Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 december 2002

quote:
RAVZ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:
[...]

Dat klopt dus Volgens Telfort heeft speedlinq deze nooit in rekening gebracht en doen zij dat nu wel.
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijkt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
:-) en dat vanaf 2007

quote:
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat altijd bij Speedlinq ging, want ik heb mijn eigen KPN lijn gehouden. Ik betaal 15,50 per maand voor het Internet en 4,95 voor het Bellen.

quote:
eborn schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:24:
[...]

Ik weet eigenlijk niet hoe dat altijd bij Speedlinq ging, want ik heb mijn eigen KPN lijn gehouden. Ik betaal 15,50 per maand voor het Internet en 4,95 voor het Bellen.
Ik betaalde in totaal ¤ 24.95 p maand voor 6 mb lijn en bellen met start tik van 0.05 en verder gratis naar alle vaste nummers in nl.

Reg. datum: 07 september 2002

Wat hebben jullie voor afchrijvingen in juni en juli gekregen van Speedlinq/telfort?

Op 27 juni kreeg ik tweemaal een afschrijving van 29,95 (totaal dus 59,90) euro. Hiervan heb ik nooit een factuur gezien (ook niet per email).
9 juli kreeg ik daarnaast een afschrijving van 59,88, wat volgens mij de in een brief "beloofde"afschrijving van het abonnement voor de maanden juli en augustus is.

Volgens mij hebben ze op 27 juni 59,90 teveel afgeschreven. Is dat zo? En hebben jullie ook zoiets ervraen?

quote:
stefan52a schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:25:
Wat hebben jullie voor afchrijvingen in juni en juli gekregen van Speedlinq/telfort?

Op 27 juni kreeg ik tweemaal een afschrijving van 29,95 (totaal dus 59,90) euro. Hiervan heb ik nooit een factuur gezien (ook niet per email).
9 juli kreeg ik daarnaast een afschrijving van 59,88, wat volgens mij de in een brief "beloofde"afschrijving van het abonnement voor de maanden juli en augustus is.

Volgens mij hebben ze op 27 juni 59,90 teveel afgeschreven. Is dat zo? En hebben jullie ook zoiets ervraen?
Hier hetzelfde: betaal normaal 22,95 (8Mb via KPN-lijn). Echter nu is 2 keer 22,96 afgeschreven (eind juni). Het zijn eigenlijk facturen van Speedlinq, maar geincasseerd door Telfort/Green. Ik vermoed omdat ze erg laat zijn (het gaat om abo mei en juni) dat ze 1 cent meer hebben geincasseerd. Wel vreemd, maar raak inmiddels gewend aan slechte/geen communicatie...
Eigenlijk zou je het moeten laten storneren, want bedrag is niet conform factuur.

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

Vandaag ineens internet weg hier.. 10 juli zouden ze het omzetten..laatste keer dat ik keek was een geen 10 juli.

Speedclinq DHCP server onbereikbaar voor mijn modem. Config opgelsagen, mongolen cdtje erin van telfort en kijken wat er gebeurd dan maar.. DSL link up, internet up! Nou ja zeg..het zal toch niet waar zijn?
Idd, het is ook niet waar.. de hele dag al geen internet. Helpdesk gebeld: "Meer dan 15 minuten wachttijd, spreek uw naam en telnr in"..oh ja..en niet voor mobiele telefoons!..."klak..tuut tuut tuut" Ja gvd waar moet ik anders mee bellen? Mn internetlijn die down is?

Later weer geprobeerd..blijkbaar was de wachttijd korter want ik kwam in de wacht. Ondertussen had ik al gezien dat ik een IP heb met 1.254.x.x. Vreemd? Dus dat doorgegeven aan die helpdesk dat ik een IP heb waar ik niet mee op internet kan.

"Ja dat klopt, u moet even uw internetbrowser openen en dan komt u vanzelf op de activatie pagina"

Ja dan gaat het dus echt jeuken he :( Alsof ik IE nog niet open gehad had, waarom zou ik nou bellen? "Oh dan moet u even naar http://1.254.254.253 surfen". Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar hij bleek serieus. Dan moest ik daar "activeren". Nou mooi niet werken dus. "Wacht u dan maar even tot morgen"

Buiten het feit dat dit echt suckt is het ook nog gewoon belachelijk. Sinds wanneer moet je een internet lijn activeren? Wat is dit voor wazig gedoe?

En dat gechoogel met die facturen had ik ook trouwens..

Beugeltje dan maar?

quote:
[...]

Dat klopt dus Volgens Telfort heeft speedlinq deze nooit in rekening gebracht en doen zij dat nu wel.
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
Daar ga ik ook eens goed naar kijken dan; ik heb net de mail binnengekregen met de eerste Telfort factuur, al heb ik verder geen veranderingen gemerkt.
Zo te zien aan de factuur (60 euro voor juli en augustus) is de prijs hetzelfde gebleven bij mij. Er worden wel netwerkkosten berekend, maar dat was bij Speedlinq ook al. Alles opgeteld komt er netjes 29,95 incl btw uit (en een paar cent voor de gesprekken die ik gevoerd heb).
Ik vind het wel raar dat er nu al afgeschreven wordt voor augustus. Juli is nog maar net begonnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Netwerkkosten             01/07/2008−31/07/2008         ¤ 7,98
Netwerkkosten             01/08/2008−31/08/2008         ¤ 7,98
Telfort internet 20 Mb    01/07/2008−31/07/2008        ¤ 13,02
Telfort internet 20 Mb    01/08/2008−31/08/2008        ¤ 13,02
Telfort vast bellen       01/07/2008−31/07/2008         ¤ 4,16
Telfort vast bellen       01/08/2008−31/08/2008         ¤ 4,16
BTW                                                           ¤ 9,58

totaal                                                       ¤ 59,98

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Reg. datum: 18 oktober 2002

Ben net overgegaan van Speedlinq naar Telfort met de installatie cd-rom, alles lijkt goed gegaan (kan gewoon internette). Echter mijn DC++ connecties (connecties time-out) doen het niet meer. Iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?

Producten/Diensten Periode Bedrag (excl. BTW)
Netwerkkosten 01/07/2008-31/07/2008 ¤ 7,98
Netwerkkosten 01/08/2008-31/08/2008 ¤ 7,98

Telfort internet 6 Mb 01/07/2008-31/07/2008 ¤ 16,81
Telfort internet 6 Mb 01/08/2008-31/08/2008 ¤ 16,81

Telfort vast bellen 01/07/2008-31/07/2008 ¤ 4,16
Telfort vast bellen 01/08/2008-31/08/2008 ¤ 4,16

Totaal Telfort per maand ¤ 34,45 incl BTW per maand ipv ¤ 24,90 Speedlinq incl BTW
Komt door netwerk kosten voor dode lijn die men nu op grond van voorwaarden nu doorbelast.
Bij Speedlinq was men dit vergeten zegt men. Klopt volgens mij niet.
Was men vergeten (hoe bestaat het) Maar men vordert niet terug en excuses.
En bedankt he Telfort

Hr?
Reg. datum: 10 juni 2004

quote:
Fewture schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:14:
Vandaag ineens internet weg hier.. 10 juli zouden ze het omzetten..laatste keer dat ik keek was een geen 10 juli.

Speedclinq DHCP server onbereikbaar voor mijn modem. Config opgelsagen, mongolen cdtje erin van telfort en kijken wat er gebeurd dan maar.. DSL link up, internet up! Nou ja zeg..het zal toch niet waar zijn?
Idd, het is ook niet waar.. de hele dag al geen internet. Helpdesk gebeld: "Meer dan 15 minuten wachttijd, spreek uw naam en telnr in"..oh ja..en niet voor mobiele telefoons!..."klak..tuut tuut tuut" Ja gvd waar moet ik anders mee bellen? Mn internetlijn die down is?

Later weer geprobeerd..blijkbaar was de wachttijd korter want ik kwam in de wacht. Ondertussen had ik al gezien dat ik een IP heb met 1.254.x.x. Vreemd? Dus dat doorgegeven aan die helpdesk dat ik een IP heb waar ik niet mee op internet kan.

"Ja dat klopt, u moet even uw internetbrowser openen en dan komt u vanzelf op de activatie pagina"

Ja dan gaat het dus echt jeuken he :( Alsof ik IE nog niet open gehad had, waarom zou ik nou bellen? "Oh dan moet u even naar http://1.254.254.253 surfen". Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar hij bleek serieus. Dan moest ik daar "activeren". Nou mooi niet werken dus. "Wacht u dan maar even tot morgen"

Buiten het feit dat dit echt suckt is het ook nog gewoon belachelijk. Sinds wanneer moet je een internet lijn activeren? Wat is dit voor wazig gedoe?

En dat gechoogel met die facturen had ik ook trouwens..
Om je Telfort verbinding te gebruiken moet je hem eenmalig activeren. Hiervoor moet je inderdaad naar 1.254.254.253. Telfort weet op deze manier dat ze de aansluiting op het juiste adres hebben opgeleverd.
Als het goed is zou je, als het modem goed is ingesteld en je verbinding met het modem goed is, via 1.254.254.253 op de activatiepagina moeten kunnen komen.

Saying that Java is nice because it works on all platforms is like saying that anal sex is nice because it works on all genders. <--> [Whatpulse! Doe mee!

Reg. datum: 23 juni 2008

Ook IK ben de ongelukkige eigenaar van een internetverbinding die door telfrot is over genomen...

Ik cd geinstalleerd, je denkt internet te krijgen, krijg ik ineens "beperkte verbindingsmogelijkheid etc."

Het kutte is nu dat ik niet eens meer mijn speedtouch 780 IN kan komen laat staan hard resetten.
Hij reageert totaal niet op het knopje, ook een superharde reset (aanzetten terwijl je de reset knop ingedrukt houdt) werkt niet.

Ik had gelukkig mijn oude st546 nog liggen die erin gedaan installatie bij mijn ouders gedownload en nu werkt internet maar ik wil gewoon mijn draadloze 780 aan het werk zien.

Ik kan er dus met geen mogelijkheid inkomen lijkt wel (usb draadloos) alles geprobeerd...
192.168.1.254 werkt niet dan krijg ik compleet geen respons, het is dus ook geen wachtwoord dat ik niet weet.

Wie kan me hier helpen want ik vermoed dat die jongens van de klantenservice mij absoluut niet kunnen helpen, ze hebben gewoon mijn modem verkloot...

Zo ff mijn gal gespuid....wie kan me helpen?

mattvanwyk wijzigde dit bericht 10-07-2008 07:37 (7%)

Reg. datum: 05 november 2002

Wellicht staat ie nu in firmware upgrade modus en wellicht moet je dat even doen/proberen om hem vervolgens weer te kunnen benaderen......

Die super harde reset die jij doet (reset knop indrukken, dan pas power erop) zorgt er voor dat de ST in een upgrade modus komt. Als je nu via Speedtouch.nl even de laatste firmware download en er op zet zou ie weer te benaderen moeten zijn.

En wat je ook nog kunt proberen is de stroom middels het stekkertje er even af te halen. Typisch, maar heb ik ook eens gehad; knopje aan/uit hielp geen sikkepit, toen een keer de stekker eruit en toen deed ie et opeens weer wel......

Reg. datum: 07 september 2002

quote:
stefan52a schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:25:

Toch maar eens gebeld met speedlinq. 59,90 van 26/27 juni betrof de maanden mei en juni. en de 59,88 van 9 juli betrof de maanden juli en augustus.

Reg. datum: 18 november 2006

Mijn omzetdatum van BBnet naar Telfort (internet, telefoon is al gedaan) is op 15 juli maar ik heb nog geen brief gekregen met de cd-rom.
De helpdesk kom ik niet door, de wachttijd is meer dan 15 minuten. Per instructie heb ik mijn nummer achtergelaten maar ik verwacht niet teruggebeld te worden (ik werk ook op een helpdesk, ik weet hoe dat gaat).

Mijn speedtouch (706) zou volgens de vorige brief compatibel zijn. Mijn vraag aan jullie is: staan er in die brief nog bepaalde gegevens die ik nodig zou hebben? De ISO die was geupload, is die ook geschikt voor mijn situatie?

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Dav0s schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:48:
[...]

Om je Telfort verbinding te gebruiken moet je hem eenmalig activeren. Hiervoor moet je inderdaad naar 1.254.254.253. Telfort weet op deze manier dat ze de aansluiting op het juiste adres hebben opgeleverd.
Als het goed is zou je, als het modem goed is ingesteld en je verbinding met het modem goed is, via 1.254.254.253 op de activatiepagina moeten kunnen komen.
Dat 1.254.254.253 adres is de DNS server die mijn modem (ST780) heeft gekregen. Is niet te pingen laat staan een webpagina openen.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Ogami Itto schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:48:
...........

Mijn speedtouch (706) zou volgens de vorige brief compatibel zijn. Mijn vraag aan jullie is: staan er in die brief nog bepaalde gegevens die ik nodig zou hebben? De ISO die was geupload, is die ook geschikt voor mijn situatie?
www.speedtouch.nl de website van de fabrikant van je modem!!
quote:
Configuratie wizard voor SpeedTouch 706(WL) en 706i(WL)
Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x voor Windows (3.0 MB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 706(WL) of 706i(WL) voor vele Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo) en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
Vervolgens staan er evt. in de startpost van dit topic waardes/instellingen voor de verschillende netwerken.........

Reg. datum: 18 april 2008

oops ;-)

Henk16383 wijzigde dit bericht 10-07-2008 11:49 (96%)
Reden: ik had iets verkeerd begrepen, sorry !

Reg. datum: 05 december 2000

quote:
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Toch maar eens gebeld met speedlinq. 59,90 van 26/27 juni betrof de maanden mei en juni. en de 59,88 van 9 juli betrof de maanden juli en augustus.
Ik heb hetzelfde. De facturen zijn wel verstuurd maar het bedrag is nooit afgeschreven. Was mij eigenlijk niet opgevallen maar de factuurnummers komen wel overeen dus.

Reg. datum: 18 november 2006

Toevallig zojuist de brief met cd-rom in de bus gekregen. Geen speciale instructies, alleen die cd-rom zelf. Voor de zekerheid heb ik maar dat IP adres opgeslagen.

Reg. datum: 10 oktober 2000

Meer mensen die 'netwerkkosten' erbij hebben gekregen die SL niet rekende...?

Reg. datum: 31 december 2005

Is bij mij ook het geval.

Reg. datum: 27 oktober 2004

Ik ben over naar het telfort netwerk. De bijleverde cdrom heb ik hiervoor gebruikt. Wel worden de settings van het modem teruggezet naar de default instellingen. Maar het werkte wel gelijk.

Een dag later heb ik via de telfort site een abo wijziging gedaan om 20MB te krijgen ipv 6MB (en wat goedkoper). Dit zou dan binnen 3 weken geregeld worden.

quote:
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Klopt, bij mij is er in april en mei helemaal niets afgeschreven. Pas in juni zijn die twee facturen ingehaald. En nu dan de facturen voor juli en augustus.
su

quote:
Doane schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:35:
Meer mensen die 'netwerkkosten' erbij hebben gekregen die SL niet rekende...?
Yep. Mocht ik gisteren ook opeens zien, tot mijn verbazing...

su

quote:
zx9r_mario schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:49:
Een dag later heb ik via de telfort site een abo wijziging gedaan om 20MB te krijgen ipv 6MB (en wat goedkoper). Dit zou dan binnen 3 weken geregeld worden.
Spannend. Toch eens kijken wat het ¤¤-verschil is als ik over ben gezet, want ik heb nu ook nog een 6Mb lijn. Minder betalen voor meer speed klinkt als een aardige deal...

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: