Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
Hoe zit het op het moment in zeeland (meliskerke om precies te zijn)?

Een goede kennis van de familie moet ik helpen, want haar beltegoed is ondertussen al op en nog geen soelaas. Ik heb alle mogelijkheden uit de sp geprobeerd en met de tiscali instellingen kom ik het verst. Dat had zij ook gehoord van de helpdesk voordat de telecomprovider haar verbinding verbrak door prepaid tekort.

In het speedtouch modem gaan alle checks van het internet goed, maar naar google verbinden lukt niet. De progress bar onderin firefox gaat niet verder dan de helft.
Telefonie blijft nog steeds op een rood kruis staan.

quote:
Jogai schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:04:
Hoe zit het op het moment in zeeland (meliskerke om precies te zijn)?

Een goede kennis van de familie moet ik helpen, want haar beltegoed is ondertussen al op en nog geen soelaas. Ik heb alle mogelijkheden uit de sp geprobeerd en met de tiscali instellingen kom ik het verst. Dat had zij ook gehoord van de helpdesk voordat de telecomprovider haar verbinding verbrak door prepaid tekort.

In het speedtouch modem gaan alle checks van het internet goed, maar naar google verbinden lukt niet. De progress bar onderin firefox gaat niet verder dan de helft.
Telefonie blijft nog steeds op een rood kruis staan.
Modem al laten resetten? Zover bekend is moet alles weer werken namelijk..
Alleen de helpdesk kan echt zeggen of het niet goed is aan die lijn..

Reg. datum: 21 maart 2007

Sinds zondag 18 mei plotseling geen internet meer in regio 071 (leiden). Hebben daar meer mensen last van?

quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:10:
[...]

Modem al laten resetten? Zover bekend is moet alles weer werken namelijk..
Alleen de helpdesk kan echt zeggen of het niet goed is aan die lijn..
Tientallen malen opnieuw opgestart zowel via het menu als stekker er een minuutje uit. Is dat nog niet goed genoeg?

Zijn er meer mensen waarbij sinds de lijn weer werkt, de snelheid enorm tegenvalt?

Het is niet supertraag, maar ik haal ook zeker niet meer de snelheden als voorheen.

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Heb afgelopen week periodes gehad dat ik offline was: een uurtje, een avond, een paar minuten.

Ben helaas sinds zondagochtend volledig offline. Het lijkt erop alsof de problemen zich verschuiven :(

I'm just taking care of business

Reg. datum: 09 februari 2008

quote:
Jogai schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:19:
[...]

Tientallen malen opnieuw opgestart zowel via het menu als stekker er een minuutje uit. Is dat nog niet goed genoeg?
nee, modem naar fabrieksinstellingen resetten, installatie cd pakken en modem opnieuw configureren.

Niet vergeten de telefoon weer naar de laatste nieuwe instellingen te configureren.
Als het goed is heb je daar pas geleden een brief over gehad met de nieuwe instelgegevens.

ik had dezelfde klachten, het leek of er een verbinding tot stand kwam, maar uiteindelijk gebeurde er niets.

suc6.

Xilence wijzigde dit bericht 19-05-2008 10:40 (9%)

quote:
Xilence schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:38:
[...]

nee, modem naar fabrieksinstellingen resetten, installatie cd pakken en modem opnieuw configureren.

Niet vergeten de telefoon weer naar de laatste nieuwe instellingen te configureren.
Als het goed is heb je daar pas geleden een brief over gehad met de nieuwe instelgegevens.

ik had dezelfde klachten, het leek of er een verbinding tot stand kwam, maar uiteindelijk gebeurde er niets.

suc6.
Ok, bedankt, vanavond even proberen. Momenteel zit ik in een serverbunker en het enige contact met de buitenwereld is via internet.

Reg. datum: 21 maart 2007

Net de helpdesk gebeld en internetstoring komt nog steeds voor in het westen van het land!

Reg. datum: 17 maart 2007

Ik heb sinds zondag 18 mei ineens geen internet meer. Wel DSL verbinding, meer geen ip-adres.
Net nog de helpdesk gebeld (7 minuten in de wacht gestaan met mobiel).
Er is nog steeds een storing bij KPN en ze zijn ermee bezig......

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
pcvanvliet schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:21:
Zijn er meer mensen waarbij sinds de lijn weer werkt, de snelheid enorm tegenvalt?

Het is niet supertraag, maar ik haal ook zeker niet meer de snelheden als voorheen.
Tot en met Zondag bij mij ook zeer tegenvallende snelheden.
Daarna starten mijn modem spontaan opnieuw op en toen waren alle problemen over.

Misschien is het een reset waard.

quote:
pcvanvliet schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:21:

Bij mij :) Ik haal opeens 1/5 van de snelheid die ik normaal gesproken haalde. Nu 200kbyte/s, voorheen 1mbyte/s.

Modem al herstart, kabels gecheckt, maar geen resultaat.
quote:
eborn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:15:
[...]

Bij mij :) Ik haal opeens 1/5 van de snelheid die ik normaal gesproken haalde. Nu 200kbyte/s, voorheen 1mbyte/s.

Modem al herstart, kabels gecheckt, maar geen resultaat.
Ja, dit zal zeker aan de andere kant liggen. Duidt er dus op dat de problemen nog lang niet uit de wereld zijn. Jammer...want ik haalde de laatste tijd prettige snelheden (soms wel 2 MB/s)

Echt Hemaaaaaa
Reg. datum: 17 januari 2001

Net gebeld met Speedlinq. De problemen zijn een kwartier geleden opgelost (volgens de melding).
Speedlinq probeer nu alle klanten weer van internet te voorzien.
Ze hopen dit vandaag gerealiseerd te hebben.

Volgens zegge kun je zelf modem uitzetten, 10 sec wachten, en daarna modem weer aanzetten.
Met wat geluk krijg je dan weer een IP-adres.

GSM.... Geen Snoer Meer

quote:
DutchBoy2000 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:35:
Net gebeld met Speedlinq. De problemen zijn een kwartier geleden opgelost (volgens de melding).
Speedlinq probeer nu alle klanten weer van internet te voorzien.
Ze hopen dit vandaag gerealiseerd te hebben.

Volgens zegge kun je zelf modem uitzetten, 10 sec wachten, en daarna modem weer aanzetten.
Met wat geluk krijg je dan weer een IP-adres.
Je zult het dan dus nog wel even met lagere snelheden moeten doen volgens mij. Ik hoop dat ze dit nog wel weten te optimaliseren.

Echt Hemaaaaaa
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
pcvanvliet schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:38:
[...]

Je zult het dan dus nog wel even met lagere snelheden moeten doen volgens mij. Ik hoop dat ze dit nog wel weten te optimaliseren.
Hoop het ook. Zojuist is de lijn weer up gegaan (geconstateerd vanaf werk). Maar snelheid is idd bagger.
Wellicht is nu nog een reset van het modem nodig om die snelheid weer terug te krijgen.

GSM.... Geen Snoer Meer

Reg. datum: 17 mei 2008

Internet dat ik geen problemen mee wel woendag even offline,maar nu werkt van telefoon niet meer vanaf 20:45.Modem een paar keer opgestart helpt niks.

Reg. datum: 11 juni 2007

Ook hier in 079 doet de telefoon het inene niet meer.

Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
Boattail schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:08:
Ook hier in 079 doet de telefoon het inene niet meer.
Hier ook in Groningen telefoon eruit (nu is mn moeder trouwens net weer aan het bellen) Steeds ingesprek, geen foutmeldingen.. Betreft Speedlinq BBned

Reg. datum: 17 mei 2008

quote:
ToFast schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:19: klop het zelfde (074) Hengelo :( :( :( 8)7
[...]

Hier ook in Groningen telefoon eruit (nu is mn moeder trouwens net weer aan het bellen) Steeds ingesprek, geen foutmeldingen.. Betreft Speedlinq BBned

Reg. datum: 08 februari 2008

is de speedlinq newsserver de moeite waard?

Untouchablezz10 wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:34 (82%)

quote:
DutchBoy2000 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:15:
Wellicht is nu nog een reset van het modem nodig om die snelheid weer terug te krijgen.
Ben benieuwd, maar bij mij lost dat niets op :)
Reg. datum: 30 juni 2001

quote:
Untouchablezz10 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:23:
is de speedlinq newsserver de moeite waard?
Als je een SL abonnement hebt kun je dat toch gewoon uitproberen? Weliswaar met maar 1 thread en gecapte snelheid maar retentie zal geen verschil in zitten.

Reg. datum: 15 mei 2008

Bij mij ook de telefoon eruit. Constant ingesprek. Regio 0516

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Bond wil compensatie voor netwerkstoring KPN

De Consumentenbond heeft aanbieders van internet- en telefoondiensten dinsdag opgeroepen klanten uit eigen beweging te compenseren voor de netwerkstoring bij KPN vorige week.

Het telecombedrijf acht het zeer onwaarschijnlijk dat particuliere klanten op compensatie kunnen rekenen. ADSL-internetaanbieder Xs4All laat de deur nog op een kiertje staan.

Compensatie

"Bij een storing van drie dagen zou een compensatie van tien procent van het maandgeld op zijn plaats zijn", rekent de Consumentenbond de aanbieders voor. "Dit zou automatisch in mindering kunnen worden gebracht op de eerstvolgende factuur."

KPN

Het telecombedrijf KPN reageert hierop met de boodschap dat klanten altijd een brief kunnen opsturen waarin zij de hinder door de storing, uiteenzetten.

"Afhankelijk van de voorwaarden in hun contract krijgen zij daarvoor vervolgens compensatie", legt een woordvoerder van KPN uit. Toch zou daarvan bij particulieren in de meeste gevallen geen sprake zijn.

Xs4All

Xs4All, dat ADSL-internet aanbiedt via het getroffen netwerk, legt uit dat in de contracten met particulieren geen compensatieregeling is vastgelegd bij eventuele storingen. Bij zakelijke klanten is daarvoor wel een clausule opgesteld. Dat zou betekenen dat particulieren niet voor compensatie in aanmerking komen.

"Maar zo'n grote storing als nu hebben we nog niet gehad. Dus misschien komen we de klanten deze keer wel tegemoet." Volgende week verwacht de internetprovider hierover meer duidelijkheid te kunnen geven.
Beetje jammer dat Speedlinq en/of Telfort niet bij naam worden genoemd.

Pagina: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: