Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:45:
[...]

De E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
Een 8800GTS 512MB verbruikt max zo'n 135 Watt, twee hiervan zo'n 270 Watt.
Een HD en DVD verbruiken samen zo'n 25 Watt.
Plus nog 50 Watt reserve en andere onderdelen.
Komt neer op 410 Watt dit moet geleverd worden door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding de Cooler Master Real Power 620W heeft een combined output op de 12 voltlijnen van 516 Watt en zoals je kunt zien is dit dus ruim voldoende. ;)
Als de PC wel stabiel is met een andere voeding kan het zijn dat de voeding gewoon niet meer goed is, want hij zou geen enkel probleem mogen hebben met je configuratie. :)
Perfecte reactie. Ik hoop dat ik Cool-prices.nl er van kan overtuigen dat ik niet minimaal een 750Watt voeding nodig heb. Die uiteraard tegen bijbetaling te krijgen is.

Justified ancients of Mumu

quote:
Ik sluit me bij de rest aan en zeg dat je huidige voeding gewoon defect is.

<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon

quote:
Weet ik. :P
quote:
Ik hoop dat ik Cool-prices.nl er van kan overtuigen dat ik niet minimaal een 750Watt voeding nodig heb. Die uiteraard tegen bijbetaling te krijgen is.
Op een 500 Watt voeding is het zelfs prima te draaien. ;)

***Specs*** -*-*Intel Pentium Dual Core 2180 @ 4GHz 100% OC

Ik wil mijn zojuist gekochte XFX Geforce 8800GTX in mijn PC plaatsen maar toen kwam ik erachter dat mijn voeding maar 1 PCI E stekker heeft.

Specificaties van mijn PC:

AMD Athlon 64x2 6000+
2 GB RAM
1 DVD speler
3 harde schijven waarvan 1 extern
Pinnacle TV Kaart

Hoeveel watt heb ik nodig in de voeding? En welke voeding met 2x PCI E stekkers kom ik dan op neer? Word het heel duur? =(

quote:
Mangafan2 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:20:
Ik wil mijn zojuist gekochte XFX Geforce 8800GTX in mijn PC plaatsen maar toen kwam ik erachter dat mijn voeding maar 1 PCI E stekker heeft.
Dat zegt natuurlijk niks meestal zit er wel een 2 keer molex naar PCI-e stekker meegeleverd, misschien kan je voeding het makkelijk aan. Dus als je wilt mag je hier wel posten wat voor voeding je hebt en het aantal amperes op de 12 voltlijn. :P
quote:
Specificaties van mijn PC:

AMD Athlon 64x2 6000+
2 GB RAM
1 DVD speler
3 harde schijven waarvan 1 extern
Pinnacle TV Kaart

Hoeveel watt heb ik nodig in de voeding?
De AMD Athlon 64 X2 6000+ heeft een TDP van 125 Watt.
Een DVD speler en 3 HD's nemen samen ongeveer 50 Watt. (de externe wordt gevoed door een adapter als het een 3,5 inch is of door de 5 Volt van de USB als het een 2,5 inch is) ;)
De Geforce 8800GTX verbruikt maximaal ongeveer 165 Watt bij volledige belasting.
Plus nog 50 Watt voor andere onderdelen en reserve.
Is samen 390 Watt en dit is 32 ampere dit moet geleverd worden door de 12 voltlijnen.
Dus zoek een A-merk voeding van ongeveer 500 Watt met minimaal 32 ampere op de 12 voltlijnen. :)
quote:
En welke voeding met 2x PCI E stekkers kom ik dan op neer? Word het heel duur? =(
Als het niet te duur moet doe je toch tweedehands staat genoeg in Vraag en Aanbod ;)

Maar ik snap het niet, mijn voeding heeft maar 1 PCI E stekker, hoe kan mijn voeding het aan als mijn kaart 2x PCI E stekker nodig heeft?
Sorry ik heb geen verstand van voedingen.

Dit is de voeding die ik nu heb:

Voeding / Geleverde energie 650 Watt
Productbeschrijving SWEEX Power Supply 650 Watt Low Noise - voeding - 650 Watt
Naleving van specificatie ATX12V 2.2
Output Voltage +3.3, 5, +12 V
Input Voltage 230 Volt wisselstroom V

Diversen
Functies Aan-/uitschakelaar, handmatige instelling ventilatorsnelheid, twee ventilatoren, voltagebeschermer, bescherming tegen te laag voltage, kortsluitingsbeveiliging

Voeding
Vereiste frequentie 50 Hz
Geleverde energie 650 Watt
Stroomuitgang Connector Details 2 x 15-pens serile ATA-voeding 6 x 4-PIN interne voeding 2 x 4-PIN
mini-stroomconnector 6-pins PCI Express voeding 1 x voeding 24-pins ATX met
afneembaar 4-pins deel 1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector

Of lukt het daar toch mee? :D

quote:
Mangafan2 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:30:
Maar ik snap het niet, mijn voeding heeft maar 1 PCI E stekker, hoe kan mijn voeding het aan als mijn kaart 2x PCI E stekker nodig heeft?
Meestal wordt erbij je videokaart een snoertje geleverd die 2 molex connectors omzet naar 1 PCI-e connector.
Zo'n ding http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg
quote:
Sorry ik heb geen verstand van voedingen.

Dit is de voeding die ik nu heb:

Voeding / Geleverde energie 650 Watt
Productbeschrijving SWEEX Power Supply 650 Watt Low Noise - voeding - 650 Watt
Naleving van specificatie ATX12V 2.2

Diversen
Functies Aan-/uitschakelaar, handmatige instelling ventilatorsnelheid, twee ventilatoren, voltagebeschermer, bescherming tegen te laag voltage, kortsluitingsbeveiliging

Voeding
Vereiste frequentie 50 Hz
Geleverde energie 650 Watt
Stroomuitgang Connector Details 2 x 15-pens serile ATA-voeding 6 x 4-PIN interne voeding 2 x 4-PIN
mini-stroomconnector 6-pins PCI Express voeding 1 x voeding 24-pins ATX met
afneembaar 4-pins deel 1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector

Of lukt het daar toch mee? :D
Weinig kans dat het met een Sweex :X voeding gaat lukken.
Koop liever een A-merk voeding staan in de Topicstart genoemd.

Edit: Ik heb speciaal voor jouw een goedkope doch goede voeding uitgezocht voor iets meer dan 40 euro. pricewatch: Chieftec GPS-500AB-A, 500W (ATX12V 2.0)

-The_Mask- wijzigde dit bericht 25-04-2008 17:51 (5%)

Oh serieus echt aardig van jou! maar ik zie niet dat die voeding 2x PCI E heeft?
Ja inderdaad maar ik had die sweex al gekocht voordat ik hier keek. Maar dat maakt niet uit ik kan het gewoon weer terug brengen niets aan de hand =)

Maar ik zit dan wel met verzendkosten. Dan kom ik uit op zon 65 euro. Misschien dat ik morgen in de stad een voeding koop rond die prijs, dan hoef ik niet te wachten op verzenden =) Maar nu heb ik een aardig idee. Bedankt!

Alleen met die converter die misschien bij de kaart zou zitten (dan moet ik even kijken in de doos maar mensen slapen dus kan niet), maar het is dus beter om nog steeds een andere voeding te kopen en niet met Sweex te gaan ookal kom ik dan wel uit met de PCI E kabels?

Wat zou er fout kunnen gaan met de Sweex voeding?

Mangafan2 wijzigde dit bericht 26-04-2008 02:31 (3%)

quote:
Mangafan2 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 02:00:
Oh serieus echt aardig van jou! maar ik zie niet dat die voeding 2x PCI E heeft?
Ja inderdaad maar ik had die sweex al gekocht voordat ik hier keek. Maar dat maakt niet uit ik kan het gewoon weer terug brengen niets aan de hand =)

Maar ik zit dan wel met verzendkosten. Dan kom ik uit op zon 65 euro. Misschien dat ik morgen in de stad een voeding koop rond die prijs, dan hoef ik niet te wachten op verzenden =) Maar nu heb ik een aardig idee. Bedankt!

Alleen met die converter die misschien bij de kaart zou zitten (dan moet ik even kijken in de doos maar mensen slapen dus kan niet), maar het is dus beter om nog steeds een andere voeding te kopen en niet met Sweex te gaan ookal kom ik dan wel uit met de PCI E kabels?

Wat zou er fout kunnen gaan met de Sweex voeding?
Sweex geeft altijd het piekvermogen op voor hun voeding, de voeding kan dus maar heel even het vermogen dat gegeven is leveren, als je langer het vermogen gaat vragen zakt of het aantal volts dat die moet leveren langzaam in, omdat die te warm wordt en dat is heel slecht voor de PC. Of de voeding zelf gaat kapot omdat die niet genoeg kan leveren.
Goede voedingen zijn beschermd tegen dat soort taferelen. :)
Dus als je een nieuwe voeding koopt, koop dan een A-merk voeding.
Een van deze merken dus:
* Asus
* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* FSP Group
* Nexus
* Enlight
* SuperFlower
* CWT
* AC Ryan
* Huntkey
* Hiper
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Yesico
* Cooler Master
* OCZ
* Seasonic
* Qtechnology (!! niet Q-tec !!)
* Corsair
Die minstens 32 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen. :)

Wat denken jullie? Nu heb ik op een tagan 480 watt:

Core 2 Duo 6600 op 3,2ghz
P5B Deluxe
4 * 1 GB ram
Geforce 8800 GTX
SCSI raid kaart
2 * 15k scsi schijf
2 * 10K scsi schijf
1 * samsung sata schijf
6+ fans op fancontroller
audigy 2 zs
etc

Gaat het link worden als ik er een Q6600 in ga zetten en die ook nog overclocken? Of zou het net lukken :) Ben beetje bang...
quote:
maratropa schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:53:
Wat denken jullie? Nu heb ik op een tagan 480 watt:

Core 2 Duo 6600 op 3,2ghz
P5B Deluxe
4 * 1 GB ram
Geforce 8800 GTX
SCSI raid kaart
2 * 15k scsi schijf
2 * 10K scsi schijf
1 * samsung sata schijf
6+ fans op fancontroller
audigy 2 zs
etc

Gaat het link worden als ik er een Q6600 in ga zetten en die ook nog overclocken? Of zou het net lukken :) Ben beetje bang...
Een Q6600 G0 versie heeft een TDP van 95 Watt, met overklokken zo'n 130 Watt (ligt eraan hoever)
De Geforce 8800GTX verbruikt ongeveer 165 Watt maximaal.
5 HD's verbruiken samen zo'n 60 Watt.
Is samen iets meer dan 400 Watt wat dan weer bijna 34 ampere is dit moet allemaal worden geleverd door de 12 voltlijn. Nu weet ik niet hoeveel jouw voeding kan leveren er zijn namelijk verschillende versie van Tagan die 480 Watt kunnen leveren en op de site vindt ik ook maar weinig.
Maar als je nu de huidige configuratie flink stresst zakt je 12 voltlijn dan ook in? Zou je dit kunnen meten met een multimeter, als dit niet het geval is moet de Q6600 er wel in kunnen. ;)

Aanleiding van dit topic:
Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen en heb goed onderzoek gedaan en reviews gelezen of ik weer voor een corsair moet gaan en of de 600 wat niet te overkill is voor mijn configuratie. Ik heb op de meeste vragen wel een antwoord gevonden, maar niet op onderstaan probleem.

De volgende situatie doet zich voor:
Ik heb laatste 2 nieuwe harde schijven (2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11) erbij gekocht, maar nu heb ik te weinig Sata aansluiting op mijn voeding zitten, dus heb ik een probleem. Ik heb er nu al de volgende voeding inzitten: Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W, maar met onderstaande hardware en met het oog op de toekomst qua overclocken lijkt mij die voeding niet meer toe reikend en wil ik over gaan op een 600 wat of misschien een 750 wat (misschien te overdreven) voeding die meer vermogen kan leveren en het dubbele aantal sata aansluitingen van 8 heeft. Over het merk valt niet te discussiėren dat word gewoon weer Corsair, mmaar welke voeding en type moet ik nemen. Ik heb even onderzoek gedaan maar kom er niet achter wat nu de typeaanduiding HXEU, TXEU & VX betekenen. Om een juiste keuze te kunnen maken zou ik graag jullie advies willen hebben en natuurlijk zou ik graag een antwoord op de vraag betreffende de typeaanduiding (HXEU, TXEU & VX) willen weten. Wie kan mij op bovenstaande een antwoord geven?

Het lijkt mij dat mijn voeding erf redelijk aan moet trekken nu met onderstaande configuratie en zeker straks als ik ga overclocken, dan komt er nog wat meer vermogen bij kijken. Ik kan het helemaal mis hebben en misschien is een 600 wat voeding overkill, maar daarom zou ik dus graag jullie advies willen hebben.

Mijn Configuratie:

Behuizing:
Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Moederbord:
GigaByte GA-P35C-DS3R, P35 (ATX, DDR2⁄DDR3, Sound, LAN, 19.00% ¤ 132,95 ¤ 132,95
SATA II, RAID)

Voeding:
Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W

Geheugen:
2 X Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia (4 GB totaal)

Videokaart:
Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 19.00% ¤ 359,95 ¤ 359,95
EN8800GTS⁄HTDP⁄640M

Processor:
Intel Core 2 Duo E6850 (S775, 2x3,00GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed)

Harde Schijven:
2 X Seagate 500GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11

DVD Branders:
2 X NEC AD-7173S 18x (SATA. RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)

Geluidskaart:
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

Cardreader:
Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart Retail

Hier nog een overzicht van de Corsair voedingen met typeaanduiding waar mijn vraag dus op berust:

Plaatje op imageshack (popups!)

quote:
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:50:
Aanleiding van dit topic:
Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen en heb goed onderzoek gedaan en reviews gelezen of ik weer voor een corsair moet gaan en of de 600 wat niet te overkill is voor mijn configuratie. Ik heb op de meeste vragen wel een antwoord gevonden, maar niet op onderstaan probleem.

De volgende situatie doet zich voor:
Ik heb laatste 2 nieuwe harde schijven (2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11) erbij gekocht, maar nu heb ik te weinig Sata aansluiting op mijn voeding zitten, dus heb ik een probleem. Ik heb er nu al de volgende voeding inzitten: Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W, maar met onderstaande hardware en met het oog op de toekomst qua overclocken lijkt mij die voeding niet meer toe reikend en wil ik over gaan op een 600 wat of misschien een 750 wat (misschien te overdreven) voeding die meer vermogen kan leveren en het dubbele aantal sata aansluitingen van 8 heeft. Over het merk valt niet te discussiėren dat word gewoon weer Corsair, mmaar welke voeding en type moet ik nemen. Ik heb even onderzoek gedaan maar kom er niet achter wat nu de typeaanduiding HXEU, TXEU & VX betekenen. Om een juiste keuze te kunnen maken zou ik graag jullie advies willen hebben en natuurlijk zou ik graag een antwoord op de vraag betreffende de typeaanduiding (HXEU, TXEU & VX) willen weten. Wie kan mij op bovenstaande een antwoord geven?

Het lijkt mij dat mijn voeding erf redelijk aan moet trekken nu met onderstaande configuratie en zeker straks als ik ga overclocken, dan komt er nog wat meer vermogen bij kijken. Ik kan het helemaal mis hebben en misschien is een 600 wat voeding overkill, maar daarom zou ik dus graag jullie advies willen hebben.

Mijn Configuratie:

Behuizing:
Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Moederbord:
GigaByte GA-P35C-DS3R, P35 (ATX, DDR2⁄DDR3, Sound, LAN, 19.00% ¤ 132,95 ¤ 132,95
SATA II, RAID)

Voeding:
Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W

Geheugen:
2 X Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia (4 GB totaal)

Videokaart:
Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 19.00% ¤ 359,95 ¤ 359,95
EN8800GTS⁄HTDP⁄640M

Processor:
Intel Core 2 Duo E6850 (S775, 2x3,00GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed)

Harde Schijven:
2 X Seagate 500GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11

DVD Branders:
2 X NEC AD-7173S 18x (SATA. RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)

Geluidskaart:
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

Cardreader:
Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart Retail

Hier nog een overzicht van de Corsair voedingen met typeaanduiding waar mijn vraag dus op berust:

[afbeelding]
We meet again :+

De Intel Core 2 Duo E6850 heeft een TDP van 65 Watt.
De GeForce 8800 GTS 640MB verbruikt maximaal zo'n 125 Watt.
4 HD's en 2 DVD branders verbruiken samen ongeveer 60 Watt.
Plus nog 50 Watt voor andere onderdelen.
Is samen precies 300 Watt, 300 Watt is 25 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen. :)
Het maximale combined wattage is voor de 12 voltlijnen 480 Watt voor jouw voeding.
Wat nog heel veel ruimte overlaat dus voor overklokken. ;)
Maar als je aansluitingen voor je sata HD's te kort komt moet je even opzoek naar dit: http://img.hexus.net/v2/dvdoctor/technobackground/sata/Molex-SATA_TN.jpg

quote:
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:20:
[...]

Een Q6600 G0 versie heeft een TDP van 95 Watt, met overklokken zo'n 130 Watt (ligt eraan hoever)
De Geforce 8800GTX verbruikt ongeveer 165 Watt maximaal.
5 HD's verbruiken samen zo'n 60 Watt.
Is samen iets meer dan 400 Watt wat dan weer bijna 34 ampere is dit moet allemaal worden geleverd door de 12 voltlijn. Nu weet ik niet hoeveel jouw voeding kan leveren er zijn namelijk verschillende versie van Tagan die 480 Watt kunnen leveren en op de site vindt ik ook maar weinig.
Maar als je nu de huidige configuratie flink stresst zakt je 12 voltlijn dan ook in? Zou je dit kunnen meten met een multimeter, als dit niet het geval is moet de Q6600 er wel in kunnen. ;)
Bedankt voor je antwoord! Als ik het goed begrijp hoef ik niet over te schakelen naar een 600 wat voeding. Waar kun je die stekkertjes kopen, weet je dat?

quote:
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:38:
Bedankt voor je antwoord! Als ik het goed begrijp hoef ik niet over te schakelen naar een 600 wat voeding.
Inderdaad :Y
quote:
Waar kun je die stekkertjes kopen, weet je dat?
Pricewatch Tweakers.net
En als je de verzendkosten wat duur vindt, loop dan even naar de lokale computerboer die heeft ze ook wel. ;)

-The_Mask- wijzigde dit bericht 27-04-2008 11:31 (3%)

Ik heb tegenwoordig wat problemen met mijn PC en daarmee heb ik mij eens geregistreerd.

Sinds kort lukt het mij zo goed als niet om mijn PC op te duwen via de startknop. Soms duurt het wel 15min voordat ik eens contact krijg en dan is hij vertrokken. Vanaf de PC opstaat kan ik hem makkelijk weken laten draaien zonder problemen ...

Ik heb ondertussen een nieuw moederbord laten steken en daar ging het enkele keren probleemloos mee en nu ineens is het terug. Mijn vorig moederbord was de P5B Deluxe van Asus en heeft meer dan een jaar probleemloos gewerkt. Mijn huidige moederbord is een Asus P5B Pre/Dlx Series.

Men voeding in de PC is : 550 Watt

Even mijn systeem beschrijven:

- Intel core 2 duo processor E6420
- 2 latjes van 1GB ram
- Grafische kaart MSI NX7100 GS (NVIDIA GeForce 7100 GS)
- Harde schijf Maxtor 6 Y120P0 SCSI Disk Device (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
- Harde schijf 2 x Maxtor 7H500F0
- Harde schijf WDC WD1000FYPS-01ZKB0
- Optische Station IU9028I COS992V SCSI CdRom Device / Optiarc DVD RW AD-7170A SCSI CdRom Device

Ik zal hier even de sensors pasten dat ik via AIDA32 gemeten heb:

Sensoreigenschappen
Sensortype Unknown
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 33 °C (91 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2009 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 2.42 V
CPU AUX 3.71 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.59 V
+12 V 12.89 V
-12 V -11.13 V
-5 V -4.98 V

Is mijn voeding voldoende en zien je iets speciaal dat dit zou kunnen veroorzaken ?

Nog even kleine toevoeging: Mijn Case is een CM Stacker ATX / BTX met daarin 4 coolers die ook stoom van men voeding nodig hebben.

Shadow_J wijzigde dit bericht 27-04-2008 16:40 (4%)

quote:
Shadow_J schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:47:
Ik heb tegenwoordig wat problemen met mijn PC en daarmee heb ik mij eens geregistreerd.

Sinds kort lukt het mij zo goed als niet om mijn PC op te duwen via de startknop. Soms duurt het wel 15min voordat ik eens contact krijg en dan is hij vertrokken. Vanaf de PC opstaat kan ik hem makkelijk weken laten draaien zonder problemen ...

Ik heb ondertussen een nieuw moederbord laten steken en daar ging het enkele keren probleemloos mee en nu ineens is het terug. Mijn vorig moederbord was de P5B Deluxe van Asus en heeft meer dan een jaar probleemloos gewerkt. Mijn huidige moederbord is een Asus P5B Pre/Dlx Series.

Men voeding in de PC is : 550 Watt

Even mijn systeem beschrijven:

- Intel core 2 duo processor E6420
- 2 latjes van 1GB ram
- Grafische kaart MSI NX7100 GS (NVIDIA GeForce 7100 GS)
- Harde schijf Maxtor 6 Y120P0 SCSI Disk Device (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
- Harde schijf 2 x Maxtor 7H500F0
- Harde schijf WDC WD1000FYPS-01ZKB0
- Optische Station IU9028I COS992V SCSI CdRom Device / Optiarc DVD RW AD-7170A SCSI CdRom Device

Ik zal hier even de sensors pasten dat ik via AIDA32 gemeten heb:

Sensoreigenschappen
Sensortype Unknown
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 33 °C (91 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2009 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 2.42 V
CPU AUX 3.71 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.59 V
+12 V 12.89 V
-12 V -11.13 V
-5 V -4.98 V

Is mijn voeding voldoende en zien je iets speciaal dat dit zou kunnen veroorzaken ?

Nog even kleine toevoeging: Mijn Case is een CM Stacker ATX / BTX met daarin 4 coolers die ook stoom van men voeding nodig hebben.
Een 550 Watt voeding zegt maar weinig er zit namelijk heel veel verschil in de merken voedingen. ;)
Daarnaast moet je het aantal volts op de voedings lijnen nooit meten met een programma dezen zitten er bijna altijd naast, neem liever een multimeter en meet het daarmee. Maar als AIDA32 het wel goed uitleest dan zou ik maar eens naar je 5 voltlijn gaan kijken deze is namelijk nogal hoog net zoals de 12 voltlijn. ;)

E6750 @ 3,6GHZ
2x1 GB 800 v2.10
P5K
4 harde schijven, waaronder een raptor 74gb, 320gb, 250gb en een 250gb
ATI 3850 512
Corsair 420NX Voeding

Kan hier nog een 3850 bij? :)

quote:
Vongone schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:42:
E6750 @ 3,6GHZ
2x1 GB 800 v2.10
P5K
4 harde schijven, waaronder een raptor 74gb, 320gb, 250gb en een 250gb
ATI 3850 512
Corsair 420NX Voeding

Kan hier nog een 3850 bij? :)
De E6750 heeft een TDP van 65 Watt overgeklokt naar 3,6GHz zal die zo'n 90 Watt max verbruiken.
4 HD's verbruiken samen ongeveer 50 Watt.
De HD3850 van ATI verbruikt zo'n 100 Watt twee hiervan dus 200 Watt.
Is 390 Watt en dat is 32,5 ampere dit moet allemaal worden geleverd door de 12 voltlijnen. :)
Alleen heb ik geen idee hoeveel jouw voeding kan leveren want de Corsair 420NX bestaat niet. ;)
Als je de VX450W bedoeld dan moet het net kunnen, aangezien die 396 Watt kan leveren op de 12 voltlijn. ;)
quote:
Mick1990 schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:19:
-The_Mask-, hij wilt dus 2x 3850's gaan gebruiken zo te lezen ;)
Na het nog een keer te lezen, ja dat denk ik ook. ;)

-The_Mask- wijzigde dit bericht 27-04-2008 21:54 (17%)

-The_Mask-, hij wilt dus 2x 3850's gaan gebruiken zo te lezen ;)

Hallo,

Ik wil m'n huidige systeem gaan upgraden met een nieuwe videokaart.

M'n huidige systeem bestaat uit:

Gigabyte GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Duo E6750 @ Stock 2,67Ghz (mogelijk naar 3,2 Ghz)
Corsair 4GB XMS2-6400 DDR2 TWIN2X Matched Memory Pairs | TWIN2X2048-6400C4 (4x1GB)
1x MSI 7900GTO (@stock)

De GPU wordt vervangen door MSI 8800 GTS OC

Verder zit er in mijn kast als huidige voeding de:

Zalman ZM400B-APS 400 Watt

En de volgende andere onderdelen.

2x Maxtor DiamondMax 10 200 Gb
1x DVD brander NEC
1x interne kaartlezer
1x boxed cooler van proc.
2x casefan

En ik heb 'n externe HDD WD320 Gb en een externe HD 500Gb

Ik ben van plan om mijn processor een kleine overclock te geven (naar 3,2 Ghz)

Nu heb uit een vorig advies dat mijn oude systeem (dus met de 7900GTO) 250 Watt nodig heeft en 15 amperes op de 12 voltlijn.

Nu is mijn vraag, kan ik de gewenste upgrade (van 7900 GTO naar 8800GTS OC) maken zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de voeding? Je leest vaak dat mensen met een dergelijk systeem een 600Watt voeding hebben en zelf zit ik ook te kijken naar een andere voeding, maar indien het nu nog niet nodig is, kijk ik het voorlopig even aan.

quote:
Gekkehuus schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:51:
Hallo,

Ik wil m'n huidige systeem gaan upgraden met een nieuwe videokaart.

M'n huidige systeem bestaat uit:

Gigabyte GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Duo E6750 @ Stock 2,67Ghz (mogelijk naar 3,2 Ghz)
Corsair 4GB XMS2-6400 DDR2 TWIN2X Matched Memory Pairs | TWIN2X2048-6400C4 (4x1GB)
1x MSI 7900GTO (@stock)

De GPU wordt vervangen door MSI 8800 GTS OC

Verder zit er in mijn kast als huidige voeding de:

Zalman ZM400B-APS 400 Watt

En de volgende andere onderdelen.

2x Maxtor DiamondMax 10 200 Gb
1x DVD brander NEC
1x interne kaartlezer
1x boxed cooler van proc.
2x casefan

En ik heb 'n externe HDD WD320 Gb en een externe HD 500Gb

Ik ben van plan om mijn processor een kleine overclock te geven (naar 3,2 Ghz)

Nu heb uit een vorig advies dat mijn oude systeem (dus met de 7900GTO) 250 Watt nodig heeft en 15 amperes op de 12 voltlijn.

Nu is mijn vraag, kan ik de gewenste upgrade (van 7900 GTO naar 8800GTS OC) maken zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de voeding? Je leest vaak dat mensen met een dergelijk systeem een 600Watt voeding hebben en zelf zit ik ook te kijken naar een andere voeding, maar indien het nu nog niet nodig is, kijk ik het voorlopig even aan.
Het verschil in de 7900 GTO en de 8800GTS OC (512MB neem ik aan), is zo'n 30 Watt, 30 Watt is 2,5 ampere. Wat samen neer komt op 15 + 2,5 ampere = 17,5 ampere. Jouw voeding de ZM400B-APS kan 18 ampere leveren, wat dus genoeg is. :)

Hoeveel verbruikt een Asus p5e-vm (mATX bord met onboard video), een niet overgeklokte E8400 (30W stress?) plus een dvd-speler en 7w voor de harde schijf (WD cavier).
En 4 reepjes van 1GB geheugen.

Heb waarschijnlijk een picopsu van 120W te veel besteld, ik vraag me af of ik hem in mijn desktop zou kunnen plaatsen.

Ik heb dit systeem nog niet gekocht, maar zodra ik zeker weet wat voor een voeding ik nodig heb dan bestel ik hem : )

Systeem
  • Moederbord: Asus P5K SE
  • Processor: Intel Core 2 Duo E8400
  • Geheugen: Crucial DDR2 800MHz 2GB(2x 1024MB)
  • Hardeschijf: Samsung 250Gb 7200rpm SATA II
  • Videokaart: 8800GT 512MB PCIe
  • Dvd speler: Lite-On DH-20A4P DVD
  • Muis: USB mx518
  • Toetsenbord: Zboard USB
  • Casefan: 1x 120MM fan
  • Casefan: 1x 80MM fan
Doeleinden
Gamen en film bewerken/renderen.
Gamen: Call of Duty 4, Assasins Creed, C&C Generals >:)
Films bewerken/renderen: Avi > MPEG 2
De pc zal toch wel zo'n 8 uur per dag aan staan.

Overclocken
Ik ben van plan om over te clocken met de standaard koeling.

Upgrades
Een pci/pci-e geluidskaart.

Ik dacht zelf aan een 400/500 watt a merk voeding.
Maar volgens de site van de fabrikant heeft de 8800gt een 600 watt voeding nodig, wat mij nogal overkill leek aangezien ik geen SLI wil draaien oid.
Bvd : )

Little_captain wijzigde dit bericht 28-04-2008 13:57 (2%)
Reden: casefan vergeten

pc:8400 @3GHZ, 8800gtx, 2x 1024 MB corsair ddr 2, Asus P5K Pro.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws