Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 76.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Elm0wer schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:16:
Nieuwe hardware erin dat sneller en beter is dan dat ik nu heb.
E8400
P5K moederbord.

Dat soort dingen.

Deze voeding:
pricewatch: Zalman ZM600-HP
Een E8400 is waarschijnlijk zuiniger dan een E6600, ook al heeft de E8400 een hogere kloksnelheid.
En wat voor grafische kaart wil je erin steken als deze ook zuiniger is dan is een sterkere voeding nergens voor nodig. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ik heb nu een antec nsk6500
Met een 430 watt voeding erin.
Zou deze voeding het ook kunnen trekken als ik deze overzet?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Elm0wer schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:27:
Ik heb nu een antec nsk6500
Met een 430 watt voeding erin.
Zou deze voeding het ook kunnen trekken als ik deze overzet?
Er bestaat wel degelijk een kans dat dat gaat werken, maar dit zul je zelf moeten proberen. ;)
Als het niet werkt zal de PC hoogst waarschijnlijk uitvallen als je de grafische kaarten belast, door een game of GPU benchmark.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ik ga het gwn proberen!
Ik wil je bedanken voor de informatie!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220199

Ik ben bezig met het samenstellen voor een nieuw pc'tje voor mijn ouders alleen weet ik niet zeker of de voeding wel goed genoeg is. Als ik kijk op de site van Club3D voor de videokaart kan ik niet vinden hoeveel watt de kaart gebruikt, maar er staat wel dar je perse een 450 watt voeding nodig hebt. De kast die ik gekozen heb heeft een 380 watt voeding en volgens mij kan dit toch best wel.

De specs:

Club3D Radeon 3850 OC,512MB, GDDR3
Samsung SH-S203D
AMD Athlon 64 X2 4800+
Gigabyte GA-M56S-S3
Samsung Spinpoint T166
Kington 2G
Antec NSK4480B

In de kast zit de EarthWatts 380W, en volgens mij zou dit wel goed moeten gaan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 220199 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:42:
Ik ben bezig met het samenstellen voor een nieuw pc'tje voor mijn ouders alleen weet ik niet zeker of de voeding wel goed genoeg is. Als ik kijk op de site van Club3D voor de videokaart kan ik niet vinden hoeveel watt de kaart gebruikt, maar er staat wel dar je perse een 450 watt voeding nodig hebt. De kast die ik gekozen heb heeft een 380 watt voeding en volgens mij kan dit toch best wel.

De specs:

Club3D Radeon 3850 OC,512MB, GDDR3
Samsung SH-S203D
AMD Athlon 64 X2 4800+
Gigabyte GA-M56S-S3
Samsung Spinpoint T166
Kington 2G
Antec NSK4480B

In de kast zit de EarthWatts 380W, en volgens mij zou dit wel goed moeten gaan of niet?
De AMD Athlon 64 X2 4800+ heeft een TDP van 65 Watt.
Een HD en DVD nemen samen zo'n 25 Watt.
Een Radeon HD3850 neemt zo'n 80 Watt.
Plus nog 50 Watt reserve en andere onderdelen.
Is samen 220 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Antec EarthWatt 380 Watt kan volgens mij 27 ampere leveren wat 324 Watt is, ik weet dit niet zeker, maar de voeding kan in ieder geval meer dan genoeg leveren. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220199

Hartelijk dank voor de berekening.
Kan ik mooi weer een nieuw pc'tje gaan bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Goedeavond leute, (goedemorgen ondertussen :z )

ik heb vanmiddag een andere videokaart besteld, en zit de hele avond al te dubben en te lezen of ik een andere voeding zal (moeten) aanschaffen, maar kom er niet helemaal uit.
Wellicht is er hier iemand die wat duidelijkheid kan/wil geven.

Systeem nu met een Zalman PSU "ZM400B-APS"

Antec Nine Hundred (3x12 cm fan met led, 1x20 cm fan zonder led alle op laagste snelheid)
Asus A8N-E (passief gekoeld)
AMD X2 64 4200+ @ 2630Mhz (5000+) met Arctic Freezer 64 Pro
4x 512 OCZ DDR PC3200
3x SATA hd, 1x IDE hd, 1x cdrom, 1x dvd writer
Asus 7600GT met Zalman VF700 op 5volt -----> dat wordt dus vervangen door een "MSI 8800GT 512 OC Edition".

Ik heb al wat site's bezocht en uit laten rekenen wat ik nodig zou hebben aan watt, en kwam rond de 375 uit. Alleen ik lees van alles over de 12v lijn en ben niet zeker of mijn huidige voeding de 8800GT erbij trekt. Specs van de Zalman 400B staan hier
http://www.extremeoverclo.../Zalman_ZM400B-APS_2.html

Zat al te kijken naar een 500w Zalman en OCZ, waarbij de Zalman mijn voorkeur heeft ivm huidige tevredenheid met voeding en hij is modulair, (altijd handig) maar de OCZ daar in tegen is zeer scherp geprijsd. Maar als mijn huidige voeding het gaat trekken blijft die lekker zitten. ;)

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:06:
Goedeavond leute, (goedemorgen ondertussen :z )

ik heb vanmiddag een andere videokaart besteld, en zit de hele avond al te dubben en te lezen of ik een andere voeding zal (moeten) aanschaffen, maar kom er niet helemaal uit.
Wellicht is er hier iemand die wat duidelijkheid kan/wil geven.

Systeem nu met een Zalman PSU "ZM400B-APS"

Antec Nine Hundred (3x12 cm fan met led, 1x20 cm fan zonder led alle op laagste snelheid)
Asus A8N-E (passief gekoeld)
AMD X2 64 4200+ @ 2630Mhz (5000+) met Arctic Freezer 64 Pro
4x 512 OCZ DDR PC3200
3x SATA hd, 1x IDE hd, 1x cdrom, 1x dvd writer
Asus 7600GT met Zalman VF700 op 5volt -----> dat wordt dus vervangen door een "MSI 8800GT 512 OC Edition".

Ik heb al wat site's bezocht en uit laten rekenen wat ik nodig zou hebben aan watt, en kwam rond de 375 uit. Alleen ik lees van alles over de 12v lijn en ben niet zeker of mijn huidige voeding de 8800GT erbij trekt. Specs van de Zalman 400B staan hier
http://www.extremeoverclo.../Zalman_ZM400B-APS_2.html

Zat al te kijken naar een 500w Zalman en OCZ, waarbij de Zalman mijn voorkeur heeft ivm huidige tevredenheid met voeding en hij is modulair, (altijd handig) maar de OCZ daar in tegen is zeer scherp geprijsd. Maar als mijn huidige voeding het gaat trekken blijft die lekker zitten. ;)

Grtz.
Jouw voeding kan 216 Watt leveren op de 12 voltlijn, dit is een beetje weinig zeg maar. ;)
Jouw PC heeft waarschijnlijk iets meer nodig.
De AMD X2 64 4200+ heeft een TDP van 89 Watt, je hebt hem overgeklokt dus nu zo'n 100 Watt.
4 HD's en 2 opticals nemen max zo'n 72 Watt.
De 8800GT neemt zo'n 105 Watt bij volledige belasting.
Zit je al op 277 Watt en er komen ook nog wat fans bij en wat reserve.
Zit je samen op ongeveer 300 Watt dit moet geleverd worden door de 12 voltlijn en aangezien jouw voeding maar 216 Watt kan leveren op de 12 voltlijn gaat dit waarschijnlijk niet lukken. ;)
300 Watt voor de 12 voltlijn kan al worden geleverd door de meeste 400 Watt voedingen.
Jouw Zalman is denk ik al wat ouder en kan daarom minder leveren op de 12 voltlijn, omdat vroeger het meeste vermogen van de 5 volt en 3,3 voltlijn werd getrokken. Die is bij jouw voeding wat sterker dan gemiddeld. :)
De voedingen van tegenwoordig hebben een veel sterkere 12 voltlijn, neem nu deze Zalman voeding van 360 Watt, deze zou wel voldoen voor jouw PC.
pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2)
Maar voor ongeveer dezelfde prijs kun je de OCZ voeding van 500 Watt halen.
pricewatch: OCZ StealthXStream OCZ500SXS-EU
Dus het is maar net wat je wilt. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ik was er al "bang" voor. De Zalman 400B is inderdaad al wat ouder maar ik heb er ook al jaren plezier van.
Anyway, ik ben gegaan voor de Cooler Master Real Power M520 Modulair.
Nette voeding en genoeg power voor de aankomende jaren.

Thx voor je reply. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb een probleem met mijn computer, hij valt namelijk onregelmatig tijdens het gamen uit, meestal na ongeveer 1 uur hebben gespeeld. Maar het kan ook na 10 minuten of 3 uur gebeuren.

Nu verdacht ik de voeding ervan te weinig vermogen te leveren. Want de temps zijn gewoon onder het limiet. Ik heb een JouJye 350 Watt voeding van ong. 1,5 jaar oud. Sinds de kerst heb ik een 8800GT in deze computer zitten en die werkte tot een maand terug goed sinds ik de reboots begon te krijgen.

Dit zit er in mijn computer:

Intel Core2Duo E6600
P5B Deluxe
Asus 8800GT 512 MB
DVD-RW en DVD-R speler
2x 1GB DDR2-667 XMS2 geheugen
Maxtor 120GB S-ATA
WD 200GB S-ATA
2 System fans
Standaard fan
Pinnacle TV kaart

Zal de 350W cheap-ass voeding voldoen? Of zou het aannemelijk zijn dat de reboots aan de voeding liggen? Alvast erg bedankt voor jullie advies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kevin1Bravo schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:17:
Ik heb een probleem met mijn computer, hij valt namelijk onregelmatig tijdens het gamen uit, meestal na ongeveer 1 uur hebben gespeeld. Maar het kan ook na 10 minuten of 3 uur gebeuren.

Nu verdacht ik de voeding ervan te weinig vermogen te leveren. Want de temps zijn gewoon onder het limiet. Ik heb een JouJye 350 Watt voeding van ong. 1,5 jaar oud. Sinds de kerst heb ik een 8800GT in deze computer zitten en die werkte tot een maand terug goed sinds ik de reboots begon te krijgen.

Dit zit er in mijn computer:

Intel Core2Duo E6600
P5B Deluxe
Asus 8800GT 512 MB
DVD-RW en DVD-R speler
2x 1GB DDR2-667 XMS2 geheugen
Maxtor 120GB S-ATA
WD 200GB S-ATA
2 System fans
Standaard fan
Pinnacle TV kaart

Zal de 350W cheap-ass voeding voldoen? Of zou het aannemelijk zijn dat de reboots aan de voeding liggen? Alvast erg bedankt voor jullie advies :).
Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen de eerste kan 10 ampere leveren hierop zit het moederbord en de CPU aangesloten, deze zal waarschijnlijk wel voldoen.
De tweede 12 voltlijn kan 13 ampere leveren dit is 156 Watt, hier gebruikt de 8800GT zo'n 100 Watt van blijft er nog 56 Watt over voor overige dingen zoals HD's en DVD-RW. Dit is misschien net genoeg, maar de voeding is volgens mij niet echt een A-merk, dus waarschijnlijk heeft die hier wat moeite mee. ;)
Maar krijg je zo maar een reboot zonder BSOD (heb je trouwens automatisch resetten na BSOD wel uit staan) Zo ja dan zou dit wel vreemd zijn meestal gaat de PC uit als de voeding het niet aankan of krijg je BSOD. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds juli 2007 een c2d-E6700 met een 8800GTS(320mb). Er zit een ANTEC SmartPower van 450 Watt in. Nu vind ik dit systeem redelijk koel op de voeding na.

De uitgaande lucht van de voeding wordt ongeveer 40graden. Overigens staat de pc nu gedurende 15uur uit en is de voeding 30graden. Kamertemp is overigens 23graden.

Nu vroeg ik mij af als dit aan de warme kant is?

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 26-05-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
-The_Mask- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:09:
[...]

Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen de eerste kan 10 ampere leveren hierop zit het moederbord en de CPU aangesloten, deze zal waarschijnlijk wel voldoen.
De tweede 12 voltlijn kan 13 ampere leveren dit is 156 Watt, hier gebruikt de 8800GT zo'n 100 Watt van blijft er nog 56 Watt over voor overige dingen zoals HD's en DVD-RW. Dit is misschien net genoeg, maar de voeding is volgens mij niet echt een A-merk, dus waarschijnlijk heeft die hier wat moeite mee. ;)
Maar krijg je zo maar een reboot zonder BSOD (heb je trouwens automatisch resetten na BSOD wel uit staan) Zo ja dan zou dit wel vreemd zijn meestal gaat de PC uit als de voeding het niet aankan of krijg je BSOD. ;)
Die ene link, dat is misschien de hippe of luxere uitvoering. Ik heb een grijze 'saaie' uitvoering.

Ik had eerst Vista geïnstalleerd, toen was er inderdaad geen BSOD met een reboot. In het logboek stond er geen info alleen dat het systeem onverwacht was afgesloten.

Toen besloten maar is terug te stappen naar XP, het zou een driver probleem kunnen zijn. De temperaturen zijn goed maar hij startte weer opnieuw op in XP, zonder enige logboekmelding. Echter toen stond automatisch opnieuw opstarten bij fouten nog aan. Ik probeer nu de fout nog 1 keer te hergenereren, want de Coolermaster M520 staat klaar om te vervangen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:28:
Ik heb sinds juli 2007 een c2d-E6700 met een 8800GTS(320mb). Er zit een ANTEC SmartPower van 450 Watt in. Nu vind ik dit systeem redelijk koel op de voeding na.

De uitgaande lucht van de voeding wordt ongeveer 40graden. Overigens staat de pc nu gedurende 15uur uit en is de voeding 30graden. Kamertemp is overigens 23graden.

Nu vroeg ik mij af als dit aan de warme kant is?
Het is wel warm, maar niet te warm. ;)
Als je geen problemen hebt met de PC zou ik me nergens zorgen om maken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Voor mijn nieuwe setup heb ik een voeding nodig.
De hardware zal bestaan uit:
Intel Core 2 Extreme QX9770 136W
Intel(r) DX48BT2 X48 moederbord met simpele pci-x videokaart
4x Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 2GB
2 hdd's en 1 dvd drive

waar moet ik aan denken? 400W tot 500W?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Johny58 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:26:
2 hdd's en 1 dvd drive

Wat is een simpele PCI-x videokaart? Je bedoeld zeker PCI-e, maar welke?
Kan namelijk wel wat verschil in zitten. Je kan namelijk een oude high-end videokaart bedoeld of een nieuwe low-end en daar zit nogal wat stroom verschil in. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2008 18:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:11:
[...]
4 HD's en 2 opticals nemen max zo'n 72 Watt.
Dat kan zo zijn, maar wie gebruikt nu al die apparaten tegelijk ? Dus al je hdd's op full load, de brander brand, de lezer leest, de cpu, gpu en de rest op volle toeren ?

Hdd's tegelijk kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan vooral in Raid-mode, meerdere opticals tegelijk al minder. En dan zeker icm. de rest op full load. Een beetje reserve kan natuurlijk nooit kwaad, zowiezo draait de voeding het zuinigst bij een belasting van 60 t/m 80 % (gemiddeld).

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Dat kan zo zijn, maar wie gebruikt nu al die apparaten tegelijk ? Dus al je hdd's op full load, de brander brand, de lezer leest, de cpu, gpu en de rest op volle toeren ?

Hdd's tegelijk kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan vooral in Raid-mode, meerdere opticals tegelijk al minder. En dan zeker icm. de rest op full load. Een beetje reserve kan natuurlijk nooit kwaad, zowiezo draait de voeding het zuinigst bij een belasting van 60 t/m 80 % (gemiddeld).
Het is ook maar een indicatie. ;) Precies uitrekenen is niet te doen. :)
Bijvoorbeeld een Intel Celeron Dual-Core E1200 en een Intel Core 2 Duo E6850 hebben alle bij een TDP van 65 Watt. Maar de E1200 verbruikt veel minder, maar hoeveel geen idee? ;)

En het vermogen wat een voeding kan leveren is ook niet precies wat aangegeven staat.
De ene kan een paar ampere meer leveren de andere een paar minder, dit verschil kan zelfs in dezelfde serie voorkomen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Wat is een simpele PCI-x videokaart? Je bedoeld zeker PCI-e, maar welke?
Kan namelijk wel wat verschil in zitten. Je kan namelijk een oude high-end videokaart bedoeld of een nieuwe low-end en daar zit nogal wat stroom verschil in. ;)
Hou me al een tijd niet bezig met videokaarten maar het wordt in ieder geval geen game machine. Hij zal meer als (virtualisatie-)server worden gebruikt. Grafisch boeit het dus allemaal niet zo. Ik heb alleen wel een Matrox TripleHead2Go die perse een Nvidia videokaart nodig heeft. Dus ik verwacht dat het een nieuwere low-end zal worden. (PCI-e inderdaad)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Johny58 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:26:
2 hdd's en 1 dvd drive

De Intel Core 2 Extreme QX9770 heeft een TDP van 136 Watt.
2 HD's en een DVD nemen samen ongeveer 36 Watt.
Een simpel videokaartje 38 Watt.
Dan nog 40 Watt voor wat andere onderdelen en reserve.
Zit je samen op 250 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van 350 Watt is al ruim voldoende dus.
Nieuwe voedingen hebben meestal twee 12 voltlijnen, de eerste zorg meestal voor de power van de CPU en je mobo. Let er dus op dat deze genoeg power kan leveren voor de CPU. Dit wel bij een 350 Watt voeding wel eens wat tegenvallen. ;)

De hier onder genoemde voedingen kunnen in iedergeval wel genoeg leveren.
pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
pricewatch: Seasonic S12II-330
pricewatch: Be Quiet! Straight Power BQT E5-350W, 350W (ATX12V 2.2)
Deze voedingen kunnen meer dan genoeg leveren voor jouw PC, maar een andere kan natuurlijk altijd. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het gaat eigenlijk hier om een oud beestje, maar ik ben bang dat de voeding toch echt net wat te weinig is.

Voeding: Dell OEM 250W
Moederbord: Dell OEM
Processor: Intel Pentium 4 2.4 Ghz
Grafische kaart: Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR-3 (dit was eerst een NVidia GeForce MX420 64MB AGP)
Geheugen: 2x512MB -> Dane-Elec PC2700 (166MHz) Non-ECC 512MB (dit was eerst 256MB)
HDD: Hitachi Deskstar 180GXP 80GB 7200 RPM
Branders: DVD-RAM LG GSA-H55L en CD brander NEC NR-9100A
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Live!

Op dit moment zit er dus een andere grafische kaart en meer geheugen in. Vooral vanwege die grafische kaart denk ik dat 250W een beetje karig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:43:
Het gaat eigenlijk hier om een oud beestje, maar ik ben bang dat de voeding toch echt net wat te weinig is.

Voeding: Dell OEM 250W
Moederbord: Dell OEM
Processor: Intel Pentium 4 2.4 Ghz
Grafische kaart: Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR-3 (dit was eerst een NVidia GeForce MX420 64MB AGP)
Geheugen: 2x512MB -> Dane-Elec PC2700 (166MHz) Non-ECC 512MB (dit was eerst 256MB)
HDD: Hitachi Deskstar 180GXP 80GB 7200 RPM
Branders: DVD-RAM LG GSA-H55L en CD brander NEC NR-9100A
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Live!

Op dit moment zit er dus een andere grafische kaart en meer geheugen in. Vooral vanwege die grafische kaart denk ik dat 250W een beetje karig is..
Heb je dan vastlopers? Of andere rare verschijnselen, zoniet dan zit het wel goed. Dell voedingen zijn namelijk van uitstekende kwaliteit. :)
Een Intel Pentium 4 op 2,4GHz kan een TDP van 59.8 (Northwood) 89(Prescott) Watt hebben.
Je kunt met bijvoorbeeld CPU-z uitlezen of je een Northwoord of Prescott hebt.
Een ATI Radeon X1650 Pro verbruikt zo'n 55 Watt.
Een HD en twee DVD's nemen samen ongeveer 36 Watt.
Heb je een Northwood dan moet je voeding 151 Watt of 13 ampère kunnen leveren op de 12 voltlijn.
Heb je een Prescott dan moet je voeding 180 Watt of 15 ampère kunnen leveren op de 12 voltlijn.
Als jouw voeding dit kan leveren moet het net goed komen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb geen vastlopers, maar ik wou het graag weten of het niet stom was om zo door te gaan. Blijkbaar is dit dus geen probleem. Heel erg bedankt voor al de moeite die je neemt om mij (en zoveel andere mensen) te helpen. ;)

Het is trouwens een Northwood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-03 22:46
Ik ben een beetje een PCtje aan het samenstellen voor iemand en ik wou het liefst een niet al te grote voeding nemen en een stille (dacht zelf aan Be Quiet!)

Hier het systeem:
AMD Athlon X2 6000+
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Geforce 9800GTX
2x2GB OCZ PC6400 4GB
2xSamsung Spinpoint F1 320GB (raid 0)
5 (led) casefans + Fan controller
1 of 2 CCFLs

Ik dacht zelf aan de Be Quiet! Straight Power 450watt, maar ik dacht dat het misschien wat aan de magere kant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The_Ownman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:24:
Ik ben een beetje een PCtje aan het samenstellen voor iemand en ik wou het liefst een niet al te grote voeding nemen en een stille (dacht zelf aan Be Quiet!)

Hier het systeem:
AMD Athlon X2 6000+
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Geforce 9800GTX
2x2GB OCZ PC6400 4GB
2xSamsung Spinpoint F1 320GB (raid 0)
5 (led) casefans + Fan controller
1 of 2 CCFLs

Ik dacht zelf aan de Be Quiet! Straight Power 450watt, maar ik dacht dat het misschien wat aan de magere kant was.
De AMD Athlon X2 6000+ heeft een TDP van 125 Watt.
De Geforce 9800GTX verbruikt max zo'n 160 Watt.
2 HD's en waarschijnlijk ook nog een DVD nemen zo'n 36 Watt.
Zit je samen op 371 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Be Quiet kan 360 Watt leveren op de 12 voltlijnen dit is minder dan de 371 Watt uit de berekening, maar nog wel meer dan genoeg voor de PC. Aangezien de PC in reallife nooit zoveel zal gaan verbruiken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Laatst online: 12-03 22:46
-The_Mask- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:49:
[...]

De AMD Athlon X2 6000+ heeft een TDP van 125 Watt.
De Geforce 9800GTX verbruikt max zo'n 160 Watt.
2 HD's en waarschijnlijk ook nog een DVD nemen zo'n 36 Watt.
Zit je samen op 371 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Be Quiet kan 360 Watt leveren op de 12 voltlijnen dit is minder dan de 371 Watt uit de berekening, maar nog wel meer dan genoeg voor de PC. Aangezien de PC in reallife nooit zoveel zal gaan verbruiken. ;)
Bedankt voor je reply, ik denk dat hij misschien peak ook nog iets meer kan leveren als het echt nodig is, maar die zal hij nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106840

Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen op basis van de BBG. Het gaat hier om het high-end gamesysteem (http://tweakers.net/reviews/861/4). Zelf heb ik hier nog twee veranderingen aan gemaakt:
  1. DVD brander vervangen door een Blu-ray speler (Lite-On LH-20A1S -> Lite-On DH-4O1S)
  2. De enkele harde schijf vervangen voor 2 harde schijven in RAID-0 (Samsung SpinPoint F1 1 TB -> Samsung SpinPoint T166)
Op dit systeem wordt een 24" monitor aansluiten.

Verder wil ik het systeem uitbreidbaar houden, zodat ik niet te snel tegen de beperking oploop van o.a. de voeding.

Ik overweeg nu de Zalman ZM750-HP 750 Watt aan te schaffen ipv. Zalman ZM600-HP 600 Watt, maar mischien is dit 'overkill'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik heb mijn PC geupgrade, en heb nu stabiliteitsissues. Ik moet nog testen of dit inderdaad de voeding is, maar dit is wel redelijk waarschijnlijk. De voeding is van vóór de upgrade.
Ik heb nu:

• MSI P35 Neo2-FIR iP35
• Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz
• Kingston 2x1GB DDR2 PC5300 CL5.0
• Sapphire PCI-e Radeon HD3870 512MB (Samsung 225BW, Samsung 32" TV)
• ATI Radeon 9250 PCI (2x Acer 17" TFT)
• Samsung 750GB SATA300 32MB HD753LJ
• Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA
• Maxtor 250GB IDE
• Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D SATA
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
• Card reader intern

Eén en ander draait hier prima, alleen tijdens games crasht het na een tijdje. Ik heb momenteel een Zalman ZM400A-APF 400 watt voeding.

Ik ben dus beniewd wat voor voeding ik hier voor nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 30-05-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Net een nieuwe grafische kaart gehaalt :D
specs:

m2n asus sli deluxe
am2 5000+
3 gig geheugen (800mhz)
4sata schijfjes
geluidskaart
xfx 8800gtx xt

ik heb nu een 450 watt recom voeding (1x pci-e aansluiting) Computerland zegt dat ik een andere (hogere) voeding moet halen. Ik hala nu een super lage framerate omdat maar 1 voedingkabel aangsloten is op de kaart. Ik kan toch gewoon een splitter kopen dan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 106840 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:28:
Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen op basis van de BBG. Het gaat hier om het high-end gamesysteem (http://tweakers.net/reviews/861/4). Zelf heb ik hier nog twee veranderingen aan gemaakt:
  1. DVD brander vervangen door een Blu-ray speler (Lite-On LH-20A1S -> Lite-On DH-4O1S)
  2. De enkele harde schijf vervangen voor 2 harde schijven in RAID-0 (Samsung SpinPoint F1 1 TB -> Samsung SpinPoint T166)
Op dit systeem wordt een 24" monitor aansluiten.

Verder wil ik het systeem uitbreidbaar houden, zodat ik niet te snel tegen de beperking oploop van o.a. de voeding.

Ik overweeg nu de Zalman ZM750-HP 750 Watt aan te schaffen ipv. Zalman ZM600-HP 600 Watt, maar mischien is dit 'overkill'?
De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
Twee HD's en een Blu-Ray speler nemen zo'n 36 Watt.
De ATI Radeon HD3870X2 neemt max zo'n 175 Watt.
Plus nog 50 Watt voor andere onderdelen en wat reserve.
Zit je samen op 326 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Aangezien de Zalman ZM600-HP 504 Watt combined kan leveren op de 12 voltlijn, houd je zelf nog ruimte over voor nog een ATI Radeon HD3870X2 meer dan genoeg lijkt mij. ;)
Maar als je denkt dat is me veel te weinig dan kun je altijd nog de Zalman ZM750-HP nemen deze kan 720 Watt combined leveren op de 12 voltlijnen. Waardoor je nog een videokaart er kan bij drukken en ook nog een Core 2 Quad samen met nog een handje vol HD's. :P

Anoniem: 85511 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:21:
Ik heb mijn PC geupgrade, en heb nu stabiliteitsissues. Ik moet nog testen of dit inderdaad de voeding is, maar dit is wel redelijk waarschijnlijk. De voeding is van vóór de upgrade.
Ik heb nu:

• MSI P35 Neo2-FIR iP35
• Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz
• Kingston 2x1GB DDR2 PC5300 CL5.0
• Sapphire PCI-e Radeon HD3870 512MB (Samsung 225BW, Samsung 32" TV)
• ATI Radeon 9250 PCI (2x Acer 17" TFT)
• Samsung 750GB SATA300 32MB HD753LJ
• Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA
• Maxtor 250GB IDE
• Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D SATA
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
• Card reader intern

Eén en ander draait hier prima, alleen tijdens games crasht het na een tijdje. Ik heb momenteel een Zalman ZM400A-APF 400 watt voeding.

Ik ben dus beniewd wat voor voeding ik hier voor nodig heb.
Jouw voeding kan 18 ampère leveren op de 12 voltlijn dit is 216 Watt.
De Intel Core 2 Duo E4600 heeft een TDP van 65 Watt.
3 HD's en een DVD-RW nemen samen ongeveer 50 Watt.
De Radeon HD3870 512MB neemt zo'n 100 Watt bij volledige belasting.
De Radeon 9250 PCI zal zo'n 35 Watt verbruiken.
Plus nog 20 Watt voor wat andere onderdelen.
Is samen 270 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Dus het zou inderdaad door de voeding kunnen komen. ;)

DenTeD123 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:35:
Net een nieuwe grafische kaart gehaalt :D
specs:

m2n asus sli deluxe
am2 5000+
3 gig geheugen (800mhz)
4sata schijfjes
geluidskaart
xfx 8800gtx xt

ik heb nu een 450 watt recom voeding (1x pci-e aansluiting) Computerland zegt dat ik een andere (hogere) voeding moet halen. Ik hala nu een super lage framerate omdat maar 1 voedingkabel aangsloten is op de kaart. Ik kan toch gewoon een splitter kopen dan?

Bedankt!
Een splitter is er volgens mij niet, maar je kunt wel een 2 keer molex naar 6 pins PCI-e kopen. ;)
Maar eerst maar eens een berekeninkje want ik geloof niet dat die voeding het aan kan.
De AMD Athlon X2 5000+ heeft een TDP van 89 Watt of 65 Watt ligt aan de revisie.
De 8800GTX zal zo'n 175 Watt verbruiken bij volledige belasting.
4HD's en waarschijnlijk ook wel een DVD nemen samen zo'n 60 Watt.
Plus nog 26 Watt reserve en andere onderdelen.
Zit je samen op 350 Watt als je van 89 Watt CPU uitgaat, dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn. Jouw voeding kan 312 Watt leveren op de 12 voltlijn wat misschien ook nog wel genoeg kan zijn. Als Recom niet het piekvermogen heeft opgegeven. ;)
Dus ik zou zeggen haal maar een 2 keer molex naar 6 pins PCI-e en kijk wat er gebeurd als je bijvoorbeeld 3DMark06 of een game draaid. Stabiel dan kan de voeding het net aan. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2008 18:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Een splitter is er volgens mij niet, maar je kunt wel een 2 keer molex naar 6 pins PCI-e kopen. ;)
Maar eerst maar eens een berekeninkje want ik geloof niet dat die voeding het aan kan.
De AMD Athlon X2 5000+ heeft een TDP van 89 Watt of 65 Watt ligt aan de revisie.
De 8800GTX zal zo'n 175 Watt verbruiken bij volledige belasting.
4HD's en waarschijnlijk ook wel een DVD nemen samen zo'n 60 Watt.
Plus nog 26 Watt reserve en andere onderdelen.
Zit je samen op 350 Watt als je van 89 Watt CPU uitgaat, dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn. Jouw voeding kan 312 Watt leveren op de 12 voltlijn wat misschien ook nog wel genoeg kan zijn. Als Recom niet het piekvermogen heeft opgegeven. ;)
Dus ik zou zeggen haal maar een 2 keer molex naar 6 pins PCI-e en kijk wat er gebeurd als je bijvoorbeeld 3DMark06 of een game draaid. Stabiel dan kan de voeding het net aan. ;)
net 2 keer 3dmark 06 gedraaid, en games als crysis en call of duty 4 op very high gespeelt, geen blauwe schermen of wat dan ook. Draait als een tierelier! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106840

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:11:
[...]

Twee HD's en een Blu-Ray speler nemen zo'n 36 Watt.
De ATI Radeon HD3870X2 neemt max zo'n 175 Watt.
Plus nog 50 Watt voor andere onderdelen en wat reserve.
Zit je samen op 326 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Aangezien de Zalman ZM600-HP 504 Watt combined kan leveren op de 12 voltlijn, houd je zelf nog ruimte over voor nog een ATI Radeon HD3870X2 meer dan genoeg lijkt mij. ;)
Maar als je denkt dat is me veel te weinig dan kun je altijd nog de Zalman ZM750-HP nemen deze kan 720 Watt combined leveren op de 12 voltlijnen. Waardoor je nog een videokaart er kan bij drukken en ook nog een Core 2 Quad samen met nog een handje vol HD's. :P
Bedankt! Kan dus prima uit de voeten met een 600W voeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:26:
[...]

De Intel Core 2 Extreme QX9770 heeft een TDP van 136 Watt.
2 HD's en een DVD nemen samen ongeveer 36 Watt.
Een simpel videokaartje 38 Watt.
Dan nog 40 Watt voor wat andere onderdelen en reserve.
Zit je samen op 250 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van 350 Watt is al ruim voldoende dus.
Nieuwe voedingen hebben meestal twee 12 voltlijnen, de eerste zorg meestal voor de power van de CPU en je mobo. Let er dus op dat deze genoeg power kan leveren voor de CPU. Dit wel bij een 350 Watt voeding wel eens wat tegenvallen. ;)

De hier onder genoemde voedingen kunnen in iedergeval wel genoeg leveren.
pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
pricewatch: Seasonic S12II-330
pricewatch: Be Quiet! Straight Power BQT E5-350W, 350W (ATX12V 2.2)
Deze voedingen kunnen meer dan genoeg leveren voor jouw PC, maar een andere kan natuurlijk altijd. :)
Videokaart is uiteindelijk een ASUS EN8500GT SILENT/HTD/512M geworden. Ik heb zelf nog een poging gedaan het verbruik van de videokaart te vinden, maar kom in de hele handleiding het woord 'watt' of 'TDP' niet tegen. Ik heb de voorgestelde Chieftec besteld. Maar weet niet of ik het er nu wel mee redt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Johny58 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:22:
[...]

Videokaart is uiteindelijk een ASUS EN8500GT SILENT/HTD/512M geworden. Ik heb zelf nog een poging gedaan het verbruik van de videokaart te vinden, maar kom in de hele handleiding het woord 'watt' of 'TDP' niet tegen. Ik heb de voorgestelde Chieftec besteld. Maar weet niet of ik het er nu wel mee redt...
Moet prima werken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik heb net een 9800GX2 gekocht en heb als voeding een Cooler Master Realpower M620W (3x19A op de 12V)
Echter als ik de kaart installeer gaat er op de voeding een rood lampje branden (kortsluiting/overbelasting?) en verder gebeurd er niks.

Die voeding moet toch zwaar genoeg zijn voor de kaart of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vassago schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:
Ik heb net een 9800GX2 gekocht en heb als voeding een Cooler Master Realpower M620W (3x19A op de 12V)
Echter als ik de kaart installeer gaat er op de voeding een rood lampje branden (kortsluiting/overbelasting?) en verder gebeurd er niks.
Wat gebeurd er als je de kaarten 1 voor 1 test werkt het dan wel?
Geen idee de site van CoolerMaster doet het weer eens niet. :'(
Hij doet het inmiddels weer, maar laden kost nog 5 min. :X

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2008 11:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Hoe bedoel je 1 voor 1? het is maar 1 kaart? :)

E8400@3.7Ghz
4GB ram
4Hdds
1x cdrom

Is de rest zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vassago schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:19:
Hoe bedoel je 1 voor 1? het is maar 1 kaart? :)

E8400@3.7Ghz
4GB ram
4Hdds
1x cdrom

Is de rest zo'n beetje.
O sorry is nog vroeg. :P
Dacht dat je een tweede erbij zette. ;)
Jouw voeding is inderdaad wel genoeg. :)
Maar staat er niks in de manual over een rood lampje. Ik kan het in iedergeval niet downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2008 11:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
nee, het enige wat ik kan vinden is dat het PSU failed inhoudt. Maar wat precies zeggen ze er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vassago schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:45:
nee, het enige wat ik kan vinden is dat het PSU failed inhoudt. Maar wat precies zeggen ze er niet bij.
Lijkt dan wel kortsluiting.
Heb je de voeding van de videokaart wel goed aangesloten?
En kun je misschien eens met 1 6 pins PCI-e connector aangesloten booten.
De PC zal dan waarschijnlijk wel aangaan maar gamen zal dan niet/slecht werken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar zodra ik ook maar 1 kabel aansluit op de videokaart houdt hij er al mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Met alleen de 6 pins aansluiting gaat de PC wel aan, maar begint te piepen en geeft geen beeld.
(piep piep piep piep)

Ging ook pas de 2de keer aan, met de 8800GT er weer in ging hij net ook niet in 1x aan.

Klinkt toch alsof de voeding de aanlooptstroom niet trekt?

(had ook kunnen editen natuurlijk |:( )

Iemand in de buurt van Amersfoort die de kaart kan testen :+

[ Voor 18% gewijzigd door vassago op 31-05-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vassago schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:51:
Met alleen de 6 pins aansluiting gaat de PC wel aan, maar begint te piepen en geeft geen beeld.
(piep piep piep piep)

Ging ook pas de 2de keer aan, met de 8800GT er weer in ging hij net ook niet in 1x aan.

Klinkt toch alsof de voeding de aanlooptstroom niet trekt?

(had ook kunnen editen natuurlijk |:( )

Iemand in de buurt van Amersfoort die de kaart kan testen :+
Heb je wel de goede 8 pins PCI-e stekker aangesloten. :9
Niet die CPU power connector. :+
Aan loop stroom van een videokaart stelt namelijk maar weinig voor als het er al is.
Het meeste vermogen wordt er gebruikt tijdens zware 3D applicaties. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

-The_Mask- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:11:
Jouw voeding kan 18 ampère leveren op de 12 voltlijn dit is 216 Watt.
De Intel Core 2 Duo E4600 heeft een TDP van 65 Watt.
3 HD's en een DVD-RW nemen samen ongeveer 50 Watt.
De Radeon HD3870 512MB neemt zo'n 100 Watt bij volledige belasting.
De Radeon 9250 PCI zal zo'n 35 Watt verbruiken.
Plus nog 20 Watt voor wat andere onderdelen.
Is samen 270 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Dus het zou inderdaad door de voeding kunnen komen. ;)
Thnx, ga ik voldoende hebben aan een 500 watt voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 17:17
MSI P35 Neo2-FR
Core 2 Duo E8200 (eventueel overclocken naar 3.6ghz??)
Crosair 4 GB DDR2-800 DHX
Club 3d HD3850 256mb
Samsung 500GB drive
DVD brander
2x casefan
2x ccfl

Zou een Coolermaster Extreme power 430 dit kunnen trekken? Of zou ik toch beter voor een sterkere voeding (bijvoorbeeld OCZ StealthXstream 500watt) moeten gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Vegnagun939 op 02-06-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vegnagun939 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:42:
MSI P35 Neo2-FR
Core 2 Duo E8200 (eventueel overclocken naar 3.6ghz??)
Crosair 4 GB DDR2-800 DHX
Club 3d HD3850 256mb
Samsung 500GB drive
DVD brander
2x casefan
2x ccfl

Zou een Coolermaster Extreme power 430 dit kunnen trekken? Of zou ik toch beter voor een sterkere voeding (bijvoorbeeld OCZ StealthXstream 500watt) moeten gaan?
De Intel Core 2 Duo E8200 heeft een TDP van 65 Watt.
De ATi Radeon HD3850 256MB verbruikt max zo'n 85 Watt.
Een HD en een DVD brander verbruiken samen zo'n 25 Watt.
Plus nog 25 Watt voor overige dingen en wat reserve.
Is samen 200 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.

Wat jouw voeding kan leveren weet ik niet, omdat er verschillende versies zijn van de CoolerMaster Extreme Power die 430 Watt kunnen leveren, maar als je de RS-430-PCAP bedoeld deze kan 19 ampère leveren op de 12 voltlijn. Dit is genoeg en laat zelf nog ruimte over om over te klokken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:30
Mijn pc systeem is:

Intel Core 2 duo E6600 (3500mhz)
4 GB ram geheugen, corsair
1 dvd brander
4 harde schijven
3 Coolers.
MSI 800GT OC

[ Voor 9% gewijzigd door Da_Vince op 03-06-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Da_Vince schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:17:
Mijn pc systeem is:

Intel Core 2 duo E6600 (3500mhz)
4 GB ram geheugen, corsair
1 dvd brander
4 harde schijven
3 Coolers.
MSI 800GT OC
De Intel Core 2 Duo heeft een TDP van 65 Watt op 3,5GHz neemt die zo'n 90 Watt.
4 HD's en een DVD brander nemen zo'n 60 Watt.
Je zal wel een 8800GT OC bedoelen ;) deze neemt zo'n 110 Watt bij volledige belasting.
Plus nog 40 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 300 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Een A-merk voeding van 400/450 Watt kan dit al leveren. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Probleem is dat ik nou een Coolermaster 450 watt, en die trekt het niet denk ik

Voedingsprobleem 8800GT

Hij start alleen goed op, als ik de CPU terug klok naar 2700mhz en 2 harddisk en de brander eruit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Da_Vince schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:43:
Probleem is dat ik nou een Coolermaster 450 watt, en die trekt het niet denk ik

Voedingsprobleem 8800GT

Hij start alleen goed op, als ik de CPU terug klok naar 2700mhz en 2 harddisk en de brander eruit trek.
Kwam net dat topic tegen. ;)
Maar welke voeding heb je er zijn verschillende CoolerMaster voedingen die 450 Watt kunnen leveren.
Realpower of Extreme Power en wat is het typenr. Als je bijvoorbeeld dit typt: CoolerMaster eXtreme Power RP-500-PCAP
Dan weet ik welke je bedoeld of je moet me kunnen vertellen hoeveel ampere die kan leveren op de 12 voltlijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Deze heb ik: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450 Watt,

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=2245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Hallo,
Dit wordt hopelijk mijn nieuwe systeem:
E8400
Gigabyte EX38-DS4
1x Samsung Spinpoint F1
1x dvd-brander
Corsair 2x2GB PC6400

Hierbij koop ik eerst één HD4850. Na een tijdje wanneer ik meer grafische prestatie nodig heb, zet ik er nog een bij in crossfire.

Er wordt gezegd dat de HD4850 een tdp van 120 watt heeft..

Het liefst wil ik een modulaire voeding zodat de niet-gebruikte draden minder goed zichtbaar zijn. Maar ik kon geen modulaire voedingen vinden die tot 70 euro zijn en genoeg stroom leveren en 2 pci-e aansluitingen hebben voor de crossfire.

Ik dacht eerst aan een OCZ StealthXStream,Retail, 500Watt (http://azerty.nl/producte...58761/stealthxstream.html)

Of moet ik toch die van 600 watt nemen? De overige draden kan ik misschien bovenin de dvd-brander weg stoppen..

Edit: Ik heb net deze gevonden: Cooler Master Real Power M520
http://www.alternate.nl/h...1063964&showTechData=true
Er staat : PFC actief, afneembare kabels (Kabel Management) (modulair toch?) en 2 x PCIe.. Dus misschien is mijn zoektocht nu al voorbij..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 03-06-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die voeding kan 264 Watt leveren op de 12 voltlijnen samen wat wel wat weinig is. ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1335/708.gif

Op de 2 de 12 voltlijn kan zelfs, maar 10 ampère worden geleverd, dit is 120 Watt.
En hier zitten de HD's en brander op samen met de fans en de 8800GT OC en dit verbruikt wel wat meer dan 120 Watt die ervoor beschikbaar is. Dit zou dus de stabiliteitsproblemen kunnen veroorzaken.
Om hier zeker van te zijn kun je dit nog met een multimeter doormeten. Voordat je een andere voeding koopt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:17:
Er staat : PFC actief, afneembare kabels (Kabel Management) (modulair toch?) en 2 x PCIe.. Dus misschien is mijn zoektocht nu al voorbij..
een 4870 heeft 2x PCI-e per kaart nodig, dus dan zou er moeten staan 4x pci-e om "4870-crossfire certified" te zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:30:
[...]

een 4870 heeft 2x PCI-e per kaart nodig, dus dan zou er moeten staan 4x pci-e om "4870-crossfire certified" te zijn.
Hier wordt gesproken over een 4850. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

-The_Mask- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:31:
[...]
Hier wordt gesproken over een 4850. ;)
iets te snel gelezen, maar deze zal net als een 2900XT 2 PCI-e stroomkabels nodig hebben lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
vassago schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:

Even terugkomen op mijn eigen probleem, altijd fijn als mensen oplossingen posten :)

Coolermaster 620W vervangen door een Corsair 750W en het systeem werkt als een speer. Het lijkt er dus op dat de Coolermaster M620 niet zwaar genoeg is voor een 9800GX2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:32:
[...]

iets te snel gelezen, maar deze zal net als een 2900XT 2 PCI-e stroomkabels nodig hebben lijkt me
Volgens mij hetzelfde als de HD3850 dus 1 PCI-e connector, maar Google is offline weer online :) dus vind het niet wel weer. ;)

vassago schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:37:
[...]

Even terugkomen op mijn eigen probleem, altijd fijn als mensen oplossingen posten :)

Coolermaster 620W vervangen door een Corsair 750W en het systeem werkt als een speer. Het lijkt er dus op dat de Coolermaster M620 niet zwaar genoeg is voor een 9800GX2 :X
Denk eerder dat de voeding niet meer helemaal in orde was. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2008 17:42 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

-The_Mask- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:37:
[...]
Volgens mij herzelfde als de HD3850 dus 1 PCI-e connector, maar Google is offline weer online :) dus vind het niet wel weer. ;)
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2008

Denk eerder dat de voeding niet meer helemaal in orde was. ;)
Of dat je andere onderdelen te zwaar waren voor je voeding ;) (of wat The Mask zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:40:
[...]

http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2008

[...]

Of dat je andere onderdelen te zwaar waren voor je voeding ;) (of wat The Mask zegt)
Ik kan weinig uit het Duits halen maar zoals hier te zien is heeft die 1 PCI-e connector. ;)
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/9/C/105312/original/10RV770.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2008 17:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.. dus ehh 12 x 34 =408 Watt... Op de 12V lijn begrijp ik het goed?

2 HD4850's gebruiken samen 120 x 2 = 240 Watt...
Dus er blijft 270 Watt over voor de rest..moet ruim voldoende zijn.. Moet die 520 nog x 0.8 (efficiency) of is dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:17:
Hallo,
Dit wordt hopelijk mijn nieuwe systeem:
E8400
Gigabyte EX38-DS4
1x Samsung Spinpoint F1
1x dvd-brander
Corsair 2x2GB PC6400

Hierbij koop ik eerst één HD4850. Na een tijdje wanneer ik meer grafische prestatie nodig heb, zet ik er nog een bij in crossfire.

Er wordt gezegd dat de HD4850 een tdp van 120 watt heeft..

Het liefst wil ik een modulaire voeding zodat de niet-gebruikte draden minder goed zichtbaar zijn. Maar ik kon geen modulaire voedingen vinden die tot 70 euro zijn en genoeg stroom leveren en 2 pci-e aansluitingen hebben voor de crossfire.

Ik dacht eerst aan een OCZ StealthXStream,Retail, 500Watt (http://azerty.nl/producte...58761/stealthxstream.html)

Of moet ik toch die van 600 watt nemen? De overige draden kan ik misschien bovenin de dvd-brander weg stoppen..

Een ATi Radeon HD4850 zal zo'n 110 Watt verbruiken twee dus 220 Watt.
Een HD en een DVD brander nemen zo'n 25 Watt.
Plus nog 40 Watt voor overige onderdelen en wat reserve.
Is samen 350 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen. :)
De Cooler Master Real Power M520 kan 408 Watt leveren samen op de 12 voltlijnen wat dus ruim genoeg is voor die PC. :)
En de voeding is ook modulair ja. ;)
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:52:
Ok.. dus ehh 12 x 34 =408 Watt... Op de 12V lijn begrijp ik het goed?

2 HD4850's gebruiken samen 120 x 2 = 240 Watt...
Dus er blijft 270 Watt over voor de rest..moet ruim voldoende zijn.. Moet die 520 nog x 0.8 (efficiency) of is dat al gedaan?
Moet sneller leren rekenen en typen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2008 17:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja.. toch bedankt.. Alternate levert altijd wat meer informatie dan azerty.. Nu weet ik tenminste welke voeding ik moet nemen.. Wat ook het doel is van dit topic :D.. Nu kan ik gaan wachten op de HD4850...

Oh en de 80% rendement is er al vanaf getrokken natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Dit is niet specefiek voor welke voeding ik moet kopen maar eerder welke graka het beste bij mijn voeding past.

(het is mijn secuindaire PC)
Ik heb een S775 P4 prescott 3 ghz @3,3ghz
Asus P5GD1-VM
atm een 6600 gt silent
2 ide optical drives
1 sata en 1 ide hdd

en een 350w voeding.

Nu wil ik de graka updaten en heb de pech dat ik een PCI-e 1.0a aansluiting heb, dus zal ik in de richting van een 7 series moeten kijken.

Ik heb mijn oog laten vallen op verschillende 7 serie kaarten waaronder: 7900GTO, 7800GTX, 7950 GT, 7900 GT.

Afgaande op jullie advies zal ik er een uit deze lijst aanschaffen. (liefst het hoogst haalbare met mijn huidige voeding)

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:02

Sebazzz

3dp

Blonde Tux schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:44:
Nu wil ik de graka updaten en heb de pech dat ik een PCI-e 1.0a aansluiting heb, dus zal ik in de richting van een 7 series moeten kijken.
Of 8. De 8800 doet het hier prima op een PCIe 1.0 aansluiting.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebazzz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Of 8. De 8800 doet het hier prima op een PCIe 1.0 aansluiting.
of de 9 als je net niet genoeg budget hebt voor een 8800GT en wel voor een 9600GT

en of je 8/9 serie gaat werken op je pci 1.0 bordje hangt af van je chipset, een VIA chipset is a no go (ervaring mee :P)

{edit}
En als hij op deze voeding moet zit je in de midden 7-serie omdat die z'n stroom nog volledig uit het PCI-slot trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 04-06-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

dus met de huidige voeding ga ik het niet redden.

PSU calc geeft totaal iets anders aan....

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blonde Tux schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:44:
Dit is niet specefiek voor welke voeding ik moet kopen maar eerder welke graka het beste bij mijn voeding past.

(het is mijn secuindaire PC)
Ik heb een S775 P4 prescott 3 ghz @3,3ghz
Asus P5GD1-VM
atm een 6600 gt silent
2 ide optical drives
1 sata en 1 ide hdd

en een 350w voeding.

Ik heb mijn oog laten vallen op verschillende 7 serie kaarten waaronder: 7900GTO, 7800GTX, 7950 GT, 7900 GT.

Afgaande op jullie advies zal ik er een uit deze lijst aanschaffen. (liefst het hoogst haalbare met mijn huidige voeding)
Een P4 Prescott van 3GHz heeft een TDP van 85 Watt overgeklokt zo'n 100 Watt.
2 HD's en 2 opticals nemen zo'n 40 Watt.
De videokaarten zitten zo rond de 80 a 95 Watt.
Dit vermogen moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Heb je dus een echt goede 350 Watt voeding die aardig wat ampère kan leveren op de 12 voltlijn dan mag het geen probleem zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Laatst online: 28-05 16:29
Ik hoop dat dit de goede topic is om te vragen

Maar ik heb op dit moment een Tagan 480Watt voeding prima ding nooit problemen mee gehad

Hij geeft nu stroom aan een
E6700 (Overclocked naar 3.2Ghz)
MSI P6N SLI V2
4G Ram (4x1G) Corsair DDR2-800
5 HDD's (2x500GB in Raid0 (Sata), 250G (Sata), 320G (IDE), 50G (IDE)
MSI 8800 GTS 320mb
2x dvd speler/brander (IDE)
En wat case fans.

en doet dit goed geen problemen mee, maar ik zou graag nog een MSI 8800 GTS 320mb willen bij plaatsen gaat deze voeding dat treken of zou ik een nieuwe voeding moeten kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door TheBoef op 05-06-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheBoef schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:22:
Ik hoop dat dit de goede topic is om te vragen
Zou geen betere weten. ;)
Maar ik heb op dit moment een Tagan 480Watt voeding prima ding nooit problemen mee gehad

Hij geeft nu stroom aan een
E6700 (Overclocked naar 3.2Ghz)
MSI P6N SLI V2
4G Ram (4x1G) Corsair DDR2-800
5 HDD's (2x500GB in Raid0 (Sata), 250G (Sata), 320G (IDE), 50G (IDE)
MSI 8800 GTS 320mb
2x dvd speler/brander (IDE)
En wat case fans.

en doet dit goed geen problemen mee, maar ik zou graag nog een MSI 8800 GTS 320mb willen bij plaatsen gaat deze voeding dat treken of zou ik een nieuwe voeding moeten kopen?
De Intel E6700 heeft een TDP van 65 Watt overgeklokt naar 3,2 GHz zal die zo'n 80 Watt verbruiken.
5 HD's nemen zo'n en 2 opticals nemen zo'n 70 Watt.
Een nVidia Geforce 8800 GTS 320MB neemt zo'n 120 Watt twee hiervan dus 240 Watt.
Dit is samen 390 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Er zijn alleen meerdere Tagan voedingen van 480 Watt, heb je de TG480-U15 dan kan de nieuwe videokaart er wel bij geplaatst worden heb je echter de TG480-U01 dan kan de voeding het misschien net wel aan of net niet maar daar kom je zelf wel achter als je de nieuwe videokaart erbij hangt. Als die het niet aan kan dan zul je hoog waarschijnlijk last krijgen van een crash tijdens 3D toepassingen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Laatst online: 28-05 16:29
Net even de doos erbij gepakt ik heb de TG480-U22.

En bedankt -The_Mask- voor de snelle en uitgebreide reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheBoef schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:31:
Net even de doos erbij gepakt ik heb de TG480-U22.
Waarschijnlijk moet het wel lukken met die voeding. :)
En bedankt -The_Mask- voor de snelle en uitgebreide reactie !
Graag gedaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb deze vraag al eerder gesteld,en kreeg toen te horen dat ik naar een zwaardere voeding moest kijken daarom hier maar geplaatst.

Sinds ik 2x 8800GT's in SLI geplaatst heb , start mn PC niet in 1 keer. Moet na Power knop ingedrukt te hebben, de reset gebruiken en dan start het wel door.
Krijg dan een melding van mn PC dat er een Boot Failure probleem was.

Dan kan ik gewoon verder zonder probleem. Wel viel de de PC 1x uit terwijl ik vlink bezig was in Call Of Duty 4 :(

Hierdoor ben ik dus genoodzaak om mn huidige voeding te vervangen, probleem is dat ik dus echt niet weet waar ik MINIMAAL naar moet kijken.
Wil wel eentje hebben die niet constant aan z'n top moet werken, want dat zou betekenen dat de koeling ook max moet werken.
Liever eentje die iets meer power heeft,zodat deze gewoon stil zijn werk kan doen.

Systeem is als volg:

Intel E6600 (wordt van de week vervangen door een E8400)
Asus P5N32-e SLi
2x 1GB g-skill
2x 250 S-ATA
2x Club3D 8800GT
NEV DVD-RW
Antec Nine Hundred Case
3x 120mm fans
1x 200mm fans

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Beste allemaal. Ik zit momenteel bij een klant die een probleem heeft met haar videokaart.
Er zit nu simpel ATI kaartje in die waarschijnlijk kapot is. Echter om dat te testen wil ik er even een andere ( die van mij) inzetten. Echter, de voeding die erin zit ken ik totaal niet. Het is een Component PRO 300Wat. Mijn kaart een 7900GT kan op een 300 watter draaien, echter alleen als het een goede voeding is.

Dus, kent iemand deze voeding en zou het lukken met mijn kaart? Verder geen spetterende dingen in de pc overigens., 1 hdd en 1 DVD speler.

Kan t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tomino schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:46:
Beste allemaal. Ik zit momenteel bij een klant die een probleem heeft met haar videokaart.
Er zit nu simpel ATI kaartje in die waarschijnlijk kapot is. Echter om dat te testen wil ik er even een andere ( die van mij) inzetten. Echter, de voeding die erin zit ken ik totaal niet. Het is een Component PRO 300Wat. Mijn kaart een 7900GT kan op een 300 watter draaien, echter alleen als het een goede voeding is.

Dus, kent iemand deze voeding en zou het lukken met mijn kaart? Verder geen spetterende dingen in de pc overigens., 1 hdd en 1 DVD speler.

Kan t?
Als het kan is moeilijk te zeggen ligt aan de rest van de PC en hoeveel ampere de voeding kan leveren op de 12 voltlijn. :)
Maar een Component PRO voeding is gewoon een voeding van de FSP Group met een ander stickertje erop. En de FSP Group maakt A-merk voeding dus er bestaat een kan dat het gaat werken. ;)

seninha schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:03:
Ik heb deze vraag al eerder gesteld,en kreeg toen te horen dat ik naar een zwaardere voeding moest kijken daarom hier maar geplaatst.

Sinds ik 2x 8800GT's in SLI geplaatst heb , start mn PC niet in 1 keer. Moet na Power knop ingedrukt te hebben, de reset gebruiken en dan start het wel door.
Krijg dan een melding van mn PC dat er een Boot Failure probleem was.

Dan kan ik gewoon verder zonder probleem. Wel viel de de PC 1x uit terwijl ik vlink bezig was in Call Of Duty 4 :(

Hierdoor ben ik dus genoodzaak om mn huidige voeding te vervangen, probleem is dat ik dus echt niet weet waar ik MINIMAAL naar moet kijken.
Wil wel eentje hebben die niet constant aan z'n top moet werken, want dat zou betekenen dat de koeling ook max moet werken.
Liever eentje die iets meer power heeft,zodat deze gewoon stil zijn werk kan doen.

Systeem is als volg:

Intel E6600 (wordt van de week vervangen door een E8400)
Asus P5N32-e SLi
2x 1GB g-skill
2x 250 S-ATA
2x Club3D 8800GT
NEV DVD-RW
Antec Nine Hundred Case
3x 120mm fans
1x 200mm fans
De E6600 heeft een TDP van 65 Watt de E8400 trouwens ook. ;)
2 HD's en een DVD brander nemen zo'n 30 Watt.
De nVidia Geforce 8800GT neemt zo'n 100 Watt twee hiervan dus 200 Watt.
Heb je samen 295 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen, zoek dus een voeding die dit kan. Meestal kan een 400/450 Watt A-merk voeding dit wel leveren. :)

[ Voor 43% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2008 17:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb een Codegen 400 Watt voeding en wil de volgende spullen aanschaffen/aansluiten:

1 x Intel E8400 (stock speed)
1 x GigaByte GA-P35-S3G
1 x ATI HD2400 Pro passive
2 x 2 Kingston ValueRam PC6400
2 x SATA HD (250GB + 500GB)
1 x IDE DVD Brander
1 x PCI Haupauge WinTV-PVR-500

Ik had al de eXtreme Power Supply Calculator Pro calculator gebruikt en die kwam op 240 Watt uit.
Maar gezien het om een Codegen (400 watt) gaat, vroeg ik me af of die wel ruim voldoende is om de boel stabiel te laten lopen.

Gaat dat lukken?

En als ik me multiplier lager zet, zou 400 FSB (voor me geheugen) ook nog lukken? :*) :?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TonyTone schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:39:
Ik heb een Codegen 400 Watt voeding en wil de volgende spullen aanschaffen/aansluiten:

1 x Intel E8400 (stock speed)
1 x GigaByte GA-P35-S3G
1 x ATI HD2400 Pro passive
2 x 2 Kingston ValueRam PC6400
2 x SATA HD (250GB + 500GB)
1 x IDE DVD Brander
1 x PCI Haupauge WinTV-PVR-500

Ik had al de eXtreme Power Supply Calculator Pro calculator gebruikt en die kwam op 240 Watt uit.
Maar gezien het om een Codegen (400 watt) gaat, vroeg ik me af of die wel ruim voldoende is om de boel stabiel te laten lopen.

Gaat dat lukken?
De E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's en een DVD-RW nemen samen zo'n 30 Watt.
Een ATI HD2400 Pro neemt zo'n 25 Watt.
Is samen 170 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Ik denk wel dat jouw voeding dit kan leveren maar heb geen idee hoeveel ampere die kan leveren op de 12 voltlijn. Want er zijn wel meer voedingen van 400 Watt van het merk Codegen. ;)
En als ik me multiplier lager zet, zou 400 FSB (voor me geheugen) ook nog lukken? :*) :?
Waarom niet je geheugen is gemaakt om op 400MHz te lopen. ;)
En waarom zou je de multiplier omlaag doen, houd die gewoon op 9 heb je de CPU ook nog op 3,6GHz en dit moet wel lukken met minder dan 1,3 Volt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Thnx damask! het was gelukkig niet meer nodig. De gok maar niet gewaagd en een nieuwe kaart gehaald. Dat bleek het euvel dus geen 7900gt erin :) Thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

-The_Mask- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:51:

De nVidia Geforce 8800GT neemt zo'n 100 Watt twee hiervan dus 200 Watt.
Heb je samen 295 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen, zoek dus een voeding die dit kan. Meestal kan een 400/450 Watt A-merk voeding dit wel leveren. :)
OK. Mijn voeding heeft de mogelijkheid om 2 PCi-e kaarten aan te sluiten. Maar beiden connectors ziiten aa elkaar.
Dat betekend dus dat deze lijn van 12V beiden kaarten van spanning voorziet.

Zal ff kijken of ik kan vinden wat deze maximaal trekt (voeding is van Huntkey, 500watt uitvoering)

Is trouwens een Molex-->PCi-e connector ook een optie?
Dan zou ik een van de kaarten via een normale molex kunnen voeden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
seninha schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:38:
[...]
Is trouwens een Molex-->PCi-e connector ook een optie?
Dan zou ik een van de kaarten via een normale molex kunnen voeden.
Jahoor, je krijgt vaak een 2x molex naar 6-pin bij je kaart, en die kun je dan gebruiken als je geen 2e PCI-e stekker aan je voeding hebt zitten, of als je merkt dat de 2e PCI-e van je voeding het niet trekt, maar gespreid wel.

Maar volgens mij kun je er wel van uitgaan dat als er 2 worden geleverd, dat ze het ook wel aankunnen, zeker bij een A-merk voeding. De vraag is of je Huntkey dit ook kan, want het is zeker geen topmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
-The_Mask- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:55:
[...]

De E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's en een DVD-RW nemen samen zo'n 30 Watt.
Een ATI HD2400 Pro neemt zo'n 25 Watt.
Is samen 170 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijn.
Ik denk wel dat jouw voeding dit kan leveren maar heb geen idee hoeveel ampere die kan leveren op de 12 voltlijn. Want er zijn wel meer voedingen van 400 Watt van het merk Codegen. ;)

[...]
Het is een Codegen 400 watt (model) 300X
AC output 115/230VAC / 1A/0.5A 60/50hmz
130W max / 9.6W max (en nog vannalles)
-The_Mask- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:55:
Waarom niet je geheugen is gemaakt om op 400MHz te lopen. ;)
En waarom zou je de multiplier omlaag doen, houd die gewoon op 9 heb je de CPU ook nog op 3,6GHz en dit moet wel lukken met minder dan 1,3 Volt. :)
Dat bedoelde ik, me geheugen op (2x) 400 Mhz laten lopen, dus FSB omhoog.
Maar de multiplier wat omlaag omdat het een Mediacenter PC word. Ik ga alleen films kijken en wat uitpakken enzo, dus een (nog) snellere CPU is niet echt nodig.
En ik wil wat energie zuinig zijn, omdat die PC behoorlijk veel aan staat.
Maar met de voeding heb ik dus nog steeds ruimte over om te OCen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TonyTone schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:12:
[...]

Het is een Codegen 400 watt (model) 300X
AC output 115/230VAC / 1A/0.5A 60/50hmz
130W max / 9.6W max (en nog vannalles)
Volgens mij kan jouw voeding 16 ampere leveren op de 12 voltlijn, maar dit kan je zelf wel nakijken het staat namelijk altijd wel op de zijkant van de voeding.
Dat bedoelde ik, me geheugen op (2x) 400 Mhz laten lopen, dus FSB omhoog.
Maar de multiplier wat omlaag omdat het een Mediacenter PC word. Ik ga alleen films kijken en wat uitpakken enzo, dus een (nog) snellere CPU is niet echt nodig.
En ik wil wat energie zuinig zijn, omdat die PC behoorlijk veel aan staat.
Maar met de voeding heb ik dus nog steeds ruimte over om te OCen?
Je kunt waarschijnlijk nog wel een stukje OCen met de voeding, de PC wordt vanzelf instabiel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
-The_Mask- schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:41:Je kunt waarschijnlijk nog wel een stukje OCen met de voeding, de PC wordt vanzelf instabiel. ;)
hehe, kijk dat wil ik nou net verkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TonyTone schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:55:
[...]
hehe, kijk dat wil ik nou net verkomen ;)
Maar dan weet je wel hoever je kunt gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn data schijfjes raken vol en ik wil dus nieuwe erbij plaatsen zodat ik weer even vooruit kan. Nu zit ik een beetje met de gedachte gaat de voeding dat trekken ja of nee. :)

Specs:

ASUS P5K Deluxe (stock)
Intel Q6600 (stock) B3 stepping
4x 1GB Corsair PC6400 Dominator (2.1V)
ATI HD 2900XT (stock, 6+8 pin aangesloten)
2x WD raptor 74GB
4x WD RE2 750GB
RocketRaid 2320
Auzentech X-fi Prelude

De voeding is een Bequiet dark power pro 650W

Ik wil er nog eens 4x RE2's (1TB) bij stoppen, maar weet dus niet of de voeding dat gaat verdragen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Krizzie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:24:
Mijn data schijfjes raken vol en ik wil dus nieuwe erbij plaatsen zodat ik weer even vooruit kan. Nu zit ik een beetje met de gedachte gaat de voeding dat trekken ja of nee. :)

Specs:

ASUS P5K Deluxe (stock)
Intel Q6600 (stock) B3 stepping
4x 1GB Corsair PC6400 Dominator (2.1V)
ATI HD 2900XT (stock, 6+8 pin aangesloten)
2x WD raptor 74GB
4x WD RE2 750GB
RocketRaid 2320
Auzentech X-fi Prelude

De voeding is een Bequiet dark power pro 650W

Ik wil er nog eens 4x RE2's (1TB) bij stoppen, maar weet dus niet of de voeding dat gaat verdragen. :)
De Intel Core 2 Quad Q6600 B3 heeft een TDP van 105 Watt.
De ATi Radeon HD2900XT neemt max zo'n 180 Watt.
10 HD's zo'n 100 Watt.
Zit je samen nog maar op 385 Watt, dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Hier zal nog wel wat afgaan voor andere onderdelen, maar lang niet zoveel als de 624 Watt wat jouw voeding combined kan leveren op de 12 voltlijnen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Nouja bij het opstarten verbruiken hdd's meer, staggered spin up ondersteunt de controller wel maar krijg het niet ingeschakeld. dus er spinnen 10 hdd's tegelijk op waaronder dus 2 raptors welke wel prik lusten. :)

Dan wagen we de gok er maar op :p

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
16 Ampere? Ik snap er nog steeds niet veel van.
Is deze dan: 20 Ampere / 22 Ampere / 16 Ampere ?

Wacht effe........ ah kijk zo dan:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/8293/codegen400wsl4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TonyTone schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:51:
16 Ampere? Ik snap er nog steeds niet veel van.
Is deze dan: 20 Ampere / 22 Ampere / 16 Ampere ?

Wacht effe........ ah kijk zo dan:

[afbeelding]
Op elke lijn kan een ander amperage worden geleverd. Maar voor de huidige PC's is de 12 voltlijn het belangrijkste.b:)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:49:
Nouja bij het opstarten verbruiken hdd's meer, staggered spin up ondersteunt de controller wel maar krijg het niet ingeschakeld. dus er spinnen 10 hdd's tegelijk op waaronder dus 2 raptors welke wel prik lusten. :)

Dan wagen we de gok er maar op :p
Ik kan mij echt niet voorstellen waarom je zoveel HD's hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
-The_Mask- schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Op elke lijn kan een ander amperage worden geleverd. Maar voor de huidige PC's is de 12 voltlijn het belangrijkste.b:)
aha, nou ziet ik het. Idd 16A bij 12Volt. :*)
Oke heel mooi weer wat geleerd.

Kan ik er trouwens vanuit gaan gezien het geen A-merk voeding is. Deze vast niet zo efficiënt met de energie om gaat en dus minder kan leveren dan een A-merk voeding?
(die zitten rond de 80% als het goed is toch? wat is B-merk dan? rond de 70% ofzo? of is dat niet te zeggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi,

net een nieuwe systeem gebouwd en wil alleen even weten of ik wel genoeg heb aan wattage met mijn huiding voeding:

CPU: Intel C2D E7200
Mobo: Abit IP35 Pro
VGA: Powercolor 3850 Pro 512mb
RAM: 2x1GB Kingston ValueRam
HDD: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500GB
DVD: Huidige 16x DVD/DL brander

De voeding die ik nu gebruik is een Coolermaster iGreen Power 430W (RS-430-ASAA).

Ik geloof dat dit voldoende is als ik zo rond kijk naar hoe andere mensen hun opstelling hebben, alleen ik geloof dat ik een nieuwe PSU zou moeten kopen als ik nog een videokaart wil koppelen aan mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Laatst online: 13-06 12:24
M'n nieuwe systeem wordt: :P

Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Intel Core 2 Duo E8400
MSI P35 NEO-FIR
1x Samsung 750GB HD753LJ
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB)
Internal Card Reader
1x Sapphire ATI HD3870 PCI-E
1x dvd-brander
1x 80 GB IDE HD (oud :) )
maximaal 2 casefans.

Voeding: Spire Rocketeer 380W (http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Voeding/9956)

De vraag is dus, of deze voeding dit gaat trekken of ik iets met meer vermogen moet nemen...
Ik ga mogelijk nog wel wat overklokken, maar niet extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-06 15:26

DefLite

Why so serious?

Mijn oude PC die nu als servertje gaat dienen.
Asrock k7s41GX
AMD Sempron 2400+
2x 512MB DDR I
320GB 7200RPM Seagate hardeschijf
Cd-rom speler
2x 120 mm fan
Realtek 10/100MB lan kaartje

Mogelijk wil ik later nog uitbreiden naar nog een hardeschijf 750GB oid.
Alles draait @ stock en denk erover om de boel te underclocken om zuiniger te zijn.
Ik dacht zelf dat een 200 watter dit wel lukt.

/edit
ff de pricewatch gechecked en zie dat de enige voeding onder 200 watt over de 200 eurie kost :S

[ Voor 12% gewijzigd door DefLite op 12-06-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zal het in het nieuwe deel nog maar eens posten want dit is de laatste post van dit topic, maar toch :

Ik heb een dell systeem met een (underrated) 300w voeding erin, deze pc heeft de volgende specs:
- Intel c2d e4500 (stock)
- 2 x 1GB ddr2
- Sata dvd+-rw
- Sata 500GB Seagate (7200.10)
- G33 mobo
- asus w138g wifi pci
- 1x120mm (case) + 1x90mm (cpu)

Hier wil ik ook nog een Nvidia 9600gt bij zetten, een psu calculator op internet zegt dat ik inclusief de 9600gt rond de 230 watt nodig heb.

Welke voeding kan ik het best nemen? ik heb een redelijk strak budget en geef liever niet meer uit dan nodig, mijn pc lijkt me ook geen enorme energie verbuiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 07:12

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.