijn met het internet als u het bestand gaat uit voeren. Kies hiervoor om het bestand op uw bureaublad op te slaan zodat u het op een later tijdstip kan uitvoeren.

Vast bellen
Maakt u gebruik van vast bellen via internet, houdt dan uw vast bellen gegevens bij de hand, deze worden u gevraagd in te vullen. Mocht u niet meer in het bezit zijn van uw gebruikersnaam en wachtwoord van vast bellen, dan kunt u uw toegangscode opnieuw instellen via http://internet.telfort.nl/telefonie/settings.html

Klantenservice Telfort
De link in kwestie is http://ftp.telfort.nl/firewallfix.exe

Ik moet zeggen dat Telfort een stuk pro-actiever is dan Speedlinq door bekende problemen op hun site te zetten met een mogelijke fix. Dat was bij Speedlinq niet het geval.

quote:
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:29:
Ik heb nu internet+telefonie. Ik wil telefonie opzeggen. Maar op mijn telfort kan ik het abonnement niet wijzigen en via 0900-9596 kan ik geen optie vinden om op te zeggen. De helpdesk (die me verder hiermee niet wilde helpen) vertelde me om te kiezen voor optie 4; maar dat is mobiele telefonie. Hoe kan ik in hemelsnaam telefonie opzeggen?
Blijkt optie 1 gevolgd door 4 te zijn in het telfort helpdesk systeem. Betreffende medewerkster verbind je, omdat je in migratie van speedlinq naar telfort zit, door met speedlinq opzegdame, die vervolgens verwijst naar speedlinq website alwaar een formulier aanwezig is om aanvullende diensten te be-eindigen.

quote:
zx9r_mario schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:38:
[...]

De pc moet rechtstreeks aangesloten zijn op de speedtouch. Met een switch ertussen kon ik de firmware niet updaten. Nadat ik de pc rechtstreeks had aangesloten op de speedtouch werkte de update tool wel ineens
Yep dat is bij mij ook het geval. Een korte gele utp kabel heb ik vanaf mijn pc rechtstreeks in mijn speedtouch zitten. Toch blijft ie ongevonden. Erg vreemd. Ik heb op dit moment ook contact met de hlepdesk van speedtouch zelf. Wellicht dat zij me verder kunnen helpen maar ik vermoed echt dat dit modem de prullenbak ik kan. Die kosten verhaal ik dan 100% op TelfRot.

Overclocker

Zo..net mn abbo opgezegd. Ben er helemaal klaar mee met die goedkope ISP's :D

Telfort/Speedlinq gaat er binnenkort ook bij mij uit.. kl$t# provider.. Voip valt regelmatig compleet weg.. Helpdesk verteld niet meer dan je moet de modem resetten etc.. en dan ook nog eens een factuur sturen voor twee maanden met daarin gelijk een tariefswijziging... ik heb het helemaal gehad met die prutsers daar..

Ik stap over naar XS4all in de hoop dat het daar wel iets beter gaat.. De aanvraag is de deur uit..

Nooit meer telfort/speedlinq..

Het maakt niet uit hoe hard je werkt, we zijn allen gelijk bij de 65 :)

quote:
Doane schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:35:
Meer mensen die 'netwerkkosten' erbij hebben gekregen die SL niet rekende...?
Mij viel dit ook op bij de factuur. Zijn er al mensen die hierover contact hebben gehad met Telfort? We toch weer voor een tientje per maand genaaid.

Grutjes wat een onvrede toch. :X

Ik kreeg bij mijn speedlinq aanmelding de netwerkkosten terug voor de linesharing van KPN, kreeg na 2 maanden 120 euro teruggestort. Dus dat tientje zat bij mij al op de factuur en nog steeds kloppen de rekeningen bij mij, ook al zijn het nu telfort rekeningen.
Misschien eens je contracten nakijken ipv gelijk zitten te schelden. ;)

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
Doane schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:35:
Meer mensen die 'netwerkkosten' erbij hebben gekregen die SL niet rekende...?
Die "netwerkkosten" die op de factuur staan, werden bij speedlinq als "Killed-voice toeslag" gerekend, heb net de factuur nagelopen en ik kom precies op hetzelfde maandbedrag uit als wat ik bij speedlinq voor 20 Mbit + speedlinq bellen had, namelijk ¤ 29,95 :)

Reg. datum: 04 april 2006

quote:
LCD_viewer schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:45:
Grutjes wat een onvrede toch. :X

Ik kreeg bij mijn speedlinq aanmelding de netwerkkosten terug voor de linesharing van KPN, kreeg na 2 maanden 120 euro teruggestort. Dus dat tientje zat bij mij al op de factuur en nog steeds kloppen de rekeningen bij mij, ook al zijn het nu telfort rekeningen.
Misschien eens je contracten nakijken ipv gelijk zitten te schelden. ;)
Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.

7 juli / 8 juli overzetting, nu is het 14 juli en nog steeds geen verbinding. Diverse malen gebeld naar de helpdesk die zeggen dat ze nog steeds aan het overzetten zijn terwijl iedereen om mij heen verbinding heeft 8)7 . Hoe lang het nog duurt, ja meneer weten we niet. Ook al heb ik geen verbinding ik ben deze maand al 20 euro kwijt aan telefoontjes naar de helpdesk. Werkelijk schandalig!

quote:
Vyst schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:20:
[...]

Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.
.........
Nou wat dacht je van al die duizenden aansluitingen (waaronder die van mij) waar geen problemen mee zijn?

Wat hier aan problemen genoemd wordt is maar een heel klein gedeelte hoor, neem dat van mij aan. Doet niets af aan het feit dat ook die problemen serieus genomen moeten worden en opgelost moeten worden, maar denk nou niet dat het alleen maar ellende is. Ik schat dat minder dan 5% problemen geeft......

Reg. datum: 04 april 2006

quote:
kaajee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:41:
[...]

Nou wat dacht je van al die duizenden aansluitingen (waaronder die van mij) waar geen problemen mee zijn?

Wat hier aan problemen genoemd wordt is maar een heel klein gedeelte hoor, neem dat van mij aan. Doet niets af aan het feit dat ook die problemen serieus genomen moeten worden en opgelost moeten worden, maar denk nou niet dat het alleen maar ellende is. Ik schat dat minder dan 5% problemen geeft......
Tuurlijk ben het met je eens dat er veel aansluitingen zijn en dat waarschijnlijk maar een klein deel niet werkt maar de support voor de mensen die een niet werkende aansluiting hebben is ronduit belabberd. Dat is waar het nu om gaat. Ik vraag met toch al vaak af hoeveel ze eigenlijk weten bij zo'n helpdesk. Bij @home werkte mijn internet na een tijd ook niet meer. Heb toen meerdere malen soms zelfs meer dan een half uur aan de lijn met ze gezeten. Uiteindelijk zeiden ze dat het aan mijn apparatuur lag. Toen ben ik daar opgestapt en overgegaan op speedlinq wat wel meteen werkte met mijn volgens @home niet functioneerende apparatuur.

Reg. datum: 23 februari 2004

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet gelukkig ben met de overgang naar Telfort. Ik was toevallig 1 van die tevreden klanten bij Speedlinq. Het was in ieder geval zeer voordelig en als je zelf een beetje handig was en alles aan de gang had was je voor weinig klaar.

Ten eerste heb ik nu bij Telfort constant problemen met VOIP, Het is gewoon regelmatig een tijdje uit de lucht, en dan ook zo maar weer ok. Dus is mijn vrouw constant pissig dat ze niet met haar moeder kan bellen :(

Maar buiten dat krijg ik nu dus ineens ook ineens die zogenaamde Netwerkkosten, die onterecht worden gefactureerd. Absoluut niet terecht wat in alle communicatie staat dat je niet meer gaat betalen door de overgang, wat bij mij dus nu wel zo is en wel bijna 40% meer. (nu 34,45 ipv 24,95 per maand). Ik had een Kpn 6Mb abonnementje bij speedlinq (max snelheid bij ons) en daar stond destijds in dat dit incl. kale lijn was (ik zat al een paar jaar bij SL), dus dat verhaal dat het eigenlijk altijd al gefactureerd had moeten worden door SL is bij mij zeker niet van toepassing. Het lullige is alleen dat ik verwacht dat het weer een hele hoop gedoe is, met veel brieven, mailtjes en gezeik, waar ik helemaal niet op zit te wachten en waarvan de uitkomst ook nog maar afwachten is. Bovendien ga je voor zoiets denk ik ook niet de rechtsbijstand inschakelen. Maar goed, laat ik ze niet veroordelen voordat ze gereageerd hebben, maar als ze niet mee willen werken dan stap ik maar over naar een ander. (nog suggesties voor betaalbare providers op een KPN lijn met een stabiele VOIP verbinding??)

Welke firmware is de laatste voor de speedtouch 716WL geschikt voor speedlinq/telfort...ook voor bellen dus?

Heb er nu versie 6.1.7.2 opstaan....maar bellen met iemand met ook telfortabonnement werkt niet goed....ik hoor haar wel maar zij mij niet als we met elkaar bellen via voip

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
tippie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:09:
Welke firmware is de laatste voor de speedtouch 716WL geschikt voor speedlinq/telfort...ook voor bellen dus?

Heb er nu versie 6.1.7.2 opstaan....maar bellen met iemand met ook telfortabonnement werkt niet goed....ik hoor haar wel maar zij mij niet als we met elkaar bellen via voip
http://www.speedtouch.nl/software.html#716

Die firmware met de bijbehorende config wizard downloaden

In de wizard "Providers met RFC1493 verbinding" kiezen en dan "router met telefonie" in de rechterkolom, de rest van de stappen in de wizard spreken voor zich.

Heel erg bedankt Inty ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws