Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 28 oktober 2002

quote:
gjs schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:55:
Hebben meer mensen mail problemen bij speedlinq ?

Een vriend van mij zit bij speedlinq, hij kon zelf geen mail meer sturen via mail.speedlinq.nl, dit heb ik hem laten veranderen in smtp.telfort.nl en dat werkt nu weer.

Ik kan hem echter nog steeds geen mail sturen (sinds 21mei) , ik krijg dan:

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <xxx@yyy.speedlinq.nl>
(reason: 550 Relay not permitted.)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.:
>>> DATA
<<< 550 Relay not permitted.
550 5.1.1 <xxx@yyy.speedlinq.nl>... User unknown <<< 503 valid RCPT command must precede DATA

Via multikabel precies dezelfde foutmelding, maar via gmail komt de mail wel aan.
Ja hiero ook zelfs met mail versturen ik heb deze aanpassing gedaan voor het verstuurprobleem.

Probleem: U krijgt de melding "503 valid RCPT command must precede DATA"

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door authenticatie problemen. U kunt bij onze servers op 2 manieren authenticeren:

1) Door in te loggen op de SMTP server. Dit kunt u doen door de optie 'Deze server vereist verificatie' aan te zetten in uw e-mail programma. ( standaard )

Scoobydoobydoo

quote:
pven schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:13:
Ik heb nog nooit mail kunnen verzenden via mail.speedlinq.nl ; wel via mail.yyy.speedlinq.nl (dat werkt momenteel nog steeds).
Heeft bij hem dus tot vorige week zonder problemen gewerkt.
De helpdesk adviseert om een telfort adres aan te maken, maarja dat lost de bereikbaarheids problemen van het speedlinq mailaccount natuurlijk niet op.

gjs wijzigde dit bericht 29-05-2008 21:47 (3%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Scoobydoobydoo

dubbelpost

gjs wijzigde dit bericht 29-05-2008 21:47 (96%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

hallo allen , ikzelf heb ook al sinds de invoering van telfort mail ipv speedlinq problemen.
als ik mezelf een email stuur dan komt deze vaak (onduidelijk wanneer wel of niet) aan. In de verzendende mailbox krijg ik dan een foutmelding terug :
all relevant MX records point to non-existent hosts or (invalidly) to
IP addresses

iemand tips, want de helpdesk helpt niet..... ben bijna radeloos

Gaat dit over je Speedlinq adres? Zo ja, dan is de enige tip die ik kan geven: niet meer gebruiken. Als je Telfort adres al werkt, kun je die in gebruik nemen en anders gmail ofzo. Het verbaast me niet dat de helpdesk niet helpt. Onterecht trouwens, want overal wordt geroepen dat je dezelfde e-mail adressen kunt blijven gebruiken, dus mogen ze er ook wel wat moeite in steken om ervoor te zorgen dat het ook echt zo is. Maar ik persoonlijk zou het niet de moeite waard vinden om me daar druk over te maken (en al helemaal niet voor 70 ct per minuut...)

Vraag verhuizing / overstap naar Telfort internet:

Dit is de situatie: Ik gebruik mijn Speedlinq verbinding niet meer omdat ik bij mijn vriendin ben ingetrokken (nu helft van mijn SL snelheid :') ) en binnen enige maanden zullen wij verhuizen.

Nu lijkt mij het volgende het beste: Ik zeg mijn SL nu op (opzegtermijn na een jaar is een maand) en vraag vervolgens voor Telfort internet met vast bellen op het nieuwe adres.

Nu is mijn vraag: is dit inderdaad het voordeligste? Ik kan niets vinden over aansluitkosten bv.

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
Wow, een mail met een aankondiging:
quote:
Geachte abonnee,

Als gevolg van de storing op ons netwerk de afgelopen week, zal onze netwerkleverancier de komende weken in het weekend onderhoudswerkzaamheden uitvoeren om dergelijke storingen in de toekomst te voorkomen. Op http://www.speedlinq.nl vindt u een actueel overzicht van data en tijdstippen waarop de werkzaamheden plaatsvinden.

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat er tijdens deze werkzaamheden enkele kortere onderbrekingen plaats zullen vinden in uw internet- en, indien van toepassing, vast bellen verbinding. Onze excuses voor de overlast.

Ondervindt u na afronding van deze werkzaamheden toch nog problemen met uw internet- of vast bellen verbinding dan raden wij u aan om uw modem uit te schakelen en na 20 seconden weer in te schakelen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Klantenservice
Joepie, nieuw modem (ZyXEL) en installatie instructies ontvangen! Da's in ieder geval ruim op tijd. Nu maar wachten tot ik 'in de loop van de dag geen verbinding meer zal hebben'.

Beste mensen,

Ik heb gister 30 min met die helpdesk gebelt van speedlinq.. -.- En wat kwam eruit dat ik mijn splitter er weer tussen moest doen, en als het dan nog aan hield dat er een ticket word verzonden. Maar nu heb ik dat DMT tooltje gedownload en ik zie een enorme piek ergens op de lijn. kan dit te maken hebben met de kwaliteit van de lijn?

(ze hebben me al op 8mbit gezet)

Probleem:
Soms als telefoon word opgenomen knalt hele verbinding eruit, of telefoon werkt gewoon niet. Af en toe ook slechte download snelheden, met pieken en dalen.

Zie hier:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 16:34:18
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 697,72 / 9,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 9,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 75 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 109 / 113
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 347 / 61

Plaatje op imageshack (popups!)

edit//
Heb even dia DMT tool verbinding op ADSL 1 gezet. nu is breedbante 1024 / 8000 precies..
Modulatie is nu ook G992.1 annex a.

Ook is er iets veranderd in grafiek,
Plaatje op imageshack (popups!)

Xentor wijzigde dit bericht 31-05-2008 13:10 (9%)

Ok dan, ik wil bij Speedlinq / Telfort netjes gaan melden dat ze de afgelopen maanden niets bij me af hebben geschreven. Uiteraard ga ik daar geen 70 cent per minuut voor betalen.

Heeft iemand een email-adres of een normaal adres voor me waar ik dit kan melden?
quote:
pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:11:
Ok dan, ik wil bij Speedlinq / Telfort netjes gaan melden dat ze de afgelopen maanden niets bij me af hebben geschreven. Uiteraard ga ik daar geen 70 cent per minuut voor betalen.

Heeft iemand een email-adres of een normaal adres voor me waar ik dit kan melden?
Volgens de brief die ik ontving wordt er in mei niets afgeschreven en wordt er in juni een hoger bedrag dan normaal geincasseerd dit omdat ze de administraties bij elkaar onderbrengen... of zoiets.

Maar als jij al langer een betalingsprobleem hebt, tja vul een formulier in op de site, bellen helpt toch niets.

Na 3 maanden geen abonnement meer te hebben staan mijn Speedlinq email-adres en homepage nog steeds actief!

Alleen kan ik niet meer FTP-en naar mijn homepage site omdat mijn FTP-programma zegt dat ik per se via het FreeSurf domein moet komen.

Weet iemand hier een workaround voor? Kan ik met een analoog modem o.i.d. misschien inbellen op het FreeSurf netwerk?

Volkert wijzigde dit bericht 01-06-2008 13:21 (4%)

quote:
pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:11:

Waarom zou je dat überhaupt doen ? :P

quote:
timsollet schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Waarom zou je dat überhaupt doen ? :P
Omdat ze er toch wel achter komen. Is het dit jaar niet, dan is het wel volgend jaar. :)

Ik ga naar formulieren op de site kijken. Dank! :)
In Bourtange sinds 23:30 op 1 juni:
DHCP-server wordt gecontacteerd...

Laten we hopen dat het deze keer geen 3-4 dagen duurt :)

23:49: Weer up...

HeldereM wijzigde dit bericht 01-06-2008 23:51 (7%)

Yep, hier in Poeldijk(Westland) 0174 sinds een paar minuten ook geen ip-adres meer.
Soortgelijke storing als dat er eerder was.

"Gelukkig" was dit te verwachten.
Op de site bij Speedlinq, staat daadwerkelijk informatie..................... (werd wel eens tijd voor wat meer transparantie ;)
Hieronder kunt u zien op welke dagen en tijdstippen het onderhoud gepland staat:
Vrijdag 30 mei 2008 tussen 23.00 en 07.00
Zaterdag 31 mei 2008 tussen 23.00 en 08.00
Zondag 1 juni 2008 tussen 23.00 en 07.00

Dus ik ga morgen wel weer internetten via me eigen lijn >:)

Edit: 23:53 hier ook weer up :)

EurOtiC wijzigde dit bericht 01-06-2008 23:55 (59%)

Je weet niet wat je niet weet!

@Xentor: wat voor modem en abonnementssoort gebruik je ?, hoe ziet het "eruitknallen van de hele verbinding" eruit ? Was dat ook de reden voor het begrenzen op 8Mbps ?

De te bereiken snelheid is een functie van de afstand tot de telefooncentrale (de tooltjes geven ook maar een schatting van de te bereiken snelheid en zijn maar zo goed als de gegevens waarmee ze gevoed worden), en de lijnkwaliteit speelt ook een rol.

Henk16383 wijzigde dit bericht 03-06-2008 12:43 (43%)

ik heb nog geen brief gekregen over de overgang....?

ik wacht er al sinds begin april op, omdat ik een sneller abbonement wil, maar er wordt geadviseerd te wachten tot ik naar telfort ben overgezet....pffffff

quote:
Heeft u nog geen brief met uw nieuwe gebruiksgegevens ontvangen?Speedlinq en Telfort zijn druk bezig met de technische voorbereidingen voor de migratie. Speedlinq levert internet via verschillende netwerken. De migratie wordt in delen, per netwerk, uitgevoerd. Op dit moment is de migratie van klanten die gebruik maakten van het Tiscali netwerk reeds afgerond. Deze klanten zijn geinformeerd en maken inmiddels gebruik van het Telfort internet netwerk.
In mei 2008 gaat de migratie van de klanten die gebruik maken van het BBned netwerk van start. Deze migratie zal lopen van half mei tot eind juli. Uiteraard wordt u hierover tijdig geïnformeerd.

Reg. datum: 28 oktober 2002

Kan nu niet bellen (@telfort/speedlinq) Boxtel, reboot modem helpt niet en hij meld wel goed aan bij tel.telefoniedienst.nl. Kiestoon nummer draaien hierna geen toon meer :?

Spoedy wijzigde dit bericht 03-06-2008 19:27 (17%)

quote:
eperon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:23:
ik heb nog geen brief gekregen over de overgang....?

ik wacht er al sinds begin april op, omdat ik een sneller abbonement wil, maar er wordt geadviseerd te wachten tot ik naar telfort ben overgezet....pffffff
Ik wordt er ook verdrietig van. Van de telfort helpdesk (27-5):
De planning is dat alle abonnementen halverwege juni over zijn, hierna ontvant u per post de gegevens waarmee u in kunt loggen op de site van Telfort, hier kunt u dan uw abonnement wijzigen.
Ik heb een lijn via KPN.

Ik heb het zelfde probleem.
Postcode 6641

kan niet bellen en niet gebeld worden. :(
quote:
Spoedy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:25:
Kan nu niet bellen (@telfort/speedlinq) Boxtel, reboot modem helpt niet en hij meld wel goed aan bij tel.telefoniedienst.nl. Kiestoon nummer draaien hierna geen toon meer :?

Het moet niet gekker worden eerst vrijdag een mailtje dat ze gingen werken.

En nu op de website telfort een mededeling dat er storing is op de voip....

Komt het nog steeds slecht uit want ik moet een telefoontje plegen maar alla ze vermelden het tenminste.

ohja het linkje http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=8388

Reg. datum: 29 november 2001

Ik heb sinds maandag geen dsl signaal meer. Er schijnen volgens de helpdesk meer bbned klanten "per ongeluk" afgesloten te zijn. Ik heb vandaag wel een brief gehad dat mijn lijn 27 juni naar telfort gemigreerd wordt...
Iemand een idee hoe lang zo'n geintje duurt om opnieuw aangesloten te worden?

Ook bij 0485 (via BBNed) als kengetal begint het gedonder. Sinds gisteravond geen telefoon, enkel in-gesprek toon. Zou het zin hebben om de helpdesk te bellen? Internet doet het nog wel. Gelukkig. Ik heb de laatste 2 maanden het gevoel dat ik vaker niet dan wel kan bellen c.q. gebeld worden...

Edit: Het advies was om 'beterbellen' nog maar eens te installeren. Ondanks dat er niks veranderd is. "Dan zou het goed moeten komen." Op de een of andere manier krijg ik hier een verkeerd warm gevoel bij...

Edit 2: het heeft inderdaad geholpen...

Paul_K wijzigde dit bericht 05-06-2008 17:01 (31%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws