Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Als alleen de condensator kapot is kun je er zo weer een nieuwe inzetten. Wel goed om zetten anders ontploft die gelijk weer. En wel de goede waarde er weer inzetten. Kan bijna niks fout gaan. Behalve als er wat meer kapot is dan alleen de condensator. ;)
Ik wil de voeding voor de zekerheid toch maar vervangen mja ik moet wel weten wat waar zit he
thnx voor de hulp

If it ain't broke...

Misschien iets voor de TS.
2 value for money merken, LC-Power en Sirtec.
LC-power komt goed uit de tests, qua performance en prijs.
Sirtec zijn Highpower voedingen (Enlight, Chieftec)

Beide goedkoop en goed !

Sirtec review:
http://www.techpowerup.com/reviews/Sirtec/ATX-410-212

lc-power review: http://www.teccentral.de/...-LC6550-Power-Silent.html
Ik heb de v2.0 versie (zwart 12cm fan).
Stil, stabiel, koel. Ben er dik tevreden mee.

KillerAce_NL wijzigde dit bericht 16-05-2008 20:40 (39%)

Kom ook op onze COD4/BHD servers spelen ! @NL

Conscript reporting.

Hay.

Ik heb hier een PC staan die soms vastlopers geeft.
Zelf verdenk ik hier de matige PSU van aangezien dit een B-merk is. (Merk is GEAA of iets dergelijks, het is niet goed meer te lezen, maar dat het een B-merk is, is in ieder geval zeker.)

Dit zijn de specs van de PSU:
code:
1
2
3
4
5
6
+3.3V = 26A
+5V = 30A
+12V = 12A
-5V = 0.5A
-12V = 0.8A
+5 VSB = 2A

Dit moet dan een 400W PSU zijn. :')

Zoieso ben ik geen voorstander voor B-merk PSU's, maargoed, het is niet mijn PC. :) (Ik raad mensen altijd A-merk PSU's aan, en dan kopen ze toch eigenwijs een cheap-ass Trust PSU ofzo... Onbegrijpelijk :/)

Specs PC:

ECS P4M800Pro-M2 (= mobo)
Intel Pentium D915 (2x 2.8GHz)
1x 1GB DDR2 667MHz
2x HDD
2x Optical
ATi Radeon 9600

Bedankt. :)

MensionXL wijzigde dit bericht 16-05-2008 21:10 (3%)

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Ruun Ruun! Get to da CHOPPAAH!

Ik ben van plan volgend maand een nieuwe pc aan te schaffen. Me systeem zal uitbreidbaar zijn, maar overklocken zit er waarschijnlijk niet in.

Nieuwe specs:
Intel Q9300
Asus P5E Dit kan dus niet als ik sli wil, daarom de P5N-D Striker 2 formula
Kingston 4 GB DDR2-800 2x2gb
3x 500gb hdd twee in raid0
4x led fans

Nou heb ik een 8800gts 320mb van me vorige pc met een ZM600HP-zalman, als ik me nieuwe pc aanschaf zal ik er 2x 9800gtx erin doen. De vraag is zal mijn me huidige voeding het trekken.

Ps. ik kom er maar niet uit, de P5E is crossfire ready, betekend dit dan dat ik geen SLI kan doen?

Brainsz wijzigde dit bericht 17-05-2008 14:43 (9%)
Reden: mobo's veranderen:P + ram

Computers are useless. They can only give you answers.

quote:
MensionXL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:09:
Hay.

Ik heb hier een PC staan die soms vastlopers geeft.
Zelf verdenk ik hier de matige PSU van aangezien dit een B-merk is. (Merk is GEAA of iets dergelijks, het is niet goed meer te lezen, maar dat het een B-merk is, is in ieder geval zeker.)

Dit zijn de specs van de PSU:
code:
1
2
3
4
5
6
+3.3V = 26A
+5V = 30A
+12V = 12A
-5V = 0.5A
-12V = 0.8A
+5 VSB = 2A

Dit moet dan een 400W PSU zijn. :')

Zoieso ben ik geen voorstander voor B-merk PSU's, maargoed, het is niet mijn PC. :) (Ik raad mensen altijd A-merk PSU's aan, en dan kopen ze toch eigenwijs een cheap-ass Trust PSU ofzo... Onbegrijpelijk :/)

Specs PC:

ECS P4M800Pro-M2 (= mobo)
Intel Pentium D915 (2x 2.8GHz)
1x 1GB DDR2 667MHz
2x HDD
2x Optical
ATi Radeon 9600

Bedankt. :)
De Intel Pentium D915 heeft een TDP van 95 Watt.
2 HD's en 2 opticals verbruiken zo'n 50 Watt.
De Radeon 9600 verbruikt zo'n 25 Watt denk ik.
Samen is dit 170 Watt.
De 12 voltlijn van de voeding kan maar 144 Watt leveren waarschijnlijk dus jouw probleem. ;)

quote:
Brainsz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:15:
Ik ben van plan volgend maand een nieuwe pc aan te schaffen. Me systeem zal uitbreidbaar zijn, maar overklocken zit er waarschijnlijk niet in.

Nieuwe specs:
Intel Q9300
Asus P5E Dit kan dus niet als ik sli wil, daarom de P5N-D Striker 2 formula
Kingston 4 GB DDR2-800 2x2gb
3x 500gb hdd twee in raid0
4x led fans

Nou heb ik een 8800gts 320mb van me vorige pc met een ZM600HP-zalman, als ik me nieuwe pc aanschaf zal ik er 2x 9800gtx erin doen. De vraag is zal mijn me huidige voeding het trekken.

Ps. ik kom er maar niet uit, de P5E is crossfire ready, betekend dit dan dat ik geen SLI kan doen?
Intel Q9300 heeft een TDP van 95 Watt.
De Geforce 9800GTX verbruikt max zo'n 175 Watt twee hiervan dus 350 Watt.
3 HD's en waarschijnlijk ook wel een DVD nemen 50 Watt.
Zit je samen op 495 Watt.
De Zalman ZM600HP kan een combined power van 504 Watt leveren op de 12 voltlijnen.
Wat dus net genoeg is. :)

-The_Mask- wijzigde dit bericht 17-05-2008 19:43 (31%)

***Specs*** -*-*Intel Core 2 Duo E6300 @ 3,4GHz - ATi Radeon HD4850

Reg. datum: 02 januari 2007

Ik heb een probleem met mijn voeding, geloof ik (hoe toepasselijk in dit topic :) )

Ik heb het volgende systeem:
Athlon X2 5600+ (89W)
M2N4-SLI
8800GTS 320MB
2 HD's, 1x WD 160GB en 1x Samsung 200GB
2 optische drives
En last but not least qua belangrijkheid in dit topic: de voeding. CoolerMaster RS430.

Mijn computer doet zo nu en dan een herstart, zomaar plotseling, tijdens zware dingen, maar niet regelmatig. Soms gebeurt het weken niet, dan ineens een paar dagen achter elkaar.

Ik verdenk al een tijdje mijn voeding, zeker omdat SpeedFan rare waardes aangeeft:
+3,3V: 3,31V
+5V: 5,00V
+12V: 11,78V (in de BIOS schommelt dit steeds tussen de 11,77V en de 11,84V)
-12V: -1,25V
-5V: -8,78V

Nu heb ik als leek op het gebied van electriciteit geen idee of dit slecht is of niet, het kan zijn dat SpeedFan afwijkt met de -12V en de -5V, maar is het schommelen van de voltages dat in de BIOS wordt aangegeven erg? Zou het herstarten nog een ander probleem kunnen hebben? Ik heb al geprobeerd de pc op een ander stopcontact aan te sluiten (van een andere groep hier in huis), maar dat maakt geen verschil qua waardes. Ik neem aan dat deze voeding genoeg prik levert voor deze pc?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning

quote:
Jakkus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:07:
Ik heb een probleem met mijn voeding, geloof ik (hoe toepasselijk in dit topic :) )

Ik heb het volgende systeem:
Athlon X2 5600+ (89W)
M2N4-SLI
8800GTS 320MB
2 HD's, 1x WD 160GB en 1x Samsung 200GB
2 optische drives
En last but not least qua belangrijkheid in dit topic: de voeding. CoolerMaster RS430.

Mijn computer doet zo nu en dan een herstart, zomaar plotseling, tijdens zware dingen, maar niet regelmatig. Soms gebeurt het weken niet, dan ineens een paar dagen achter elkaar.

Ik verdenk al een tijdje mijn voeding, zeker omdat SpeedFan rare waardes aangeeft:
+3,3V: 3,31V
+5V: 5,00V
+12V: 11,78V (in de BIOS schommelt dit steeds tussen de 11,77V en de 11,84V)
-12V: -1,25V
-5V: -8,78V

Nu heb ik als leek op het gebied van electriciteit geen idee of dit slecht is of niet, het kan zijn dat SpeedFan afwijkt met de -12V en de -5V, maar is het schommelen van de voltages dat in de BIOS wordt aangegeven erg? Zou het herstarten nog een ander probleem kunnen hebben? Ik heb al geprobeerd de pc op een ander stopcontact aan te sluiten (van een andere groep hier in huis), maar dat maakt geen verschil qua waardes. Ik neem aan dat deze voeding genoeg prik levert voor deze pc?
Als eerste heb je het vinkje wel weggehaald bij automatisch restarten na een BSOD. ;)
Daarna het schommelen van de voltages tussen 11,77 en 11,84 dat is vrij normaal en aangezien er maar een klein verschil tussen zit is er helemaal geen probleem. ;)
Maar als je het niet vertrouwd zou je als je een multimeter hebt het voltage kunnen meten aan een molex connector de gele draad is 12 volt en zwart is ground. Als je geen beschikking hebt over een multimeter kun je met Speedfan het voltage tussen idle en load proberen uit te lezen. Dus stress je videokaart goed met bijvoorbeeld AtiTool d.m.v. een Scan for Artifacs. En draai tegelijk Orthos zakt het voltage bij Speedfan of op de multimeter heel erg in dan kan de voeding het niet aan. Of valt de PC weer uit dan kun je ervan uitgaan dat de voeding het niet trekt. Mits de temperatuur van de CPU, videokaart en moederbord niet te warm wordt. ;)

Maar dan nu het sommetje. :)
De Athlon X2 5600+ heeft een TDP van 89 Watt.
De 8800GTS 320MB verbruikt zo'n 145 Watt maximaal.
2 HD's en 2 opticals verbruiken samen ongeveer 50 Watt.
Plus nog 30 Watt voor andere onderdelen.
Zit je samen op 314 Watt dit is iets meer dan 26 ampere, dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.

Ik weet alleen niet welke voeding van CoolerMaster je hebt er zijn er meer die RS430 heten. ;)
Maar er is een RS430 voeding die maar 19 ampere kan leveren op de 12 voltlijn en dan is je voeding inderdaad wat aan de krappe kant. ;)

Nee, ik heb degene met 2 12V-lijnen die respectievelijk 14A en 15A leveren.

Ik draaide SP2004 (ik weet de officiële naam van het programma niet meer) voor beide cores, en daarnaast AtiTool. Volgens speedfan veranderen de waardes niet drastisch, de +12V-lijn gaat wel naar 11,65V. Verder loopt mijn pc niet vast of herstart hij. De afgelopen dagen heb ik 1x een blauw scherm gehad, maar dat was een driverissue, de rest van de herstarts zijn altijd herstarts zonder een blauw scherm, meestal voorafgegaan door een stokkend geluid uit de boxen.

Dan de temperaturen: Volgens CoreTemp wordt mijn CPU ongeveer 45 graden Celcius, en volgens Speedfan zo rond de 65. Echter denk ik dat dit een sensorprobleem is, omdat de koeler niet bijzonder heet aanvoelt en ik zeker weet dat de koelpasta goed zit.Ik heb echter het idee dat de northbridge wel erg heet wordt, dus misschien verwart mijn pc de 2 temperaturen, en zit daar het probleem. Mijn videokaart komt nooit boven de 70 graden uit. Ook de voeding voelt niet bijzonder warm aan.

Maar als ik het zo merk is volgens mij mijn voeding niet het probleem, maar mijn northbridge, dus zal ik buiten dit topic verder moeten gaan. In ieder geval erg bedankt voor de hulp :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning

Conscript reporting.

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Ik wil een nieuwe 600 wat voeding aanschaffen van het merk corsair, maar er valt me iets heel vreemds op. Het merk corsair leverd een 620 & 650 wat voeding, maar de prijs verschild nogal van elkaar! Ook hebben ze allemaal een andere typeaanduiding wat hetg voor mij er niet makkelijker van maakt. Wie heeft ervaringb met de producten van Corsair en kan mij nader uitleggen wat onderstaande typeaanduidingen betekenen en wat het qua prijs uitmaakt.

Ik ehb zelf al vele gezocht maar verder dan de verschillen in de aansluitingen kom ik nie :z

Het gaat om onderstaande voedingen:

Plaatje op imageshack (popups!)

ps: hope krijg ik een plaatje meteen zichtbaar in het forum, dus niet via een link?

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

quote:
Op de site http://www.corsair.com kan je gewoon alle info vinden hoor. Er zijn 3 verschillende reeksen: HX, VX en TX. Ze verschillen in output, kabels en aansluitingen, aantal connectoren, modulair of niet modulair, grootte van fans en een klein verschil in geluidsproductie. Verder kan je op www.silentpcreview.com (en elders) veel info en reviews vinden over de corsair voedingen.

quote:
Jakkus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:49:
Nee, ik heb degene met 2 12V-lijnen die respectievelijk 14A en 15A leveren.

Ik draaide SP2004 (ik weet de officiële naam van het programma niet meer) voor beide cores, en daarnaast AtiTool. Volgens speedfan veranderen de waardes niet drastisch, de +12V-lijn gaat wel naar 11,65V. Verder loopt mijn pc niet vast of herstart hij. De afgelopen dagen heb ik 1x een blauw scherm gehad, maar dat was een driverissue, de rest van de herstarts zijn altijd herstarts zonder een blauw scherm, meestal voorafgegaan door een stokkend geluid uit de boxen.

Dan de temperaturen: Volgens CoreTemp wordt mijn CPU ongeveer 45 graden Celcius, en volgens Speedfan zo rond de 65. Echter denk ik dat dit een sensorprobleem is, omdat de koeler niet bijzonder heet aanvoelt en ik zeker weet dat de koelpasta goed zit.Ik heb echter het idee dat de northbridge wel erg heet wordt, dus misschien verwart mijn pc de 2 temperaturen, en zit daar het probleem. Mijn videokaart komt nooit boven de 70 graden uit. Ook de voeding voelt niet bijzonder warm aan.

Maar als ik het zo merk is volgens mij mijn voeding niet het probleem, maar mijn northbridge, dus zal ik buiten dit topic verder moeten gaan. In ieder geval erg bedankt voor de hulp :)
Aangezien jouw voeding twee 12 voltlijnen heeft kan de ene natuurlijk heel erg inzakken en de andere niet. Waarschijnlijk meet Speedfan de eerste 12 voltlijn deze wordt meestal alleen door het moederbord en de CPU gebruikt. En aangezien er op de eerste 12 voltlijn 168 Watt kan worden geleverd en jouw CPU maar 89 Watt nodig heeft ligt hier het probleem waarschijnlijk niet.
De tweede 12 voltlijn die kan 180 Watt leveren. De videokaart verbruikt hiervan zo'n 145 Watt, dan blijft er nog maar 35 Watt over voor HD's, opticals en fans. Wat wel wat weinig is dus het zou wel aan de voeding kunnen liggen. ;)
Als je een multimeter hebt zou je de 12 voltlijn kunnen meten. Door de aansluitingen van de multimeter in een molex stekker te drukken. :)

Ik heb helaas geen multimeter, en de komende weken ook geen tijd om langs een winkel te gaan om er een te leen te vragen o.i.d. (examens :X ), maar daarna zal ik kijken, ik heb nl. dan zoals jij het zegt 2 HD's, 2 optische drives en mijn videokaart op die lijn hangen. Ik moet ook zeggen dat ik een tijdje 1 schijf minder heb gehad en dat het toen minder erg was. Mocht dit het geval zijn, is er een mogelijkheid om meer van de ene 12V-lijn te gebruiken om zo de andere wat minder werk te geven?

Edit: Ik zat net te typen met een muziekje op de achtergrond, en toen herstartte hij ook ineens. Volgens mij kunnen we om die reden de overbelasting wel weglaten, anders zou hij tijdens spellen helemaal nooit meer iets moeten kunnen doen. Ik heb hem even op een stopcontact uit een andere groep aangesloten, even kijken of hij voorlopig nog herstart, anders zou dat het kunnen zijn. De temperaturen kunnen het ook niet zijn, want hij staat nog maar net aan en niets in de kast voelt erg warm aan.

Misschien ook maar eens een andere videokaartdriver installeren, ik heb het idee dat het meer is geworden sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd, en sindsdien heb ik ook die nieuwe driver van Nvidia, al is het niet de hoofdreden, want daarvoor had ik het ook al. Maar ik heb bijna het idee dat het stopcontact gaar is.

Volgens deze site is het verbruik van de 8800GTS 320MB trouwens geen 165 Watt:
http://www.xbitlabs.com/a...20MB-roundup_8.html#sect0
(de eerste link die ik kon vinden met het verbruik van een 320MB-kaart zonder dat het hele systeem meegerekend werd).
Ik neem trouwens aan dat een gedeelte van dat verbruik ook over het PCI-express-slot gaat, dat weer van de 1e 12V-lijn gaat?

Jakkus wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:26 (57%)

quote:
Jakkus schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:51:
Ik heb helaas geen multimeter, en de komende weken ook geen tijd om langs een winkel te gaan om er een te leen te vragen o.i.d. (examens :X ), maar daarna zal ik kijken, ik heb nl. dan zoals jij het zegt 2 HD's, 2 optische drives en mijn videokaart op die lijn hangen. Ik moet ook zeggen dat ik een tijdje 1 schijf minder heb gehad en dat het toen minder erg was. Mocht dit het geval zijn, is er een mogelijkheid om meer van de ene 12V-lijn te gebruiken om zo de andere wat minder werk te geven?
Misschien ook een optical minder er aan hangen helpt ook weer een beetje. ;)
Je kunt het wel van de andere afhalen maar dan zul je draadjes moeten solderen en door knippen. ;)

Die 20-25 watt die ik steeds hoor over opticals, verbruiken ze dat ook als ze niets doen, of alleen als er een CD-tje ronddraait?

Reg. datum: 06 september 2007

Als ze niks doen zullen ze ook vrijwel niks verbruiken. Ik denk dat 25W tijdens het branden op 16x oid is.

Bij mij zat er niets in op het moment dat hij vastliep, dus daar zal het niet aan liggen.

De pc is trouwens niet meer uit zichzelf opnieuw opgestart sinds ik driver 162.25 i.p.v. 175.16 heb geinstalleerd en ik de voedingskabel in een ander stopcontact heb gedaan (uit een andere groep). Wat de oplossende factor is weet ik niet, maar het hielp in ieder geval. Toch bedankt voor je hulp, -The_Mask- :)

Ik zoek een algemeen verkrijgbare modulaire voeding van minimaal 400 Watt, ter vervanging van mijn huidige Zalman die een hoop herrie is gaan maken sinds een paar dagen.

Nu kwam ik uit bij de Coolermaster Real Power M520, maar kan niet achterhalen of de 24p stekker voor het moederbord uit twee delen bestaat.

Zit al vanaf 23:00 te zoeken op Google, naar reviews en foto's, maar vaak staat de stekker te onduidelijk op de foto. Ook de PDF documentatie op de website van de fabrikant geeft geen duidelijkheid. De ene review spreekt over een 24p stekker, de andere over een 20p/24p stekker, waardoor het alsmaar onduidelijker wordt.

Misschien een GoT'er die zelf zo'n voeding heeft of ooit heeft ingebouwd? Dit is geen luiheid van mijn kant, maar vind het zo lullig dat ik straks 35 km moet fietsen (OV staking) en misschien met lege handen thuiskom..

Moederbord waar de 20p stekker op moet is een Gigabyte GA-8SGXP-FJ. (Fujitsu Siemens)

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 05:35:
Zit al vanaf 23:00 te zoeken op Google, naar reviews en foto's, maar vaak staat de stekker te onduidelijk op de foto.
Na 30 seconden zoeken kwam ik hier uit. Dat zijn toch daadwerkelijk losse 4-pins connectoren die je naast je ATX connector of met een aparte connector op het moederbord kan verbinden. Al gebruikt je moederbord geen 4-pins connector, hoef je ze ook niet aan te sluiten. Nu ben ik geen Pool, maar hier staat dat de connector 20+4 pinnen is. Dit houdt in dat de 4 extra pinnen op de aparte kabel zitten en de ATX-connector zelf 20 pinnen heeft.

[edit]
GoT heeft moeite met de URL:
http://www.hoopla.pl/Cool...Modularny,prod,58944.html

The Zep Man wijzigde dit bericht 20-05-2008 06:00 (46%)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Dat zijn losse P4-stekkers (2de afbeelding)

http://www.enermaxusa.com/catalog/images/ps_701ax2_4_big.jpg
Hij bedoeld of de ATX stekker zoals in het eerste beeld letterlijk 20 + 4p is, of een solide blok van 24.

Volgens de specificaties van Coolermaster voldoet de voeding aan ATX Form Factor 12V V2.3 en aan SSI standard EPS 12V V2.9.
Wikipedia zegt daarover;
quote:
  • EPS12V — 24 pin main connector, 8 pin secondary connector, optional 4 pin tertiary connector (Xeon and Opteron) defined in SSI specification
  • ATX12V — 20 pin main connector, 4 pin secondary connector, 8 pin tertiary connector (Pentium 4 and mid/late Athlon XP & Athlon 64)
    • ATX12V 2.0 — 20 pin main connector, 4 pin secondary connector (Pentium 4, Core 2 Duo, and Athlon 64 with PCI Express)
    • ATX12V 2.1 — One 20-pin connector, one ATX12V 4 pin connector. Many power supply manufacturers include a 4 plus 4 pin, or 8 to 4 pin secondary connector instead, which can also be used as the secondary EPS12V connector.
    • ATX12V 2.2 — One 24-pin connector, one ATX12V 4 pin connector. Main Power Connector changed from 20 pin to 24 pin to support PCI-Express requirements.
ATX12V zegt dat je een 20+4p hebt. ATX12v 2.2 zegt echter dat je een 24p cnnector hebt.
De ATX12V 2.3 spec is niet gedefineerd, maar kan me niet voorstellen dat het daarin weer is terug veranderd. Ik zou dus uitgaan van een 24p stekker. De EPS12V spec bevestigd dit.

Hmm dom.. dat het een 24p connect is zegt natuurlijk niets over de uitvoering ervan. Stekker in bovenstaande afbeelding is ook gewoon 24p, dat er toevallig 4p weg te vouwen zijn staat er los van |:(
Als het je helpt, Seasonic-voedingen hebben wel 20+4 main connectors :')

frickY wijzigde dit bericht 20-05-2008 09:06 (130%)

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 05:35:
Ik zoek een algemeen verkrijgbare modulaire voeding van minimaal 400 Watt, ter vervanging van mijn huidige Zalman die een hoop herrie is gaan maken sinds een paar dagen.

Nu kwam ik uit bij de Coolermaster Real Power M520, maar kan niet achterhalen of de 24p stekker voor het moederbord uit twee delen bestaat.

Zit al vanaf 23:00 te zoeken op Google, naar reviews en foto's, maar vaak staat de stekker te onduidelijk op de foto. Ook de PDF documentatie op de website van de fabrikant geeft geen duidelijkheid. De ene review spreekt over een 24p stekker, de andere over een 20p/24p stekker, waardoor het alsmaar onduidelijker wordt.

Misschien een GoT'er die zelf zo'n voeding heeft of ooit heeft ingebouwd? Dit is geen luiheid van mijn kant, maar vind het zo lullig dat ik straks 35 km moet fietsen (OV staking) en misschien met lege handen thuiskom..

Moederbord waar de 20p stekker op moet is een Gigabyte GA-8SGXP-FJ. (Fujitsu Siemens)
Deze Enermax misschien http://www.enermax.com.tw...duct_Display1.asp?PrID=93

Bedankt voor de reacties.

De Enermax voeding heeft zo te zien geen interne fancontroller. (komt een draadje voor de fan uit de voeding)

Ook heeft de 425 uitvoering maar 5 molexconnectoren en 3 SATA connectoren. De duurdere versies hebben meer kabels/modulaire aansluitingen meegeleverd, maar daar zit weer een massieve 24p connector op...

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:14:
Bedankt voor de reacties.

De Enermax voeding heeft zo te zien geen interne fancontroller. (komt een draadje voor de fan uit de voeding)

Ook heeft de 425 uitvoering maar 5 molexconnectoren en 3 SATA connectoren. De duurdere versies hebben meer kabels/modulaire aansluitingen meegeleverd, maar daar zit weer een massieve 24p connector op...
Je kunt er altijd nog splitters aangangen. ;)

Dat probeer ik juist te vermijden, wil zo min mogelijk kabelbende in mijn kast.

Moederbord
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2100 MHz (10.5 x 200) 4000+
Moederbordnaam ASRock ALiveNF6G-GLAN (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce 6150SE-430, AMD Hammer
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
DIMM3: Kingston KTC1G-UDIMM 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM4: Kingston KTC1G-UDIMM 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type AMI (04/09/08)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor Chi Mei A201P1 [20" LCD] (0)

Multimedia
Geluidskaart Realtek ALC662 @ nVIDIA MCP61 - High Definition Audio Controller

Opslag
IDE controller NVIDIA nForce Serial ATA Controller
IDE controller NVIDIA nForce Serial ATA Controller
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf Hitachi HDT725032VLA SCSI Disk Device (298 GB)
Harde schijf MAXTOR STM380215A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station BENQ DVD DD DW1620 (DVD+R9:2.4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:16x/4x, DVD-ROM:16x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)

Er zit nu een Coolermaster 400W. Laat maar komen. v.v

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws