Vandaag zou me verbinding van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (Tiscali) overgezet worden. Heb van de CD alleen de ini bekeken en dingen zoals VPI/VCi gekopieerd en rest laten staan gezien ik een server heb draaien met de nodige mappings en andere IP range. Kreeg eerst activatiepagina waar ik op activeren heb gedrukt en toen had ik internet. Heb wel nog enige tijd gekost om alle DNS'en van mijn domein weer goed te zetten. Heb ook DynDNS geprobeerd te gebruiken maar lijkt iig met me MX-records problemen te geven...
Versturen van mail via hun smarthost (smtp.telfort.nl) ging eerst niet maar lijkt nu wel te werken nadat ik een mail heb proberen te ontvangen via pop3 en mail heb gestuurt via me telfort mail adres.
Wel waardeloos alsnog dat ik nu ineens op allerlij blacklists sta en daarvoor op geneen, zelfs niet op die van dynamische IP's...
Ook meteen ff maar me abo zelf omgezet zodat ik het officieel Telfort abo heb. Krijg ik iig nieuwe modem die hopelijk wel op DMZ te zetten is en bespaar 5eucent per maand... wel eenmalig 14,95.
Hopelijk gaat me internetsnelheid (12mbit) ook wat omhoog.
XoReP wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:16 (13%)