Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 april 2006

quote:
LCD_viewer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:40:
Voor alle details en wat FAQ : http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx

[...]

Overstappen moet dus wel kunnen. :*)

Denk niet dat de lijn boven de 8 Mbit kan komen vanwege de afstand tot de centrale maarja, er zijn genoeg mogelijkheden om het modem te tweaken en op een bepaalde snelheid te laten intrainen.
Heb ook die brief gekregen en geprobeerd om via mijntelfort mijn abonnement te wijzigen. Maar inloggen lukt wel en kan alle gegevens van mijn abonnement zien. Maar als ik wil inloggen, wat moet als je je abonnement wil wijzigen, dan werkt de gegeven combinatie van username en wachtwoord steeds niet.
Navraag bij de helpdesk levert op dat men de migratie van bbned naar telfort nog niet afgerond heeft. Met sprak over binnen een maand ongeveer.

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

Reg. datum: 30 november 2007

quote:
wouter1971 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:37:
[...]

Heb ook die brief gekregen en geprobeerd om via mijntelfort mijn abonnement te wijzigen. Maar inloggen lukt wel en kan alle gegevens van mijn abonnement zien. Maar als ik wil inloggen, wat moet als je je abonnement wil wijzigen, dan werkt de gegeven combinatie van username en wachtwoord steeds niet.
Navraag bij de helpdesk levert op dat men de migratie van bbned naar telfort nog niet afgerond heeft. Met sprak over binnen een maand ongeveer.
Rekeningen, gegevens en mail kun je allemaal via telfort nu benaderen. Je hebt alleen nog geen telfort rekeningen gehad.

En die wijziging kan pas als je echt bij telfort zit, dus na de migratie. ;)

Hier in Abcoude geen internet. Voor't modem is alles ok (DSL, ATM en internet) maar surfen gaat niet.... Wellicht een DNS probleem?
/Edit: hmm, vreemd, werkt nu ineens weer... Nieuwste firmware maar eens flashen. Gebruik toch geen telefonie via de speedtouch, en vind het wel erg lastig dat je niet vanuit Vista in de setup kan komen.

miloman wijzigde dit bericht 21-05-2008 18:58 (43%)

AlCoHoL? :)

Het viel me gisteren op dat ik ineens allemaal gegevens mis in mijn modem?
http://haargel.nl/noip.jpg

Na reboot van me modem waren de gegevens gisteren weer terug.
Vanmorgen zag ik echter dat de info weer weg was?

Het heeft voor de rest geen impact op m'n verbinding maar ben toch benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke storing?

Je weet niet wat je niet weet!

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Gelukkig is mijn verbinding er afgelopen nacht, als vanouds, weer binnen twee dagen even uitgeknald om enkele minuten later weer online te komen. Ik was even bang dat ze dat gefixed hadden. :/
Reg. datum: 17 mei 2008

Ik had echt bijna een maand lang geen telefoon. Vandaag beetje bezig mee geweest en opeens deed die het. Weet iemand wanneer speedlinq echt niet meer bestaat want ik heb nog niks van telfort gekregen.

su

quote:
Weet iemand wanneer speedlinq echt niet meer bestaat want ik heb nog niks van telfort gekregen.
Volgens mij is de overgang een heel eind compleet, zijn ze bezig met iedereen over te zetten naar hun eigen systeem. Ik de de brief ook gehad. Kan inloggen op telfort.nl en zo, en zou binnenkort info krijgen het aangepaste inbel/inlog-gebeuren voor internet (de telefoon staat goed, volgens hun en kan zo blijven).
Ik merkte een verschil met telefoneren sinds het weer werkt (een goeie week): mijn vriendin ziet opeens mijn nummer op haar telefoon als ik haar bel. Onder het SL regime werkte dat niet. Er lijkt dus verbetering in de lucht te zitten. De kwaliteit van het telefoongeluid is ook verbeterd.
N.b.: voor speedtouch 716 users: volgens de brief is het modem gewoon geschikt voor gebruik bij Telfort.

Reg. datum: 30 november 2007

Aangezien hopelijk binnenkort overstap op telfort, met mijn speedlinq zat ik even te denken hoe het ook alweer zat met dat modem.
Ik heb bijbetaald voor een speedtouch 780 wireless modem, is deze nou eigendom van SP/ Telfort of van mij.
Ik geloof het laatste maar heb geen zin daar later achter te komen.

Reg. datum: 13 juli 2007

Mijn Copperjet is echt van mij. Heb er destijds 69 euro voor betaald (meen ik), die ik dan via zo'n kortingsvoucher teruggekregen heb. Dit was in 2006. Ik kan me niet voorstellen dat ze later op bruikleen overgegaan zouden zijn, maar dit weet ik niet zeker. Telfort heeft dit tenslotte ook later gewijzigd...

Ik vraag me trouwens af wat zo'n provider moet met al die oude modems, zeker als ze de boel vervangen omdat het oude modem niet meer werkt met de nieuwe techniek...

Duss..........................
Reg. datum: 13 maart 2001

Als ik mijn abbo wil wijzigen bij Telfort komt er de volgende melding:
quote:
Melding
Helaas kunnen we uw verzoek voor het wijzigingen van uw abonnement hier niet in behandeling nemen. Neem voor het wijzigen van uw abonnement contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0900-9596 (¤ 0,30 p/min).
Is er iemand die zijn abbo al wel heeft kunnen wijzigen?

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
P. Mekes schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:05:
Als ik mijn abbo wil wijzigen bij Telfort komt er de volgende melding:

[...]

Is er iemand die zijn abbo al wel heeft kunnen wijzigen?
Ja hoor, meteen nadat ik de brief had ontvangen dat ik over was op Telfort (ipv SL).

Heb jij die brief al wel ontvangen?

Er schijnt op het moment een storing te zijn bij Telfort, die volgens verhalen van gebruikers in ieder geval betrekking lijkt te hebben op de activatie pagina's, de postcode check en het wijzigen van het VOIP wachtwoord. Ik sluit niet uit dat het wijzigen van je abonnement hier ook mee te maken zou kunnen hebben.

Zie ook: http://gathering.tweakers...ist_messages/1294045/last

Reg. datum: 08 juli 2007

Hallo,
Ik ben genaaid door Speedlinq doordat men is overgegaan op het netwerk van Tiscali Wholesales a.k.a KPN heb ik super slecht verbinding van 45kb en tevens heb ik de brief nog steeds niet ontvangen om de instellingen te bewerkstelligen.......IK WEET NU AL DAT IK HET ABONNMENT GA OPZEGGEN :( :( .....ik moet niks hebben van KPN deze wettelijke, witte (legaal) en beschermde kaal plukkerij bedrijf heb ik niks mee te schaften :( . Is al erg dat ik een budget abonnement heb voor mijn telefonie, maar ik ga naar BBned en als ik nog goedkoper kan naar een ander bedrijf. Ja ik wil af van mijn Bel Budget abonnement is toch van de zotte dat je 11 Euro moet betalen voor niks en allemaal excl. BTW :(

Op zouten met dat KPN gebeuren goed gekeude geldklopperij op lichterij van het eerste uur. Basta geen KPN.

Reg. datum: 05 november 2002

.............En bedankt voor deze zinnige bijdrage aan de discussie..............

Reg. datum: 08 juli 2007

quote:
kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:10:
.............En bedankt voor deze zinnige bijdrage aan de discussie..............
Jij hebt lekker praten, jij hebt de brief al binnen gekregen; ik zat op een heel betrouwbare BBned netwerk. Nu moet ik overgaan op het Tiscali Wholesale netwerk en ik moet je even erop wijzen dat ik al eerder op die Wholesale netwerk zat en dat viel bar en boos tegen. Dus ik weet drommels goed waar ik het over heb.

Drommels en nog eens drommels dat ik uberhaupt voor Speedlinq een jaar gelden heb gekozen!

Duss..........................
Reg. datum: 13 maart 2001

quote:
kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:07:
[...]

Ja hoor, meteen nadat ik de brief had ontvangen dat ik over was op Telfort (ipv SL).

Heb jij die brief al wel ontvangen?
Yep, die brief heb ik vorige week ontvangen. Vanaf 21 mei zou ik helemaal over zijn. Inloggen op Telfort lukt dus wel, alleen het wijzigen van mijn abbo dus niet. Vreemd dus?

Acties: [view][quote]

Door: bjck
Moderator I&N
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
EurOtiC schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:21:
Het viel me gisteren op dat ik ineens allemaal gegevens mis in mijn modem?
[afbeelding]

Na reboot van me modem waren de gegevens gisteren weer terug.
Vanmorgen zag ik echter dat de info weer weg was?

Het heeft voor de rest geen impact op m'n verbinding maar ben toch benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke storing?
Hoe kom je aan een ingestelde MTU van 1492? Dat is best apart...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden in een nieuwe configuratietool:
http://speedlinq.nl/beterbellen.exe

Reg. datum: 30 maart 2007

Blegh. ook beetje belachelijk. doe je de postcode check op speedlinq (jaartje geleden) staat er max 20 mbit. Dat abbonement bestel je, haal je er net 11 mbit uit en een lijn die er steeds uit knalt. Bel je er over word je nog eens 3 mbit naar beneden gehaald dus zit ik op een 8 mbit lijn. Wat maar met 800 kb gaat ipv de 20 mbit. Ik had wel verwacht dat het wat lager zou liggen maar zoveel?. nu het ook is overgestapt nara telfort staat er ook dat ik max 15 mbit maar op mijn locatie kan hebben. beetje krom vind ik zelf.

iemand tips?

Weet toevallig ook iemand hoe snel het momenteel eigenlijk gaat met glasvezel aanleg?

Plaats: Oldenzaal

Nu wordt het spannend (nouja, over 2 weken dus):

"Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Speedlinq internetabonnement met sp-nummer 'spXXXXXX@telfort.nl' per 11 juni 2008 omgezet wordt naar het Telfort netwerk.

U zult in de loop van die dag geen internetverbinding meer hebben en dat is voor u het teken dat de omzetting afrond is. Dat is het moment waarop u uw nieuwe modem kunt installeren. Gebruik hiervoor de Installatiehulp die bijgesloten was in onze eerdere brief."

Nog geen brief met installatiehulp gezien, alleen die met de inloggegevens, maar vooruit... Als ik tegen die tijd het modem maar heb, ga ik er vast wel uitkomen. Zit overigens op BBNed, dan zal er techinisch iets meer om te zetten zijn dan op KPN of BabyXL.
Zoals ik het begrepen heb, zou het pas na deze omzetting mogelijk zijn om over te stappen naar het Telfort 20Mb abbo.

AlCoHoL? :)

quote:
bjck schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:37:
[...]

Hoe kom je aan een ingestelde MTU van 1492? Dat is best apart...
Dat staat gewoon zo in me config.
Als ik die backup zie ik het volgende terugkomen:

[ ip.ini ]
ifconfig intf=loop mtu=1492 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1492 group=lan linksensing=off
ifconfig intf=ETHoA_1 mtu=1492 group=wan linksensing=off

Wat zou het volgens jou moeten zijn dan ?
En ik heb nu nog steeds dezelfde "storing", dat de gegevens missen na reboot van modem zijn ze weer terug en internet werk in principe gewoon prima.

Je weet niet wat je niet weet!

Ik heb 4 weken geleden verhuizing schriftelijk doorgegeven aan speedlinq, alleen nog niks vernomen (verhuisverzoek per 1 juni 2008) hoe lang gaat dat duren bij speedlinqapen?
Zie bui al hangen dat ik na verhuizing eerste maanden nog internetloos zal zijn
(werkelijke verhuizing zal pas half juni ofzo zijn)

Justin2000 wijzigde dit bericht 28-05-2008 21:39 (9%)

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

Hebben meer mensen mail problemen bij speedlinq ?

Een vriend van mij zit bij speedlinq, hij kon zelf geen mail meer sturen via mail.speedlinq.nl, dit heb ik hem laten veranderen in smtp.telfort.nl en dat werkt nu weer.

Ik kan hem echter nog steeds geen mail sturen (sinds 21mei) , ik krijg dan:

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <xxx@yyy.speedlinq.nl>
(reason: 550 Relay not permitted.)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.:
>>> DATA
<<< 550 Relay not permitted.
550 5.1.1 <xxx@yyy.speedlinq.nl>... User unknown <<< 503 valid RCPT command must precede DATA

Via multikabel precies dezelfde foutmelding, maar via gmail komt de mail wel aan.

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

@Justin: ik denk niet dat er nog veel speedlinqapen zijn, zo tegen het eind van de migratie naar Telfort. Hoe lang het nog gaat duren, kan niemand hier je vertellen, vrees ik. Vanwege diezelfde migratie...

@gjs: werkt spXXXXXX@telfort.nl wel? Ik heb hier geen problemen, maar ik heb het speedlinq adres ook alsmede de mailservers meteen verbannen, toen bleek dat alles netjes in mijn telfort box bezorgd werd en ik die ook met pop3 leeg kon trekken. Testmail naar speedlinq komt overigens gewoon aan (in de telfort box).

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Ik heb nog nooit mail kunnen verzenden via mail.speedlinq.nl ; wel via mail.yyy.speedlinq.nl (dat werkt momenteel nog steeds).

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: